#کندنویسی_دانش_آموزان
علل:
علّتهاي مختلفي براي کند نويسي وجود دارد؛ از جمله :
· عدم هماهنگي چشم و دست
· فشار زياد قلم روي کاغذ
· عدم صحيح در دست گرفتن قلم
· ضعيف بودن عضلات انگشتان و دست
· ملالآور بودن نوشتن به دليل ضعف يا عدم داشتن انگيزه و....
💥 کند نويسي همچنين موجب ضعف دانشآموز در درس املا ميشود. اين مشکل او را در انجام تکاليف نيز ناتوان کرده و از جهتي اگر در سنين پايين درمان نشود، در سنين بزرگسالي باعث بهوجود آمدن مشکلات ثانويه ميگردد.
در بسياري از موارد مشاهده شده است که والدين با پرخاش و اعتراض به دانشآموز و آموزگار او، موجب تشديد اين مشکل شدهاند
💥 راهبردهای درمانی
#روشهاي_درمان_کند_نويسي
* هرگونه ترس و اضطراب را از دانشآموز خود دور کنيم.
* همیشه ترغيب و تشويق دانشآموز خود را به خوشنويسي را به یاد داشته باشید.
* تکاليف مدرسه بايد براي دانشآموز، شيرين و جذّاب باشد.
* از مدادها و خودکارهاي خيلي بلند و خيلي کوتاه به هيچ وجه استفاده نگردد.
* از ميز تحريرِ مناسب استفاده شود.
* از کاغذ و برگهاي سفيد و مرغوب استفاده شود. (کاغذ نبايد کاهي، روغني يا موجدار باشد.)
* بهمنظور تقويت عمل انبساط و انقباض ماهيچههاي انگشتان، دانههاي کوچک (مثلاً دانههاي تسبيح) را روي زمين ريخته و از او بخواهيم آنها را با سر انگشتهاي شصت و اشاره و ميانه، جمع کند.
* هوا نويسي (نوشتن با قلم روي هوا و فضاي اطراف): اين روش در تند نويسي، کمک قابل توجّهي به دانشآموزان ميکند؛ چرا که اين عمل در تسريع حرکات عضلات دست، بازو و ساعد و هماهنگي مغز با چشم و دست، تأثير بسياري دارد.
* سينهخيز رفتن: روزي چند دقيقه (کمتر از ده دقيقه) دانشآموز سينهخيز برود. اين عمل در هماهنگي اعضاي بدن بسيار مؤثّر است.)
* هر روز قبل از نوشتن تکاليف، چند دقيقه انگشتان را باز و بسته کند.
* به تجربه ثابت شده است که انجام بازيهاي محلّي که با حرکات سريع و زياد همراه است، در تند نويسي دانشآموزان بسيار مؤثّر است.
* براي تکاليف منزل سعي شود از حروفي که دانشآموز در نوشتن آن مشکل دارد، استفاده شود. بدين شکل مثلاً کلماتي را از درس پيدا کرده که حروف همصدا مانند (ذ ز ض ظ) داشته و يا کلماتي که بهصورتي که خوانده ميشوند، ولي نوشته نميشوند مانند خواب.
* دانشآموز در منزل با کمک خانواده مطالبي که در نوشتن مشکل دارد را مطالعه کند و براي کلمات مهم همخانواده پيدا کند؛ مثلاً براي کلمهي «حميد»، کلمات «محمد،احمد، حامد» را ميتوان بنويسد؛ زيرا اين کلمات، سه حرف مشترک دارند.
* معمولاً دانشآموزاني که اين مشکل را دارند، قلم را با فشار زياد در دست ميگيرند، تا حدّي که دست آنها عرق ميکند؛ دانشآموزاني که قلم را با فشار زياد در دست ميگيرند، دچار ترس، استرس و دلهره هستند. بهتر است معلّمان و اولياء ميزان فشار به قلم را کنترل کرده و بيشتر در مورد مسائل روحي و رواني با دانشآموز کار کرده و ترس و استرس را از او دور کنند
در پايان باز هم عنوان ميشود که پرخاش و تنبيه در درمان مشکلات، نه تنها نقش مثبتي ايفا نکرده، بلکه به تشديد شدن آن مشکل، منجر می شود.
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar1
#لبیک_یا_خامنه_ای
#امام_زمان
29.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅موضوع وعنوان :بازی ومسابقه ریاضی فارسی علوم تلفیق با طرح کرامت واحد مشورت
✅هدف کلی : اهمیت مشورت در همه ی امور و معنای عملی آیه مبارکه «وشاورهم فی الامر» تلفیق با بازی ریاضی درس سطح وطول فارسی درس دوستی و مشاوره ،علوم درس دهم (بادر نظر گرفتن ساحت های تعلیم وتربیت زیستی، اجتماعی،علمی،فناورانه طبق سند تحول بنیادین وعدالت آموزشی)
✅مکان:کلاس درس
✅آموزگار:پریسا هاشمی
✅مدرسه:نورالهدی نقده
#موسسه_راهیان_کوثر_شعبه_آذربایجان_غربی
#پایه_ششم_ابتدایی
#آموزگار_پریسا_هاشمی
#مدرسه_نورالهدی_نقده
44.07M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅موضوع وعنوان :تهیه وترجمه فیلم سفر به درون سلول (میتوانیددر گروه های کلاسی برای دانش آموزان خود ارسال کنید)
✅هدف کلی : آشنایی دانش آموزان با سلول های مختلف واندامک های درون سلولی (بادر نظر گرفتن ساحت های تعلیم وتربیت زیستی، اجتماعی،علمی،فناورانه وعبادی طبق سند تحول بنیادین وعدالت آموزشی)
✅آموزگار:پریسا هاشمی
✅مدرسه:نورالهدی نقده
#موسسه_راهیان_کوثر_شعبه_آذربایجان_غربی
#پایه_ششم_ابتدایی
#آموزگار_پریسا_هاشمی
#مدرسه_نورالهدی_نقده
17.96M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅موضوع وعنوان:توضیحات اجزای میکروسکوپ و نحوه ی کار با آن
✅هدف کلی : آشنایی ونحوه ی کار با میکروسکوپ با توضیحات دانش آموز کلاس ششم (بادر نظر گرفتن ساحت های تعلیم وتربیت زیستی، اجتماعی،علمی،فناورانه طبق سند تحول بنیادین وعدالت آموزشی)
✅مکان:پژوهش سرای شهرستان نقده
✅وسایل موردنیاز:میکروسکوپ
✅آموزگار:پریسا هاشمی
✅مدرسه:نورالهدی نقده
#موسسه_راهیان_کوثر_شعبه_آذربایجان_غربی
#پایه_ششم_ابتدایی
#آموزگار_پریسا_هاشمی
#مدرسه_نورالهدی_نقده
18.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
صفحه 100 ریاضی ششم
#مساحت دایره
مدرس:آقای کیایی
#ریاضی ششم
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar6
#لبیک_یا_خامنه_ای
#امام_زمان
13930201P411775909.pdf
476.5K
☑️ جزوه فرمولهای ریاضی
پایه ششم
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar6
#لبیک_یا_خامنه_ای
#امام_زمان
کاربرگ_اندازه_گیری_زاویه_متوسط_و.pdf
232.1K
📚کاربرگ اندازه گیری زاویه-
درحد متوسط و دشوار
18.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
فیلم آموزشی ژله تزریقی سبزه عید
از همکار خوبم ، خانم رستگار آموزگار ششم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مساحت رنگی
پسر خوبم شایان قاسمی
مدرس-خانم ناجی
4_5877267487325684291.pdf
286.5K
💥مترادف هم خانواده متضاد
💥فارسی
💥ششم ابتدایی
آزمون ماهانه ریاضی ششم فصل5.pdf
637.9K
💥 ریاضی ششم
📒آزمون-نمونه سوال
💥فصل پنجم : اندازه گیری
💥 سطح : متوسط
💥 بهمن و اسفند ماه
4_5965076281216205765.pdf
196K
📚کاربرگ اندازه گیری زاویه-ساده
🔴ششم ریاضی
4_6023602550723314630.pdf
1.04M
💥معانی لغات جدید
💥واژگان هم خانواده
💥کلمات مخالف
💥معنی اشعار و نثر
💥و .....
💥 کل کتاب فارسی ششم
@madrese4u1.06.5.فصل پنجم ایکیو ششم.pdf
14.33M
درسنامه فصل پنج
ریاضی
🍭🍬🍭🍬همراه ازمون و پاسخنامه 🌹
با صلوات و التماس دعا