هدایت شده از معلم مدرسه
با سلام و عرض ادب
بنا به درخواست دوستان و همکاران و اولیا
گروه درسی پایه های مختلف درسی تشکیل میشود.
لینک را به همکاران گرامی بدهید .
پایه اول دبستان
https://eitaa.com/joinchat/2838561015C9b93b1c1bd
پایه دوم دبستان
https://eitaa.com/joinchat/2346058024C62b0905ada
پایه سوم ابتدایی
https://eitaa.com/joinchat/2348548343Ccc7ed234f2
پایه چهارم دبستان
https://eitaa.com/joinchat/3129409822C99b9231cd9
پایه پنجم ابتدایی
https://eitaa.com/joinchat/4038852895C73efe08774
پایه ششم ابتدایی
https://eitaa.com/joinchat/2426208538C231a05d739
پایه هفتم متوسطه
https://eitaa.com/joinchat/3152085278Cb69fdb9dd1
پایه هشتم متوسطه
https://eitaa.com/joinchat/2360607016Cd3b70332c6
پایه نهم متوسطه
https://eitaa.com/joinchat/2469003546C8ef86ce53b
هدایت شده از تدریس یار پایه ششم
نمونه-توصیف-عملکرد-کارنامه-پایه-ششم-ابتدایی.docx
22.5K
همکاران گرامی
اینم نونه توصیف عملکرد لطفا ذخیره کنید
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar6
هدایت شده از تدریس یار پایه ششم
نمونه-توصیف-عملکرد-کارنامه-پایه-ششم-ابتدایی.pdf
180.4K
نمونه توصیف عملکرد، pdf
....
..
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar6
نمونه پر شده دفتر مدیریت کلاس.pdf
7.28M
✍نمونه تکمیل شده دفتر مدیریت
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar5
⭕️ مرکز تقارن: نقطه ای در شکل که اگر شکل حول آن نقطه به اندازه مشخص بچرخد، شکل بر خودش منطبق می شود.
⭕️ انواع تقارن: تقارن محوری - تقارن مرکزی - تقارن چرخشی
🔺 تقارن محوری: تقارنی است که اگر شکل را از روی آن تا کنیم دو قسمت شکل بر هم منطبق می شود.
🔺 تقارن مرکزی: تقارنی است که اگر شکل را به اندازه 180درجه، حول یک نقطه بچرخانیم شکل بر خودش منطبق می شود.
🔺 تقارن چرخشی: وقتی شکل را حول یک نقطه به اندازه 180 درجه یا کمتر در جهت عقربه های ساعت می چرخانیم و شکل روی خودش می افتد.
⭕️دوران: چرخش یک شکل حول یک نقطه را دوران می گویند.
⭕️ انواع دوران:
دوران 90درجه - دوران 180درجه
⭕️انواع قرینه:
🔺 قرینه نسبت به یک خط عمودی یا افقی
🔺 قرینه نسبت به یک نقطه
✅ نکات مهم درباره تقارن
1- تقارن محوری: درتقارن محوری قرینه یک نقطه را نسبت به یک خط بدست می آوریم.
محور تقارن خطی است که قرینه هر نقطه ازشکل نسبت به آن برخود شکل منطبق می شود. یا خطی است که شکل را به دو قسمت مساوی تقسیم می کند.
2-تقارن مرکزی: در تقارن مرکزی قرینه یک شکل را نسبت به یک نقطه بدست می آوریم که آن نقطه مرکز تقارن شکل است.
مرکز تقارن نقطه ای است که قرینه هر نقطه از شکل نسبت به آن برخود شکل منطبق می شود.
🔻مربع 4 تا محور تقارن دارد.
🔻 مستطیل دو تا محور تقارن دارد.
🔻لوزی 2 تا محور تقارن دارد.
🔻متوازی الاضلاع محور تقارن ندارد.
🔻 دایره بی شمار محور تقارن دارد.
🔻مثلث متساوی الاضلاع 3 تا محور تقارن دارد.
🔻مثلث متساوی الساقین یک محور تقارن دارد.
🔻ذوزنقه متساوی الساقین یک محور تقارن دارد.
الف) نقطه: یک محور تقارن دارد و آن خودش است، وبی شمار محور تقارن دارد.
ب) خط: بی شمار مرکز تقارن دارد، کلیه نقاطی که روی خط قرار دارند. بی شمار محور تقارن دارد. خطوطی که بر این نقاط می گذرند.
ج) n ضلعی منتظم: n محور تقارن دارد، اگر n زوج باشد یک مرکز تقارن دارد و اگر n فرد باشد مرکز تقارن ندارد.
ه) پاره خط: دو محور تقارن عمود برهم دارد، یکی عمود منصف آن و دیگری خطی است که پاره خط جزیی از آن است و یک مرکز تقارن دارد.
🔹 ذوزنقه ها درحالت کلی محور تقارن ندارند.
🔹 مثلث متساوی الساقین مرکز تقارن ندارد.
🔹مثلث متساوی الاضلاع مرکز تقارن ندارد
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar5
🛑 قابل توجه همکاران محترم مقطع ابتدایی
✅چند نکته مهم و اساسي برای هماهنگی و همکاری اولیا و معلمین در طرح ارزشیابی کیفی- توصیفی:
1️⃣اول: خیلی خوب، خوب، قابل قبول و نیاز به تلاش بازخورد محسوب نمی شوند و معلم نبایداز آنها در پایین اوراق امتحانی برگه های تکلیف یا پروژه ها، در کتاب ریاضی یا پایین کتاب کار فارسی یا قرآن یا...استفاده نماید زیرا این کار همان نمره دادن است!!
2️⃣دوم: هدف ارزشیابی کیفی - توصیفی فقط یادگیری است پس بیشترین هم و غم معلم و اولیا باید روی بازخوردها متمرکز باشد. هربازخورد می تواند ضمن برجسته کردن نقاط قوت دانش آموز، یک راهکار آموزشی جالب و راهگشا برای وی و اولیا باشد( دلبندم!! بسیاری از کلمات املا را درست، زیبا و تمیز نوشته ای و در مورد اشتباه ها میتوانی برای هرکلمه جمله بسازی وسپس یک نقاشی کوچولو برای جمله خود بکشی!!! این یک بازخورد شناختی و آموزشی به والدین است
استفاده از جمله " لطفا کار شود!! "
بازخوردنیست چون بچه یا والدین می پرسد چه کار شود؟! روخوانی؟! املا؟! بخش وصداکشی یا!...)
3️⃣سوم:
کلمات خارج از کتاب کلاس اول هیچ اولویتی ندارند و تا زمانی که سطح عمومی کلاس از کتاب فراتر نرفته است معلم در املای ارزشیابی از کلمات خارج از کتاب استفاده نکند و کودک را با معضل روبرو ننماید!!
4️⃣چهارم: طبق بند ده مقدمه کتاب فارسی وتاکید موکد و البته بسیار صحیح وزارت آ.پ. معلمین و مدیر وسایر اولیای محترم مدرسه از تحمیل کتاب کمک درسی به کودکان و اولیا خودداری نمایند!!
معلمین محترم تکالیف تمرینی شفاهی( که به تکرار وتمرین زیاد نیاز دارد) را مورد غفلت قرار ندهندو از دادن تکالیف کتبی بی مورد که در آن بچه کلمات وترکیبهای زیادی را نقاشی!!! می کند ولی نمیتواند هیچیک را بخواند! خودداری نمایند
5️⃣پنجم:
زنگ ورزش یکی از بهترین زنگهاست که مورد علاقه بچه هاست و میتواند مکمل بسیار خوبی برای دانش آموزان باشد، چه خوب است انواع بازیهای دبستانی با بچه ها کار شود و در ابتدا وانتهای هفته بچه ها ورزش داشته باشند تا انگیزه های آنها تقویت شود. هرچه زنگ ورزش شیرین تر باشد میتوان از آن برای اصلاح برخی کجرفتاریهای دانش آموز مورد استفاده قرار گیرد( محرومیت از ورزش دانش آموز را ترغیب میکند خود را با شما تنظیم کند.)
6️⃣ششم:
در زنگ هنر در پنج رشته: نقاشی( نقاشی با موضوع معین، چاپ انگشتی، نقاشی با موضوع آزاد، نقاشی برای قصه ناتمام، نقاشی برای قصه کامل، نقاشی خط خطی و...)، کاردستی، نمایش، قصه گویی و موسیقی کار شود.
7️⃣هفتم: معلمین محترم بخشنامه مهم و ساده ی ارزشیابی کیفی - توصیفی را مطالعه کنند و درضمن وحدت رویه ایجاد شود .
8️⃣هشتم: از ارائه برنامه امتحانی جهت ثبت نمرات ارزشیابی نوبت اول خودداری شود زیرا فرآیند ارزشیابی کیفی_توصیفی فرایندی تکوینی است و این با آیین نامه ارزشیابی کیفی_توصیفی در تداخل می باشد.
9️⃣نهم: معلم فقط در چهار مورد بازخورد کتبی می دهد و نه همه جا و همه تکالیف.
۱- کارنامه توصیفی فرم الف که الزاما در دونوبت یک و دو در اختیار اولیا قرار میگیرد
۲- هربرگه ای که در پوشه کار قرار می گیرد بازخورد کتبی لازم دارد!
۳- اگر اشکال اساسی یا جدی در کار آموزش بچه پیدا شد و اولیا باید باخبر شوند بازخورد کتبی لازم است!
۴- اگر بچه کار خارق العاده ای انجام دهد بازخورد کتبی لازم است تا اولیا آگاه شده و تصمیمات لازم را اتخاذ کنند.
⬅️ ۸۰% باز خوردهای معلم شفاهی و عملی است و فقط بیست درصد ان كتبي است.
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar5
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تقارن محوری
#خلاصه_ی_مباحث_ریاضی_پنجم
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar5
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تقارن مرکزی
#خلاصه_ی_مباحث_ریاضی_پنجم
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar5
دانش آموزان عزیز، اولیا گرامی
ازآنجایی که کارنامه ی فرزندان شما توصیفی می باشد جهت تحقق بخشیدن به این امر مهم میبایست فعالیت های فرزندان دلبند شما مدنظر قرار گرفته وتمامی فعالیت ها در دفتر مدیریت فرآیندهای کلاسی ثبت شود.
لذا فرزندان شما بایددر تمامی جهت فعال بوده وکارنامه ی آنها صرفا منوط به امتحان پایان ترم نبوده و از تمامی جهات مورد ارزیابی قرار می گیرند. من جمله
1⃣فعالیت کلاسی
2⃣ نظم و انظباط
3⃣ حضور به موقع سر کلاس
4⃣ غیبت کمتر ولو مرخصی
5⃣انجام تکالیف محوله در منزل و..
لذا از شما اولیاء گرامی درخواست میشود با فرزندان عزیزتان همکاری و همراهی لازم را داشته باشید تا ما بتوانیم به وظایف محوله که پرورش فرزندان عزیزمان از لحاظ علمی واخلاقی ست جامه عمل بپوشانیم..
همواره سربلند وموفق باشید🌹
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar5
موضوع:درست کردن گل برای امامان ونوشتن شناسنامهی امامان بر روی گل برگ های گل ها
هدف: تقویت بنیه های ایمان در فراگیران ،آشنایی با شناسنامه و مشخصات هر امام ،یادگیری از طریق درست کردن کاردستی
و...
توجه به ساحت عبادی وزیبا شناختی
مکان:کلاس
روش :فعال وفراگیر محور
وسایل :کاغذ رنگی ،ماژیک و...
#موسسه_راهیان_نور_شعبه_آذربایجان_غربی
#پایه_پنجم_ابتدایی
#آموزگار_هاشمیان
#مدرسه_نور_الهدی_نقده
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
موضوع: یادگیری اعشار قسمت دهم از طریق بازی ومسابقه
هدف :یادگیری از طریق بازی و ریاضی، ایجاد محیط رقابت دوستانه در میان فراگیران ،یادگیری از روش جدید و...
توجه به ساحت زیستی حرکتی و اجتماعی وعلمی
مکان :کلاس
روش :خلاقانه _بازی محور
#موسسه_راهیان_نور_شعبه_آذربایجان_غربی
#آموزگار_هاشمیان
#پایه_پنجم_ابتدایی
#مدرسه_نور_الهدی_نقده
41.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
موضوع : یادگیری از طریق درست کردن پازل برای دروس فارسی و ریاضی
هدف :یادگیری از طریق سرگرمی و درست کردن پازل ، ایجاد انگیزه در فراگیران از طریق درست کردن پازل درسی ،ایجاد محیط رقابت دوستانه در میان فراگیران
توجه به ساحت زیستی و حرکتی، اجتماعی و علمی
مکان:کلاس
روش :فعال وفراگیر محور
وسایل: مقوا وکاغذ رنگی
#موسسه_راهیان_نور_شعبه_آذربایجان_غربی
#آموزگار_هاشمیان
#پایه_پنجم_ابتدایی
#مدرسه_نور_الهدی_نقده
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
موضوع: توضیح درس جدید اعشار توسط فراگیر با کمک خط کش
هدف :یادگیری از همسالان ،یادگیری از طریق اندازه گیری وسایل وکاربرد آن در زندگی روزمره ی خود
توجه به ساحت علمی
مکان :کلاس
روش :فعال وفراگیر محور
وسایل :خط کش ،خودکار و....
#موسسه_راهیان_نور_شعبه_آذربایجان_غربی
#پایه_پنجم_ابتدایی
#آموزگار_هاشمیان
#مدرسه_نور_الهدی_نقده
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
موضوع:انجام بازی و مسابقه در رابطه با درس علوم و ریاضی
هدف : تثبیت یادگیری از طریق بازی ومسابقه، ایجاد محیطی دوستانه درمیان فراگیران، توجه به حرکت وفعالیت های آن ها درکلاس ،خلاق کردن فکر وذهن فراگیران
توجه با ساحت زیستی حرکتی ،زیبا شناختی ،علمی
مکان :کلاس
روش :فعال وفراگیر محور
وسایل :کاغذ ،ماژیک، چسب ،و..
#موسسه_راهیان_نور_شعبه_آذربایجان_غربی
#آموزگار_هاشمیان
#پایه_پنجم_ابتدایی
#مدرسه_نور_الهدی_نقده