✅ توصیف عملکرد درس مطالعات اجتماعی پایه پنجم ابتدایی
خیلی خوب
مفاهیم دانستنی های مربوط به تاریخ، جغرافیا و مدنی را بیان می کند. نحوه ی تشکیل و انقراض سلسله ها، وقایع مهم آن ها را به طور کامل توضیح می دهد. کاربرد اصطلاحات را می داند و آن ها را روی نقشه به درستی نشان می دهد. با توجه به علاقه شخصی به کتب، مکانه ای تاریخی و اطلس جغرافیایی و… مراجعه کرده و به تحقیق و پژوهش بپردازد.
خوب
در بیشتر موارد مفاهیم و دانستنی های مربوط به تاریخ، جغرافیا و مدنی را بیان می کند. نحوه ی تشکیل و انقراض سلسله ها، وقایع مهم آن ها را به طور کامل توضیح می دهد. کاربرد بیشتر اصطلاحات را می داند و روی نقشه به درستی نشان می دهد.
دیدن فیلم های تاریخی مربوط به سلسله های ذکر شده در کتاب به او کمک می کند.
قابل قبول
در برخی موارد مفاهیم و دانستنی های مربوط به تاریخ، جغرافیا و مدنی را بیان می کند. نحوه ی تشکیل و انقراض سلسله ها، وقایع مهم آن ها را به طور کامل توضیح می دهد. کاربرد برخی اصطلاحات می داند و آن ها را روی نقشه به درستی نشان می دهد.
مطالعه و مرور کتاب درسی با استفاده از ابزارهایی مانند نقشه، کره ی جغرافیایی و… به یادگیری بیشتر او کمک می کند.
نیاز به تلاش
برای یادگیری مفاهیم و دانستنی های مربوط به تاریخ، جغرافیا و مدنی نیاز به راهنمایی مستمر معلم دارد. بهتر است با کار کردن روی واژه های کتاب درسی و یافتن معانی هر کدام از فرهنگ نامه و با مشاهده فیلم های تاریخی مطابق برنامه داده شده به تمرین فعالیت ها بپردازد.
✅توصیف عملکرد درس علوم تجربی پایه پنجم ابتدایی
خیلی خوب
از تمام حواس خود با استفاده از روش علمی و روابط موجود بین پدیده ها برای رسیدن به نتیجه به درستی استفاده می کند. از منابع و روش های مختلف استفاده می کند و در بحث گروهی مفاهیم و پیام موضوعات را به خوبی منتقل می کند. از ابزار مناسب در آزمایش ها و ساخت مدل استفاده می کند. آموخته های خود را در زندگی روزمره به کار می گیرد.
خوب
در بیشتر موارد از حواس خود با استفاده از روش علمی و روابط موجود بین پدیده ها برای رسیدن به نتیجه به درستی استفاده می کند. از منابع و روش های مختلف استفاده می کند و در بحث گروهی مفاهیم و پیام موضوعات را به خوبی منتقل می کند. از بیشتر ابزارهای مناسب در آزمایش ها و ساخت مدل استفاده می کند و آموخته های خود را درزندگی روزمره به کار می گیرد.
استفاده از فیلم های آموزشی، تدارک گردش علمی، انجام عملی آزمایش های و… به او کمک می کند.
قابل قبول
در برخی موارد از حواس خود با استفاده از روش علمیو روابط موجود بین پدیده ها برای رسیدن به نتیجه به درستی استفاده می کند. از برخی منابع و روش ها استفاده می کند و در بحث گروهی مفاهیم و پیام موضوعات را به خوبی منتقل می کند. برخی از ابزارهای مناسب در آزمایش ها و ساخت مدل را استفاده می کند و آموخته های خود را در زندکی روزمره به کار می گیرد.
موضوعات درسی را به صورت مدل، ماکت و… بسازد و درباره استفاده آن ها در زندگی روزمره با دیگران صحبت نماید.
نیاز به تلاش
در بهره گیری از حواس، ساخت مدل، برقراری ارتباط، دانستنی های کتاب و انجام آزمایش ها به راهنمایی پیوسته معلم نیاز دارد. بهتر است تشویق به مشاهده و طرح پرسش های علمی برای به کار بستتن آموخته های علمی به او کمک می کند. بنابراین مطابق برنامه داده شده به تمرین فعالیت ها بپردازد.
توصیف عملکرد درس هدیه های آسمان پایه پنجم ابتدایی
خیلی خوب
نمونه های متنوعی از نعمت های الهی، ضرورت ارتباط درست با دیگران، آداب و اخلاق اسلامی را بیان کرده و در رعایت آن ها تلاش می کند ضمن ابراز علاقه به ویژگی های رفتاری بزرگان دین اشاره کرده و سعی در الگو گیری از رفتار آن ها دارد. با بیان احکام اسلامی کتاب درسی، آن ها را به طور صحیح انجام می دهد.
خوب
نمونه هایی از نعمت های الهی، ضرورت ارتباط درست با دیگران، آداب و اخلاق اسلامی را بیان کرده و در رعایت آن ها تلاش می کند ضمن ابراز علاقه به چند نمونه از ویژگی رفتاری بزرگان دین اشاره کرده و سعی در الگو گیری از رفتارآن ها دارد. ضمن بیان احکام اسلامی کتاب درسی، بیشتر آن ها را به طور صحیح انجام می دهد. در برگزاری مراسم اسلامی مشارکت می کند، مفاهیم پیام های قرآنی را با ذکر چند مثال توضیح می دهد.
قابل قبول
به نمونه هایی در حد کتاب از نعمت های الهی، ضرورت ارتباط درست با دیگران، آداب و اخلاق اسلامی را بیان کرده و در رعایت آن ها تلاش می کند ضمن ابراز علاقه به نمونه هایی از ویژگی های رفتاری بزرگان دین اشاره کرده و سعی در الگو گیری از رفتار آن ها دارد. ضمن بیان احکام اسلامی کتاب درسی، نمونه ای از آن ها را به طور صحیح انجام می دهد. در برگزاری مراسم اسلامی شرکت می کند، مفاهیم پیام های قرآنی را بیان می کند.
نیاز به تلاش
برای درک بیشتر مفاهیم خداشناسی، پیامبری، امامت، جهان آخرت، قرآن، آداب و اخلاق اسلامی، احکام و مراسم اسلامی، شخصیت هالی دینی و خود شناسی به راهنمایی معلم نیاز دارد. بنابراین مطابق برنامه داده شده به تمرین فعالیت ها بپردازد.
توصیف عملکرد درس هنر پایه پنجم ابتدایی
خیلی خوب
در تولیدات هنری خود عناصر زیباشناختی را رعایت می کند. نسبت به حفظ طبیعت همواره حساس است و در همه ی تولیدات خود از آن ایده می گیرد. در مورد تولید خود همکلاسی هایش استدلال می کند و برای بهبود، پیشنهادهای دقیق می دهد. استفاده ی مناسب از ابزار و نکات ایمنی را رعایت می کند.
خوب
در تولیدات هنری خود بعضی از موارد عناصر زیباشناختی را رعایت می کند. در مورد تولید خود و همکلاسی هایش استدلال می کند ولی ارائه پیشنهاد جهت بهبود آن ها برایش دشوار است. در بعضی موارد، استفاده درست از ابزار و نکات ایمنی را رعایت می کند. بهتر است با الهام از طبیعت تصاویری را روی دفتر شطرنجی با رعایت تقارن عناصر مورد رسم کند.
قابل قبول
در تولیدات هنری خود رعایت عناصر زیباشناختی را با راهنمایی دیگران انجام می دهد. در مورد تولید خود و همکلاسی هایش توضیح می دهد و با راهنمایی دیگران، پیشنهاد می دهد و از ابزار درست استفاده می کند و نکات ایمنی را رعایت می کند. انجام فعالیت های هنری با حضور در طبیعت، اماکن مذهبی، آثار و میراث فرهنگی و… به او کمک می کند.
نیاز به تلاش
در تولیدات هنری خود با کمک مستقیم دیگران عناصر زیباشناختی را رعایت می کند. نسبت به حفظ طبیعت به ندرت حساس است و برای ایده گرفتن در تولیدات خود به کمک نیاز دارد. آن را پرورش می دهد اما برای اجرا به کمک مستقیم نیاز دارد. با کمک دیگران در مورد تولید خود همکلاسی هایش توضیح می دهد و پیشنهاد می دهد. با کمک مستقیم دیگران از ابزار درست استفاده می کند و نکات ایمنی را رعایت می کند. انجام فعالیت های هنری زیر نظر مربی متخصص آگاه از اهداف برنامه درسی مطابق با فعالیت های داده شده به او کمک می کند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸آموزش صداگذاری روی پاورپوینت و ساخت کلیپ آموزشی توسط استاد صفری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
موضوع: چگونگی حرکت پرده ی گوش وانتقال صدا از پرده تا استخوان ها
هدف :شناخت قسمت های مختلف گوش (شناختی)درست کردن دست سازه (حرکتی)
توجه روحیه ی یادگیری فراگیران با توجه به مشاهده ی عینی هر چیزی (عاطفی)
توجه به ساحت زیبا شناختی و علمی
مکان :کلاس
روش :تلفیقی هنر وعلوم ،فعال وفراگیر محور
وسایل :سیم ،کاغذ رنگی ،خمیر بازی ،بادکنک
#موسسه_راهیان_نور_شعبه_آذربایجان_غربی
#آموزگار_هاشمیان
#پایه_پنجم_ابتدایی
#مدرسه_نور_الهدی_نقده
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
28.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
موضوع: تدریس سلول عصبی از روی دست سازه (ماکارونی و جارو رفتگری)
هدف :مشاهده ی سلول عصبی به صورت سه بعدی با استفاده از ماکارونی،چگونگی انتقال پیام دربدن ، فراگیر محور کردن کلاس درسی با استفاده از توضیحاتی توسط فراگیران عزیز، وتوجه به ساحت زیبا شناختی و علمی و زیستی در سند بنیادین واستفاده از آیه ای از قرآن (توجه به ساحت عبادی)
مکان :کلاس
وسایل آموزشی: ماکارونی ،چسب ،جارو رفتگری
روش: فعال وفراگیر محور
#راهیان_نور_شعبه_استان_آذربایجان_غربی
#پایه_پنجم_ابتدایی
#آموزگار_هاشمیان
#مدرسه_نور_الهدی_نقده
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
موضوع: کاربردی کردن مسائل درصد ریاضی در زندگی روزمره( با نمایش)
هدف: شناخت درصد وپیاده کردن آن درزندگی روزمره (شناختی)توجه به روحیه ی فراگیران جهت اجرای درس به صورت نمایش(حرکتی وعاطفی)
توجه به ساحت اقتصادی و اجتماعی
مکان :کلاس
وسایل:خوراکی ،شال ،روسری ،پول و...
روش :فعال ونمایشی
#موسسه_راهیان_نور_شعبه_آذربایجان_غربی
#پایه_پنجم_ابتدایی
#آموزگار_هاشمیان
#مدرسه_نور_الهدی_نقده
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
موضوع: درست کردن اوریگامی چشم برای سوراخ مردمک
هدف :درست کردن اوریگامی چشم (حرکتی) شناخت قسمت های چشم مثل مردمک(شناختی)
توجه به روحیه ی یادگیری آن ها با استفاده از اوریگامی وعلاقه مندی فراگیران به هنر (عاطفی)توجه به ساحت زیباشناختی وهنری
#موسسه_راهیان_نور_شعبه_آذربایجان_غربی
#پایه_پنجم_ابتدایی
#آموزگار_هاشمیان
#مدرسه_نور_الهدی_نقده
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
موضوع: مسابقه ی دیکته ی برعکس نویسی با استفاده از ریاضی وزوج و فرد بودن کلمه و خط تقارن(تلفیق ریاضی وفارسی)
هدف :بالا بردن سرعت عمل ودقت در فراگیران (حرکتی)توجه به روحیه ی آن ها برای ایجاد مسابقه در کلاس(عاطفی)تسلط به مباحث مورد نظر هر درس(شناختی)
توجه به ساحت علمی وزیستی حرکتی
مکان:کلاس
روش:تلفیقی
وسایل :ماژیک، تخته
#موسسه_راهیان_نور_شعبه_آذربایجان_غربی
#پایه_پنجم_ابتدایی
#آموزگار_هاشمیان
#دبستان_دخترانه_نورالهدی_نقده
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅موضوع: آموزش نسبت از طریق بازی وسرگرمی(به صورت مسابقه)
✅هدف کلی : یادگیری از طریق مشاهده ی عینی به صورت بازی ،بالا بردن قدرت تمرکز،رسیدن به هدف غایی از طریق مشارکت وانجام کار گروهی و توجه به ساحت های آموزش وپرورش ونهادینه کردن هدف فصل سوم در زندگی روزمره ی فراگیران(کاربردی کردن ریاضی )
✅روش اجرا:فراگیران لیوان ها را برداشته و نوشته ها را می خوانند وآن را از روی لوگو یا سنگ یا میوه ها نسبت هایش را پیدا میکنند که این امرسبب افزایش دقت وتمرکز فراگیران می شود وهر گروه زودتر لیوان هایش تمام شود برنده ی مسابقه است
✅ روش تدریس:فعال وفراگیر محور(سرگرمی ومسابقه ای)
✅مکان:کلاس درس
✅وسایل آموزشی :لیوان ،کاغذ ،سنگ های شکلاتی خوراکی ،میوه ،لوگو
#موسسه _راهیان _نور_شعبه_آذربایجان _غربی
#پایه_پنجم_ابتدایی
#آموزگار_هاشمیان
#دبستان_نور_الهدی _نقده🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
هدایت شده از Ltms
29.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
😍عین آب خوردن #استیکر ایتا بساز😍
👈🏻آموزش سریع، کوتاه و روان ساخت استیکر برای ایتا فقط با یه حرکت🤯
حتما برای دوستات این ویدیو رو بفرست که خیلیا بهش نیاز دارن❤️
هزینه آموزش: #صلوات جهت تعجیل در فرج امام زمان به تعداد دلخواه.
#استیکر_ایتا #ساخت_استیکر #آموزش #تولیدمحتوا
✅جهت انجام آزمون ضمن خدمت ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@ltmsme