املا راز نشانه ها (1).pdf
108.1K
🍓##املای درس سوم فارسی
🍟راز نشانه ها
🏠چهارم ابتدایی
✅جهت سفارش #تبلیغات #تبلیغ ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar4
@MoallemYariR4 گام به گام درس 4 خوانداری.pdf
547.2K
🔺 گام به گام درس 4 فارسی خوانداری چهارم ابتدایی
🔸 #درس4 : ارزش علم
🔸 جواب تمرینات درس چهارم خوانداری
➕👈 انتشارات کلاغ سپید
👈 #سری2
🔸 هشتگ ها : #فارسی , #درس4فارسی , #گام_به_گام
✅جهت سفارش #تبلیغات #تبلیغ ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar4
طرح_درس_مهر_ماه_اول_ابتدایی_95_96.pdf
208.2K
#طرح_درس
ریاضی فارسی علوم قرآن
اول دبستان
مهر ماه
✅جهت سفارش #تبلیغات #تبلیغ ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar4
کاربرگ هدیه درس 3.pdf
256K
📚کاربرگ هدیه درس سوم
💐چهارم ابتدایی
✅جهت سفارش #تبلیغات #تبلیغ ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar4
@MoallemYariR4 گام به گام درس 4 نگارش.pdf
638.3K
🔺 گام به گام درس 4 #نگارش چهارم ابتدایی
🔸 #درس4 : ارزش علم
🔸 جواب تمرینات درس چهارم فارسی نوشتاری
➕👈 انتشارات کلاغ سپید
👈 #سری1
🔸 هشتگ ها : #فارسی , #درس4فارسی , #درس4#نگارش , #گام_به_گام
✅جهت سفارش #تبلیغات #تبلیغ ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar4
طرح_درس_دی_ماه_اول_ابتدایی_95_96.pdf
244.5K
#طرح_درس
ریاضی فارسی علوم قرآن
اول دبستان
دی ماه
✅جهت سفارش #تبلیغات #تبلیغ ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar4
تمرین-آموزشی-درس-7-مهمان-شهر-ما-فارسی-(سری1)-چهارم-دبستان_Biamoz.com.pdf
239K
تمرین آموزشی درس ۷ مهمان شهر ما
#فارسی
پایه #چهارم
✅جهت سفارش #تبلیغات #تبلیغ ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar4
مجموعه-سوال-و-جواب-متن-درس-1-تا-5-علوم-تجربی-چهارم-ابتدایی_Biamoz.com.pdf
169.2K
مجموعه-سوال-و-جواب-متن-درس-1-تا-5-علوم-تجربی-چهارم-ابتدایی_
✅جهت سفارش #تبلیغات #تبلیغ ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar4
هدایت شده از Ltms
📝📝📝📝
کانال های 15 گانه مجموعه تدریس یار
👇👇👇👇👇👇
از ابتدایی تا متوسطه
☝️☝️☝️☝️☝️☝️☝️
کانالهایی برای بهتر دیده شدن و بهتر بزرگ شدن.
#تبلیغ #تبلیغات #تبادل
با ما دیده شوید.
جهت سفارش تبلیغ شبانه و یا روزانه
در ۱۵ کانال
@teacherschool
✅✅✅✅✅✅✅
4_5798597469013016585.pdf
2.09M
🚦راهنمای علوم تجربی
📖 چهارم
✅جهت سفارش #تبلیغات #تبلیغ ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar4
پاسخ تکلیف روزانه فصل 2.pdf
995.4K
📝 پاسخ تکالیف ریاضی
🍇فصل دوم
🌷چهارم ابتدایی
🍋#چهارم
🍊#پایه_چهارم
🍎کانال
✅جهت سفارش #تبلیغات #تبلیغ ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar4
نمونه_سوال_فصل_1_و_2_ریاضی_چهارم.pdf
265.3K
🎈آزمون ریاضی
🔥فصل ۱و۲
🏠 چهارم ابتدایی
🍋#چهارم
🍊#پایه_چهارم
🍎کانال ابتدایی
✅جهت سفارش #تبلیغات #تبلیغ ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar4
مطالعات سه درس اول.pdf
226.9K
🌺آزمون اجتماعی
💐درس ۱تا۳
🍟 چهارم ابتدایی
🍋#چهارم
🍊#پایه_چهارم
✅جهت سفارش #تبلیغات #تبلیغ ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar4
کتاب ریاضی چهارم97.pdf
6.67M
📚کتاب کار ریاضی
🎉چهارم ابتدایی
🍋#چهارم
🍊#پایه_چهارم
🍎کانال ابتدایی
✅جهت سفارش #تبلیغات #تبلیغ ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar4
✅خلاصه رفتار با کودکان این است که رفتارهای خوب آنها را تشویق کن و به رفتارهای بدشان بیتوجهی کن. چون توجه به رفتار بد یک کودک ممکن است موجب تکرار آن شود، اما با بیتوجهی کم کم آن حرکت را رها میکند.
✅✅به کودک اجازه اشتباه کردن بدهید تا در بزرگی با یک اشتباه خود را نبازد به او بگوييد: «شجاع باش و اگر در کاری شکست خوردی از اول شروع کن و دوباره تلاش کن» موفقیتهای زندگی پشت همین تلاش دوباره است.
✅✅✅ترسهای کودک را جدی بگیرید، چون آنها برای او بسیار واقعی و جدی هستند.
از دید کودک ترس از فلان چیز اصلا شوخی و کم اهمیت نیست پس از جملاتی مانند «تو که دیگه بچه نیستی، این کارها مال کوچولوهاست» اجتناب کنید. اگر ترس او را کم اهمیت بیانگارید کودک احساس میکند که نمیتوانید او را درک کنید و دارید مسخرهاش میکنید و در نتیجه دیگر در مورد ترسهایش با شما صحبت نخواهد کرد. در عوض، گفتن جملاتی مانند این که «میفهمم، چیزهایی هم هست که منو میترسونه، مهم اینه که اجازه ندیم ترس ما رو شکست بده» به کودک کمک میکند تا احساس کند که شرایط او را درک میکنید و او تنها نیست.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌈معرفی جمله و انواع آن. دانش زبانی درس ۴ فارسی🌈
طراح سمیرا ابوالقاسمی
🍊#پایه_چهارم
✅ روش های ابتکاری درآموزش جمله سازی
در ابتدای دوره ی دبستان که هدف اصلی آن آموزش خواندن و نوشتن فآرسی پایه است،در کنار درس های فارسی(خواندن) و املا ، درسی به نام «جمله نویسی» وجود دارد. هدف از ارایه ی این درس ایجاد توانایی اولیه ی نوشتن فعال در دانش آموزان است.
✏1 ـ روش کارتي : در این روش که بیشتر به یک بازی پرهیجانی شباهت دارد ، دانش آموزان کلاس را به گروه های 5،6،7 و ... نفره تقسیم نموده و کارت ها یا تکه کاغذهایی که قبلاً روی آن ها جملاتی را نوشته ایم، به افراد گروه ها می دهیم تا با آن کارت های کلمات روی میز خودشان جمله ای را ساخته و برای نمایش دادن به کنار تخته ی رنگی بیایند.
حسن در کلاس دوم درس می خواند .
✏2 ـ کلمه ی گمشده : روی تخته ی رنگی جمله ای را می نویسیم. یکی از بچه ها را انتخاب می کنیم تا پای تخته بیاید و جمله را بخواند و سپس از کلاس خارج شود. بعد از خارج شدن دانش آموز از کلاس یک یا دو کلمه از جمله را پاک می کنیم. از دانش آموزی که بیرون رفته است،می خواهیم که به کلاس بیاید و با دیدن جمله ی ناقص بگوید که چه کلمه یا کلمه هایی پاک شده است. به او به تعداد کلمه هایی که درست گفته است، امتیاز می دهیم. سایر بچه ها هم باید هنگام ورود دانش آموز به کلاس و گفتن جمله او را تشویق نمایند.
✏3 ـ روش داستانی : با استفاده از کتاب قصه، مجلات کودک،ضبط صوت و ... ، دانش آموزان داستانی را می شوند،که بعد از تمام شدن آن،از دانش آموزان می خواهیم که به کنار تخته ی کلاس آمده و داستان و یا قسمت هایی از آن را که بیشتر خوششان آمده است،از زبان خودشان به بچه های کلاس بازگو نمایند. لازم به ذکر است که تعریف خاطرات یا فیلم های تلویزیونی خنده دار توسط دانش آموزان می تواند در تقویت جمله سازی آنان نقش مؤثری داشته باشد.
✏4 ـ جمله سازی گروهی : در این روش دانش آموزان در روی صندلی های خود می نشینند. به نخستین نفر از سمت راست یا چپ کلاس می گوییم که به دلخواه کلمه ای را بگوید و نفر دوم باید کلمه یا کلماتی را به آن بیفزاید تا جایی که جمله ی کاملی توسط چند دانش آموز ساخته شود. در انجام دادن این کار تلاش می کنیم که همه ی افراد کلاس در این جمله سازی بازی گونه شرکت نمایند.
مثال : نفر اول نفر دوم نفر سوم نفر چهارم نفر پنجم
علی با نادر توپ بازی می کند.
📌بهتر است که یکی از اعضای گروه جمله ی گروه خود را در تخته ی رنگی بنویسد.
✏5 ـ روش خورشیدی : در این روش کلمه ای مثل کلاس را در روی تخته در وسط خورشید نوشته و از دانش آموزان می خواهیم در مورد کلاس هر چه به ذهنشان می رسد،در اطراف خورشید نوشته و با آن کلمات جمله سازی نمایند.
✏6 ـ جمله های خنده دار : در این روش از دانش آموزان می خواهیم در پایان املای خود مثلاً برای کلمه ی خرس و ... جمله ی خنده داری بنویسند. در اوقات فراغت نیز می توانیم همین کار را با دادن چند کلمه ای در دفتر جمله سازی دانش آموزان انجام دهیم.
✏7 ـ جمله سازی تخیلی : در این روش از چند نفر دانش آموز(5 تا 6 نفر) دعوت می کنیم که به کنار تخته ی کلاس بیایند. از نفر اول می خواهیم که به طور دلخواه جمله ای را بگوید و نفر بعدی با گفتن جمله ی دیگر این کار و بازی را ادامه دهد و نفر سوم همین طور. در آخر این بازی دانش آموزان یک داستان تخیلی خلق می کنند که برای آن ها خیلی لذت بخش است.
مثال :
نفر اول : محمد صبح زود از خواب بیدار شد.
نفر دوم : دست صورت خود را شست.
نفر سوم : صبحانه اش را خورد. و ...
✏8 ـ نوشتن جملات زیبا و طولانی : در این روش دانش آموزان قلم و کاغذ آماده می کنند و در مورد کلمات خواسته شده(تعداد اختیاری) جملات زیبا و طولانی می نویسند و بعد نمایشگاه جمله نویسی در کلاس تشکیل می گردد. از تک تک دانش آموزان می خواهیم که به کنار تخته ی کلاس آمده و جمله های خود را برای دوستانشان قرائت کنند. زیباترین جمله ها چند روز در نمایشگاه باقی می ماند.
✏9 ـ جمله سازی تلفیقی : در این روش در کنار سایر دروس تلاش می کنیم که جمله سازی را هم تمرین نماییم.
چند مثال :
در زنگ نقاشی از دانش آموزان می خواهیم که نقاشی های خود را در چند جمله به صورت کتبی توضیح دهند یا بعد از تشکیل نمایشگاه نقاشی به طور شفاهی در مورد نقاشی های خودشان صحبت کنند. در زنگ علوم از دانش آموزان می خواهیم مثلاً برای جنگل یا بیابان و ... جمله ای درست کنند. در زنگ ریاضی از دانش آموزان می خواهیم برای عبارت 9 = 5 + 4 جمله ای را درست کنند.
✔️ پایه_چهارم
💢 فایده مطالعه!
روزنامه فرانسوی فیگارو معتقد است کتابخوانی فایدههای زیر را دارد:
1- مطالعه یک فرآیند فعال ذهنی است.
2- مطالعه تمرکز را افزایش میدهد.
3- مطالعه باعث ایجاد اعتماد به نفس میشود.
4- مطالعه انضباط فردی را افزایش میدهد.
5- مطالعه خلاقیت را افزایش میدهد.
6- مطالعه این امکان را به شما میدهد تا در رابطه با موضوعی صحبت کنید.
7- مطالعه کتاب سرگرمی ارزانی است.
8- مطالعه این امکان را به شما میدهد تا به اختیار خود مطالب بیاموزید.
9- مطالعه قوای استدلال شما را افزایش میدهد.
10- مطالعه باعث میشود تا اشتباهاتمان کاهش پیدا کند.
11- مطالعه کسالت را کاهش میدهد.
12- مطالعه میتواند زندگی شما را تغییر دهد.
13- مطالعه استرس را کاهش میدهد.
14- مطالعه شما را از مضرات دنیای دیجیتالی دور میسازد.
15- مطالعه کتاب همیشه از تماشای فیلم بهتر است.
✅ روش های ابتکاری درآموزش جمله سازی
در ابتدای دوره ی دبستان که هدف اصلی آن آموزش خواندن و نوشتن فآرسی پایه است،در کنار درس های فارسی(خواندن) و املا ، درسی به نام «جمله نویسی» وجود دارد. هدف از ارایه ی این درس ایجاد توانایی اولیه ی نوشتن فعال در دانش آموزان است.
✏1 ـ روش کارتي : در این روش که بیشتر به یک بازی پرهیجانی شباهت دارد ، دانش آموزان کلاس را به گروه های 5،6،7 و ... نفره تقسیم نموده و کارت ها یا تکه کاغذهایی که قبلاً روی آن ها جملاتی را نوشته ایم، به افراد گروه ها می دهیم تا با آن کارت های کلمات روی میز خودشان جمله ای را ساخته و برای نمایش دادن به کنار تخته ی رنگی بیایند.
حسن در کلاس دوم درس می خواند .
✏2 ـ کلمه ی گمشده : روی تخته ی رنگی جمله ای را می نویسیم. یکی از بچه ها را انتخاب می کنیم تا پای تخته بیاید و جمله را بخواند و سپس از کلاس خارج شود. بعد از خارج شدن دانش آموز از کلاس یک یا دو کلمه از جمله را پاک می کنیم. از دانش آموزی که بیرون رفته است،می خواهیم که به کلاس بیاید و با دیدن جمله ی ناقص بگوید که چه کلمه یا کلمه هایی پاک شده است. به او به تعداد کلمه هایی که درست گفته است، امتیاز می دهیم. سایر بچه ها هم باید هنگام ورود دانش آموز به کلاس و گفتن جمله او را تشویق نمایند.
✏3 ـ روش داستانی : با استفاده از کتاب قصه، مجلات کودک،ضبط صوت و ... ، دانش آموزان داستانی را می شوند،که بعد از تمام شدن آن،از دانش آموزان می خواهیم که به کنار تخته ی کلاس آمده و داستان و یا قسمت هایی از آن را که بیشتر خوششان آمده است،از زبان خودشان به بچه های کلاس بازگو نمایند. لازم به ذکر است که تعریف خاطرات یا فیلم های تلویزیونی خنده دار توسط دانش آموزان می تواند در تقویت جمله سازی آنان نقش مؤثری داشته باشد.
✏4 ـ جمله سازی گروهی : در این روش دانش آموزان در روی صندلی های خود می نشینند. به نخستین نفر از سمت راست یا چپ کلاس می گوییم که به دلخواه کلمه ای را بگوید و نفر دوم باید کلمه یا کلماتی را به آن بیفزاید تا جایی که جمله ی کاملی توسط چند دانش آموز ساخته شود. در انجام دادن این کار تلاش می کنیم که همه ی افراد کلاس در این جمله سازی بازی گونه شرکت نمایند.
مثال : نفر اول نفر دوم نفر سوم نفر چهارم نفر پنجم
علی با نادر توپ بازی می کند.
📌بهتر است که یکی از اعضای گروه جمله ی گروه خود را در تخته ی رنگی بنویسد.
✏5 ـ روش خورشیدی : در این روش کلمه ای مثل کلاس را در روی تخته در وسط خورشید نوشته و از دانش آموزان می خواهیم در مورد کلاس هر چه به ذهنشان می رسد،در اطراف خورشید نوشته و با آن کلمات جمله سازی نمایند.
✏6 ـ جمله های خنده دار : در این روش از دانش آموزان می خواهیم در پایان املای خود مثلاً برای کلمه ی خرس و ... جمله ی خنده داری بنویسند. در اوقات فراغت نیز می توانیم همین کار را با دادن چند کلمه ای در دفتر جمله سازی دانش آموزان انجام دهیم.
✏7 ـ جمله سازی تخیلی : در این روش از چند نفر دانش آموز(5 تا 6 نفر) دعوت می کنیم که به کنار تخته ی کلاس بیایند. از نفر اول می خواهیم که به طور دلخواه جمله ای را بگوید و نفر بعدی با گفتن جمله ی دیگر این کار و بازی را ادامه دهد و نفر سوم همین طور. در آخر این بازی دانش آموزان یک داستان تخیلی خلق می کنند که برای آن ها خیلی لذت بخش است.
مثال :
نفر اول : محمد صبح زود از خواب بیدار شد.
نفر دوم : دست صورت خود را شست.
نفر سوم : صبحانه اش را خورد. و ...
✏8 ـ نوشتن جملات زیبا و طولانی : در این روش دانش آموزان قلم و کاغذ آماده می کنند و در مورد کلمات خواسته شده(تعداد اختیاری) جملات زیبا و طولانی می نویسند و بعد نمایشگاه جمله نویسی در کلاس تشکیل می گردد. از تک تک دانش آموزان می خواهیم که به کنار تخته ی کلاس آمده و جمله های خود را برای دوستانشان قرائت کنند. زیباترین جمله ها چند روز در نمایشگاه باقی می ماند.
✏9 ـ جمله سازی تلفیقی : در این روش در کنار سایر دروس تلاش می کنیم که جمله سازی را هم تمرین نماییم.
چند مثال :
در زنگ نقاشی از دانش آموزان می خواهیم که نقاشی های خود را در چند جمله به صورت کتبی توضیح دهند یا بعد از تشکیل نمایشگاه نقاشی به طور شفاهی در مورد نقاشی های خودشان صحبت کنند. در زنگ علوم از دانش آموزان می خواهیم مثلاً برای جنگل یا بیابان و ... جمله ای درست کنند. در زنگ ریاضی از دانش آموزان می خواهیم برای عبارت 9 = 5 + 4 جمله ای را درست کنند.
✔️ پایه_چهارم