هدایت شده از مدرسه من
سوال شماره ۳۳❓آموزگار دوپایه هستم.بعصی از دانش آموزان حرف شنوی ندارند و در برخورد با دیگر دانش آموزان و تاثیری که از اونا میگیرند به سرعت فراموش میکنند و خیلی راحت بهم توهین میکنند و فحش می دهند چه راه حلی پیشنهاد می کنید ؟
✅ پاسخ: ⬅️ به منظور کنترل رفتار های نامطلوب، ( فحش و ناسزا ) بیتوجهی به آنها و تقویت رفتارهای مخالف رفتار نامطلوب ( استفاده از الفاظ و کلمات مناسب و مودبانه)
⬅️ وضع قوانین در حد فهم دانش آموزان مثل : عدم بکار بردن الفاظ ناشایست و ناسزا .
تشویق دانش آموزان مجری این قوانین به منظور ایجاد انگیزه برای سایر دانش آموزان خاطی
⬅️ در مدارس چند پایه در روستاها بهتر است از مشارکت اولیاء کمک گرفت ، با عنایت به اینکه بی سوادی و یا کم سوادی و زیاد بودن تعداد فرزندان آنان ممکنه مانع از همکاری آنان شود در هر حال عدم مشارکت اولیاء زنجیره ی ارتباط در حلقه ی فرآیند آموزشی را از هم پاره می کند که ترمیم آن مشکل است .تحقیقات و تجربه هر دو ثابت کرده است که بیش تر از آن که بی سوادی یا فقر اولیاء مانع مشارکت آنان در امر تحصیل فرزندان باشد، درگیر نساختن و توجه نکردن آنان در این عدم مشارکت دخیل بوده است.
سعی کنید در هر فرصتی،چه از طریق کارپوشه دانش آموزان را پل ارتباطی مدرسه و والدین قرار دهید و درجلسات انجمن اولیاء، مراسم عزاداری، جشنها، مناسبتها، در مسجد، در مزرعه و... قسمتی از پیشرفتهای فرزندان آنان را یادآوری، سپس برای رفع نکات ضعف رفتاری و تربیتی در صورت امکان از مشاوران مدارس متوسطه منطقه خود دعوت کنید و در خصوص مواردی چون ، « مهارت های زندگی از جمله مهارت ارتباط موثر ، مهارت کنترل خشم و....، نحوه ارتباط کلامی با هم » صحبت شود.به منظور اثر بخشی ،آموزش های شما در دانش آموزان لازم است آموزش ها به خانواده ها هم کشانده شود تا موثر شود.
ناهید کیوان منش
@madrese_yar
هدایت شده از مدرسه من
تجربه درمان
باسلام و احترام
دیکته موبایلی
به دانش آموزان توضیح دهید درحضور مادر از روی درس فارسی بخوانند و همزمان صدای خود را در موبایل ضبط کنند و هنگام تکلیف دیکته ،از این روش استفاده کنند
دانش آموزان با این شیوه استقلال پیدا می کنند و چون صدای خود را می شنوند و همزمان می نویسند از سه کانال دیداری،شنیداری،لمسی خود همزمان استفاده می کنند که به یادگیری بیشتر منجر می شود
شیوابرزو_دکترای روان شناسی.متخصص اختلال یادگیری و رفتاری
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar1
هدایت شده از مدرسه من
سوال
سلام دانش آموزی که وضعیت درسی مطلوبی نداره و شلوغ و حاضرجوابه چجوری برخورد کنیم؟باهاش صحبت کردم با آرامی و حتی برخورد جدی و دفتر مدرسه هم فایده نداشت...
باسلام واحترام
معلم گرامی من نمیدونم این دانش آموز دختر هست یا پسر
کلاس چندم هست
حاضر جواب با شمای معلم هست یا بقیه دانش آموزان?
عزیزان لطفا در طرح سوال پایه تحصیلی و دختر و پسر بودن را ذکر کنید
این سوال را مجدد برای ادمین لطفا بفرستید تا پاسخ مناسب خدمتتان ارائه گردد
شیوابرزو_دکترای روان شناسی.متخصص اختلال یادگیری و رفتاری
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar2
هدایت شده از مدرسه من
سوال ۳۴
سلام دانش آموزی دارم کلاس دوم.هیچی بلد نیست.موقعی که تمرین ریاضی میدم یا سوالی روی تخته می نویسم.که بچه های دیگه بنویسن اون سریع میگه خانم نوشتم میگم آفرین سریع بیار نگاه کنم ولی می بینم که صفحه دفترش سفید سفیده.حتی یه حرف هم ننوشته.با مادرش هم صحبت کردم میگه تو خونه هم باید۴ساعت وقت صرف کنم تا دوخط بنویسه.
پاسخ
با سلام واحترام
نیاز به ارزیابی تخصصی داره که علت چیه.
ارجاع بدید برای گروه های اختلال یادگیری.
مدتی مسئولیت کم کلاس بدید و از نظر مکانی به میز خود نزدیک تر کنید. ببینسد در عملکرد درسی تأثیر میگذاره
وقتی دانش اموزی در کلاس نیست به او بگویید تو از امروز رئیس دفتر خود هستی ،بعنوان رئیس به مدادت دستور بده سوال های معلم رو بنویسه.
ببین مدادت چقدر دستورت رو اطاعت میکنه
این شیوه بازی رو اجرا میکنم و بسیاری از کودکان دوست دارند.
شیوابرزو_دکترای روان شناسی.متخصص اختلال یادگیری و رفتاری
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar2
هدایت شده از مدرسه من
تجربه درمان
لطفا گاهی به جای آفرین گفتن از نوشتن استیکر خندان و شاد ،😁😊
وقتی ناراحتید از 😔
وقتی کمی از تمرین ها رو درست انجام داده از استیکر😉 استفاده کنید
فقط زمانی که از استیکر ناراحتی استفاده میکنید به دانش آموز بفرمایید تا قبل تمام شدن کلاس فرصت داره استیکرش رو با حل یک سوال یا. نوشتن یک جمله و کلمه و هر انچه خود صلاح میدانید به استیکر شاد تبدیل کند
این شیوه آموزشی بسیاااار در کودکان پیش دبستان تا کلاس سوم ابتدایی موثر وکاربردیست
.
شیوابرزو_دکترای روان شناسی.متخصص اختلال یادگیری و رفتاری
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar3
هدایت شده از Ltms
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅آموزش #شماره #۳
🌍 تبدیل فایل پی دی اف به ورد، پاور پوینت و ....
بدون نیاز به نصب
( هر نوع فایل با هر نوع فرمتی )
#آموزشی
✅جهت انجام آزمون ضمن خدمت ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@ltmsme
هدایت شده از معلم یار
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ نحوه دریافت کارنامه دانش آموزان
🔸با تشکر از همکار خلاق آقای میلاد امیری نسب از آموزش و پرورش شهرستان مهاباد
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
هدایت شده از معلم یار
علایم بالا بودن قند خون
🔹خشک شدن دهان
🔸تکرر ادرار
🔹احساس خستگی عمومی
🔸تاری دید
🔹دیر بهبود پیدا کردن کبودی یا زخم
🔸کاهش وزن
چرا وقت استرس مغز خوب كار نميكنه؟
😷 ✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
هدایت شده از معلم یار
♦️پانزده دارایی ارزشمند که داشتن آنها ما را ثروتمند میکند:
۱-نگرش مثبت
۲-ارتباط موثر
۳-ادب
۴-یادگیری مادام العمر
۵-انضباط شخصی
۶-کوشش برای تندرستی
۷-تقویت آستانه تحمل
۸-خلاقیت
۹-عشق ورزیدن به کار
۱۰-داشتن برنامه و هدف
۱۱-انضباط اجتماعی
۱۲-احساس مسولیت در مقابل محیط زندگی
۱۳-مقابله با مصرف گرایی
۱۴-بخشندگی
۱۵-اعتماد به نفس
😷 ✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
هدایت شده از مدرسه من
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸بازی خلّاق 🔸
🔸 جورچین هم خانواده 🔸
🧕 آموزگار: صبا رضوانی بروجنی
🗺 استان چهارمحال و بختیاری
🏞 شهرستان خانمیرزا
@madrese_yar
هدایت شده از مدرسه من
🤔 دلیل اهانت غربیها به قرآن کریم چیست⁉️
🗽 چرا در غرب، توهین به مقدسات را نشانه آزادی اعلام میکنند اما تحقیق درباره دروغی به نام هلوکاست، جرم تلقی میشود و زندان دارد⁉️
🔎برای مطالعه بیشتر و یافتن بخشی از پاسخ سوالات فوق، به لینک زیر مراجعه کنید 👇🏻
https://b2n.ir/e93236
💠إِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّكْرَ وَإِنَّا لَهُ لَحَافِظُونَ
🔸Indeed We have sent down the Reminder, and indeed We will preserve it
🔹 همانا ما قرآن را بر تو نازل کردیم و ما هم آن را محققا محفوظ خواهیم داشت.
📗آیه ۹ سوره حجر
#فوری_فوتی
🌐 #قرارگاه_مجازی
@madrese_yar
📆 امروز شنبه
☀️ ۸ بهمن ۱۴۰۱ هجرے شمسے
🌙 ۶ رجب ۱۴۴۴ هجرے قمرے
🎄 ۲۸ ژانویه ۲۰۲۳ میلادے
📿 ذکر امروز ۱۰۰ مرتبه:
🎗«یا رَبَّ الْعالَمین»🎗
🎗«ای پروردگار جهانیان»🎗
☀️ رویدادهای مهم امروز در تقویم خورشیدی:
🔹تصرف آذربایجان توسط قوای روس در جریان جنگ جهانی اول (1293ش)
🔸مسیو براوین وزیر مختار دولت بلشویک روسیه بعنوان اولین فرستاده دولت بلشویکی لنین وارد تهران شد و طی اعلامیه ای متذکر گردید تمام قراردادهای جابرانه را لغو و بجای آن قرارداد شرافتمندانه ای با ایران خواهم بست (1296ش)
🔹میرزا احمدخان قوام السلطنه با اختیارات کامل به فرمانروائی خراسان و سیستان و بلوچستان تعیین گردید (1296ش)
🔸فرمان ولایتعهدی محمدرضا پهلوی فرزند ارشد ذکور رضاخان صادر شد. فرمان مزبور طی تشریفات خاص توسط وزیر دربار تسلیم هیئت دولت گردید (1304ش)
🔹حسن مستوفی رئیس الوزراء از سمت خود کناره گیری کرد و پاسخ استیضاح را کتباً به مجلس فرستاد.(1305ش)
🔸کارخانه قندسازی کهریزک تعمیر و آماده بهره برداری شد.(1310ش)
🔹احمد قوام نخست وزیر برای تحکیم روابط محبت آمیز تلگراف هایی به استالین و اتلی و جمس بیزنر وزیر خارجه آمریکا مخابره نمود (1324ش)
🔸سید حسن تقی زاده رئیس هیئت نمایندگی ایران در شورای امنیت نطق مفصلی ایراد نمود و طی آن از مشکلاتی که دولت و ملت ایران به واسطه وجود نیروهای بیگانه با آن مواجه شده اند سخن راند ویشینسکی رئیس هیئت نمایندگان شوروی به وی پاسخ داد و شورای امنیت توصیه کرد ایران و شوروی مستقیماً با یکدیگر برای حل اختلافات مذاکره کنند (1324ش)
🔹سیل وحشتناکی در زاهدان جاری شد. متجاوز از هزار نفر تلف شدند و هزار و پانصد خانه ویران گردید.(1328ش)
🔸درگذشت "سیدحسن تقی زاده" آخرین فرد از رجال دوران مشروطیت (1348ش)
🔹بنابر گزارش شهربانی مازندران، عده ای ناشناس شعارهای «درود بر امام خمینی ما ـ مرگ بر 66 خائن و مسلمان کش» بر روی دیوار نوشته شد که صبح امروز نسبت به محو شعارها از روی دیوار اقدام گردید.(1356ش)
🔸امروز هزاران تن از مردم در فرودگاه مهرآباد که بسته است و زیر نظارت شدید قرار دارد اجتماع کردند (1357ش)
🔹امام خمینی در پاریس گفتند به کودتای نظامی عادت کرده ایم و ترسی نداریم. ایران پایگاه نظامی نخواهد شد (1357ش)
🔸کارکنان کارخانه مسلسل سازی وابسته به صنایع نظامی در تهران راهپیمائی کردند (1357ش)
🔹تحصن روحانیون انقلابی در مسجد دانشگاه تهران در اعتراض به بستن فرودگاه های کشور (1357ش)
🔸کشتار مردم تهران به دستور "بختیار" در آخرین روزهای عمر رژیم پهلوی (1357ش)
🔹غلامحسین دانشی نماینده آبادان در مجلس به رگبار مسلسل بسته شد. سازمان موحدین این تیراندازی را بعهده گرفت (1357ش)
🔸طی تظاهراتی در شاهی نام این شهر به علی آباد تغییر یافت (1357ش)
🔹مدرسه رفاه به عنوان محل اقامت امام در تهران تعیین شد (1357ش)
🔸وفات ادیب و دانشمند گرانمایه استاد "محمد فراهتی" (1358ش)
🔹شهادت شهید عبدالمهدی ماندنی پور (1361ش)
🔸برگزاری نخستین مجمع عمومی جهانی اهل بیت (علیهم السّلام) در تهران (1372ش)
🌙 رویدادهای مهم امروز در #تقویم هجری قمری:
🔹تصرف قلعهی اَلَموت توسط "حسن صباح" (483ق)
🔸درگذشت "ابن حریری" ادیب و نویسندۀ ایرانی (516ق)
🔹آغاز سلطنت "محمدمیرزا" سومین شاه قاجار (۱۶ آبان ۱۲۱۳ش) (1250ق)
🔸درگذشت حسین تقوی اشتهاردی (۱۴ مهر ۱۳۷۹ش) (1421ق)
🎄 رویدادهای مهم امروز در تقویم میلادی:
🔹مرگ "شارلمانی" از امپراطوران مقتدر اروپا (814م)
🔸تولد "پیتر پل روبنس" نقاش معروف اروپایی (1577م)
🔹تولد "کوندامین" ریاضیدان و جهانگرد فرانسوی (1701م)
🔸تولد "مادام فرانسْ کولْتْ" یکی از بزرگترین زنان نویسنده جهان (1873م)
🔹درگذشت "ویلیام ییتْزْ" شاعر و ادیب بزرگ ایرلندی (1939م)
🔸روز جهانی کمک به جذامیان
🌿🌼🌿🌼🌿
هدایت شده از تدریس یار پایه چهارم
✳راهکارهای تقویت روان خوانی فارسی ✳
1 ـ روخوانی متون درسی با لحن دلپذیر و خوشایند ( آهنگین ) برای دانش آموزان و ترغیب کودکان در رعایت این حالت در هنگام خواندن متون
2 ـ فرصت هایی فراهم شود تا شاگردان به صورت گروهی کتاب بخوانند ، اعضای گروه می توانند کتاب خود را برای دیگران بلند بخوانند و یا خواب و رؤیاهای خود را تعریف کنند.
3- اختصاص زمان هایی در کلاس جهت گفت و گوی شفاهی با بیان خاطرات ، تعریف داستان ها و برنامه های تلویزیونی و کارتونی
4 ـ توصیه و تأکید بر خواندن تابلوها در هنگام رفت و آمد در خیابان ها و کوچه ها
5- ساختن متن های ساده ی خارج از کتاب به تناسب حروف و صداهای جدیدی که می آموزند و ارائه به شاگردان جهت استفاده به عنوان متن املا یا متن روانخوانی
6 ـ کتابچه های روانخوانی با استفاده از کلمات ساده و قابل فهم به مرور تهیه و در اختیار شاگردان قرار گیرد .
7 ـ تدارک فعالیت های لذت بخش حاشیه ای و فوق برنامه برای خواندن مثل هدایت شاگردان به رفتن به کتابخانه و استفاده از منابع خواندنی ساده و لذت بخش ( مانند کتاب های معرفی شده در پایان کتاب بخوانیم دانش آموزان )
8 ـ تقویت جنبه های مثبت خواندن و عدم تأکید بر نقاط ضعف آنان : برای اصلاح اشکالات خواندن در کودک باید به
تقویت جنبه های مثبت وی پرداخت . تأکید روی خطاها باعث احساس حقارت و از دست دادن اعتماد به نفس در کودک می گردد .
9 ـ اجازه ی فرضیه آزمایی به کودک : کودک باید یاد بگیرد که به تصویرها هم توجه کند . و از روی اطلاعات تصویری آنچه را می تواند بخواند . و درباره ی کلمه هایی که نمی داند حدس بزند . این امر به روانخوانی وی نیز کمک خواهد کرد .
10 ـ تجهیز کتابخانه ی کلاس به کتاب های ساده و مورد علاقه ی کودکان
11 ـ استفاده از مجلات رشد در جهت تقویت روخوانی شاگردان
12 ـ فعالیت خواندن در خانه نیز ادامه یابد و جلساتی نیز در این خصوص با والدین برگزار گردد تا رسالت کتابخوانی را برای کودکان خود نیز به عهده بگیرند تا اشتیاق کودکان در امر خواندن نیز افزایش یابد . ( اولیاء اهل مطالعه کودکان کتابخوان تربیت خواهند نمود )
13 ـ با استفاده از بازی صامت و مصوت ها و ترکیب آنان ، طریقه ی ساختن کلمات ساده ی خارج از کتاب را تمرین نمایند .
14 ـ حروف و صداهای جدیدی را که می آموزند در مجلات و روزنامه ها بیابند و دور آن را خط بکشند .
15 ـ استفاده از فیلم هایی که زیر نویس ساده ی فارسی دارند جهت بالا بردن سرعت عمل و سرعت انتقال در کودکان
16 ـ استفاده از دفتر روانخوانی برای دانش آموزان که هر بار متنی توسط معلم یا خود دانش آموز ارائه شود و برای دیگر دانش آموزان خوانده شود .
17 ـ تمرین صامت خوانی در کلاس در اواخر دوره ی آموزش در پایه ی اوّل
18 ـ استفاده از پازل های مربوط به حروف الفبا و ساختن کلمات و جملات و خواندن با صدای بلند
19 ـ خواندن شعر یا مطالب ساده توسط دانش آموزان کلاس اوّلی در مراسم صبحگاه
20 ـ قصه گویی و قصه خوانی در کلاس
21 ـ ایجاد فرصت برای دانش آموزان جهت خواندن کلمه ها ، عبارات ، جملات و دروس جدید قبل از تدریس معلم برای ایجاد انگیزه ی بیشتر به خواندن
22 ـ تصویر خوانی یا جمله سازی برای تصاویر
23 ـ تأکید بر جمله سازی و کاربرد کلمه در جمله . زمانی که نوشتن کلمه ای را نیاموخته اند آن را به صورت شفاهی در قالب جمله بیان نمایند .
24 ـ از دانش آموزان خواسته شود در رابطه با درسی که امروز در کلاس داده شده است نقاشی بکشند و در رابطه ی با آن نقاشی چند جمله ای بنویسند و برای بچه ها بخوانند
25 ـ تمرین تندخوانی از طریق زمان سنجی خواندن متن و سعی در کسب رکوردهای جدید توسط شاگردان
26 ـ از شاگردان خواسته شود اخبار یا قصه ای را از رادیو یا تلویزیون بشنوند و خلاصه ی آن را در کلاس برای دوستانشان تعریف کنند .
27 ـ و هزاران شیوه ی دیگر که در کلاس درس متناسب با امکانات و شرایط مدرسه و وضعیت محیطی توسط معلم بکار گرفته می شود .
🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar4
هدایت شده از تدریس یار پایه دوم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👈بهبود خواندن و نوشتن با ادراک جزء از کل
.
👌 یکی از مهارت هایی که دانش آموزان باید پیدا کنند، این است که کودک پس از یادگیری یک کلمه قادر باشد نقص در آن را شناسایی و تکمیل نماید.
.
♦️ در صورت ضعف دانش آموز در مورد فوق ، دانش آموز کلمات یا جملات و مساله ها را به سختی تکمیل کرده و دچار مشکلاتی در انشا ریاضی و خواندن خواهد شد.
.
🍀در ابتدای تمرین، کلمات بهتر است صرفا یک حرف از انتها وسط و یا ابتدای کلمه حذف گردد و دانش آموز حدس بزند، سپس دو یا سه حرف حذف شده و حدس بزنید و در مرحله بعدی ، تعداد حروف را بیشتر یا محل قرارگیری حروف را تصادفی انتخاب کنید.
.
✔️سایر تمرینات مناسب :
بخشی ازیک شیئ را به کودک نشان داده تا نام آن را حدس بزند.
بخشی از یک تصویر را به کودک نشان داده تا نام آن را بگوید.
بخشی از یک کلمه یا عدد را به کودک نشان داده تا آن را بخواند.
تصاویر ناقص را در اختیارکودک قرارداده تا آن را کامل نماید.
کلمات یا اعداد را بصورت ناقص کشیده تا کودک آن را کامل نماید.
با این روش شاهد یک روانخوانی عالی شویم.
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔮🔮🔮🔮🔮🔮🔮🔮🔮🔮🔮🔮
از وظایف معلم در بخش ارزشیابی پیشرفت تحصیلی تربیتی در بهمن ماه
〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar3
💢نگویید معلم بگویید "مدیر یادگیری"
📌۲۱ نکته ای که مدیر یادگیری باید بداند:
۱. در دنیای جدید معلم رفته و مدیر یادگیری جای آن نشسسته است. (معلمی به معنای انتقال یکطرفه و منفعلانه اطلاعات و متکلم وحده جای خود را به مدیریت یادگیری به معنای چرخش فعال و منتقدانه و پرسش محور اندیشه).
۲. مدیر یادگیری بیش از گفتن باید بشنود.
۳. مدیر یادگیری پرسش محور مباحث را پیش می برد. خود می پرسد و مدام مقدمات پرسشهای قدرتمند را فراهم می کند.
۴. مدیر یادگیری دانش آموز را ظرف اطلاعات نمی بیند
۵. مدیر یادگیری در مدیریت یاددهی-یادگیری پیش از هر چیز به دنبال خلق شوق و نشاط است.
۶. مدیر یادگیری با دانش اموز هم اندیشی می کند و از او می آموزد و به پرسش هایش بها می دهد و پرسشگر و پرسشگری را ارج می نهد و بر صدر می نشاند.
۷. مدیر یادگیری هم به زبان دانش اموز بها می دهد و هم به زبان بدنش توجه دارد و خود هم هر دو زبان خویش را برای مدیریت یادگیری بکار می گیرد.
۸. مدیر یادگیری از چشمان دانش اموز پیامهای زیادی دریافت می کند؛ پیامهایی مبنی بر تلقی به قبول شدن یا پذیرفته نشدن! پیامهای هشدار دهنده درباره جذاب و مفید نبودن درس یا نفهمیدن ان یا پیامهای امیدوار کننده و همه این پیامها در جهت گیری های بعدی مدیر یادگیری نقش دارد.
۹.مدیر یادگیری، شعار دارد و شعارش بسته به اینکه دانش آموزش چه کسانی اند و در چه مدرسه و منطقه ای اموزش می دهد متفاوت است.
۱۰. مدیر یادگیری برای تحقق شعارش برنامه دارد.
۱۱. مدیر یادگیری هم زیاد "نمی دانم" را به کار می برد و هم تلاش میکند این جمله باشکوه در ذهن و زبان دانش آموز نقش بندد. تا به رسمیت بشناسند مرز جهالت و دانایی را.
۱۲. مدیر یادگیری سعی می کند مسئولانه از بازتولید و تکثیر ضرب المثل ها و تعابیر ضد توسعه جلوگیری کند؛ تعابیری مثل " دیواری کوتاهتر از من نیست که.." ؛ " مشکل خودته"؛ "به من چه؟"؛ "فکر خودت باش که..(با دلالت فقط به فکر خود باش)"....
۱۳.مدیریادگیری در راستای تحقق پایدار و حداکثر نواوری به تفاوتهای دانش اموزان توجه دارد و آن را به رسمیت می شناسد.
۱۴. مدیر یادگیری، عقل کل نیست و نه در برابر دانش آموزان که در کنار و همراه آنهاست.
۱۵. مدیر یادگیری، صرفا به مغز و عقل دانش اموز نظر ندارد بلکه افزون بر ساحت ذهن به عواطف، هیجانات، احساسات، خیال، و بالاخره همه ساحات وجودی و کنش های او توجه دارد.
۱۶. مدیر یادگیری تکلیف نمی دهد بلکه حاصل شوق دانش آموز را بطور داوطلبانه در قاب پژوهش و پرسش و پرسشگری به نظاره می نشیند.
۱۷.مدیر یادگیری زندگی کردن را با دانش اموز زندگی می کند و در دل این زندگی ریاضی و علوم و.. آموزش می دهد.
۱۸. مدیر یادگیری اموزش را به و مدرسه و مدرسه را به کلاس تقلیل نمی دهد بلکه محیط آموزشی برای او بزرگتر از کلاس و مدرسه است.
۱۹. مدیر یادگیری چراغ عقل را روشن نگه می دارد تا راه دین به درستی و در ریل بصیرت و به دور از افراطی گری پیموده شود و حیات طیبه را در حیات دینی جستجو می کند و عطش این حیات را در دانش اموز خلق می کند.
۲۰. مدیر یادگیری دانش آموز را عضوی از خانواده خود می داند و چونان مادر دانش اموز را می پروراند و لحظه لحظه نگران و پیگیر رشد دانایی اوست.
۲۱. مدیر یادگیری در کنار مشروعیت دغدغه مقبولیت هم دارد؛ مشروعیتش را مدرک و گواهی هایش و از همه مهمتر دانش و تخصص و مهارتش تأمين می كند اما مقبولیتش گره خورده به: جذابیتش، تکنیک های بروزش، پیگیری و هدایت یادگیری، شنیدن و گفتگو، لبخندهای امیدبخشش، دلسوزیش، تصمیم های موقعیت محور او.
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar3
💠نمونه هایی از مسائل فصل ضرب
👩🏻🏫❌ مسئله تقسیم
۱- ۱۵ تکه پیتزا را بین سه نفر تقسیم میکنیم به هر نفر چند قسمت می رسد ؟
۲- احمد ۴۵ عدد برچسب دارد او می خواهد ان ها را روی۵ جلد دفتر بچسباند . به هر دفتر چند برچسب می رسد ؟
۳-فرهاد یک کتاب ۷۲صفحه ای دارد . او می خواهد آن را در هشت روز به طور مساوی بخواند . هر روز چند صفحه می تواند بخواند؟
۴-سجاد و دوستانش ۴۵بسته ی مواد غذایی را می خواهند بین ۹خانواده تقسیم کنند . به هر خانواده چند بسته می رسد ؟
۵- فاطمه می خواهد دو دست لیوان را در ۳ سینی قرار دهد . در هر سینی چند لیوان می تواند بگذارد؟
۶- مادر امید می خواهد با ۱۲ عدد تخم مرغ ۳ کیک درست کند ، برای هر کیک چند تخم مرغ نیاز دارد ؟
🌹🌹🌹🌹
۷- ماهان هر 6 استكان را در يك جعبه قرار ميدهد. او 30 استكان را در چند جعبه قرار ميدهد؟
۸-یاشار با 36 تومان چند شكلات 4 توماني مي تواند بخرد؟ اگر بخواهد شکلاتهای 6 تومانی بخرد چند شکلات میتواند بخرد؟
۹-در كلاس 9 رديف نيمكت قرار دارد كه روي هر كدام 3 دانشآموز نشستهاند. در اين كلاس چند دانشآموز وجود دارد؟
۱۰- احمد رضا 9 اسکناس 2 تومانی دارد. او چند شاخه گل 3 تومانی می تواند بخرد؟
۱۱-دانیال می خواهد کیفی به قیمت 20 تومان بخرد. او چند اسکناس 5 تومانی باید بدهد؟
۱۲-مادر باربد از او خواست 8 نان و 5 تخم مرغ بخرد. اگر هر نان 4 تومان و هر تخم مرغ 5 تومان باشد. باربد باید چند تومان با خود ببرد؟
۱۳-شاهین هر شب 5 صفحه كتاب مطالعه ميكند. او يك كتاب 25 صفحهاي را در چند شب مطالعه ميكند؟
۱۴-يك هفته چند روز است؟ چهار هفته چند روز است؟ 21روز چند هفته است؟
۱۵- امیرحسین برای خرید 7 مداد، 50 تومان داد و 15 تومان پس گرفت. قیمت هر مداد چند تومان بوده؟
۱۶- محمد علی برای خرید 8 نان، 32 تومان داد. اگر بخواهد 3نان دیگر هم بخرد، چند تومان دیگر باید بدهد؟
۱۷- پیمان می خواهد 2 دسته ی 10 تایی گل را بین 4 نفر تقسیم کند. به هر نفر چند گل باید بدهد؟
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar3
42869892365201.docx
19.5K
نمونه هایی از مساله فصل ضرب👆👆
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar3
🔴🔴 #تڪمیل_دفتر_مدیریت_کلاس
🦋 #جدول_۱:
اسامی دانش آموزان ڪلاس (تڪ پایه)
در این جدول مشخصات دانش آموزان را طبق لیست کامپیوتری که از طریق مدیر دریافت می کنید ، تنظیم نمایید.
🦋 #جدول۲ :
مواد درسی و ساعات ڪار هفتگی دوره ی ابتدایی
شما باید طبق پایه ایی که ابلاغ دریافت نموده اید ، تدریس نمایید
🦋 #جدول_۳:
برنامه ی درسی هفتگی
طبق جدول ۲، تمام مواد درسی را تنظیم کنید
🦋 #جدول_۴:
بودجه بندی برای تدریس دروس
برای هر درس، مقدار صفحات را یادداشت کنید البته هفتگی
🦋 #جدول۵:
یادداشت های معلم
در این جدول اسامی دانش آموزانی نوشته می شود که در آموزش و یادگیری مشکلات دارند و آموزگار مجبور است راهڪارهایی را جهت بهبود و رفع چالش اِعمال نماید و تا زمان رفع نقیصه، تمامی فعالیتهای خود و دانش آموز را یادداشت و ثبت نماید
ممکن است تاچندهفته و تا چند ماه به طول انجامد و تا زمانیکه مشکل رفع نشده ، ثبت وقایع قطع نگردد.
نکته :
ممکن است در ڪلاس هیچ دانش آموز مشکل داری وجود نداشته باشد و شاید هم برعکس !
پس هر تعداد دانش آموزِ مشکل دار در ڪلاس حضور داشت فقط در این لیست طبق شماره ایی که شما در جدول شماره ی ۱ به آن اختصاص داده اید(کد۱) یادداشت نمایید.
🦋 #جدول_۶:
ثبت غیبت دانش آموزان
در این لیست فقط اسامی دانش آموزانِ غایب نوشته شود نه همه !
🦋 #جدول_۷:
لیست دیدار با اولیا
در این لیست ، شما فقط اسامی افرادی را که شما به صورت انفرادی فراخوانده ایید ثبت می کنید
ممکن علت دعوت شما از اولیای یڪ دانش آموز ، دلیلِ خاصی داشته باشد که میبایست آن را در قسمت موضوع مراجعه به صورت خلاصه یادداشت نمایید.
🦋 #جدول_۸
ثبت جلسات توجیهی عمومی برای اولیا
این جدول طبق جلسات ماهانه ایی که با تمامی اولیا دارید تدوین شده و شما میبایست طبق آیکن های مندرج در آن به ثبت وقایع بپردازید.
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar3