eitaa logo
تدریس یار پایه چهارم
13.7هزار دنبال‌کننده
6.7هزار عکس
11.4هزار ویدیو
16.4هزار فایل
اینجا همونجایی هست که بهت کمک میکنه تا با خیال راحت از معلمی لذت ببری. تمام مطالب کانال رایگان می باشد .تنها یک صلوات برای اموات بفرستید
مشاهده در ایتا
دانلود
@MoallemYariR4 درسنامه درس 4 فارسی چهارم.pdf
569.7K
پایه چهارم| 🔺 درسنامه درس 4 فارسی چهارم ابتدایی 🔸 : ارزش علم 🔸 نکات دستوری درس چهارم فارسی
@MoallemYariR4 درسنامه درس 4 فارسی چهارم.pdf
1.32M
پایه چهارم| 🔺 درسنامه درس 4 فارسی چهارم ابتدایی 🔸 : ارزش علم 🔸 نکات دستوری , کلمات مهم , پرسش و پاسخ درس چهارم فارسی
@MoallemYariR4 معنی متضاد درس 4 فارسی.pdf
654.5K
پایه چهارم| 🔺 معنی و متضاد درس 4 فارسی چهارم ابتدایی 🔸 : ارزش علم 🔸 معنی لغات متصاد و هم خانواده درس چهارم فارسی 👈
@MoallemYariR4 گام به گام درس 4 نگارش.pdf
638.3K
پایه چهارم| 🔺 گام به گام درس 4 چهارم ابتدایی 🔸 : ارزش علم 🔸 جواب تمرینات درس چهارم فارسی نوشتاری ➕👈 انتشارات کلاغ سپید
103.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
پایه چهارم| ◀️ تدریس درس 6 مطالعات اجتماعی چهارم ابتدایی به همراه انیمیشن‌های جذاب مرتبط 🔹 : جهت‌های جغرافیایی 🔸 🔺 تدریس و آموزش درس ششم مطالعات اجتماعی چهارم ابتدایی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پایه چهارم| انیمیشن✔️✨ مرتبط با درس جهت های جغرافیایی مطالعات انگیزه تدریس درس ششم
75.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تدریس ضرب سه رقمی در سه رقمی《۱》 ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar4
59.22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تدریس ضرب سه رقمی در سه رقمی 《۲》 ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar4
65.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تدریس ضرب سه رقمی در سه رقمی《3》 ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar4
35.85M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تدریس ضرب سه رقمی در دو رقمی ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar4
کانال فصل چهارم.pdf
525K
بانک سوالات هدیه های آسمان به همراه پاسخ ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar4
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تقویم روزشمار کلاسی چهارشنبه ۲۱ آذر ماه 🙏🏻 طراحی و تهیه : شمسی یحیوی فرکوش 🙏🏻🌹 التماس دعا 🙏🏻🌹 ✅جهت انجام آزمون ضمن خدمت ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @ltmsme
47.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تقویم روزانه ۲۱ آذرماه ۱۴۰۳🍁🍁🌹🌹                                                   تهیه وتنظیم:مطهره شکوهی هریس                                                         التماس دعا🙏🙏 ⏰کانال پرورشی ایران حاوی مطالب آموزشی و فرهنگی 🧑‍💻 @Schoolteacher401 ↔️↔️↔️↔️↔️↔️↔️↔️ @madrese_yar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍃🌸بسم الله الرحمن الرحیم🌸🍃 تقویم روز چهار شنبه ۲۱آذر ۱۴٠۳🍂🌼 طراح: مینا قشلاقی🌱 التماس دعا🙏🌸🍃 🧑‍🎄جهت سفارش تبلیغ در مجموعه کانالهای بانوان و کودکان با ما در ارتباط باشید🧑‍🎄👌👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇 @Schoolteacher401 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @koodaks
دفتر قصه سه بعدی تلفیق دروس هدیه های آسمان، فارسی ، هنر دانش آموزان در کادر سفید داستانی کوتاه با موضوع نماز آیات بنویسند. حتما در نوشته خود چگونگی خواندن نماز آیات را ذکر نمایند. ─┅━◇━♧♧━◇━┅─ ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @naghashi_ghese
📌دست ورزی کسرهای مساوی # یکی از روش‌های نوشتن کسر مساوی ، ضرب کردن صورت و مخرج در یک عدد ثابت هستش که با دست ورزی زیر به راحتی دانش آموزان متوجه کسرهای مساوی خواهند شد . نصف مقوایی که به اندازه یک برگ A3 هستش را با کاغذ رنگی می‌پوشانیم یک طلق شفاف را در جهت افقی با ماژیک به ۲ قسمت تقسیم می‌کنیم آن را با چسب نواری روی مقوا می‌ چسبانیم طلق دوم را برداشته به صورت عمودی با ماژیک ۴ قسمت می‌کنیم حالا آن را روی طلق قبلی قرار می‌دهیم و با چسب می‌چسبانیم طلق سوم را برداشته به صورت افقی با ماژیک ۴ قسمت می‌کنیم و آن را روی دو طلق قبلی می‌چسبانیم، وقتی ورق می‌زنیم کسر های مساوی را میتوانیم بنویسیم . ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
175_64180212857005.pdf
363.5K
بازی ریاضی مبحث عدد مخلوط این بازی به صورت گروهی انجام میشود. ─┅━◇━♧♧━◇━┅─ ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar4
190_64180210788874.pdf
493.7K
استان و مرکز استان ابتدا پازل ها را برش بزنید ، سپس اعضای گروه (۳ نفر) پازل هر استان و مرکز آن را کامل کنند. ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar4
230_64180210897455.pdf
235.1K
تلفیق با درس پنجم (رهایی از قفس) و جهت های اصلی و فرعی همراه با پاسخنامه پاسخنامه تنها جهت آشنایی با روش انجام تکلیف است، ترکیب های بیشتری می توانند دانش آموزان بسازند. ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar4
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar4
165_64180203628934.pdf
189.8K
بازی و یادگیری ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar4
235_64211242777401.pdf
125.7K
✔️تقویت دقت و تمرکز ✔️تقویت کند نویسی حاصل از ضعف دید پیرامونی ✔️تقویت روخوانی ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar4
220_64211240188206.pdf
309.6K
تکالیف به‌عنوان ابزاری آموزشی در تقویت یادگیری دانش‌آموزان بسیار مؤثر است، اما حجم زیاد و یا تکالیف غیرهدفمند ممکن است نتایج معکوسی داشته باشد. برای اینکه تکالیف بتوانند به بهبود یادگیری کمک کنند، پیشنهاد می‌شود ۱.هدفمند بودن تکالیف: هر تکلیفی باید هدفی مشخص داشته باشد؛ بهتر است به‌جای تکالیف متعدد، بر آن دسته از فعالیت‌ها تمرکز کنیم که باعث ارتقای مهارت‌ها و مفاهیم مورد نیاز درسی دانش‌آموزان می‌شود ۲. تناسب با سطح دانش‌آموزان: باید به میزان و سطح تکالیف توجه کنیم تا متناسب با توانایی و سن آن‌ها باشد. این باعث می‌شود دانش‌آموزان احساس خستگی نکنند و انگیزه‌ بیشتری برای انجام تکالیف داشته باشند ۳. زمان‌بندی مناسب: به جای این‌که تکالیف روزانه زیادی بدهیم، می‌توانیم آن‌ها را به‌صورت هفتگی یا در قالب پروژه‌های کوچک طراحی کنیم تا دانش‌آموزان فرصت کافی برای استراحت و سرگرمی نیز داشته باشند. ۴.تشویق به خلاقیت: بهتر است تکالیفی ارائه دهیم که خلاقیت دانش‌آموزان را برانگیزد و به‌صورت فعالیت‌های عملی یا پروژه‌ای طراحی شود. به‌عنوان مثال، تحقیق و ارائه کوتاه در کلاس یا طراحی کاردستی مربوط به درس، می‌تواند جایگزین تمرینات تکراری شود. ۵. ارتباط با زندگی روزمره: تکالیفی که به زندگی روزمره مرتبط هستند، تأثیر بیشتری در یادگیری دارند. می‌توانیم تکالیفی را طراحی کنیم که دانش‌آموزان را به بررسی و تفکر در محیط اطرافشان تشویق کند. با رعایت این نکات می‌توانیم فرآیند یادگیری را برای دانش‌آموزان لذت‌بخش‌تر و مؤثرتر کنیم. یادمان باشد که هدف از تکلیف، یادگیری عمیق‌تر است، نه فشار و خستگی برای دانش‌آموزان.
هدایت شده از معلم یار
چگونه یک معلم ریاضی حرفه ای در مقطع ابتدایی باشیم؟ ●محدود به یک پایه نباشیم. چیدمان هوشمندانه و طولی کتاب های ریاضی ابتدایی، ما را ناگزیر به تسلط نسبی روی همه ی پایه ها و همه ی کتاب ها می کند. معلم های پایه های مختلف ابتدایی در درس ریاضی یا شروع کننده یک مبحث هستند یا ادامه دهنده و یا تکمیل کننده. بسیار بعید به نظر می رسد معلمی که روی آنچه  دانش آموزش قبلا آموخته و آن چه که باید بعدا بیاموزد مسلط نیست بتواند در آموزشش موفق باشد. ما در ریاضی ابتدایی به هیچ وجه نباید در یک پایه و یک کتاب درسی محصور بمانیم. ●در قدم بعدی،نگاه سریع و کلی به کتاب های ریاضی ابتدایی داشته باشیم.به این منظور ،کتاب های اول تا ششم را تهیه کنیم و یا  از طریق پایگاه کتب درسی  دانلود نموده و ساختار کلی آن ها را بررسی کنیم. اینکه هر کتاب دارای چند فصل و چه حجم محتوایی است و ترتیب قرار گرفتن موضوعات به چه نحویست می تواند یک نمای کلی و مفید برای ما به همراه داشته باشد. ●یک شیوه ی موثر و راحت برای تسلط بیشتر روی مطالب ریاضی ابتدایی، بررسی موضوع محور و طولی مطالب کتب است.به عنوان مثال معلم ششمی که می خواهد مبحث تقسیم اعشار را آموزش دهد با بررسی کتب پایه های دیگر، کلیه ی مباحث مربوط به تقسیم را ببیند و تحلیل نماید. ●از کلاس معلمان دیگر بازدید کنیم. بعید است وارد کلاسی شویم و از فرآیند تدریس و کلاس داری معلم کلاس، نکته ای یادنگیریم. به ویژه در شروع سال های معلمی بهتر است متواضعانه در کلاس درس معلم های دیگر حاضر شویم و از نکات مثبت آن ها بهره ببریم. یکی از راه های مهم پرورش خلاقیت در تدریس و افزایش کیفیت آن، تجربه کردن و قرار گرفتن در محیط یاددهی و یادگیری است زیرا خلاقیت، می تواند پرورش ایده های دیگران باشد. ●خود را در معرض تدریس قرار دهیم. از فرصت های مختلف برای تدریس و تعامل با دانش آموز به سادگی عبور نکنیم. دیدگاه و روش تدریس خود را با قرار گرفتن در موقعیت یاددهی، سنجیده و اصلاح نماییم.بهتر است در شروع کار با چند دانش آموز به صورت انفرادی کار کنیم. نکاتی که در تجربه تدریس به آن دست پیدا می کنید در هیچ کتابی پیدا نخواهید کرد. کار با دانش آموزان دارای ضریب هوشی متفاوت را امتحان کنیم و تفاوت ها کار با آن ها را احساس کنیم. از اشتباه کردن نترسیم، با دانش آموزانمان رشد کنیم و از آن ها یاد بگیریم. خیلی از روش های تدریس معلمان باتجربه از تعامل با دانش آموزان به دست آمده است. ●خود را در دام تقلید مطلق و تکرار نندازیم. تقلید مو به مو از یک روش تدریس برای یک معلم حرفه ای توصیه نمی شود. شاید برای شروع و تجربه اول بتوان با این روش کنار آمد اما تقلید صرف از یک روش تدریس و یا تکرار محض یک فرآیند در هربار تدریس یک موضوع، اشتباهی مهلک برای هر معلم کارآمد است. ●کتاب های مبانی آموزش ریاضی معتبر بخوانیم. از خواندن کتاب های روش تدریس و مبانی نظری غیرمعتبر به طور جدی دوری نماییم. بیان اشتباه و سلیقه ای  مفاهیم در بعضی از این کتب که مبنای علمی ریاضی ندارند منجر به تضعیف پشتوانه علمی تدریس ما خواهد شد و به تبع آن دانش آموز با تدریس شما از هدف اصلی کتاب دور می شود. ●شناخت و مطالعه ی منابع معتبر برای یک معلم حرفه ای و اصلی بسیار ضروری است. علاوه بر شناخت منابع معتبر بایدتاحدامکان مبانی و مفاهیم صحیح را از خود مولف کتاب درسی و یا تیم دفترتالیف و یا اساتید خبره و متخصص دریافت نماییم. استناد به نظرات عمدتا متعصبانه افراد فاقد تخصص کافی، لطمات جبران ناپذیری به ذهنیت معلمان و به تبع آن دانش آموزان خواهد زد. متاسفانه در بعضی از مواقع دوری از منابع معتبر و متخصصان، استناد به کتب غیراستاندارد و نظر افراد غیرمتخصص و ناآگاه لطمات جبران ناپذیری به تدریس ما معلمان وارد می شود. از یادگیری استقبال کنیم و از تصحیح اشتباهات خود حتی پس از سال ها نترسیم. منبع سایت  ریواس ریاضی 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃 ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
زنگ هنر 🎨 🔸طراحی نقشه فرش ▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️ ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar4
نمونه تکلیف خلاق ✅ تکلیف ریاضی الگوها و تلفیق با هنر: روی برگه ی A4 دو الگو با ( ماکارانی یا چوب کبریت یا پولک و....) طراحی کنید و رابطه ی آن ها را بنویسید. ✅ تکلیف تلفیقی هدیه و فارسی: داستان کودکی برآب را از زبان حضرت موسی، یا مادر حضرت موسی و یا خواهر حضرت موسی بنویسید. ✅ تلفیق قرآن و هنر: آیه ی زیر را با خط زیبا بنویسید و نعمت های خدا رو نقاشی کنید. وَ اِن تَعدّوا نِعمتهَ الله  لا تُحصوها اگر بخواهید نعمت های خدا را بشمارید آن قدر زیاد است که نمی توانید. ✅ تکلیف فارسی درس ارزش علم تلفیق با هنر: ساخت یک کشتی کوچک با وسایلی که در خانه دارید (مقوا، چوب بستنی و...)و نوشتن یک جمله از یکی از بزرگان (پیامبر، امامان، دانشمندان و...) در مورد ارزش علم روی خود کشتی یا بادبان آن. ✅ تکلیف درس طوطی و بازرگان تلفیق با ریاضی: در درس طوطی و بازرگان کلماتی که حروف (گ، س، ص، ع، غ، ،ق، ح، ط، ظ) را دارند پیدا کنید. سپس یک چرتکه با طبقه های یکی، هزار و میلیون رسم کنید. هر ستون چرتکه را به یک حرف اختصاص دهید و روی دایره های چرتکه کلمات پیدا شده را بنویسید. در آخر  عدد ۹ رقمی که چرتکه نشان می دهد را با رقم و حروف بنویسید. ✳️✳️✳️✳️✳️✳️✳️✳️✳️ ─┅━◇━♧♧━◇━┅─ ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
خلاق علوم و نگارش ✳️✳️✳️✳️✳️✳️✳️✳️ ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar4
شماره پانزده سامی ده ساله است و سنش یک ششم سن مادربزرگش است. سن مادربزرگ سامی  از حاصل جمع سن سامی و مادرش چهارده سال بیشتر است و سن مادرِ مادربزرگ سامی برابر است با حاصل جمع سن مادر و مادربزرگ سامی. مادرِ مادربزرگ سامی چند ساله است؟ ─┅━◇━♧♧━◇ ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar4