eitaa logo
تدریس یار پایه چهارم
13.6هزار دنبال‌کننده
6.7هزار عکس
11.3هزار ویدیو
16.3هزار فایل
اینجا همونجایی هست که بهت کمک میکنه تا با خیال راحت از معلمی لذت ببری. تمام مطالب کانال رایگان می باشد .تنها یک صلوات برای اموات بفرستید
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
درس ریاضی (فعالیت صفحه ۱۳۱) توضیحات دانش آموز عزیز کلاس چهارم محیا رحیمی با استفاده از دست ورزی طبق ساحت تعلیم و تربیت علمی و فناورانه هدف:_ درک مفهوم متوازی الاضلاع و توانایی رسم آن _آشنایی با مساحت متوازی الاضلاع از طریق مساحت مستطیل _شناخت اجزای تشکیل دهنده اشکال هندسی برای محاسبه مساحت روش تدریس: فعال ( دانش آموز محوری)
42.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
درس علوم( گل و قسمت های مختلف آن) توضیحات دانش آموزان عزیز کلاس چهارم آیلا علی محمدی و زهرا خلیلی با استفاده از شکوفه های بهاری ( درخت آلبالو ) طبق ساحت تعلیم و تربیت اعتقادی ، عبادی و اخلاقی و همچنین ساحت تعلیم و تربیت علمی و فناورانه هدف: ملموس شدن این بیت سعدی برای فراگیران برگ درختان سبز در نظر هوشیار/ هر ورقش دفتری است معرفت کردگار _ آشنایی با بخش های مختلف گل( شناختی_ دانش) _فراگیران بخش های مختلف گل را نام ببرند( شناختی) روش تدریس: فعال( دانش آموز محوری) مکان : کلاس
33.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
درس علوم ( گرده افشانی) توضیحات دانش آموزان عزیز کلاس چهارم زهرا ابراهیمی و هستی نجفی طبق ساحت تعلیم و تربیت علمی و فناورانه و همچنین ساحت تعلیم و تربیت اعتقادی ، عبادی و اخلاقی هدف: آشنایی با عوامل گرده افشانی ( شناختی_ دانش) فراگیران بتوانند عمل کرده افشانی را توضیح دهند.( شناختی) فراگیران علت کرده افشانی را بدانند.( شناختی _ درک و فهم) روش تدریس: فعال ( دانش آموز محوری) مکان: کلاس
درس هدیه های آسمانی ( مزرعه اعمال) طبق ساحت تعلیم و تربیت اعتقادی ، عبادی و اخلاقی هدف: آشنایی با مفهوم نتیجه اعمال _ آشنایی با تناسب اعمال و نتیجه آن در زندگی ( دانشی _ نگرشی) _ تقویت تمایل به انجام کارهای نیک برای خشنود کردن خداوند ( عاطفی) _ تمایل به انجام کارهای نیک برای بهره مندی از پاداش در جهان آخرت ( رفتاری) _ تلاش برای انجام کارهای نیک( رفتاری) روش تدریس: فعال ( دانش آموز محوری) ، مشارکتی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
درس ریاضی ( مساحت) توضیحات دانش آموزان عزیز کلاس چهارم ریحانه خلیلی و محیا نیکخوی با استفاده از دست ورزی طبق ساحت تعلیم و تربیت علمی و فناورانه هدف:_ آشنایی فراگیران با مساحت قسمت رنگی _ آشنایی فراگیران با حل مساحت در شکل های ترکیبی روش تدریس: فعال( دانش آموز محوری) مکان : کلاس
درس ریاضی ( احتمال) طبق ساحت تعلیم و تربیت علمی و فناورانه هدف:_ آشنایی فراگیران با مفهوم احتمال و پدیده های تصادفی _فراگیران با پدیده های احتمالی در زندگی واقعی آشنا شده و بتوانند آن را به کار گیرند. روش تدریس: فعال( دانش آموز محوری) مکان :( کلاس) وسایل مورد نیاز: کیسه ، مهره های رنگی، چوب خط رنگی و چرخنده
املای جستجو گر خلاق طبق ساحت تعلیم و تربیت علمی و فناورانه هدف:_افزایش و تقویت قدرت تمرکز در فراگیران _افزایش قدرت یادگیری در فراگیران _توجه بیشتر به جزئیات _تمرین صبر و تمرکز
درس مطالعات (تقویم) طبق ساحت تعلیم و تربیت علمی و فناورانه هدف: _آشنایی فراگیران با تقویم _ فراگیران گذر عمر را بدانند وبه بهترین نحو از لحظه لحظه زندگی خودشان بهره ببرند _ فراگیران موارد استفاده از تقویم را توضیح دهند. _فراگیران برخی از روزهای تعطیل و غیر تعطیل را در تقویم بیابند. _فراگیران روز تولد خود و برخی از اعضای خانواده اش را روی تقویم پیدا کنند. _ اعداد و روزهای یک ماه را در یک تقویم جدید بازنویسی کند. روش تدریس: فعال( دانش آموز محوری)
درس علوم( موجودات زنده و غیر زنده) طبق ساحت تعلیم و تربیت اعتقادی ، عبادی و اخلاقی و ساحت تعلیم و تربیت علمی و فناورانه هدف : _آشنایی فراگیران با موجودات زنده و غیر زنده _ آشنایی با ویژگی های موجودات زنده و غیر زنده و گفت و گو درباره ویژگی‌های آنها _ فراگیران بتوانند موجودات زنده و غیر زنده را طبقه بندی کنند. روش تدریس: فعال( دانش آموز محوری) و گردش علمی مکان: بوستان
42.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
https://eitaa.com/teacherakbari2 🟣آیا فرزندت جمع و تفریق فرآیندی را اشکال داره ؟ نگران نباش تو این کانال خانم معلم همه‌ی دروس کلاس دوم را راحت و شیوا به فرزندت یاد میده 🤩😊
🔅 ✍ من فقط ضربه‌ آخر را زدم 🔹مادرشوهر بعد از اتمام ماه عسل با تبسم به عروسش گفت: تو توانستی در عرض ۳۰ روز، پسرم را ملزم به خواندن نمازهایش کنی؛ کاری که من طی ۳۰ سال در انجام آن تلاش کردم و موفق نشدم! 🔸و اشک در چشمانش جمع شد. 🔹عروس جواب داد: مادرجان، داستان سنگ و گنج را شنیده‌اید؟ 🔸سنگ بزرگی، راهِ رفت‌وآمد مردم را سد کرده بود. مردی  تصمیم گرفت آن را بشکند و از سر راه بردارد. با پتکی سنگین، ۹۹ ضربه به پیکر سنگ وارد کرد و خسته شد. 🔹مردی از راه رسید و گفت: تو خسته شده‌ای، بگذار من کمکت کنم. 🔸مرد دوم، تنها صدمین ضربه را وارد کرد و سنگ بزرگ شکست. ناگهان چیزی که انتظارش را نداشتند، توجه هر دو را جلب کرد. طلای زیادی زیر سنگ بود! 🔹مرد دوم که فقط یک ضربه زده بود، گفت: من پیدایش کردم، کار من بود، پس مال من است! 🔸مرد اول گفت: چه می‌گویی؟! من ۹۹ ضربه زدم، دیگر چیزی نمانده بود که تو آمدی! 🔹مشاجره بالا گرفت و بالاخره دعوای خویش را نزد قاضی بردند و ماجرا را برای قاضی تعریف کردند. 🔸مرد اول گفت: باید مقداری از طلا را به من بدهد زیرا من ۹۹ ضربه زدم و سپس خسته شدم. 🔹دومی گفت: همه‌ طلا مال من است، خودم ضربه زدم و سنگ را شکستم. 🔸قاضی گفت: مرد اول، ۹۹ جزء آن طلا از آنِ اوست؛ و تو که یک ضربه زدی، یک جزء آن، از آنِ توست؛ اگر او ۹۹ ضربه را نمی‌زد، ضربه‌ صدم نمی‌توانست به‌تنهایی سنگ را بشکند. 🔹و تو مادرجان! ۳۰ سال در گوش فرزندت خواندی که نماز بخواند، بدون خستگی، و اکنون من فقط ضربه‌ آخر را زدم! 🔸اخلاقِ اصیل و زیبا از انسانِ اصیل و با اخلاق سرچشمه می‌گیرد. جای بسی تفکر و تأمل دارد، کسانی که تلاش دیگران را حقِ خود می‌دانند، کم نیستند اما خداوند از مثقال ذره‌ها سؤال خواهد كرد. 🔰 پیامبر اکرم(صلی‌الله علیه وآله) فرمودند: کامل‌ترین مؤمنان از نظر ایمان، کسی است كه اخلاقش نیكوتر باشد؛ و خوشرویی، دوستی و محبت را پایدار می‌کند. ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
🔴 تو دفتر برنامه ریزیم چی بنویسم؟ 1- اهداف روزانه، هفتگی و ماهانه. 2- اهداف تحصیلی و کاری. 3- در حد یکی دو خط تخلیه حرفای مغز. 4- لیست فیلم و سریال هایی که باید ببینی. 5- ریز خرج و مخارج و قسطایی که داری. 6- اهداف مالی و هدف گذاری پس اندازیتون. 7- ارزیابی خودت. 8- یکی دو خط برای نوشتن شکرگذاری روزانه. 9- لیست کتاب‌هایی که باید بخونیشون. 10- خلاصه ای از پایان روز و چیزی که گذشت. ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
⭕️ قانون 15دقیقه چیست؟ ✅ این قانون به قدرت کوچک اشاره دارد! ◀️ ساموئل اسمایلز ، مولف کتاب اخلاق و اعتماد به نفس، بر این اعتقادست که تکرار کارهای کوچک نه تنها شخصیت انسان را میسازد بلکه شخصیت ملت ها را تعیین می کند. 1- اگر روزی 15 دقیقه را صرف کنید در پایان یک سال، تغییر ایجاد شده در خویش را به خوبی احساس خواهید کرد. 2- اگر روزی 15 دقیقه از کارهای بی اهمیت خویش بکاهید، ظرف چند سال موفقیت نصیبتان خواهد شد. 3- اگر روزی 15دقیقه را به فراگیری زبان اختصاص دهید از هفته ای یک بار کلاس زبان رفتن بهتر است. 4- اگر روزی 15دقیقه را به پیاده روی سریع اختصاص دهید از هفته ای چند بار به باشگاه ورزشی رفتن، نتیجه ی بهتری خواهید گرفت. 5- اگر روزی 15 دقیقه مطالعه و سلول های خاکستری خویش را درگیر کنید؛ به ÷پیشرفت های عظیم یادگیری دست خواهید یافت. * زیبایی روش یا قانون 15 دقیقه در این است که آنقدر کوتاهست که هیچ وقت به بهانه ی این که وقت ندارید آن را به تاخیر نمی اندازید. ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
🔆 ✍ پند و حکمت یا مال دنیا 🔹روزی صاحب‌دلی به پسرش گفت: پسرم! بیا برویم و زیر درخت صنوبری بنشینیم. 🔸پسر به‌همراه پدرش راهی شد. 🔹پدر دست در جیب خود کرد و مقداری سکۀ طلا از جیب خود بیرون آورد و بر زمین نهاد و گفت: پسرم! می‌خواهی نصیحتی به تو دهم که عمری تو را به کار آید؛ یا این سکه‌ها را بدهم که رفعِ مشکلی اساسی از زندگی خود کنی؟ 🔸پسر فکری کرد و گفت: پدر! بر من پندی بیاموز، سکه‌ها را نمی‌خواهم. سکه برای رفع یک مشکل است، ولی پند برای رفع مشکلات تمام عمر. 🔹پدرش گفت: سکه‌ها را بردار. 🔸پسر پرسید: پندی ندادی؟ 🔹پدر گفت: وقتی تو طالبِ پندی و سکه را گذاشتی و پند را برداشتی، یعنی می‌دانی سکه‌ها را کجا هزینه کنی و این بزرگ‌ترین پند من برای تو بود. 🔸پسرم! بدان خداوند نیز چنین است، اگر مال دنیا را رها کنی و به‌دنبال پند و حکمت باشی، دنیا خود به تو روی می‌کند؛ ولی اگر به‌دنبال دنیا باشی، یقین کن علم و حکمت از تو گریزان خواهد شد. ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
✅ عادت های اشتباه هنگام درس خواندن ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
🔅 ✍ هیچ‌وقت ناامید نشو 🔹مدرسه‌ کوچک روستایی بود که به‌وسیله‌ بخاری زغالی قدیمی، گرم می‌شد. پسرکی موظف بود هر روز زودتر از همه به مدرسه بیاید و بخاری را روشن کند تا قبل از ورود معلم و هم‌کلاسی‌هایش، کلاس گرم شود. 🔸روزی، وقتی شاگردان وارد محوطه‌ مدرسه شدند، دیدند مدرسه در میان شعله‌های آتش می‌سوزد. 🔹آنان بدن نیمه‌بی‌هوش هم‌کلاسی خود را که دیگر رمقی در او باقی نمانده بود، پیدا کردند و بی‌درنگ به بیمارستان رساندند. 🔸پسرک با بدنی سوخته و نیمه‌جان روی تخت بیمارستان دراز کشیده بود که ناگهان شنید دکتر به مادرش می‌گفت: هیچ امیدی به زنده‌ماندن پسرتان نیست، چون شعله‌های آتش به‌طور عمیق، بدنش را سوزانده و از بین برده است. 🔹اما پسرک به‌هیچ‌وجه نمی‌خواست بمیرد. او با توکل به خدا و طلب یاری از او تصمیم گرفت تا تمام تلاش خود را برای زنده‌ماندن به کار بندد و زنده بماند و چنین هم شد. 🔸او در مقابل چشمان حیرت‌زده‌ دکتر به‌راستی زنده ماند و نمرد. 🔹هنگامی که خطر مرگ از بیخ گوش او رد شد، پسرک دوباره شنید که دکتر به مادرش می‌گفت: طفلکی به‌خاطر قابل استفاده نبودن پاهایش، مجبور است تا آخر عمر لنگ‌لنگان راه برود. 🔸پسرک بار دیگر تصمیم خود را گرفت. او به‌هیچ‌وجه نخواهد لنگید. او راه خواهد رفت، اما متاسفانه هیچ تحرکی در پاهای او دیده نمی‌شد. 🔹بالاخره روزی فرارسید که پسرک از بیمارستان مرخص شد. مادرش هر روز پاهای کوچک او را می‌مالید، اما هیچ احساس و حرکتی در آن‌ها به چشم نمی‌خورد. 🔸با این حال، هیچ خللی در عزم و اراده‌ پسرک وارد نشده بود و همچنان قاطعانه عقیده داشت که روزی قادر به راه رفتن خواهد بود.   🔹یک روز آفتابی، مادرش او را در صندلی چرخ‌دار قرار داد و برای هواخوری به حیاط برد. آن روز، پسرک بر خلاف دفعه‌های قبل، در صندلی چرخ‌دار نماند. 🔸او خود را از آن بیرون کشید و در حالی که پاهایش را می‌کشید، روی چمن شروع به خزیدن کرد. او خزید و خزید تا به نرده‌های چوبی سفیدی که دور تا دور حیاطشان کشیده شده بود، رسید. 🔹با هر زحمتی که بود، خود را بالا کشید ، دستش را به نرده‌ها گرفت و در امتداد نرده‌ها جلو رفت و در نهایت، راه افتاد. 🔸او این کار را هر روز انجام می‌داد، به‌ طوری که جای پای او در امتداد نرده‌های اطراف خانه دیده می‌شد. او چیزی جز بازگرداندن حیات به پاهای کوچکش نمی‌خواست. 🔹سرانجام، با خواست خدا و عزم و اراده‌ پولادینش، توانست روی پاهای خود بایستد و با کمی صبر و تحمل توانست گام بردارد و سپس راه برود و در نهایت، بدود. 🔸او دوباره به مدرسه رفت و فاصله‌ بین خانه و مدرسه را به‌خاطر لذت، می‌دوید. او حتی در مدرسه یک تیم دو تشکیل داد. 🔹سال‌ها بعد، این پسرک که هیچ امیدی به راه‌رفتنش و حتی زنده‌ماندن نبود، یعنی دکتر «گلن گانینگهام» در باغ چهارگوش «مادیسون» موفق به شکستن رکورد دوی سرعت در مسافت یک‌مایلی شد! ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
جزوه-درس-10-بدن-ما-(2)-علوم-تجربی-(سری1)-چهارم-دبستان_Biamoz.com.pdf
118.9K
جزوه درس ۱۰ پایه ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar4
پرسش-و-پاسخ-درس-10-بدن-ما-(2)-علوم-تجربی-(سری1)-چهارم-دبستان_Biamoz.com.pdf
222.1K
پرسش و پاسخ درس ۱۰ پایه ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar4
گام-به-گام-درس-10-بدن-ما-(2)-علوم-تجربی-(سری1)-چهارم-دبستان_Biamoz.com.pdf
447.8K
گام به گام درس ۱۰ پایه ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar4
تیزلاین-نمونه-سوالات-امتحان-ریاضی-نوبت-دوم-پایه-چهارم-۳.pdf
9.67M
ارزشیابی نوبت دوم پایه ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar4
پرسش-و-پاسخ-درس-13-زیستگاه-علوم-تجربی-(سری1)-چهارم-دبستان_Biamoz.com.docx
15.9K
پرسش و پاسخ درس ۱۳ پایه ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar4
گام-به-گام-درس-13-زیستگاه-علوم-تجربی-(سری1)-چهارم-دبستان_Biamoz.com.pdf
429.2K
گام به گام درس ۱۳ پایه ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar4
14020218p159fj4709.pdf
900.9K
نمونه سوال نوبت دوم پایه ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar4
برگه های املا.pdf
750.1K
برگه # 🔻نوبت دوم ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar4
آزمون نوبت دوم فارسی.pdf
3.11M
آزمون فارسی 🔻نوبت دوم ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar4