📌 آغاز سنجش سلامت کلاس اولیهای سال تحصیلی آینده
♦️فرایند دریافت نوبت سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی برای نوآموزانی که تا اول مهر 1403، شش سال تمام دارند و باید در پایه اول دبستان ثبتنام کنند، آغاز شده است.
♦️خانوادهها باید به سامانه my.medu.ir مراجعه کنند و برای دریافت نوبت سنجش اقدام کنند.
♦️پایگاههای سنجش سلامت شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 صبح تا 12:30 فعال هستند.
✅جهت انجام آزمون ضمن خدمت ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@ltmsme
#معلم #ضمن_خدمت #آزمون
29.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔶 چک لیست یا رنج لیست؟
چه وقت؟
چگونه؟
👈 آقای بهمن قره داغی
🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
*توصیه به استادان در هنگام تدریس*
۱- *بهترین وضعیت یک دبیر در هنگام تدریس، قرار گرفتن پای تخته کلاس است.*
*میزان تحرک و جابهجایی بهتر است مختصر، آرام و در محدودهی تخته کلاسی باشد.*
*این که مدام قدم بزنیم و یا در عرض و طول کلاس جابهجا بشویم، تمرکز شاگردان را بر هم زده و بهتدریج حرکت بیش از حد ما، برای دانش آموزان خستهکننده میشود.*
۲- *بهترین حجم صدا هنگام تدریس، حجمی متوسط، توام با آرامش و بیان شمردهی کلمات است.*
*جالب نیست دانشآموز تذکر دهد: لطفا بلندتر*
*و نیز اشتباه است فکر کنیم با فریاد کشیدن مطالب را بهتر به شاگردان فهماندهایم.*
*فریاد زدن به هنگام تدریس تدریجا گوش و ذهن آنها را خسته میکند و انرژی معلم را نیز تحلیل میبرد.*
*اگر درس را با فریاد زدن شروع کنیم، دیگر تا انتها باید داد بزنیم؛ چون دانشآموزان عادت کرده و دیگر به صدای آهستهی ما توجه نخواهند کرد.*
*حجم متوسط صدا بهترین است و آن گاه میتوان گاهی با بالا بردن یا پایین آوردن صدا، توجه بیشتری را ایجاد نماییم....*
۳- *نگاه دبیر باید بر روی صورت تمام دانش آموزان حرکت کند.*
*در هنگام تدریس فقط بعضی نفرات را نگاه کردن، و یا فقط به در و دیوار کلاس چشم دوختن، اثر منفی داشته و عدهای از شاگردان با این احساس که در دایره توجه قرار ندارند، کمکم از دنبال کردن صحبتهای ما دور خواهند شد.*
۴- *از یاد نبریم دانشآموز بیش از آن که به مقدار پیشرفت درس در هر جلسه کلاس توجه کند، به محتوای مطالب گفته شده دقت می کند.*
*به عبارت دیگر قبل از آن که از خود بپرسد در یک جلسه چند صفحه کتاب تدریس شده، از خود می پرسد چه مطالبی را خوب و عمیق یاد گرفته است.*
*کیفیت آن چه تدریس میکنیم مهمتر از کمیت مطالب گفته شده است.*
*سریع و تند درس دادن مطالب درسی، معمولا دانش آموز را دچار اضطراب میکند.*
*این مطلب بهویژه در جلسههای اول شروع برنامهی کلاسها مهمتر است.*
۵- *بیش از نود درصد دانشآموزان ، تختهای باصفا و زیبا را میپسندند.*
*از رنگهای متنوع استفاده کنیم.*
*تا جایی که ممکن است مرتب و منظم و خوشخط بنویسیم.*
*حتی المقدور از یک سمت تخته شروع کرده و بهتدریج و منظم کل تخته را پر کنیم.*
۶- *اخلاق خود را برای شاگردان توضیح ندهیم.*
*کل توضیحاتی که در بارهی اخلاق و کاراکتر و انتظارات خودتان میدهید، نهایتا نیم ساعت به یاد شاگردان می ماند.*
*آنها باید اخلاق و منش شما را از روی رفتارتان بفهمند و بهخاطر بسپارند.*
*به عبارت دیگر آن چه را که مستقیم یا غیرمستقیم از رفتار و حرکات شما ببینند، به خاطر خواهند سپرد.*
۷- *دو چیز باعث تمکین، نظم و با اخلاق بودن دانشآموزان در کلاس یک دبیر میشود :*
*اول : علاقهای که به آن دبیر دارند.*
*دوم : میزان احترامی که برای شخصیت آن دبیر قائل هستند.*
*هیچ یک از دو مورد بالا با زور و اجبار ایجاد نخواهد شد.*
*دانش آموزان را دوست بدارید تا شما را دوست داشته باشند.*
*هر قدر دبیر رفتار موقرتری داشته باشد، دانشآموزان نیز ناگزیر بیشتر به او احترام میگذارند.*
۸- *بدترین اتفاقی که میتواند برای یک معلم بیفتد ، خشمگین شدن...فریاد زدن...و خدای ناکرده کلمات نامناسب بر زبان راندن است.*
*از نظر دانش آموزان معلمی که نتواند خودش را کنترل کند، قدرت کنترل کلاس را نیز نخواهد داشت.*
*خشمگین شدن و فریاد زدن، شخصیت یک معلم را در نظر کلاس فرو خواهد ریخت.*
۹- *با دانش آموز جر و بحث نکنیم.*
*بحث کردن با نوجوانان بیش از آن که آنها را قانع کند، از شخصیت و اعتبار دبیر میکاهد.*
*خود را درگیر بحث نکنید.*
*اگر نظری راجع به روش تدریس و یا روش اداره کلاس میدهند، به نظرشان احترام بگذارید. با جملات منطقی اما نه خیلی طولانی، جوابهایی هوشمندانه بدهید. نگذارید بحث طولانی شود.*
۱۰- *در مقابل خطاهای دانشآموزان، بیش از حد حساس نشده و عکسالعمل شدید نشان ندهیم.*
*گاهی یک نگاه معنادار کافیست.*
*گاهی یک تذکر دوستانه، اما جدی و بصورت انفرادی، مشکل را حل می کند.*
*گاهی جابهجا کردن و تغییر دادن محل نشستن یک دانش آموز، آرامش و سکوت را به کلاس برمیگرداند.*
۱۱- *هر قدر با مطالعهی بیشتر و دست پرتر به سر کلاس برویم، از احترام بیشتری برخوردار میشویم.*
*هنر زیبا درس دادن اگر با توان علمی بالا همراه شود، معجزه میکند.*
۱۲- *از مهمترین نکات مثبت شغل ما، سر و کار داشتن با جوانان پر انرژی، بانشاط، و سرشار از حس زندگی است.*
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
52131169227498.pdf
646.6K
@انواع املا.pdf
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
52131162518140.pdf
36.8K
برگ ثبت آزمایش های علوم
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
52131146864505.pdf
291.7K
برگه های خط دار برای املا
و یا قابل استفاده برای طراحی کاربرگ و یا ارزشیابی
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
52027050465473.pdf
3.39M
محتوای فایل :
کتاب هفت بیان فارسی
پایه ی پنجـم
🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar5
#آموزش #ابتدایی #پایه_پنجم
52131155068030.pdf
553K
کاربرگ املا
به همراه تحلیل
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar5
#آموزش #ابتدایی #پایه_پنجم
35.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
محتوای فایل :
درس دوم علوم تجربی :
ماده تغییـر می کند .
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar5
#آموزش #ابتدایی #پایه_پنجم
52131157309665.pdf
2.27M
مجموعه بازی
دست ورزی
دست سازه
فصل اول ریاضی پنجم
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar5
#آموزش #ابتدایی #پایه_پنجم
52175200940813.pdf
101K
آزمون عملکردی علوم پنجم تغییرات فیزیکی و شیمیایی
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar5
#آموزش #ابتدایی #پایه_پنجم
52175187270629.pdf
323.3K
چک لیست علوم پنجم
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar5
#آموزش #ابتدایی #پایه_پنجم
52175193681051.pdf
3.13M
دفترکار درخانه به همراه درسنامه تمام دروس ریاضی پنجم
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar5
#آموزش #ابتدایی #پایه_پنجم
دفتر کلاسی پایه 1 ابتدایی.pdf
5.23M
#دفتر_مدیریت_کلاسی
#دفتر_ثبت_فرایند_کلاسی
دفتر مدیریت کلاسی پایههای اول تا ششم و کلاسهای چندپایه
سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲
┄┅┄✶🎨🎨🎨✶┄┅┄
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
دفتر کلاسی پایه 2 ابتدایی.pdf
5.24M
#دفتر_مدیریت_کلاسی
#دفتر_ثبت_فرایند_کلاسی
دفتر مدیریت کلاسی پایههای اول تا ششم و کلاسهای چندپایه
سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲
┄┅┄✶🎨🎨🎨✶┄┅┄
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
دفتر کلاسی پایه 3 ابتدایی.pdf
5.54M
#دفتر_مدیریت_کلاسی
#دفتر_ثبت_فرایند_کلاسی
دفتر مدیریت کلاسی پایههای اول تا ششم و کلاسهای چندپایه
سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲
┄┅┄✶🎨🎨🎨✶┄┅┄
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
دفتر کلاسی پایه 5 ابتدایی.pdf
7.4M
#دفتر_مدیریت_کلاسی
#دفتر_ثبت_فرایند_کلاسی
دفتر مدیریت کلاسی پایههای اول تا ششم و کلاسهای چندپایه
سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲
┄┅┄✶🎨🎨🎨✶┄┅┄
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
دفتر کلاسی پایه 6 ابتدایی.pdf
7.69M
#دفتر_مدیریت_کلاسی
#دفتر_ثبت_فرایند_کلاسی
دفتر مدیریت کلاسی پایههای اول تا ششم و کلاسهای چندپایه
سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
دفتر کلاسی چند پایه ابتدایی.pdf
3.95M
#دفتر_مدیریت_کلاسی
#دفتر_ثبت_فرایند_کلاسی
دفتر مدیریت کلاسی پایههای اول تا ششم و کلاسهای چندپایه
سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar2
#پایه_دوم #ابتدایی #آموزش
- بخشش و بزرگواری خداوند قابل شمارش نیست.
جواب: درست
۲- خدای بزرگ به وسیله آفتاب، اجزای خاک مرده را به باغ میوه و چمن زار تبدیل میکند.
جواب: درست
۳- فقط انسانها میتوانند به خوبی خداوند را ستایش کنند.
جواب: نادرست
درک مطلب صفحه ۱۹ فارسی پنجم
۱- در بیت «ابر آب داد، بیخِ درختانِ مُرده را / شاخِ برهنه، پیرهن نوبهار کرد» شاعر از چه فصلهایی سخن گفته است؟
جواب: فصلهای زمستان و بهار
۲- بیت «بحر آفرید و برّ و درختان و آدمی / خورشید و ماه و انجم و لیل و نهار کرد» را به زبان ساده بیان کنید.
جواب: خدایی که دریا و خشکی و درختان و انسان را آفرید و خورشید و ماه و ستارگان و همچنین شب و روز را بر پا کرد.
۳- «آفتاب» و «ابر» را با هم مقایسه کنید و شباهت و تفاوت آنها را بگویید.
شباهت: هر دو از لوازم اصلی زندگی و حیات هستند. هر دو برای ادامه بقای موجودات زنده ضروری هستند و به رشد و نمو گیاهان و سایر موجودات زنده کمک میکنند.
تفاوت: آفتاب (خورشید) یک ستاره بسیار بزرگ و سوزان است. اما ابر مجموعهای از بخار آب است. ابرها حرکت میکنند اما آفتاب ساکن است
" 1. به نظر بازرگانان، مردم در جست و جوی چه چیزهایی هستند؟
2. اندک اندک از کوه برداشتن شبیه چه کاری است؟
3. کدام ویژگیها را در زندگی به کار بگیریم تا به زندگی راحت و پاداش نیک آخرت برسیم؟
4. بازرگان مثال دانه و خاک را برای تشویق فرزندان به چه کاری، مطرح کرد؟
جواب : 1. زندگی راحت، مقام بزرگ و پاداش نیک آخرت
2. اندک اندک از کوه برداشتن همانند کسی است که مالی را به دست می آورد و در نگهداری آن غفلت کند
3. اندوختن مال از راه پسندیده و تلاش برای مراقبت از آن، بخشش به دیگران، محافظت از خود در برابر بلاها
4. برای اینکه فرزندان، به اندازه دانش و فهمشان، خود را به نیکی بشناسانند تا مردم نیز آن ها را پرورش داده و از آن ها بهره گیرند."