فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
توضیح در مورد کتاب نگارش درس چهارم فارسی
🔹در مورد سوال ۲ قسمت (املا و واژه آموزی)
گاهی می توانیم به آخر کلمه ها ( ی ) اضافه کنیم.
مانند کتابی ، فرشی ، کمدی و ...
بعضی مواقع هم وقتی حرف آخر کلمه ای( ـه ه) باشد و صدای اِ بدهد به جای (ی)، از (ای) مستقل استفاده می کنیم.
مانند: ستاره ای ، دانه ای ، ساده ای ، چشمه ای و ...
🔹در مورد سوال ۲ (هنر و سرگرمی)
(این) اشاره به اشیا و یا چیزهای نزدیک خودمون است. مانند: این کتاب 👈📘
(آن) اشاره به اشیا و یا چیزهای که از ما دور هستند. مانند: آن کتاب👈 📗
🔹و در مورد سوال ۳ قسمت (هنر و سرگرمی)
قبلا هم در درس ۲ کتاب فارسی گفته شده که در یک جمله باید قسمت اول با قسمت آخر جمله هماهنگ و متناسب باشد و اگر این هماهنگی نباشد جمله اشتباه است.
مانند: (من) آلودگی صوتی ایجاد (نمی کنم). که در این جمله (من) و (نمی کنم) با هم هماهنگی دارند.
🔹در سوال آخر کتاب نگارش قسمت (نگارش)
حتما فیلم (آموزش بند نویسی) رو با دقت نگاه کنید بعد کتاب نگارش را انجام دهید
┄┅┅✶🍃🌻🍃✶┅┅┄
@tadriis_yar3
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌴 واژه های درس ۲ ( زنگ ورزش )🌴👇👇
☘ هم معنی 😊 👇👇
آغاز= شروع
بحث= گفت و گو
بلورین= شیشه ای
پیوسته= پی در پی، به دنبال هم
تلاش= کوشش، سعی
حیرت= شگفتی، تعجب
رتبه= مقام
سفالی= درست شده از خاک
شبیه= مثل، مانند
علت= دلیل
مخصوص= ویژه
جنب و جوش= تلاش، جنبش
بیشه= جنگل
ماهرانه= بامهارت، استادانه
صنوبر= نام یک درخت، نامی برای دختران
باستانشناس= کسی که درباره گذشتگان تحقیق می کند
موزه= محلی که درآن آثار باستانی مثل: ظروف قدیمی و مجسمه را نگهداری می کنند
تنگ= پارچ سفالی یا شیشه ای که در آن ، آب یا نوشیدنیهای دیگر می ریزند
حرفه ای= کسی که در کاری مهارت دارد. انجام کار در حد خیلی خوب و عالی
مأمور= آنکه به فرمان کسی برای انجام کاری انتخاب می شود
موضوع= آنچه درباره ی آن گفتگو می شود
حکیم = انسان دانا و خردمند
دهانه= لبه ی ورودی هرچیز یا هرجا
مفید= پرسود، با فایده
ترتیب= نظم و ردیف
نرم نرمک= آرام آرام، آهسته
نزد او= پیش او
هنگام= موقع، وقت
🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼
☘ مخالف ☹️ 👇👇
گذشته =/= آینده
مفید =/= مضر، بی فایده
نزدیک=/= دور
┄┅┅✶🍃🌻🍃✶┅┅┄
🌸🍃 @tadriis_yar3
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
↙️ راه های پیشنهادی برای تقویت# املای دانش آموزان ضعیف 👇
⬅️ ۱- دقّت به مشق (رو نویسی) و تصحیح غلط ها و رعایت خطّ زمینه
⬅️ ۲- توجّه به دست ورزی در دوره ی آمادگی
⬅️ ۳- مطمئن شدن از شناخت حروف الفبای فارسی
⬅️ ۴- بررسی دقیق تکلیف شب در خانه
⬅️ ۵- توجّه بیش تر به دانش آموزان کند نویس
⬅️ ۶- پرهیز از حرکات اضافی موقع گفتن املا
⬅️ ۷- استفاده از دانش آموزان ممتاز برای روخوانی و تکرار و تمرین در کلاس
⬅️ ۸- توجّه به نوع نشستن
⬅️ ۹- استفاده از کارت تند خوانی
⬅️ ۱۰- ترکیب صامت و مصوّت
⬅️ ۱۱- اطمینان از تلفّظ صحیح حروفات توسّط دانش آموزان
⬅️ ۱۲- تصحیح املا توسّط خود دانش آموزان و . . . .
┄┅┅✶🍃🌻🍃✶┅┅┄
@tadriis_yar3
هدایت شده از Ltms
📝📝📝📝
کانال های 15 گانه مجموعه تدریس یار
👇👇👇👇👇👇
از ابتدایی تا متوسطه
☝️☝️☝️☝️☝️☝️☝️
کانالهایی برای بهتر دیده شدن و بهتر بزرگ شدن.
#تبلیغ #تبلیغات #تبادل
با ما دیده شوید.
جهت سفارش تبلیغ شبانه و یا روزانه
در ۱۵ کانال
@teacherschool
✅✅✅✅✅✅✅
هدایت شده از تدریس یار پایه اول
شعرنماز.pdf
6.47M
🦋﷽🦋
📖 مجموعه آموزش نماز به زبان شعربرای کودکان
📖مورداستفاده درمقطع ابتدایی
┄┄┅┅•➰🍃🌸🍃➰•┅┅┄┄
#نماز
#دبستان
#تبلیغ
@tadriis_yar1
هدایت شده از تدریس یار پایه اول
35.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌸فیلم اموزش علوم
🌸فصل چهارم
_______________
@tadriis_yar3
adadnevisi.pdf
169.4K
کاربرگ ریاضی
فصل دوم. عدد نویسی
┄┅┅✶🍃🌻🍃✶┅┅┄
🌸🍃 پایه #سوم
______
@tadriis_yar3
لغات فارسی سوم.pdf
288K
فایل
کلمات مهم (معنی)
درس به درس
فارسی
_______________
@tadriis_yar3
پرسش-و-پاسخ-درس-4-5-6-علوم-(سری1)-سوم-دبستان_Biamoz.com.pdf
314.3K
پرسش و پاسخ درس ۴-۵-۶
#علوم تجربی
پایه سوم
_______________
@tadriis_yar3
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸فیلم اموزش علوم
🌸فصل چهارم
_______________
@tadriis_yar3
آزمون-مداد-کاغذی-فصل-3-عددهای-کسری-ریاضی-(سری4)-سوم-دبستان_Biamoz.com.pdf
697K
آزمون مداد کاغذی فصل ۳ عددهای کسری
#ریاضی
_______________
@tadriis_yar3