درس هدیه های آسمانی ( مزرعه اعمال)
طبق ساحت تعلیم و تربیت اعتقادی ، عبادی و اخلاقی
هدف: آشنایی با مفهوم نتیجه اعمال
_ آشنایی با تناسب اعمال و نتیجه آن در زندگی ( دانشی _ نگرشی)
_ تقویت تمایل به انجام کارهای نیک برای خشنود کردن خداوند ( عاطفی)
_ تمایل به انجام کارهای نیک برای بهره مندی از پاداش در جهان آخرت ( رفتاری)
_ تلاش برای انجام کارهای نیک( رفتاری)
روش تدریس: فعال ( دانش آموز محوری) ، مشارکتی
#موسسه_راهیان_کوثر_شعبه_آذربایجان_غربی
#پایه_چهارم_ابتدایی
#آموزگار_وحیده_فتحی_نژاد
#دبستان_نورالهدی_نقده
23.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
درس ریاضی ( مساحت)
توضیحات دانش آموزان عزیز کلاس چهارم ریحانه خلیلی و محیا نیکخوی با استفاده از دست ورزی
طبق ساحت تعلیم و تربیت علمی و فناورانه
هدف:_ آشنایی فراگیران با مساحت قسمت رنگی
_ آشنایی فراگیران با حل مساحت در شکل های ترکیبی
روش تدریس: فعال( دانش آموز محوری)
مکان : کلاس
#موسسه_راهیان_کوثر_شعبه_آذربایجان_غربی
#پایه_چهارم_ابتدایی
#آموزگار_وحیده_فتحی_نژاد
#دبستان_نورالهدی_نقده
درس ریاضی ( احتمال)
طبق ساحت تعلیم و تربیت علمی و فناورانه
هدف:_ آشنایی فراگیران با مفهوم احتمال و پدیده های تصادفی
_فراگیران با پدیده های احتمالی در زندگی
واقعی آشنا شده و بتوانند آن را به کار گیرند.
روش تدریس: فعال( دانش آموز محوری)
مکان :( کلاس)
وسایل مورد نیاز: کیسه ، مهره های رنگی، چوب خط رنگی و چرخنده
#موسسه_راهیان_کوثر_شعبه_آذربایجان_غربی
#پایه_چهارم_ابتدایی
#آموزگار_وحیده_فتحی_نژاد
#دبستان_نورالهدی_نقده
املای جستجو گر خلاق
طبق ساحت تعلیم و تربیت علمی و فناورانه
هدف:_افزایش و تقویت قدرت تمرکز در فراگیران
_افزایش قدرت یادگیری در فراگیران
_توجه بیشتر به جزئیات
_تمرین صبر و تمرکز
#موسسه_راهیان_کوثر_شعبه_آذربایجان_غربی
#پایه_چهارم_ابتدایی
#آموزگار_وحیده_فتحی_نژاد
#دبستان_نورالهدی_نقده
درس مطالعات (تقویم)
طبق ساحت تعلیم و تربیت علمی و فناورانه
هدف: _آشنایی فراگیران با تقویم
_ فراگیران گذر عمر را بدانند وبه بهترین نحو از لحظه لحظه زندگی خودشان بهره ببرند
_ فراگیران موارد استفاده از تقویم را توضیح دهند.
_فراگیران برخی از روزهای تعطیل و غیر تعطیل را در تقویم بیابند.
_فراگیران روز تولد خود و برخی از اعضای خانواده اش را روی تقویم پیدا کنند.
_ اعداد و روزهای یک ماه را در یک تقویم جدید بازنویسی کند.
روش تدریس: فعال( دانش آموز محوری)
#موسسه_راهیان_کوثر_شعبه_آذربایجان_غربی
#پایه_چهارم_ابتدایی
#آموزگار_وحیده_فتحی_نژاد
#دبستان_نورالهدی_نقده
درس علوم( موجودات زنده و غیر زنده)
طبق ساحت تعلیم و تربیت اعتقادی ، عبادی و اخلاقی و ساحت تعلیم و تربیت علمی و فناورانه
هدف : _آشنایی فراگیران با موجودات زنده و غیر زنده
_ آشنایی با ویژگی های موجودات زنده و غیر زنده و گفت و گو درباره ویژگیهای آنها
_ فراگیران بتوانند موجودات زنده و غیر زنده را طبقه بندی کنند.
روش تدریس: فعال( دانش آموز محوری) و گردش علمی
مکان: بوستان
#موسسه_راهیان_کوثر_شعبه_آذربایجان_غربی
#پایه_چهارم_ابتدایی
#آموزگار_وحیده_فتحی_نژاد
#دبستان_نورالهدی_نقده
42.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
https://eitaa.com/teacherakbari2
🟣آیا فرزندت جمع و تفریق فرآیندی را اشکال داره ؟
نگران نباش تو این کانال خانم معلم همهی دروس کلاس دوم را راحت و شیوا به فرزندت یاد میده
🤩😊
🔅 #پندانه
✍ من فقط ضربه آخر را زدم
🔹مادرشوهر بعد از اتمام ماه عسل با تبسم به عروسش گفت:
تو توانستی در عرض ۳۰ روز، پسرم را ملزم به خواندن نمازهایش کنی؛ کاری که من طی ۳۰ سال در انجام آن تلاش کردم و موفق نشدم!
🔸و اشک در چشمانش جمع شد.
🔹عروس جواب داد:
مادرجان، داستان سنگ و گنج را شنیدهاید؟
🔸سنگ بزرگی، راهِ رفتوآمد مردم را سد کرده بود. مردی تصمیم گرفت آن را بشکند و از سر راه بردارد. با پتکی سنگین، ۹۹ ضربه به پیکر سنگ وارد کرد و خسته شد.
🔹مردی از راه رسید و گفت:
تو خسته شدهای، بگذار من کمکت کنم.
🔸مرد دوم، تنها صدمین ضربه را وارد کرد و سنگ بزرگ شکست. ناگهان چیزی که انتظارش را نداشتند، توجه هر دو را جلب کرد. طلای زیادی زیر سنگ بود!
🔹مرد دوم که فقط یک ضربه زده بود، گفت:
من پیدایش کردم، کار من بود، پس مال من است!
🔸مرد اول گفت:
چه میگویی؟! من ۹۹ ضربه زدم، دیگر چیزی نمانده بود که تو آمدی!
🔹مشاجره بالا گرفت و بالاخره دعوای خویش را نزد قاضی بردند و ماجرا را برای قاضی تعریف کردند.
🔸مرد اول گفت:
باید مقداری از طلا را به من بدهد زیرا من ۹۹ ضربه زدم و سپس خسته شدم.
🔹دومی گفت:
همه طلا مال من است، خودم ضربه زدم و سنگ را شکستم.
🔸قاضی گفت:
مرد اول، ۹۹ جزء آن طلا از آنِ اوست؛ و تو که یک ضربه زدی، یک جزء آن، از آنِ توست؛ اگر او ۹۹ ضربه را نمیزد، ضربه صدم نمیتوانست بهتنهایی سنگ را بشکند.
🔹و تو مادرجان! ۳۰ سال در گوش فرزندت خواندی که نماز بخواند، بدون خستگی، و اکنون من فقط ضربه آخر را زدم!
🔸اخلاقِ اصیل و زیبا از انسانِ اصیل و با اخلاق سرچشمه میگیرد. جای بسی تفکر و تأمل دارد، کسانی که تلاش دیگران را حقِ خود میدانند، کم نیستند اما خداوند از مثقال ذرهها سؤال خواهد كرد.
🔰 پیامبر اکرم(صلیالله علیه وآله) فرمودند:
کاملترین مؤمنان از نظر ایمان، کسی است كه اخلاقش نیكوتر باشد؛ و خوشرویی، دوستی و محبت را پایدار میکند.
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
🔴 تو دفتر برنامه ریزیم چی بنویسم؟
1- اهداف روزانه، هفتگی و ماهانه.
2- اهداف تحصیلی و کاری.
3- در حد یکی دو خط تخلیه حرفای مغز.
4- لیست فیلم و سریال هایی که باید ببینی.
5- ریز خرج و مخارج و قسطایی که داری.
6- اهداف مالی و هدف گذاری پس اندازیتون.
7- ارزیابی خودت.
8- یکی دو خط برای نوشتن شکرگذاری روزانه.
9- لیست کتابهایی که باید بخونیشون.
10- خلاصه ای از پایان روز و چیزی که گذشت.
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
⭕️ قانون 15دقیقه چیست؟
✅ این قانون به قدرت #تغییرات کوچک اشاره دارد!
◀️ ساموئل اسمایلز ، مولف کتاب اخلاق و اعتماد به نفس، بر این اعتقادست که تکرار کارهای کوچک نه تنها شخصیت انسان را میسازد بلکه شخصیت ملت ها را تعیین می کند.
1- اگر روزی 15 دقیقه را صرف #خودسازی کنید در پایان یک سال، تغییر ایجاد شده در خویش را به خوبی احساس خواهید کرد.
2- اگر روزی 15 دقیقه از کارهای بی اهمیت خویش بکاهید، ظرف چند سال موفقیت نصیبتان خواهد شد.
3- اگر روزی 15دقیقه را به فراگیری زبان اختصاص دهید از هفته ای یک بار کلاس زبان رفتن بهتر است.
4- اگر روزی 15دقیقه را به پیاده روی سریع اختصاص دهید از هفته ای چند بار به باشگاه ورزشی رفتن، نتیجه ی بهتری خواهید گرفت.
5- اگر روزی 15 دقیقه مطالعه و سلول های خاکستری خویش را درگیر کنید؛ به ÷پیشرفت های عظیم یادگیری دست خواهید یافت.
* زیبایی روش یا قانون 15 دقیقه در این است که آنقدر کوتاهست که هیچ وقت به بهانه ی این که وقت ندارید آن را به تاخیر نمی اندازید.
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
🔆 #پندانه
✍ پند و حکمت یا مال دنیا
🔹روزی صاحبدلی به پسرش گفت:
پسرم! بیا برویم و زیر درخت صنوبری بنشینیم.
🔸پسر بههمراه پدرش راهی شد.
🔹پدر دست در جیب خود کرد و مقداری سکۀ طلا از جیب خود بیرون آورد و بر زمین نهاد و گفت:
پسرم! میخواهی نصیحتی به تو دهم که عمری تو را به کار آید؛ یا این سکهها را بدهم که رفعِ مشکلی اساسی از زندگی خود کنی؟
🔸پسر فکری کرد و گفت:
پدر! بر من پندی بیاموز، سکهها را نمیخواهم. سکه برای رفع یک مشکل است، ولی پند برای رفع مشکلات تمام عمر.
🔹پدرش گفت:
سکهها را بردار.
🔸پسر پرسید:
پندی ندادی؟
🔹پدر گفت:
وقتی تو طالبِ پندی و سکه را گذاشتی و پند را برداشتی، یعنی میدانی سکهها را کجا هزینه کنی و این بزرگترین پند من برای تو بود.
🔸پسرم! بدان خداوند نیز چنین است، اگر مال دنیا را رها کنی و بهدنبال پند و حکمت باشی، دنیا خود به تو روی میکند؛ ولی اگر بهدنبال دنیا باشی، یقین کن علم و حکمت از تو گریزان خواهد شد.
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
✅ عادت های اشتباه هنگام درس خواندن
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar