🍃بِسْـمِ ٱللهِ ٱلْرَّحْمٰـنِ الْرَّحیـمْ🍃
الهی بهترین آغازها آن است که با تکیه بر نام و حضور تو باشد
با توکل به اسم اعظمت آغاز میکنیم روزمان را
🌸 الهـی بـه امیـد تـو 🌸
الهی هر جا که تو باشی
نگاهها مهربان
کلامها محبت آمیز
رفتارها سرشار از مهر میشوند
الهی تو باش تا همه چیز سامان یابد
سـ🍁ـلاااام
صبحتون پر امید و شاد
حال دلتون قشنگ
روزای عمرتون گرم محبت
زندگیتون پر از عطر و مهربانی خداوند
از عمق جان نفس بکش،نگرانیهایت را به خدا بسپار،چایت را با آرامش خیال بنوش و تمام خاطرات خوبت را مرور کن،این تنها هدیهای هست که میتوانی به خودت بدهی
✅جهت انجام آزمون ضمن خدمت ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@ltmsme
📖 تقویم شیعه
☀️ امروزچهارشنبه:
شمسی: چهارشنبه - ۱۸ مهر ۱۴۰۳
میلادی: Wednesday - 09 October 2024
قمری: الأربعاء، 5 ربيع ثاني 1446
🌹 امروز متعلق است به:
🔸امام موسي بن جعفر حضرت كاظم عليه السّلام
🔸السلطان ابالحسن حضرت علي بن موسي الرضا عليه السّلام
🔸جواد الائمه حضرت محمد بن علي التقي عليه السّلام
🔸امام هادي حضرت علي بن محمد النقي عليه السّلام
❇️ وقایع مهم شیعه:
🔹امروز مناسبتی نداریم
📆 روزشمار:
🌺3 روز تا ولادت امام حسن عسکری علیه السلام
▪️5 روز تا وفات حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها
🌺29 روز تا ولادت حضرت زینب سلام الله علیها
▪️37 روز تا شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها (روایت 75روز)
▪️57 روز تا شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها (روایت 95روز)
جملات ادبی🧑🌾
خاطرات مدرسه 👣
داستانهای مرتبط با مدرسه 🏠
در کانال داستان مدرسه
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@dastankadeh
✅سیزدهیمن جشنواره کتابخوانی رضوی در بخشهای فردی، گروهی و خانوادگی، با تمرکز بر منابع مرتبط با سیره امام رضا (ع) دارای بخشی ویژه با محوریت پیامبر (ص) به شیوه الکترونیک برگزار خواهد شد.
✅منابع سیزدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی به چهار گروه سنی خردسال، کودک، نوجوان و جوان و بزرگسال تفکیک شده است.
کتابهای «لالا لالا کبوتر بال داره» اثر علی محمد مؤدب از انتشارات بهنشر
و «بچهها سلام» اثر سید محمد مهاجرانی از انتشارات مدرسه، منابع خردسال (زیر ۷ سال)؛
کتابهای «لشکر کلمات» اثر مریم کوچکی از انتشارات بهنشر
و «۱۰ قصه از حضرت محمد (ص)» اثر محمدرضا سرشار از انتشارات قدیانی، منابع بخش کودک (۸ تا ۱۲ سال)؛
کتابهای «به شرط آفتاب» اثر لیلا شمس از انتشارات شهید کاظمی،
«سفر به قلعه خورشید» اثر رقیه بابایی از انتشارات جمکران
و «چهره تو قبله هر شاعر است» اثر کمال السید از انتشارات شهید کاظمی، منابع بخش نوجوان (۱۳ تا ۱۷ سال)
و کتابهای «پاسخهای امام رضا (ع) به چهل پرسش قرآنی» از انتشارات بهنشر و «به امین بگو دوستش دارم» اثر مریم راهی از انتشارات نیستان منابع ویژه بخش جوان و بزرگسال (۱۸ سال به بالا) است.
🔴⭕️🔴علاقهمندان برای شرکت در سیزدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی و ارسال آثار میتوانند تا ۳۰ آذر ۱۴۰۳ به نشانی
www.ketabkhooon.ir
مراجعه کنند.
✅جهت انجام آزمون ضمن خدمت ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@ltmsme
186_62698727916230.pdf
22.81M
بچهها سلام.pdf
رده سنی خرد سال
✅جهت انجام آزمون ضمن خدمت ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@ltmsme
216_62698735255663.pdf
6.78M
2 لالا لالا کبوتر بال داره.pdf
رده سنی خردسال
✅جهت انجام آزمون ضمن خدمت ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@ltmsme
196_62698728433833.pdf
5.12M
لشکر کلمات.pdf
رده سنی کودک
✅جهت انجام آزمون ضمن خدمت ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@ltmsme
208_62698733277409.pdf
8.64M
ده قصه از حضرت محمد(ص).pdf
رده سنی کودک
✅جهت انجام آزمون ضمن خدمت ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@ltmsme
209_62698717758161.pdf
1.22M
.چهره تو قبله هر شاعر است.pdf
ویژه ی نوجوان
✅جهت انجام آزمون ضمن خدمت ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@ltmsme
175_62698722668411.pdf
718.8K
سفر به قلعه خورشید.pdf
ویژه نوجوان
✅جهت انجام آزمون ضمن خدمت ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@ltmsme
217_62698722585109.pdf
22.38M
به شرط آفتاب.pdf
ویژه ی نوجوان
✅جهت انجام آزمون ضمن خدمت ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@ltmsme
214_62698725955744.pdf
1.56M
پاسخ های امام رضا علیه السلام.pdf
ویژه ی جوان و بزرگسال
✅جهت انجام آزمون ضمن خدمت ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@ltmsme
174_62698718190641.pdf
2.35M
به امین بگو دوستش دارم.pdf
ویژه ی جوان و بزرگسال
✅جهت انجام آزمون ضمن خدمت ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@ltmsme
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#تقویم_روزچهارشنبه
#هجدهم_مهر_۱۴۰۳
#اکرمبهدانه
#التماسدعا
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نمونه پوشه ی کار
32.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
نمونه پوشه کار
ایده برای تمام پایه ها
انواع املا
۱. املای مشورتی:
در مواقعی که شاگردی ضعیف است و در املا پیشرفت چندانی ندارد، میتوان در هنگام دیکته، دانشآموز ضعیف را کنار دانشآموز قوی نشاند تا بعضی از لغات را که برایش مشکل است، با مشورت بنویسد. در نتیجه دانشآموز ضعیف، هم آن لغت را به خوبی به ذهن میسپارد و هم با افت درست نویسی به طور مکرر مواجه نمیشود. البته این روش نباید به طور مکرر یا همیشگی باشد.
۲. املای ویرایشی:
در هنگام تصحیح کردن املا، معلم شکل صحیح لغات را نمینویسد تا دانشآموزان خودشان شکل درست لغات را از کتاب پیدا کنند و بعد ما به آن املا بازخورد میدهیم. یعنی، ابتدا دور کلمات اشتباه خط میکشیم و صحیح آن را بچهها مینویسند و ما به صحیح نوشتن آنها بازخورد میدهیم.
۳. املای کل خوانی:
معلم بهتر است متن دیکته را قبل از املا برای بچهها بخواند، ولی بچهها چیزی ننویسند و تنها گوش دهند. بعد از املا هم باید متن مجدداً خوانده شود، یعنی در هر املا، کل متن باید سه بار خوانده شود.
۴. املای هوایی:
میتوان دیکته را به صورت شفاهی خواند و بچهها لغات مهم آن را در هوا انگشت نویسی کنند.
۵. املای لمسی – حدسی:
نوع دیگر املا، بازی و املا است بدین صورت که شاگرد پشت سری، کلمات را با انگشت روی پشت فرد جلویی می نویسد تا شاگرد جلویی از روش حرکت انگشت فرد عقبی بتواند لغات را حدس بزند و بنویسد.
۶. املای روزنامه ای:
بچهها می بایست روزنامه با خود به کلاس بیاورند و لغات را ببرند و از لغات بریده شده یک بند املا برای ما درست کنند و بر روی ورقه بچسبانند. این روش میتواند به صورت گروهی هم انجام گیرد.
۷. املای تکمیلی:
میتوان املای را بدون نقطه، بدون تشدید و یا به صورت لغات ناقص تایپ کرده و به دانشآموزان داد تا آنها در جای مناسب نقطه بگذارند و یا تشدید قرار دهند یا لغات ناقص را کامل کنند.
۸. املای غلط یابی:
میتوان دیکته را به صورت لغات صحیح و غلط در کنار هم قرار داد تا بچهها کلمه غلط را خط بزنند.
۹. املای تصویری:
بدین صورت که چندین شکل را به دانشآموزان بدهیم تا آنها املای صحیح نام آن شکل ها را بنویسند.
۱۰. املای گروهی:
به این شکل که بچهها را به گروههای ۵ یا ۶ نفره تقسیم میکنیم و در هر گروه، هر خط را یک نفر از گروه مینویسد و در انتها بازخورد گروهی میدهیم و آن املا در پوشه ی کار گروهها قرار میگیرد.
۱۱. املای انتخابی:
هر گروه یک متن املا با کمک تمام اعضای گروه خود مینویسد و ما املای همه گروهها را جمعآوری کرده و میخوانیم و سپس یا بهترین متن را به کل کلاس، دیکته میگوییم و یا از هر گروه یک پاراگراف انتخاب کرده و دیکته تلفیقی تهیه کرده و به کل کلاس، دیکته میگوییم.
۱۲. املای گروه به گروه:
بچهها را گروهبندی میکنیم و سپس هر گروه متن دیکتهای را مینویسد و برای گروه دیگر میخواند تا آن گروه بنویسند.
۱۴. املای متن نویسی:
بچهها به گروههای ۵ یا ۶ نفره تقسیم میشوند. ۱۰ کلمه ی مهم از درس انتخاب میکنیم و از بچهها در گروهها میخواهیم که هر کدام جملهای را در ارتباط با درس بنویسند و از کلمات مهم مورد نظر استفاده کنند و هر گروه جملات خود را کنار هم گذاشته و یک متن کوتاه و زیبا بسازد.
۱۴. املای تقویت حافظه:
بدین صورت که معلم متنی را روی تابلو مینویسد. بعد متن را برای دانشآموزان میخواند و سپس روی نوشتههایش روی تابلو پرده میکشد و بچهها باید هر آنچه از متن فهمیدهاند را بنویسند. سپس معلم پرده را از روی نوشته ها برمیدارد و بچهها متن خود را با متن تابلو مقایسه کرده و به خود بازخورد میدهند.
۱۵. املای آینهای:
میتواند استفاده از آینه باشد بدین صورت که کلمات را بر عکس روی تابلو بنویسیم و بچهها با نگاه کردن به آینه درست آن را بنویسند و یا صحیح آن را بخوانند.
۱۶. املای آبکی:
استفاده از آب و محیط حیاط مدرسه است. بدین ترتیب که بچهها به صورت انفرادی و یا گروهی با خود آبپاش به مدرسه میآورند و با آب، دیکته را روی زمین مینویسند و گروهی نوشتههای خود را تصحیح کنند.
۱۷. املای لاک پشتی:
در این روش روی کاغذ چندتا تصویر لاک پشت هست به عنوان مثال در یک قسمت لاکش صدای ش را می نویسیم و از دانش آموزان می خواهیم کلماتی که در درس صدای ش دارند پیدا کنند و در قسمت های خالی لاک پشت بنویسند. یا حتی کلمه ای را می نویسیم و از بچه ها می خواهیم هم خانواده ی آنها را پیدا کنند و در جاهای خالی بنویسند.