فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺ریاضی
کسر های رنگی متشابه در دو شکل
🔗تخصصی کلاس دوم در #ایتا 👇
🔴@tadriis_yar2
سوالات_فصل_2_ریاضی_پایه_دوم_ابتدایی_مدرسه_مجازی_آینده_روشن.pdf
397.6K
📚ریاضی
🎉سوالات فصل۲
📖 دوم ابتدایی
🔗تخصصی کلاس دوم در #ایتا 👇
🔴 @tadriis_yar2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️قران
🔗تخصصی کلاس دوم در #ایتا 👇
🔴 @tadriis_yar2
-6032718829718711069_121.jpg
101.2K
🔴 #آموزش_جمع_و_تفریق_-فرآیندی
🦋 #ارسالی_همکارمحترم_خانم_آدینه_مدرسه_پسرانه_سما
🔗تخصصی کلاس دوم در #ایتا 👇
🔴@tadriis_yar2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رياضي پايه دوم(فصل دوم)
درس اول - جمع و تفريق ده تايي
🔗تخصصی کلاس دوم در #ایتا 👇
🔴@tadriis_yar2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ_تدریس قسمت اول
#درس_سوم_فارسی
#خرس_کوچولو
مهرانگیز سلیمانی
🍋#دوم
🍊#پایه_دوم
🍎کانال ابتدایی
@tadriis_yar2
4_478250264881529019.pdf
604.4K
✅ کاربرگ تلفیقی ریاضی و فارسی
✅ دوم ابتدایی
@tadriis_yar2
❌پاسخ ایستگاه فکر های کتاب علوم❌
جواب ایستگاه فکر صفحه 15 علوم دوم ابتدایی
پاسخ: سمیه، چون تمام مشاهدات و یادداشتهای خود را میتواند به درستی بیان کند ولی مینا فقط میتواند مطالبی را که در ذهن دارد، بیان کند و احتمالا بعضی از چیزها را فراموش کرده است.
پاسخ ایستگاه فکر درس دوم علوم دوم ابتدایی
جواب ایستگاه فکر علوم دوم دبستان صفحه 18
پاسخ: انتظار داشتیم از ورود فاضلاب به داخل رودخانه جلوگیری کنند و زبالههای خود را به درون رودها نریزند و از محیط زیست حفاظت کنند.
جواب ایستگاه فکر درس سوم علوم دوم ابتدایی
جواب ایستگاه فکر صفحه 25 علوم دوم دبستان
پاسخ: خیر، زمین به آرامی گرم میشود.
خیر، گرم و سرد شدن زمین به آرامی صورت میگیرد.
جواب ایستگاه فکر علوم دوم دبستان صفحه 28
پاسخ: 1- یک جعبه کفش
2- جعبه کفش را طوری رو گلدان قرار دهند که قسمتی از برگهای گیاه درون گلدان داخل جعبه باشد و نور خورشید به آنها نرسد. چند روز به جعبه و پوشش برگها دست نزنید. پس از چند روز با برداشتن جعبه خواهید دید، بعضی از برگها سبز و بعضی زرد و پژمرده شدهاند. برگهای داخل جعبه به دلیل نرسیدن نور به آنها زرد و پژمرده شدهاند.
3- یک کاغذ تیره به دور برخی از برگها پیچیدم تا مانع رسیدن نور به برگها شوم و بعد از چند روز مشاهده کردم که به دلیل نرسیدن نور این برگها زرد و پژمرده شدهاند.
پاسخ ایستگاه فکر درس ششم علوم دوم دبستان
جواب ایستگاه فکر علوم دوم دبستان صفحه 50
پاسخ: بله، اگر با یک آینه قدی نور خورشید را به سمت سایه برگردانیم، سایه کاملا محو میشود.
در کنار دیوار یا در بزرگی بایستد که نور خورشید به او نتابد پس سایه هم نخواهد داشت. در ضمن هنگامی که خورشید در یک روز آفتابی در وسط آسمان است، سایهای که از ما روی زمین میافتد، کوچکترین مقدار ممکن است ولی ازبین نمی رود.
جواب ایستگاه فکر درس هفتم علوم دوم ابتدایی
جواب ایستگاه فکر علوم دوم دبستان صفحه 58
پاسخ: باید برای جا به جا کردن وسایل از حیوانات باری استفاده کنیم و برای تردد در بین شهرها به سراغ دوچرخه و درشکه برویم. محلهای زندگی خود را باید با نور خورشید و به کمک برق گرم نگه داریم که نور خورشید همیشه در دسترس نیست و برق نیز هزینه بالایی دارد.
خیر، زیرا برخی سوختها مانند نفت سالهای طولانی برای جایگزین شدن وقت میخواهد و با مصرف بیرویه نسل آینده از این سوختها محروم خواهند شد. باید از نور خورشید، باد و آب روان به جای سوخت استفاده کنیم و فقط به مصرف زیاد سوخت نپردازیم.
جواب ایستگاه فکر صفحه 61 علوم دوم ابتدایی
پاسخ: آلوده نشدن هوا و کم خرج بودن از جمله فواید آن است. ولی نیروی باد همیشه در دسترس نیست.
اگر به مصرف بیرویه سوخت ادامه دهیم، ممکن است این اتفاق بیفتد.
پاسخ ایستگاه فکر درس نهم علوم دوم ابتدایی
جواب ایستگاه فکر علوم دوم دبستان صفحه 68
پاسخ: دانههای درخت کاج، زبان گنجشک، افرا و گل قاصدک به دلیل سبک بودن به راحتی به وسیله باد جابهجا میشوند. در ضمن به برخی از آنها مثل دانه درخت افرا بخش بال مانندی چسبیده شده است و برخی مثل قاصدک چیزی شبیه پر دارند.
جواب ایستگاه فکر درس دوازدهم علوم دوم ابتدایی
غذا و انواع مواد خوراکی پرداخ
جواب ایستگاه فکر صفحه 85 علوم دوم ابتدایی
پاسخ: کله قند بزرگتر جای بیشتری میگیرد.
جواب ایستگاه فکر صفحه 86 علوم دوم دبستان
پاسخ: بله، چون در هر ظرفی ریخته شوند شکل اصلی خود را از دست نمیدهند و شکل معینی دارند.
بله، کنجد و شکر نیز جامد هستند.
پاسخ ایستگاه فکر درس سیزدهم علوم دوم ابتدایی
جواب ایستگاه فکر دوم دبستان صفحه 95
پاسخ: زبالهها را سر ساعت در بیرون از منزل قرار دهیم. زبالههای تر و خشک را از یکدیگر جدا کنیم و در سطلهای مخصوص به خود بیاندازیم.
جواب ایستگاه فکر درس چهاردهم علوم دوم ابتدایی
جواب ایستگاه فکر صفحه 100 علوم دوم ابتدایی
پاسخ: در زمان قدیم آسیابها به صورت آبی، بادی، سنگی و دستی بودند. یعنی به کمک جریان آب یا باد کار میکردند. با گذشت زمان و افزایش جمعیت، آسیابها به صورت مکانیکی درآمدند و به وسیله نیروی برق کار میکنند که از نظر زمانی به صرفه است.
جواب جمعآوری اطلاعات علوم دوم دبستان صفحه 29
پاسخ: 1- خفاشها در روز به دلیل نور زیاد خورشید قادر به فعالیت نمیباشند، ولی به دلیل قدرت شنوایی بالا شب به شکار میپردازند.
2- نگهبانها، پرستارها، پزشکها، پلیسها و …..
3- پدر امیر یک پزشک است و میگوید: من در بخش اورژانس یک بیمارستان کار میکنم و شبها بیماران زیادی به ما مراجعه میکنند. این بیماران پس از معاینه توسط من و همکارانم ابتدا در اورژانس بستری میشوند. سپس با مشخص شدن وضعیت جسمی بیمار را به بخشهای دیگر بیمارستان منتقل میکنیم.
جواب جمعآوری اطلاعات علوم دوم دبستان صفحه 52
پاسخ: چراغهایی که نور با
ن خود انجام دهید.)
کار در کلاس علوم دوم ابتدایی صفحه 53
جواب کار در کلاس صفحه 53 را در شکل بالا میتوانید مشاهده کنید.
کار در کلاس علوم دوم دبستان صفحه 65
پاسخ: دانههای ریز و درشتی درون میوهها دیده میشود که بعضی از آنها نرم و بعضی سفت هستند.
1- تعداد دانهها در نخود فرنگی، لوبیا سبز، توت فرنگی، خیار، هندوانه، خربزه و …. بیشتر و در سیب، گیلاس، آلبالو، زردآلو و ….. کمتر است.
2- دانههایی مثل دانههای هلو و زردآلو سفتتر و دانههایی مثل دانه خیار و توت فرنگی نرمتر است.
.
کار در کلاس صفحه 78 علوم دوم ابتدایی
پاسخ: انجام ابن فعالیت بر عهده خودتان است و میتوانید با یکی از دوستان خود آن را انجام دهید.
پاسخ کار در کلاسهای درس دوازدهم علوم دوم ابتدایی
در این فصل از کتاب علوم دوم ابتدایی به ساختن غذا و انواع مواد خوراکی پرداخته میشود. در درس دوازدهم کتاب علوم، یک سوال کار در کلاس وجود دارد.
کار در کلاس صفحه 85 علوم دوم ابتدایی
پاسخ: جواب به این سوال بر عهده خودتان است. زیرا مواد و وسایلی که هر گروه استفاده میکند، متفاوت است و با توجه به فعالیتی که انجام خواهید داد، میتوانید جواب این سوال را بیابید.
جواب کار در کلاسهای درس سیزدهم علوم دوم ابتدایی
کار در کلاس علوم دوم دبستان صفحه 93
پاسخ:
میوه و شربت را در جای سرد باید نگهداری کنیم. شکلات آجیلی و ژله را باید در جای سرد و خشک نگهداری کنیم. آجیل را باید در جای خشک نگهداری کنیم.
جواب گفتوگو کنید صفحه 17 علوم دوم ابتدایی
هرچه تعداد ماشینها بیشتر باشد، هوا آلودهتر خواهد شد و ساختمانهای بلند مانع جا به جایی هوا میشود. پس برای داشتن هوایی سالم باید از وسایل نقلیه عمومی مثل اتوبوس و مترو استفاده کنیم و کارخانهها را در بیرون از شهرها احداث کنیم.
جواب گفتوگو کنید علوم دوم دبستان صفحه 19
جاندارانی که در رودخانه زندگی میکنند خیلی سریع خواهند مرد و برای جانداران اطراف رودخانه نیز مشکلات زیادی بوجود خواهد آمد و در صورتی که یک رودخانه دیگر پیدا نکنند از تشنگی تلف خواهند شد.
جواب گفتوگو کنید صفحه 20 علوم دوم ابتدایی
تصویر سمت راست مصرف درست آب را نشان میدهد، چون شیر آب را بسته و آب هدر نمیرود.
راههای مختلفی برای مصرف درست آب وجود دارد، که عبارتند از: برای شستن حیاط و خودرو از آب لولهکشی استفاده نکنیم، در موقع حمام کردن آب را همیشه باز نگذاریم، در هنگام روز از آبیاری گیاهان و باغچه خودداری کنیم و …..
.
جواب گفتوگو کنید علوم دوم دبستان صفحه 23
از گردش زمین به دور خودش یک شبانه روز بوجود میآید. وقتی که زمین رو به رو خورشید قرار بگیرد، آن طرفی که رو به خورشید است، روز تشکیل میشود و طرفی که پشت به خورشید است، شب را تشکیل میدهد. هر شبانه روز 24 ساعت است.
جواب گفتوگو کنید صفحه 27 علوم دوم ابتدایی
نور خورشید یکی از مهمترین عوامل در غذاسازی گیاهان است. همچنین جانداران بسیاری از فعالیتهای خود را بر اساس میزان نور، جهت نور و شدت نور انجام میدهند. برای مثال جغدها هنگام تاریکی که هیچ اثری از نور نیست به شکار میروند.
.
جواب گفتوگو کنید علوم دوم دبستان صفحه 31
هرچه نور خورشید به صورت مستقیم و راست بتابد، گرمای بیشتری را سکهها دریافت خواهند کرد.
.
جواب گفتوگو کنید صفحه 39 علوم دوم ابتدایی
با دیدن نور چراغ روی سقف آمبولانس متوجه نزدیک شدن آن میشویم.
عابر نابینا با شنیدن صدای آژیر آمبولانس متوجه آن میشود.
رانندگان باید راه را برای عبور آمبولانس باز کرده و مانع رفتن آمبولانس نشوند.
جواب گفتوگو کنید علوم دوم ابتدایی صفحه 45
صدای آژیر آمبولانس: بردن یک مریض بدحال به بیمارستان
صدای بلندگو مسجد: تعیین زمان نماز
صدای آژیر آتشنشانی: وقوع حوادث ناگوار مثل آتشسوزی
.
جواب گفتوگو کنید صفحه 47 علوم دوم ابتدایی
استفاده از تابلوهای راهنمایی و رانندگی، چراغ راهنما، حضور تعدا بیشتری از ماموران راهنمایی و رانندگی و استفاده از حرکات نمایشی دست در خیابانهای شلوغ توصیه میشود.
رنگ سبز به معنای اجازه عبور و حرکت، رنگ زرد مفهوم احتیاط دارد و رنگ قرمز یعنی هشدار و ایست کامل.
باید پشت خط عابر صبر کنیم و منتظر شویم تا چراغ عابر پیاده سبز شود و بعد حرکت کنیم.
جواب گفتوگو کنید صفحه 50 علوم دوم دبستان
وقتی که نور نتواند از جسم عبور کند، پشت جسم سایه تشکیل میشود.
مقدار زیادی از نور از شیشه عبور میکند، به همین دلیل سایه روشنی از آن دیده میشود.
از این فعالیت نتیجه میگیریم که نور با برخورد به جسم کدر(جسمی که نور از آن عبور نمیکند) در پشت آن تشکیل سایه میدهد اما اگر جسم شفافی را مقابل نور قرار دهیم، نور از آن عبور کرده و سایه بسیار ضعیفی از جسم دیده میشود.
جواب گفتوگو کنید صفحه 55 علوم دوم ابتدایی
به طور معمول داخل شهر شلوغتر از جاده یا مسیر روستاها است. در
لا میزنند، جهت افزایش دید راننده در شب است.
چراغهایی که نور پایین میزنند، جهت روشن نمودن مسیر نزدیک دید راننده است.
چراغهای راهنما برای خبر دادن جهت حرکت به راست یا چپ است.
چراغ ترمز نشاندهنده توقف کامل خودرو است.
چراغ چشمکزن نشاندهنده احتیاط برای ماشینهای دیگر است.
جواب جمعآوری اطلاعات علوم دوم ابتدایی صفحه 56
پاسخ: در جایگاه سوخت، بنزین، گاز و گازوئیل وجود دارد. بسیاری از خودروها فقط بنزین مصرف میکنند و برخی دوگانهسوز هستند، یعنی هم بنزین و هم گاز مصرف میکنند. کامیونها و اتوبوسها نیز از سوخت گازوئیل استفاده میکنند.
جواب جمعآوری اطلاعات صفحه 65 علوم دوم دبستان
پاسخ: گندم، جو، نخودفرنگی، حبوبات و….. دانههایی هستند که ما میخوریم.
برای کاشتن دوباره گیاه میتوانیم از دانه استفاده کنیم. برخی دانهها مثل «بهدانه» خاصیت دارویی دارند و از برخی از دانهها مثل تخم آفتابگردان روغن بدست میآید.
جواب جمعآوری اطلاعات علوم دوم دبستان صفحه 73
پاسخ: نام جانور⇐ کانگورو
چگونگی نگهداری از بچهها⇐ کانگورو بچههایش را در کیسه زیرشکمش نگهداری میکند تا بزرگ شود. بچه کانگورو در هنگام تولد بسیار کوچک است و با مراقبت و شیر مادر بزرگ میشود.
ارتباط با جانداران دیگر⇐ از برگ و ساقه و قسمتهای مختلف گیاهان استفاده میکند.
❌پاسخ تمام آزمایشهای کتاب علوم❌
جواب آزمایش کنید صفحه 25 علوم
پاسخ: خیر، آب نیز مانند خاک زمین کم کم گرمای خود را از دست میدهد و سرد میشود.
جواب آزمایش کنید علوم صفحه 26
پاسخ: دماسنجی که در آفتاب قرار گرفته است، دمای بیشتری را نشان میدهد.
نتیجه میگیریم که دمای هوا در آفتاب بیشتر از سایه است، چون دماسنجی که در آفتاب قرار دارد دمای بیشتری را نشان میدهد.
جواب آزمایش کنید علوم دوم صفحه 28
پاسخ: دانههایی که پشت پنجره اتاق و داخل پارچه بودند، بهتر رشد کردهاند. زیرا گرمای خورشید باعث جوانه زدن این دانهها شده است. ولی دانههایی که داخل پارچه و درون یخچال بودند، خوب رشد نکردهاند. زیرا نور خورشید به آنها نرسیده پس جوانه نزدهاند.
.
جواب آزمایش کنیدهای صفحه 31 علوم
پاسخ: سکهای که به صورت راست نور به آن تابانده شده گرمتر است. زیرا نور وقتی مستقیم تابیده میشود، گرمای بیشتری تولید میکند.
هر چقدر سکهها به نور چراغها نزدیکتر شوند، گرمای بیشتری را دریافت میکنند.
پاسخ: دماسنجی که نور به صورت مستقیم یا راست به آن تابیده شده است، دمای بالاتری را نشان میدهد.
جواب آزمایش کنید صفحه 42 علوم
پاسخ: وقتی چیزی در هوا میلرزد، صدا تولید میشود.
بله، لرزش کش دیده میشود.(بدون حرکت هیچ صدایی تولید نمیشود.)
جواب فکر کنید صفحه 43 علوم
پاسخ: وقتی مدادها از هم دور باشند،صدا نازکتر است و وقتی مدادها به هم نزدیک باشند، صدا کلفتتر است.
وقتی بطری خالی است، صدا کلفت میباشد و وقتی بطری تا نیمه پر از آب کنیم، صدا نازک میباشد.
.
جواب آزمایش کنید صفحه 66 علوم
پاسخ: رشد گیاهک به نوع دانه و شرایط نگهداری بستگی دارد. دانه عدس بین 2 تا 3 روز و دانه لوبیا یا نخود بین 4 تا 7 روز طول میکشد.
پاسخ: جواب این سوال بر عهده خودتان است و در واقع فعالیتی است که باید آن را انجام دهید.
جواب آزمایش کنید صفحه 86 علوم
پاسخ: خیر، شکل بادام در لیوان و بشقاب تغییری نکرد.
خیر، آجیلها شکل قبلی خود را حفظ کردهاند.
جواب آزمایش کنید صفحه 87 علوم دوم ابتدایی
پاسخ: شربت به شکل ظرف در میآید.
چند مایع دیگر: آب، بنزین، نفت و …..
جواب آزمایش کنید علوم دوم دبستان صفحه 92
پاسخ: نخودچیهای درون ظرف مرطوب بعد از یک هفته تغییر رنگ میدهند و بوی بدی میگیرند. اگر جای آنها گرم و تاریک باشد، کپک هم میزنند.
نتیجهگیری: بعد از یک هفته در لیوانی که در آن 10 قطره آب اضافه کردهایم را باز میکنیم، نخودچیها نرم شدهاند و با اشاره دست له خواهند شد. در حالی که نخودچیهای لیوان خشک هیچ تغییری نکرده است.
جواب آزمایش کنید علوم دوم دبستان صفحه 94
پاسخ: نتیجه میگیریم که دستمالی که با آب گرم و شوینده شسته شده بود، زودتر و راحتتر تمیز شد.
❌پاسخ کار در کلاسهای علوم❌
جواب کار در کلاس علوم دوم دبستان صفحه 24
پاسخ: جواب این کار در کلاس بر عهده خودتان است و این کار را با دوستان خود در کلاس انجام دهید.
کار در کلاس علوم دوم دبستان صفحه 25
پاسخ: بله چراغ به کلاس گرما میدهد.
خیر، وقتی چراغ را به خارج کلاس ببریم، چراغ دیگر کلاس را گرم نمیکند.
کار در کلاس صفحه 40 علوم دوم دبستان
پاسخ: جواب این سوال بر عهده خودتان است و میتوانید این بازی را در خانه یا مدرسه انجام دهید.
کار در کلاس درس ششم علوم دوم ابتدایی
پاسخ: خیر، نور از از قسمت درونی مقوا که با قیچی برش دادیم و از کنار مقوا عبور میکند.(این بازی را میتوانید در کلاس با دوستا
صورتی که جاده اتوبان یا بزرگراه باشد، تعداد وسایل نقلیه زیاد است.
بله
بسیار زیاد
دود خودرو باعث آلودگی هوا میشود و زندگی موجودات زنده را به خطر میاندازد. همچین دود خودرو بر روی هوش انسان اثر دارد.
جواب گفتوگو کنید علوم دوم دبستان صفحه 56
استفاده از وسایل نقلیه عمومی مثل اتوبوس بسیار بهتر از وسایل تک سرنشین است. چون وسایل نقلیه تک سرنشین باعث افزایش آلودگی هوا و ترافیک در سطح شهرها میشوند.
جواب گفتوگو کنید صفحه 57 علوم دوم ابتدایی
سوخت هر یک از شکلها به ترتیب از چپ به راست عبارت است از: چوب یا زغال – گاز شهری – کپسول گاز مایع – نفت.
خیر، زیرا استفاده از چوب باعث آلودگی هوا میشود و منابع چوب موجود در کره زمین به سرعت تمام خواهد شد، همچنین چوب جزو سوختهایی است که بازگرداندن آن به طبیعت سالهای زیادی طول میکشد.
جواب گفتوگو کنید علوم دوم دبستان صفحه 61
پاسخ قسمت اول را در شکل بالا در جدول مشاهده میکنید.
ماشینی که دارای قرقرههای بزرگتر و بادکنک بزرگتری بود و خمیربازی به خوبی به کنار قرقرهها چسبیده بود، زودتر به خط پایان رسید.
.
گفتوگو کنید صفحه 65 علوم دوم ابتدایی
بعضی دانهها خوراکی و بعضی غیر خوراکی هستند. دانهها از نظر اندازه، رنگ، وزن و شکل با هم تفاوت دارند. برخی دانهها ریز و برخی درشت هستند. همه دانهها دارای پوسته، گیاهک و اندوخته غذایی هستند و ….
جواب گفتوگو کنید صفحه 68 علوم دوم دبستان
بعضی دانهها دارای خار یا قلاب هستند و به پشم و موی حیوانات میچسبند و از این طریق به محلهای مختلف میروند و سرانجام بر روی زمین میافتند. دانههای میوههای گوشتی مثل آلو با مدفوع حیوانات در محیط پخش میشوند. انسانها نیز با کاشتن دانههای برنج و گندم به پراکنده شدن دانهها در محیطهای محتلف کمک میکنند. همچنین انسان با پرتاب هسته سیب یا هلو سبب کاشتن دانههای مختلف خواهد شد.
جواب گفتوگو کنید صفحه 72 علوم دوم دبستان
لانه سبب حفاظت جانوران در مقابل سرما و گرما میشود. همچنین در مقابل حیوانات دیگر از آنها محافظت میکند و مکان مناسبی برای تخمگذاری میباشد.
جواب گفتوگو کنید علوم دوم دبستان صفحه 73
برای جانوران لانه بسازیم و از خراب کردن لانههای جانوران خودداری کنیم. محیط زیست را آلوده نکنیم و از آتشسوزی در جنگلها جلوگیری کنیم. درختان را قطع نکنیم و از شکار بی رویه جانوران دست بکشیم.
.
جواب گفتوگو کنید صفحه 77 علوم دوم ابتدایی
8 سال
جنینی(شکم مادر)، نوزادی، خردسالی
نوجوانی، جوانی، میانسالی، سالمندی
حرف زدن، خواندن، نوشتن، دویدن و …..
جواب گفتوگو کنید علوم دوم ابتدایی صفحه 78
3000 گرم(3 گیلوگرم) وزن داشت و قد او 50 سانتیمتر بود.
جواب گفتوگو کنید صفحه 79 علوم دوم دبستان
پدر و مادر برای بزرگ شدن ما بسیار تلاش کردهاند. سعی میکنیم برای قدردانی از ایشان مواظب سلامتی خود باشیم، خوب درس بخوانیم و از آنها بخاطر زحماتشان تشکر کنیم.
جواب گفتوگو کنید صفحه 80 علوم دوم ابتدایی
برای مراقبت از دندانها باید بعد از هر وعده غذایی مسواک بزنیم، از نخ دندان استفاده کنیم، از شکستن چیزهای سفت با دندان خودداری کنیم و هر شش ماه به دندانپزشک مراجعه کنیم.
جواب گفتوگو کنید صفحه 81 علوم دوم ابتدایی
خیر، ما برای اینکه رشد خوبی داشته باشیم باید از لبنیاتی مثل ماست، شیر، دوغ و پنیر استفاده کنیم.
جواب گفتوگو کنید درس دوازدهم علوم دوم ابتدایی
در این فصل از کتاب علوم دوم ابتدایی به ساختن غذا و انواع مواد خوراکی پرداخته میشود. در فصل دوازدهم علوم دوم ابتدایی، دو سوال گفتوگو کنید وجود دارد.
جواب گفتوگو کنید علوم دوم ابتدایی صفحه 83
مثلا برای درست کردن ژله کافی است پودر ژله را در ظرفی بریزیم و سپس در دو نوبت بر روی آن آب سرد و گرم بریزیم و خوب هم بزنیم. سپس آن را درون یخچال بگذاریم تا ژله آماده شود.
جواب گفتوگو کنید صفحه 85 علوم دوم ابتدایی
تفاوت: قند از گیاه نیشکر بدست میآید و میوه نیست، در حالی که سیب یک میوه است. سیب جای بیشتری نسبت به یک حبه قند میگیرد.
شباهت: هر دو خوراکی هستند و ماده هستند.
جواب گفتوگو کنید صفحه 91 علوم دوم دبستان
میوه و ظرفهای یک بار مصرف پلاستیکی و کاغذی اضافه آمده است.
میوهها را برای نگهداری در یخچال میگذاریم و ظروف یک بار مصرف را در کمد میگذاریم تا در مراسم بعدی از آنها استفاده کنیم.
جواب گفتوگو کنید صفحه 95 علوم دوم ابتدایی
مواد پلاستیکی مواد فلزی مواد کاغذی باقیمانده غذاها و میوههاظروف یک بار مصرف آب معدنی، چاقوهای یک بار مصرف پلاستیکی قوطیهای فلزی آبمیوههالیوان و بشقابهای کاغذی پوست میوهها
سوال 1) از پوست میوهها میتوان برای تولید کود استفاده کرد. کاغذهای بیمصرف را به کارخانه ارسال کنیم تا مجددا به مواد قابل استفاده تولید شود. شیشهها و قوطیهای پلاستیکی و فلزی
را در ظرفهای جداگانه گذاشت و به کارخانه بازیافت بفرستیم.
سوال 2) تابستان، چون گرما باعث میشود مواد دور ریختنی زودتر فاسد شود.
سوال 3) باید زبالهها را به سطلهای بزرگ زباله در خیابان اصلی منتقل کنیم.
1- نان سنگگ: آرد و نمک و آب را به صورت خمیر درآورده و برای نیم ساعت خوب هم میزنند و نیم ساعت میگذارند بماند تا عمل تخمیر انجام گیرد. سپس خمیر ترش یا خمیری که از روز قبل مانده(خمیر ورآمده) که به مدت 7 الی 8 ساعت مانده است، به آن اضافه میکنیم و نیم ساعت با دست هم خواهیم زد. سپس خمیر را به تغار بزرگ منتقل کرده و به مدت یک الی دو ساعت با توجه به فصل و درجه حرارت به حال خود میگذارند تا عمل تخمیر کامل شود. سپس خمیر را به صورت گلولههای 500 گرمی درآورده و روی تخته مخصوص آن را مسطح کرده و به شکل نان سنگگ درآورده و در تنور روی ریگهای گرم قرار میدهند. مدت زمان پخت 4 الی 5 دقیقه و وزن هر نان سنگگ در حدود 400 گرم است. البته در زمانهای بالا با توجه به دمای هوا تغییراتی پیدا میشود.
2- نان تافتون: مواد لازم برای پخت این نان شامل آرد کامل، آرد ستاره و مایه صنعتی یا خمیر ترش و مقداری در حدود 200 گرم شیره خرما در هر 10 کیلوگرم آرد و افزودنیهای مجاز است.
#پاسخ سوالات گفتگو کنید #علوم 👆
کاربرگ دروس قرآن.pdf
1.35M
🚦کاربرگ تمام دروس قرآن
🍇 دوم ابتدایی
@tadriis_yar2
@MoallemYariR2 پیک آدینه هفته 1 آبان (06).pdf
845K
🔺 پیک آدینه هفته 1 آبان پایه دوم ابتدایی
🔸 هفته اول آبان
❤️👈 #سری6
🔸 هشتگ ها : ##فارسی ##ریاضی ##علوم , #هفته1آبان
⚠️👈 اگه از کانال راضی هستی #بفرست_برا_دوستات 🙏
@tadriis_yar2
@MoallemYariR2 حل فعالیتهای درس 3 فارسی.pdf
184.6K
🔺 گام به گام درس 3 #فارسی دوم ابتدایی
🔸 #درس3 : خرس کوچولو
🔸 حل فعالیتهای درس سوم #فارسی
🔸 هشتگ ها : ##فارسی , #درس3#فارسی ,#گام_به_گام
⚠️👈 اگه از کانال راضی هستی #بفرست_برا_دوستات 🙏
@tadriis_yar2
28.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
فصل دوم ##ریاضی
صفحه ۲۶ کتاب
الهام قاسمی
@tadriis_yar2
کاربرگ هدیه درس ۳.pdf
488.4K
🌋کاربرگ هدیههای آسمان
⏰درس سوم
🍇 دوم ابتدایی
@tadriis_yar2