فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نام گذاری زاویه
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar4
بنویسیم آذر2.pdf
162.8K
🚀آزمون بنویسیم
🥁چهارم ابتدایی
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar4
آزمون عملکردی اجتماعی.pdf
72.7K
📚آزمون عملکردی اجتماعی
🍒چهارم ابتدایی
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar4
14010527p81115k594_221220_140644.pdf
1.12M
آزمون ریاضی
🔻 دی ماه
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar4
ضربهای دو رقمی.pdf
324.5K
درسنامه ریاضی
🔻 ضرب دو رقمی
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar4
آزمون بنویسیم دی ماه.pdf
94.5K
آزمون ##نگارش
🔻 دی ماه
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar4
ارزشیابی هدیه آذر ماه.pdf
263.7K
🚀ارزشیابی هدیه
🔥چهارم ابتدایی
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar4
هدایت شده از تدریس یار پایه دوازدهم
کانال های 15 گانه مجموعه تدریس یار
👇👇👇👇👇👇
از ابتدایی تا متوسطه
کانالهایی برای بهتر دیده شدن و بهتر بزرگ شدن.
👌👌👌👌👌👌👌👌👌
جهت سفارش تبلیغ شبانه و یا روزانه
در ۱۵ کانال مجموعه تدریس یار با ما در ارتباط باشید
@teacherschool
✅✅✅✅✅✅✅
#لبیک_یا_خامنه_ای #امام_زمان #ایران
هدایت شده از تدریس یار پایه دوازدهم
به بزرگترین مجموعه دانشآموزی در #ایتا بپیوندید.
🌺دریافت #نمونهسوال، #جزوه و کلی اطلاعات دیگر برای افزایش نمره شما ✈️ 👇
کلاس اولی ها 👇👇👇
@tadriis_yar1
کلاس دومی ها 👇👇👇
@tadriis_yar2
کلاس سومی ها 👇👇👇
@tadriis_yar3
کلاس چهارمی ها 👇👇👇
@tadriis_yar4
کلاس پنجمی ها 👇👇👇
@tadriis_yar5
کلاس ششمی ها 👇👇👇
@tadriis_yar6
کلاس هفتمی ها 👇👇👇
@tadriis_yar7
کلاس هشتمی ها 👇👇👇
@tadriis_yar8
کلاس نهمی ها 👇👇👇
@tadriis_yar9
کلاس دهمی ها 👇👇👇
@tadriis_yar10
کلاس یازدهمی ها 👇👇👇
@tadriis_yar11
کلاس دوازدهمی ها 👇👇👇
@tadriis_yar12
کانال کلی برای معلمان
@tadriis_yar
کانال ضمن خدمت و اطلاع از مسابقات
@ltmsme
کانال ایده و نقاشی و کاردستی
@naghashi_ghese
کانال فیلم و قصه کودکانه
@ghesehayekoodakaneeh
کانالی حاوی مطالب مفید فرهنگی و پرورشی ویژه اولیا و معلمان
@madrese_yar
کانال ترفند و خلاقیت
@khalaghbashh
کانال آشپزی و نکات جالب
@ashpaziibaham
کانال خانواده سبز
@familygreen
✅ چگونه #تدریس_حرفه_ای داشته باشیم؟
برای داشتن یک تدریس حرفه ای، قبل از اینکه وارد کلاس شوید به چند سوال پاسخ دهید:
1⃣ چه چیزی ؟ (what)
منظور این است که معلم از خود بپرسد چه چیزی را در این جلسه تدریس خواهد نمود؟ موضوع درس چیست ؟ آیا نسبت به محتوای درس از تسلط کافی برخوردار می باشد؟ به زبان ساده، آیا سواد کافی برای تدریس درس جدید را دارد؟
اگر جواب مثبت بود، باید به سراغ سوال های بعدی برود. در غیر این صورت، نیاز به مطالعه در حد تسلط کامل به درس مورد نظر، ضروری می نماید.
2⃣ چرا؟ (why):
اهداف درس کدامند ؟ چرا دانش آموزان باید این درس را یاد بگیرند ؟ دانش آموزان پس از یادگیری درس جدید، چگونه می توانند از یادگیری خود در محیط زندگی خود استفاده کنند؟
در این سوال، ابتدا معلم اهداف درس را برای خود کاملا" روشن می سازد. اما مهمتر از آن باید به این سوال پاسخ دهد که هدف از یادگیری این درس چیست، آیا برای آنها پاسخ های مناسبی را آماده دارد تا با استفاده از آن ضمن بیان اهداف درس، آنها را با مسائل زندگی دانش آموزان درگیر ساخته و میزان علاقه و یادگیری دانش آموزان را افزایش دهد.
به عنوان مثال از این عبارت استفاده نماید که؛ اگر این درس را خوب یاد بگیرید می توانید درزندگی خود از آن استفاده نموده وبرخی از مشکلات احتمالی خود را حل کنید.
3⃣ به چه کسی؟ (whom) :
یعنی آن که مخاطب من کیست ؟ آیا مخاطب من دانش آموزان دوره ابتدایی هستند، یا دانش آموزان دوره متوسطه وغیره. همان طوریکه مشخص است؛ نحوه تدریس برای هر کدام از دانش آموزان دوره های تحصیلی مختلف، متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال معلم نمی تواند مطالبی که برای دانش آموزان دوره ابتدایی مفید است، برای دانش آموزان دوره متوسطه نیز استفاده نماید و یا بالعکس. پس مخاطب شناسی و استفاده ازعبارات و مثال های مربوط به همان سن و سال، از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
4⃣ چگونه؟ ( How ):
شاید مهمترین سوالی که یک معلم حرفه ای ، قبل از ورود به کلاس از خود بپرسد، همین سوال باشد .
منظور از این سوال، انتخاب روش و یا روشهای تدریس برای شروع، ادامه و اتمام یک جلسه از تدریس موفق می باشد. در این جا معلم باید از خود بپرسد با چه شیوه ای تدریس خود را آغاز نمایم که برای دانش آموزان دلچسب باشد؟ چگونه تدریس خود را ادامه دهم تا بتوانم، دانش آموزان را تا پایان کلاس با موضوع درس، درگیر سازم؟ و در نهایت اینکه با استفاده از چه فنونی تدریس خود را به پایان برسانم تا دانش آموزان همواره منتظر جلسه بعدی بمانند؟
به همین جهت، معلم باید قبل از تدریس، تفکر نماید که با چه روشهایی می تواند تدریس خود را با موفقیت به پایان برساند. به طور مثال، آیا برای این جلسه، روش تدریس توضیحی کاربرد دارد یا باید از روش تدریس آزمایشی استفاده نمود، ویا اینکه تلفیقی از چندین روش باشد؟ اگر به سوالات فوق جواب قانع کننده ای پیدا نمود، مسلما" نتیجه آن، یک تدریس اثربخش خواهد بود.
5⃣ چه وقت ؟ ( when ):
منظور از چه وقت به هیچ وجه ، زمان تخصیص داده شده به تدریس نیست که، اغلب افراد به غلط تصور می کنند. چون همه معلمان می دانند که زمان تدریسشان چند دقیقه و یا چند ساعت است. بلکه منظور این است که معلم، قبل از آنکه به کلاس وارد شود تفکر نماید که چه مطلبی را در چه زمانی از وقت کلاس به دانش آموزان عرضه بدارد، تا نهایت اثر خود را برروی دانش آموز بر جای بگذارد. این نکته بسیار مهمی است که متاسفانه اغلب معلمان از آن غفلت می کنند.
ما در شروع تدریس مجبوریم ، مقدمه چینی هایی داشته باشیم که این مقدمه چینی به هیچ وجه نمی تواند درساعات آخر تدریس، قابل استفاده باشد. ویا ممکن است برای تبیین مطلب از مثال هایی در اواسط کلاس استفاده کنیم که برای اوایل کلاس کاربرد نداشته باشد. لذا تفکر معلم روی این مطلب که چه چیزی را چه موقع از کلاس بیان نماید کاری است بس مهم که سبب بالا رفتن کیفیت تدریس معلم شده و اورا به یک معلم حرفه ای تبدیل خواهد کرد.