مساحت رنگی
پسر خوبم قاسمی
مدرس-خانم ناجی
آزمون فصل5 (باقرلو) بهمن 98.pdf
272.1K
آزمون فصل پنجم ریاضی ششم
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar6
#لبیک_یا_خامنه_ای
#امام_زمان
@sheshomkoshaریاضی فصل۵.pdf
205.7K
#ششم_کوشا
📚 آزمون ریاضی
🔴 فصل ۵ اندازه گیری ومساحت
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar6
#لبیک_یا_خامنه_ای
#امام_زمان
ارزشیابی_ریاضی_از_مساحت_دایره_تا.pdf
501.6K
#ششم_کوشا
📚آزمون مدادکاغذی ریاضی
🔴 پایان فصل۵(بهمن ماه ۹۷)
📌طراح:خانم حسینی اهواز
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar6
#لبیک_یا_خامنه_ای
#امام_زمان
پاسخنامه (باقرلو) آزمون فصل5.pdf
504.5K
پاسخنامه 👆 آزمون فصل 5 ریاضی ششم ( فصل اندازه گیری )
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar6
#لبیک_یا_خامنه_ای
#امام_زمان
کاربرگ(باقرلو) خط وزاویه 2.pdf
385.6K
کاربرگ خط و زاویه ۲
( آزمون )از فصل 5 ریاضی ششم ،
طراح : مهسا حسینی
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar6
#لبیک_یا_خامنه_ای
#امام_زمان
کاروفناوری1.pdf
381.5K
📚آزمون فناوری
🚦ششم ابتدایی
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar6
#لبیک_یا_خامنه_ای
#امام_زمان
آزمون ادبیات فارسی درس اول.pdf
359.1K
📚آزمون فارسی
🔥ششم ابتدایی
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar6
#لبیک_یا_خامنه_ای
#امام_زمان
کاربرگ2 (باقرلو) خط وزاویه باپا...pdf
464.7K
پاسخنامه کاربرگ خط وزاویه۲👆
اسفند ماه97 ،
از فصل 5 ریاضی ششم
⚛ پایه ششم
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar6
#لبیک_یا_خامنه_ای
#امام_زمان
#دانستنی
#ریاضی
#چهارم
#پنجم
#ششم
❇️طبقه بندی زاویه ها❇️
👇👇👇👇👇👇👇👇
🔵. انواع زاویه
🔸تند(حاده)
🔸راست(قائمه)
🔸باز(منفرجه)
🔸نیم صفحه .
🔴اندازه ی زاویه ی تند از 5/0 درجه شروع می شود تا 90 درجه🔴
🔴اندازه ی زاویه ی راست 90 درجه است🔴
🔴اندازه ی زاویه ی باز از 90 درجه شروع می شود تا 180 درجه🔴
🔴اندازه ی زاویه ی نیم صفحه 180 درجه است🔴
🔴اندازه ی زاویه ی راست نصف زاویه نیم صفحه است🔴
🔴اندازه ی زاویه ی نیم صفحه 2 برابر زاویه ی راست است🔴
🔵واحد اندازه گیری زاویه درجه نام دارد،كه علامت آن o است 90ْ (می خوانیم 90 درجه).🔵
🔴زاویه های تند و راست و باز از زاویه ی نیم صفحه كوچك تر هستند🔴
🔴.زاویه های راست و باز و نیم صفحه از زاویه ی تند بزرگ تر هستند🔴
🔵زاویه به سه طریق خوانده می شود🔵
🔶زاویه را می توانیم از رأس بخوانیم .
🔶زاویه را می توانیم از هر ضلع بخوانیم .
🔶زاویه راست را باگونیا معلوم می كنیم .
🔶نیم ساز خطی است كه از رأس زاویه بگذرد و زاویه را به دو قسمت مساوی تقسیم كند .
🔶نیم ساز زاویه ی 20 درجه 10 درجه است .
17.نیم ساز زاویه ی راست45 درجه است .
🔶نیم ساز زاویه ی نیم صفحه زاویه ی راست است .
🔶نیم خط از طرف نقطه خوانده می شود .
🔶پاره خط را می توانیم از دو طرف بخوانیم .
🔷دو خطی كه همدیگر را قطع كنند محل قطع را نقطه ی تقاطع می گوییم🔷
🔷دو خطی كه همدیگر را قطع كنند دو خط متقاطع می گوییم🔷
🔷هر گاه ردو خطی راهرقدر ادامه دهیم، همدیگر را قطع نكنند دو خط موازی(متوازی) می گویند🔷
🔷هر گاه دو خط همدیگر را قطع كنند،4 نیم خط به وجود می آید🔷
🔷هر گاه دو پاره خط همدیگر را قطع كنند 2 پاره خط و 4 نیم خط به وجود می آید🔷
🔷اگردو خط راست همدیگررا قطع كنند به طوری كه زاویه ی بین آن ها 90 درجه باشد دو خط را عمود می گوییم🔷
🔷اگر یك خط راست از وسط یك خط راست بگذرد و بر آن عمود باشدعمود منصف می گوییم🔷
▪️عمود منصف یعنی هم عمود است وهم نصف كرده است▪️
🔺عمود یعنی قطع كرده و زاویه ی راست تشكیل شده است🔺
🔻عمودو عمود منصف را نیز به وسیله ی گونیا رسم می كنیم🔻
⚪️برای عمود و عمودمنصف یك ضلع عمود گونیا را با خط راست موازی می كنیم و از ضلع دیگر خط می كشیم⚪️
⚪️گونیا دو ضلع عمود بر هم دارد، كه با هم زاویه ی راست تشكیل می دهند⚪️
⚫️عددی كه رقم آخر آن دهگان هزار باشد 5 رقمی است⚫️
⚫️عددی كه رقم آخر آن یكان میلیون باشد 7 رقمی است⚫️
⚫️ارزش مكانی یعنی جایی كه رقم قرار دارد⚫️
⚫️ارزش رقمی یعنی بزرگترین یا كوچكترین رقم عدد⚫️
⚫️بالاترین (بیشترین) ارزش مكانی را اولین رقم از سمت چپ دارد⚫️
⚫️پایین ترین (كمترین)ارزش مكانی را اولین رقم از سمت راست دارد⚫️
⚫️كمترین ارزش رقمی را كوچكترین رقم داردو بیشترین ارزش رقمی را بزرگترین رقم دارد⚫️
☑️برای خواندن یك عدد،عدد را 3رقم ، 3رقم از سمت راست جدا می كنیم☑️
🔹🔶(3 رقم اول یكیها- 3رقم دوم هزارها- 3رقم سوم)🔶🔹
.
👇👇👇🏿
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar6
#لبیک_یا_خامنه_ای
#امام_زمان
4_5834958297068734100.pdf
4.15M
درسنامه درس ۱۲ علوم. جنگل برای کیست؟
.
👇👇👇🏿
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar6
#لبیک_یا_خامنه_ای
#امام_زمان
راهنمای فعالیتهای فصل۶-۱.pdf
15.11M
فصل 1 و 2 و 3 و 4 و 5 و 6
#راهنمای_حل_فعالیت علوم
.
👇👇👇🏿
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar6
#لبیک_یا_خامنه_ای
#امام_زمان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
علوم ( معرفی اجزای میکروسکوپ)
.
👇👇👇🏿
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar6
#لبیک_یا_خامنه_ای
#امام_زمان
نکات خیلی مهم درمورد نکتهنویسی:
🍭🍭🍭🍭🍭🍭🍭🍭🍭🍭
🔵نکات متن هم باید در نزدیک ترین جای ممکن به متنش بنویسین
🔵در غیر این صورت در آینده ممکنه ارتباطش رو فراموش کنید
🔵تا جایی ک ممکنه نکات رو خلاصه وار بنویسید تا بیشتر حواستون به قسمت اصلی نکته باشه.
🔷نه اینکه ۲ خط نکته بنویسی و یادت بره قسمت اصلی کجاش بود🔷
⛔️ هرنکته ای رو نباید بنویسید.چه نکاتی؟!
🔴نکاتی که در اولین بار خوندن درس بنظرت مهم هستند!
🔴ممکنه که هنوز درک درستی نداشته باشی و چیزهای ساده و بدیهی رو نکته بدونی!
🔴حواستون باشه که نکته ای که میخوای بنویسی داخل متن کتاب هست یا نه!
🔴ممکنه شما تسلط کامل روی متن نداشتی و دوباره متن کتابو بنویسی که کار بیهوده ایه…
❇️مهم ترین قسمت نکته نوشتن؛نظم داشتنه که رمزطلایی نکته نویسیه❇️
.
👇👇👇🏿
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar6
#لبیک_یا_خامنه_ای
#امام_زمان
4_5958809352700690811.pdf
4.2M
#تمام_آزمایشهای
#علوم_ششم
#متن
.
👇👇👇🏿
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar6
#لبیک_یا_خامنه_ای
#امام_زمان
1_1679923876.pdf
7.69M
هدیه های آسمانی
ششم دبستان
.
👇👇👇🏿
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar6
#لبیک_یا_خامنه_ای
#امام_زمان
🌸تجزیه وتحلیل ابیات شعر شیر خدا🌸
🔸تجزیه وتحلیل بیت سومِ شیرخدا
🔹شب شنفته است مناجات علی
🔹جوشش چشمه ی عشق ازلی
🔴تعداد جمله...یک جمله (یک فعل موجود ِاست)
🔺علی وابدی..قافیه
🔺شب....نهاد
🔺مناجات علی،جوشش چشمه،چشمه ی 🔺عشق....ترکیب اضافی
🔺عشق ازلی....ترکیب وصفی
🔺مناجات علی....مفعول
🔺آرایه ها...تشخیص ،تشبیه
🔺(شاعردرمصراع اول شب را مانند انسانی می داند که گوش دارد وتوانایی شنیدن مناجات حضرت علی( ع) رادارد.شاعر در مصراع دوم،عشق(مشبه)رابه چشمه(مشبه به) تشبیه کرده است وصدای مناجات حضرت علی (ع) را.مانندصدای جوش وخروش چشمه ی عشق دانسته است.
🔸تجزیه وتحلیل بیت چهارمِ شیرخدا
🔹کلماتی چو.در آویزه ی گوش
🔹مسجد کوفه هنوزش مدهوش
🔴تعداد.جمله ها... دوتا(زیرا دوفعلِ"است" درپایان هر مصراع حذف شده است.)
🔴گوش ومدهوش...قافیه
🔴کلماتی....نهاد.مصراع اول
🔴مسجد کوفه...نهاد مصراع دوم
🔴چو ...حرف.اضافه.به معنای مثل ومانند
🔴دُر....متمم
🔴آویزه ی گوش،مسجد کوفه...ترکیب اضافی
🔴هنوز... قید
🔴آرایه ها...تشبیه،تشخیص، کنایه
🔴شاعرکلمات(مشبه) حضرت علی رابه مروارید(مشبه به)تشبیه کرده است.
🔴سخنی را آویزه ی گوش ساختن.. کنایه ازبه خاطر سپردن واز آن سخن پند گرفتن است.
🔴شاعر درمصراع دوم،مدهوش بودن را که کار انسان است،به مسجد نسبت داده است
🔸تجزیه وتحلیل بیت پنجم ِشیر خدا
🔹فجر تا سینه ی آفاق شکافت
🔹چشم بیدار علی خفته نیافت
🔴تعداد جمله ها ...دوجمله( دوفعل موجود"شکافت ونیافت")
🔴شکافت ونیافت...قافیه
🔴فجر ...نهاد جمله ی اول
🔴او(فجر)....نهادمحذوف جمله ی دوم
🔴سینه ی آفاق. و چشم بیدارعلی...مفعول
🔴سینه ی آفاق وچشم علی...ترکیب اضافی
🔴چشم بیدار...ترکیب وصفی
🔴آرایه ها...تشخیص درمصراع اول ودوم(شاعر فجر را مانند انسانی می داند که حضرت علی رادر خواب ببیند.)
🔴تضاد...بیدار وخفته
🔴کنایه...کل بیت کنایه ازاین است که حضرت علی (ع)شب زنده دار بوده است.
🔸تجزیه وتحلیل بیت ششم ِشیر خدا
🔹ناشناسی که به تاریکی شب
🔹می برد شام یتیمان عرب
🔴تعداد جمله ها...یک جمله(یک فعل موجودِمی برد)البته دوجمله هم می توان محسوب کرد.(علی ناشناسی است،که فعل"است"حذف شده است.)
🔴شب وعرب....قافیه
🔴ناشناسی....نهاد جمله
تاریکی شب،شام یتیمان... ترکیب اضافی
🔴یتیمان عرب...ترکیب وصفی
🔴شام یتیمان عرب...مفعول
🔴آرایه ها...تناسب(بین تاریکی/شب/عرب).
🔴تلمیح(اشاره به یتیم نوازی حضرت علی( ع) دارد)
🔸تجزیه وتحلیل بیت هفتمِ شیرخدا
🔹عشق بازی که هم آغوش خطر
🔹خفت در خوابگه پیغمبر
🔴تعداد جمله ها...دوجمله (اگر این بیت رودرحالت کلی ودرارتباط بابیت های قبل وبعدش درنظر بگیریم،دوجمله خواهد داشت .یعنی علی آن عشق بازی است که هم آغوش خطر/خفت در خوابگه پیغمبر.امااگر این بیت را جداگانه مورد بررسی قرار دهیم ،یک جمله خواهد داشت؛زیرا تنها یک فعل دارد.
🔴خطر وپیغمبر....قافیه
🔴عشق بازی....نهاد
🔴هم آغوش....قید
🔴خوابگه....متمم
🔴هم آغوش خطر،خوابگه پیغمبر...ترکیب اضافی
🔴آرایه ها...تشخیص(در.مصراع اول،هم آغوش باخطر بودن ،یعنی شاعر به خطر جان بخشیده وآن را مانند انسانی هم آغوش حضرت علی(ع)ساخته است.
.تلمیح(درمصراع دوم شاعر به هجرت حصرت محمد(ص)از مکه به مدینه وخوابیدن حضرت علی(ع)دربستر پیامبر ،اشاره دارد.
🔸تجزیه وتحلیل بیت هشتمِ شیر خدا
🔹آن دم صبح قیامت تأثیر
🔸حلقه ی در شد از او دامنگیر
🔴تعداد جمله ها...یک جمله(یک فعل موجودِ شد)
🔴قیامت تأثیر ودامنگیر....قافیه
حلقهی در....نهاد
🔴آن دم صبح قیامت تأثیر...قید
🔴او...متمم
🔴دامنگیر...مسند
🔴حلقه ی در....ترکیب اضافی
🔴صبح قیامت تأثیر...ترکیب وصفی
🔴آرایه ها..تشبیه(آن دم صبح(سحر گاه نوزدهم ماه مبارک رمضان) از نظر تأثیر گذاری به قیامت تشبیه شده است.
🔴کنایه...دامن گیر شدن کنایه از خواهش کردن والتماس کردن است.
تشخیص..زیرا شاعربه حلقه ی در جان بخشیده؛آن چنان که دامن حضرت علی( ع)را می گیردتا مانع رفتن ایشان شود.
🔴تلمیح... به وقایع سحرگاه نوزدهم ماه مبارک رمضان وآویختن حلقه ی در،درلباس حضرت علی( ع) اشاره دارد.
🔸تجزیه وتحلیل بیت نهمِ شیر خدا
🔹دست در دامن مولا زد ،در
🔹که علی ،بگذرو از ما مگذر
🔴تعداد جمله ها...چهار جمله که نوع جمله ها از نظر پیام ومحتوا به ترتیب:خبری،عاطفی،امری،امری می باشد(سه فعل موجود ِزد،بگذرومگذرویک منادا..علی)
🔴در و مگذر...قافیه
🔴در...نهاد جمله ی اول
🔴علی ...منادا ی جمله ی دوم
🔴تو....نهاد محذوف جمله ی سوم برای فعل بگذر.
🔴تو...نهاد محذوف جمله ی چهارم برای فعل مگذر.
🔴دست...مفعول
🔴دامن /ما...متمم
🔴که. و. ...حروف ربط
🔴مگذر/بگذر...فعل
🔴آرایه ها...تشخیص(دست زدن در به دامن مولا)
🔴کنایه...دست در دامن زدن،کنایه از التماس وخواهش کردن است.
🔴تضاد...بین بگذر ومگذر.
🔴تلمیح...اشاره به جلو گیری حلقه ی در،از رفتن مولا ✅جهت سفارش #تبلیغ
36.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
درس ۱۰ علوم آشنایی با اجزای میکروسکوپ
.
👇👇👇🏿
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar6
#لبیک_یا_خامنه_ای
#امام_زمان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حل کاربرگ ریاضی ششم
زاویه
.
👇👇👇🏿
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar6
#لبیک_یا_خامنه_ای
#امام_زمان
@MoallemYariR6 آزمون نوبت اول هدیه (08).pdf
524.8K
🔺 آزمون نوبت اول هدیه ششم ابتدایی
.
👇👇👇🏿
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar6
#لبیک_یا_خامنه_ای
#امام_زمان
نمونه_سوالات_فصل_اندازه_گیری_ششم_کد_۸۶۵۳_2.pdf
1.84M
📌 دبیر: آقای اکوان
👈 منبع: سایت ریاضی هزار
📌 نمونه سوال فصل اندازه گیری ریاضی ششم ✅ آدرس کانال
نمونه سوالات فصل به فصل ریاضی ششم👇
نمونه سوالات فصل به فصل ریاضی پنجم👇ویدیو های تدریس صفحه به صفحه ریاضی پنجم👇
.
👇👇👇🏿
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar6
#لبیک_یا_خامنه_ای
#امام_زمان
44.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
◀️ #تمرین_صفحه97 ریاضی )حل سوالات 3 تا 7(
فصل پنجم ریاضی ششم ابتدایی
🔹 #فصل5: اندازه گیری
🔸 #مبحث : حجم و جرم
.
👇👇👇🏿
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar6
#لبیک_یا_خامنه_ای
#امام_زمان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فیلمپاسخ کاربرگ ریاضی ششم
.
👇👇👇🏿
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar6
#لبیک_یا_خامنه_ای
#امام_زمان