آزمون هدیه ششم درس 5تا8.pdf
435.2K
💥آزمون هدیه های آسمان ششم
💥درس ۵تا ۸
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar6
#آموزش #ابتدایی #پایه_ششم
آزمون هدیه6(باقرلو)آذرماه.docx
37.2K
آزمون درس 1 تا 8 هدیه ششم بصورت word آذرماه 96 ،
درس اول تا هشتم
📚
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar6
#آموزش #ابتدایی #پایه_ششم
@MoallemYariR6 علوم فصل 4و5 پاسخنامه (03).pdf
565.5K
🔺 آزمون فصل 4 و 5 علوم ششم ابتدایی با پاسخنامه
🔹 #پاسخنامه دارد
🔸 #درس4 : سفر به اعماق زمین
🔸 #درس5 : زمین پویا
🔸درس چهارم و پنجم علوم
👈 #سری3
🔸 هشتگ ها : #علوم , #درس4علوم , #فصل4علوم , #درس5علوم , #فصل5علوم , #فصل4و5علوم , #درس4و5علوم
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar6
#آموزش #ابتدایی #پایه_ششم
@MoallemYariR6 فصل 5 علوم ششم (01).pdf
408.3K
🔺 آزمون فصل 5 علوم ششم ابتدایی
🔸 #درس5 : زمین پویا
🔸 درس پنجم علوم
👈 #سری1
🔸 هشتگ ها : #علوم , #درس5علوم , #فصل5علوم
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar6
#آموزش #ابتدایی #پایه_ششم
@MoallemYariR6 فصل 5 علوم ششم (02).pdf
740.2K
🔺 آزمون فصل 5 علوم ششم ابتدایی
🔸 #درس5 : زمین پویا
🔸 درس پنجم علوم
👈 #سری2
🔸 هشتگ ها : #علوم , #درس5علوم , #فصل5علوم
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar6
#آموزش #ابتدایی #پایه_ششم
@MoallemYariR6 فصل 5 علوم ششم (03).pdf
889.2K
🔺 آزمون فصل 5 علوم ششم ابتدایی
🔸 #درس5 : زمین پویا
🔸 درس پنجم علوم
👈 #سری3
🔸 هشتگ ها : #علوم , #درس5علوم , #فصل5علوم
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar6
#آموزش #ابتدایی #پایه_ششم
آزمون فارسی ششم دی ماه.pdf
125.8K
آزمون فارسی
🔻 دی ماه ( ویژه نوبت اول )
🔸پایه ششم
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar6
#آموزش #ابتدایی #پایه_ششم
@MoallemYariR6 فصل 5 علوم ششم (04).pdf
1.31M
🔺 آزمون فصل 5 علوم ششم ابتدایی
🔸 #درس5 : زمین پویا
🔸 درس پنجم علوم
👈 #سری4
🔸 هشتگ ها : #علوم , #درس5علوم , #فصل5علوم
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar6
#آموزش #ابتدایی #پایه_ششم
هدایت شده از کودکانه
کلیپ های زیبای آشپزی ایرانی و خارجی
ایده ها و ترفندهای خانه داری
@ashpaziibaham
#آشپزی #خانواده #آموزش
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فیلم تدریس فصل 8 علوم ششم همراه با نکات تیزهوشانی
#درس8 : طراحی کنیم و بسازیم
#قسمت2
مدرس : سرکار خانم آزاده لک نژاد
📚
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar6
#آموزش #ابتدایی #پایه_ششم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فیلم تدریس فصل 8 علوم ششم همراه با نکات تیزهوشانی
#درس8 : طراحی کنیم و بسازیم
#قسمت1
مدرس : سرکار خانم آزاده لک نژاد
📚
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar6
#آموزش #ابتدایی #پایه_ششم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فیلم تدریس فصل 8 علوم ششم همراه با نکات تیزهوشانی
#درس8 : طراحی کنیم و بسازیم
#قسمت3
مدرس : سرکار خانم آزاده لک نژاد
📚
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar6
#آموزش #ابتدایی #پایه_ششم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فیلم تدریس فصل 8 علوم ششم همراه با نکات تیزهوشانی #درس8 : طراحی کنیم و بسازیم
#قسمت4
تدریس و آموزش درس 8 علوم
مدرس : سرکار خانم آزاده لک نژاد
📚
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar6
#آموزش #ابتدایی #پایه_ششم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ساخت هاور کرافت ساده
مربوط به درس هشتم علوم
پایه ششم
📚
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar6
#آموزش #ابتدایی #پایه_ششم
آزمون فارسی.pdf
242.5K
🌋آزمون فارسی
📚ششم ابتدایی
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar6
#آموزش #ابتدایی #پایه_ششم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فیلم آموزشی درس 8 علوم ششم
( فندق )
فصل هشتم
✔ طراحی کنیم و بسازیم
📚
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar6
#آموزش #ابتدایی #پایه_ششم
مطالعات اجتماعی.pdf
148.2K
🌷آزمون اجتماعی
🌺ششم ابتدایی
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar6
#آموزش #ابتدایی #پایه_ششم
هدیه نوبت اول.pdf
299.5K
🏠آزمون علوم
📌ششم ابتدایی
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar6
#آموزش #ابتدایی #پایه_ششم
@MoallemYariR6 فصل 5 علوم ششم (05).pdf
432.6K
🔺 آزمون فصل 5 علوم ششم ابتدایی
🔸 #درس5 : زمین پویا
🔸 درس پنجم علوم
👈 #سری5
🔸 هشتگ ها : #علوم , #درس5علوم , #فصل5علوم
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar6
#آموزش #ابتدایی #پایه_ششم
@MoallemYariR6 فصل 5 علوم ششم (06).pdf
669.3K
🔺 آزمون فصل 5 علوم ششم ابتدایی
🔸 #درس5 : زمین پویا
🔸 درس پنجم علوم
👈 #سری6
🔸 هشتگ ها : #علوم , #درس5علوم , #فصل5علوم
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar6
#آموزش #ابتدایی #پایه_ششم
هدایت شده از قصه کودکانه
💥💥جمع ومفرد :
💥اسم:کلمه ای است که برای نامیدن شخص یا حیوان یا چیزی به کار می رود. مانند : اسب ، درخت ، مادر
اسم می تواند مفرد باشد و یا جمع .
💥اسم مفرد : اگر اسم بر یک فرد یا یک چیزی دلالت کند ، آن را مفرد می گوییم. مانند : گل ، خانه، دختر
💥اسم جمع :
جمع ان
اسم جمع :
اگر اسم بر بیش از یکی دلالت کند ، آن را اسم جمع می گوییم . مانند گل ها، خانه ها، دختران
نکته : اسم مفرد در زبا ن فارسی علامت خاصی ندارد. علامت جمع در زبان فارسی ” ها ” و “ان ” است که به اسم مفرد اضافه می شود . مانند کتاب + ها کتاب ها ، پسر + ان پسران
( برای جمع بستن تمام کلمه ها می توان از ” ها ” استفاده کرد . اما از ” ان ” تنها برای اسم جانداران و بعضی کلمه ها می توان استفاده کرد .)
*اگر در آخر اسمی (ه) بیاید هنگام جمع بستن با ” ان ” حرف (ه) را برداشته و به جای آن حرف میانجی (گ) را می گذاریم. مانند “:
چرنده + ان چرندگان رفته + ان رفتگان برنده+ان برندگان
واژه + ان واژگان فرشته + ان فرشتگان
پرنده + ان پرندگان فرزانه + ان فرزانگان
*اگر در آخر کلمه ای ( الف ) یا ( واو ) بیاید ، هنگام جمع بستن با “ان” بین کلمه و “ان” جمع ، حرف ( ی) اضافه می شود . مانند
دانا + ان دانایان جنگجو + ان جنگجویان
آشنا + ان آشنایان هنر جو + ان هنر جویان
*البته کلمه هایی وجود دارد که به آن ها ( ی ) اضافه نمی شود. مانند بانو+ان بانوان بازو + ان بازوان
نکته : در اسم مکان ها ” ان ” نشانه ی جمع نیست. مانند تهران ، کرمان ، سیرجان
نکته : اگر “ان ” را از آخر کلمه برداریم باید مفرد آن باقی بماند . در غیر این صورت ، ” ان ” نشانه ی نیست . مانند بستان ( بستان ، اسم مفرد است و نمی توان “ان ” را از آن جدا کرد.)
جمع ان
همیشه “ان ” آخر کلمه نشانه ی جمع نیست و گاهی بر مفهوم زمان و گاهی بر مفهوم مکان دلالت می کند. مانند
بهاران ( هنگام بهار )
سحر گاهان( هنگام سحر ) بامدادان ( هنگام بامداد )
گیلان ( محل سکونت مردم گیل )
*وقتی آخر کلمه (ه) بیاید و صدای (ا ) ندهد بهتر است در موقع جمع بستن با “ها ” ، ها به آن بچسبد. مانند
چاه + ها چاهها کاه + ها کاهها
گروه + ها گروهها
شاه + ها شاهها
راه + ها راهها ماه + ها ماهها
سیاه + ها سیاهها
کلاه + ها کلاهها
*وقتی آخر کلمه (ه ) بیاید و (ه) صدای (ا) بدهد ، بهتر است در موقع جمع بستن با “ها” ، ها به کلمه نچسبد. مانند
موزه + ها موزه ها
کوزه + ها کوزه ها
خانه + ها خانه ها
کوچه + ها کوچه ها لانه + ها لانه ها شانه + ها شانه ها
2نکته : برای جمع بستن بعضی از کلمه هایی که از زبان عربی وارد فارسی شده اند از ” ات ” استفاده می کنیم . مانند
خطر+ات خطرات تعطیل + ات تعطیلات
حشره+ات حشرات
قطره + ات قطرات
کلمات فارسی
*جمع بستن کلمه هایی که در اصل فارسی هستند با ” ات” کاملا نادرست است. مانند
گزارش + ات گزارشات ( نادرست است .) گزارش + ها گزارش ها ( درست است .)
دستور + ات دستورات ( نادرست است. ) دستور + ها دستور ها ( درست است .)
آزمایش + ات آزمایشات ( نادرست است. ) آزمایش + ها آزمایش ها ( درست است .)
سفارش + ات سفارشات ( نادرست است. ) سفارش + ها سفارش ها ( درست است .)
فرمایش + ات فرمایشات ( نادرست است. ) فرمایش + ها فرمایش ها ( درست است .)
گرایش + ات گرایشات ( نادرست است. ) گرایش + ها گرایش ها ( درست است.)
پیشنهاد + ات پیشنهادات ( نادرست است. )
🔴🔴 باسلام
در پاسخ به سوالات زیاد همکاران دلسوز و علی الخصوص همکارانی که جدیدالاستخدام هستند، مواردی پیشنهادی جهت تدریس بهتر در کلاس ارایه می گردد.
لطفا تا پایان مطالب را دنبال کنید👇
1- آيا در شروع تدريس ، متن درس بايستي توسط معلم خوانده شود يا دانش آموز؟
#پاسخ :
البته خواندن درس توسط دانش آموز و يا معلم و يا كتاب گويا هر كدام اهداف مهمي را دنبال مي كند اگر هدف استقلال و ارتقا اعتماد به نفس درخواندن است و دانش آموزان از سطح خوانش خوبي برخوردارند بهتر است دانش آموزان در ابتدا بخوانند . ولي اگر هدف ، فراگيري خوانش صحيح با لحن مناسب و درك مطلب بهتر باشد لازم است معلم و يا كتاب گويا متن درس راقرائت كند. متون ادبي و سنگين تر از لحاظ درك مطلب ، خود معلم و يا سي دي گويا شروع كننده ي خوانش متن خواهد بود تا درك مطلب بهتر و صحيح تر صورت گيرد.
💐🦋💐
2- آيا لازم است معاني شعر و يا كلمات سنگين درس توسط دانش آموز در كتاب نوشته شود ؟
#پاسخ:
اين كار به هيچ عنوان انجام نمي گيرد زيرا با اين كار راه تلاش دانش آموز براي درك مطالب گرفته مي شود و آن ها در درك مطلب به معلم وابسته خواهند بود بلكه بهتر است با خوانش چند بار ابيات و يا جملات، از دانش آموزان سوالاتي پرسيده شود تا برداشت خودشان را بيان كنند و اگر لازم باشد خودشان به واژه نامه ي انتهايي كتاب مراجعه كنند.
💐🦋💐
3- آيا نيازي به دفتر املا( تقريري) و يا انشا ( جمله سازي و تمرين بندنويسي) است ؟
#پاسخ
تمرين هاي املايي و انشايي كتاب محدود است لذا جهت تكميل و يا تقويت املا (درست نويسي ) و تمرين بندنويسي و انشا يك دفتركلي ( به عنوان دفتر تمرين فارسي )منظور گردد و با توجه به شرايط و نياز دانش آموزان كلاس مي توان به همه نوع فعاليت هاي املايي مانند املاي تقريري و غيرتقريري ... و فعاليت هاي انشايي مانند جمله نويسي ،بندنويسي و ...توجه كرد.
💐🦋💐
4- ارزشيابي صحيح املاي فارسي چگونه صورت مي گيرد؟
#پاسخ
البته مي توان در هر زمان و به هر گونه حتي با يك سوال يا يك املاي تقريري ارزيابي انجام داد ولي بهترين و اصولي ترين ارزيابي اين درس به اين صورت است كه هم به صورت املاي تقريري و هم به صورت سوالاتي از فعاليت هاي املايي ارائه گردد(پيشنهاد مي گردد جهت ارزيابي بهتر از نقاط قوت و ضعف دانش آموزان پس از اتمام هر درس،حداقل يك املاي تقريري به دانش آموزان گفته شود.)
💐🦋💐
5-با دانش آموزاني كه در بند نويسي مشكل دارند چه بايد كرد؟
#پاسخ
در ابتدا اين فعالیت با موضوع هاي ساده توسط دانش آموزان تمرين مي گردد و اصول و يا مراحل بند نويسي را آموزش مي دهيم .
به طور مثال : قدم اول در بند نويسي تعيين موضوع و يا ايده اصلي است كه دانش آموز بايد سعي كند موضوع اصلي را در ابتدا درك كند بعد از او مي خواهيم در مرحله ي بعد موضوع هاي كوچك تر ( موضوع هاي محدود كننده موضوع اصلي) كه مي توان براي موضوع اصلي در نظر گرفت را در چند كلمه بيان كند و بعد مي خواهيم يكي از اين ريزموضوع ها را با آوردن مثال و ... بسط و گسترش دهد و با يك جمله ، پايان خوبي براي بند خود داشته باشد.... بهتر است بند ها توسط دانش آموزان خوانده شود تا با روش قضاوت عملكرد ، معيارهاي مناسبي براي بندنويسي مناسب، داشته باشند.
💐🦋💐
6-ارزشيابي صحيح انشاي فارسي چگونه صورت مي گيرد؟
#پاسخ
البته مي توان در هر زمان و به هر گونه حتي با يك سوال يا با نوشتن يك بند ارزيابي انجام داد ولي بهترين و اصولي ترين ارزيابي اين درس به اين صورت است كه همه نوع فعاليت هاي انشايي مانند جمله سازي ، بندنويسي ، خلاصه نویسی و ... ارائه گردد و در ارزشیابی از درس انشا به درست نویسی لغات ، زیبانویسی ، ارتباط معنایی کلمات و جملات بایکدیگر ، اشاره کردن به ایات و احادیث ، عدم استفاده از کلمات تکراری و استفاده از کلمات مترادف ، استفاده از اشعار و ضرب المثل ها ، نتیجه گیری و ... دقت کرد.
💐🦋💐
7- آيا لازم است دانش آموزان همه ي اشعار (بخوان و حفظ كن) را از حفظ بخوانند ؟
#پاسخ
حفظ همه ي اشعاربخوان و حفظ كن مورد انتظار است ولي با توجه به تفاوت هاي فردي حفظ اشعار توسط دانش آموزان مي تواند در يك زمان يكسان صورت نگيرد بلكه با تكرار و تمرين اين اهداف تحقق يابد.
💐🦋💐
8- آزمون پيشرفت تحصيلي فارسي چگونه صورت مي گيرد؟
#پاسخ
البته اين ارزشيابي به صورت شفاهي و ياكتبي انجام مي گيرد فعاليت ها و توانمندي دانش آموزان در طول سال كمك زيادي به ارزيابي اين درس خواهد كرد ولي در مجموع خوانش صحيح از روي متن ، درك مطب (كلمات ، شعر و متن)، حفظ شعر، املا و فعاليت املايي ، انشا(بندنويسي) و فعاليت هاي انشایی و ...(چهارمهارت زبانی)ارزیابی این درس را رقم می زنند ،فراموش نگردو مهارت های زبانی با یکدیگر ارتباط دارند جداگردن این ارزیابی ها از یکدیگر مناسب نیست!
💥_تکلیف_خلاق برای فارسی ،علوم ،ریاضی و....
💥کانال تکلیف وبازی
👇👇👇👇👇👇👇👇
✅ چند کلمه به دلخو اه از درس انتخاب و به ترتیب حروف الفبا بنویس...این تمرین حتی در دوره ی دانشگاه نیز باید داده شود چون دانش جویان هنوز برخی ترتیب حروف الفبای زندگی را نمی دانند.
✅ کلمه ی سه نقطه ای از درس پیدا کن و بنویس.
✅ کلمه ی سه بخشی از درس انتخاب و بنویس و با ده تای آن جمله بساز.
✅ یک جدول نه خانه ای بکش و نه کلمه از درس انتخاب و داخل آن بچین....سپس با کلمات افقی جمله ی خنده دار و با کلمات عمودی جمله ی پرسشی بساز....
✅ نتیجه ی درس را در یک یا دو بند بنویس.
✅ امشب به پدر یا مادرتان املا بگویید می خواهم ببینم خط آن ها چگونه است.....چند کلمه را درست ننوشته اند ...در این مورد به پدر و مادر چه توصیه ای دارید...چگونه به آنها یاد می دهید؟ هدف اعتماد به نفس
✅ دو بند آخر درس را بنویس.
✅ دو بند از درس را به صورت بی نقطه بنویس.
برای فرداشب مشق راحت تر است حالا نقطه های مشق دیروز را بگذارید...هدف...تقویت تمرکز
✅ از کدام قسمت درس بیشتر خوشت آمده است؟...بنویس.
✅ درس امروز را خلاصه نویسی کن.
✅ در زمینه ی ریاضی بعد از تدریس دو تا تمرین بدهید و همان جا سر کلاس حل کنند...یا فردی یا گروهی....عملکردی
✅ یک تلق شفاف و یک ماژیک و دستمال داشته باشند و تمرین بنویسند و پاک کنند.
✅ برای بهتر شدن روخوانی یک شب مشق نگویید و بگویید امشب فقط رو خوانی داریم...یک درس هدیه را مادر برای شما بخواند و شما همان درس را برای پدر بخوانید.
✅ از کتابهای دیگر نیز مشق بگویید حتی ریاضی....
✅ چند عدد بدهید تا دانش اموزان خودشان مساله بسازند آنها از بس مساله حل کرده اند خسته شده اند.حالا بگذارید مساله ای که خود ساخته اند حل نمایند.
✅ یک کاردستی برای آخر هفته با وسایل دور ریختنی بسازند و بیاورند.
✅ خاطره ی یک سفر یا مهمانی یا گردش خود را به همراه نقاشی اش به کلاس بیاورند.
✅ یک روزنامه دیواری در زمینه ی علوم و ریاضی یا هدیه برای آخر هفته به عنوان تکلیف ارایه دهیم .
✅ تمرین عدد نویسی از آخر به اول...مثلا از هزارو پنجاه تا هزار بنویسند...دنده عقب
✅ در تکلیف روزانه می توان یک تمرین ازچهار عمل اصلی داشته باشد.
✅ ز کتاب گلستان سعدی یک حکایت بنویسند و بیاورند.
✅ از کتاب شاهنامه ی فردوسی یک شعر به دلخواه بنویسند.
✅ یک کتاب داستان بسازند.
✅ یک کتاب داستان به آنها بدهیم و خلاصه نویسی کنند.
✅ در مورد یکی از برنامه های تلویزیونی یک گزارش بنویسند.
✅ به سراغ پدر بزرگها و مادر بزرگها بروید و چند بازی محلی از آنها یاد بگیرید و در کلاس اجرا کنید.
✅ یک صفحه املا را در رایانه تایپ کرده و بیاورید.
✅ پاور پویینت علوم بسازید.
✅ بنویس روز جمعه از صبح تا غروب چه برنامه هایی داشتی.
✅ یک دانه و گل بکارید و گزارش رشدش را هر هفته بیاورید.
✅ ضرب المثل های جدید بسازید .
✅ در مورد این ضرب المثل تصویر سازی کنید.
✅ والدین را جهت قصه گویی به کلاس دعوت کنید.هر هفته یک قصه
✅ از والدین هنرمند در زنگ هنر استفاده کنید.
✅برای خودتان یک کتاب کار داشته باشید و جهت تنوع چند تمرین جالب از آن انتخاب و جهت تکلیف به آنه بدهید.
✅ خانواده خودش آزمون هفتگی از دانش آموز داشته باشد و به معلم گزارش و باز خورد دهد. باز خورد در باز خورد.
✅انواع تکالیف خلاق دیگر که معلم با شناخت از دانش آموزان خود طراحی کند.
#تفسیر_رنگها
در نقاشی هایی که رنگ آمیزی بسیار روشن وجود دارد، احساس ایمنی دیده می شود و در رنگ آمیزی های تیره و آشفته که در آن رنگ ها با یکدیگر تداخل دارند، نوعی پریشانی یا پنهانکاری دیده میشود.
❤ کودکانی که از رنگ قرمز استفاده می کنند، تمایل به برون ریزی احساسات دارند و عواطفشان را خیلی راحت بیان می کنند، رنگ های سرخ در ابتدا مورد توجه خردسالان است، اما در سال های بعد، نشان دهنده پرخاشجویی آنان است.
💙 رنگ آبی در نقاشی معرف لطافت است و نشان دهنده حساسیت، ملایمت، صلح و آرامش است. افراط در استفاده از این رنگ معنای تسلیم پذیری دارد.
💜 رنگ بنفش ترکیبی از قرمز و آبی است که میتواند نوعی تضاد و نیز تمایلات نامتجانس را نشان دهد. استفاده افراطی از رنگ بنفش در نقاشی کودک نشان دهنده اضطراب است.
💛 رنگ زرد در نقاشی، شکفتگی، پیشرفت، شادی و خوش بینی را نشان می دهد و اگر در نقاشی کودک به شکل افراطی از آن استفاده شود، نشان دهنده نیاز به آزادسازی تنش های درونی است.
💚 رنگ سبز در نقاشی، تمایل به مورد محبت و توجه قرار گرفتن است. این رنگ مبنای تجربی دارد و در نقاشی کودکانی که اضطراب جدایی دارند و یا به شدت وابسته هستند، بیشتر دیده می شود.
💕 رنگ صورتی نشان دهنده صلح، تعادل و توازن و نیز معرف عاطفه ای است که فاقد هوای نفس و پرخاشگری است. استفاده از این رنگ در نقاشی کودک بیان کننده روحیه مهربان او هست.
🍊 رنگ نارنجی یادآور آرامش و خوشی است. کودکی که از این رنگ در نقاشی استفاده می کند، هم میل به پیشرفت دارد و هم ممکن است کمی پر جنب و جوش باشد. افراط در استفاده از این رنگ، تحریک پذیری و ناآرامی فرد را نشان می دهد.
🔘 رنگ خاکستری یک رنگ خنثی است و در صورتی که در نقاشی کودکان غالب باشد، ناتوانی در بروز احساسات را نشان می دهد.
⚪ رنگ سفید همانند رنگ خاکستری، رنگی خنثی است و معنای آن، فقدان رنگ در نقاشی است، که این امر، خلا عاطفی یا ناتوانی کودک را در برون ریزی عواطف نشان می دهد.
⚫ رنگ سیاه به معنای تکذیب، ترس، تشویش، وسواس و اضطراب است. کودکانی که در نقاشی خود تمایل به استفاده از این رنگ دارند، سعی دارند غم و ناامیدی و اضطراب را نشان دهند.
🍁🍂🍁🍂🍁🍂🍁🍂