@kelaspanj کانال.pdf
10.58M
گام به گام قرآن پنجم
کلاغ سپید
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar5
گام بگام نگارش5(باقرلو).pdf
18.64M
گام به گام نگارش
پاسخ به تمام سوالات کتاب
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar5
📖 تقویم شیعه
☀️ امروز:
شمسی: سه شنبه - ۰۳ مهر ۱۴۰۳
میلادی: Tuesday - 24 September 2024
قمری: الثلاثاء، 20 ربيع أول 1446
🌹 امروز متعلق است به:
🔸زین العابدین و سيد الساجدين حضرت علي بن الحسين عليه السّلام
🔸باقر علم النبی حضرت محمد بن علی عليه السّلام
🔸رئيس مكتب شيعه حضرت جعفر بن محمد الصادق عليه السّلام
❇️ وقایع مهم شیعه:
🔹امروز مناسبتی نداریم
📆 روزشمار:
🌺14 روز تا ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام
🌺18 روز تا ولادت امام حسن عسکری علیه السلام
▪️20 روز تا وفات حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها
🌺44 روز تا ولادت حضرت زینب سلام الله علیها
▪️52 روز تا شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها (روایت 75روز)
✅جهت انجام آزمون ضمن خدمت ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@ltmsme
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آرامشِ روحتون ..
#قرآن
⏰کانال پرورشی ایران
حاوی مطالب آموزشی و فرهنگی 🧑💻
@Schoolteacher401
↔️↔️↔️↔️↔️↔️↔️↔️
@madrese_yar
195_62514546030005.pdf
94.2K
📌 مواد درسی و ساعات کار هفتگی پایه ی پنجم
👈همکاران بزرگوار در نوشتن برنامه ی هفتگی ، لطفاً ساعاتی که باید به هر درس اختصاص داده شود ، در نظر گرفته شود .
🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar5
223_62512546275501.pdf
1.7M
جداکننده پوشه کار.پنجم.pdf
۹ صفحه #پوشه_کار #پنجم
❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar5
220_62512534232135.pdf
188.9K
📌نمون برگ شرح حال نویسی
❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar5
صفحه بازی قابل پرینت و لمینیت درس اول ریاضی پنجم
❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@naghashi_ghese
@kelaspanj.pdf
3.14M
پایه پنجم|
💎 💎
#آرایه_ها_ی_ادبی
#فارسی دکتر آی کیوIQ
درس۳ رازی وساخت بیمارستان
❇️ ❇️
.
♦️
➖➖➖➖➖➖
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar5
@kelaspanj.pdf
65.1K
پایه پنجم|
💎 💎
#جزوه مفهوم رنگ های رنگین کمان
#علوم فصل۳ رنگین کمان
❇️ ❇️
♦️
➖➖➖➖➖➖
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar5
@kelaspanj.pdf
4.61M
پایه پنجم|
💎 💎
#جزوه تدریس کسر بزرگ تر از واحد
#ریاضی فصل۲ کسرها
❇️ ❇️
.
♦️
➖➖➖➖➖➖
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar5
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پایه پنجم|
✏️👈 درسنامه و حل تمرینات صفحه 56 ریاضی پنجم ابتدایی
🔹 #فصل3 : نسبت تناسب و درصد
🔺 فیلم تدریس فصل سوم ریاضی پنجم ابتدایی
🔸 حل تمرینات فصل 3 ریاضی پنجم ابتدایی
🔸 هشتگ ها : #پنجم_ابتدایی , #ریاضی , #فصل3ریاضی ,
👩🏻🏫👈 مدرس : آقای صباغیان
➖➖➖➖➖➖
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar5
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پایه پنجم|
✏️👈 درسنامه و حل تمرینات صفحه 57 ریاضی پنجم ابتدایی
🔹 #فصل3 : نسبت تناسب و درصد
🔺 فیلم تدریس فصل سوم ریاضی پنجم ابتدایی
🔸 حل تمرینات فصل 3 ریاضی پنجم ابتدایی
👩🏻🏫👈 مدرس : آقای صباغیان
🔸 هشتگ ها : #پنجم_ابتدایی , #ریاضی , #فصل3ریاضی ,
➖➖➖➖➖➖
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar5
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پایه پنجم|
💎 💎
#کلیپ تابستانه
#هنر
ساخت توپ ضد استرس
❇️ ❇️
➖➖➖➖➖➖
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar5
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پایه پنجم|
💎 💎
#کلیپ تابستانه
#هنر خوشنویسی با خودکار حرف ی
❇️ ❇️
➖➖➖➖➖➖
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar5
@kelaspanj کانال.pdf
7.53M
پایه پنجم|
✍️کانال فصل پنجم🔻🔻
💎 💎
#آزمون تابستانه
#ریاضی استعداد تحلیلی
✍️کانال فصل پنجم🔻
❇️ ❇️
➖➖➖➖➖➖
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar5
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پایه پنجم|
💎 💎
#کلیپ
#علوم فصل۳ رنگین کمان
❇️ ❇️
♦️
➖➖➖➖➖➖
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar5
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پایه پنجم|
✏️👈 درسنامه و حل تمرینات صفحه 59 ریاضی پنجم ابتدایی
🔹 #فصل3 : نسبت تناسب و درصد
🔺 فیلم تدریس فصل سوم ریاضی پنجم ابتدایی
🔸 حل تمرینات فصل 3 ریاضی پنجم ابتدایی
👩🏻🏫👈 مدرس : آقای صباغیان
🔸 هشتگ ها : #پنجم_ابتدایی , #ریاضی , #فصل3ریاضی ,
➖➖➖➖➖➖
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar5
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پایه پنجم|
صفحه ۲۲
آموزش عدد مخلوط روی شکل و محور
💎 💎
#کلیپ
#ریاضی فصل دوم کسرها
❇️ ❇️
♦️
➖➖➖➖➖➖
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar5
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پایه پنجم|
صفحه ۲۲
آموزش عدد مخلوط روی شکل و محور
💎 💎
#کلیپ
#ریاضی فصل دوم کسرها
❇️ ❇️
♦️
➖➖➖➖➖➖
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar5
34.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
پایه پنجم|
💎 💎
#کلیپ
#علوم فصل۳ رنگین کمان
❇️ ❇️
♦️
➖➖➖➖➖➖
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar5
34.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
پایه پنجم|
💎 💎
#کلیپ
#علوم فصل۳ رنگین کمان
❇️ ❇️
♦️
➖➖➖➖➖➖
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar5
✅ گسترش جملات ، ادامه نویسی و بندنویسی با یک تمرین ساده
.
کتاب فارسی پنجم برای گسترش جملات (فضاسازی در سخن) مثال هایی زده که عبارات دارای دو فعل هم هستند.
ولی من به بچه ها تاکید کردم که فعلا سعی کنند جملاتی بنویسند که یک فعل داشته باشد.
🌟برای تمرین یک جمله دادم و گفتم به ترتیب هر مرحله رو سه بار تکرار کنن.
👩🏻🏫 گسترده نویسی، ادامه نویسی، بندنویسی
مثلا:
📍باران آمد.
✅گسترده نویسی:
1️⃣باران بهاری آمد.
2️⃣باران بهاری نم نم آمد.
3️⃣باران بهاری نم نم و خیلی آرام آمد.
✅ادامه نویسی:
1️⃣باران بهاری نم نم و خیلی آرام آمد. بعد از آن رنگین کمان در آسمان ظاهر شد.
2️⃣باران بهاری نم نم و خیلی آرام آمد. بعد از آن رنگین کمان در آسمان ظاهر شد و پرندگان به پرواز درآمدند.
3️⃣باران بهاری نم نم و خیلی آرام آمد. بعد از آن رنگین کمان در آسمان ظاهر شد و پرندگان به پرواز درآمدند. هوا بسیار دل انگیز و روح افزا بود.
✅بندنویسی:
1️⃣باران بهاری نم نم و خیلی آرام آمد. بعد از آن رنگین کمان در آسمان ظاهر شد و پرندگان به پرواز درآمدند. هوا بسیار دل انگیز و روح افزا بود. آسمان به زیبایی گنبد مسجد نصیرالملک با رنگین کمان هفت رنگ مهربانی و بخشندگی را به جهان هدیه داد.
.
☔برای زیبایی کار از علائم نگارشی ، آرایه های ادبی مثل تشبیه و تشخیص و تضاد و تناسب استفاده کنند تا حرفه ای تر بنویسند.
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar5
📝آموزش نوشتن (بند نویسی ) با توجه به فارسی پایه سوم:
📌تمرين هاي نگارش در كتاب مهارت هاي نوشتاري به پرورش مهارت نوشتن مي پردازند.
🐛 در صفحه چهارم هر درس فعاليتي با عنوان نگارش گنجانده شده است كه از ابتدا به صورت غير مستقيم به دانش آموزان شيوه ي نوشتن را آموزش مي دهد. اين فعاليت به انشا و نوشتن خلاق و فعال مي پردازد و در پايان كتاب از دانش آموزان انتظار مي رود كه بتوانند يك بند منسجم و زيبا ، با توجه به فعاليت هاي نگارش، بنويسند.
🦋 نگارش، به آموزش بندنويسي ميپردازد و به تعميق و تجربههاي يادگيري در اين زمينه اختصاص دارد.
✒در اين بخش موارد زير آموزش داده ميشود
❗انتخاب موضوع
❗محدود كردن دامنهي موضوع
❗آشنايي با جملهي موضوع
❗نوشتن بند منسجم
✳تعریف بند :
قبل از تعریف بند ابتدا از ملموس شروع می کنیم .
✴تعریف جمله : از چند کلمه درست شده است ، که ارتباط صحیح لفظی ومعنایی داشته باشد.
✅تعریف بند : از چند جمله درست شده است ، که ارتباط صحیح لفظی ومعنایی داشته باشد.
👈آموزش نوشتن (بند نویسی )
موضوعی داده می شود :
1.برای موضوع چندکلمه یا تصویر می دهیم .
2. یک کلمه یا تصویر خالی ؟؟؟
3. در مورد هرکدام چند جمله بگویند
4. هر گروه يك تصویر را انتخاب می کنند
🗣 گفتن و صحبت کردن مقدمه نوشتن
5. محدود کردن موضوع
موضوع + عبارت محدود کننده (نان انواعی دارد ) تمام جملات بعدی باید در همین مورد بیاید .
🗨 جمله موضوع :
اولین جمله بند که معمولاً با تو رفتگی آغاز می شود ، مهمترین جمله بند است که جملات بعدی باید در توضیح آن بیاید .
* در این قسمت جملاتی که به جملات موضوع ربط ندارد شناسایی و حذف وجایگزین می شوند .
⚖ قضاوت عملکرد :
🔴درس اول: دانش آموز با توجه به تصاوير جمله بنويسد و آن جمله ها را در كنار هم قرار دهد. (دادن چندموضوع به صورت غير مستقيم، به كمك تصوير) در صفحهي نگارش درس اوّل، دانشآموز با شکل ظاهری بند که شامل چند جمله است، آشنا میشود. در اين صفحه او به كمك تصاوير، جملاتي را مينويسد كه به هم مرتبط هستند و در ادامه فقط ياد ميگيرد كه چند جمله را كنار هم بنويسد و يك متن كوتاه را توليد كند. اين متن كوتاه، شبيه يك بند است. در گام اول، هدف تنها آشنايي با بند از نظر شكل ظاهري است و انتظار بيشتري از دانشآموز نداريم. اگر بندي كه نوشتهاند به لحاظ معنايي منسجم نيست و اشكالاتي دارد، مهم نيست
🟠درس دوم: يك گام جلوتر رفته و فراگير به كمك سه تصوير به صورت فرايندي درباره ي يك موضوع يك بند مي نويسد. در فعّالیّت نگارشی این صفحه، دانشآموز دربارهی موضوع تصاویر جملاتی مینویسد که با هم ارتباط دارند و دربارهی تصویر توضیح میدهند. به عبارت ديگر در درس گذشته، معيار شناخت بند فقط ساختاري بود اما در اين درس، ملاك معنايي نيز اضافه ميشود. هدف این است که به کمک تصاویر در نوشتهی دانشآموزان انسجام ایجاد شود و پراکندهگویی اتفّاق نیفتد.
🟡درس سوم: تمرين و مرور دو درس گذشته.در اين صفحه پس از دو جلسه تمرين بندنويسي، تعريف بند ارائه ميشود. درواقع نوع آموزش به گونهاي طراحي شده است كه دانشآموزان در عمل به اين معني ميرسند. آنها در درس اوّل ملاك ساختاري را آموختند و در درس دوم به ملاك معنايي رهنمون شدند. حالا در درس سوم جمعبندي ميكنند كه متن به لحاظ ساختاري از چند جمله تشكيل شده است و به لحاظ معنايي اين جملات مرتبط هستند. لازم به ذكر است مطالب داخل كادر به هيچوجه براي حفظ كردن نيست و فقط به هدايت و جمعبندي ذهني دانشآموز كمك ميكند.
🟢درس چهارم: تاكيد بر ارتباط جمله هاي يك بند.در نگارش اين درس، هدف اين است كه دانشآموزان بند منسجم را از بند غيرمنسجم تشخيص دهند. به اين ترتيب با خواندن دو بند بالاي صفحه و برجسته شدن تفاوت آنها، نتيجهگيري مباحث قبلي در ذهن دانشآموزان تقويت ميشود و در عمل متوجه ميشوند كه پراكندهگويي سبب ميشود كه پيام نويسنده به خواننده منتقل نشود. در ادامه وقتي در پايين صفحه از آنها خواسته ميشود كه يك بند بنويسند، توجه ميكنند كه نوشته آنها انسجام داشته باشد
🔵درس پنجم: انتخاب موضوع توسط خود دانش آموز بدون كمك گرفتن از تصوير. پس از آشنايي با بند منسجم، بندنويسي به طور جديتر آغاز ميگردد. درواقع گويي مباحث گذشته مقدمهاي بر آموزش بندنويسي بوده است. گام اول در بندنويسي داشتن موضوع است. موضوع نوشته ، ذهن نويسنده را محدود و متمركز ميكند و به اين ترتيب او قادر ميگردد بند منسجم بنويسد. داشتن موضوع به عنوان اولين گام در بندنويسي در اين درس برجسته شده است.
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar5
💢 روشهای انشا نویسی
🍀 گسترشــی:
در این روش، معلم یک جمله را میگوید و دانشآموزان با استفاده از درک خود انشا را گسترش میدهند. مثال: شیری در جنگل زندگی میکرد؛ ناگهان...
🍀 کیسهی جادویــی:
در این روش آموزگار تعدادی شئ را در کیسه قرار داده و از سرگروههای دانشآموزان میخواهد که تعدادی از اشیا را از کیسه خارج کرده و هر گروه با توجه به اشیائی که در اختیارشان قرار گرفته، جمله یا انشا بنویسند. حتی میشود این اشیا در ارتباط با درسهای دیگر باشد مثل ریشه، ساقه، برگ و...
🍀 بازی با تــاس:
دانش آموزان به گروههای دلخواه تقسیم شده و هر کدام به صورت تصادفی شمارهگذاری میشوند (در صورتی که تعداد بچهها از شش نفر بیشتر باشد، میتوان از تعداد تاسهای بیشتری استفاده کرد). سپس موضوعی در اختیار آنها گذاشته میشود. پس از افتادن تاس، هر شمارهای آمد، دانشآموزی که شمارهی آن را دارد باید در ارتباط با موضوع، جمله بسازد.
🍀 خلاصه نویســی:
داستان کوتاهی برای دانشآموزان خوانده میشود و از آنها میخواهیم تا خلاصهی داستان را در چند جمله بنویسند.
🍀 پازلــی:
تعداد محدودی جمله را در ارتباط با یک موضوع به صورت جابهجا در اختیار دانشآموزان قرار داده و از آنها میخواهیم جملهها را مرتب کنند.
🍀 تصویر خوانــی:
چند تصویر مرتبط به هم را به دانشآموزان نشان میدهیم و از آنها میخواهیم تصاویر را مرتب کنند و سپس عبارات کوتاه (داستانک) بنویسند.
🍀 تصویر یابــی:
به این صورت که تصویری را روی تابلو میچسبانیم یا از تصویر کپی گرفته و به تعداد دانشآموزان میدهیم و از دانشآموزان میخواهیم هر چیزی را که در تصویر میبینند، با یک خط به بیرون کشیده و نام آن را بنویسند. بعد از این که همهی موارد نامگذاری شد، از دانشآموزان میخواهیم با استفاده از کلمات موجود در تصویر، یک انشا بنویسند.
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar5