eitaa logo
تدریس یار پایه دوم
8.1هزار دنبال‌کننده
10.3هزار عکس
9.8هزار ویدیو
13.8هزار فایل
اینجا همونجایی هست که بهت کمک میکنه تا با خیال راحت از معلمی لذت ببری. تمام مطالب کانال رایگان می باشد .تنها یک صلوات برای اموات بفرستید . همکاران عزیز هرگونه درخواستی برای تبلیغات داشتید با ما در ارتباط باشید @teacherschool
مشاهده در ایتا
دانلود
✅ تکالیف فعالیت محور مهر 1-فرزندم برای ۵ حرف اول جدول الفبا ۵ کلمه بساز و در دفترت زیبا بنویس مثال ب:بلبل و .... 2-فرزندم یک عدد یک رقمی از مامان بپرس و در دفترت بنویس حالا الگوی دوتا دوتا تا ۵ عدد انجام بده
نمونه تکلیف خلاق 👇👇👇👇👇👇 اسم قشنگت رو بنویس و  بر ای هر کدام از حروف اسمت یه کلمه بنویس اسم پدر و مادرت رو بنویس و بگو چه حروفی از اسمشون شبیه اسم خودته با حروف مشترک کلمه بساز و جمله زیبا تقدیم به پدر و مادرت کن💞💞
💐روش خواندن املا💐 🌷- متن املا را پیش ، یک بار بخوانید تا دانش آموزان با موضوع و محتوای آن آشنا شوند ، این کار به ویژه اگر متن جدید و معلم ساخته باشد ضرورت بیشتری پیدا می کند. 🌷- متن را آهسته با صدای رسا و شمرده بخوانید ،اما به نحوی باشد که کلمه کلمه و جدا از هم خوانده نشود . عدم ارتباط بین کلمه ها موجب نقص در مفهوم و یا غلط نویسی می شود. اگر جمله طولانی است ، آن را به قسمت هایی تقسیم کنید که ترکیب ها به هم مرتبط باشند. مثلا جمله ی «حسین و رضا در پیاده رو شلوغ خیابان مشغول راه رفتن بودند .» ممکن است به شیوه های زیر خوانده شود : حسین و رضا /در پیاده رو شلوغ خیابان / مشغول راه رفتن بودند. ←درست تقسیم شده است . حسین و رضا /در پیاده رو /شلوغ /خیابان /مشغول /راه رفتن / بودند ←تقسیم نادرست جمله که موجب می گردد دانش آموزان کلمه های پیاده رو ، شلوغ ، خیابان را به غلط «پیاده روه ، شلوغه ،خیابانه » بنویسند . 🌷- رعایت زبان معیار و تلفط صحیح کلمه ها و ترکیب ها ضروری است . بنابر این از خواندن ترکیب های وصفی و اضافی به صورت جدا یا تلفط استثنایی با تلفظ غیر رایج درست نمی باشد . 🌷- چون دانش آموزان باید املا را درست ، سریع و خوانا بنویسند ، از تکرار زیاد و غیر ضروری بپرهیزید و از دانش آموزان بخواهید ابتدا به گفتار شما توجه کنند و سپس بنویسند . تکرار زیاد موجب کند نویسی . کم توجهی دانش آموزان می شود .
تدریس فارسی دوم 😄درس اول👇
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
کلاس دومی های خانم آزردار فارسی درس اول کتابخانه کلاس ما
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◀️ فیلم تدریس درس 1 فارسی دوم ابتدایی 🔹 : کتاب خانه ی کلاس ما 🔸 درس1فارسی مدرس : سرکار خانم مهرانگیز سلمانی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◀️ فیلم تدریس درس 1 فارسی دوم ابتدایی 🔹 : کتاب خانه ی کلاس ما 🔸 🔺 تدریس و آموزش درس اول فارسی درس1 مدرس : سرکار خانم مهرانگیز سلمانی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◀️ فیلم تدریس درس 1 فارسی دوم ابتدایی 🔹 : کتاب خانه ی کلاس ما 🔹 : ستایش 🔸 🔺 تدریس و آموزش درس اول فارسی دوم ابتدایی ✏️👈 تدریس و آموزش درس ستایش فارسی دوم ابتدایی مدرس : سرکار خانم مهرانگیز سلمانی
املای تشخیص- درس اول.pdf
69.1K
املای تشخیصی 🔸 درس اول
درس اول.pdf
266.4K
املای بدون نقطه 🔶 درس اول
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هدیه های آسمان دوم ابتدایی درس اول 🙏 مدرس: خانم وزیری
@MoallemYariR2 کاربرگ درس 1 هدیه دوم (01).pdf
583.9K
🔺 کاربرگ درس اول هدیه : هدیه های خدا 🔸 درس 1 هدیه دوم ابتدایی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◀️ فیلم درس اول هدیه های آسمانی دوم ابتدایی 🔸 : هدیه های خدا ✏️👈 تدریس و آموزش صفحه 12و13و14و15 هدیه دوم ابتدایی 👩🏻‍🏫👈 مدرس : سرکار خانم صفرخانی
93.22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔥درس اول هدیه ها 🌺دوم ابتدایی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
درس اول هدیه های آسمان(هدیه های خداوند) مژگان مولایی
برنامه شنبه ( هفته دوم) 👇👇 🌷زنگ اول : شروع هرکار با نام و یاد خدا ،جشن قرآن همراه با پذیرایی و ثبت خاطره ای خوش برای بچه‌ها . 🌷زنگ ‌دوم : کتاب ریاضی ،توضیحی کوتاه درمورد صفحه عنوانی و صفحه فعالیت و کار در کلاس: اول ذهن بچه‌ها را برای این صفحه آماده می‌کنیم . ازآن ها میخواهیم با انگشتان دست چند عدد را نشان دهند. یا شمارش چند چینه و چند مهره ،بعد این صفحه را در کتاب کامل میکنند. 🌷زنگ سوم : تمرین فارسی درمورد جدول دوستی .چند نفر از بچه‌ها را کنار تخته می آوریم تا چند ترکیب را انجام دهند و در دفتر بنویسند. مثال: بـــــ با َ، بـــ : برف. جـــ با و، جو: جوجه ... 🌷 زنگ چهارم: نگارش فارسی صفحه اول ،بچه ها را هدایت میکنیم که خودشان سؤالات را بخوانند و جواب دهند. درصورت نیاز توضیح داده و راهنمایی میکنیم. 🌷زنگ پنجم: نقاشی با موضوع ازاد یا اشکال هندسی.
دوم و سوم ابتدایی ۱- برای نوشتن عدد از رقم استفاده می کنیم . ده تا رقم داریم که عبارتند از : 0 - 1 – 2 – 3 – 4 – 5 – 6 – 7 – 8 – 9 2- برای نوشتن عدد 66 از رقم 6 دو بار استفاده می کنیم . 3- کوچکترین عدد یک رقمی 0 وبزرگ ترین عدد یک رقمی 9 است . 4- کوچکترین عدد دو رقمی 10 وبزرگترین عدد دو رقمی 99 است . 5- کوچکترین عدد سه رقمی 100 و بزرگترین عدد سه رقمی 999 است . 6- با استفاده از رقم های 4 و8 می توان عدد های دو رقمی 48 ، 84 ، 44 ، 88 را نوشت . 7- با استفاده از رقم های 9 و 0 می توان عدد های 90 و 99 را نوشت . 8- به این عبارت (( 5+4 )) جمع و به عبارت (( 9=5+4 )) تساوی جمع می گویند . 9- به این عبارت (( 3-8 )) تفریق و به عبارت (( 5=3-8 )) تساوی تفریق می گویند . 10- به علامت جمع (+) به اضافه وبه علامت تفریق (-) منها می گویند . 11- به جواب جمع (( حاصل جمع )) وبه جواب تفریق (( باقی مانده )) می گویند . 12- برای پیدا کردن جواب تفریق می توان از جمع نظیر آن استفاده کرد . 13- به این عبارت 25=25 تساوی می گویند و آن را چنین می خوانیم : 25 برابر است با 25 14- به این عبارت 46 > 32 نامساوی می گویند و آن را چنین می خوانیم : 32 کمتر است از 46 15- در جمع سه عدد ابتدا عدد های داخل پرانتز را جمع می کنیم . در جمع سه عدد فرقی نمی کند کدام دو تا را اول جمع کنیم . 16- برای حل مسئله اول صورت مسئله را چند بار بخوانید ، سپس راه حل مسئله را نوشته بعد جلونویسی را بنویسید . 17- خط راست : خطی است که بدون جابجا کردن خط کش می توان کشید . 18- خط شکسته : خطی است که با جابجا کردن خط کش می کشیم . ( مثلث – مربع – مستطیل و لوزی خط شکسته هستند. ) 19- خط خمیده : خطی است که بدون استفاده از خط کش می کشیم . ( دایره خط خمیده است. ) 20- افراز یعنی جدا کردن .خط و نقطه 21- دو نقطه را فقط با یک خط راست می توان به هم وصل کرد . 22- دو نقطه را با خط های خمیده وشکسته زیادی می توان به هم وصل کرد . 23- نقطه مشترک : نقطه ای است که بر روی هردو یا چند خط باشد . 24- از یک نقطه خیلی خط راست می گذرد . 25- یک خط از نقطه های زیادی تشکیل شده است . 26- دو خط راست اگر یکدیگر را قطع کنند فقط یک نقطه ی مشترک دارند . 27- هرگاه بتوان دسته ای را دوتا دوتا شمرد عدد آن دسته زوج است و اگر نتوان دوتا دوتا شمرد عدد آن فرد است .
تمرینات پیشنهادی برای املا تصحیح املا توسط دانش آموزان📝 - انجام ماز (تقویت دقت-هماهنگی چشم ودست-تقویت املا و خواندن و ریاضی) - پیدا کردن تفاوت وتشابه تصاویر(دقت بینایی) - تقویت ادراک نقش از زمینه(تقویت دقت و ادراک) - دور کلمه صحیح خط بکشد ( تقویت دقت-ادراک) - تماشای توپ آویزان از سقف(تقویت دقت) - بازی با دارت (دقت-هماهنگی چشم و دست) - تقویت حرکات چشم- 2تصویر به آزمودنی نشان داده شده بعد 3تصویرسپس تصاویر را بردارید تا کودک بیان کند چه دیده است؟(حافظه بینایی) - بازی حلقه پرتاب (تقویت دقت و هماهنگی چشم و دست) - نقطه گذاری متن(دقت) - رنگ آمیزی(هماهنگی چشم و دست-دقت) - بازیهای فکری(دقت-ادراک-حافظه) - مینی بسکتبال(دقت-هماهنگی چشم و دست) - تمرینات سرکش گذاری-نقطه گذاری-تشدید گذاری-دندانه گذاری(تقویت دقت-تقویت املا و خواندن) - آموزش حروف استثناء-با نمونه و تکرار و تمرین - استفاده از کارتهای کلمات مشکل(دقت-حافظه) - کامل کردن کلمات ناقص (دقت-حافظه-ادراک) -پیدا کردن کلمه صحیح از بین چند کلمه غلط(دقت-ادراک)
برنامه‌ی پیشنهادی شنبه ۷ مهر ماه فارسی : ۱. یاداوری حروف ک ، گ ، ل ، م ، ن ، ه ( چهار شکل ) ، ی ساخت کلمه توسط هر دانش آموز و جمله سازی به صورت شفاهی ۲. روخوانی درس ۱۷ فارسی اول در کلاس ( اول توسط معلم بعد توسط دانش آموزان ) ریاضی : ۱. الگوسازی با چینه ( فیلمش رو پایین می فرستم خدمتتون ) ۲. یادآوری به عدد و به حروف نویسی اعداد ۳۰ تا ۴۰ ۳. یادآوری جمع و تفریق با استفاده از چوب خط ( دقت کنید چوب خط فقط برای روش جمع استفاده میشه ) نکته بعدی دیگه اینه که برای جمع دو عدد با چوب خط باید چوب خط عدد اول ادامه پیدا کند یعنی چوب خط دو عدد جدا از هم کشیده نشه بهتره با دو مداد با رنگ های مختلف چوب خط ها کشیده بشه ۴. یادآوری گذشته ( رد شده ) و مانده ساعت هر فیلمی مرتبط با این موارد باشه پایین می فرستم . تکلیف خانه : ۱. با هر کدام یک از حروف ، ک ، ل ، م ، ن ، ه ( چهار شکلش ) ، ی کلمه ای بساز و با سه تا از آن کلمات جمله بساز که از من در آن جمله استفاده نکرده باشی. ۲. روخوانی صفحه ۸۵ فارسی اول برای والدین. ۳ . از عدد ۳۰ تا ۴۰ یک بار به حروف بنویس. و بعد به عدد برعکس ( دنده عقب ) از ۴۰ بنویس تا ۳۰ ۴. حاصل جمع های زیر را با استفاده از چوب خط به دست بیاور. ۶+۷=... ۵+۹=... ۵.پرسیدن چند ساعت مختلف در طول روز از دانش آموز درباره مانده و گذشته توسط والدین ۶. کامل کردن چند سطر جدول دوستی توسط دانش آموز ۷. جواب هر گزینه را جلوی آن بنویس. الف ) کلمه ای بساز که حرف آخرش ش باشد: ب )کلمه ای بساز که حرف آخرش ز باشد : ج ) کلمه ای بساز که حرف ت در وسط آن قرار گرفته باشد.
riazi2.pdf
5.38M
پایه دوم| کتاب_کار_کلاغ_سپید ریاضی ویژه_ی_معلمان دوم✨✔️ ➖➖➖➖➖➖ ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar2
فارسی.pdf
1.52M
پایه دوم| تدریس تابستانه فارسی ➖➖➖➖➖➖ ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar2
مطالب_مهم_ونکات_کلیدی_علوم_پایه_دوم.pdf
2.1M
پایه دوم| نکات مهم و کلیدی پایه دوم ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پایه دوم| ◀️ فیلم تدریس درس دوم علوم دوم ابتدایی 🔹 : هوای سالم آب سالم 🔸 🔺 تدریس و آموزش درس 2 علوم دوم ابتدایی 🔸 هشتگ ها : , , 👩🏻‍🏫👈 مدرس : سرکار خانم مهرانگیز سلمانی ➖➖➖➖➖➖ ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پایه دوم| ◀️ فیلم تدریس درس دوم علوم دوم ابتدایی 🔹 : هوای سالم آب سالم 🔸 🔺 تدریس و آموزش درس 2 علوم دوم ابتدایی 🔸 هشتگ ها : , , 👩🏻‍🏫👈 مدرس : سرکار خانم مهرانگیز سلمانی ➖➖➖➖➖➖ ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar2
@MoallemYariR2 پیک آدینه هفته 4 مهر (05).pdf
1.29M
پایه دوم| 🔺 پیک آدینه هفته 4 مهر پایه دوم ابتدایی 🔸 هفته چهارم مهر ▪️ 🔸 هشتگ ها : , , ➖➖➖➖➖➖ ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar2