eitaa logo
تدریس یار پایه سوم
7.3هزار دنبال‌کننده
10.5هزار عکس
8.3هزار ویدیو
13.1هزار فایل
اینجا همونجایی هست که بهت کمک میکنه تا با خیال راحت از معلمی لذت ببری. تمام مطالب کانال رایگان می باشد .تنها یک صلوات برای اموات بفرستید .
مشاهده در ایتا
دانلود
خلاصه نکات علوم سوم.zip
5.95M
🔶🔹🔶 خلاصه نکات علوم سوم دبستان ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar3
1و2.pdf
65.9K
❌درس : درس ۱ و ۲ ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar3
@Fasle_sevvom.pdf
3.35M
گام به گام فارسی سوم ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar3
ریاضی سوم یکی من یکی تو.pdf
2.4M
کتاب کار ریاضی سوم ابتدایی "یکی من یکی تو" ناظرعلمی،،دکترعالمیان ‌‌ ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar3
نکات بسیار مهم معلمی pdf.pdf
1.08M
یک فایل متنی مهم و بسیار مفید مخصوص همکاران گرامی ( حتما مطالعه و منتشر کنید ) نکاتی درباره : قوانین کلاس ، جلسه با اولیا ، بازخورد و انواع آن ، روش تدریس ، نحوه تعامل با دانش آموزان ، نحوه برخورد با دانش آموزان ضعیف ، آموزش مجازی ، مهارت طراحی سوال ، راهکارهای بدخطی دانش آموزان ، کودکان چگونه بد آموز می شوند ، پرسش کلاسی ، تکالیف ، چگونه معلمی کارآمد باشیم ، تشویق ، کنترل تکالیف ، روش های افزایش انضباط ، شیوه های برخورد با برخی از خصوصیات دانش آموزان ، گزارش مجازی ، مدیریت کلاس ، نکات روز اول مهر ، برنامه سالانه آموزگاران ابتدایی ، لیست لوازم التحریر مورد نیاز ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺کلیپ تدریس دکتر آی کیو درس دوم زنگ ورزش به همراه نمونه سوالات و پاسخ ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar3
@Fasle_sevvom.pdf
10.74M
گام به گام ریاضی سوم ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar3
@Fasle_sevvom.pdf
3.64M
گام به گام قران وهدیه ی سوم ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar3
@Fasle_sevvom.pdf
4.9M
گام به گام علوم سوم ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar3
@Fasle_sevvom.pdf
3.4M
گام به گام نوشتاری سوم ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar3
1_1697918481.pdf
14.41M
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar3
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️کلیپ تدریس دکتر آی کیو 🔖درس اول محله ی ما ♦️به همراه نمونه سوالات و پاسخ ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar3
آزمون ورودی ریاضی11_120859.pdf
510.9K
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar3
آزمون ورودی فارسی_025336.pdf
1.46M
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar3
روش مطالعه‌ی درس ریاضی: ابتدا یک برگه را روی جواب گذاشته تا جواب مشخص نباشد سپس بدون اینکه جواب را ببینید خودتان سوال را حل کنید، درصورتی که موفق به حل شدید به سوال بعدی رفته و درصورتی که نتوانستید سوال را حل کنید برگه را برداشته و جواب را نگاه کنید تا روش حل را یاد بگیرید، سپس دوباره برگه را گذاشته و خودتان اقدام به حل نمایید به همین ترتیب تا سوال آخر پیش بروید و هدف این است به جایی برسید که در تمام سوالات اگر برگه را روی جواب گذاشتید بتوانید سوال را خودتان حل کنید. پس از تسلط به تمام سوالات، می‌توانید در هر سوال اعداد را تغییر داده و سوال جدید بسازید، سپس با روشی که گفته شد مجدد شروع به حل نمایید. در این صورت به سوالات کاملا تسلط خواهید یافت و هرچقدر هم که اعداد تغییر کند شما قادر به حل سوال خواهید بود. این ساده‌ترین و در عین حال مفیدترین روش برای مطالعه‌ی درس ریاضی است که می‌توانید امسال و همچنین سال‌های آینده آن را در پیش بگیرید. ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar7
💥💥چند توصیه به معلمان جوان💥💥 💥 بهترین وضعیت یک معلم در هنگام تدریس، قرار داشتن در پای تخته کلاس است. میزان تحرک و جابجایی،بهتر است مختصر، آرام و در محدوده تخته کلاسی باشد! اینکه مدام قدم بزنیم، و یا درعرض و طول کلاس جابجا بشویم، تمرکز شاگردان را برهم زده و به تدریج حرکت بیش از حد ما، برای دانش آموزان خسته کننده می شود. گاهی بنا به روش تدریس انتخابی شاید نیاز باشد بین بچه ها هم برویم. 💥بهترین حجم صدا هنگام تدریس: حجمی متوسط،توام با آرامش و بیان شمرده کلمات است. جالب نیست دانش آموز تذکردهد: لطفا بلندتر! و نیز اشتباه است فکر کنیم با فریاد کشیدن مطالب را بهتر به شاگردان فهمانده ایم! فریاد زدن به هنگام تدریس تدریجا گوش و ذهن آنها را خسته می کند و انرژی معلم را نیز تحلیل می برد. اگر درس را با فریاد زدن شروع کنیم دیگر تا انتها باید داد بزنیم!..چون دانش آموزان عادت کرده و دیگر به صدای آهسته ما توجه نخواهند کرد!! حجم متوسط صدا بهترین است...و آنگاه می توان گاهی با بالا بردن یا پایین آوردن صدا توجه بیشتری را ایجاد نماییم... 💥 نگاه معلم باید بر روی صورت تمام دانش آموزان حرکت کند. در هنگام تدریس فقط بعضی نفرات را نگاه کردن...و یا فقط به در و دیوار کلاس چشم دوختن...اثر منفی داشته و عده ای از شاگردان با این احساس که در دایره توجه قرار ندارند کم کم از دنبال کردن صحبت های ما دور خواهند شد!! 💥 از یاد نبریم دانش آموز بیش از آنکه به مقدار پیشرفت درس در هر جلسه کلاس توجه کند به محتوای مطالب گفته شده دقت می کند... به عبارت دیگر قبل از آنکه از خود بپرسد در یک جلسه چند صفحه کتاب تدریس شده، از خود می پرسد چه مطالبی را خوب و عمیق یاد گرفته است! کیفیت آنچه تدریس می کنیم مهمتر از کمیت مطالب گفته شده است...سریع و تند درس دادن مطالب درسی معمولا دانش آموز را دچار اضطراب می کند. این مطلب به ویژه درجلسات اول شروع برنامه کلاس ها مهمتر است. 💥 بیش از نود درصد دانش آموزان، تخته ای باصفا و زیبا را می پسندند! از رنگ های متنوع استفاده کنیم....تا جایی که ممکن است مرتب و منظم و خوش خط بنویسیم. حتی المقدور از یک سمت تخته شروع کرده و به تدریج و منظم کل تخته را پر کنیم... 💥 اخلاق خود را برای شاگردان توضیح ندهیم! کل توضیحاتی که درباره اخلاق و کاراکتر و انتظارات خودتان می دهید نهایتا نیم ساعت به یاد شاگردان می ماند! آنها باید اخلاق و منش شما را از روی رفتارتان بفهمند و به خاطر بسپارند .. یا به عبارت دیگر آنچه را که مستقیم یا غیرمستقیم از رفتار و حرکات شما ببینند به خاطر خواهند سپرد. 💥 دو چیز باعث تمکین،نظم و با اخلاق بودن دانش آموزان در کلاس یک معلم می شود: اول:علاقه ای که به آن معلم دارند. دوم:میزان احترامی که برای شخصیت آن معلم قائل هستند. هیچ یک از دو مورد بالا با زور و اجبار ایجاد نخواهد شد! دانش آموزان را دوست بدارید تا شما را دوست داشته باشند... هرچقدر معلم رفتار موقرتری داشته باشد، دانش آموزان نیز ناگزیر بیشتر به او احترام می گذارند. 💥 بدترین اتفاقی که می تواندبرای یک معلم بیافتد خشمگین شدن...فریاد زدن...و خدای ناکرده کلمات نامناسب بر زبان راندن است!! از نظر دانش آموزان معلمی که نتواند خودش را کنترل کند قدرت کنترل کلاس را نیز نخواهد داشت... خشمگین شدن و فریاد زدن،شخصیت یک معلم را در نظر کلاس فرو خواهد ریخت!! 💥 با دانش آموز جروبحث نکنیم! بحث کردن با کودکان و نوجوانان بیش از آنکه آنها را قانع کند از شخصیت و اعتبار معلم می کاهد... خود را درگیر بحث نکنید...اگر نظری راجع به روش تدریس و یا روش اداره کلاس می دهند به نظرشان احترام بگذارید،با جملات منطقی اما نه خیلی طولانی،جواب هایی هوشمندانه بدهید...اما نگذارید بحث طولانی شود. 💥 در مقابل خطاهای دانش آموزان، بیش از حد حساس نشده و عکس العمل شدید نشان ندهیم. گاهی یک نگاه معنا دار کافیست... گاهی یک تذکر دوستانه اما جدی و بصورت انفرادی،مشکل را حل می کند. گاهی جابجا کردن و تغییر دادن محل نشستن یک دانش آموز،آرامش و سکوت را به کلاس برمی گرداند. 💥 هرچقدر با مطالعه بیشتر و دست پرتر به سر کلاس برویم از احترام بیشتری برخوردار می شویم. هنر زیبا درس دادن اگر با توان علمی بالا همراه شود معجزه می کند... 💥 از مهمترین نکات مثبت شغل ما سرو کار داشتن با کودکان پر انرژی،با نشاط و سرشار از حس زندگی است. 🌸قدر این موضوع را بدانیم.🍃 ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
انواع املاء 🌾👈املای مشورتی : در مواقعی که شاگردی ضعیف است و در املا پیشرفت چندانی ندارد ، می‌توان در هنگام دیکته ، دانش‌آموز ضعیف را کنار دانش‌آموز قوی نشاند تا بعضی از لغات را که برایش مشکل است ، با مشورت بنویسد. در نتیجه دانش‌آموز ضعیف ، هم آن لغت را به خوبی به ذهن می‌سپارد و هم با افت نمره به طور مکرر مواجه نمی‌شود. البته این روش نباید به طور مکرر یا همیشگی باشد. ✏️املای ویرایشی : در هنگام تصحیح کردن املا ، معلم ، صحیح لغات را نمی‌نویسد تا دانش‌آموزان خودشان درست لغات را از کتاب پیدا ‌کنند و بعد ما به آن املا نمره می‌دهیم. یعنی ، ابتدا دور کلمات اشتباه خط می‌کشیم و صحیح آن را بچه‌ها می‌نویسند و ما به صحیح نوشتن آنها نمره می‌دهیم. ✒️املای کل خوانی : معلم بهتر است متن دیکته را قبل از املا برای بچه‌ها بخواند ، ولی بچه‌ها چیزی ننویسند و تنها گوش دهند. بعد از املا هم باید متن مجدداً خوانده شود ، یعنی در هر املا ، کل متن باید سه بار خوانده شود. ✏️املای هوایی : می‌توان دیکته را به صورت شفاهی خواند و بچه‌ها لغات مهم آن را در هوا انگشت نویسی کنند. ✏️املای لمسی – حدسی : نوع دیگر املا ، بازی و املا است بدین صورت که شاگرد پشت سری ، کلمات را با انگشت روی پشت فرد جلویی می نویسد تا شاگرد جلویی از روش حرکت انگشت فرد عقبی بتواند لغات را حدس بزند و بنویسد. ✏️املای روزنامه ای : بچه‌ها می بایست روزنامه با خود به کلاس بیاورند و لغات را ببرند و از لغات بریده شده یک بند املا برای ما درست کنند و بر روی ورقه بچسبانند. این روش می‌تواند به صورت گروهی هم در خانه انجام گیرد. ✏️املای تکمیلی : می‌توان املای را بدون نقطه ، بدون تشدید و یا به صورت لغات ناقص تایپ کرده و به دانش‌آموزان داد تا آنها در جای مناسب نقطه بگذارند و یا تشدید قرار دهند یا لغات ناقص را کامل کنند ✏️املای غلط یابی : می‌توان دیکته را به صورت لغات صحیح و غلط در کنار هم قرار داد تا بچه‌ها کلمه غلط را خط بزنند . ✏️املای تصویری : بدین صورت که چندین شکل را به دانش‌آموزان بدهیم تا آنها املای صحیح نام آن شکل ها را بنویسند. ✏️املای گروهی : به این شکل که بچه‌ها را به گروه‌های ۵ یا ۶ نفره تقسیم می‌کنیم و در هر گروه ، هر خط را یک نفر از گروه می‌نویسد و در انتها نمره گروهی می‌دهیم و آن املا در پوشه کار گروه‌ها قرار می‌گیرد. 📕املای انتخابی : هر گروه یک متن املا با کمک تمام اعضای گروه خود می‌نویسد و ما املای همه گروه‌ها را جمع‌آوری کرده و می‌خوانیم و سپس یا بهترین متن را به کل کلاس ، دیکته می‌گوییم و یا از هر گروه یک پاراگراف انتخاب کرده و دیکته تلفیقی تهیه کرده و به کل کلاس ، دیکته می‌گوییم. املای گروه به گروه : بچه‌ها را گروه‌بندی می‌کنیم و سپس هر گروه متن دیکته‌ای را می‌نویسد و برای گروه دیگر می‌خواند تا آن گروه بنویسند. 📜املای متن نویسی : بچه‌ها به گروه‌های ۵ یا ۶ نفره تقسیم می‌شوند. ۱۰ کلمه مهم از درس انتخاب می‌کنیم و از بچه‌ها در گروه‌ها می‌خواهیم که هر کدام جمله‌ای را در ارتباط با درس بنویسند و از کلمات مهم مورد نظر استفاده کنند و هر گروه جملات خود را کنار هم گذاشته و یک متن کوتاه و زیبا بسازد. 🙇املای تقویت حافظه : بدین صورت که معلم متنی را روی تابلو می‌نویسد .بعد متن را برای دانش‌آموزان می‌خواند و سپس روی نوشته‌هایش روی تابلو پرده می‌کشد و بچه‌ها باید هر آنچه از متن فهمیده‌اند را بنویسند. سپس معلم پرده را از روی نوشته ها برمی‌دارد و بچه‌ها متن خود را با متن تابلو مقایسه ‌کرده و به خود امتیاز ‌می‌دهند. 🎑املای آینه‌ای : می‌تواند استفاده از آینه باشد بدین صورت که کلمات را بر عکس روی تابلو بنویسیم و بچه‌ها با نگاه کردن به آینه درست آن را بنویسند و یا صحیح آن را بخوانند. 🚿املای آبکی : استفاده از آب و محیط حیاط مدرسه است. بدین ترتیب که بچه‌ها به صورت انفرادی و یا گروهی با خود آب‌پاش به مدرسه می‌آورند و با آب ، دیکته را روی زمین می‌نویسند و گروهی نوشته‌های هم را می خوانند انجام املای ببین و به خاطر بسپار در این املا تعداد مشخصی کلمه توسط دانش آموزان گفته می شود و در تابلوی کلاس در زمان معینی نمایش داده می شود و دانش آموزان باید کلمات را به خاطر بسپارند و بعد از محو کلمات هر تعداد از آنها را که می توانند بنویسند . هر چه تعداد کلمات درست نوشته شده بیشتر باشد امتیاز بیشتری کسب می کنند . املای نشانه گیری در  این نوع املا ابتدا هر دانش آموز یک کلمه از کتاب فارسی پیدا کرده پای تخته نوشته می شود . در مرحله بعد هر دانش آموز توسط توپ چسبونک یک کلمه را نشانه می گیرد و هدف قرار می دهد و بقیه بچه ها نیز آن کلمه را می نویسند . در آخر هم کلمات با توجه به تعداد هدف قرار گرفتن امتیاز بندی می شوند و دانش آموزی که آن کلمه را انتخاب کرده به عنوان برنده معرفی می گردد .
املای رای گیری در این نوع املا هر دانش آموز یک کلمه که ارزش املایی دارد از درس انتخاب می کند تا پای تخته نوشته شود و بقیه از روی آن رونویسی می کنند. در مرحله بعد هر دانش آموز تعداد پنج کلمه به دلخواه از کلمات را انتخاب می کند و در دفتر خودش می نویسد بعد تعداد رای هایی که هر کلمه به خودش اختصاص داده جلوی هر کدام نوشته می شود. در پایان هر فرد امتیازات کسب شده ی پنج کلمه خودش را حساب می کند و بالاترین امتیازات به عنوان نفرات برتر معرفی می شوند . املای ترکیبی با ترکیب حروف داده شده(ع، ج، گ، ل، و، م، ه، ش،) تا می توانند کلمات معنادار بنویسند. ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
🔴شرایط تدریس🔴 الف) شرایط زمانی تدریس 1 - برای رفتن به کلاس تاخیر نداشته باشید و از تز نادرست «نظم ما در بی نظمی ماست » جدا پرهیز کنید; زیرا چنانچه شاگردان کلاس شما 30 نفر باشند و شما 10 دقیقه تاخیر کنید، در حقیقت 300 دقیقه (5 ساعت) از وقت انسان ها را به هدر داده اید و این اتلاف وقت قابل جبران نیست. و نیز در موارد ضروری و غیر اختیاری بیش از 50 دقیقه تدریس نکنید، و زمان هر جلسه تدریس را درنظر داشته باشید تا با کمی یا زیادی وقت روبرو نشوید; یعنی درس را بموقع آغاز نمایید و بموقع نیز تمام کنید; زیرا بی نظمی استاد، شاگردان را نیز بی نظم می کند و به گفته «سعدی »: اگر زباغ رعیت ملک خورد سیبی برآورند غلامان او درخت از بیخ 2 - بین دو جلسه تدریس حد اقل 10 دقیقه استراحت کنید; این استراحت تاثیر بسزایی در تدریس های بعدی شما خواهد داشت. از استاد کهنسالی پرسیدند: «شما با این سن و سال زیاد، چگونه این همه تدریس می کنید؟» پاسخ داد: «من در برابر یک ساعت تدریس، یک ساعت نیز استراحت می کنم » . 3 - هنگامی که خودتان در اواخر درس اعلام می کنید وقت درس تمام شده است، دیگر آن را ادامه ندهید، مگر آن که ادامه درس با مشورت خود شاگردان و بدون رودرواسی آنان انجام گیرد. 4 - در کلاس های اختیاری - تا آنجا که امکان دارد - بکوشید زمان تدریس را تغییر ندهید و درس را بدون علت ضروری تعطیل نکنید. استادی می گفت: «به تجربه برای من ثابت شده است که تغییر زمان کلاس و یا تعطیل کردن کوتاه مدت آن، باعث کم شدن تعداد شاگردان می شود» . 5 - درس خود را با توجه به زمان پیش بینی شده و تعداد جلسات تدریس و روزهای تعطیل زمان بندی کنید تا از نظر زمانی در پایان دوره یا ترم و یا سال با مشکلی روبرو نشوید. این کار نوعی «برنامه ریزی آموزشی » است. استادی را می شناسم که همیشه با شروع درس ها تقویمی تهیه می کند و با توجه به روزهای تعطیل و تعداد جلسات، برای درس خود برنامه ریزی دارد. ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
🔴شرایط مکانی تدریس🔴 6 - سعی کنید مکان تدریستان دارای دما، روشنایی، مساحت، بهداشت، آرامش، میز و صندلی مناسب باشد. 7 - شاگردانی را که گوش یا چشمشان ضعیف است در جلوی کلاس، و شاگردانی را که قدشان بلند است در انتهای کلاس بنشانید. نیز فاصله شما با شاگردان، فاصله ای مناسب باشد به طوری که صدایتان برای همه آنان به خوبی شنیده شود. 8 - در صورت امکان، محل کلاس را در جایی انتخاب کنید که مورد سوء استفاده کسانی قرار نگیرد، و از محل سکونت شاگردان بسیار دور نباشد. ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
52006028556759.pdf
11.29M
محتوای فایل : نهج القرآن ( راهنمـای تدریس قرآن پایه هـای اول تا ششم ابتدایی ) 🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃 ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
52013036212626.pdf
1.38M
به استناد بند 17 بخشنامه 1402/14302/10 مورخ 1402/7/5 ، استفاده ، معرفی و فروش کتب کمک آموزشی در دوره ی ابتدایی ممنوع می باشد . خواهشمند است همکاران گرامی از الزام والدین به تهیه ی هر گونه کتاب کمک آموزشی خودداری نمایند. ✅جهت انجام آزمون ضمن خدمت ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @ltmsme
🔴چگونه بهترین روش تدریس داشته باشیم. به یاد داشته باشید، هر چه شما طبق روشی غلطی پیش بروید، تغییر دادنش سخت تر خواهد بود. به همین منظور اگر تا به حال روش خودتان را پیدا نکرده اید به شما پیشنهاد می کنیم که در کنار روش فعلیتان، راهکار هایی که در ادامه به آنها می پردازیم را به روش تدریستان اضافه کنید .   خودتان را بشناسید: شما در چه حالتی بهترین خودتان هستید یا خیر زیرا این موضوع یکی از نکات رشد فردی است. بسیاری از اساتید زمانی که با دانش آموزان شوخی می کنند، راحت تر می توانند مطالب درسی را ارائه دهند. برخی از اساتید نیز با سخت گیری می توانند مطالب را به دانش آموزان آموزش دهند. برای مثال اگر حال خوب دانش آموزان، ارزش شما باشد تلاش می کنید که هر طور که شده، روش آموزش تدریس را طوری انتخاب کنید که حال درونی دانش آموزان خوب باشد. اگر شما در زندگی خودتان نیز فرد نتیجه گرایی هستید، تلاش می کنید که در این روش  به خوبی سخت گیری کنید.(گروه‌های آموزشی آذربایجان غربی) زمانی که بتوانید شخصیت خودتان را به خوبی بشناسید، می توانید به خوبی روش آموزش خودتان را بسازید. گوش کنید: همه اساتید فقط حرف می زنند. اگر شما به جای حرف زدن سعی کنید که به دانش آموزان خودتان گوش کنید، می توانید روش آموزش تدریس بهتری داشته باشید. گوش دادن فقط به معنای شنیدن صحبت ها نیست. بلکه طرز نشستن، میزان یادگیری، نوع نگاه و صحبت های دانش آموزان، تمیزی یا کثیفی میزها و … همگی برای شما پیامی دارند که باید آنها را تشخیص دهید. شما اگر بتوانید درست دانش آموزان خودتان را بشنوید، در واقع می توانید روش تدریسی مناسب با جو کلی کلاس طراحی کنید و طبق آن آموزش دهید و در نهایت نتایج خارق العاده را داشته باشید 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃 ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
🔰 آشنایی با روش مفید و کاربردی بازخورد ساندویچی یا ساندویچ ستایش 🍃 یکی از سخت‌ترین بخش‌های ارزیابی مدرس یا مربی، زمانی است که باید بازخورد سازنده‌ای به فراگیران بدهد. اگرچه بازخورد به عنوان بخشی از فرآیند یادگیری در نظر گرفته می‌شود، اما دانستن اینکه چگونه انتقادهای خود را به شیوه‌‌ی درستی بیان کنید، می‌تواند چالش برانگیز باشد. 🔥 اگر خیلی تند و شدید برخورد کنید، بازخوردهای سازنده‌ی شما فوراً توسط یادگیرنده رد شده و مانع از پیشرفت او می‌شود. 🍀 از طرف دیگر اگر به شیوه‌ای بیش از حد دلسوزانه بازخورد بدهید، ممکن است یادگیرنده تأثیر انتقاد شما را درک نکند. 🍔 بنابراین مؤثرترین راه برای انتقاد سازنده، استفاده از "ساندویچ ستایش" است که برای ارتقای عملکرد یادگیرنده و بهبود مهارت‌های او طراحی شده است. 🥪 همان‌طور که ساندویچ از دو برش نان در بالا و پایین و محتویات در مرکز تشکیل شده است؛ در این روش نیز شما انتقاد سازنده را (در نقش محتویات ساندویچ) بین دو تمجید و ستایش (در نقش نان ساندویچ)، "ساندویچ" می‌کنید و به عنوان بازخورد به یادگیرنده ارائه می‌دهید تا او انتقاد را راحت‌تر بپذیرد. 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃 ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
🔷 ۸ نکته ی طلایی درباره ی تاثیر بازی در یادگیری کودکان ۰۱بازی باعث ترشح فاکتور نوروتروفیک مشتق از مغز (BDNF) می شود که ماده ای اساسی برای رشد و نگهداری سلول های مغزی است. ۰۲ بازی باعث ایجاد تعادل در قشر پیش پیشانی مغز می شود. این قسمت از مغز در فرایندهایی مثل برنامه‌ریزی رفتارهای شناختی پیچیده، بیان شخصیت، تصمیم‌گیری و تعدیل رفتار اجتماعی نقش دارد. ۳. بازی، کل بخش نئوکورتکس مغز را فعال می کند. این بخش در عملکرد حواس، تولید دستورهای حرکتی، تصمیم‌گیری مکانی، خودآگاهی و زبان نقش دارد. ۴. مطالعات انجام شده در زمینه ی تاثیر بازی در یادگیری نشان می دهد که بین بازی و رشد مهارت های زبانی کودکان ارتباط مثبتی وجود دارد. ۵. بازی منجر به شکل گیری حس اعتماد به نفس در کودکان می شود و به آن ها کمک می کند به توانمندی های خود باور پیدا کنند. ۶. بازی به کودکان کمک می کند تا برای حل مسائل پیچیده پاسخ هایی خلاقانه ارائه کنند. ۷. جمع کردن و جدا کردن لگوها و بلوک ها به کودکان نوپا اجازه می دهد تا مفاهیم ریاضی و اشکال مختلف هندسی را درک کرده و مهارت های اساسی مانند حل مسئله، مهارت های حرکتی، ارتباطات و موارد دیگر را کشف کنند. ۸. بازی ها می توانند به عنوان یک عامل مهم برای موفقیت تحصیلی دانش آموزان ایفای نقش کنند. زمانی که به کودکان فرصت هایی کوتاه داده می شود تا در آن زمان آزادانه به بازی کردن بپردازند، توجه آن ها به انجام وظایف تحصیلی افزایش پیدا می کند. 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃 ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar