❓سوال شماره 50
🔹 مشکلات ی میانجی :
🔹 جواب : کلماتی که دارای حروف ه و اِ و ه چسبا اخر هستند را با این توضیح دانش آموزان آموزش میدهیم.
🔹 ابتدا دسته ای از کلمات را که دارای ه و ه چسبان هستند را روی تابلو می نویسیم و صدای آخر آنها را نمی گذاریم مثل پرد، نرد ،مدرس ، بعد می خوانیم و میگویم پرد معنی نمی دهد پس باید ه گذاشته شود همچنین نرد معنی نمی دهد پس باید ه گذاشته شود و مدرس معنی نمی دهد پس باید ه چسبان به آخر آن اضافه شود.
همچنین فعل ها ه تنها میگیرند و برای مثال آورده ،خورده، رفته، بوده.
اما کلمه مادر معنی میدهد پس نیاز به ه و ه چسبان ندارد و (-ِ) دوستی می گذاریم و بعد از شناخت (-ِ) غیر اول و ه تنها و ه چسبان می رویم به سراغ ی میانجی.
🔹 اینجا دانش آموزان به خوبی یاد گرفتهاند که سای معنی نمی دهد پس باید حتما ه چسبان به آن اضافه شود و به سایه تبدیل شود و بعد ی میانجی را می گذاریم مثل این کلمه :
سایه ی درخت
یا خانه ی مریم
اعظم هاشمی
مطالب مفید علمی و فرهنگی
پرورشی و ایده های ناب مخصوص اولیا . دانش آموزان و همکاران فرهنگی
@madrese_yar
#لبیک_یا_خامنه_ای #امام_زمان #معلم
❓سوال شماره 52
🔹راهکار برای دانش آموزانی که زرنگ هستند اما بی دقت هستند چه چیزی میباشد دانشآموزها سال جا میگذارند و یا نقطه یا تشدید نمی گذارند؟
🔹 جواب : دانش آموزان باهوش معمولاً سوالات و تمرینات سخت را به خوبی انجام میدهند.
اما در سوالات و تمرینات آسان بیدقت هستند.
🔹 راهکار : تمرینات تشخیص تفاوت ها و تمرینات پیدا کردن شباهت ها و پیدا کردن یک کلمه در متن و نوشتن کلمات بی نقطه و یک نقطه ای و دو نقطه ای می باشد
اعظم هاشمی
مطالب مفید علمی و فرهنگی
پرورشی و ایده های ناب مخصوص اولیا . دانش آموزان و همکاران فرهنگی
@madrese_yar
#لبیک_یا_خامنه_ای #امام_زمان #معلم
❓سوال شماره 53
🔸دانش آموزی که نمی تواند به خوبی حرف بزنند و تکالیفش را انجام بدهد و خانواده حاضر به همکاری درمانی نیستند را چه کار باید کرد؟
🔸 جواب : در این مورد باید شما از مشاور مدرسه و مدیر مدرسه کمک بگیرید
اعظم هاشمی
مطالب مفید علمی و فرهنگی
پرورشی و ایده های ناب مخصوص اولیا . دانش آموزان و همکاران فرهنگی
@madrese_yar
#لبیک_یا_خامنه_ای #امام_زمان #معلم
❓سوال شماره 54
🔺دانش آموز کلاس اولی که هر چه سعی می کنم یادش دهم چیزی را یاد نمیگیرد و ده بار گفته میشود و در آخر از روی دست نوشته بقیه نگاه می کند چه مشکلی دارد؟
🔺 جواب : این دانش آموز باید مورد ارزیابی قرار بگیرد تا اینکه ببینیم پیش نیازهای خواندن و نوشتن را یاد گرفته است؟ یا اینکه تست هوش از او گرفته شود تا مشخص شود که بهره هوشی او به چه اندازه است و اینکه آیا در گروه اختلالات قرار میگیرد یا خیر ؟
اعظم هاشمی
مطالب مفید علمی و فرهنگی
پرورشی و ایده های ناب مخصوص اولیا . دانش آموزان و همکاران فرهنگی
@madrese_yar
#لبیک_یا_خامنه_ای #امام_زمان #معلم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 کلاهبرداری از طریق پیام رسانهای داخلی
🔹اگر در پیام رسان های داخلی پیامی مبنی بر ابلاغیه الکترونیکی یا مشابه آن دریافت کردید، کافی است گزینه «گزارش محتوای نامناسب» را انتخاب کنید تا این موضوع توسط تیم پشتیبانی پیام رسان بررسی شود.
✅جهت انجام آزمون ضمن خدمت ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@ltmsme
#معلم #ضمن_خدمت #آزمون
18.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
موضوع: نمایش برای تدریس درس۱۳ هدیه های آسمانی
هدف :نوشتن نمایش نامه توسط خود فراگیران، توجه به روحیات فراگیران برای یادگیری از روی نمایش و..
توجه با ساحت زیستی و حرکتی ،اجتماعی، اقتصادی وعبادی
مکان:کلاس
روش:نمایشی
وسایل : خودکار ،پول و..
#موسسه_راهیان_نور_شعبه_آذربایجان_غربی
#آموزگار_هاشمیان
#پایه_پنجم_ابتدایی
#مدرسه_نور_الهدی_نقده
6.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
موضوع: تلفیق ورزش وریاضی درس محیط دایره
هدف :یادگیری ریاضی در زنگ ورزش ، توجه به روحیه فراگیران در محیط باز و...
توجه به ساحت زیستی وحرکتی ، علمی وفناوری
مکان :حیاط مدرسه
روش :تلفیقی
ابزار :گچ برای کشیدن دایره
#موسسه_راهیان_نور_شعبه_آذربایجان_غربی
#آموزگار_هاشمیان
#پایه_پنجم_ابتدایی
#مدرسه_نور_الهدی_نقده
19.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
موضوع: اجرای مسابقه برای مبحث دایره برای تثبیت یادگیری ریاضی از طریق بازی
هدف :یادگیری ریاضی در زنگ ورزش و تثبیت آن از طریق بازی ومسابقه ،توجه به روحیات فراگیران وعلاقه ی آن ها به ورزش وریاضی و..
توجه به ساحت علمی وفناوری، زیستی حرکتی ،اجتماعی
مکان :حیاط مدرسه
روش :سرگرمی وبازی
وسایل :تمام اجسام دایره در محیط اطرافمان ،متر و..
#موسسه_راهیان_نور_شعبه_آذربایجان_غربی
#آموزگار_هاشمیان
#پایه_پنجم_ابتدایی
#مدرسه_نورالهدی_نقده
26.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
موضوع :اجرای مسابقه برای علوم با وسایل های عینی آن درس
هدف:یادگیری از طریق مشاهده ولمس کردن وسایل ،اجرای مسابقه برای تثبیت یادگیری و...
توجه به ساحت علمی وفناوری، زیستی حرکتی ، اجتماعی
مکان :کلاس
روش :فعال وفراگیر محور
وسایل:گوه ،تور ماهی گیری ، پیچ ،دوچرخه و..
#موسسه_راهیان_نور_شعبه_آذربایجان_غربی
#آموزگار_هاشمیان
#پایه_پنجم_ابتدایی
#مدرسه_نور_الهدی_نقده
29.45M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
موضوع: کنفرانس و تحقیق درس ۱۳ هدیه های آسمانی
هدف :تقویت قدرت بیان ،بالا بردن روحیه ی پژوهشی در فراگیران ،توجه به یادگیری از همسالان و...
توجه به ساحت علمی وفناوری، زیبا شناختی ،عبادی ،اقتصادی
مکان:کلاس
روش:کنفرانس وپروژه ای
وسایل: کاغذ ،ماژیک و...
#موسسه_راهیان_نور_شعبه_آذربایجان_غربی
#پایه_پنجم_ابتدایی
#آموزگار_هاشمیان
#مدرسه_نور_الهدی_نقده
27.39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
موضوع: ابتکار بازی توسط فراگیران برای مرور درس ها
هدف: ایجاد خلاقیت در کلاس ، فعال کردن ذهن خلاق در فراگیران ،و..
توجه به ساحت زیستی حرکتی، اجتماعی ،زیبا شناختی و..
مکان:کلاس
روش:فعال وفراگیر محور
وسایل :کاغذ رنگی ،خودکار و..
#موسسه_راهیان_نور_شعبه_آذربایجان_غربی
#آموزگار_هاشمیان
#پایه_پنجم_ابتدایی
#مدرسه_نور_الهدی_نقده
هدایت شده از قصه و نقاشی و کاردستی و بازی و ایده کودکانه
#قصه ها و کلیپ های کودکانه
ایده و #نقاشی و #کاردستی
مورد استفاده در پایه ابتدایی
قابل استفاده برای معلمان و اولیا و دانش آموزان
@naghashi_ghese