eitaa logo
تدریس یار پایه دوم
9.3هزار دنبال‌کننده
11.6هزار عکس
11.5هزار ویدیو
15.3هزار فایل
اینجا همونجایی هست که بهت کمک میکنه تا با خیال راحت از معلمی لذت ببری. تمام مطالب کانال رایگان می باشد .تنها یک صلوات برای اموات بفرستید . همکاران عزیز هرگونه درخواستی برای تبلیغات داشتید با ما در ارتباط باشید @teacherschool
مشاهده در ایتا
دانلود
4_5895537024072418100.mp3
1.89M
🎤آموزش صفحه به صفحه 🕌 قرآن دوم ابتدایی ١۶
4_5895537024072418102.mp3
1.48M
🎤آموزش صفحه به صفحه 🕌 قرآن دوم ابتدایی ١٩
4_5895537024072418103.mp3
1.43M
🎤آموزش صفحه به صفحه 🕌 قرآن دوم ابتدایی ٢٠
1_1879791260.pdf
4.1M
دفتر ریاضی تمام فصل
کانال نوین تدریس.zip
15.03M
بسته ی نمونه سوالات فارسی دوم
52151173393417.pdf
7.42M
کاربرگ کل کتاب ریاضی دوم تمرینی برای همه فصل ها و مرور
کانال نوین تدریس.zip
15.03M
بسته ی نمونه سوالات فارسی دوم
52151173393417.pdf
7.42M
کاربرگ کل کتاب ریاضی دوم تمرینی برای همه فصل ها و مرور
1_6951142143.pdf
9.09M
کاربرگ های کل کتاب فارسی و سوالاتی جهت مرور در کلاس
74526_PDF_Gama.ir_durS1a.pdf
2.75M
مجموعه املا های پایه ی دوم
186_62738764417250.pdf
7.08M
پاسخ سوالات کتاب هدیه ویرایش سال ۱۴۰۳/۱۴۰۴
املای خلاق مسجد محله ی ما
املا خلاق ستایش و کتابخانه ی کلاس ما
✅انواع اختلالات دیکته نویسی ⁉️مشکلات املایی دانش آموزان چیست ؟؟؟ در مقابله با این مشکلات چکار کنیم ؟؟؟ 🟣دانش اموزی که کلمه را جا می اندازد👇 ✅ راهکار 1: به او کمک کنید تا حافظه شنیداری خود را تقویت کند. ❌پس با نوشتن دقت کن, نیاز به تلاش, حواست را جمع کن, بیشتر دقت کن و...... بیخودی اورا عذاب ندهید. ✅راهکار 2: کمک کنید تا او به خود کمک کند. چگونه ⁉️ چهار کلمه بی ربط بگویید و از او بخواهید که بعدِ شما تکرار کند و بعد پنج کلمه. او باید بتواند تا پنج کلمه را بعد از شما به ترتیب گفتن شما تکرار کند. ✅راهکار 3: با ضربه زدن به یک وسیله، ریتم ایجاد کنید و او با دست زدن یا یک ریتمی که با دهانش ایجاد میکند ، ریتم شمارا تکرار کند . 〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️ 🔵دانش اموزی که آخر کلمه ها را نمینویسد👇 ✅راهکار 1: باید با او صدای آخر را زیاد کار کنید و همیشه بخواهید کلمه را کامل و واضح تلفظ کند و مشخص کند صدای اخرش چیست؟ 🟣این تمرین کمک میکند او حواسش به صدای آخر باشد. چگونه ⁉️ 🟡یک مدت بخواهید تکلیف که مینویسد دورِ صدای آخر خط بکشد یا صدای آخر را با رنگ دیگر مشخص کند. ✅راهکار 2: جدول صدا کشی هم خوب است تا توجه او را به صداها جلب کند ❇️تقویت قدرت شنیداری هم با گذاشتن نوار صدا و یا نوار داستان هم ، میتواند او را کمک کند 〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️ 💙دانش آموزی که هنوز قادر به نوشتن جملات به طور کامل در املا نیست و از هر جمله تنها چند کلمه یا حتی یک کلمه را می نویسد👇 ✅راهکار 1:در مرحله اول اورا چک میکنید که تمام حروف را یاد گرفته یا نه. 🔶زیرا گاهی اوقات بچه ها تا یک حرف را بلد نیستند، از نوشتن کلمه و حتی بقیه جمله باز می مانند. 🔶همچنین گاهی اوقات، آنها قادر به نگهداری ذهنی نیستند, این مورد را در املای فردی که از او میگیرید متوجه میشوید؛ او به صورت فردی خوب مینویسد. 🔶اما گاهی اوقات او هنوز مفهوم جمله را درک نکرده و نمیتواند جملات شمارا بنویسد ولی هرچه کلمه میگویید مینویسد. ✅تمام این موارد به هنگام املای فردی از او مشخص میشود. ❌❌ اما برخی از بچه ها استرس زیادی دارند و ممکن هست آن استرس از طرف اولیا یا آموزگار به او وارد شده باشد که تا اورا ارام نکنید و همراهی نکنید مشکل او حل نخواهد شد. 💢در این مواقع چکار کنیم ⁉️ 🟠 در این مواقع، هم معلم و هم والدین دانش آموز باید هردو همگام به او کمک کنند تا اعتماد به نفس او برگردد. 🔷برای این منظور : 🟢 از جملات مثبت کمک بگیرید و اورا تشویق کنید که میتواند. 🟢بعد هر چند جلسه یک املای ساده بگویید تا او کاملا موفق باشد و حس خوب را تجربه کند. توبیخ و سرزنش اورا مضطرب تر و کار را مشکلتر میکند. 〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️ 🟡دانش اموزی که مفهوم جمله را نمیفهمد👇 ✅راهکار 1: در مرحله اول با او جملات شفاهی کار کنید. شما برای یک کلمه ، جمله بگویید و بعد بخواهید او یک جمله بگوید. 🎗وقتی خوب جمله ساختن را تمرین کرد، بخواهید جملات ساده را تبدیل به نوشتار کند. 🎗سپس شما جمله بگویید و بخواهید بنویسد. اگر حروف را خوب بلد نبود ، ابتدا حروف را به کمک خودش رمز گذاری کنید. سپس بوسیله بازی و اسم رمز ،در ابتدا از او بخواهید تا نوشتن کلمه را تمرین کند؛ سپس جملات ساده بگویید و در پایان از او املا بگیری ✅اگر حین کار متوجه شدید که ترکیبات را باهم قاطی میکند ، آنها را روی کارت نوشته و با بازی بخواهید هر کدام را که شما گفتید، پیدا کند. مسلما او با تمرین و تکرار ، یاد خواهد گرفت. 🔑🟣نکته مهم : حال شما تمام این کارها را انجام دادید و بازهم او پیشرفتی نکرد و همچنان مشکل داشت، اینجا دیگر نیاز به مشاور هست تا با او مشورت کنید و راهکار بگیرید!!!! 〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️ 📝دانش آموزتان مشکل قرینه نویسی دارد یا اصطلاحا آینه وار است👇 ✅راهکار 1: باید به او کمک کنید تا اولا اعضای بدن خود را خوب بشناسد⤵️ دست راست ، پای راست ، بازو ، ساعد، ساق ، شانه ، کتف ، ران ، مچ ، کف دست ،کف پا و .... 🎗بعد با بازی به او کمک کنید تا دست راست خود را سریع تشخیص بدهد مثلا وقتی وارد کلاس میشوید به او بگویید که دست راست خود را بالا ببرد ، روی سرش بگذارد ، روی صورت خود بکشد و ... این تمرین را یک مدت پشت سرهم تکرار کنید(والدین هم در منزل انجام دهند) تا او خوب سمت راست خود را بشناسد و هر بار که میخواهید نوشتن را شروع کنید بگویید خب از کدام سمت فارسی را بنویسم؟ بله راست و بعد بنویسید تا او دیگر اشتباه نکند. 🟢حتما بعد از گذشت ده روز و با تمرینات مکرر، تغییر را مشاهده خواهید کرد.
: ⏹⏹ روخوانی متون درسی با لحن دلپذیر و خوشایند ( آهنگین ) برای دانش آموزان و ترغیب کودکان در رعایت این حالت در هنگام خواندن متون ⏹⏹ فرصت هایی فراهم شود تا شاگردان به صورت گروهی کتاب بخوانند ، اعضای گروه می توانند کتاب خود را برای دیگران بلند بخوانند و یا خواب و رؤیاهای خود را تعریف کنند. ⏸⏸ اختصاص زمان هایی در کلاس جهت گفت و گوی شفاهی با بیان خاطرات ، تعریف داستان ها و برنامه های تلویزیونی و کارتونی ⏹⏹ توصیه و تأکید بر خواندن تابلوها در هنگام رفت و آمد در خیابان ها و کوچه ها ⬇️⬇️ ساختن متن های ساده ی خارج از کتاب به تناسب حروف و صداهای جدیدی که می آموزند و ارائه به شاگردان جهت استفاده به عنوان متن املا یا متن روانخوانی ⏸⏸ کتابچه های روانخوانی با استفاده از کلمات ساده و قابل فهم به مرور تهیه و در اختیار شاگردان قرار گیرد . ⏹⏹تدارک فعالیت های لذت بخش حاشیه ای و فوق برنامه برای خواندن مثل هدایت شاگردان به رفتن به کتابخانه و استفاده از منابع خواندنی ساده و لذت بخش ( مانند کتاب های معرفی شده در پایان کتاب بخوانیم دانش آموزان ) ⬇️⬇️ تقویت جنبه های مثبت خواندن و عدم تأکید بر نقاط ضعف آنان : برای اصلاح اشکالات خواندن در کودک باید به تقویت جنبه های مثبت وی پرداخت . تأکید روی خطاها باعث احساس حقارت و از دست دادن اعتماد به نفس در کودک می گردد . ⬇️⬇️ اجازه ی فرضیه آزمایی به کودک : کودک باید یاد بگیرد که به تصویرها هم توجه کند . و از روی اطلاعات تصویری آنچه را می تواند بخواند . و درباره ی کلمه هایی که نمی داند حدس بزند . این امر به روانخوانی وی نیز کمک خواهد کرد . ⏸⏸ تجهیز کتابخانه ی کلاس به کتاب های ساده و مورد علاقه ی کودکان ⏹⏹ استفاده از مجلات رشد در جهت تقویت روخوانی شاگردان ⬇️⬇️فعالیت خواندن در خانه نیز ادامه یابد و جلساتی نیز در این خصوص با والدین برگزار گردد تا رسالت کتابخوانی را برای کودکان خود نیز به عهده بگیرند تا اشتیاق کودکان در امر خواندن نیز افزایش یابد . ( اولیاء اهل مطالعه کودکان کتابخوان تربیت خواهند نمود ) ⏸⏸با استفاده از بازی صامت و مصوت ها و ترکیب آنان ، طریقه ی ساختن کلمات ساده ی خارج از کتاب را تمرین نمایند . ⬇️⬇️ حروف و صداهای جدیدی را که می آموزند در مجلات و روزنامه ها بیابند و دور آن را خط بکشند . ⏸⏸ استفاده از فیلم هایی که زیر نویس ساده ی فارسی دارند جهت بالا بردن سرعت عمل و سرعت انتقال در کودکان ⏹⏹ استفاده از دفتر روانخوانی برای دانش آموزان که هر بار متنی توسط معلم یا خود دانش آموز ارائه شود و برای دیگر دانش آموزان خوانده شود . ⬇️⬇️ تمرین صامت خوانی در کلاس در اواخر دوره ی آموزش در پایه ی اوّل ⬇️⬇️استفاده از پازل های مربوط به حروف الفبا و ساختن کلمات و جملات و خواندن با صدای بلند ⏹⏹ خواندن شعر یا مطالب ساده توسط دانش آموزان کلاس اوّلی در مراسم صبحگاه ⏹⏹ قصه گویی و قصه خوانی در کلاس ⏹⏹ایجاد فرصت برای دانش آموزان جهت خواندن کلمه ها ، عبارات ، جملات و دروس جدید قبل از تدریس معلم برای ایجاد انگیزه ی بیشتر به خواندن ⬇️⬇️ تصویر خوانی یا جمله سازی برای تصاویر ⬇️⬇️ تأکید بر جمله سازی و کاربرد کلمه در جمله . زمانی که نوشتن کلمه ای را نیاموخته اند آن را به صورت شفاهی در قالب جمله بیان نمایند . ⏸⏸از دانش آموزان خواسته شود در رابطه با درسی که امروز در کلاس داده شده است نقاشی بکشند و در رابطه ی با آن نقاشی چند جمله ای بنویسند و برای بچه ها بخوانند ⬇️⬇️تمرین تندخوانی از طریق زمان سنجی خواندن متن و سعی در کسب رکوردهای جدید توسط شاگردان ⏸⏸ از شاگردان خواسته شود اخبار یا قصه ای را از رادیو یا تلویزیون بشنوند و خلاصه ی آن را در کلاس برای دوستانشان تعریف کنند . ⏹⏹ و هزاران شیوه ی دیگر که در کلاس درس متناسب با امکانات و شرایط مدرسه و وضعیت محیطی توسط معلم بکار گرفته می شود .
آزمون فارسی درس ۱و۲.pdf
230.8K
🏠نمونه سوال آزمون نگارش مهر ماه درس ۱و۲ فارسی 🚀 دوم ابتدایی ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar2
آزمون_فارسی_مهر_ماه_ص2.pdf
205.8K
💠 ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar2
68707_ارزشیابی_ریاضی_دوم_مهر_ماه_.pdf
230.8K
✍ آزمون ارزشیابی مهرماه ⭐️ریاضی دوم دبستان‌‌ ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar2