✏️📚✏️
🟣🟣 ده املای پويای کلاسی
1. املای تصویری شماره یک:
آموزگار تصاویر مختلفی را در اختیار دانش آموز مى گذارد و از او می خواهد طبق مطالب خواسته شده با توجه به تصویر داده شده آنها را بنویسد.
مثلا: تصویر کدام یک از کلمات درس جدید را اينجا می بینید آن ها را بنویسید.
در تصویر چه کلماتی می بینید که بدون نقطه نوشته می شوند. آنها را بنویسید.
در تصویر چه کلماتی می بینید که دو هجایی یا سه هجایی هستند آنها را بنویسید.
و مواردی از این قبیل...
2. املای تصویری شماره دو
آموزگار کلماتی از درس را که دارای ارزش املایی هستند بر روی تابلو می نویسد و به دانش آموزان چند دقیقه فرصت مى دهد تا شکل و ترتیب کلمات را به خاطر بسپارند سپس تابلو را پاک می کند و از بچهها می خواهد ترتيب نوشته شده ی کلمات را به خاطر بیاورند و بنویسند.
💎💎 املای شماره یک به تقويت تمرکز بچه ها کمک می کند و املای شماره دو به تقويت حافظه ی دیداری بچه ها کمک می کند.
3. املای تکمیل کردنی یا املای حروف جا مانده: کلماتی از درس نوشته می شود اما یک یا دو حرف آن نوشته نمی شود. به عنوان مثال: آب از کو.. قطر... قطر... فرو می چکید.
🔸🔸در اين مدل املا باید به این نکته توجه داشت که کلمات را حتما در جمله دهيم تا دانش آموز با توجه به بافت جمله کلمه را حدس بزند.
💎💎 اين مدل املا برای تقويت درست نویسی کلماتی که حروف هم آوا دارند بسیار کار آمد است.
4.املای تکمیل متن: آموزگار متن درس را تایپ می کند اما در تایپ متن کلماتی از درس را که دارای ارزش املایی است یا کلماتی از درس که حدس می زند در دسته ی کلمات منفعل ذهنی دانش آموز قرار دارد خالی می گذارد. به عنوان مثال در متن زیر جای عجله ، درنگ، ارتباط و واژگان خالی گذاشته شده عجله ، واژگان و ارتباط ارزش املایی دارند و درنگ در دسته ی کلمات منفعل قرار دارد.
هیچ ........... نکنید. برای خوب فکر کردن لازم است........... کنید. آرام بگیرید و با دوستانتان بر سر فهم این ........... و .............. آنها با یکدیگر گفت و گو و دریافت خود را بازگو کنید.
5. املای بی صدا: در این روش دانش آموزان با دقت و تمرکز و نگاه کردن به حرکات لب آموزگار و در واقع با لب خوانی کلمات را حدس می زنند و می نویسند. این مدل املا در تقويت تمرکز، ھوش دیداری و حافظه ی بصری بچه ها بسیار تاثیر گذار است.
6.املای زنجیره ای : در این روش املا آموزگار يک کلمه از درس را انتخاب می کند بر روی تابلو می نویسد سپس بچه ها باید با آخرین حرف آن کلمه کلمه ای از خود درس را بیابند. مثلا (نرگس، سراسیمه،....)
💎💎 با اين شيوه املا با يک تیر چند نشان را می توان زد ، دانش آموزان برای پیدا کردن کلمات باید با تمرکز متن درس را بخوانند و کلمات را پیدا کنند. بنابراین هم تقويت گنجینهی واژگان است هم تقويت روانخوانی، هم تقويت تمرکز و هم تقويت درست نویسی.
7.املای صوتی توسطآموزگار: در این روش آموزگار متن درس را به همان شیوه ی املا گویی می خواند و صدای خود را ضبط می کند و در کلاس فایل صوتی را پخش می کند و بچه ها هر آنچه را می شنوند می نویسند.
8. املای صوتی توسط دانش آموزان: در اين شيوه آموزگار از يک دانش آموز مى خواهد قسمت هایی از درس را انتخاب کند و به شیوه ی خوانش خود آموزگار برای بچه ها بخواند و صدایش را ضبط کند و برای آموزگار ارسال کند و آموزگارش فایل صوتی او را در کلاس پخش کند و بچه ها بنویسند.
💎💎 اين شيوه ی املا گویی برای تقويت بچه هایی که اعتقاد به نفس پایینی دارند یا روانخوانی ضعیفی دارند تاثیر گذار است.
9. املای خوشه ای: آموزگار یک کلمه را پای تابلو مى نویسد و از دانش آموزان مى خواهد کلمات مرتبط با آن را در متن درس پیدا کنند و بنویسند.
10. املای آدرسی : در اين مدل املا آموزگار کلماتی از درس را که ارزش املایی دارند بر روی تابلو می نویسد و از بچهها می خواهد به یاد آورند این کلمات در کدام صفحه ی درس ، کدام بند و کدام جمله وجود دارد، جمله را به یاد آورند
و آن را بنویسند.
🔸🔹🔸برای گرفتن این مدل املا باید از قبل طریقه ی گرفتن املا را برای بچهها توضیح داد تا با دقت بیشتر و دفعات بیشتری درس را بخوانند.
🌿🌿
کاربرگ ریاضی برای آخر هفته
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar2
کاربرگ فارسی برای آخر هفته
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar2
تکالیف . خلاق.pdf
12.03M
🌹تکالیف خلاق تمام دروس فارسی
🌹طراح ابراهیم محمودی
🌹درس به درس(سال ۹۸_۹۷)
.
29.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
حل مسئله فصل دوم
راهبرد الگو سازی
الهام قاسمی
.
28.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
فصل دوم ریاضی
صفحه ۲۶ کتاب
الهام قاسمی
.
684374964.pdf
880.4K
تکالیف مهارت محور
درس #دوم فارسی
#_مسجد_محله_ی_ما
خانم ملکی
.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽فیلم های آموزشی فندق
💢فصل سوم
.
684374964.pdf
880.4K
پایه دوم|
تکالیف مهارت محور
درس #دوم فارسی
#_مسجد_محله_ی_ما
خانم ملکی
.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پایه دوم|
📽فیلم های آموزشی فندق
💢فصل سوم
.
حل المسائل ریاضی دوم_1396-7-11-9-02.pdf
22.98M
پایه دوم|
گام به گام تمام دروس
.
46.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
پایه دوم|
##املای خلاق
۳ درس اول
تقویت حافظه ی دیداری و حافظه ی کاری
دارای ۸ مرحله از آسان به مشکل
.
@MoallemYariR2 آزمون درس 1 و 2 فارسی (01).pdf
913.2K
🔺 آزمون درس 1 و 2 فارسی دوم ابتدایی
هدیه_های_آسمانی_درس_اول_خانم_اکبر.pdf
1.19M
📚هدیه های آسمانی
📖درس اول (۹۸_۹۷)
✅طراح : نرگس اکبرنژاد
#درسنامه
@MoallemYariR2 هدیه درس1و2و3 پاسخنامه (3).pdf
1.07M
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
درس اول هدیه های آسمان(هدیه های خداوند)
مژگان مولایی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#فارسی دوم ابتدایی یار مهربان
🙏 مدرس: خانم وزیری