4_590856301563610005.pdf
947.4K
علوم سوم ابتدایی
کلیه سوالات کتاب
درس به درس با جواب
سوم ابتدایی
۱.چینش کلاسی
در این مدل افراد در ردیف ها و ستون های منظم پشت سر هم قرار می گیرند .
بسته به فضای کلاس ممکنه سه یا دو ستون از نیمکت ها را داشته باشیم.
مزایا 👇
🔸توی این روش توجه همه به رو به رو و تخته خواهد بود .
🔸فضای پِرت کمی وجود خواهد داشت.
معایب👇
🔸امکان تعامل دانش آموزان با هم کم هست.
🔸عده ای در کلاس احساس دور ماندن از فضای کانونی کلاس را خواهند داشت. ☘☘☘☘☘☘☘☘☘
۲. چینش رو در رو
در این مدل بچه ها در گروه های چند نفره رو به روی هم قرار می گیرند و بین گروه ها فاصله هست.
مزایا👇
🔸تعامل جهت فعالیت های گروهی خیلی مناسب است
🔸معلم فضای چرخش بین گروه ها و بررسی فعالیت آنها را دارد
معایب 👇
🔸فضای بزرگی نیاز دارد .
🔸در صورت عدم مدیریت ، می تواند منجر به بی نظمی و شلوغی زیاد بشود .☘☘☘☘☘☘☘☘
۳. چینش نعل اسبی
توی این مدل چینش میزها حذف میشوند و فقط از صندلی ها استفاده میشه و خمیدگی چینش زیاده. این مدل بیشتر برای بازی های آموزشی و یا ساعت های قصه گویی و نمایش مناسب هست.
مزایا👇
🔸انتهای باز ، نقطه کانونی خوبی جهت ارائه ی مطلب ایجاد می کنه .
🔸معلم می تونه خیلی راحت با همه تعامل داشته باشه .
معایب👇
🔸نبودن میز امکان استفاده از وسایل و ابزار را سخت میکنه
🔸فضای پِرت زیادی دارد.☘
☘☘☘☘☘☘☘
۴. چینش دایره ای
توی این مدل هم ترجیحا میزها حذف میشن و فقط از صندلی ها استفاده میشه . این مدل هم مثل مدل نعل اسبی مناسب فعالیت هایی هست که نیاز به ابزار ندارن و میزکار ندارند و تعامل بالایی لازم داره.
مزایا👇
🔸تعامل بالاست و مناسب بحث و گفتگو و بارش فکری هست
🔸برای نمایش دادن آزمایش یا ... نقطه کانونی مناسبی ایجاد می کنه
معایب👇
🔸فضای زیادی می گیره
🔸نبود میز ، استفاده از ابزار رو سخت میکند. ☘
☘☘☘☘☘☘☘☘
۵. چینش U
تفاوت این چینش با مدل نعل اسبی اینه که میزها حضور دارند و گوشه های فضا هم استفاده میشه
البته می تونید بین میزها مقداری فاصله جهت سهولت رفت و آمد ایجاد کنید و همینطور دو لایه U بچینید
مزایا👇
🔸ایجاد نقطه کانونی مناسب جهت ارائه ی درس
🔸ایجاد فضای باز در وسط کلاس جهت بازی ها
🔸رو در رو قرار گرفتن بچه ها و امکان تعامل
🔸امکانش چرخش معلم بین گروه ها
معایب 👇
🔸چینش های تعاملی نیاز به مدیریت کلاسی قوی دارند تا نظم کلاس مختل نشود☘☘☘☘☘☘☘☘
ریاضی سوم.pdf
27.72M
✅«پی دی اف» ریاضی سوم پاسخ تمام سوالات صفحه به صفحه ی کتاب ریاضی 👆👆👆👆👆
فارسی سوم (1).pdf
8.66M
✅«پی دی اف» پاسخ سوالات صفحه به صفحه ی کتاب فارسی سوم دبستان 👆👆👆👆👆
7789984062.pdf
947.4K
✅«پی دی اف » جامع تمام سوالات علوم سوم ابتدایی 👆👆👆👆👆
olom kol ketab ToranjBook1.pdf
6.8M
✅سوالات تمام فصل های کتاب علوم سوم ابتدایی👆👆👆👆👆
*شرح دفتر مدیریت کلاسی*
✅ *جدول شماره ۱* :مواد درسی وساعات کار هفتگی
جدولی که با استفاده از آن برنامه کلاسی را تنظیم می کنیم که مواد درسی را با تفکیک پایه وساعت برای آموزگاران مشخص کرده .مثلا:پایه ششم در هفته می تواند3 ساعت قرآن داشته باشد که ما می توانیم در برنامه کلاسی استفاده کنیم.
✅ *جدول شماره۲ :* برنامه درسی هفتگی
ابتدا روزهای هفته ،به تفکیک پایه وبعد جلسه که قبلا زنگ اول ودوم داشتیم حالا جلسه اول ودوم داریم . مثلا درس فارسی باشد نوع آموزش حضوری وغیر حضوری بودن آن را می نویسیم .
✅ *جدول شماره ۳:* بودجه بندی برای تدریس دروس
این جدول در اختیار معلم است وتدریس معلم وبودجه بندی ماهانه را در آن وارد می کند .
✅ *جدول شماره ۴:* اسامی دانش آموزان
اسامی دانش آموزان را به ترتیب اطلاعات خواسته شده کامل وارد می کنیم .در ستون علت عدم دسترسی جای کمی گذاشته شده که می توان در پایین صفحه علت ها را نوشت وشماره گذاری کرد وشماره در ستون نوشته شود.ویا بنا بر خلاقیت معلم در این قسمت نوشته می شود.قسمت جدیدی که امسال اضافه شده است مشخصات مسئول پیگیری دروس دانش آموز در منزل است که برای پیگیری یادگیری وانجام تکالیف دانش آموز می توان به او مراجعه کرد. در این قسمت کامل می شود.
✅ *جدول شماره ۵ :* شرح حال ویادداشت معلم
در این جدول کلا یک ردیف را به دانش آموز اختصاص داده است .در ابتدا یک کد خواسته که همان شماره دانش آموز در لیست است.نوبت اول ودوم آن مشخص شده است .نوع آموزش حضوری بودن وغیر حضوری مشخص می شود.شرح حال می تواند توصیف عملکرد تربیتی وتحصیلی دانش آموز باشد .با توجه به این که معلم خودش مدیر کلاس است .می تواند دوردیف یا یک ردیف به هر دانش آموز اختصاص بدهد.
✅ *جدول شماره ۶* :ثبت گزارش عملکرد ماهامه دروس
این جدول دارای چند قسمت است وبرای تمام دروس مشخص شده است .که ردیف ونام دانش آموز ،سطح عملکرد، با توجه به آزمون ویا فعالیتی که از دانش آموز خواسته شده، سطح مورد انتظارما بوده وبرآورده شده راوارد می کنیم .سطح عملکرد :در حد انتظار –نزدیک به انتظار –نیاز به تلاش وآموزش دارد. فعالیت ما چگونه بوده است ؟ آزمون بوده ؟ یا دانش آموزحدیثی را خوانده ؟نقاشی کشیده ویافایل صوتی ارسال کرده ویا شعری خوانده ؟.
تمرین وتکلیف به صورت انجام شده وارد می شود.وتوضیحاتی که آموزگار درمورد دانش آموز لازم می داند ،در این قسمت می نویسد.
جدول عملکردشماره 6 برای دانش آموزانی که ایست آموزشی ویا رشد آموزشی داشته اند تکمیل می شود ونیازی نیست تمام دانش آموزان را ثبت کنید.
✅ *جدول شماره ۷* ثبت گزارش آزمایش درس علوم
این قسمت که به تازگی اضافه شده است . ثبت آزمایشاتی که توسط دانش آموز انجام گرفته چه به صورت حضوری که می توان گروه بندی کرد وبا انجام آزمایش شرح و نتیجه را نوشت .ودر غیر حضوری هم آزمایشاتی که توسط دانش آموزان انجام شده در این قسمت نوشته می شود.
✅ *جدول شماره ۸* ثبت غیبت دانش آموزان
این جدول ثبت غیبت دانش آموزان وعلت آن هم حتما ثبت شود هم در تدریس حضوری و هم غیر حضوری
✅ *جدول شماره ۹* ثبت دیدار با اولیا
این قسمت در سته نوشته است ثبت دیدار ولی پسندیده است که آن را یادداشت کنیم تا از آن به عنوان سند استفاده کنیم.
✅ *جدول شماره ۱۰* جلسات توجیهی عمومی با اولیا
جلساتی که برگزار می کنید یا به صورت مجازی است ویا به صورت حضوری که در این قسمت به صورت کامل وارد می کنیم .
قسمت یادداشتهای روزانه هم که معلمین یادداشت ها ی مهم آموزشی خود را به طور کلی می توانند بنویسند.
✅ *جدول شماره ۱۱* ثبت نظر بازدیدکنندگان آموزشی
✅ *جدول شماره ۱۲* ارزیابی مدیر معاون آموزشی و راهبران آموزشی و تربیتی از دفتر مدیریت کلاس ،که ارزیاب کلاس آن را تکمیل می کند.
قسمت ثبت تجارب آموزشی و تربیتی و همکاران هم پیش بینی شده که همکاران فرصت دارند تا پایان بهمن ماه تجارب ارزشمند خود را به معاونت آموزش ابتدایی ناحیه ارسال نمایند .
توضیحات روش نوشتن دفتر مدیریت کلاسی پایه سوم ابتدایی 👆👆👆👆👆