eitaa logo
تدریس یار پایه پنجم
9.6هزار دنبال‌کننده
6.1هزار عکس
7.7هزار ویدیو
14.8هزار فایل
اینجا همونجایی هست که بهت کمک میکنه تا با خیال راحت از معلمی لذت ببری. تمام مطالب کانال رایگان می باشد .تنها یک صلوات ب
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅ دست_ورزی ⬅️ ریاضی_همه ی_پایه ها ⬅️ جدول_ساعت @tadriis_yar
ph100.pdf
754.2K
🌸مجموعه احادیث زیبا در مورد ارزش حفظ قرآن 🌷به زبان بچه ها🌷 🌻جالب و کاربردی🌻 🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 @ltmsme
🔰نکاتی که در جلسه با اولیا باید عنوان ڪرد : 👇👇👇 1-✅اولین بر‌خورد  و دیدار با روی گشاده و لبخند همراه با معرفی خود اما فقط در حیطه اموزشی نه مسایل خصوصی و شخصی . 2-✅بیان چکیده ای از سیستم توصیفی آ پ .(اینکه کاملا توصیفی با در نظر گرفتن تمام موارد جهت ارزیابی  ،عدم وجود نمره ). 3-✅قاطع و محکم و با اعتماد،به نفس صحبت کنید هرگونه رفتار و حرکات شما کاملا زیر ذره بین نگاه والدین هست . 4-✅بیان شیوه تدریس هرکتاب و انتطارات شما از شاگردان . 5-✅عنوان وسایل و لوازم مورد نیاز برای سال تحصیلی و توضیح مختصر درباره ڪاربرد انها . 6-✅وجود پوشه ڪار یا کلربوک و قرار دادن تمام انچه که باید قرار دهد طبق هر درس  و با ترتیب جهش سنجش و ارزیابی بهتر و رهنمود دقیق تر . 7-✅ تذکر به فرزتدان برای رعایت قوانین درون کلاسی و برون کلاسی در سطح مدرسه (چرا که رعایت ان یعنی اموزگار با خیال اسوده میتواند تدریس همراه با برنامه داشته باشد و گرنه هر گونه عدم رعایت باعث اتلاف وقت میشود و عقب ماندن از برنامه و بودجه بندی ). 8-✅طرح مسایل اخلاقی ،اموزشی و ...در یک برگه هر یک از والدین اطلاعات کامل و جامعی درباره ی : تعداد افرادخانواده،فرزند چندم ،وضع اقتصادی و مالی ،ملیت ،وضع اعتقادی و فرهنگی ،بیماری جسمی یا روحی،هرگونه اتفاق خانوادگی از جمله طلاق و فوت و ...). 9-✅  نشان دادن دفتر اموزشی خود،به اولیا جهت اطلاع کامل از روند اموزش و اهداف و انتظارات  تا سندی برای ارزشیابی ها و ...باشد(هر دانش اموز ۵صفحه اختصاصی دارد از جمله  پرسش و پاسخ کلاسی ،انجام تکالیف ،شرکت در کار گروهی ،ازمون ها،غیبت و تاخیر و انضباط،شناسایی استعداد). 10-✅حتما صبحانه به فرزند خود بدهند تا صبح اول وقت بعنواین دل درد و ...وقت کلاس گرفته نشود،و از درس عقب نماند. 11-✅حتما بهداشت فردی را رعایت کنند(حمام ،لباس تمییز ،استفاده از خوش بو کنتده بدن ،لیوان و یه شیشه اب اشامیدنی ). 12-✅روزهایی که در برنامه ورزش دارند لباس ورزشی بیاورند. 13-✅نظارت بر انجام تکالیف فرزندان خود طبق برنامه  بهمراه بازخورد . پرسش و پاسخ در منزل ،راهنمایی و هدایت در انجام تحقیق های کتاب و ... 14-✅درس قران و املا هرشب در برنامه داشته باشند و بازخورد بزنند . 15-✅عدم نوشتن تکالیف فرزندان خود. 16-✅در صورت وجود غیبت حتما به مدرسه اطلاع بدهند، گواهی پزشک جهت موجه کردن . 17-✅همکاری با اموزگار و عدم دخالت در روند اموزشی ،از اموزش به سبک خود پرهیز کنند چون صرفا باعث دوگانگی اموزشی و اتلاف وقت خواهند شد . 18-✅از مراجعه به مدرسه ،تماس و حضور هر روز اکیدا پرهیز کنند. فقط در روزهایی که طبق برنامه ورزش دارند مراجعه کنند .هر بزرگواری نهایت تا ۵دقیقه فرصت برای اطلاع از وضعیت اموزشی و اخلاقی،و ..خواهد داشت . 19-✅هنگام تدریس از در زدن کلاس به هر عنوان خودداری کنند،چون مطلقا جوابگو نخواهیم بود. اگر خوراکی یا کتاب یا هر دلیلی دیگری دارند فقط به دفتر مدرسه و نزد معاونین بروند . 20-✅اینکه  اموزش و تدریس شما طبق بودجه بندی و برنامه هست لطفا ارائه نظر ندید که چرا کم یا زیاد تدریس میشود. از دخالت در شیوه و نحوه ی تدریس اکیدا خودداری شود چرا که این شخص معلم هست که در کلاس با توجه به سطوح یادگیری مختلف و .... تصمیمگیری میکند ،اولیای بزرگوار تنها وظیفه ی همکاری را با اموزگار را داشته باشین . از همراهی کردن فرزند خود در صورت عدم انجام تکالیف بشدت خودداری کنید و مانع غیبت او بشوید تا دانش اموز بداند نمیتواند به هر عنوان و بخاطر سهل انگاری و بازیگوشی  و شیطنت مدرو مادر خود را پناهگاه تلقی کند. اولیا در همه جهات بهتر هست حق را به اموزگار بدهند و به او اعتماد کنند چرا که اموزگار اهدافی والاتر،و فراتر از انچه که در ذهن شما میگذرد برای فرزندان کلاسش تدبیر اندیشیده . 21-✅فراهم کردن محیط امن و ارام در خانواده برای فرزند خود. 22-✅لطفا از تفحص و کنجکاوی بی مورد،درباره حریم کلاس پرهیز کنید . شما تنها موظف هستید از فرزند خود درباره انچه بر علمش افزوده شده و یا تا چه اندازه محیط،کلاس را برای فعالیت و ...فراهم کرده سوال کنید و راهنمایی کنید. 23-✅زمان مشخصی را اختصاص به مهمانی ها و مسافرت ها بدهید. برای نوشتن و خواندن دروس فرزند خود زمانبندی کنید. 24-✅موبایل و ...تا زمانیکه طبق برنامه هفتگی خود عمل نکرده در اختیار فرزند خود ندهید.چنانچه تشخیص میدهید،حتی اسیب به درس فرزند خود میزند از او بگیرید. 25-✅چنانچه  طبق اسناد و شواهد با اولیا تماس گرفته میشود مبنی بر رسیدگی وضعیت فرزندشان (ارجاع به مرکز اختلالات درمانی و پزشک بیماری های مختلف شنوایی وبینایی و .. ) لطفا تعصب بی جا از خود تشان ندهند و به فکر اینده ی فرزند خود در جامعه باشند. 🆔eitaa.com/tadriis_yar
⭕️با سردرد و سرگیجه هنگام مطالعه چه کنیم؟ 🔅براتون پیش اومده که موقع مطالعه، حس سردرد و سرگیجه داشته باشید؟! اگه آره، پس بیایید تا با هم راه‌های جلوگیری از سردرد و سرگیجه رو مرور کنیم. ۱. آب بنوشید! 🔹درصد زیادی از سردردها به دلیل کمبود آبه؛ ممکنه احساس تشنگی نداشته باشید ولی  بازم آب خوردن رو فراموش نکنید. ۲. دوش آب گرم بگیرید! 🔹این کار باعث شل شدن عضلات شونه و گردن میشه که در نهایت به بهبود سردرد و سرگیجه شما کمک میکنه. ۳. طولانی نشستن ممنوع! 🔹هر چند دقیقه یکبار، از جای خودتون بلند بشید و چند قدم بزنید و دوباره برگردید سراغ درس. ۴. ورزش و حرکات کششی رو دست کم نگیرید! 🔹وقتی جریان خونتون بهبود پیدا کنه، کلی از مشکلات بدنتون برطرف میشه. ۵. با پوزیشن درست بشین پشت میز! ۶. به چشمات برس! 🔹گاهی وقتا دلیل بروز سردرد و سرگیجه هنگام مطالعه، ضعیف بودن بیناییه که باید حتما با پزشکتون هماهنگ باشید و چک‌آپ‌های لازم رو انجام بدید. ۷. ماساژ بده! 🔹ماساژ نواحی سفت در گردن و یا شونه میتونه کمک کننده باشه. ۸. نور مناسب 🔹بهترین نور برای مطالعه، نور غیر مستقیم آفتابه و در درجه دوم میتونید از چراغ مطالعه هم استفاده کنید. 🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇 ─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─ @tadriis_yar کلاس اول تا دوازدهم
38154164045323.pdf
621.2K
ابتدایی ها 🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇 ─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─ @tadriis_yar کلاس اول تا دوازدهم
✅ دست_ورزی ✅ ریاضی_پایه_ششم ⬅️ جدول_ارزش_مکانی_اعداد_اعشاری eitaa.com/tadriis_yar
soalMatn_5_Hedie(nomrebartar)1.pdf
675.4K
✅ فایل درس به درس هدیه های آسمان پرسش و پاسخ ⬅️ پایه پنجم eitaa.com/tadriis_yar
Kingsoft-Office-9.6.2(FarsRoid.Com).apk
22.75M
نرم افزار فوق العاده قدرتمند اندرویدی برای باز کردن فایل های (پی دی اف__پاورپوینت__و انواع فايل ها) اگر فایل هایی که ارسال شده باز نمیشه ٬لطفا این برنامه رو نصب کنید 🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇 ─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─ @tadriis_yar کلاس اول تا دوازدهم
🦋🌈🦋🌈🦋🌈🦋🌈🦋🌈🦋 ✍ برای تغییر در زندگی‌ات، قدمی بردار 🔹شخص ساده‌لوحی مكرر شنيده بود كه خداوند متعال ضامن رزق بندگان است و به هر موجودی روزی می‌رساند. 🔸به همين خاطر به اين فكر افتاد كه به گوشه مسجدی برود و مشغول عبادت شود و از خداوند روزی خود را بگيرد. 🔹به اين قصد يک روز از سر صبح به مسجد رفت و مشغول عبادت شد. همين كه ظهر شد از خداوند طلب ناهار كرد. اما هرچه به انتظار نشست برايش ناهاری نرسيد. 🔸نوبت به شام شد و او باز از خدا طلب خوراكی برای شام كرد و چشم به راه ماند. 🔹چند ساعتی از شب گذشته، درويشی وارد مسجد شد و در پای ستونی نشست و شمعی روشن كرد. از «دوپله» خود قدری خورشت و چلو و نان بيرون آورد و شروع كرد به خوردن. 🔸مردی كه از صبح با شكم گرسنه از خدا طلب روزی كرده بود، در تاريكی و با حسرت به خوراک درويش چشم دوخته بود. 🔹ديد درويش نيمی از غذا را خورد و به‌زودی باقی‌اش را هم می‌خورد. بی‌اختيار سرفه‌ای كرد. 🔸درويش كه صدای سرفه را شنيد، گفت: هر كه هستی بفرما. 🔹مرد بينوا كه از گرسنگی داشت می‌لرزيد، پيش آمد و بر سر سفره درويش نشست و مشغول خوردن شد. 🔸وقتی سير شد، درويش شرح حالش را پرسيد و آن مرد هم حكايت خودش را تعريف كرد. 🔹درويش به آن مرد گفت: فكر كن اگر تو سرفه نكرده بودی، من از كجا می‌دانستم كه تو اينجايی تا به تو تعارف كنم و تو هم به روزی خودت برسی؟ شكی نيست كه خدا روزی‌رسان است اما يک سرفه‌ای هم بايد كرد! 🔸فقط فکرکردن به هدف، هیچ تاثیری در رسیدن به هدف ندارد. اگر خواهان تغییرات هستید، همین امروز اقدام کنید؛ اقدامی هرچند کوچک، یک راه را برایتان باز می‌کند. 🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇 ─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─ https://eitaa.com/tadriis_yar کلاس اول تا دوازدهم
✅ املای خوشه ای ⬅️ برای تمامی پایه ( به عنوان تکلیف هم می توان از آن بهره برد ) 🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇 ─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─ @tadriis_yar کلاس اول تا دوازدهم
✅ علوم پایه پنجم eitaa.com/tadriis_yar
4_5857382772292715164.pdf
194.2K
✅ بیست نکته موثر در مدیریت بهینه کلاس درس و خود انضباطی دانش آموزان 🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇 ─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─ @tadriis_yar کلاس اول تا دوازدهم
1_1737601213.pdf
1.08M
✅فایل آزمون ریاضی فصل اول (با پاسخنامه ) ✅پایه پنجم eitaa.com/tadriis_yar
36099119918651.pdf
8.46M
✅فایل کامل آزمون ماهانه تمام دروس ✅پایه پنجم eitaa.com/tadriis_yar
✅ 18 تکنیک برای پرسش درکلاس درس 1⚘سوالات واضح بپرسید. 2⚘برای انتقام از بی‌نظمی‌ها سوال نپرسید. 3⚘فقط از فراگیران که ابراز تمایل می‌کنند، سوال نکنید. 4⚘برای دریافت پاسخ، زمان انتظار در نظر بگیرید. 5⚘مواظب باشید فقط یک جواب خاص را برای سوال مبنا قرار ندهید. 6⚘ابتدا سوال و بعد پاسخ‌دهنده را مشخص کنید. 7⚘تاکیدتان بر سوالات بازپاسخ و تحلیلی باشد، نه حافظه‌ای دانشی. 8⚘بعد از پاسخ دانشی(مانند؛ بله یا خیر و امثال این)، چرایی را جویا شوید. 9⚘از فراگیر بخواهید به زبان خود توضیح دهد، نه بیان خط کتاب و جزوه. 10⚘توضیح را با مثال بخواهید.(می‌تونی مثال بزنی؟) 11⚘تفاوت توضیح و مثال را به دانش‌آموز بگویید. 12⚘مبنای پاسخ درست را با خلاقیت دانش‌آموز همراه سازید. 13⚘اگر فراگیر به سوال پاسخ نداد، سوال را به شکل دیگری بیان کنید. 14⚘در صورت عدم پاسخ‌گویی درست، برداشت فراگیر از سوال را جویا شوید.(شاید سوال شما مشکل دارد!) 15⚘گاه دانش‌آموز را در بیان یا نوشتن پاسخ، مختار بگذارید. 16⚘به سوالات مشارکتی و مباحثه‌ای هم توجه کنید. 17⚘برای فراگیری که پاسخ اشتباه می‌دهد، فرصت بازآموزی در نظر بگیرید. 18 ⚘و از همه مهمتر: فرهنگ گوش‌دادن فعال را به شاگردانتان یادآوری کنید. 🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇 ─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─ @tadriis_yar کلاس اول تا دوازدهم
▬▬➰🌸🍃🕋﷽🕋🍃🌸➰▬▬ 📖 آموزش تصویری وضو 🦋مورداستفاده آموزشی درمقطع ابتدایی 🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇 ─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─ @tadriis_yar کلاس اول تا دوازدهم
4_246266462610657278.pdf
4.05M
✅ درسنامه همراه با سوال ✅ درس اول تا پنجم مطالعات اجتماعی ⬅️ پایه پنجم 🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇 ─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─ @tadriis_yar کلاس اول تا دوازدهم
4_5832689012443186063.pdf
3.32M
✅ جزوه دست ورزی های ریاضی ⬅️ پایه پنجم 🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇 ─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─ @tadriis_yar کلاس اول تا دوازدهم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مثلث 🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇 ─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─ @tadriis_yar کلاس اول تا دوازدهم
جدول ترکیب - Copy.pdf
158.6K
✅ جدول ترکیب خام جهت چسباندن در کتاب فارسی صفحه‌ی ۲ 🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇 ─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─ @tadriis_yar کلاس اول تا دوازدهم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آموزش دایره دایره اشکال هندسی 🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇 ─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─ @tadriis_yar کلاس اول تا دوازدهم
جدول ترکیب.pdf
177.1K
✅ جدول ترکیب خام جهت چسباندن در کتاب فارسی صفحه‌ی ۱ 🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇 ─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─ @tadriis_yar کلاس اول تا دوازدهم
03-mtn soleymane eshegh (www.mplib.ir).pdf
21.17M
📚 کتاب ✳️هدف از کتاب (حاج قاسم قهرمان ) این است که دانش آموزان عزیزمان، در قالب سرگرمی با سردار حاج قاسم سلیمانی به عنوان الگوی مهدی یاوری آشنا شوند.🇮🇷 قاسم آموز🌷 🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇 ─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─ @tadriis_yar کلاس اول تا دوازدهم
4_5830348783547845333.mp3
6.69M
اهنگ قران آهنگ پیامهای قرآنی 🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇 ─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─ @tadriis_yar کلاس اول تا دوازدهم
کاربرگ اجتماعی.pdf
7.11M
✅ کاربرگ مطالعات اجتماعی ⬅️ پایه پنجم 🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇 ─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─ @tadriis_yar کلاس اول تا دوازدهم
کاربرگ فارسی.pdf
2.08M
✅ کاربرگ فارسی ⬅️ پایه پنجم 🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇 ─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─ @tadriis_yar کلاس اول تا دوازدهم
ولايت_و_رهبري_امام_علی_و_غدیر_کود.docx
5.06M
🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇 ─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─ @tadriis_yar کلاس اول تا دوازدهم
مشکلات آموزشی که در خصوص تشخیص ( -ِ ربط و یا مالکیت ) با ( ه ـه ) وجود دارد. 🍃 کدام اِ : ( -ِ ) یا ( ـه ) بسیاری از دانش آموزان در نوشتن صدای ( اِ ) در انتهای کلمه دچار مشکل می شوند یعنی واژه های( اصحاب ِ ، دیدن ِ ، سال ِ ، نام ِ ، برای ِ ، پای ِ ) را به صورت ( اصحابه ، دیدنه ، ساله ، نامه ، برایه ، پایه ) می نویسند و بر عکس واژه های ( نامه ، بنده ، خسته ، پرده ، رفته ، دانه ) را به صورت ( نامِ ، بندِ ، خستِ، پردِ ، رفتِ ، دانِ ) می نویسند . 🍃 بسیاری از آموزگاران سعی می کنند با بیان و شرح و توصیف « اِ » مالکیت، صاحبی، مضاف و مضاف الیه ، نسبت،صفت و موصوف و امثال آن ، به دانش آموزان نوشتن درست آن واژه ها را آموزش دهند. این روش ها ، دانش آموزان را ، بویژه در سالهای اول و دوم دبستان بیشتر گیج می کند . زیرا رشد ذهنی آنان هنوز به درجه ای نرسیده است که مفاهیم یاد شده را درک کنند و تفاوت آن اصطلاحات را در یابند و به هنگام نوشتن دیکته به کار برند . تجربه های زیادی که برای رفع این اشکال صورت گرفته ، نشان داده است که روش زیر سریع تر از هر روشی ، کودکان را به درست نویسی سوق می دهد . به هرحال روشی پیشنهادی است ‌که می‌توان به‌کار برد 🍃 ابتدا با لحنی خوب و صمیمی از کودکان می خواهیم که به ما گوش کنند . سپس بدین طریق عمل می کنیم : بچه ها ببینید من برای شما کلماتی را نام می برم بعضی از این کلمه ها طوریست که وقتی من کلمه را بیان کردم شما 👈منتظر کلمه ی دیگری نمی مانید 🔺 مثلا می گویم ( نامه ، خامه ، خانه ، شانه ) شما متوجه می شوید اسامی چیزهایی گفتم . و با شنید کلمه منتظر شنیدن کلمه ی دیگری نیستید. 🍃 اما گاهی نیز کلماتی را می گویم که در پایان آن ها صدای ( اِ ) را می شنویم ولی شما منتظرید که من در ادامه چیزی بگویم . زیرا آن کلمه به تنهایی ، مقصود مرا نمی رساند. 🍃 مثل: مدادِ قندان ِ کفشِ دانش آموزِ آموزگارِ در این گونه کلمات شما منتظرید که من ادامه دهم . مثلا : مدادِ حسن قندانِ سفید کفشِ قرمز دانش آموزِ خوب آموزگار ِ کلاس اول پس در کلماتی که در پایانشان صدای اِ می آید ولی شما منتظر می مانید که من کلمه ی دیگری را در ادامه بگویم از ِ ربط استفاده می کنید. (برای تعمیق یادگیری ) 🍃 حالا بچه ها این دو دسته کلمات را مخلوط به کار می برم .هر وقت بعد از گفتن کلمه ام، منتظر کلمه دیگری بودید دستهایتان را بالا ببرید و اگر نیاز نبود که منتظر کلمه ی دیگری بمانید دستهایتان پایین باشد . خوب حالا کلمات را می گوییم . آماده اید : ( کلاس ِ معلم ِ ، مدیر ِ زن ِ ساده مداد ِ خامه دانه کتاب ِ رنگ ِ چاله پنجره لاله 🍃کفشِ قرمز 🍃دانش آموزِ خوب 🍃آموزگار ِکلاس اول بعد از این که یکی دو جلسه این بازی را انجام دادیم به آنها فقط یک قاعده را آموزش می دهیم ، می گوییم هر وقت بعد از تلفظ کلمه شما منتظر کلمه ی دیگری بودید با این « ِ » آن را می‌نویسیم و اگرمنتظرکلمه ی دیگری نبودید با «‌ ه یا ـه » ،آن را بنویسید . البته می توان برای آن اسمی انتخاب کنیم . چون دو کلمه را به همدیگر ربط می دهد . آن را « ــِ » ربط یا مالکیت می نامیم. برای به یاد سپاری بهتر ، می توان چند ترکیب را روی برگه ای‌نوشت و برای مدتی روی دیوار کلاس نصب کرد . و در هنگام گرفتن املا ، هر وقت به« ــِ » ربط رسیدیم دست را بالا ببریم . با این روش می توان مشکل دانش آموزان را در این مورد رفع نمود و کمتر معلم خسته می شود . ⬅️ منبع :1- درمان اختلالات دیکته نویسی – نوشته مصطفی تبریزی – تهران – اتشارات فراروان 🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇 ─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─ @tadriis_yar کلاس اول تا دوازدهم