🔴 #طرح_درس_فارسی_درس_زیارت
#روش_تدریس : الگوی ایفای نقش
#اهداف_کلی:
1. تقویت مبانی دینی
2. تقویت مهارت های چهارگانه ی زبان آموزی
#اهداف_جزئی:
1.آشنا شدن با زیارت به عنوان یکی از مفاهیم دینی
2.اهمیت حرم ائمه
3.آشنایی با برخی مسائل مثل دعا کردن
4.کامل کردن داستان ناتمام
5.نگارش خلاق
6.خلاصه کردن جمله.
#واژه_های_مهم: زیارت- حرم- آیینه کاری- چلچراغ- صحن- اذان- گلدسته- مغرب- وضو- چادر گلی- گلاب- درخشان و ...
#گام_اول: گرم کردن گروه:
معلم پس از ورود به کلاس از دانش آموزان می پرسد : اگر کفش هایتان بال داشتند چه می کردید؟
پاسخ های هر گروه را روی تخته سیاه می نویسد و مسیر هر پاسخ را به سمت زیارت امامان معصوم هدایت می کند و به بچه ها توضیح می دهد که مرقد امام هشتم ما حضرت امام رضا(ع) در یکی از شهر های کشور عزیزمان ایران و در مشهد است و ... سپس به دانش آموزان می گوید الان می خواهیم داستان زیارت زینب به همراه مادرش را به صورت نمایش اجرا کنیم.
#گام_دوم: گزینش شرکت کنندگان:
با توجه به خصوصیات و علاقه ی آنها نسبت به ایفای نقش, آموزگار افراد را انتخاب می نماید. علی از گروه 5 عهده دار نقش مادر, رضا از گروه 3 عهده دار نقش دختر, حسن از گروه 1 به عنوان قصه گو انتخاب می شوند.
معلم:بچه ها حالا تا دوستانتان خود را آماده ی نمایش می کنند,شما در مورد سؤالاتی که می پرسم فکر کنید. تا به حال به کجاها برای زیارت رفته اید؟ به همراه چه کسانی به زیارت رفته اید؟ و سؤالاتی درباره ی زیارت از دانش آموزان می پرسیم و می خواهیم اگر خاطره دارند بیان کنند.
#گام_سوم: پردازش صحنه
ایفا گران نقش طرح صحنه را تهیه می کنند و در حین پردازش صحنه سؤالاتی از قبیل محل اجرای نمایش و اینکه بچه ها آیا با نقش خودتان ارتباط برقرار نموده اید آنها را راهنمایی می کنیم.
#گام_چهارم: آماده کردن مشاهده گران:
در این مرحله از دانش آموزان می خواهیم که ضمن تماشای نمایش فکر کنند و خود را به جای یکی از نقش های دانش آموزان ایفا کننده بگذارند که چه کارهایی را می توانیم انجام دهیم.
#گام_پنجم: نمایش
بازیگران نقش می گیرند و خود را در آن نقش باور می کنند و به یکدیگر از روی واقعیت پاسخ می دهند. قصه گو شروع به خواندن روی کتاب می نماید و دانش آموزان ایفای نقش در زمان های خود اقدام به ایفای نقش می کنند.
#گام_ششم: بحث و ارزشیابی
معلم: بچه ها اگر شما به جای زینب بودید چه کارهای دیگری را در حرم امام رضا(ع) برای خشنودی خدا انجام می دادید؟ دوست دارید چه دعاهای دیگری مثل زینب بکنید؟و از امام رضا(ع) چه می خواستید؟ و... و سؤالاتی درباره ی درگیر نمودن دانش آموزان از نظر عقلی و عاطفی با مسئله زیارت و توجه به ائمه ی اطهار (ع) را مطرح می کنیم.
#گام_هفتم: نمایش دوباره:
برای درگیر نمودن سایر دانش آموزان و توجه به عواطف روحی آنها نمایش را در کلاس تکرار می نماییم و در صورت وجود خطا در میان دانش آموزان آنها را راهنمایی می کنیم .
#گام_هشتم: بحث و ارزشیابی:
پس از اتمام نمایش از دانش آموزان می خواهیم که راه های گوناگونی که می شود باخدا حرف زد و یا با امام رضا(ع) درد دل کرد بیان کنند و دانش آموزان را مشتاق به زیارت امام هشتم می نماییم.
#گام_نهم: تجارب مشترک و تعمیم:
بچه های عزیزم آیا تا به حال به زیارت امام هشتم رفته اید؟چه حالتهایی برای شماویا پدر و مادرتان در آنجا رخ داده است؟ در حرم امام رضا(ع) بیشتر چه کارهایی را باید جهت خشنودی خداوند انجام بدهیم؟ و چه کارهایی را نباید انجام بدهیم؟
1_2097948409.docx
20.8K
فرم خام کارنامه ماهیانه
با فرمت ورد قابل ویرایش
جهت استفاده همکاران محترم
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar4
به نظر من اشتباهه
بازم اساتید گروه باید نظر بدن
در ترکیب کلمات عین کلمه به علاوه پسوند میاد
زمانی یه حرکت یا نشانه ای اضافه میشه که
دو تا مصوت کنار هم بیایند
مثل راننده + ان
چون اِ آخر و الف
هر دو مصوت هستند
ه آخر به اِ دوم تبدیل میشه و یک
گ مابین اونا قرار می گیره
رانندِگان
اما
درخت +ان درختان میشه
الان شما ترکیب رفتگر را
جدا بنویسید
پس باید بشه
رفتگر =رفته + گر
چهار روش درس خوندن
🟠تکنیک فاینمن
🔵امتحان پشت برگه
🟣اکتیو ریکال
⚪️تکنیک پومودورو
🔷💠🔷🔹🔷💠🔷🔹🔷💠🔷
🟠تکنیک فاینمن :
درس رو بخون، حالا به بقیه یاد بده،
جاهایی رو که مشکل داشتی و دوباره بخون🐰
🔵امتحان پشت برگه:
(بهترین روش)
بعد از اینکه درس خوندی از خودت امتحان بگیر،
جاهایی که اشتباه داشتی و دوباره بخون💜
🟣اکتیو ریکال:
درس رو کامل بخون، بعد چشماتو ببند،
و چیزایی رو که خوندی به یاد بیار،
تکرارش کن تا حفظ شی😀💜
⚪تکنیک پومودورو :
25دقیقه درس بخون
5دقیقه استراحت کن
4بار اینارو تکرار کن
بعدش یه استراحت کن🧡😀