eitaa logo
تدریس یار پایه پنجم
9.6هزار دنبال‌کننده
6.1هزار عکس
7.7هزار ویدیو
14.8هزار فایل
اینجا همونجایی هست که بهت کمک میکنه تا با خیال راحت از معلمی لذت ببری. تمام مطالب کانال رایگان می باشد .تنها یک صلوات ب
مشاهده در ایتا
دانلود
03-mtn soleymane eshegh (www.mplib.ir).pdf
21.17M
📚 کتاب ✳️هدف از کتاب (حاج قاسم قهرمان ) این است که دانش آموزان عزیزمان، در قالب سرگرمی با سردار حاج قاسم سلیمانی به عنوان الگوی مهدی یاوری آشنا شوند.🇮🇷 قاسم آموز🌷 🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇 ─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─ @tadriis_yar کلاس اول تا دوازدهم
4_5830348783547845333.mp3
6.69M
اهنگ قران آهنگ پیامهای قرآنی 🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇 ─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─ @tadriis_yar کلاس اول تا دوازدهم
کاربرگ اجتماعی.pdf
7.11M
✅ کاربرگ مطالعات اجتماعی ⬅️ پایه پنجم 🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇 ─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─ @tadriis_yar کلاس اول تا دوازدهم
کاربرگ فارسی.pdf
2.08M
✅ کاربرگ فارسی ⬅️ پایه پنجم 🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇 ─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─ @tadriis_yar کلاس اول تا دوازدهم
ولايت_و_رهبري_امام_علی_و_غدیر_کود.docx
5.06M
🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇 ─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─ @tadriis_yar کلاس اول تا دوازدهم
مشکلات آموزشی که در خصوص تشخیص ( -ِ ربط و یا مالکیت ) با ( ه ـه ) وجود دارد. 🍃 کدام اِ : ( -ِ ) یا ( ـه ) بسیاری از دانش آموزان در نوشتن صدای ( اِ ) در انتهای کلمه دچار مشکل می شوند یعنی واژه های( اصحاب ِ ، دیدن ِ ، سال ِ ، نام ِ ، برای ِ ، پای ِ ) را به صورت ( اصحابه ، دیدنه ، ساله ، نامه ، برایه ، پایه ) می نویسند و بر عکس واژه های ( نامه ، بنده ، خسته ، پرده ، رفته ، دانه ) را به صورت ( نامِ ، بندِ ، خستِ، پردِ ، رفتِ ، دانِ ) می نویسند . 🍃 بسیاری از آموزگاران سعی می کنند با بیان و شرح و توصیف « اِ » مالکیت، صاحبی، مضاف و مضاف الیه ، نسبت،صفت و موصوف و امثال آن ، به دانش آموزان نوشتن درست آن واژه ها را آموزش دهند. این روش ها ، دانش آموزان را ، بویژه در سالهای اول و دوم دبستان بیشتر گیج می کند . زیرا رشد ذهنی آنان هنوز به درجه ای نرسیده است که مفاهیم یاد شده را درک کنند و تفاوت آن اصطلاحات را در یابند و به هنگام نوشتن دیکته به کار برند . تجربه های زیادی که برای رفع این اشکال صورت گرفته ، نشان داده است که روش زیر سریع تر از هر روشی ، کودکان را به درست نویسی سوق می دهد . به هرحال روشی پیشنهادی است ‌که می‌توان به‌کار برد 🍃 ابتدا با لحنی خوب و صمیمی از کودکان می خواهیم که به ما گوش کنند . سپس بدین طریق عمل می کنیم : بچه ها ببینید من برای شما کلماتی را نام می برم بعضی از این کلمه ها طوریست که وقتی من کلمه را بیان کردم شما 👈منتظر کلمه ی دیگری نمی مانید 🔺 مثلا می گویم ( نامه ، خامه ، خانه ، شانه ) شما متوجه می شوید اسامی چیزهایی گفتم . و با شنید کلمه منتظر شنیدن کلمه ی دیگری نیستید. 🍃 اما گاهی نیز کلماتی را می گویم که در پایان آن ها صدای ( اِ ) را می شنویم ولی شما منتظرید که من در ادامه چیزی بگویم . زیرا آن کلمه به تنهایی ، مقصود مرا نمی رساند. 🍃 مثل: مدادِ قندان ِ کفشِ دانش آموزِ آموزگارِ در این گونه کلمات شما منتظرید که من ادامه دهم . مثلا : مدادِ حسن قندانِ سفید کفشِ قرمز دانش آموزِ خوب آموزگار ِ کلاس اول پس در کلماتی که در پایانشان صدای اِ می آید ولی شما منتظر می مانید که من کلمه ی دیگری را در ادامه بگویم از ِ ربط استفاده می کنید. (برای تعمیق یادگیری ) 🍃 حالا بچه ها این دو دسته کلمات را مخلوط به کار می برم .هر وقت بعد از گفتن کلمه ام، منتظر کلمه دیگری بودید دستهایتان را بالا ببرید و اگر نیاز نبود که منتظر کلمه ی دیگری بمانید دستهایتان پایین باشد . خوب حالا کلمات را می گوییم . آماده اید : ( کلاس ِ معلم ِ ، مدیر ِ زن ِ ساده مداد ِ خامه دانه کتاب ِ رنگ ِ چاله پنجره لاله 🍃کفشِ قرمز 🍃دانش آموزِ خوب 🍃آموزگار ِکلاس اول بعد از این که یکی دو جلسه این بازی را انجام دادیم به آنها فقط یک قاعده را آموزش می دهیم ، می گوییم هر وقت بعد از تلفظ کلمه شما منتظر کلمه ی دیگری بودید با این « ِ » آن را می‌نویسیم و اگرمنتظرکلمه ی دیگری نبودید با «‌ ه یا ـه » ،آن را بنویسید . البته می توان برای آن اسمی انتخاب کنیم . چون دو کلمه را به همدیگر ربط می دهد . آن را « ــِ » ربط یا مالکیت می نامیم. برای به یاد سپاری بهتر ، می توان چند ترکیب را روی برگه ای‌نوشت و برای مدتی روی دیوار کلاس نصب کرد . و در هنگام گرفتن املا ، هر وقت به« ــِ » ربط رسیدیم دست را بالا ببریم . با این روش می توان مشکل دانش آموزان را در این مورد رفع نمود و کمتر معلم خسته می شود . ⬅️ منبع :1- درمان اختلالات دیکته نویسی – نوشته مصطفی تبریزی – تهران – اتشارات فراروان 🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇 ─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─ @tadriis_yar کلاس اول تا دوازدهم
SoalMatn_5_Motaleat_(nomrebartar).pdf
817.1K
✅ مطالعات اجتماعی ⬅️ پایه پنجم 🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇 ─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─ @tadriis_yar کلاس اول تا دوازدهم
1_1049761370.pdf
20.37M
✅ نمونه سوال علوم ⬅️ پایه پنجم 🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇 ─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─ @tadriis_yar کلاس اول تا دوازدهم
همهمه دانش آموزان در پاسخدهی_1.m4a
1.49M
📌هنگام پاسخ به پرسشی یا حین انجام فعالیتی، دانش آموزان همه باهم صحبت میکنند.همه دوست دارند اول جواب بدهند. مواجه اصولی معلم در این شرایط چیست؟ 🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇 ─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─ @tadriis_yar کلاس اول تا دوازدهم
soalMatn_5_Hedie(nomrebartar)1.pdf
675.4K
😍 درس به درس😍 ❤️ هدیه ❤️ 🌺 پرسش پاسخ 🌺 پایه پنجم ━━═━━❀❤️❀━━═━━ 💚بفرست برای کسایی که دوستشون دارید 💚 🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇 ─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─ @tadriis_yar کلاس اول تا دوازدهم
هدایت شده از معلم یار
معلم مدرسه: مطالب و فایل های مورد نیاز معلم و دانش آموز اینجا همونجایی هست که بهت کمک میکنه تا با خیال راحت از معلمی لذت ببری. تمام مطالب کانال رایگان می باشد .تنها یک صلوات برای اموات بفرستید و استفاده کنید @tadriis_yar ایده های ناب آموزشی و خانه داری ایده های تعمیرات جواهرات .وسائل خانه ایده های ناب کشاورزی و آشپزی بهترین کانال خلاقیت و نوآوری @khalaghbashh کلیپ های زیبای آشپزی ایرانی و خارجی آشپزی در طبیعت به روش قزاقی ترکی و آذربایجانی ایده ها و ترفندهای خانه داری @ashpazburak اگر می خواهید از هیچ دوره ضمن خدمت جا نمانید اخبار استخدامی آموزش و پروش مسابقات و جشنواره ها مطلع شوید در کانال ضمن خدمت عضو شوید 🔘 اعلام زمان ثبت نام دوره ها 🔘 سوالات آزمون ها 🔘 محتوا دوره ها @ltmsme نمونه سوالات تمامی دوره ها اینجاست👇 @ltmsme اگر دنبال کار هستید و یا اقوام بیکار دارید عضو اشتغال و کاریابی مناطق نفت خیز جنوب شوید @karyabinaft
38489506967552.pdf
1.99M
✅ درسنامه مهر وآبان مطالعات اجتماعی ⬅️ پایه پنجم eitaa.com/tadriis_yar5
38489495988307.pdf
2.15M
✅ درسنامه مهر وآبان ریاضی ⬅️ پایه پنجم @tadriis_yar5
38489504054563.pdf
863.3K
✅ درسنامه مهر وآبان علوم تجربی ⬅️ پایه پنجم @tadriis_yar5
38489502720985.pdf
574.3K
✅ درسنامه مهر وآبان هدیه های آسمانی ⬅️ پایه پنجم @tadriis_yar5
@kelaspanj کانال.pdf
546.6K
✅ آزمون پایان مهرماه ⬅️ علوم با پاسخنامه ⬅️ پایه پنجم eitaa.com/tadriis_yar5
جزوه ادبیات.pdf
1.06M
✅ جزوه فارسی نکات دستوری ⬅️ پایه پنجم eitaa.com/tadriis_yar5
معنای اشعار.pdf
7.66M
✅ فارسی ⬅️ معنی اشعار تمام دروس ⬅️ پایه پنجم eitaa.com/tadriis_yar5
@kelaspanj کانال.zip
187.7K
✅ بسته ۱۲ مورد آزمون ⬅️ آزمون پایان مهر ماه ⬅️ به صورت ورد و قابل ویرایش ⬅️ پایه پنجم eitaa.com/tadriis_yar5
آزمون عملکردی الگویابی.pdf
136.7K
✅ آزمون عملکردی ریاضی الگویابی ⬅️ پایه پنجم eitaa.com/tadriis_yar5
✔️✳️بازخورد توصيفى ✅🚴‍♂️جملات حرکت آفرین ۱-از اینکه کوشش می کنی خوش حالم ۲-از پیشرفتی که کرده ای شادم (خوش حالم ) ۳-از تو انتظار بیشتری دارم ۴-امروز بهتر نوشته ای ۵-عزیزم از وقت خود بهتر استفاده کن 6-با تلاش خود شادم کردی ۷-بر پیشرفت تو هزاران آفرین ۸-به امید روزی که شاهد موفقیت های دیگرت باشم. ۹-بهتر از قبل نوشته ای ۱۰-تا موفقیت کامل ، فاصله ی چندانی نداری ۱۱-تلاشت مرا امیدوار کرد. ۱۲-توقع بیشتری از تو دارم. ۱۳- چشم به راه موفقیت تو هستم. ۱۴- دوست دارم بیشتر تلاش کنی ۱۵- فرزندم تلاشت بسیار با ارزش است. ۱۶-مرا به خودت امیدوار کردی ۱۷-مطمئنم که موفق می شوی ۱۸-هنوز فرصت جبران داری ✅😀جملات شادی آفرین ۱-از خط زیبایت لذت بردم ۲- از دقت تو سپاسگزارم ۳-از زحمت تو متشکرم ۴- از نوشته هایت پیداست که نظم داری ۵- بسیار خوش خط نوشتی 6- به به چه زیبا نوشتی ۷- چه خط زیبایی ! آفرین ۸-چه دفتر تمیزی داری! ۹- چه نیکو نوشتی ! 10- خط تو واقعا زیباست ، خوشم آمد ۱۱- خط زیبایت باعث شادی من شد ✅👏جملات تشویقی ۱-آفرین بر همت و پشتکار تو ۲- آفرین بر این سلیقه ۳-آفرین بر تو گل بهشتی 4- آفرین بر تو که از بهترین هایی ۵- آفرین بر گل نازنینم 6- باعث افتخار منی عزیزم ۷- دانشمند کوچک دوستت دارم 8- آفرین بر گل زیبای من ۹- آفرین بر گل نیلوفرم ۱۰- آفرین بر گل خوش عطر کلاس 🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹
: در این روش معلم یک جمله را می گوید و دانش آموزان با استفاده از درک خود انشا را گسترش می دهند. به عنوان مثال :شیری در جنگل زندگی می کرد. ناگهان.... ادامه ی آن را دانش آموزان تعریف می کنند. ┄┅┅┄┄┅✶🌸✶┄┅┄┅┄ 📝📝📝 روش کیسه ی جادویی در این روش آموزگار اشیایی را درکیسه قرار داده واز سر گروه های دانش آموزان می خواهد که تعدادی ازاشیا را از کیسه خارج کرده و هر گروه با توجه به اشیایی که در اختیارشان قرار گرفته ابتدا جمله و سپس انشا بنویسند. ┄┅┅┄┄┅✶🌸✶┄┅┄┅┄ 📝📝📝 خلاصه کردن داستان: داستان کوتاهی برای دانش آموزان می خوانیم و از آن ها می خواهیم تا خلاصه ی داستان را در چند جمله بنویسند. ┄┅┅┄┄┅✶🌸✶┄┅┄┅┄ 📝📝📝 روش پازلی: تعدادی جمله را که در ارتباط با یک موضوع متفاوت هستند روی کارت هایی می نویسیم و به صورت تصادفی در اختیار دانش آموزان قرار می دهیم. سپس از آن ها می خواهیم کارت های مرتبط را پیدا کنند و در گروه انشایی بنویسند. ┄┅┅┄┄┅✶🌸✶┄┅┄┅┄ 📝📝📝 تصویر یابی: تصویری را روی تابلو می چسبانیم یا از تصویر کپی گرفته وبه تعداد دانش آموزان می دهیم. از آن ها می خواهیم هر چیزی را که در تصویر می بینند با یک خط به بیرون کشیده ونام آن را بنویسند. بعد از این که همه ی شکل های مربوط به تصویر نام گذاری شد ، با آن ها جمله و سپس متن بنویسند. ┄┅┅┄┄┅✶🌸✶┄┅┄┅┄ 📝📝📝 روش تداعی و شاخه بندی: به این صورت که از دانش آموزان می خواهیم تمام کلماتی را که در مورد یک موضوع به ذهنشان می رسد بیان کنند این کلمات براساس نزدیکی به یکدیگر در چند شاخه روی تخته سیاه نوشته می شود . حال می توان از دانش آموزان خواست با توجه به کلمات موجود ، انشای خود را بنویسند. ┄┅┅┄┄┅✶🌸✶┄┅┄┅┄ 📝📝📝 استفاده از موضوعات تخیلی: به دانش آموزان می گوییم داستان خیالی با اغراق زیاد بنویسن خودمان ابتدا یک داستان شگفت انگیز و عجیب و غریب را تعریف می کنیم مثلا یک شب خواب دیدم اندازه ی مورچه شدم...... ┄┅┅┄┄┅✶🌸✶┄┅┄┅┄ 📝📝📝 روش مسابقه ی جمله های ادبی: از دانش آموزان می خواهیم در مورد چند موضوع یا چند اسم مانند مادر ، آسمان ، خدا جمله های زیبا بنویسند. بعداز بین آن ها بهترین را انتخاب می کنیم و بچه ها با استفاده از آن جمله و جمله های خودشان در گروه انشا می نویسند. ┄┅┅┄┄┅✶🌸✶┄┅┄┅┄ 📝📝📝 روش خاطره نویسی: برای دانش آموزان یک خاطره تعریف می کنیم. بعد از تمام شدن خاطره ازآن ها می خواهیم آن چه را که در ذهنشان مانده بنویسند و در مرحله ی بعدی می خواهیم یک داستان یا خاطره از خود یا اقوامشان بنویسند. ┄┅┅┄┄┅✶🌸✶┄┅┄┅┄ 📝📝📝 روش تکمیل داستان: در این روش بچه ها چشمشان را می بندند و گوش های خود را آماده ی شنیدن می کنند ما داستانی را آغاز می کنیم و هر دانش آموزی که اسمش را صدا کردیم ، موظف است داستان ما را با یک جمله کامل تر کند تا زمانی که داستان تمام شود. ┄┅┅┄┄┅✶🌸✶┄┅┄┅┄ 📝📝📝 روش خورشیدی: روش خورشیدی نوعی بازی با کلمات است. یک نفر یک کلمه می گوید و آن را درون خورشید می گذاریم . سپس چند کلمه ی مرتبط با آن کلمه بچه ها می گویند و در شعاع های خورشید می نویسیم. و بعد با استفاده از آن کلمه ها جمله و سپس متن می نویسند. ┄┅┅┄┄┅✶🌸✶┄┅┄┅┄ 📝📝📝 روش استفاده از كلمات در اين روش ما موضوع انشا را بيان مي كنیم. سپس كلماتي را با توجه به موضوع روي تخته مي نويسیم تا دانش آموزان در نوشتن انشا از آن ها استفاده كنند . دانش آموزان با توجه به كلمات داده شده جملاتي را مي نويسند، سپس جمله هايي را كه مرتبط با هم هستند در يك گروه قرار مي دهند و در پايان آن ها را مرتب مي كنند. ┄┅┅┄┄┅✶🌸✶┄┅┄┅┄ 📝📝📝 روش مشاركتي موضوعي به دانش آموزان ارائه مي شود و هر كدام از بچه ها به نوبت در مورد آن جمله ای می گویند. (البته چند دقيقه فرصت فكر كردن به بچه ها مي دهيم.) مطالب بچه ها را روي تابلو مي نويسیم و به كمك خودشان جملات را پس و پيش مي كنیم تا به صورت يك انشاي كامل درآيد. ┄┅┅┄┄┅✶🌸✶┄┅┄┅┄ 📝📝📝 مرتب كردن متن يا داستان قصه يا متنی را كه ترتيب حوادث آن به هم ريخته است در اختيار دانش آموزان قرار مي دهیم. بچه ها توالي جملات و حوادث را درست مي كنند و با شماره گذاري و رونويسي مجدد ، آن را به صورت يك انشا يا داستان در مي آورند. براي پرورش خلاقيت آن ها مي توان انتخاب نام قصه را بر عهده ی خودشان گذاشت. ┄┅┅┄┄┅✶🌸✶┄┅┄┅┄
سلام همکاران محترم آزمون درس هدیه درس های ۱ تا ۳ اگه دارید لطفا داخل گروه ارسال کنید
علیرضا: 🌷🌷🌷🌷 ✅قواعد فارسی های سجاوندی نقطه ( . ): نقطه علامت وقف وسکوت بزرگ در خواندن رانشان می دهدونشانه ی تمام شدن جمله است نقطه-ویرگول ( ؛ علامت وقف یادرنگی است بیشترازویرگول وکمتر از نقطه دونقطه ( : ) : موارد استفاده از این علامت به شرح زیر است.: الف) پیش از نقل قول ووقتی که کسی حرف می زند مانند علی گفت: او یک سال بزرگترازمن است ویرگول : ویرگول یعنی درنگ نما وبرای جداکردن جمله ها واسم هاو...می آید علامت سؤال ( ؟ ) : الف) درپایان جمله های پرسشی می آید مثال:آیا حسین خانه است علامت تعجب ( ! ) : این علامت درپایان جمله های تعجبی وجمله های عاطفی می آید مانند:افسوس/ای کاش/واقعا تشبیه : تشبیه ، یعنی شبیه کردن چیزی به چیزدیگر. . هر تشبیه چهار رکن دارد : 1) مشبه : چیزی یا کسی که قصد مانند کردن آن را داریم . 2) مشبه به: چیزی یا کسی است که مشبه ، به آن مانند می شود . 3) ادات تشبیه : وازه ای است که نشان دهنده پیوند شباهت است . 4) وجه شبه : ویزگی یا ویزگی های مشترک میان مشبه و مشبه به است . جان بخشی به اشیاء :گاهی نویسندگان اززبان میزونیمکت وچیزهای دیگربی جان سخن می گویند که به این کارجان بخشی به اشیاء می گویند شخصیت بخشی به اشیاء:نویسندگان اززبان گنجشک ها وچمن و.... سخن می گویند که به این کارشخصیت بخشی به اشیاء می گویند انواع شعر فارسی : 1-مثنوی: مثنوی شعری است که هردو مصراع تمام ابیاتش به طور جداگانه دارای قافیه ی مستقل می باشد. 2- رباعی: عبارت از دو بیت شعر است که باید مصراع اول، دوّم و چهارم آن قافیه ی یکسانی داشته باشد ولی گاهی مصراع سوم نیز با بقیه ی مصراع ها در قافیه شریک می شود. - دوبیتی : دوبیتی مانند رباعی و در قافیه بندی با آن یکی است ولی وزن مشخصی ندارد قصیده: شعری است که مصراع اول وتمامی مصراع های دوم هم قافیه باشند یادت نرود که یاد تو در یاد است / آبادی دل برای تو آباد است از یاد نبر دل حقیرم ای دوست / در این دل من همیشه یادت یاد است چهاربیتی غزل:شعری است که مصراع اول وتمامی مصراع های دوم هم قافیه باشند زاویه ی دید:شیوه ای که نویسنده برای بیان داستان انتخاب می کند. مخفف :مخفف یعنی کوچک کردن کلمه ها مثلا مخفف شاه شه است مبالغه :نویسنده برای افزودن برقدرت سخن خود سخن را ازآنچه هست بزرگتر می کندکه به این کار مبالغه می گویند منادا: وقتی کسی راصدامیزنیم مخاطب منادااست مثلا یا علی علی منادا ویا حرف ندااست مناظره:گاهی دریک نوشته ویاشعر دوشیء زنده یا غیرزنده با یکدیگر بحث می کنند مناظره می گویند . نهادوگزاره: هر جمله به دو بخش نهاد وگزاره تقسیم می شودگزاره توضیح نهاد است. قافیه :کلماتی که هم وزن هستندوآهنگ یکسانی دارند راقافیه می نامند. بیت : هردومصراع تشکیل دهنده ی یک بیت هستند تعداد جمله: ندا و منادا را یک جمله به حساب می آوریم فعل های حاضر در جمله را می شماریم حرف ربط :حروفی که دو جمله رابه یکدیگر وصل می کندحرف ربط نامیده می شود ضرب المثل:جملاتی است کوتاه وپندآموزمثال هرکه بامش بیش برفش بیش تر انواع جمله: جمله ای که خبری رامی رساند جمله ی خبری می نامند/جمله ای که پرسشی درآن وجود دارد را جمله ی پرسشی می نامند/جمله ای که درآن فرمانی بیان می شودرا جمله ی امری می نامند/جمله ای که بیانگر احساس شگفتی باشدرا جمله ی تعجبی می نامند. قطعه:به چندبیت هموزن که مصراع های زوج آن ها هم قافیه است قطعه می گویند متضاد: یعنی کلمات ضدهم مانندبزرگ/ کوچک کم /زیاد مترادف: مترادف یعنی هم معنی مثال اندیشه/فکر هم خانواده:هم خانواده یعنی باید درکلمه ها سه حرف مشترک پیاپی باشدومعنی آن هانیزبه یکدیگرنزدیک باشد. فاعل:فاعل یعنی کسی که کارراانجام می دهد. مفعول:را نشانه ی مفعول است وکلمه ای که پیش ازرامی آید مفعول است فعل: فعل مهم ترین بخش گزاره است واگرفعل درجمله نباشدجمله به هم می خورد موصوف وصفت: صفت تعریف چیزی است که کسی که صفت آن را تعریف می کندموصوف است مانند بیابان وسیع مضاف مضاف الیه: وقتی دواسم پشت سرهم می آیندمضاف ومضاف الیه می گوییم قید: قید کلمه ای است که چگونگی انجام یافتن فعل رانشان می دهد ┅─═ঊঈ 📚 ঊঈ═─┅ 🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
مریم حیدری: 💠 جواد رضویان کارگردان و بازیگر سینما : ✨ ‏امشبم همه می خوابیم چه اونا که گفتن پای نظام و سپاه هستند ... چه اونا که علیه سپاه شعار دادند و فحش دادند ... ولی یک عده پای همون ‎پدافند ، پای همون شاسی ، امشب نمی خوابند !! ۴۰ سال است که نمی خوابند !! ✨ برادر عزیزی که پای پدافند نشستی ، دست و دلت نلرزد !! حتی اونی که دارد فحش می دهد به امید بیدار بودن تو ، خودش و زن و بچه اش راحت می خوابند ... ✨ تو صبور باش ، اينها داعش نديده اند. جهاد نكاح و فروختن ناموس را به نظاره ننشسته اند. تجاوز به زن و فرزند را در مقابل چشمشان شاهد نبوده اند. كسى اطفال دو ساله ی آنها را مجبور نكرده با سر بريده پدر فوتبال كند. ✨ زنده پوست كندن و به آتش افكندن و هر روز و هر ساعت انتحار و انفجار و هزاران جنايت و قصه ی نا گفته كه هيچ درنده اى در حق همنوع خود نكرد. ✨ تو صبور باش كه قدر عافيت كسى داند كه به مصيبتى گرفتار آيد. ✨ قدر يك شب در امنيت خوابيدن را از افغانستانى بپرس و از آواره ی سوری و عراقی و لبنانی. ✨ آنها به عظمت کار تو و بزرگی و جایگاه سردار علمدارت بهتر واقفند تا برخی هموطنان ایرانی تو که این روزها به تو ‌فحش دادند. ✨ آنها نمی دانند و در عجبم که چگونه درک نمی کنند که اگر تو نباشی داعش حسرت همین فحش دادن را  نیز به دل آنها خواهد گذاشت. ✨ ترامپ هم دیگر توئیت نخواهد کرد و شعار دهندگان نیز هیچگاه مرد میدان نبوده اند. ✨ اینها در پناه امنیتی که تو و سردارانت برای تأمین آن از جان مایه گذاشتی فقط نامردانه و نابخردانه بلدند فحش بدهند. ✨ تو صبور باش و پای ماشه بمان...