نکات ریاضی اول تا ششم file6@.zip
41.83M
#_نکات_مهم_ریاضی_دوره_ی_ابتدایی
پایه اول تا ششم
جهت تعیین ارتباط طولی و عرضی
و تسلط بیشتر☘
#تربیتی
تکنیکهای آموزش رفتار درست به کودکان
۱- در هنگام گفتگو با کودک و داشتن درخواستی از او، از کلمات مؤدبانهای همچون «لطفاً» و «ممنونم» به صورت مکرر استفاده کنید. اجازه دهید کودک کلمات مؤدبانه را از زبان شما مرتب بشنود. با این روش، کودک رفتار شما را الگوی خود قرار داده و در گفتگوهایش مانند شما عمل خواهد کرد.
۲- از کودک بخواهید تا رسیدن به نوبتش صبر کند. ریشه رفتار خوب احترام به دیگران است، ادعا کردن و بیان کردن نظر یکی از ویژگیهای خوب رفتاری است، ولی باید مؤدبانه و با احترام صورت گیرد. کودک شما باید یاد بگیرد که تا وقتی نوبت او نرسیده نباید صحبت دیگران را قطع کند.
۳- به کودک خود نشان دهید چگونه در زمان تعارف دیگران مؤدبانه عمل کند. از او بخواهید در موقع پذیرش تعارفات، با احترام از طرف مقابل در زمان مناسب تشکر کند.
۴- به او آموزش دهید که احساسات میتواند بخشی از احترام باشد، رفتار خوب و مناسب بازتاب دهنده شخصیتی دوست داشتنی و باملاحظه است.
۵- از رفتارهای خوب کودک خود قدردانی کنید. این کار به کودک شما کمک خواهد کرد که بفهمد به او بها داده میشود و برای انجام رفتارهای خوب تشویق میشود.
۶- اهمیت دادن به رفتار خوب باید طبیعی باشد. کودک را به زور، اجبار به داشتن رفتار خوب نکنید. با سپری شدن زمان و استفاده از تکنیک یادآوری، کودک کم کم رفتار خوب را یاد می گیرد. درست نیست که از کودکمان انتظار داشته باشیم همیشه بهترین رفتارهای ما را تقلید کند، در حالیکه اغلب رفتارهای معمولی ما را میبیند. ما ناخواسته به او میآموزیم که چگونه خوب یا بد رفتار کند، ولی زمان زیادی لازم است تا او بتواند رفتار درست را یاد بگیرد.
☘☘☘☘☘☘☘
نشانههای بیش فعالی در کودکان را جدی بگیرید
هدی راشد، روانشناس کودک :
اختلال نقص توجه و بیش فعالی یک اختلال عصب رشدی است.نشانههای این اختلال این است که اولا این کودکان اغلب دچار جنب و جوش هستند و تحرک زیادی دارند.
دستها و پاها بی قرار است و اگر قرار باشد روی صندلی بنشیندند و کاری انجام ندهند مدام روی صندلی تکان میخورند. اغلب در بازیها خیلی پرسر و صدا هستند وبیش از اندازه صحبت میکنند.انتظار کشیدن برای این بچهها سخت هستاگر لازم باشد در یک کلاس بنشیند،سعی دارند کلاس را ترک کنند یا از روی صندلی بلند شوند.
دومین نشانهای که در این کودکان دیده میشود نقص توجه و تمرکز است،کودک در تمرکز فعالیتهای آموزشی و فعالیتهایی که نیاز به تلاش ذهنی مداوم دارد دچار مشکلاتی میشود مثلا هنگام انجام تکالیف خیلی زود حواسشان پرت میشود، اجرای پیوسته تکالیف برای آنها سخت و عذاب آور است.
نشانه دیگر این است که کودک خیلی فراموشکار است،ممکن هست علیرغم توصیه والدین وسایلاش را گم کند، کودک ناتوان از در برنامه ریزی و سازماندهی فعالیت روزانه است.
در مدیریت هیجانات مشکل دارند اغلب والدین گلایه دارند که کودک خیلی زود عصبانی میشود.و این مسئله روابط کودک با همسالان و دوستانش را هم تحت تاثیر قرار میدهد
اگر تعدادی از این نشانهها را در کودک مشاهده کردید به آنها سریعا برچسب بیشفعالی نزنید!چون همه علائم ممکن است در کودکان و حتی خودمان وجود داشته باشد فقط تعداد و فراوانی آن مهم است که یک متخصص میتواند آن را تشخیص و سپس درمان کند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مهارت های مورد نیاز هر معلم
☘☘☘☘☘☘☘
29.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#کلیپ_شنگول_و_منگول
همیشه این توان را داشته باش,
تا از کسی یا چیزی که آزارت می دهد,
به راحتی دل بکنی...!
🕴 خورخه لویس بورخس
.
❣️کاربرگ تمرین اعداد قبل و بعد و تمرین اعداد زوج و فرد👆
💢 دومیهای ژیواک
#ورودی_سوم
.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💟 یک تمرین برای تقویت دیکته و حافظه فعال 👌
💢خانم جمیله خدادوست
درمانگر اختلالات یادگیری
#ورودی_دوم
#ورودی_سوم
.
این روز ها اکثر مادرها که دانش آموز شون میخواد بره سوم می پرسن چه طور ضرب رو کار کنیم....
مادر عزیز نظر من این هست که به درس های سال بعد دانش آموز تون کاری نداشته باشید...
اجازه بدین برن مدرسه و یاد بگیرند شما تابستون امسال نباید ضرب کار کنید بلکه سال بعد که سوم رو تموم کردن باید هرچی می تونید ضرب کار کنید....
امروزه آموزش ضرب مفهومی هست و در انتها بچه ها خیلی راحت ضرب رو یاد میگیرند اگه قرار باشه الان ضرب رو حفظ کنند سر کلاس انگیزه ای برای یادگیری نخواهند داشت...
اگه میخواین به دانش آموزتون کمک کنید مفاهیم ریاضی دوم رو کار کنید...
جمع و تفریق های اساسی رو بابچه ها کارکنید که تسلط کامل داشته باشند وسریع بتونن پاسخ بدن....