30.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❇️نکاتی مهم در آموزش قرآن ابتدایی جهت استفاده ، همکاران گرامی
🔶ارسالی از دکتر رضا نباتی
مولف کتاب های درسی آموزش قرآن دوره ابتدایی (پايه های اول تا ششم ابتدایی)
175_62476503367395.pdf
569.3K
📌جدول ارزشیابی شامل چک لیست، فرم خام طرح درس، فرم حضور و غیاب و...
عینک_آرزوهامناسب_دانش_آموز_پسر.pdf
553.5K
📌کاربرگ تلفیقی انشا ، املا ، هنر
کاربرگ مناسب روز اول مهر
املا، انشا، علایق دانش آموز، مهارت برش با قیچی، رنگ آمیزی و...
🌸🍃🌸
✅نمونه پیام های بهداشتی به مناسبت آغاز سال تحصیلی جهت بهره برداری ✅
☘برای عبور از عرض خیابان از محل خط کشی عابر پیاده یا پل هوایی استفاده کنیم
🍀زمان استفاده دانش آموز از سرویس مدرسه، از خارج کردن دست و سر و از پنجره خودرو خودداری کنیم
🍀هنگام سوار یا پیاده شدن از سرویس مدرسه از هر گونه شتاب و عجله خودداری شود.
☘برای سوار یا پیاده شدن از سرویس مدرسه حتما از درب های سمت شاگرد استفاده شود.
☘درصورت وجود بیماری های مزمن در دانش آموز، اطلاعات آن را به مدرسه انتقال دهید.
🍀كودكان كمتر از 10 سال قادر به تشخيص سرعت و زمان رسيدن خودروها به نقطه عبور عرضي نيستند. بيشتر مراقب آنها باشيم
☘از نشاندن دانش آموزان زیر 12 سال در صندلی جلوی خودرو جداً خودداری کنید.
☘با توجه به بازگشایی مدارس، در کوچه ها و خیابان و حل های نزدیک مدرسه با سرعت کمتر و احتیاط بیشتری رانندگی کنید.
☘در صورت بروز علائم بیماری مانند سرفه، تب و ... از حضور دانش آموز در مدرسه جلوگیری بعمل آید.
☘به دانش آموزان روش صحیح شستن دست ها و رعایت بهداشت فردی را آموزش دهید
☘کفش و کوله پشتی دانش آموز باید متناسب با سن و سایز او باشد.
☘جانمایی صحیح و قرینه کتاب ها در کوله پشتی از آسیب به کمر پیشگیری می کند.
دفتر سلامت و تندرستی
#امانت_داری_پیامبر (ص)
بچه های گلم پیامبر عزیز ما امانت دار خوبی بودند .
به این خاطر به ایشون محمد امین می گفتند.
بچه ها ؛ شما هم وقتی چیزی رو امانت می گیرید باید سالم به صاحبش بر گردونید .
یک معلم آگاه چگونه
برنامه ریزیمی کند
وچه چیزهایی را می داند؟
۱- برنامه ریزی قبلی
برای تمام زنگ های درسی
وطراحی آموزشی
و فعالیت های مناسب
برای تدریس داشته باشیم.📝
۲- طراحی و برنامه ریزی هدفمند برای فعالیت های آموزشی متناسب با تدریس، پیش از شروع کلاس، رمز موفقیت درکنترل کلاس و رسیدن به اهداف درسی می باشد.📝
۳- تدریس، فقط بیان وانتقال مطالب توسط معلم نیست❌
تدریس موفق به معنی
ایجاد فضای مطلوب برای فعالیتِ دانش آموزان و نقش
تسهیلگری وهدایت گری
معلم است.📝
۴- پاسخ ها، نتایج وراه حل ها راشما نگویید❌
صبرکنید تا بچه ها بعداز زمان تفکرو راهنمایی شما خودشان مسئله راکشف کنند یا پاسخ رابیابند.📝
۵- مواد و وسایل مورد نیاز
فعالیت ها را از روز قبل به اولیا ودانش آموزان اطلاع دهید.📝
۶- فعالیتها طوری طراحی شود که همه ی دانش آموزان درطول فرایند تدریس فعال باشند.📝
۷- به دانش آموزان، زمان لازم برای تفکر بدهید تا خودشان پاسخ راکشف وراه حل را پیداکنند، تا
یافته های جدید، برپایه ی
اطلاعات قبلی در ذهن شان
ساخته شود.📝
۸- جو کلاس را به فضایی امن و بدون تنش تبدیل کنیم تا
دانش آموزان فرصت اظهار نظر و بیان سوالات شان را داشته باشند.
۹- طوری درکلاس حرکت کنید که فعالیت همه ی دانش آموزان را
زیر نظر داشته باشید وارزیابی کنید.📝
۱۰- اگر دانش آموزی فعالیت خودرا اشتباه انجام داد، سریع کار او را اصلاح نکنید.❌
ازاوبخواهید دوباره انجام دهدو اوراهدایت کنید تا خودش متوجه شده و کارخودرا اصلاح کند.
۱۱- کشف کردن راه حل توسط خود دانش آموزان، باعث تثبیت یادگیری وایجاد حس لذتِ حل مسئله در آنها خواهد شد.📝
۱۲- از هرچه که در اطراف شماست برای ایجادشرایط بهتر آموزشی استفاده کنید و برای فعالیت کلاس خود فضایی امن و صمیمی ایجادکنید.
۱۳- از دانش آموزانی که باسرعت فعالیت خود را انجام می دهند، برای کمک به دانش آموزان دیگر
بهره ببرید.📝
۱۴- توجه داشته باشیم که رفتار وگفتار معلم، الگویی بسیار موثر در میزان شور وعلاقه به یادگیری دانش آموزان می باشد.📝
۱۵- استفاده از ایفای نقش ونمایش درایجاد صمیمیت و
رابطه ی نامرئی عاطفی بین معلم ودانش آموزان وجذابیت کلاس بسیار موثراست.📝
۱۶- برای فعالیت هایی که نیاز به دست ورزی دارند، در جهت
حفظ محیط زیست، بچه هارا به استفاده از وسایل بازیافتی تشویق کنیم.📝
۱۷- تدریس موفق یعنی انجام
فعالیت هایی که با برنامه ریزی ومدیریت معلم منجر به یادگیری دانش آموزشده وپس از پایان تدریس
حس رضایت و تغییرمثبت برای معلم ودانش آموزان را درپی داشته باشد.📝
۱۸- تدریس موفق حتما منجربه تغییر نگرش دانش آموزان نسبت به محیط پیرامون، رفتارهای اجتماعی و مسائل زندگی و ارزش های اخلاقی و....خواهدشد، به شرطی که
برای این تغییر
برنامه ریزی آگاهانه وطراحی فعالیت مناسب انجام شود.📝
۱۹- معلم آگاه دانش آموزان خود را به شکل شهروندان آینده می نگرد و برای رشد شخصیتی و علمی
دانش آموزان خود دلسوزانه وبا شوق دست به ابتکار وخلاقیت خواهد زد.📝
۲۰- معلم آگاه دربرخورد با مشکلاتِ دانش آموزان نا امید نمی شود و معتقد است: همیشه راهی هست!
برای یادگیری بهتر وکمک به دانش آموزان دارای ضعف تحصیلی، برنامه ریزی کرده و تمام کلاس را درجهت رشد آنها به تحرک و تلاش وا می دارد.📝
🌿🌱☘🍀🪴
💠نکات کلیدی مدیریت کلاس
در واقع این نکات نكته های باریك تر از مویی هستند كه رعایت آن ها به بهبود مدیریت كلاس درس می انجامد.
◀️سعی كنید چشم خود را به داشته های دانش آموزان بدوزید ، نه به نداشته های آنان.
◀️همه به محرك نیاز دارند ، تشویق نوعی محرك است .
◀️اگر دانش آموز درسی را خوب بفهمد ، از آن درس و كلاس راضی است .
◀️ انتقاد سازنده را همیشه با بیان یكی از ویژگی های مثبت دانش آموز آغاز كنید.
◀️ رفتار را سرزنش كنید ، نه شخصیت را . شما را دوست دارم ، اما كار شما را دوست ندارم .
◀️ برای تسلط بر دانش آموزان ، ابتدا باید بر خودمان مسلط باشیم .
◀️همه ی شاگردان را حد متوسط بدانیم و انتظار معجزه از آن ها نداشته باشیم .
◀️در وجود دانش آموز ضعیف یا بد ، خوبی ها را بجویید و آن ها را تقویت كنید.
·◀️هرگز دانش آموز را به كاری كه نمی توانید ، تهدید نكنید؛ چرا كه او طرف برنده خواهد شد.
◀️فرمول تنبیه را پاك كنید و فرمول تشویق را جایگزین كنید.
◀️ دانش آموزان آن گونه كه ما می خواهیم نمی شوند ، بلكه آن گونه كه هستیم می شوند.
◀️برای رسیدن به هدف های خود در كلاس ، مثبت فكر كنید.
◀️برای اثر گذاری بر دانش آموزان ، ابتدا باید بر خواسته های آن ها توجه كنید .
◀️یاد ندهیم ، از هم یاد بگیریم . حاكم شدن یك سلیقه ، نه شدنی است نه مطلوب .
◀️چشم دانش آموز به رفتار ما و گوش او بر گفتار ماست . پس باید مواظب باشیم چه می كنیم و چه می گوییم .
◀️با روش تدریس دیروز نمی شود دانش آموزان امروز و فردا را آموزش داد.
◀️ نظم كلاس نتیجه ی تدریس خوب است و تدریس خوب نتیجه ی طرح درس خوب .
◀️بهترین پادزهر معلم برای بد رفتاری دانش آموز این است كه مایل باشد به دانش آموز كمك كند.
◀️برای آنكه به ذهن دانش آموز راه یابند ، ابتدا باید به دل او راه پیدا كنید.
◀️ تكالیف باید تابع توان دانش آموز باشد و مایه ی سرگرمی ، نه مایه ی عذاب .