نمونه-سوال-فصل-1-و-2-ریاضی-(سری2)-پنجم-دبستان_Biamoz.com.docx
20.7K
📘📕📙📗📙📙📕📗📘📗
📗📙📘📕📘📙📘📙📘📙
آزمون فصل ۱ و ۲
#ریاضی
پایه #پنجم
📘📕📙📗📙📙📕📗📘📗
📗📙📘📕📘📗📙📙📕📗
🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇
─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─
@tadriis_yar5
کلاس اول تا دوازدهم
آزمون-درس-1-و-2-علوم-تجربی-با-پاسخ-(سری6)-پنجم-دبستان_Biamoz.com.pdf
661.3K
📘📕📙📗📙📙📕📗📘📗
📗📙📘📕📘📗📙📙📕📗
آزمون درس ۱ و ۲
#علوم تجربی با پاسخ
#پنجم دبستان
📘📕📙📗📙📙📕📗📘📗
📗📙📘📕📘📗📙📙📕📗
🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇
─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─
@tadriis_yar5
کلاس اول تا دوازدهم
نمونه-سوالات-فصل-2-کسر-ریاضی-با-پاسخ-(سری12)-پنجم-دبستان_Biamoz.com.pdf
1.58M
📘📕📙📗📙📙📕📗📘📗
📗📙📘📕📘📙📘📙📘📙
نمونه سوالات فصل ۲ کسر با پاسخ
#ریاضی
پایه #پنجم
📘📕📙📗📙📙📕📗📘📗
📗📙📘📕📘📗📙📙📕📗
@tadriis_yar5
آزمون-درس-1-و-2-علوم-تجربی-(سری7)-پنجم-دبستان_Biamoz.com.pdf
513K
📘📕📙📗📙📙📕📗📘📗
📗📙📘📕📘📙📘📙📘📙
آزمون درس ۱ و ۲
#علوم
پایه #پنجم
📘📕📙📗📙📙📕📗📘📗
📗📙📘📕📘📗📙📙📕📗
🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇
─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─
@tadriis_yar5
کلاس اول تا دوازدهم
ارزشیابی-مستمر-درس-1-2-3-4-ادبیات-فارسی-پنجم-ابتدایی_Biamoz.com.pdf
302K
📘📕📙📗📙📙📕📗📘📗
📗📙📘📕📘📙📘📙📘📙
ارزشیابی مستمر درس ۱-۲-۳-۴
#فارسی
پایه #پنجم
📘📕📙📗📙📙📕📗📘📗
📗📙📘📕📘📗📙📙📕📗
🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇
─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─
@tadriis_yar5
کلاس اول تا دوازدهم
نمونه-سوال-درس-1-2-3-4-فارسی-(سری1)-پنجم-دبستان_Biamoz.com.pdf
246.4K
📘📕📙📗📙📙📕📗📘📗
📗📙📘📕📘📙📘📙📘📙
نمونه سوال درس ۱-۲-۳-۴
#فارسی
پایه #پنجم
📘📕📙📗📙📙📕📗📘📗
📗📙📘📕📘📗📙📙📕📗
🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇
─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─
@tadriis_yar5
کلاس اول تا دوازدهم
جزوه-درس-3-رنگین-کمان-علوم-تجربی-(سری1)-پنجم-دبستان_Biamoz.com.pdf
1.4M
📘📕📙📗📙📙📕📗📘📗
📗📙📘📕📘📙📘📙📘📙
جزوه درس ۳ رنگین کمان
#علوم
پایه #پنجم
📘📕📙📗📙📙📕📗📘📗
📗📙📘📕📘📗📙📙📕📗
🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇
─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─
@tadriis_yar5
کلاس اول تا دوازدهم
گام-به-گام-درس-5-چنار-و-کدوبن-فارسی-(سری1)-پنجم-دبستان_Biamoz.com.pdf
1.81M
📘📕📙📗📙📙📕📗📘📗
📗📙📘📕📘📙📘📙📘📙
گام به گام درس ۵ چنار و کدوبن
#فارسی
پایه #پنجم
📘📕📙📗📙📙📕📗📘📗
📗📙📘📕📘📗📙📙📕📗
کلاس اولی هستی و هنوز دانابا را نصب نکردی؟!!!😳
─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─
https://eitaa.com/tadriis_yar5
1929584385_-210152.pdf
10.56M
📘📕📙📗📙📙📕📗📘📗
📗📙📘📕📘📗📙📙📕📗
جزوه تمام کتاب
#مطالعات_اجتماعی
#پنجم دبستان
📘📕📙📗📙📙📕📗📘📗
📗📙📘📕📘📗📙📙📕📗
🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇
─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─
https://eitaa.com/tadriis_yar5
کلاس اول تا دوازدهم
نمونه-سوال-فصل-2-ریاضی-(سری-6)-پنجم-ابتدایی_Biamoz.com.pdf
268.7K
📘📕📙📗📙📙📕📗📘📗
📗📙📘📕📘📗📙📙📕📗
نمونه سوال فصل ۲
#ریاضی
#پنجم ابتدایی
📘📕📙📗📙📙📕📗📘📗
📗📙📘📕📘📗📙📙📕📗
🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇
─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─
https://eitaa.com/tadriis_yar5
کلاس اول تا دوازدهم
نمونه-سوال-فصل-1-و-2-ریاضی-با-پاسخ-(سری5)-پنجم-دبستان_Biamoz.com.pdf
494K
📘📕📙📗📙📙📕📗📘📗
📗📙📘📕📘📗📙📙📕📗
نمونه سوال فصل ۱ و ۲ با پاسخ
#ریاضی
#پنجم دبستان
📘📕📙📗📙📙📕📗📘📗
📗📙📘📕📘📗📙📙📕📗
🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇
─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─
https://eitaa.com/tadriis_yar5
کلاس اول تا دوازدهم
mean_5_Farsi_Loghat.pdf
3.92M
📘📕📙📗📙📙📕📗📘📗
📗📙📘📕📘📗📙📙📕📗
معنی تمام لغات
#فارسی
#پنجم دبستان
📘📕📙📗📙📙📕📗📘📗
📗📙📘📕📘📗📙📙📕📗
🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇
─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─
https://eitaa.com/tadriis_yar5
کلاس اول تا دوازدهم
جزوه-تستی-فصل-1-تا-7-ریاضی-پنجم-ابتدایی_Biamoz.com.pdf
3.91M
📘📕📙📗📙📙📕📗📘📗
📗📙📘📕📘📗📙📙📕📗
جزوه تستی فصل ۱ تا ۷
#ریاضی
#پنجم دبستان
📘📕📙📗📙📙📕📗📘📗
📗📙📘📕📘📗📙📙📕📗
🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇
─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─
https://eitaa.com/tadriis_yar5
کلاس اول تا دوازدهم
نمونه_سوال_درس_1_و_2_هدیه_های_آسمان_پنجم_ابتدایی_Biamoz_com.pdf
255.9K
📘📕📙📗📙📙📕📗📘📗
📗📙📘📕📘📗📙📙📕📗
نمونه سوال درس ۱ و ۲
#پیام_های_اسمان
#پنجم دبستان
📘📕📙📗📙📙📕📗📘📗
📗📙📘📕📘📗📙📙📕📗
🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇
─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─
https://eitaa.com/tadriis_yar5
کلاس اول تا دوازدهم
هدایت شده از معلم یار
📘📕📙📗📙📙📕📗📘📗
📗📙📘📕📘📙📘📙📘📙
خلاصه نکات درس ۳
دریک روز بارانی ، وقتی هنوز قطره های باران (آب) در آسمان وجود دارد ، اگر خورشید از زیر ابرها بیرون بیاید ، می توانیم رنگین کمان را ببینیم.
رنگین کمان از هفت رنگ زیبا (قرمز ، نارنجی ، زرد ، سبز ، آبی ، نیلی و بنفش ) تشکیل شده است.
نکته: رنگین کمان در روزهای کاملا آفتابی دیده نمی شود.چون قطره های آب در آسمان وجود ندارند.
تشکیل رنگین کمان:
رنگین کمان از تجزیه ی نور سفید خورشید به وجود می آید.
وقتی نور خورشید به ذره های آب باران (که هنوز در هوا هستند) برخورد می کند ، به صورت هفت رنگ کنار هم دیده می شود و در نتیجه ، رنگین کمان به وجود می آید.
انواع روش های درست کردن رنگین کمان:
1- با استفاده از لوله ی شفاف خودکار:
لوله ی خودکار را در مقابل نور خورشید بگیرید و در طرف دیگر آن ، کاغذ یا مقوای سفیدی قرار دهید.طوری که رنگ های رنگین کمان روی صفحه ی سفید بیفتد.
2- با استفاده از آبپاش:
در یک روز آفتابی ، با یک آبپاش در هوا آب بپاشید.در این حالت می توانید رنگین کمان را در آسمان ببینید.
3-با استفاده از آب و آیینه
در یک ظرف بزرگ آب بریزید و آن را مقابل نور خورشید و کنار دیوار قرار دهید و سپس یک آینه ی تخت را به صورت کج داخل ظرف نگه دارید با جا به جا کردن ظرف و آب بر روی دیوار رنگین کمان تشکیل می شود.
4- با استفاده از منشور:
با تاباندن نور سفید به یک منشور می توانید رنگین کمان درست کنید.
منشور:
منشور ، قطعه ای شفاف از جنس شیشه یا پلاستیک است که کاربرد زیادی در وسیله های نوری دارد و در آزمایشگاه ، برای تجزیه نور سفید از آن استفاده می شود. به شکل رو به رو نگاه کنید:
برای این کار ، نور سفید را در یک اتاق تاریک به منشور می تابانند.
نکته: در هنگام تشکیل رنگین کمان ، قطره های باران نقش منشور را دارند.
گاهی در طبیعت با عبور نور از قطره ی آب ، نور به رنگ های مختلف تجزیه نمی شود ، در این صورت تصویری از جسم درون قطره ی آب تشکیل می شود.
عدسی (ذره بین):
چشم ما نمی تواند چیزهای بسیار ریز را ببیند.مانند نوشته های خیلی ریز.
پدر بزرگ و مادر بزرگ ها هم به دلیل پیری چشمشان ، نمی توانند نوشته های معمولی را بخوانند.
برای خواندن نوشته های خیلی ریز یا دیدن چیزهای خیلی کوچک ، از ذره بین (عدسی) استفاده می کنند.
ذره بین از شیشه یا پلاستیک های شفاف و به شکل عدس ساخته می شود و به آن «عدسی» هم می گویند
اگر بطری آب را از نوشته ها دور کنیم در فاصله ی مشخصی از آن نوشته ها را برعکس می بینیم.(امتحان کنید!)
#علوم
پایه #پنجم
📘📕📙📗📙📙📕📗📘📗
📗📙📘📕📘📗📙📙📕📗
🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇
─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─
@tadriis_yar5
کلاس اول تا دوازدهم
✨چکار کنیم بچه ها کلماتی که حروف #همصدا مانند : ص ض ط ظ ع غ دارند را #بهتر به خاطر بسپارند و گیج نشوند که با کدام ح ه ، یا کدام ص س ث و... بنویسند؟؟!
💥 ۱_ این کلمات هر سال در حد #کتاب فقط با بچه ها کار شوند. یعنی مثلا اگر ده کلمه با #صاد (ص) در کتابشان هست ,فقط همان ها را تأکید داشته باشیم و چند مثال اندک و مشابه و با کتاب های کمک درسی و لغات خارج از کتاب آنها را گیج نکنید.
۲_ برای #تثبیت این لغات تنها به رونویسی اکتفا نکنید و به شیوه های مختلف این کلمات را #تکرار کنند. در جمله , با #نقاشی برای هر کلمه ,درست کردن کلمه با #خمیر بازی , درست کردن کلمه با #حبوبات , #پوستر درست کردن از کلمه ها و..... تمام این کارها باعث تقویت دید #بصری او خواهد شد و #یاد_سپاری او را تقویت می کند.
💠پویایی آموزش با 🔰
https://eitaa.com/tadriis_yar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#پایه_پنجم_ریاضی
🎥کلیپ آموزش تبدیل عدد مخلوط به کسر
🔸 تهیه کننده : خانم سمیرا سرایی
💠پویایی آموزش با 🔰
https://eitaa.com/tadriis_yar5
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#پایه_پنجم _هدیه های آسمانی
مطالعه و تحقیق درباره ی حضرت مریم (ع)
درس سوم هدیه های آسمانی
خانم گودرزی
💠پویایی آموزش با 🔰
💢https://eitaa.com/tadriis_yar5
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#پایه_پنجم_فارسی
❇️آموزش بند نویسی
🔶 ارسال کننده: خانم بشیری گودرزی
💠پویایی آموزش با🔰
💢https://eitaa.com/tadriis_yar5
تور مجازی دانشگاه های ایران✅
تقدیم شما عزیزان ❤️👇👇👇
تور مجازی دانشگاه علامه
http://irpano.ir/ap/uni/AT/
تور مجازی دانشگاه کاشان
https://kashanu.ac.ir/virtual-tour/tour.html
تور مجازی دانشگاه خوارزمی
https://khu.ac.ir/files/tour/index.htm
تور مجازی دانشگاه اصفهان
https://ui.ac.ir/virtual-tour/index.html
تور مجازی دانشگاه مدرس
https://www.modares.ac.ir/vtour/vtmedical2.html
تور مجازی کتابخانه دانشگاه تهران
http://irpano.ir/ap/uni/ut/library/
تور مجازی دانشگاه علوم پزشکی ایران
https://iums.ac.ir/uploads/Bimarestan.Hazrat.Rasoul/
تور مجازی دانشگاه صنعتی شریف
http://vtour.sharif.ir/university/
تور مجازی دانشگاه تبریز
http://tour.tabrizu.ac.ir/
تور مجازی دانشگاه امیرکبیر
http://virtualtour.aut.ac.ir/
تور مجازی دانشگاه علم صنعت
http://vt.iust.ac.ir/
علوم مجازی پزشکی قزوین
http://tour.qums.ac.ir/
تور مجازی دانشگاه سمنان
http://www.mehregan360.com/vt/215/
تور مجازی دانشگاه بیرجند
http://vtour.birjand.ac.ir/
تور مجازی دانشگاه کردستان
http://tour.uok.ac.ir/
تور مجازی دانشگاه نوشیروانی بابل
https://www.nit.ac.ir/dorsapax/etour/index.html
تور مجازی دانشگاه سهند
http://sut.ac.ir/main/sahandvt/
تور مجازی دانشگاه فردوسی مشهد
http://adabiyat.um.ac.ir/single/adabiyat/index.html
تور مجازی دانشگاه مازندارن
http://tour.unierr.ir/#unknown146&uid=scene-olumpayeh-146
https://eitaa.com/tadriis_yar
تور مجازی دانشگاه الزهرا
https://www.alzahra.ac.ir/virtualTour/index.html
تور مجازی دانشگاه فنی تهران
https://university360.ir/ut/
تور مجازی دانشگاه مشهد
http://vtour.um.ac.ir/ferdowsi/index.html
تور مجازی دانشگاه امام صادق
https://www.panoman.ir/vt/uni3
✅مشق چی بدیم تکراری نباشه و خسته نشن
✅ چند کلمه به دلخواه از درس انتخاب و به ترتیب حروف الفبا بنویس...این تمرین حتی در دوره ی دانشگاه نیز باید داده شود چ
ون دانش جویان هنوز برخی ترتیب حروف الفبای زندگی را نمی دانند.
✅ کلمه ی سه نقطه ای از درس پیدا کن و بنویس.
✅ کلمه ی سه بخشی از درس انتخاب و بنویس و با ده تای آن جمله بساز.
✅ یک جدول نه خانه ای بکش و نه کلمه از درس انتخاب و داخل آن بچین....سپس با کلمات افقی جمله ی خنده دار و با کلمات عمودی جمله ی پرسشی بساز....
✅ نتیجه ی درس را در یک یا دو بند بنویس.
✅ امشب به پدر یا مادرتان املا بگویید می خواهم ببینم خط آن ها چگونه است.....چند کلمه را درست ننوشته اند ...در این مورد به پدر و مادر چه توصیه ای دارید...چگونه به آنها یاد می دهید؟ هدف اعتماد به نفس
✅ دو بند آخر درس را بنویس.
✅ دو بند از درس را به صورت بی نقطه بنویس.
برای فرداشب مشق راحت تر است حالا نقطه های مشق دیروز را بگذارید...هدف...تقویت تمرکز
✅ از کدام قسمت درس بیشتر خوشت آمده است؟...بنویس.
✅ درس امروز را خلاصه نویسی کن.
✅ در زمینه ی ریاضی بعد از تدریس دو تا تمرین بدهید و همان جا سر کلاس حل کنند...یا فردی یا گروهی....عملکردی
✅ یک تلق شفاف و یک ماژیک و دستمال داشته باشند و تمرین بنویسند و پاک کنند.
✅ برای بهتر شدن روخوانی یک شب مشق نگویید و بگویید امشب فقط رو خوانی داریم...یک درس هدیه را مادر برای شما بخواند و شما همان درس را برای پدر بخوانید.
✅ از کتابهای دیگر نیز مشق بگویید حتی ریاضی....
✅ چند عدد بدهید تا دانش اموزان خودشان مساله بسازند آنها از بس مساله حل کرده اند خسته شده اند.حالا بگذارید مساله ای که خود ساخته اند حل نمایند.
✅ یک کاردستی برای آخر هفته با وسایل دور ریختنی بسازند و بیاورند.
✅ خاطره ی یک سفر یا مهمانی یا گردش خود را به همراه نقاشی اش به کلاس بیاورند.
✅ یک روزنامه دیواری در زمینه ی علوم و ریاضی یا هدیه برای آخر هفته به عنوان تکلیف ارایه دهیم .
✅ تمرین عدد نویسی از آخر به اول...مثلا از هزارو پنجاه تا هزار بنویسند...دنده عقب
✅ در تکلیف روزانه می توان یک تمرین ازچهار عمل اصلی داشته باشد.
✅ ز کتاب گلستان سعدی یک حکایت بنویسند و بیاورند.
✅ از کتاب شاهنامه ی فردوسی یک شعر به دلخواه بنویسند.
✅ یک کتاب داستان بسازند.
✅ یک کتاب داستان به آنها بدهیم و خلاصه نویسی کنند.
✅ در مورد یکی از برنامه های تلویزیونی یک گزارش بنویسند.
✅ به سراغ پدر بزرگها و مادر بزرگها بروید و چند بازی محلی از آنها یاد بگیرید و در کلاس اجرا کنید.
✅ یک صفحه املا را در رایانه تایپ کرده و بیاورید.
✅ پاور پویینت علوم بسازید.
✅ بنویس روز جمعه از صبح تا غروب چه برنامه هایی داشتی.
✅ یک دانه و گل بکارید و گزارش رشدش را هر هفته بیاورید.
✅ ضرب المثل های جدید بسازید .
✅ در مورد این ضرب المثل تصویر سازی کنید.
✅ والدین را جهت قصه گویی به کلاس دعوت کنید.هر هفته یک قصه
✅ از والدین هنرمند در زنگ هنر استفاده کنید.
✅
برای خودتان یک کتاب کار داشته باشید و جهت تنوع چند تمرین جالب از آن انتخاب و جهت تکلیف به آنه بدهید.
✅ خانواده خودش آزمون هفتگی از دانش آموز داشته باشد و به معلم گزارش و باز خورد دهد. باز خورد در باز خورد.
✅انواع تکالیف خلاق دیگر که معلم با شناخت از دانش آموزان خود طراحی کند.
⏰ تدریس ساعت⏰
یکی بود یکی نبود یه مورچه ی زحمت کش بود که زیرساعت12زندگی میکردید.لونه ش اونجا بود.مورچه هرروز میرفت کار میکرد و دونه های گندم زیادی جمع آوری میکرد.تا این که یک روز لونه ش پر از گندم شده بود و دیگه جایی برای استراحت خودش نداشت از طرفی اصلا نمیدونست چقدر گندم داره.آقا کرم مهربون که با همسرش وسط ساعت زندگی میکردند گفتند مورچه اینطوری که نمیشه بیا باهم فکری کنیم.فکر کردند و فکر کردند تا بالاخره خانم کرمه گفت گندم هات و دسته های پنج تایی کن و هر کدوم رو توی یکی از قفسه های بیرون(به فاصله ی بین اعدادساعت اشاره کنید) از لونه ت قرار بده ما هم حواسمون بهش هست.مورچه پیش خودش فکری کرد و گفت آره خوبه اینطوری شاید یکی هم که به غذا احتیاج داشت میتونه ازش استفاده کنه.مورچه شروع کرد و گندم هاش رو با نظم توی قفسه ها چید، تو هرقفسه چهارتا گندم جا میشد،گندم پنجم رو باید چکار میکرد؟ بازغمگین نشسته بود که یک ساعت به صدا در اومد و گفت اشکال نداره دونه ی پنجم رو من رو سرم میذارم مورچه تشکر کرد.پنج تای بعدی رو شروع کرد به چیدن تو قفسه ی بعد اما باز همون مشکل قبلی ،گندم پنجم را کجا بذارم؟عدد دو گفت بذارش تو دهان من(تا آخرهمین طور .و بعد از درجه بندی برا دقیقه ها) مورچه دوباره به لونه رسید.گندم ها رو چیده بود اما باز نمیدونست چقدرگندم داره.آقاکرمه گفت تو بشین خسته ای من برات گندمهارو میشمارم و شروع به شمارش کرد پنج ده پانزده بیست و ...آفرین شصت تا.مورچه از آقا کرمه تشکر کرد و گفت پس شما از این بعد به مسئول گندم های من میشید.آقا کرمه گفت با کمال میل.خانم کرمه که انگار کمی ناراحت شده بود سرشو خم کرد و آروم گفت پس من چی؟آقا کرمه گفت من و تو با هم همکاری میکنیم من از این به بعد تعداد گندم ها رو دقیق اعلام میکنم و تو عددها رو بدون تغییر بگو.خانم کرمه گفت این که کار قبلی اما اشکال نداره راست میگی من و تو باید باهم همکاری کنیم.
بعد عقربه ی کوچک رو روی عدد مثلا چهار میذاریم و عقربه ی بزرگ رو روی عدد 2.میگیم بچه ها قرار شد خانم کرمه اعداد رو بدون تغییر بخونه چی میشه؟چهار.حالا نوبت آقا کرمه ست باید گندم هارو بشماره ببینه رو کدوم گندم ایستاده؟از لونه ی مورچه میشماره تا جایی که ایستاده پنج ده...
و ساعت های مختلف را ب همین شکل بپرسید از بچه ها تا کامل در ذهن آنها ثبت شود .
A.e:
🌸"دلایل کند نویسی کودکان و راهبردهای درمان پیشنهادی"🌸
👈یک دلیلش ضعف عضلات انگشت است.
👈یک دلیلش بد گرفتن مداد است.
👈یک دلیلش کوتاه بودن مداد است.
👈یک دلیلش بد نشستن و ارتفاع صندلی است.
👈یک دلیلش بد گذاشتن کاغذ روی میز است.
👈یک دلیلش چپ دستی است.
👈یک دلیلش گذاشتن سر روی میز و نزدیک دفتر و کتاب موقع نوشتن است.
👈یک دلیلش برتری چپ چشمی و برتری راستی است.
👈یک دلیلش نارسایی بینایی و ضعف بینایی چشم است.
👈یک دلیلش سرعت عمل پایین در انجام کارهای ظریف و شخصی خودش است. مثل لباس پوشیدن و دگمه بستن و...
👈یک دلیلش زیاد بودن مطالب درسی است.
👈یک دلیلش نداشتن فرصت برای یادگیری و تمرین و رقابت با دوستان است.
👈یک دلیلش انجام دادن تکالیف توسّط والدین است.
👈یک دلیلش توقّع زیادی و جاه طلبی کودک و والدین است.
👈یک دلیلش فقدان انگیزه به یادگیری است.
👈یک دلیلش سرکوفت زدن به دست خط و عدم دادن پاداش به میزان تلاش کودک است.
👈یک دلیلش شروع زودتر از موعد مقرّر آموزش نوشتن است مثل پیش دبستانی یا خط نستعلیق و شکسته نستعلیق قبل از 9 سالگی.
👈یک دلیلش آموزش غلط یا عدم کنترل و نظارت صحیح قلم و مداد به دست گرفتن در کلاس توسّط معلّم در منزل توسّط والدین است.