آفریدگار زیبایی
👩🏫روش اجرا :
تصاویری که بچه ها به همراه آوردند را از آنها تحویل بگیرید،خودتان نیز تصاویری به همراه داشته باشید.چیدمان کلاس را به گونه ای در نظربگیرید که یک میز بزرگ در وسط باشد تا بچه ها بتواننددر اطراف میز حرکت کنند.عکسها را به صورت پراکنده روی میز قرار دهید.راجع به آنها با بچه ها صحبت کنید. هریک می تواند مربوط به کدام فصل باشد؟چرا؟سپس بچه ها را گروه بندی کنید در ۴ گروه .روی دیوارهای کلاس ۴ عددکاغذ در ابعاد بزرگ با فاصله بچسبانید و وسایل نقاشی و چسب در اختیار بچه ها قرار دهید.بالای هر کاغذ نام یکی از فصول را بنویسید برای بچه ها توضیح دهید که ابتدا هر گروه کنار یک کاغذ قرار می گیرد و با استفاده از تصاویر روی میز و چسباندن آن روی کاغذ مشغول کشیدن فصل مربوط می شوند.یعنی تصویر را روی کاغذ چسبانده و با کشیدن نقاشی فضای اطراف آن را کامل می کنند.(با همفکری و مشارکت تمام اعضای گروه ).با علامت شما گروهها جابه جا میشوند و به سراغ فصل دیگر میروند .تا به این ترتیب نقاشی مربوط به تمامفصل ها با مشارکت تمام گروه ها کامل شود .میتوانید در زمان کشیدن نقاشی یک آهنگ ملایم در کلاس پخش کنید . تا بچه ها در آرامش بیشتری به کار بپردازند. مسلما در حین کار از بچه ها بخواهید به نقاشی روی کاغذ که توسط گروه های قبلی کشیده شده دقت کنند و کار آنها راباموضوعات و عناصر جدید کامل کنند . زمانی که کار نقاشی بچه ها به اتمام رسید:1)از بچه ها بخواهید به نقاشی های خلق شده نگاهی بیندازند ،کدام یک زیبا تر است؟2)خودشان کدام فصل را از همه بیشتر دوست دارند ؟چرا؟ 3)اگر قرار باشد یکی از فصل ها را انتخاب کنند که بقیه ی فصل ها حذف شوند و تمام سال همان فصل را داشته باشیم ، کدام فصل را انتخاب می کنند ؟چرا؟ 4)آیا در این شرایط مشکلی در رشد و زندگی حیوانات و جانوران ایجاد نمی شود؟ محاسن و معایب این حالت را از بچه ها بپرسید و با توجه به اطلاعاتی که بچه ها از فصول مختلف و تاثیر آن در زندگی جانوران دارد ، ذهن آنها را به چالش بکشید . البته اصلا قرار نیست بچه هادر نهایت به این نتیجه برسندکه وجود تمام فصول الزامی و ضروری است . اجازه دهید آزادانه نظرات خود را بیان کنند ولی برای نظرات خود دلیل بیاورند،شاید بتوانند یک شرایط تخیلی درذهن خود ترسیم کنند و به زبان آورند.(چون هدف اصلی درس ، اثبات لزوم پیدایش فصل ها درنظام آفرینش است).
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar4
📖واژه نامه درس اول
جهان افروز : روشن کننده ی جهان
نخست : اول
نیلی : آبی تیره ، کبود رنگ
پراکند :پراکنده کرد ، پخش کرد
غوک : قورباغه
برکه : آبگیر، آبی که در قسمتی از زمین جمع شود.
از پَس : از پشت
دست به کار شد : شروع به کار کرد
سراسر : همه ،دور تا دور
انبوه : بسیار ، زیاد ،فراوان
زینت داد : آراست ، تزئین کرد
گلگون : مانند گل، سرخ رنگ ، به رنگ گل سرخ
تاب نیاوردند: تحمل نکردند، طاقت نیاوردند
رنگ های آتشین : رنگ های گرم و پر رنگ
ارغوانی : رنگ قرمز مایل به بنفش
صنوبر: نام درختی است
جلا دادن : شفاف و پاکیزه کردن،صفا و براق کردن
نتوانست چشم از آن بردارد : چشمانش کاملا جذب آن شده بود/به آن خیره شده بود.
نظر : نگاه
قشر : لایه
نگار : نقش
پر مهر : پر محبت
چیره دست : ماهر، زبر دست ، استاد
دفتر : در این جا یعنی "کتاب"
▪️بخوان و حفظ کن
دوش : شانه
سار : نام پرنده ای است
پهنه : گستره
گریخت : فرار کرد
رمه : گله
هوهو : صدای باد
خبر داغ: خبر جدید
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar4
👤صندلی صمیمیت
در آموزش این فعالیت دانش آموزان در گروه به بیان دیدگاه های خود در مورد تصویر می پردازند و تمام نکات و جزئیاتی را که می بینند را یادداشت می کنند و اینگونه فضای بارش مغزی در خصوص تصویر خوانی ایجاد شده ؛سپس تعدادی از افراد هر گروه را انتخاب کنید تا روی صندلی صمیمیت قرار گیرد و با توجه به مراحل سخن گفتن ، مطالب خود را بیان کند.
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar4
✏️املا
املا نویسی یک مهارت است که جز از راه تمرین و تکرار به دست نمی آید. در این درس روش آموزشی املا مبتینی بر حافظه ی دیداری پیشنهاد می شود. یک《نشانه》انتخاب کنید. ازدانش آموزان بخواهید کلماتی از متن درس را که دارای آن نشانه هستند،پیدا کنند. در این تمرین شما فقط صدای آن حرف را به دانش آموزان بگویید و تشخیص شکل صحیح آن را به عهده ی داتش آموز بگذارید؛سپس کلمات توسط فراگیران روی تخته نوشته شود(املای پای تخته ای)
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar4
🎶معنی شعر خبر داغ
(هر چهار مصرع باهم معنی شده)
▫️کلاغ برای درخت خبر آورده بود که فصل پاییز در راه است و به خاطر همین برگ درختان شروع به ریختن کرد
▫️پرنده(سار) که اخبار کلاغ را شنیده بود، پرواز کرد و به همه ی باغ(سبزه ها و گل ها) خبر را رساند.
▫️گل ها و غنچه ها از شنیدن خبر پاییز غصه دار شدند و برگ و سبزه شروع به زرد شدن و به خواب رفتن کردند.
▫️شاپرک وقتی که خبر را شنید، پرواز کرد و از باغ گذشت و خبر پاییز را به همه ی دشت رساند
▫️آهو که خبر را از شاپرک شنید، از دشت فرار کرد و گله ی گوسفندان از دشت به ده برگشتند وبالاخره خبر پاییز به ده رسید.
▫️ صدای وزش باد، پیام آمدن پاییز را به ده آورد. در حقیقت خبر کلاغ دهان به دهان پخش شد.
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar4
210_62514543001044.pdf
140K
کاربرگ ستایش
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar4
49.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تدریس صفحه ۱،۲،۳ ریاضی چهارم
مدرس: آقای حمزه ای
#ریاضی_چهارم
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar4
39.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تدریس صفحه ۴ و کاردرکلاس صفحه ۵ ریاضی چهارم
مدرس: آقای حمزه ای
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar4
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تدریس صفحه ۵ و کاردرکلاس صفحه ۶ ریاضی چهارم
مدرس: آقای حمزه ای
#ریاضی_چهارم
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar4
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تدریس صفحه ۶ و تمرین صفحه ۷ ریاضی چهارم
مدرس: آقای حمزه ای
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar4
مرور_نکات_ریاضی_جهت_یادآوری_مهرماه(1).pdf
11.72M
#آموزش_ریاضی
پی دی اف نکات مهمِ ریاضی پایه های سوم و چهارم ، جهت آمادگی برای ورود به پنجم و آزمون آغازین ریاضی💥
می تونید پرینت بگیرید🖨
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar4
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌈🌈🌈تدریس مجازی درس اول جلسه اول قرآن🌈🌈🌈
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar4
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌈🌈🌈تدریس مجازی درس اول جلسه سوم قرآن🌈🌈🌈
خانم سمیرا ابوالقاسمی
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar4
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌈🌈🌈تدریس مجازی درس اول جلسه دوم قرآن🌈🌈🌈
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar4
قران چهارم درس اول ج دوم.زارع.pdf
566.5K
🌺قران
📖درس اول
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar4
ویرایش_جدیددفترکل_پرسش_وپاسخ_هدیه.pdf
4.21M
دفتر کل پرسش و پاسخ هدیه های آسمانی
چهارم ابتدایی
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar4
27.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢نام درس: زنگ علوم درس اول
💢روش تدریس: استفاده از کار گروهی _روش مشاهده ای،پرسش و پاسخ
💢پایه چهارم
💢دبستان شکوفه های یاس
💢آموزگار فریبا قنبرپور
➖➖➖➖➖➖
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar4
#پایه_چهارم #آموزش #ابتدایی
166_62521543707010.pdf
11.88M
کتاب کاربرگهای کل ریاضی
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar4