165_64180203628934.pdf
189.8K
#پمفلت بازی و یادگیری
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar4
235_64211242777401.pdf
125.7K
#فارسی
#املا_آموزشی
#اهداف
✔️تقویت دقت و تمرکز
✔️تقویت کند نویسی حاصل از ضعف دید پیرامونی
✔️تقویت روخوانی
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar4
220_64211240188206.pdf
309.6K
تکالیف بهعنوان ابزاری آموزشی در تقویت یادگیری دانشآموزان بسیار مؤثر است، اما حجم زیاد و یا تکالیف غیرهدفمند ممکن است نتایج معکوسی داشته باشد. برای اینکه تکالیف بتوانند به بهبود یادگیری کمک کنند، پیشنهاد میشود
۱.هدفمند بودن تکالیف: هر تکلیفی باید هدفی مشخص داشته باشد؛ بهتر است بهجای تکالیف متعدد، بر آن دسته از فعالیتها تمرکز کنیم که باعث ارتقای مهارتها و مفاهیم مورد نیاز درسی دانشآموزان میشود
۲. تناسب با سطح دانشآموزان: باید به میزان و سطح تکالیف توجه کنیم تا متناسب با توانایی و سن آنها باشد. این باعث میشود دانشآموزان احساس خستگی نکنند و انگیزه بیشتری برای انجام تکالیف داشته باشند
۳. زمانبندی مناسب: به جای اینکه تکالیف روزانه زیادی بدهیم، میتوانیم آنها را بهصورت هفتگی یا در قالب پروژههای کوچک طراحی کنیم تا دانشآموزان فرصت کافی برای استراحت و سرگرمی نیز داشته باشند.
۴.تشویق به خلاقیت: بهتر است تکالیفی ارائه دهیم که خلاقیت دانشآموزان را برانگیزد و بهصورت فعالیتهای عملی یا پروژهای طراحی شود. بهعنوان مثال، تحقیق و ارائه کوتاه در کلاس یا طراحی کاردستی مربوط به درس، میتواند جایگزین تمرینات تکراری شود.
۵. ارتباط با زندگی روزمره: تکالیفی که به زندگی روزمره مرتبط هستند، تأثیر بیشتری در یادگیری دارند. میتوانیم تکالیفی را طراحی کنیم که دانشآموزان را به بررسی و تفکر در محیط اطرافشان تشویق کند.
با رعایت این نکات میتوانیم فرآیند یادگیری را برای دانشآموزان لذتبخشتر و مؤثرتر کنیم.
یادمان باشد که هدف از تکلیف، یادگیری عمیقتر است، نه فشار و خستگی برای دانشآموزان.
هدایت شده از معلم یار
چگونه یک معلم ریاضی حرفه ای در مقطع ابتدایی باشیم؟
●محدود به یک پایه نباشیم.
چیدمان هوشمندانه و طولی کتاب های ریاضی ابتدایی، ما را ناگزیر به تسلط نسبی روی همه ی پایه ها و همه ی کتاب ها می کند. معلم های پایه های مختلف ابتدایی در درس ریاضی یا شروع کننده یک مبحث هستند یا ادامه دهنده و یا تکمیل کننده. بسیار بعید به نظر می رسد معلمی که روی آنچه دانش آموزش قبلا آموخته و آن چه که باید بعدا بیاموزد مسلط نیست بتواند در آموزشش موفق باشد. ما در ریاضی ابتدایی به هیچ وجه نباید در یک پایه و یک کتاب درسی محصور بمانیم.
●در قدم بعدی،نگاه سریع و کلی به کتاب های ریاضی ابتدایی داشته باشیم.به این منظور ،کتاب های اول تا ششم را تهیه کنیم و یا از طریق پایگاه کتب درسی دانلود نموده و ساختار کلی آن ها را بررسی کنیم. اینکه هر کتاب دارای چند فصل و چه حجم محتوایی است و ترتیب قرار گرفتن موضوعات به چه نحویست می تواند یک نمای کلی و مفید برای ما به همراه داشته باشد.
●یک شیوه ی موثر و راحت برای تسلط بیشتر روی مطالب ریاضی ابتدایی، بررسی موضوع محور و طولی مطالب کتب است.به عنوان مثال معلم ششمی که می خواهد مبحث تقسیم اعشار را آموزش دهد با بررسی کتب پایه های دیگر، کلیه ی مباحث مربوط به تقسیم را ببیند و تحلیل نماید.
●از کلاس معلمان دیگر بازدید کنیم.
بعید است وارد کلاسی شویم و از فرآیند تدریس و کلاس داری معلم کلاس، نکته ای یادنگیریم. به ویژه در شروع سال های معلمی بهتر است متواضعانه در کلاس درس معلم های دیگر حاضر شویم و از نکات مثبت آن ها بهره ببریم. یکی از راه های مهم پرورش خلاقیت در تدریس و افزایش کیفیت آن، تجربه کردن و قرار گرفتن در محیط یاددهی و یادگیری است زیرا خلاقیت، می تواند پرورش ایده های دیگران باشد.
●خود را در معرض تدریس قرار دهیم.
از فرصت های مختلف برای تدریس و تعامل با دانش آموز به سادگی عبور نکنیم. دیدگاه و روش تدریس خود را با قرار گرفتن در موقعیت یاددهی، سنجیده و اصلاح نماییم.بهتر است در شروع کار با چند دانش آموز به صورت انفرادی کار کنیم. نکاتی که در تجربه تدریس به آن دست پیدا می کنید در هیچ کتابی پیدا نخواهید کرد.
کار با دانش آموزان دارای ضریب هوشی متفاوت را امتحان کنیم و تفاوت ها کار با آن ها را احساس کنیم. از اشتباه کردن نترسیم، با دانش آموزانمان رشد کنیم و از آن ها یاد بگیریم. خیلی از روش های تدریس معلمان باتجربه از تعامل با دانش آموزان به دست آمده است.
●خود را در دام تقلید مطلق و تکرار نندازیم.
تقلید مو به مو از یک روش تدریس برای یک معلم حرفه ای توصیه نمی شود. شاید برای شروع و تجربه اول بتوان با این روش کنار آمد اما تقلید صرف از یک روش تدریس و یا تکرار محض یک فرآیند در هربار تدریس یک موضوع، اشتباهی مهلک برای هر معلم کارآمد است.
●کتاب های مبانی آموزش ریاضی معتبر بخوانیم.
از خواندن کتاب های روش تدریس و مبانی نظری غیرمعتبر به طور جدی دوری نماییم. بیان اشتباه و سلیقه ای مفاهیم در بعضی از این کتب که مبنای علمی ریاضی ندارند منجر به تضعیف پشتوانه علمی تدریس ما خواهد شد و به تبع آن دانش آموز با تدریس شما از هدف اصلی کتاب دور می شود.
●شناخت و مطالعه ی منابع معتبر برای یک معلم حرفه ای و اصلی بسیار ضروری است. علاوه بر شناخت منابع معتبر بایدتاحدامکان مبانی و مفاهیم صحیح را از خود مولف کتاب درسی و یا تیم دفترتالیف و یا اساتید خبره و متخصص دریافت نماییم.
استناد به نظرات عمدتا متعصبانه افراد فاقد تخصص کافی، لطمات جبران ناپذیری به ذهنیت معلمان و به تبع آن دانش آموزان خواهد زد. متاسفانه در بعضی از مواقع دوری از منابع معتبر و متخصصان، استناد به کتب غیراستاندارد و نظر افراد غیرمتخصص و ناآگاه لطمات جبران ناپذیری به تدریس ما معلمان وارد می شود. از یادگیری استقبال کنیم و از تصحیح اشتباهات خود حتی پس از سال ها نترسیم.
منبع سایت ریواس
ریاضی
🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
زنگ هنر 🎨
🔸طراحی نقشه فرش
#تلفیق_با_ریاضی
▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar4
#چند نمونه تکلیف خلاق
✅ تکلیف ریاضی الگوها و تلفیق با هنر: روی برگه ی A4 دو الگو با ( ماکارانی یا چوب کبریت یا پولک و....) طراحی کنید و رابطه ی آن ها را بنویسید.
✅ تکلیف تلفیقی هدیه و فارسی: داستان کودکی برآب را از زبان حضرت موسی، یا مادر حضرت موسی و یا خواهر حضرت موسی بنویسید.
✅ تلفیق قرآن و هنر: آیه ی زیر را با خط زیبا بنویسید و نعمت های خدا رو نقاشی کنید.
وَ اِن تَعدّوا نِعمتهَ الله لا تُحصوها
اگر بخواهید نعمت های خدا را بشمارید آن قدر زیاد است که نمی توانید.
✅ تکلیف فارسی درس ارزش علم تلفیق با هنر: ساخت یک کشتی کوچک با وسایلی که در خانه دارید (مقوا، چوب بستنی و...)و نوشتن یک جمله از یکی از بزرگان (پیامبر، امامان، دانشمندان و...) در مورد ارزش علم روی خود کشتی یا بادبان آن.
✅ تکلیف درس طوطی و بازرگان تلفیق با ریاضی: در درس طوطی و بازرگان کلماتی که حروف (گ، س، ص، ع، غ، ،ق، ح، ط، ظ) را دارند پیدا کنید. سپس یک چرتکه با طبقه های یکی، هزار و میلیون رسم کنید. هر ستون چرتکه را به یک حرف اختصاص دهید و روی دایره های چرتکه کلمات پیدا شده را بنویسید. در آخر عدد ۹ رقمی که چرتکه نشان می دهد را با رقم و حروف بنویسید.
✳️✳️✳️✳️✳️✳️✳️✳️✳️
─┅━◇━♧♧━◇━┅─
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
#تکلیف خلاق
#تلفیق علوم و نگارش
✳️✳️✳️✳️✳️✳️✳️✳️
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar4
#ساعت_فکر
شماره پانزده
سامی ده ساله است و سنش یک ششم سن مادربزرگش است. سن مادربزرگ سامی از حاصل جمع سن سامی و مادرش چهارده سال بیشتر است و سن مادرِ مادربزرگ سامی برابر است با حاصل جمع سن مادر و مادربزرگ سامی.
مادرِ مادربزرگ سامی چند ساله است؟
─┅━◇━♧♧━◇
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar4
📌 آموزش عدد نویسی (عدد میلیون )
#فوت_کوزه_گری
#پایه_چهارم
معلم می تواند برای تدریس عدد میلیون به دانش آموزان برگه های چکی را با نام خود آن ها طراحی نماید ودر اختیار آنها قرار بدهد.
📝این وسیله آموزشی تنها به آموزش یک مطلب نمی پردازد و علاوه بر یادگیری و نوشتن عدد به حروف و رقم ،دانش آموز مبحث اندازه گیری زمان و نوشتن تاریخ را آموزش می بینید.
📝کار با این وسیله به دانش آموز کمک می نماید که بزرگی عدد میلیون را درک نماید و مبلغ های گوناگونی را در چک ها بنویسید.
📝دانش آموز مسائل اقتصادی ،فرهنگی و اخلاقی را می آموزد.دانش آموز متوجه این موضوع می شود که به اندازه ای می تواند پول خرج کند که آن پول در حساب بانکی اش باشد و بیشتر از آن را در مبلغ چک ننویسید .
📝دانش آموز می آموزد که در مقابل مبلغی که در چک نوشته است متعهد است و باید در زمان مشخص شده در چک مبلغ آن را پرداخت نماید.
📝این وسیله به دانش آموز حس استقلال می دهد زمانی که امضای خود را پای برگه چک می بینند.
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar4
🌈نکته های کلاس داری
🎉 جادوی تشویق و تمجید در کلاس درس! 🎉
آیا میدانستید که تشویق بهعنوان یک کلید طلایی، میتواند ذهن دانشآموزان را از قفلهای ناامیدی و تردید رها کرده و دریچههای یادگیری را به روی آنان بگشاید؟ 🌱
تشویق و تمجید نهتنها انگیزه آنان را دوچندان میکند، بلکه اعتماد به نفس و خلاقیت را در وجودشان پرورش میدهد.
🔹 روشهای خلاقانه تقدیر و تشکر از جمله طراحی کارتهای اختصاصی برای هر دانشآموز ✍️
🔹 برگزاری جشنوارههای شاد برای نمایش تلاشها و دستاوردهای دانشآموزان 🎉
🔹 استفاده از تابلوی افتخار برای قدرشناسی از دانشآموزان پرتلاش 👏
🔹 هدیه دادن نامههای تشویقی به دانشآموزانی که پیشرفت چشمگیری دارند 💌
🔹 واگذاری فرصتهای رهبری در کلاس به دانشآموزان مستعد 🌟
🔑 تشویق، کلیدی برای باز کردن دریچههای یادگیری 🔑
#تشویق_دانش_آموزان #انگیزه_تحصیلی #یادگیری_پویا #کلاس_پرتلاش
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
پاسخ #ساعت_فکر
شماره شانزده
یک کارخانه ۴۰۰ عدد از محصول «آ»، و ۱۵۰ عدد از محصول «ب» را در مدت یک هفته تولید می کند. اگر این کارخانه هر روز یک هشتم تولید کل هفته محصول «آ» و یک دهم تولید کل هفته محصول «ب» را بفروشد و مابقی را به انبار خود که در ابتدای هفته خالی بوده است منتقل کند، در پایان هفته در انبار، تعداد محصول «آ» چقدر بیشتر از تعداد محصول «ب» است؟
تعداد فروخته شده ی محصول «آ» در یک روز: ۵۰
تعداد فروش یک هفته ی «آ» : ۳۵۰
۵۰=۳۵۰ـ۴۰۰
تعداد فروخته شده ی محصول «ب» در یک روز: ۱۵
تعداد فروش یک هفته ی «ب» : ۱۰۵،. ۴۵=۱۰۵-۱۵۰
تعداد محصول«آ» که در انبار بیش تر مانده: ۵=۴۵ـ۵۰
─┅━◇━♧♧━◇━┅─
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar4
240_64246271629216.pdf
222.4K
#املای_خلاق
املای حدسی امتیازی
این املا برای هر درسی کاربرد دارد.
─┅━◇━♧♧━◇━┅─
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar4
زنگ هنر 🎨
🔸عروسکهای انگشتی
▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar4
هدایت شده از معلم یار
214_64246281189544.mp3
9.87M
🎙پادکست علمی - آموزشی
📌 موضوع: بازخوردهای فرایندی مجاز
⏰ مدت زمان: ۱۰ دقیقه
#پادکست_شماره_۲
▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
239_64246280216112.mp3
5.77M
🎙پادکست علمی - آموزشی
📌 موضوع: مدیریت رفتار دانش آموزان
⏰ مدت زمان: ۶ دقیقه
#پادکست_شماره_۱
▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عنوان: ساخت مدار الکتریکی با لیمو
علوم چهارم ابتدایی
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar4
❓ فهمیدن مساله ریاضی یعنی چه ؟
یعنی : 👇
1⃣ مسأله چیزی برای فهمیدن داشته باشد و اهمیت مسأله بودن آن مشخص باشد و دانش آموز بتواند خلاصه ی مسأله را بیان کند .
2⃣ دانش آموز بتواند داده ها وخواسته های مسأله را تشخیص دهد .
3⃣ دانش آموز بتواند مسأله را به عمل در آورد و اجرا کند . ( مثلاً نمایش اجرا کردن در مسائل مربوط به خرید وفروش )
4⃣ دانش آموز به شرط های مسأله آگاه باشد .
5⃣ دانش آموز بتواند مسأله را برای خود بیان کند .
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌به وقت بازی
🔶️ تثبیت ضرب همراه با بازی 💥
▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar4
عنوان: بیشتر بدانیم
علوم چهارم ابتدایی
🍀مدار الکتریکی🍀
مدارالکتریکی، یک مسیر بسته توسط سیم است که از باتری (مولد) شروع شده و پس از عبور از سیم ها و مصرف کننده به قطب دیگر باتری باز می گردد. بنابراین هر مدار حداقل شامل یک مولد، یک مصرف کننده و مقداری سیم است. وظیفه ی کلید نیز قطع و وصل جریان برق است. در کلید از یک رسانا استفاده می شود، ولی روی این رسانا، توسط یک نارسانا پوشیده شده است. هر باتری دارای یک قطب منفی (معمولاً از جنس روی) و یک قطب مثبت (معمولاً از جنس کربن) است.
جریان برق از قطب منفی وارد مدار شده و به قطب مثبت باز می گردد ولی به طور قرارداری جهت جریان برق را از قطب مثبت به قطب منفی در نظر می گیرند. از دیگر مولدهای جریان برق ژنراتورها هستند که نوع جریان برق تولیدی آن ها با برق باتری متفاوت است. جریان برقی که در منزل استفاده می شود توسط ژنراتور در نیروگاه تولید شده است.
گاهی در مدارها از فیوز استفاده می گردد. فیوز با کل مدار به صورت متوالی بسته می شود تا در صورت بروز اتصالی و یا در مواقع لازم، جریان برق کل ساختمان قطع شود و از بروز آتش سوزی جلوگیری گردد. فیوز در کنار کنتور نصب می گردد. وظیفه ی کنتور اندازه گیری مقدار انرژی الکتریکی مصرفی است. امروزه در هر واحد آپارتمان فیوزهایی قرار داده می شود تا لازم نباشد که کل برق ساختمان قطع شود.
🍀مدارهای متوالی (سری)🍀
در این دسته از مدارها، مصرف کننده ها به صورت متوالی و پشت سرهم قرا ردارند و انشعابی در مدار وجود ندارد. در این حالت اگر یکی از وسایل بسوزند یا خاموش شوند جریان برق از مدار عبور نخواهد کرد و تمام وسایل خاموش می شوند.
علاوه بر مصرف کننده ها می توان باتری ها را نیز به صورت متوالی در مدار قرار داد. در این حالت کافی است که قطب مثبت هر باتری به قطب منفی باتری دیگر متصل شود. زمانی که باتریها متوالی بسته شوند نور لامپ ها افزایش می یابد.
در یک مدار متوالی جریان الکتریکی در تمام طول مدار یکسان است. به همین دلیل نزدیکی یا دوری مصرف کننده ها (لامپ ها) به مولدها (باتری ها) اثری در مقدار نور آنها ندارد. با متوالی بستن مقاومت ها، مقاومت در برابر جریان برق افزایش می یابد و بخش بیشتری از جریان برق به صورت گرما تلف می گردد. به همین دلیل است که نور لامپ ها در مدار متوالی کمتر از مدار موازی است.
🍀مدارهای موازی🍀
در این دسته از مدارها، مصرف کننده ها به صورت موازی با یکدیگر قرار می گیرند و جریان برق خارج شده از باتری بین مصرف کننده ها تقسیم می گردد. به عبارت دیگر می توان گفت مجموع جریان برق مدارهای موازی برابر با مقدار جریانی است که باتریها تولید می کنند.
در مدار موازی انشعاباتی وجود دارد که جریان برق با رسیدن به آن انشعابات، در مدار تقسیم می گردد. مقاومت، در مدارهای موازی کمتر از مدارهای متوالی است به همین دلیل بخش کمتری از جریان برق به گرما تبدیل می گردد.
به عبارت بهتر می توان گفت رسانایی در مدارهای موازی بیشتر است. در مدارهای موازی خاموش یا روشن شدن یک وسیله اثری در بقیه مصرف کننده ها ندارد. درست به همین دلیل است که در منزل زمانی که شما تلویزیون یا لامپ یا .... را خاموش می کنید بقیه ی وسایل به کار خود ادامه می دهند. در یک مدار موازی نور لامپ های مشابه برابر ایت و ربطی به نزدیکی به منبع جریان ندارد. به طور کلی نور لامپ ها در مدار موازی بیشتر از مدار متوالی است (البته به شرط یکسان بودن تمام شرایط)
گاهی می توان باتریها را نیز موازی بست دراین حالت نور لامپ ها کمتر می شود ولی عمر باتریها افزایش می یابد برای موازی بستن باتریها، باید قطب های منفی و مثبت را به یکدیگر متصل کرد.
🍀اتصالی در مدار 🍀
در حالت عادی با خروج جریان الکتریسیته از باتری و رسیدن آن به مصرف کننده، بخش زیادی از جریان برق مصرف شده و باقی مانده ی آن به باتری باز میگردد. اگر در مسیر عبور جریان برق مصرف کننده ای وجود نداشته باشد تمام جریان برق بدون مصرف شدن دوباره به باتری باز می گردد. به همین دلیل گرمای زیادی ایجاد می گردد و باتری نیز خراب می شود. در این حالت می گوییم اتصالی رخ داده
است.
اگر اتصالی در منزل رخ دهد فیوز می پرد و جریان برق را قطع می کند چنان چه فیوز به خوبی و به موقع عمل نکند، سبب بروز آتش سوزی خواهد شد.
#علوم
# درس چهارم
─┅━◇━♧♧━◇━┅─
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar4
پاسخ #ساعت_فکر
شماره هجده
کوچک ترین عدد زوج ۶ رقمی که رقم تکراری ندارد و در آن از ارقام ۲و ۳ استفاده نشده را می نویسیم. مجموع ارقام این عدد چقدر است؟
کوچکترین عدد: ۱۰۴۵۶۸
مجموع ارقام: ۲۴
─┅━◇━♧♧━◇━┅─
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar4
182_64276302538528.pdf
1.82M
#کتاب_راهنما
📌 اختلالات یادگیری به زبان ساده
▪️از مجموعه کتاب های آموزشی هفت بیان (راهنمایی برای مربیان و والدین)
🔹معاونت آموزش ابتدایی استان یزد در راستای آشنایی بیش از پیش همکاران خود در مدارس ابتدایی و والدین با ویژگی های دانش آموزان با مشکلات ویژه یادگیری و همچنین بیان راهبردهای درمانی ساده در جهت رفع مشکلات یادگیری آنان، کتابی را به صورت بسیار خلاصه و کاربردی تحت عنوان «اختلالات یادگیری به زبان ساده» ارائه نموده است که فایل این کتاب به اشتراک گذاشته می شود.
🔸امید آنکه مورد استفاده و بهره برداری همه همکاران قرار گیرد.
══════❁💠❁══
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
16.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سخنان دکترقره داغی درخصوص برنامه امتحان
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
1⃣ معرفی سه انیمیشن انگیزشی برای درسخوندن (۱)
⬅️ انیمیشن زوتوپیا
سلام بچهها!
اگه دنبال یه انیمیشن خندهدار و پرماجرا هستید، زوتوپیا رو از دست ندید! داستان درباره یه خرگوش بامزه به اسم جودی هاپسه که از بچگی آرزو داره پلیس بشه.
همه میگن خرگوشا نمیتونن پلیس بشن، ولی جودی میخواد ثابت کنه که اشتباه میکنن.
با دیدن زوتوپیا، میفهمین که هیچوقت نباید تسلیم بشین. این انیمیشن پر از درسهای خوبه که بهتون نشون میده چطور باید با تفاوتها کنار بیاین و برای رسیدن به هدفتون تلاش کنین. پس زوتوپیا رو ببینین و با انگیزه و انرژی بیشتر درس بخونین تا به آرزوهای بزرگتون برسین.
🔻لینک تماشای سریال زوتوپیاپلاس:
https://shadboom.com/serial/6604
⬅️ انیمیشن روح
این انیمیشن داستان نوازندهای رو تعریف میکنه که بعد از یه اتفاق به دنیای ارواح میره که هر کدوم ویژگیها و وظایف خاصی دارن. ولی نترسید، این انیمیشن اصلاً ترسناک نیست، بلکه خیلی بامزه و دلنشینه!
نوازندهی ما دنبال راهی میگرده تا به دنیای زندهها برگرده و به آرزوی واقعیش برسه. توی این ماجراجوییها، متوجه میشه که زندگی چقدر ارزشمند و پر از فرصتهای قشنگه.
حالا یه راز کوچولو: این انیمیشن بهتون کلی انگیزه میده که درس بخونید! بله، درست شنیدید! بعد از دیدن این فیلم، شما هم میخواید مثل نوازندهی داستان، به آرزوهای خودتون برسید و کلی موفق بشید! پس، حتماً این انیمیشن رو ببینید و ازش لذت ببرید و بعدش با انگیزه برید سراغ درساتون!
🔻 لینک تماشای انیمیشن روح:
https://shadboom.com/video/7111
⬅️ انیمیشن فرار مرغی
فرار مرغی یکی از بامزهترین انیمیشنهای دنیاست که دیدنش حسابی میچسبه و بهتون یاد میده چجوری با مشکلات بجنگید!
داستان این انیمیشن درباره مرغای بامزهایه که توی یه مرغداری گیر افتادن و اگه تخممرغ نذارن، به کشتارگاه فرستاده میشن! ولی به جای اینکه بترسن، تصمیم میگیرن فرار کنن!
با دیدن این انیمیشن خندهدار میفهمید که مشکلات شما هم قابل حل هستن و میتونید با قدمهای کوچولوموچولو حلشون کنید؛ مثل مسئله های ریاضی که سعی میکنید بهترین راه حل رو پیدا کنید.
🔻لینک تماشای انیمیشن فرار مرغی:
https://shadboom.com/video/236366
#معرفی_انیمیشن
جملات ادبی🧑🌾
خاطرات مدرسه 👣
داستانهای مرتبط با مدرسه 🏠
در کانال داستان مدرسه
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@dastankadeh
🔶شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که در جمعی حضور داشته باشید و در آن جمع ببینید کودکی از مادر و یا پدرش درخواستی داشته باشد که ناگهان با عصبانیت شدید والدین مواجه شود.
طوری که در برابر رفتارهای آنها کودک ساکت شده و در مواردی از شدت ناراحتی شروع به اشک ریختن کرده است.
🔶یا در خیابان کودکانی را دیده اید که مورد تحقیر دیگران قرار می گیرند. در مهمانی بوده اید که کودکی سوژه خنده به عنوان شوخی و بامزه بودن واقع شده باشد . یا حتما فیلم هایی در فضاهای مجازی مختلف دیده اید که برای خنده ترند شده اند و …..
🔶اگر پای صحبت این افرادبنشینید که اغلب آنها داستان های تلخ و غمانگیزی مشابه این مثال را از تحقیر شدنشان در دوران کودکی تعریف می کنند.
💔💔زخم های دائمی قلب….
❇️هر ضربه و تحقیری که شما در دوران کودکی تان تجربه کرده اید، زخم های دائمی در قلب و ذهن شما برجای می گذارند. ممکن است حتی زخم های شما به مرور زمان بهبود پیدا کنند اما ذهن شما هیچ گاه این تجربیات تلخ مربوط به تحقیر در آن دوران را فراموش نخواهد کرد.
❇️اگر شما در دوران کودکی خود تجربه تلخ تحقیر شدن داشته باشید، ممکن است به مرور زمان دچار این احساس شوید که ارتباطتان با دیگران قطع شده و در برقراری تعامل و کنترل احساسات خود دچار مشکل هستید. تحت تاثیر تجربه تحقیر در دوران کودکی تان در مواقع عصبانیت آن را شدیدا ابراز کرده و حتی در مواقعی غیرقابل کنترل می شوید.
❇️فراموش نکنید که تحقیر شدن در دوران کودکی از سوی والدین و دیگر افراد نزدیک به کودک می تواند بر نحوه دلبستگی او در مراحل بعدی زندگی تاثیر بگذارد.
✅ایجاد حس اطمینان و دوست داشته شدن از سوی کودک به جای تحقیر وی می تواند به ایجاد روابط سالم و ایمن برای وی در آینده کمک کند.
❇️به اعتقاد کارشناسان شاید بتوان گفت که تحقیر در دوران کودکی موجب خواهد شد سطح افسردگی و اضطراب افراد نیز به میزان زیادی افزایش پیدا کند.
❇️در همین راستا موارد بسیاری دیده می شود که بیماران افسرده اعتراف می کنند در دوران کودکی خود مورد اذیت و آزار عاطفی قرار گرفته اند.
❇️بر خلاف این تصور که تنها خشونت فیزیکی عامل ایجاد احساسات منفی در کودک می شود، باید گفت تجارب تلخ ناشی از آزارهای روانی می تواند برای کودک شما آسیب های بیشتری نسبت به تنبیه فیزیکی آنها به همراه داشته باشد.
❇️توجه داشته باشید که حتی جدا از تجربه های تلخ تحقیر مستقیم کودکتان، تجربه های غیر مستقیم دیگری مانند طلاق والدین، خشونت خانگی و زندگی در محیطی ناآرام همه و همه می تواند نوعی تحقیر عاطفی شدید برای کودک شما محسوب شود و بر سلامت روان وی تاثیرات نامطلوبی برجای می گذارد.
❇️حواستان به این موضوع باشد که حتی اگر کودک خود را تحت تاثیر مشاهده احساسات ناخوشایند نزد مشاوره روانشناسی ببرید باز هم تجربیات تلخ گذشته در ذهن وی مانده و گاهی اوقات در خلوت خودش آنها را مرور کرده و تحت تاثیر ضربه روحی بسیار شدیدی که تجربه کرده دچار احساسات ناخوشایندی می شود.
🔴 پس بهتر است از اهمین امروز تصمیم بگیرید دست از تحقیر کودکان بردارید.
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نکته ای از کتاب "امیل"
نوشته ی ژان ژاک روسو، به بیان استاد مطهری
⏰کانال پرورشی ایران
حاوی مطالب آموزشی و فرهنگی 🧑💻
@Schoolteacher401
↔️↔️↔️↔️↔️↔️↔️↔️
@madrese_yar
کانال فصل چهارم (3).pdf
1.11M
درسنامه هدیه های آسمان
کل کتاب
درس به درس
📙 ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar4
کانال فصل چهارم (4).pdf
7.76M
🍓دفتر کل سوالات هدیه
📚کل دروس
📙 ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar4
کانال فصل چهارم (1).pdf
426.3K
آزمون ریاضی از فصل اول تا اخر صفحه ۵۵
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar4
کانال فصل چهارم (2).pdf
915.6K
پاسخنامه ارزیابی تا صفحه ۵۵.pdf
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar4
@MoallemYariR4 پاورپوینت درس 4 فارسی.pptx
3.97M
پایه چهارم|
🔺 پاورپوینت درس 4 #نگارش چهارم ابتدایی
🔸 #درس4 : ارزش علم
🔸 درس چهارم فارسی نوشتاری
👈 #سری1
🔸 هشتگ ها : #فارسی , #درس4فارسی , #پاورپوینت ,
➖➖➖➖➖➖
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar4