فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹تسهیل در یادگیری ضرب و تقسیم بر 10،100،1000
آموزش ریاضی با بازی ،دست ورزی و خلاقیت
♦️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥چرخ ضرب- یادگیری لذت بخش🌸
آموزش ضرب
آموزش ریاضی با دست ورزی،بازی و خلاقیت
♦️
🔴گزارش کار آزمایش صفحه ی 6 :
🌱موضوع آزمایش:
جداسازی ماسه و مهره و تیله
🌱مواد لازم:
ظرف شیشه ای در دار،مداد،مهره و تیله،بشقاب،لیوان یونولیتی یا کاغذی
🌱شرح آزمایش:
مقداری ماسه و چند عدد مهره و تیله را در ظرفی در دار میریزیم و تکان میدهیم.
یک لیوان کاغذی برمیداریم و با نوک مداد چند سوراخ ریز در ته آن ایجاد میکنیم،لیوان را در بشقاب می گذاریم و مواد درون ظرف را داخل لیوان می ریزیم.
لیوان را برمی داریم و به آرامی تکان می دهیم.
🌱نتیجه گیری :
هنگامی که لیوان را تکان می دهیم ماسه ها از لیوان خارج می شوند و درون بشقاب می ریزند و مهره و تیله ها در لیوان باقی می مانند.
در واقع ماسه از مهره و تیله جدا می شود.
🔴گزارش کار آزمایش صفحه ی 8 :
🌱موضوع آزمایش:
مشاهده ی مخلوط های یکنواخت و غیریکنواخت
🌱مواد لازم:
3عدد لیوان،روغن مایع،قاشق،گچ،قند
🌱شرح آزمایش:
درون 3 لیوان که قبلا آن ها را شماره گذاری کرده ایم تا نیمه آب می ریزیم.
در لیوان شماره ی (1)، سه حبه قند و در لیوان شماره ی (2)، سه قاشق روغن مایع و در لیوان شماره ی (3)، سه قاشق گچ یا آرد می ریزیم و آن ها را با قاشق هم می زنیم.
🌱نتیجه گیری :
قند به طور یکنواخت در آب حل می شود و محلول به دست آمده شفاف است و ته نشین نمی شود.
روغن در آب حل نمی شود و شفاف نیست رونشین می شود
گچ در آب ته نشین می شود و شفاف نیست.
در واقع بعضی از مخلوط ها شفاف هستند و مواد مخلوط شده به طور یکنواخت پخش شده اند ولی بعضی از مخلوط ها شفاف نیستند و مواد مخلوط شده به طور یکنواخت پخش نشده اند.
🔴گزارش کار آزمایش صفحه ی 10:
🌱موضوع آزمایش :
بررسی زمان حل شدن شاخه نبات و نبات خرد شده و پودر نبات در آب
🌱مواد لازم :
هاون ،قاشق ،آب ،شاخه نبات ،نبات خرد شده ،پودر نبات ،لیوان ،زمان سنج
🌱درون 3 لیوان که قبلا آن ها را شماره گذاری کرده ایم تا نیمه آب معمولی می ریزیم.
سه شاخه نبات تقریبا برابر برمی داریم،یکی از آن ها را خرد می کنیم و دیگری را در هاون می کوبیم تا پودر شود.
شاخه نبات را در لیوان شماره(1)،می اندازیم و بت قاشق هم می زنیم تا نبات کاملا در آب حل شود.هم زمان،زمان سنج را روشن می کنیم و زمان لازم برای حل شدن شاخه نبات را یادداشت می کنیم.
این کار را برای خرده نبات و پود نبات تکرار می کنیم.
🌱نتیجه گیری :
هرچقدر ذرات نبات ریزتر باشد در زمان کمتری در آب حل می شود.
پودر نبات زودتر از شاخه نبات و خرده نبات در آب حل شد.
هرچه ذرات ماده ریزتر باشد خیلی زودتر در آب حل می شود.
🔴گزارش کار آزمایش صفحه ی 11:
🌱موضوع آزمایش :
بررسی زمان حل شدن شکر در آب داغ و آب نیم گرم و آب سرد
🌱مواد لازم:
آب داغ،آب نیم گرم ،آب سرد ،لیوان ،شکر ،قاشق ،زمان سنج
🌱شرح آزمایش:
در یک لیوان تا نیمه آب سرد می ریزیم.
دو قاشق چای خوری شکر به آب لیوان اضافه می کنیم و زمان سنج را روشن می کنیم.
مخلوط آب و شکر را با قاشق هم می زنیم تا شکر به طور کامل حل شود.زمانی را که برای حل شدن شکر لازم است را یادداشت می کنیم.
همین آزمایش را با آب نیم گرم و آب داغ تکرار می کنیم و زمان ها را یادداشت می کنیم.
🌱نتیجه گیری:
شکر در زمان کمتری در آب حل شد.
هرچقدر آب داغ تر باشد زمان کمتری طول می کشد تا شکر در آن حل شود.
دما یکی از عوامل موثر در انحلال پذیری هست.
🔴گزارش کار آزمایش صفحه ی 12:
🌱موضوع آزمایش:
جداسازی مخلوط
🌱مواد لازم:
ورق آلومینیومی ،آب ،نمک ،کش ،ماسه ی دانه ریز ،ماژیک ،لیوان کاغذی ،قاشق، کاغذ صافی
🌱شرح آزمایش:
با ماژیک روی دو لیوان حروف (آ) و (ب) را می نویسیم.
در لیوان (آ) یک قاشق نمک،یک قاشق ماسه و تا نیمه ی آن آب می ریزیم و مخلوط را کاملا هم می زنیم.
حالا روی لیوان (ب) پارچه ای توری و نازک (یا کاغذ صافی) می گذاریم و کش را دور آن می اندازیم.
مخلوط درون لیوان (آ) را روی صافی می ریزیم.
حالا مقداری از موادی را که از کاغذ صافی عبور کرده و داخل لیوان (ب) ریخته است را برمی داریم و روی ورق آلومینیومی می ریزیم و جلوی نور خورشید قرار می دهیم تا تبخیر بشود.
🌱نتیجه گیری :
✅هنگامی که مواد درون لیوان (آ) را از کاغذ صافی عبور می دهیم،نمک و آب از صافی عبور می کنند و درون لیوان (ب) می ریزند ولی ماسه ها روی کاغذ صافی باقی می مانند.در واقع ماسه از طریق صاف کردن از آب و نمک جدا می شود.
✅هنگامی که مخلوط آب و نمک را جلوی نور خورشید قرار می دهیم بعد از مدتی آب تبخیر می شود و نمک روی ورق آلومینیومی باقی می ماند.
در واقع نمک از آب به وسیله ی تبخیر جدا می شوند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥اتفاقي_كه_پس_از_مخلوط_آب سرد_و آب_داغ_مي افتد
♦️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آموزش الگو یابی با طلق
(۳×شماره ی شکل)+۱
کلاس چهارم خانم مریم علی بخشی👆
♦️
#پایه چهارم
ریاضی دست ورزی با کیک و چوب شور و پفک برای عددنویسی
اموزگار:زهرا صارمی
♦️
36.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
املا آموزشی
املا به معلم و تصحیح آن توسط دانش آموزان
پایه چهارم خانم ندا کردی👆
♦️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥آزمایش صفحه ۱۲
💥 دانش آموز کوشا احمد رضا رجبی تاج امیر 👏👏👏
💥نام آموزگار : اقبالی
کلمه ی /انشا/یعنی آفریدن و خلق مطلبی جدید و نو ....چیزی که تا حالا گفته نشده باشه.
پس هر نوشته ای که بچه ها می نویسند نوعی انشا است.با این دید به موضوع نگاه کنید...این تجربیات و محیط تربیتی و فرهنگ است که فردی را توانا میسازه تا بتونه مطلبی رو خوب بنویسه...
برا اینکه بچه رو به انشا نویسی هدایت کنید از ساده به مشکل بهش آموزش بدید..
۱-شناختن حروف و استفاده از حروف برای ساختن کلمه(حروف بهم ریخته را مرتب کن)
۲-با کلمه جمله بساز
۳-کلمات بهم ریخته را مرتب کن و جمله درست کن
۴-آنچه را می بینی،بگو...
۵-نوشتن خلاصه ی درس
۶-معنی کردن شعر به زبان ساده و روان
۷-توضیح یک تصویر
۸-شرح یک موضوع(محل زندگی خود)
۹-توصیف یک منظره(یک روز بارانی)
۱۰-جان پنداری(از زبان کیف بگو؛چه توقعاتی دارد)
این مراحل را در تفهیم انشا کار کنید و در نظر بگیرید،حتما دانش آموز پیشرفت خوبی دارد.
در انشا برای اینکه زیباتر باشد؛می توانید از شعر-مثل-کنایه-حدیث-تشبیه استفاده کنید....
(نمی تونید از دانش آموز بخواهید یکدفعه شروع به انشا نویسی در یک صفحه اونم کامل برای شما داشته باشه 👌)
#پایه چهارم_ دانستنی های انشا
🔶 تهیه کننده : خانم فاطمه معظمی