در کتاب قرآن امسال، براساس ترجمه و معنی، آیات به بخش های کوچکتر تقسیم شده تا دانش آموز در جای مناسب وقف کند نفس بگیرد و با تمرکز بیشتر ادامه بدهد.
چون در قرآن معنای کلمات بسیار مهم است و ما هرجایی اجازه توقف نداریم و اگر جای مناسب وقف نکنیم معنی آیه تغییر می کند.
توجه کنید امسال
حروف آبی رنگ داریم که ناخوانا هستند
حرکات آبی رنگ داریم که دانش آموز اجازه وقف دارد و در صورت وقف حرکت مورد نظر خوانده نمیشه
سعی کنید دانش آموز در صورت وجود علامت وقف به علامت توجه کندو حتما وقف کند.
و نکته آخر این که کتاب های درسی جهت یادگیری بیشتر آموزش قرآن هست که در کنار آن در جلسات بعد قرائت از روی مصحف کامل هم دانش آموزان یاد می گیرند.
🔹️🔹️🔹️🔹️🔹️🔹️مدیریت کلاس
🔹️🔹️🔹️🔹️🔹️
🔶️از 5 دقيقه آخر كلاس (وقت اضافه)
نهایت استفاده را بکنیم
چگونه⁉️
🔶️دقايق پاياني كلاس كه فرا مي رسد
تمام حواس ها به صدا در آمدن زنگ كلاس معطوف میشود؛ مخصوصا اگر زنگ آخر باشد. ذهن بچه ها خسته است و تمركز بالايي نخواهند داشت. بعضي وقت ها ممكن است هنوز درس تمام نشده باشد و تا لحظه پايان كلاس هم ادامه پيدا كند. چگونه مي توان از اين 5 دقيقه ها
مفيد استفاده كرد به گونه اي كه بچه ها براي اتمام كلاس لحظهشماري نكنند؟
🔶️در5 دقیقه پایانی کلاس که حواس بچه ها به بیرون کلاس است:
🔷️🔷️مطلب و موضوع جدیدی را درس ندهید. از دانش آموزان بخواهید تا آنچه را که از درس آن روز یاد گرفته اند و فهمیده اند به زبان خود باز گو کنند،حتی اگر یک کلمه باشد.
در اینجا نیاز نیست از آنها خواسته شود هر چه را یاد داده اید، بیان کنند.
آنها می توانند بگویند کلاس آن روز برایشان چه فایده ای داشته و چه چیزی یاد گرفته اند و جمع بندی مطالب کلاس را بیان کنند. می توانید از آنها بخواهید در یک برگه کوچک، برداشت خود را از درس آن روز خیلی کوتاه برای شما بنویسند.
حتی با این عمل مهارت نوشتن تقویت می شود.🔺️🔻🔺️🔻
🔶️بدون جمع بندی، کلاس را تمام نکنید؛
آخر کلاس همراه با یک بازی می تواند تمام شود. بازی بچه ها را درگیر می نماید.
این بازی می تواند بر اساس هدف آموزشی آن روز کلاس یا بر اساس یک بازی هدفمند دیگر که جنبه آموزشی دارد، باشد.به طور مثال دانش آموزان را گروه بندی کرده و
کارت های کوچکی که در برگیرنده مفاهیم درسی آن روز و روزهای قبل هستند را در اختیارشان قرار دهید و سپس از گروه ها خواسته شود مفاهیم جدید مربوط به آن روز را پیدا کنند و هر گروه در مورد کارت ها توضیح دهد.
به طور کلی در پایان کلاس می توان برای درگیر کردن دانش آموزان از بازی های متفاوت و متنوع استفاده کرد.
🔶️دقایق پایانی کلاس را می توان به کمک دانش آموزان اداره نمود.
از آنها خواسته شود تجربیات یا اطلاعات عمومی خود را در زمینه های گوناگون در کلاس بیان کنند و حتی اگر از مکان جدیدی بازدید کرده اند یا فیلم جدیدی دیده اند را با دوستانشان به اشتراک بگذارند
تقدیم نگاه زیبای شما . مانا باشید
✴✴✴✴✴✴✴✴✴✴✴✴✴✴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥آموزش عدد نویسی👆
انواع املا
۱. املای مشورتی:
در مواقعی که شاگردی ضعیف است و در املا پیشرفت چندانی ندارد، میتوان در هنگام دیکته، دانشآموز ضعیف را کنار دانشآموز قوی نشاند تا بعضی از لغات را که برایش مشکل است، با مشورت بنویسد. در نتیجه دانشآموز ضعیف، هم آن لغت را به خوبی به ذهن میسپارد و هم با افت درست نویسی به طور مکرر مواجه نمیشود. البته این روش نباید به طور مکرر یا همیشگی باشد.
۲. املای ویرایشی:
در هنگام تصحیح کردن املا، معلم شکل صحیح لغات را نمینویسد تا دانشآموزان خودشان شکل درست لغات را از کتاب پیدا کنند و بعد ما به آن املا بازخورد میدهیم. یعنی، ابتدا دور کلمات اشتباه خط میکشیم و صحیح آن را بچهها مینویسند و ما به صحیح نوشتن آنها بازخورد میدهیم.
۳. املای کل خوانی:
معلم بهتر است متن دیکته را قبل از املا برای بچهها بخواند، ولی بچهها چیزی ننویسند و تنها گوش دهند. بعد از املا هم باید متن مجدداً خوانده شود، یعنی در هر املا، کل متن باید سه بار خوانده شود.
۴. املای هوایی:
میتوان دیکته را به صورت شفاهی خواند و بچهها لغات مهم آن را در هوا انگشت نویسی کنند.
۵. املای لمسی – حدسی:
نوع دیگر املا، بازی و املا است بدین صورت که شاگرد پشت سری، کلمات را با انگشت روی پشت فرد جلویی می نویسد تا شاگرد جلویی از روش حرکت انگشت فرد عقبی بتواند لغات را حدس بزند و بنویسد.
۶. املای روزنامه ای:
بچهها می بایست روزنامه با خود به کلاس بیاورند و لغات را ببرند و از لغات بریده شده یک بند املا برای ما درست کنند و بر روی ورقه بچسبانند. این روش میتواند به صورت گروهی هم انجام گیرد.
۷. املای تکمیلی:
میتوان املای را بدون نقطه، بدون تشدید و یا به صورت لغات ناقص تایپ کرده و به دانشآموزان داد تا آنها در جای مناسب نقطه بگذارند و یا تشدید قرار دهند یا لغات ناقص را کامل کنند.
۸. املای غلط یابی:
میتوان دیکته را به صورت لغات صحیح و غلط در کنار هم قرار داد تا بچهها کلمه غلط را خط بزنند.
۹. املای تصویری:
بدین صورت که چندین شکل را به دانشآموزان بدهیم تا آنها املای صحیح نام آن شکل ها را بنویسند.
۱۰. املای گروهی:
به این شکل که بچهها را به گروههای ۵ یا ۶ نفره تقسیم میکنیم و در هر گروه، هر خط را یک نفر از گروه مینویسد و در انتها بازخورد گروهی میدهیم و آن املا در پوشه ی کار گروهها قرار میگیرد.
۱۱. املای انتخابی:
هر گروه یک متن املا با کمک تمام اعضای گروه خود مینویسد و ما املای همه گروهها را جمعآوری کرده و میخوانیم و سپس یا بهترین متن را به کل کلاس، دیکته میگوییم و یا از هر گروه یک پاراگراف انتخاب کرده و دیکته تلفیقی تهیه کرده و به کل کلاس، دیکته میگوییم.
۱۲. املای گروه به گروه:
بچهها را گروهبندی میکنیم و سپس هر گروه متن دیکتهای را مینویسد و برای گروه دیگر میخواند تا آن گروه بنویسند.
۱۴. املای متن نویسی:
بچهها به گروههای ۵ یا ۶ نفره تقسیم میشوند. ۱۰ کلمه ی مهم از درس انتخاب میکنیم و از بچهها در گروهها میخواهیم که هر کدام جملهای را در ارتباط با درس بنویسند و از کلمات مهم مورد نظر استفاده کنند و هر گروه جملات خود را کنار هم گذاشته و یک متن کوتاه و زیبا بسازد.
۱۴. املای تقویت حافظه:
بدین صورت که معلم متنی را روی تابلو مینویسد. بعد متن را برای دانشآموزان میخواند و سپس روی نوشتههایش روی تابلو پرده میکشد و بچهها باید هر آنچه از متن فهمیدهاند را بنویسند. سپس معلم پرده را از روی نوشته ها برمیدارد و بچهها متن خود را با متن تابلو مقایسه کرده و به خود بازخورد میدهند.
۱۵. املای آینهای:
میتواند استفاده از آینه باشد بدین صورت که کلمات را بر عکس روی تابلو بنویسیم و بچهها با نگاه کردن به آینه درست آن را بنویسند و یا صحیح آن را بخوانند.
۱۶. املای آبکی:
استفاده از آب و محیط حیاط مدرسه است. بدین ترتیب که بچهها به صورت انفرادی و یا گروهی با خود آبپاش به مدرسه میآورند و با آب، دیکته را روی زمین مینویسند و گروهی نوشتههای خود را تصحیح کنند.
۱۷. املای لاک پشتی:
در این روش روی کاغذ چندتا تصویر لاک پشت هست به عنوان مثال در یک قسمت لاکش صدای ش را می نویسیم و از دانش آموزان می خواهیم کلماتی که در درس صدای ش دارند پیدا کنند و در قسمت های خالی لاک پشت بنویسند. یا حتی کلمه ای را می نویسیم و از بچه ها می خواهیم هم خانواده ی آنها را پیدا کنند و در جاهای خالی بنویسند.
52421447643061.pdf
8.43M
پیک آدینه
کاربرگ هفتگی
تمام دروس
همه هفته ها
@MoallemYariR4 پاورپوینت درس 2 مطالعات.pptx
2.73M
🔺 پاورپوینت درس دوم مطالعات اجتماعی چهارم ابتدایی
🔸#درس2 : اینجا محله ی ماست
29.85M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
درس سوم مطالعات اجتماعی 👈 خرید و فروش در محله
📌 قسمت اول
کاربرگ.pdf
2.45M
کاربرگ های آخر کتاب مطالعات
💥راهنمای کاربرگ انتهای کتاب
درس سوم مطالعات اجتماعی 👈 خرید و فروش در محله
📌 قسمت اول
مجموعه تمارین ریاضی.pdf
2.28M
پایه چهارم|
مجموعه کامل تمرینهای ریاضی چهارم
تمام فصل ها👆
عالی👌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹آموزش فعل در جمله
🔸فارسی چهارم دبستان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹 حل تمرین و آموزش ماشین های ورودی
🔸 ریاضی چهارم دبستان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹 ماشین های ورودی
🔸 ریاضی چهارم دبستان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌼آرشیو آموزشی چهارم پیوند
💢دست سازه علوم تجربی
🔶 دم و بازدم
گام به گام مطالعات.pdf
18.99M
گام به گام مطالعات
پاسخ صفحه به صفحه کتاب مطالعات
💥همراه با پاسخ تمامی کاربرگهها💥
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar4
گام به گام هدیه.pdf
19.61M
گام به گام هدیه
پاسخ صفحه به صفحه کتاب هدیههای آسمان
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar4
4_6028343361394443045.pdf
1.11M
درسنامه هدیه های آسمان
کل کتاب
درس به درس
@MoallemYariR4 درسنامه درس 1 هدیه چهارم.pdf
595.6K
@MoallemYariR4 درسنامه درس 1 هدیه چهارم.pdf
595.6K