eitaa logo
تدریس یار پایه سوم
7.3هزار دنبال‌کننده
10.5هزار عکس
8.3هزار ویدیو
13.1هزار فایل
اینجا همونجایی هست که بهت کمک میکنه تا با خیال راحت از معلمی لذت ببری. تمام مطالب کانال رایگان می باشد .تنها یک صلوات برای اموات بفرستید .
مشاهده در ایتا
دانلود
soal_2_Riazi_allF2F_(nomrebartar).pdf
752.2K
نمونه سوالات کل کتاب ریاضی از همه ی فصل های کتاب .باما همراه باشید 🌱🌹
@MoallemYariR2 آزمون فصل 4 ریاضی دوم (17).pdf
1.04M
🔺 آزمون فصل 4 ریاضی دوم ابتدایی 🔸 : عددهای سه رقمی 🔸 فصل چهارم ریاضی ▪️ 🔸 هشتگ ها : , , 📆👈 ماه : باما همراه باشید 🌱🌹
@MoallemYariR2 آزمون فصل 4 ریاضی دوم (18).pdf
1.91M
🔺 آزمون فصل 4 ریاضی دوم ابتدایی 🔸 : عددهای سه رقمی 🔸 فصل چهارم ریاضی ▪️ 🔸 هشتگ ها : , , 📆👈 ماه : ⚠️👈 اگه از کانال راضی هستی 🙏 باما همراه باشید 🌱🌹 .
@MoallemYariR2 آزمون فصل 4 ریاضی دوم (19).pdf
1.23M
🔺 آزمون فصل 4 ریاضی دوم ابتدایی 🔸 : عددهای سه رقمی 🔸 فصل چهارم ریاضی ▪️ 🔸 هشتگ ها : , , 📆👈 ماه : ⚠️👈 اگه از کانال راضی هستی 🙏 باما همراه باشید 🌱🌹 .
@MoallemYariR2 آزمون فصل 4 ریاضی دوم (16).pdf
732.7K
🔺 آزمون فصل 4 ریاضی دوم ابتدایی 🔸 : عددهای سه رقمی 🔸 فصل چهارم ریاضی ▪️ 🔸 هشتگ ها : , , 📆👈 ماه : ⚠️👈 اگه از کانال راضی هستی 🙏 باما همراه باشید 🌱🌹 .
کاربرگ های مروری پایه دوم ورودی های سوم👆👆👆👆 باما همراه باشید 🌹🌱
@MoallemYariR2 آزمون فصل 4 ریاضی دوم (18).pdf
1.91M
🔺 آزمون فصل 4 ریاضی دوم ابتدایی 🔸 : عددهای سه رقمی 🔸 فصل چهارم ریاضی ▪️ 🔸 هشتگ ها : , , 📆👈 ماه : ⚠️👈 اگه از کانال راضی هستی 🙏 باما همراه باشید 🌱🌹 .
@MoallemYariR2 آزمون فصل 4 ریاضی دوم (19).pdf
1.23M
🔺 آزمون فصل 4 ریاضی دوم ابتدایی 🔸 : عددهای سه رقمی 🔸 فصل چهارم ریاضی ▪️ 🔸 هشتگ ها : , , 📆👈 ماه : ⚠️👈 اگه از کانال راضی هستی 🙏 باما همراه باشید 🌱🌹 .
@MoallemYariR2 آزمون فصل 4 ریاضی دوم (16).pdf
732.7K
🔺 آزمون فصل 4 ریاضی دوم ابتدایی 🔸 : عددهای سه رقمی 🔸 فصل چهارم ریاضی ▪️ 🔸 هشتگ ها : , , 📆👈 ماه : ⚠️👈 اگه از کانال راضی هستی 🙏 باما همراه باشید 🌱🌹 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خاصیت توزیع پذیری ضرب این روش یک راه برای پیدا کردن حاصل ضرب عددهای بزرگ تر به کمک ضرب های کوچک تر هم هست باما همراه باشید 🌱🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پیدا کردن جواب ضرب با انگشتان ضرب عدد ۹ این فیلم توی پیج اینستا گذاشتم خیلی طرفدار داشت گفتم اینجا هم براتون بذار باما همراه باشید 🌱🌹
49.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آموزش تقسیم صفحه ی ۷۳ ریاضی باما همراه باشید 🌱🌹 دبستان
34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آموزش تقسیم صفحه ی ۷۴ ریاضی باما همراه
39.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آموزش خط های موازی : دبستان باما همراه باشید 🌱🌹
ورودی های چهارم 👆👆👆👆 چون درخواست زیاد بود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 🚥 آقــــا و خانـــم معلـــم! 🚥 مواظــــب باش رکـــــب نخوری!‌ 🍃🍃🌸🌸🌸🍃🍃
کاردستی گوزن با مثلث🦌 🍃🍃🌸🌸🌸🍃🍃
👨‍👦پدر و کودک اوتیسم 🔸️یکی از مشکلاتی که در برخی کودکان با اختلال طیف اوتیسم مشاهده می‌شود، مشکل در برنامه‌ریزی حرکتی است. از نشانه‌های این مشکل: بی دست و پا بودن ، برخورد با اشیا، استفاده‌ی نادرست از اسباب‌بازی‌ها، علاقه‌ی شدید به دراز کشیدن روی زمین، چسبیدن به اشیایی همچون مبلمان و ... یکی از بهترین راهبردها برای رفع این مشکلات، انجام بازی‌های جسمانی است؛ بازی‌هایی مثل تعقیب و گریز، قایم شدن زیر پتو، غلغلک دادن، کشتی گرفتن و هر بازی‌ای که جسم کودک را درگیر کند. 📍نکته: ممکن است کودک برای انجام این بازی‌ها، نیاز به راهنمایی داشته باشد؛ پس الگوهای کلامی و فیزیکی را به او بیاموزیم. 🍃🍃🌸🌸🌸🍃🍃
مواردی پیشنهادی جهت تدریس بهتر در کلاس ارایه می گردد. 1- آيا در شروع تدريس ، متن درس بايستي توسط معلم خوانده شود يا دانش آموز؟ : البته خواندن درس توسط دانش آموز و يا معلم و يا كتاب گويا هر كدام اهداف مهمي را دنبال مي كند اگر هدف استقلال و ارتقا اعتماد به نفس درخواندن است و دانش آموزان از سطح خوانش خوبي برخوردارند بهتر است دانش آموزان در ابتدا بخوانند . ولي اگر هدف ، فراگيري خوانش صحيح با لحن مناسب و درك مطلب بهتر باشد لازم است معلم و يا كتاب گويا متن درس راقرائت كند. متون ادبي و سنگين تر از لحاظ درك مطلب ، خود معلم و يا سي دي گويا شروع كننده ي خوانش متن خواهد بود تا درك مطلب بهتر و صحيح تر صورت گيرد. 💐🦋💐 2- آيا لازم است معاني شعر و يا كلمات سنگين درس توسط دانش آموز در كتاب نوشته شود ؟ : اين كار به هيچ عنوان انجام نمي گيرد زيرا با اين كار راه تلاش دانش آموز براي درك مطالب گرفته مي شود و آن ها در درك مطلب به معلم وابسته خواهند بود بلكه بهتر است با خوانش چند بار ابيات و يا جملات، از دانش آموزان سوالاتي پرسيده شود تا برداشت خودشان را بيان كنند و اگر لازم باشد خودشان به واژه نامه ي انتهايي كتاب مراجعه كنند. 💐🦋💐 3- آيا نيازي به دفتر املا( تقريري) و يا انشا ( جمله سازي و تمرين بندنويسي) است ؟ تمرين هاي املايي و انشايي كتاب محدود است لذا جهت تكميل و يا تقويت املا (درست نويسي ) و تمرين بندنويسي و انشا يك دفتركلي ( به عنوان دفتر تمرين فارسي )منظور گردد و با توجه به شرايط و نياز دانش آموزان كلاس مي توان به همه نوع فعاليت هاي املايي مانند املاي تقريري و غيرتقريري ... و فعاليت هاي انشايي مانند جمله نويسي ،بندنويسي و ...توجه كرد. 💐🦋💐 4- ارزشيابي صحيح املاي فارسي چگونه صورت مي گيرد؟ البته مي توان در هر زمان و به هر گونه حتي با يك سوال يا يك املاي تقريري ارزيابي انجام داد ولي بهترين و اصولي ترين ارزيابي اين درس به اين صورت است كه هم به صورت املاي تقريري و هم به صورت سوالاتي از فعاليت هاي املايي ارائه گردد(پيشنهاد مي گردد جهت ارزيابي بهتر از نقاط قوت و ضعف دانش آموزان پس از اتمام هر درس،حداقل يك املاي تقريري به دانش آموزان گفته شود.) 💐🦋💐 5-با دانش آموزاني كه در بند نويسي مشكل دارند چه بايد كرد؟ در ابتدا اين فعالیت با موضوع هاي ساده توسط دانش آموزان تمرين مي گردد و اصول و يا مراحل بند نويسي را آموزش مي دهيم . به طور مثال : قدم اول در بند نويسي تعيين موضوع و يا ايده اصلي است كه دانش آموز بايد سعي كند موضوع اصلي را در ابتدا درك كند بعد از او مي خواهيم در مرحله ي بعد موضوع هاي كوچك تر ( موضوع هاي محدود كننده موضوع اصلي) كه مي توان براي موضوع اصلي در نظر گرفت را در چند كلمه بيان كند و بعد مي خواهيم يكي از اين ريزموضوع ها را با آوردن مثال و ... بسط و گسترش دهد و با يك جمله ، پايان خوبي براي بند خود داشته باشد.... بهتر است بند ها توسط دانش آموزان خوانده شود تا با روش قضاوت عملكرد ، معيارهاي مناسبي براي بندنويسي مناسب، داشته باشند. 💐🦋💐 6-ارزشيابي صحيح انشاي فارسي چگونه صورت مي گيرد؟ البته مي توان در هر زمان و به هر گونه حتي با يك سوال يا با نوشتن يك بند ارزيابي انجام داد ولي بهترين و اصولي ترين ارزيابي اين درس به اين صورت است كه همه نوع فعاليت هاي انشايي مانند جمله سازي ، بندنويسي ، خلاصه نویسی و ... ارائه گردد و در ارزشیابی از درس انشا به درست نویسی لغات ، زیبانویسی ، ارتباط معنایی کلمات و جملات بایکدیگر ، اشاره کردن به ایات و احادیث ، عدم استفاده از کلمات تکراری و استفاده از کلمات مترادف ، استفاده از اشعار و ضرب المثل ها ، نتیجه گیری و ... دقت کرد. 💐🦋💐 7- آيا لازم است دانش آموزان همه ي اشعار (بخوان و حفظ كن) را از حفظ بخوانند ؟ حفظ همه ي اشعاربخوان و حفظ كن مورد انتظار است ولي با توجه به تفاوت هاي فردي حفظ اشعار توسط دانش آموزان مي تواند در يك زمان يكسان صورت نگيرد بلكه با تكرار و تمرين اين اهداف تحقق يابد. 💐🦋💐 8- آزمون پيشرفت تحصيلي فارسي چگونه صورت مي گيرد؟ البته اين ارزشيابي به صورت شفاهي و ياكتبي انجام مي گيرد فعاليت ها و توانمندي دانش آموزان در طول سال كمك زيادي به ارزيابي اين درس خواهد كرد ولي در مجموع خوانش صحيح از روي متن ، درك مطب (كلمات ، شعر و متن)، حفظ شعر، املا و فعاليت املايي ، انشا(بندنويسي) و فعاليت هاي انشایی و ...(چهارمهارت زبانی)ارزیابی این درس را رقم می زنند ،فراموش نگردو مهارت های زبانی با یکدیگر ارتباط دارند جداگردن این ارزیابی ها از یکدیگر مناسب نیست! 🍃🍃🌸🌸🌸🍃🍃
✏️چند پیشنهاد ساده برای اوقات فراغت کودکان در تابستان 🌿۱- کاشتن سبزیجات: می‌توانید با کاشت دانه‌ها و بذرهایی که به آسانی رشد می‌کنند، ضمن سرگرم ساختن کودکان خود، چیزهای بسیاری درباره زندگی گیاهان و غذاهایی که مصرف می‌کنند به آنان بیاموزید ✂۲- کودکان را به ساختن وسائل یا پختن غذاها و شیرینی‌های ساده تشویق کنید: این نوع سرگرمی به کودکان یاد می‌دهد که با خواندن دستورهای ساخت و عمل کردن به آنها، روش ساختن وسائل و دستگاه‌های گوناگون را یاد بگیرند. ضمناً حس خلاقیت آنها نیز پرورش یافته و از ساختن چیزها لذت می‌برند. 🔧۳- کارها و مسئولیت‌های خانه را به کودکان واگذار کنید: از کودکان خود بخواهید در طول تعطیلات تابستان کارهای مفیدی مانند، شستن ماشین، رنگ کردن نرده یا وسائل خانه، چیدن میز یا تمیز کردن قفسه‌ها را برعهده گرفته و انرژی خود را صرف این قبیل کارها کنند. ✉️ ۴- کودکان خود را به نوشتن تشویق کنید: از کودکان بخواهید برای شما،خواهران و برادران یا دوستان و خویشان خود نامه بنویسند. همچنین آن‌ها می‌توانند برای مجله‌ها یا روزنامه‌ها، مسئولان برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی یا مسئولان محلی خود، نامه نوشته و درخواست خود را مطرح کنند. ❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀ 🍃🍃🌸🌸🌸🍃🍃
💥نکات آموزشی و تربیتی 🌺چگونه کودک مودبی تربیت کنیم؟