@MoallemYariR3 جزوه درس 14 فارسی سوم.pdf
743.9K
🔺 جزوه ی کامل درس 14 فارسی سوم ابتدایی
🔸 #درس14 : ایران آباد
🔸 نکات دستوری درس چهاردهم فارسی
@MoallemYariR3 نکات دستوری درس 14 فارسی.pdf
1.72M
🔺 نکات دستوری درس 14 فارسی سوم ابتدایی
🔸 #درس14 : ایران آباد
🔸 درسنامه درس چهاردهم فارسی
@MoallemYariR3 آزمون درس 14 فارسی سوم (01).pdf
1.5M
🔺 آزمون درس 14 فارسی سوم ابتدایی
🔸 #درس14 : ایران آباد
🔸 درس چهاردهم فارسی
@MoallemYariR3 آزمون درس 14 فارسی سوم (02).pdf
742.4K
🔺 آزمون درس 14 فارسی سوم ابتدایی
🔸 #درس14 : ایران آباد
🔸 درس چهاردهم فارسی
@MoallemYariR3 آزمون درس 14 فارسی سوم (03).pdf
981.5K
🔺 آزمون درس 14 فارسی سوم ابتدایی
🔸 #درس14 : ایران آباد
🔸 درس چهاردهم فارسی
@MoallemYariR3 حل فعالیتهای درس 14 فارسی.pdf
469.8K
🔺 گام به گام درس 14 فارسی سوم ابتدایی
🔸 #درس14 : ایران آباد
🔸 حل فعالیتهای درس چهاردهم فارسی
اعتماد بنفس فرزند
دوران کودکی تکرار شدنی نیست.
بگذاریم فرزندانمان بچگی ایمن و
شادی داشته باشند.
کودکان را به دنیا نیاورده ایم تا زیر
بار حجمی ازتوقعاتمان،آرزوهای
برباد رفته ما را برآورده سازند.ناکامی های ما،از آن ماست...
فرزندمان را به قیمت فخرفروشی
به اقوام ودوستان، تبدیل به
بزرگسالانی ناخشنود نکنیم.
@MoallemYariR3 پیک آدینه هفته 2 اسفند (06).pdf
676.1K
پایه سوم|
🔺 پیک آدینه هفته دوم اسفند پایه سوم ابتدایی
@MoallemYariR3 پیک آدینه هفته 1 بهمن (07).pdf
964.7K
پایه سوم|
🔺 پیک آدینه هفته اول بهمن پایه سوم ابتدایی
@MoallemYariR3 پیک آدینه هفته 2 اسفند (03).pdf
661.5K
پایه سوم|
🔺 پیک آدینه هفته دوم اسفند پایه سوم ابتدایی
🔸 هفته 2 اسفند
225_54354386872245.pdf
238.6K
کاربرگ ریاضی
آموزگار : خانم جلالی/ دبستان. سارا شهرستان امیدیه
⬅️#سوم_دبستان🍃🌻
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ضرب با انگشت. 6و7و8و9
⬅️#سوم_دبستان🍃🌻
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آموزش ضرب ۷
تدریس بدون نام معلم می باشد.
جهت استفاده ی همکاران
#نذر_آموزشی
آموزگار:مریم رحمانی
࿐჻ᭂ⸙🍃🌼🍃⸙჻ᭂ࿐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آموزش ضرب ۶
تدریس بدون نام معلم می باشد.
جهت استفاده ی همکاران
#نذر_آموزشی
آموزگار:مریم رحمانی
࿐჻ᭂ⸙🍃🌼🍃⸙჻ᭂ࿐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ریاضی آموزش ضرب ۴
تدریس بدون نام معلم می باشد.
جهت استفاده ی همکاران
#نذر_آموزشی
آموزگار:مریم رحمانی
࿐჻ᭂ⸙🍃🌼🍃⸙჻ᭂ࿐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آموزش ضرب ۵
تدریس بدون نام معلم می باشد.
جهت استفاده ی همکاران
#نذر_آموزشی
آموزگار:مریم رحمانی
࿐჻ᭂ⸙🍃🌼🍃⸙჻ᭂ࿐
225_54354386872245.pdf
238.6K
کاربرگ ریاضی
آموزگار : خانم جلالی/ دبستان. سارا شهرستان امیدیه
⬅️#سوم_دبستان🍃🌻
✳️ اصول نشانهگذاری در زبان فارسی:
منظور از نشانهگذاری، به کار بردن علامتها و نشانههایی است که برای درست فهمیده شدن جملات در نوشته به کار برده میشود.
۱- ویرگول ( ، )
ویرگول، نشانهی مکثی کوتاه است.
- در بین عبارتهای غیر مستقل که با هم در حکم یک جملهی کامل میباشد:
آن را که حساب پاک است، از محاسبه چه باک است.
- برای توضیح در مورد یک کلمه:
فردوسی، حماسهسرای بزرگ ایران، در سال ۳۲۹ هجری قمری به دنیا آمد.
- در موردی که چند کلمه دارای اسناد واحدی باشد:
علی، حسن و احمد پسران او بودند.
- در آدرس دادن:
تهران، شهریار، میدان امام.
۲. نقطه ویرگول ( ؛ )
- برای جدا کردن جملهها و عبارتهای متعدد یک کلام طولانی که به ظاهر مستقل اما در معنی به یکدیگر وابسته و مربوط میباشند:
من دیروز به روستای مارکده رفتم؛ مسیر آن بسیار پر پیچ و خم و در عین حال بسیار زیبا و بکر بود.
- در جملههای توضیحی و قبل از کلماتی مثل اما، زیرا، چرا که، یعنی، به عبارت دیگر، برای مثال و مانند اینها، به شرط آن که جملهی پیش از آن طولانی باشد:
مال و جاه هیچگاه نمیتوانند آرامشبخش روان انسان باشند؛ چرا که تنها با یاد خدا دلها آرامش مییابند.
۳- نقطه ( . )
- در پایان جملههای کامل خبری:
عین القضاه، عارف بزرگ ایران، در سال ۵۲۵ شهید شد.
- بعد از حروف اختصاری:
سال ۳۲۲ ق.م.
- بعد از شماره و ردیف:
۱. رضایت ۲. هدف
۴- دو نقطه ( : )
- بعد از نقل قول مستقیم:
فرزاد گفت: «دیگر هیچوقت به آن خانه بر نمیگردم.»
- پیش از بیان تفصیل مطلبی که قبلاً خلاصهای از آن گفته شده است:
آن سال برای من سال خوبی بود: در آزمون سراسری دانشگاهها پذیرفته شده بودم.
- بعد از واژهای که معنیاش در برابرش نوشته شده باشد:
صیف: تابستان
- بعد از حروف ابجد برای استفاده از ترتیب:
الف: مورد یک
ب: مورد دو
- بعد از جملهای که میخواهد مطلبی را به صورت مورد به مورد یا بند به بند توضیح بدهد:
فصول سال چهار دستهاند: بهار، تابستان، پاییز و زمستان.
۵- گیومه ( «» )
این نشانه برای آغاز و پایان سخن کسی غیر از نویسنده است؛ یا برای مشخصتر کردن و برجسته نشان دادن کلمه یا اصطلاحی خاص به کار می رود.
۶. نشان سؤال ( ؟ )
- برای نشان دادن پرسش:
به چه میاندیشی؟
- برای نشان دادن تردید و ابهام که معمولاً در داخل پرانتز به کار میرود:
طبق آمار غیر رسمی، جمعیت تهران از مرز ده میلیون نفر (؟) گذشته است.
۷- نشان تعجب ( ! )
در پایان جملههایی میآید که بیان کنندهی یکی از حالات خاص و شدید عاطفی یا نفسانی است؛ از قبیل: تعجب، تهدید، حسرت، آرزو و...:
چه عجب!
وای بر من!
آهستهتر!
۸- خط فاصله ( - )
- برای جدا کردن عبارتهای توضیحی:
فردوسی -حماسهسرای بزرگ ایران- در سال ۳۲۹ ه.ق. به دنیا آمد.
- برای نشان مکالمه:
- الو!
- بله، بفرمایید؟
- به جای حرف اضافهی «تا» و در بین تاریخها، اعداد و کلمات:
دههی ۱۳۵۰ - ۱۳۴۰
قطار تهران - مشهد
۹- سه نقطه ( ... )
برای نشان دادن کلمات و یا عبارات جملههای محذوف و یا افتادگیها به کار میرود:
... به این دلیل بود که از ادامهی این شیوه صرف نظر کردم.
میازار موری که ...
۱۰- ستاره ( * )
از این نشانه برای ارجاع دادن به زیرنویس استفاده میشود.
۱۱- پرانتز یا دو هلال ( () )
- به معنی "یا" و "یعنی" به کار میرود و یا برای توضیح بیشتر کلام است:
شاهکار نظامی گنجوی (خسرو و شیرین) را باید به دقت خواند.
- وقتی که نویسنده بخواهد آگاهیهای بیشتر و اطلاعات تکمیلی به خواننده عرضه کند:
ابوالفضل بیهقی (۳۸۵-۴۷۰ ه.ق) استاد کمنظیر نثر میباشد.
۱۲- قلاب ( [ ] )
برای تصحیح متون کهن، الحاق احتمالی که از نسخهی بدلها و از سوی مصحح اضافه میشود، در بین قلاب قرار میگیرد:
و این [راه مسلمانی] راه خدای توست.
🔺 یک معلم خوب، باید علاوهبر این که در نوشتارش هیچگونه غلط املایی وجود نداشته باشد، علائم نگارشی متون را نیز به دقت رعایت نماید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا