eitaa logo
تدریس یار پایه سوم
7.5هزار دنبال‌کننده
10.6هزار عکس
8.6هزار ویدیو
13.3هزار فایل
اینجا همونجایی هست که بهت کمک میکنه تا با خیال راحت از معلمی لذت ببری. تمام مطالب کانال رایگان می باشد .تنها یک صلوات برای اموات بفرستید .
مشاهده در ایتا
دانلود
@MoallemYariR3 درس 5 و 6 فارسی سوم (01).pdf
884.6K
🔺 ## پرکردنی درس 5 و 6 فارسی سوم ابتدایی 🔸 : بلدرچین و برزگر 🔸 : فداکاران 🔸 ## درس پنجم و ششم فارسی 👈 🔸 هشتگ ها : , , , , 👇 ➖➖➖➖➖➖➖ ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar3
@MoallemYariR3 درس 1تا6 نگارش سوم (01).pdf
773.6K
🔺 آزمون درس 1تا6 ## سوم ابتدایی 🔸 : محله ی ما 🔸 : زنگ ورزش 🔸 : آسمان آبی طبیعت پاک 🔸 : آواز گنجشک 🔸 : بلدرچین و برزگر 🔸 : فداکاران 🔸 درس اول و دوم و سوم و چهارم و پنجم و ششم ## فارسی 🔸 درس 1 و 2 و 3 و 4 و 5 و 6 ## فارسی 👈 🔸 هشتگ ها : , , , , , , , , 👇 ➖➖➖➖➖➖➖ ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar3
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مطالعات اجتماعی درس یازدهم ۱۱ منابع قسمت دوم تدریس بدون نام معلم می باشد. جهت استفاده ی همکاران آموزگار:مریم رحمانی ➖➖➖➖➖➖➖ ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar3
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ایجاد انگیزه درس یازدهم منابع ➖➖➖➖➖➖➖ ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar3
@MoallemYariR3 درس 1تا6 فارسی سوم (01).pdf
814.8K
🔺 آزمون درس 1تا6 فارسی سوم ابتدایی 🔸 : محله ی ما 🔸 : زنگ ورزش 🔸 : آسمان آبی طبیعت پاک 🔸 : آواز گنجشک 🔸 : بلدرچین و برزگر 🔸 : فداکاران 🔸 درس اول و دوم و سوم و چهارم و پنجم و ششم فارسی 🔸 درس 1 و 2 و 3 و 4 و 5 و 6 فارسی 👈 🔸 هشتگ ها : , , , , , , , , ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar3
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◀️ فیلم حل نمونه سوالات ریآموز شماره 4 🎯👈 ریاضی سوم ابتدایی 🔸 : حل نمونه سوال ▪️ : پنج شنبه / 👩🏻‍🏫👈 مدرس : سرکار خانم شمس [ حل ریاموز ] 🔸 هشتگ ها : , , , 👇 ➖➖➖➖➖➖➖ ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar3
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◀️ فیلم حل نمونه سوالات ریآموز شماره 4 🎯👈 ریاضی سوم ابتدایی 🔸 : حل نمونه سوال ▪️ : جمعه / 👩🏻‍🏫👈 مدرس : سرکار خانم شمس [ حل ریاموز ] 🔸 هشتگ ها : , , , 👇 ➖➖➖➖➖➖➖ ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar3
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مطالعات اجتماعی درس یازدهم منابع قسمت اول تدریس بدون نام معلم می باشد. جهت استفاده ی همکاران آموزگار:مریم رحمانی ➖➖➖➖➖➖➖ ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar3
53.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
◀️ آموزش جذاب زاویه انیمیشنی از آموزش های معلم رحمانی کار با گونیا 🔹 : کسر 👈 مساله کتاب ریاضی سوم 🔸 👩🏻‍🏫👈 مدرس : عسل رحمانی ➖➖➖➖➖➖➖ ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar3
هدایت شده از کودکانه
کلیپ های زیبای آشپزی ایرانی و خارجی ایده ها و ترفندهای خانه داری @ashpaziibaham
@MoallemYariR3 تدریس و بررسی درس 6 فارسی.pdf
1.01M
🔺 تدریس و بررسی درس 6 فارسی سوم ابتدایی 🔸 : فداکاران 🔸 ## درس ششم فارسی 👈 👁‍🗨👈 : فریده نوحی آذر 🔸 هشتگ ها : , , 👇 ➖➖➖➖➖➖➖ ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar3
@MoallemYariR3 جزوه کامل فصل 4 علوم.pdf
899.4K
🔺 جزوه کامل فصل 4 علوم سوم ابتدایی 🔸 : اندازه گیری مواد 🔸 آموزش درس چهارم علوم 👈 🔸 هشتگ ها : , , , 👇 ➖➖➖➖➖➖➖ ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar3
@MoallemYariR3 درسنامه فصل 4 علوم سوم.pdf
952.1K
🔺 درسنامه فصل 4 علوم سوم ابتدایی 🔸 : اندازه گیری مواد 🔸 پرسش و پاسخ های متن درس چهارم علوم 👈 🔸 هشتگ ها : , , , 👇 ➖➖➖➖➖➖➖ ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar3
@MoallemYariR3 پاسخ فعالیتهای فصل 4 علوم.pdf
492.7K
🔺 گام به گام فصل 4 علوم سوم ابتدایی 🔸 : اندازه گیری مواد 🔸 حل فعالیتهای درس چهارم علوم 👈 🔸 هشتگ ها : , , , 👇 ➖➖➖➖➖➖➖ ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar3
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ایجاد انگیزه درس دهم کلیپ زیبای بازهم مرغ سحر..... جهت استفاده ی همکاران آموزگار:مریم رحمانی ➖➖➖➖➖➖➖ ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar3
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◀️ فیلم حل آزمون ریآموز شماره 8 با پاسخنامه 🎯👈 ریاضی سوم ابتدایی 🔸 : حل نمونه سوال ▪️ : جمعه / 👩🏻‍🏫👈 مدرس : سرکار خانم شمس [ حل ریاموز ] 🔸 هشتگ ها : , , , 👇 ➖➖➖➖➖➖➖ ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar3
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◀️ فیلم حل آزمون ریآموز شماره 8 با پاسخنامه 🎯👈 ریاضی سوم ابتدایی 🔸 : حل نمونه سوال ▪️ : شنبه / 👩🏻‍🏫👈 مدرس : سرکار خانم شمس [ حل ریاموز ] 🔸 هشتگ ها : , , , 👇 ➖➖➖➖➖➖➖ ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar3
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◀️ فیلم حل آزمون ریآموز شماره 8 با پاسخنامه 🎯👈 ریاضی سوم ابتدایی 🔸 : حل نمونه سوال ▪️ : پنج شنبه / 👩🏻‍🏫👈 مدرس : سرکار خانم شمس [ حل ریاموز ] 🔸 هشتگ ها : , , , 👇 ➖➖➖➖➖➖➖ ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar3
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◀️ فیلم حل آزمون ریآموز شماره 8 با پاسخنامه 🎯👈 ریاضی سوم ابتدایی 🔸 : حل نمونه سوال ▪️ : یک شنبه / 👩🏻‍🏫👈 مدرس : سرکار خانم شمس [ حل ریاموز ] 🔸 هشتگ ها : , , , 👇 ➖➖➖➖➖➖➖ ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar3
@MoallemYariR3 آزمون فصل 4 علوم سوم (01).pdf
849.2K
🔺 آزمون فصل 4 علوم سوم ابتدایی 🔸 : اندازه گیری مواد 🔸 درس چهارم علوم 👈 🔸 هشتگ ها : , , , 👇 ➖➖➖➖➖➖➖ ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar3
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هدیه های آسمان درس دهم -ماه مهمانی خدا قسمت دوم تدریس بدون نام معلم می باشد. جهت استفاده ی همکاران آموزگار:مریم رحمانی ➖➖➖➖➖➖➖ ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar3
هدایت شده از قصه کودکانه
✅ یه کانال پر از داستانهای صوتی کودکانه🧑‍🎄 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @ghesehayekoodakaneeh
💥💥جمع ومفرد : 💥اسم:کلمه ای است که برای نامیدن شخص یا حیوان یا چیزی به کار می رود. مانند : اسب ، درخت  ، مادر اسم می تواند مفرد باشد و یا جمع . 💥اسم مفرد : اگر اسم بر یک فرد یا یک چیزی دلالت کند ، آن را مفرد می گوییم. مانند : گل ، خانه، دختر 💥اسم جمع : جمع ان اسم جمع : اگر اسم بر بیش از یکی دلالت کند ، آن را اسم جمع می گوییم . مانند گل ها، خانه ها، دختران نکته  : اسم مفرد در زبا ن فارسی علامت خاصی ندارد. علامت جمع در زبان فارسی ” ها ” و “ان ” است که به اسم مفرد اضافه می شود . مانند  کتاب + ها             کتاب ها      ، پسر + ان                  پسران  ( برای جمع بستن تمام کلمه ها می توان از ” ها ” استفاده کرد . اما از ” ان ” تنها برای اسم جانداران و بعضی کلمه ها می توان استفاده کرد .) *اگر در آخر اسمی (ه) بیاید هنگام جمع  بستن با ” ان ” حرف (ه) را برداشته و به جای آن حرف میانجی (گ) را می گذاریم. مانند “: چرنده + ان             چرندگان                 رفته + ان                 رفتگان           برنده+ان                                       برندگان واژه + ان                واژگان                   فرشته + ان                فرشتگان پرنده + ان            پرندگان                   فرزانه + ان                   فرزانگان  *اگر در آخر کلمه ای ( الف ) یا ( واو ) بیاید ، هنگام جمع بستن با “ان”  بین کلمه و “ان”  جمع ، حرف ( ی) اضافه می شود . مانند دانا + ان              دانایان                        جنگجو + ان                      جنگجویان آشنا + ان             آشنایان                    هنر جو + ان              هنر جویان  *البته کلمه هایی وجود دارد که به آن ها ( ی ) اضافه نمی شود. مانند بانو+ان         بانوان   بازو + ان      بازوان نکته : در اسم مکان ها ” ان ” نشانه ی جمع نیست.  مانند تهران ، کرمان ، سیرجان نکته : اگر “ان ” را از آخر کلمه برداریم باید مفرد آن باقی بماند . در غیر این صورت ، ” ان ” نشانه ی  نیست . مانند بستان ( بستان ، اسم مفرد است و نمی توان “ان ” را از آن جدا کرد.) جمع ان همیشه “ان ” آخر کلمه نشانه ی جمع  نیست و گاهی بر مفهوم زمان و گاهی بر مفهوم مکان دلالت می کند. مانند بهاران ( هنگام بهار )        سحر گاهان( هنگام سحر )                  بامدادان ( هنگام بامداد ) گیلان ( محل سکونت مردم گیل ) *وقتی آخر کلمه  (ه) بیاید و صدای (ا ) ندهد بهتر است در موقع جمع بستن با “ها ”  ، ها به آن بچسبد. مانند چاه + ها             چاهها                    کاه + ها                کاهها              گروه + ها             گروهها شاه + ها                 شاهها              راه + ها                 راهها               ماه + ها               ماهها سیاه + ها                    سیاهها         کلاه + ها               کلاهها *وقتی آخر کلمه (ه ) بیاید و (ه) صدای (ا) بدهد ، بهتر است در موقع جمع بستن با “ها” ، ها به کلمه نچسبد. مانند موزه + ها     موزه ها   کوزه + ها             کوزه ها    خانه + ها            خانه ها کوچه + ها          کوچه ها                 لانه + ها                 لانه ها              شانه + ها             شانه ها 2نکته : برای جمع بستن بعضی از کلمه هایی که از زبان عربی وارد فارسی شده اند از ” ات ” استفاده می کنیم . مانند خطر+ات               خطرات                        تعطیل + ات                تعطیلات حشره+ات             حشرات                 قطره + ات                قطرات کلمات فارسی *جمع بستن کلمه هایی که در اصل فارسی هستند با ” ات” کاملا نادرست است. مانند گزارش + ات                گزارشات  ( نادرست است .)       گزارش + ها                گزارش ها  ( درست است .) دستور + ات                دستورات  ( نادرست است. )        دستور + ها                    دستور ها    ( درست است .) آزمایش + ات            آزمایشات   ( نادرست است. )       آزمایش + ها                    آزمایش ها ( درست است .) سفارش + ات              سفارشات ( نادرست است. )       سفارش + ها                    سفارش ها  ( درست است .) فرمایش + ات              فرمایشات ( نادرست است. )       فرمایش + ها                  فرمایش ها   ( درست است .) گرایش + ات                 گرایشات ( نادرست است. )       گرایش + ها گرایش ها   ( درست است.) پیشنهاد + ات                 پیشنهادات ( نادرست است. )
🔴🔴 باسلام در پاسخ به سوالات زیاد همکاران دلسوز و علی الخصوص همکارانی که جدیدالاستخدام هستند، مواردی پیشنهادی جهت تدریس بهتر در کلاس ارایه می گردد. لطفا تا پایان مطالب را دنبال کنید👇 1- آيا در شروع تدريس ، متن درس بايستي توسط معلم خوانده شود يا دانش آموز؟ : البته خواندن درس توسط دانش آموز و يا معلم و يا كتاب گويا هر كدام اهداف مهمي را دنبال مي كند اگر هدف استقلال و ارتقا اعتماد به نفس درخواندن است و دانش آموزان از سطح خوانش خوبي برخوردارند بهتر است دانش آموزان در ابتدا بخوانند . ولي اگر هدف ، فراگيري خوانش صحيح با لحن مناسب و درك مطلب بهتر باشد لازم است معلم و يا كتاب گويا متن درس راقرائت كند. متون ادبي و سنگين تر از لحاظ درك مطلب ، خود معلم و يا سي دي گويا شروع كننده ي خوانش متن خواهد بود تا درك مطلب بهتر و صحيح تر صورت گيرد. 💐🦋💐 2- آيا لازم است معاني شعر و يا كلمات سنگين درس توسط دانش آموز در كتاب نوشته شود ؟ : اين كار به هيچ عنوان انجام نمي گيرد زيرا با اين كار راه تلاش دانش آموز براي درك مطالب گرفته مي شود و آن ها در درك مطلب به معلم وابسته خواهند بود بلكه بهتر است با خوانش چند بار ابيات و يا جملات، از دانش آموزان سوالاتي پرسيده شود تا برداشت خودشان را بيان كنند و اگر لازم باشد خودشان به واژه نامه ي انتهايي كتاب مراجعه كنند. 💐🦋💐 3- آيا نيازي به دفتر املا( تقريري) و يا انشا ( جمله سازي و تمرين بندنويسي) است ؟ تمرين هاي املايي و انشايي كتاب محدود است لذا جهت تكميل و يا تقويت املا (درست نويسي ) و تمرين بندنويسي و انشا يك دفتركلي ( به عنوان دفتر تمرين فارسي )منظور گردد و با توجه به شرايط و نياز دانش آموزان كلاس مي توان به همه نوع فعاليت هاي املايي مانند املاي تقريري و غيرتقريري ... و فعاليت هاي انشايي مانند جمله نويسي ،بندنويسي و ...توجه كرد. 💐🦋💐 4- ارزشيابي صحيح املاي فارسي چگونه صورت مي گيرد؟ البته مي توان در هر زمان و به هر گونه حتي با يك سوال يا يك املاي تقريري ارزيابي انجام داد ولي بهترين و اصولي ترين ارزيابي اين درس به اين صورت است كه هم به صورت املاي تقريري و هم به صورت سوالاتي از فعاليت هاي املايي ارائه گردد(پيشنهاد مي گردد جهت ارزيابي بهتر از نقاط قوت و ضعف دانش آموزان پس از اتمام هر درس،حداقل يك املاي تقريري به دانش آموزان گفته شود.) 💐🦋💐 5-با دانش آموزاني كه در بند نويسي مشكل دارند چه بايد كرد؟ در ابتدا اين فعالیت با موضوع هاي ساده توسط دانش آموزان تمرين مي گردد و اصول و يا مراحل بند نويسي را آموزش مي دهيم . به طور مثال : قدم اول در بند نويسي تعيين موضوع و يا ايده اصلي است كه دانش آموز بايد سعي كند موضوع اصلي را در ابتدا درك كند بعد از او مي خواهيم در مرحله ي بعد موضوع هاي كوچك تر ( موضوع هاي محدود كننده موضوع اصلي) كه مي توان براي موضوع اصلي در نظر گرفت را در چند كلمه بيان كند و بعد مي خواهيم يكي از اين ريزموضوع ها را با آوردن مثال و ... بسط و گسترش دهد و با يك جمله ، پايان خوبي براي بند خود داشته باشد.... بهتر است بند ها توسط دانش آموزان خوانده شود تا با روش قضاوت عملكرد ، معيارهاي مناسبي براي بندنويسي مناسب، داشته باشند. 💐🦋💐 6-ارزشيابي صحيح انشاي فارسي چگونه صورت مي گيرد؟ البته مي توان در هر زمان و به هر گونه حتي با يك سوال يا با نوشتن يك بند ارزيابي انجام داد ولي بهترين و اصولي ترين ارزيابي اين درس به اين صورت است كه همه نوع فعاليت هاي انشايي مانند جمله سازي ، بندنويسي ، خلاصه نویسی و ... ارائه گردد و در ارزشیابی از درس انشا به درست نویسی لغات ، زیبانویسی ، ارتباط معنایی کلمات و جملات بایکدیگر ، اشاره کردن به ایات و احادیث ، عدم استفاده از کلمات تکراری و استفاده از کلمات مترادف ، استفاده از اشعار و ضرب المثل ها ، نتیجه گیری و ... دقت کرد. 💐🦋💐 7- آيا لازم است دانش آموزان همه ي اشعار (بخوان و حفظ كن) را از حفظ بخوانند ؟ حفظ همه ي اشعاربخوان و حفظ كن مورد انتظار است ولي با توجه به تفاوت هاي فردي حفظ اشعار توسط دانش آموزان مي تواند در يك زمان يكسان صورت نگيرد بلكه با تكرار و تمرين اين اهداف تحقق يابد. 💐🦋💐 8- آزمون پيشرفت تحصيلي فارسي چگونه صورت مي گيرد؟ البته اين ارزشيابي به صورت شفاهي و ياكتبي انجام مي گيرد فعاليت ها و توانمندي دانش آموزان در طول سال كمك زيادي به ارزيابي اين درس خواهد كرد ولي در مجموع خوانش صحيح از روي متن ، درك مطب (كلمات ، شعر و متن)، حفظ شعر، املا و فعاليت املايي ، انشا(بندنويسي) و فعاليت هاي انشایی و ...(چهارمهارت زبانی)ارزیابی این درس را رقم می زنند ،فراموش نگردو مهارت های زبانی با یکدیگر ارتباط دارند جداگردن این ارزیابی ها از یکدیگر مناسب نیست!
💥_تکلیف_خلاق برای فارسی ،علوم ،ریاضی و.... 💥کانال تکلیف وبازی 👇👇👇👇👇👇👇👇 ✅ چند کلمه به دلخو اه از درس انتخاب و به ترتیب حروف الفبا بنویس...این تمرین حتی در دوره ی دانشگاه نیز باید داده شود چون دانش جویان هنوز برخی ترتیب حروف  الفبای زندگی را نمی دانند. ✅ کلمه ی سه نقطه ای از درس پیدا کن و بنویس. ✅ کلمه ی سه  بخشی از درس انتخاب و بنویس و با ده تای آن جمله بساز. ✅ یک جدول نه خانه ای بکش و نه کلمه از درس انتخاب و داخل آن بچین....سپس با کلمات افقی جمله ی خنده دار و با کلمات عمودی جمله ی پرسشی بساز.... ✅ نتیجه ی درس را در یک یا دو بند بنویس. ✅ امشب به پدر یا مادرتان املا بگویید می خواهم ببینم خط آن ها چگونه است.....چند کلمه را درست ننوشته اند ...در این مورد به پدر و مادر چه توصیه ای دارید...چگونه به آنها یاد می دهید؟ هدف اعتماد به نفس ✅ دو بند آخر درس را بنویس. ✅ دو بند از درس را به صورت بی نقطه بنویس. برای فرداشب مشق راحت تر است حالا نقطه های مشق دیروز را بگذارید...هدف...تقویت تمرکز ✅ از کدام قسمت درس بیشتر خوشت آمده است؟...بنویس. ✅ درس امروز را خلاصه نویسی کن. ✅ در زمینه ی ریاضی بعد از تدریس دو تا تمرین بدهید و همان جا سر کلاس حل کنند...یا فردی یا گروهی....عملکردی ✅ یک تلق شفاف و یک ماژیک و دستمال داشته باشند و  تمرین بنویسند و پاک کنند. ✅ برای بهتر شدن روخوانی یک شب مشق نگویید و بگویید امشب فقط رو خوانی داریم...یک درس هدیه را مادر برای شما بخواند و شما همان درس را برای پدر بخوانید. ✅ از کتابهای دیگر نیز مشق بگویید حتی ریاضی.... ✅ چند عدد بدهید تا دانش اموزان خودشان مساله بسازند آنها از بس مساله حل کرده اند خسته شده اند.حالا بگذارید مساله ای که خود ساخته اند حل نمایند. ✅ یک کاردستی برای آخر هفته با وسایل دور ریختنی بسازند و بیاورند. ✅ خاطره ی یک سفر یا مهمانی یا گردش خود را به همراه نقاشی اش به کلاس بیاورند. ✅ یک روزنامه دیواری در زمینه ی علوم و ریاضی یا هدیه برای آخر هفته به عنوان تکلیف ارایه دهیم . ✅ تمرین عدد نویسی از آخر به اول...مثلا از هزارو پنجاه تا هزار بنویسند...دنده عقب ✅ در تکلیف روزانه می توان یک تمرین ازچهار عمل اصلی  داشته باشد. ✅ ز کتاب گلستان سعدی یک حکایت بنویسند و بیاورند. ✅ از کتاب شاهنامه ی فردوسی یک شعر به دلخواه بنویسند. ✅ یک کتاب داستان بسازند. ✅ یک کتاب داستان به آنها بدهیم و خلاصه نویسی کنند. ✅ در مورد یکی از برنامه های تلویزیونی یک گزارش بنویسند. ✅ به سراغ پدر بزرگها و مادر بزرگها بروید و چند بازی محلی از آنها یاد بگیرید و در کلاس اجرا کنید. ✅ یک صفحه املا را در رایانه تایپ کرده و بیاورید. ✅ پاور پویینت علوم بسازید. ✅ بنویس روز جمعه از  صبح تا غروب چه برنامه هایی داشتی. ✅ یک دانه  و گل بکارید و گزارش رشدش را هر هفته بیاورید. ✅ ضرب المثل های جدید بسازید . ✅ در مورد این ضرب المثل تصویر سازی کنید. ✅ والدین را جهت قصه گویی به کلاس دعوت کنید.هر هفته  یک قصه ✅ از والدین هنرمند در زنگ هنر استفاده کنید. ✅برای خودتان یک کتاب کار داشته باشید و جهت تنوع چند تمرین جالب از آن انتخاب و جهت  تکلیف به آنه بدهید. ✅ خانواده خودش آزمون هفتگی از دانش آموز داشته باشد و به معلم گزارش و باز خورد دهد. باز خورد در باز خورد.    ✅انواع  تکالیف خلاق دیگر که معلم با  شناخت از دانش آموزان خود طراحی کند.