eitaa logo
تدریس یار پایه چهارم
14.1هزار دنبال‌کننده
6.9هزار عکس
11.7هزار ویدیو
16.6هزار فایل
اینجا همونجایی هست که بهت کمک میکنه تا با خیال راحت از معلمی لذت ببری. تمام مطالب کانال رایگان می باشد .تنها یک صلوات برای اموات بفرستید
مشاهده در ایتا
دانلود
نمونه_سوال_فصل_1_و_2_ریاضی_چهارم.pdf
265.3K
🎈آزمون ریاضی 🔥فصل ۱و۲ 🏠 چهارم ابتدایی 🍋 🍊 🍎کانال ابتدایی ✅جهت سفارش ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar4
مطالعات سه درس اول.pdf
226.9K
🌺آزمون اجتماعی 💐درس ۱تا۳ 🍟 چهارم ابتدایی 🍋 🍊 ✅جهت سفارش ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar4
کتاب ریاضی چهارم97.pdf
6.67M
📚کتاب کار ریاضی 🎉چهارم ابتدایی 🍋 🍊 🍎کانال ابتدایی ✅جهت سفارش ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar4
✅خلاصه رفتار با کودکان این است که رفتارهای خوب آنها را تشویق کن و به رفتارهای بدشان بی‌توجهی کن. چون توجه به رفتار بد یک کودک ممکن است موجب تکرار آن شود، اما با بی‌توجهی کم کم آن حرکت را رها می‌کند. ✅✅به کودک اجازه‌ اشتباه کردن بدهید تا در بزرگی با یک اشتباه خود را نبازد به او بگوييد: «شجاع باش و اگر در کاری شکست خوردی از اول شروع کن و دوباره تلاش کن» موفقیت‌های زندگی پشت همین تلاش دوباره است. ✅✅✅ترس‌های کودک را جدی بگیرید، چون آنها برای او بسیار واقعی و جدی هستند. از دید کودک ترس از فلان چیز اصلا شوخی و کم اهمیت نیست پس از جملاتی مانند «تو که دیگه بچه نیستی، این کارها مال کوچولوهاست» اجتناب کنید. اگر ترس او را کم اهمیت بیانگارید کودک احساس می‌کند که نمی‌توانید او را درک کنید و دارید مسخره‌اش می‌کنید و در نتیجه دیگر در مورد ترس‌هایش با شما صحبت نخواهد کرد. در عوض، گفتن جملاتی مانند این که «می‌فهمم، چیزهایی هم هست که منو می‌ترسونه، مهم اینه که اجازه ندیم ترس ما رو شکست بده» به کودک کمک می‌کند تا احساس کند که شرایط او را درک می‌کنید و او تنها نیست.
❤️نمونه 🌺 🌈 تمرینی 🇮🇷 تکلیف روز 🇮🇷 ❤️
❤️نمونه 🌺 🌈 تمرینی 🇮🇷 تکلیف روز 🇮🇷 ❤️
❤️نمونه 🌺 🌈 تمرینی 🇮🇷 تکلیف روز
21.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌈معرفی جمله و انواع آن. دانش زبانی درس ۴ فارسی🌈 طراح سمیرا ابوالقاسمی 🍊
✅ روش های ابتکاری درآموزش جمله سازی در ابتدای دوره ی دبستان که هدف اصلی آن آموزش خواندن و نوشتن فآرسی پایه است،در کنار   درس های فارسی(خواندن) و املا ، درسی به نام «جمله نویسی» وجود دارد. هدف از ارایه ی این درس ایجاد توانایی اولیه ی نوشتن فعال در دانش آموزان است. ✏1 ـ روش کارتي : در این روش که بیشتر به یک بازی پرهیجانی شباهت دارد ، دانش آموزان کلاس را به  گروه های 5،6،7 و ... نفره تقسیم نموده و کارت ها یا تکه کاغذهایی که قبلاً روی آن ها جملاتی را نوشته ایم، به افراد گروه ها می دهیم تا با آن کارت های کلمات روی میز خودشان جمله ای را ساخته و برای نمایش دادن به کنار تخته ی رنگی بیایند. حسن            در           کلاس           دوم             درس        می خواند  .  ✏2 ـ کلمه ی گمشده : روی تخته ی رنگی جمله ای را می نویسیم. یکی از بچه ها را انتخاب می کنیم تا پای تخته بیاید و جمله را بخواند و سپس از کلاس خارج شود. بعد از خارج شدن دانش آموز از کلاس یک یا دو کلمه از جمله را پاک می کنیم. از دانش آموزی که بیرون رفته است،می خواهیم که به کلاس بیاید و با دیدن جمله ی ناقص بگوید که چه کلمه یا کلمه هایی پاک شده است. به او به تعداد کلمه هایی که درست گفته است، امتیاز می دهیم. سایر بچه ها هم باید هنگام ورود دانش آموز به کلاس و گفتن جمله او را تشویق نمایند. ✏3 ـ روش داستانی : با استفاده از کتاب قصه، مجلات کودک،ضبط صوت و ... ، دانش آموزان داستانی را       می شوند،که بعد از تمام شدن آن،از دانش آموزان می خواهیم که به کنار تخته ی کلاس آمده و داستان و یا قسمت هایی از آن را که بیشتر خوششان آمده است،از زبان خودشان به بچه های کلاس بازگو نمایند. لازم به ذکر است که تعریف خاطرات یا فیلم های تلویزیونی خنده دار توسط دانش آموزان می تواند در تقویت جمله سازی آنان نقش مؤثری داشته باشد. ✏4 ـ جمله سازی گروهی : در این روش دانش آموزان در روی صندلی های خود می نشینند. به نخستین نفر از سمت راست یا چپ کلاس می گوییم که به دلخواه کلمه ای را بگوید و نفر دوم باید کلمه یا کلماتی را به آن بیفزاید تا جایی که جمله ی کاملی توسط چند دانش آموز ساخته شود. در انجام دادن این کار تلاش می کنیم که همه ی افراد کلاس در این جمله سازی بازی گونه شرکت نمایند. مثال :                   نفر اول           نفر دوم           نفر سوم             نفر چهارم           نفر پنجم    علی     با      نادر     توپ بازی    می کند. 📌بهتر است که یکی از اعضای گروه جمله ی گروه خود را در تخته ی رنگی بنویسد. ✏5 ـ روش خورشیدی : در این روش کلمه ای مثل کلاس را در روی تخته در وسط خورشید نوشته و از    دانش آموزان می خواهیم در مورد کلاس هر چه به ذهنشان می رسد،در اطراف خورشید نوشته و با آن کلمات جمله سازی نمایند. ✏6 ـ جمله های خنده دار : در این روش از دانش آموزان می خواهیم در پایان املای خود مثلاً برای کلمه ی خرس و ... جمله ی خنده داری بنویسند. در اوقات فراغت نیز می توانیم همین کار را با دادن چند کلمه ای در دفتر جمله سازی دانش آموزان انجام دهیم. ✏7 ـ جمله سازی تخیلی : در این روش از چند نفر دانش آموز(5 تا 6 نفر) دعوت می کنیم که به کنار تخته ی کلاس بیایند. از نفر اول می خواهیم که به طور دلخواه جمله ای را بگوید و نفر بعدی با گفتن جمله ی دیگر این کار و بازی را ادامه دهد و نفر سوم همین طور. در آخر این بازی دانش آموزان یک داستان تخیلی خلق می کنند که برای آن ها خیلی لذت بخش است. مثال : نفر اول : محمد صبح زود از خواب بیدار شد. نفر دوم : دست  صورت خود را شست. نفر سوم : صبحانه اش را خورد. و ... ✏8 ـ نوشتن جملات زیبا و طولانی : در این روش دانش آموزان قلم و کاغذ آماده می کنند و در مورد کلمات خواسته شده(تعداد اختیاری) جملات زیبا و طولانی می نویسند و بعد نمایشگاه جمله نویسی در کلاس تشکیل می گردد. از تک تک دانش آموزان می خواهیم که به کنار تخته ی کلاس آمده و جمله های خود را برای دوستانشان قرائت کنند. زیباترین جمله ها چند روز در نمایشگاه باقی می ماند. ✏9 ـ جمله سازی تلفیقی : در این روش در کنار سایر دروس تلاش می کنیم که جمله سازی را هم تمرین نماییم. چند مثال : در زنگ نقاشی از دانش آموزان می خواهیم که نقاشی های خود را در چند جمله به صورت کتبی توضیح دهند یا بعد از تشکیل نمایشگاه نقاشی به طور شفاهی در مورد نقاشی های خودشان صحبت کنند. در زنگ علوم از دانش آموزان می خواهیم مثلاً برای جنگل یا بیابان و ... جمله ای درست کنند. در زنگ ریاضی از دانش آموزان می خواهیم برای عبارت 9 = 5 + 4 جمله ای را درست کنند. ✔️ پایه_چهارم