⁉️😱فرق معدل نهایی ۱۵ با ۱۹ چقدره؟
🔺با معدل ۱۹: رتبه کنکورت ۱۰ - ۲۰ هزار جا به جا میشه!
🔺قبولی شهر دورت به قبولی شهر محل زندگیت تبدیل میشه
🔺قبولی رشته های پیراپزشکی به رشته های تاپ تبدیل میشه
🔺قبولی دانشگاه ازاد و پردیس به دولتی تبدیل میشه
🔺راحت میتونی هر رشته ای رو بی استرس از سوابق انتخاب کنی
🔴فرصت ترمیم دوباره احتمالش خیلی بالاست پس نیازی به استرس نیست فقط باید صبر کرد تا تصویب شه
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
⭕️چطوری موقع درس خوندن خسته نشم و زود انرژیم کم نشه؟ :
1- با صدای بلند درس نخون.
2- توی تخت خوابت یا دراز کش درس نخون.
3- موقع درس خوندن راه نرو.
4- درس های سخت رو پشت سرهم نخون.
5- مدام به جمله قبل برنگرد و وسواس نداشته باش.
6- موقع درس خوندن خوراکی نخور.
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
🟡🔸سوال) نهمم میخام آزمون تیزهوشانو قبول بشم چطوری هشتمم رو بیارم توبرنامم⁉️⁉️
✅ ابتدا باید تعداد تست نهمتون اوکی باشه و در این بازه زمانی مهرماه روزی ۱۰۰ تا ۱۵۰ تست باشد ( که نصف این تستها متعلق به استعداد تحلیلی باشد)
✅سپس👇👇
شروع کنید کم کم هشتم رو به برنامه هاتون اضافه کنید.
✅ سعی کنید که ابتدا هفته ای ۳ صفحه علوم بامرور ،
هفته ای یک درس پیام قران با مرور،
هفته ای یک درس مطالعات با مرور،
هفته ای یک درس ادبیات با مرور،
هفته ای..
اینها رو ☝️☝️ به تدریج ، داخل برنامه تون بیارید و مرورهاشم به موقع انجام بدید که بی فایده نباشه چون اگه مرور نکنید قطعا فراموشتون میشه
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
📌⭕️مهم ترین های کنکور:
🔘مهم ترین اصل مطالعه : مطالعه فعال و درگیر شدن با مطلب و عمقی
🔘مهم ترین اصل برنامه ریزی : برنامه ریزی شخصی با توجه به توانایی و ضعف هات
🔘مهم ترین اصل افزایش سرعت مطاله : تمرکز روی مطالعه و مقابله با حواس پرتی ها
🔘مهم ترین اصل پیشرفت : حل تست زیاد و مرور زیاد و پایبندی به برنامه
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
⭕️5 عاملی که باعث جلوگیری از موفقیت شما میشه:
1. ترس
همه ما می ترسیم؛ اما افراد موفق تفاوتشون تو اینه که به جای فکر کردن به ترس ها، روی هدفشون تمرکز میکنن.
2. توجه به حرف دیگران
اگر قرار باشه فقط نگاهمون به نظرات دیگران باشه تو همون جایی که هستیم میمونیم. افراد موفق مشورت میکنن اما تو تصمیم گیری به خودشون متکی هستن.
3. اقدام نکردن
گاهی ما بیشتر تو فکرامون قدم برمیداریم. باید با موقعیت ها مواجه شد و به جای غرق شدن تو فکرها، قدم برداشت.
4. نتیجه گرایی
هدف داشته باشیم اما وقتی قدم برداشتیم نتیجه رو رها کنیم. توجه زیادی به نتیجه ذهن ما رو ترسو میکنه.
5. عدم خودباوری
باور نداشتن خود یعنی سرد کردن انگیزه قدم برداشتن. این مهم نیست که عالی باشیم، این مهمه که قدم برداریم.
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
ریاضی ششم ابتدایی:
🌺🌺 تعاریف کلیدی بحث تقارن
⭕️ مرکز تقارن: نقطه ای در شکل که اگر شکل حول آن نقطه به اندازه مشخص بچرخد، شکل بر خودش منطبق می شود.
⭕️ انواع تقارن:
تقارن محوری - تقارن مرکزی - تقارن چرخشی
🔺 تقارن محوری: تقارنی است که اگر شکل را از روی آن تا کنیم دو قسمت شکل بر هم منطبق می شود.
🔺 تقارن مرکزی: تقارنی است که اگر شکل را به اندازه 180درجه، حول یک نقطه بچرخانیم شکل بر خودش منطبق می شود.
🔺 تقارن چرخشی: وقتی شکل را حول یک نقطه به اندازه 180 درجه یا کمتر در جهت عقربه های ساعت می چرخانیم و شکل روی خودش می افتد.
⭕️دوران: چرخش یک شکل حول یک نقطه را دوران می گویند.
⭕️ انواع دوران:
دوران 90درجه - دوران 180درجه
⭕️انواع قرینه:
🔺 قرینه نسبت به یک خط عمودی یا افقی
🔺 قرینه نسبت به یک نقطه
✅ نکات مهم درباره تقارن
1- تقارن محوری: درتقارن محوری قرینه یک نقطه را نسبت به یک خط بدست می آوریم.
محور تقارن خطی است که قرینه هر نقطه ازشکل نسبت به آن برخود شکل منطبق می شود. یا خطی است که شکل را به دو قسمت مساوی تقسیم می کند.
2-تقارن مرکزی: در تقارن مرکزی قرینه یک شکل را نسبت به یک نقطه بدست می آوریم که آن نقطه مرکز تقارن شکل است.
مرکز تقارن نقطه ای است که قرینه هر نقطه از شکل نسبت به آن برخود شکل منطبق می شود.
🔻مربع 4 تا محور تقارن دارد.
🔻 مستطیل دو تا محور تقارن دارد.
🔻لوزی 2 تا محور تقارن دارد.
🔻متوازی الاضلاع محور تقارن ندارد.
🔻 دایره بی شمار محور تقارن دارد.
🔻مثلث متساوی الاضلاع 3 تا محور تقارن دارد.
🔻مثلث متساوی الساقین یک محور تقارن دارد.
🔻ذوزنقه متساوی الساقین یک محور تقارن دارد.
الف) نقطه: یک محور تقارن دارد و آن خودش است، وبی شمار محور تقارن دارد.
ب) خط: بی شمار مرکز تقارن دارد، کلیه نقاطی که روی خط قرار دارند. بی شمار محور تقارن دارد. خطوطی که بر این نقاط می گذرند.
ج) n ضلعی منتظم: n محور تقارن دارد، اگر n زوج باشد یک مرکز تقارن دارد و اگر n فرد باشد مرکز تقارن ندارد.
د) نیم خط: نیم خط مرکز تقارن ندارد ولی یک محور تقارن دارد.
ه) پاره خط: دو محور تقارن عمود برهم دارد، یکی عمود منصف آن و دیگری خطی است که پاره خط جزیی از آن است و یک مرکز تقارن دارد.
🔹 ذوزنقه ها درحالت کلی محور تقارن ندارند.
🔹یک مثلث در حالت کلی محور تقارن و مرکزتقارن ندارد.
🔹 مثلث متساوی الساقین مرکز تقارن ندارد.
🔹مثلث متساوی الاضلاع مرکز تقارن ندارد.
#ریاضی
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar6
📚نکته های ریاضی
🔴مساحت و محیط اشکال هندسی
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
📌 ۱)مساحت مـــربع = یـــک ضلع × خـــودش
محیــط مـــربــــع = یک ضلع × ۴ ☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆
📌۲) مساحت مسـتطیـــــــل = طـول × عـرض
محیط مستطیل = ( طول + عرض)
☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆
📌 ۳) مساحت مثلث = ( قاعده × ارتــــــفاع ) ÷ ۲
محیط مثلث = مجموع سه ضلع ☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆
📌 ۴) مساحت مثلث متساوی الاضلاع = ( قاعده × ارتفاع ) ÷ ۲
محیط مثلث متساوی الاضلاع = یک ضلع × ۳ ☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆
📌 ۵) مساحت مثلث متساوی الساقین = ( قاعده × ارتفاع ) ÷ ۲
محیط مثلث متساوی الساقین=مجموع سه ضلع ☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆
📌۶) مساحت مثلث قائم الزاویه = ( قاعده × ارتفاع ) ÷ ۲
محیط مثلث قائم الزاویه = مجموع سه ضلع ☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆
📌 ۷) مساحت ذوزنقه = ( قاعده بزرگ + قاعده کوچک ) × نصف ارتفاع
محیط ذوزنقه = مجموع چهارضلع
☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆
📌 ۸)مساحت لوزی=(قطربزرگ× قطرکوچک) ÷ ۲
محیط لوزی = یک ضلع × ۴
☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆
📌۹) مساحت متوازی الاضلاع = قاعده × ارتفاع
محیط متوازی الاضلاع = مجموع دو ضلع متوالی × ۲
☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆
📌۱۰) مساحت دایره = عدد پی ( ۱۴/۳ ) × شعاع × شعاع
محیط دایره = عدد پی ( ۱۴/۳ ) × قطر ☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆
📌 ۱۱) مساحت کره = ۴ × ۱۴/۳ × شعاع به توان دو
حجم کره = چهار سوم ×۱۴/۳ × شعاع به توان۳ ☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆
📌۱۲) مساحت بیضی = (نصف قطر بزرگ × نصف قطر کوچک ) × ۱۴/۳ ☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆
📌۱۳ ) محیط چند ضلعی منتظم = یک ضلع × تعداد اضلاعش
☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆
📌۱۴ ) حجم مکعب مستطیل = طـول × عـرض × ارتفاع
حجم مکعب مربع = قاعده × ارتفاع ( طول یال×مساحت یک وجه) ☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆
📌۱۵ ) حجم هرم = مساحت قاعده ی هرم × ارتفاع هرم× یک سوم
☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆
📌۱۶) مساحت جانبی استوانه = محیط قاعده × ارتفاع حجم استوانه = مساحت قاعده × ارتفاع
سطح کل استوانه=سطح دوقاعده+مساحت جانبی(مساحت مجموع دوقاعده+ارتفاع× پیرامون قاعده)
☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆
📌۱۷) مساحت جانبی منشور = مجموع مساحت سطوح جانبی
مساحت کلی منشور = مجموع مساحت دو قاعده + مجموع مساحت سطوح جانبی
☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆
📌۱۸) حجم مخروط=مساحت قاعده×یک سوم×ارتفاع
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar6
آزمون-درس-1-2-3-4-هدیه-های-آسمانی-(سری1)-ششم-دبستان_Biamoz.com.pdf
456.9K
آزمون درس ۱-۲-۳-۴
#پیام_های_آسمان
پایه #ششم
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar6
#آموزش
دستور زبان 1.pdf
344.8K
#دستور_زبان_فارسی_شماره_۱
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar6
#آموزش #ابتدایی
دستور زبان 2.pdf
350.1K
#دستور_زبان_فارسی_شماره_۲
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar6
#آموزش #ابتدایی
دستور زبان 1.pdf
344.8K
#دستور_زبان_فارسی_شماره_۳
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar6
#آموزش #ابتدایی
دستور زبان4.pdf
842.7K
#دستور_زبان_فارسی_شماره_۴
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar6
#آموزش
دستور زبان5.pdf
579.6K
#دستور_زبان_فارسی_شماره_۵
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar6
#آموزش
#صبحانه_انگیزشی💜🍬
نذار ترسات مانع پیشرفتت بشن🦾🔥
♥️🌿
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
#صبحانه_انگیزشی💜🍬
من قراره برسم...💪😌
چون اینو به خودم قول دادمش 😊❤️
♥️🌿
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
#صبحانه_انگیزشی💜🍬
روزا ميگذرن🤭
پس يک كاری نكن که ده سال ديگه 😉
وقتی برميگردي به عقب نگاه ميكنی🤤
از ده سال گذشتت فقط يک مشت خاطره ی روزمره داشته باشی ...!😪
درعوضش بزار کلی خاطره از 🤫
سختکوشی هات💚
تلاشات💒
موفقیت هات👩🏼🎓
برای خودت یک شخصیت قوی و مستقل ساخته باشی ...!💙
♥️🌿
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
#به_وقت_مشاوره
هر روز عااالی درس بخونید..!
خیلی وقتا از خیلی ها شنیدید که میگن روی #کیفیت_مطالعه تمرکز کنید...ولی شما یه روز خوب میخونید و یه روز خسته اید و کم میخونید...!
اول بهتون میگم مشکل بزرگ کجاست؟
◾️یا برنامه درسی ندارید
◾️یا برنامه تون واقعی نیست... یعنی بیشتر از حد توانتونه و زورتون نمیرسه هر روز عالی انجامش بدید..!
حالا راهکار چیه؟!
🔮سحرخیز باشید..!
دیگه همه میدونن که :
◾خدا روزی رو اول صبح میده.
◾احساس موفقیت بیشتری دارید.
◾گیرایی و درک مطلب بالاس و...
◾️ به شرطی که خوب خوابیده باشید!
🔮گوشی خاموش!
اول صبح نذارید موبایلتون هر چی انرژی منفی و حاشیه هست رو به مغزتون انتقال بده! الکی مغزتون رو پر نکنید ... در طول روز بی تمرکز میشید..!
🔮 برنامه ریزی
حتما حتما سعی کنید برنامه ریزی داشته باشید... اگه اصول برنامه ریزی رو بلدید خودتون این کار رو انجام بدید و اگه فکر میکنید برنامه تون خوب نیست و از درس خوندن راضی نیستید ، به یه مشاور خوب مراجعه کنید تا راه و چاه کار رو بهتون یادت بده!
🔮کمال گرایی ممنوع!
از جایی که هستید شروع کنید، از همین زمانی که دارید استفاده کنید..! هر چقدر هم که روزتون خراب بشه ؛ بازم یه ساعت خوندن بهتر از هیچی نخوندنه! خودتون رو ناراحت نکنید، بهونه گیری رو بذارید کنار و با اراده ی قوی درس بخونید!
♥️🌿
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
✅ چرا باید پایان اسفندماه و عیدنوروز رو جدی بگیرید؟
◀️ اسفند ماه و دوران طلایی عید نوروز به شدت مهم هستند چون خیلیا در این بازه در حال و هوای عید هستند و این فرصت خوبیه واسه اون زرنگایی که حسابی جلو بیفتن و پیشرفت داشته باشند..!
◀️ چون اگه این فرصت رو از دست بدید، حجم درسهای مطالعه نشده بیشتر میشه و برای دوران #جمع_بندی پایانی و #امتحان_نهایی دچار مشکل میشید!
◀️ چون سالها مدرسه رفتید و قراره در نهایت نتیجه بگیرید و حیفه که در این مدت به آینده تون توجه نکنید
◀️ چون ارزش زمانی مطالعه در #نیمسال_دوم نسبت به نیمسال اول بیشتره و اگه قدرش رو بدونید میتونید در درس ها جهش داشته باشید..!
♥️🌿
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
#صبحانه_انگیزشی💜🍬
The morning
has a message to send; that no darkness stays forever.
صبح☀️
پیامی برای رسوندن داره؛
اینکه هیچ تاریکی ای تا ابد نمیمونه.
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
#صبحانه_انگیزشی💜🍬
میخوای معمولی باشی؟ فکر میکنی معمولی بودن کافیه؟🙃
مشکلی نیست. خیلی از آدمای خوب، معمولین😌♥️
اما اگر میخوای موفق باشی،
به رشته دلخواهت برسی🏆،
به رتبه و دانشگاه مورد علاقه ات برسی🎖،
پولدار بشی💸،
فلان ماشین رو بخری🚘،
خونه بزرگتر داشته باشی🏡 و هرچیزی دیگه،
باید براش با تمام وجود بجنگی!
اما یادت باشه موفقیت راه راحتی نیست👊🏻
باید از فضای راحتت بیرون بیای تا موفق شی🥳
موفقیت آسون به دست نمیاد اما به دست میاد😎✋🏻
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
#صبحانه_انگیزشی💜🍬
سرتو بنداز پایین کارتو انجام بده...
خودتو مقایسه نکن...
لحظه آخر ورق برمیگرده..
همهى ما درونمون يك منه برنده و يك منه بازنده داريم. هميشه به نداى منه برندهات گوش كن!
وقتى هيچكس باورت نداره، خودترو باور داشته باش. بذار منه برنده كارشرو بکنه
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
لذت فیزیک
تفاوت صدای نی (یا فلوت) با پنفلوت در چیست؟
تفاوت نی و فلوت در این است که در نی همه سوراخها باز است و نوازنده تلاش دارد سوراخهای مورد نظر را با انگشت ببندد. در فلوت برعکس، سوراخها بستهاند و نوازنده آنها را به دلخواه باز میکند.
نی(فلوت) لوله باز است. در نی به دلیل این که چند سوراخ همزمان باز میماند، همزمان یک هماهنگ اصلی داریم که طول موج تولیدی دو برابر فاصله نزدیکترین سوراخ به دهان است ولی چند هماهنگ دیگر نیز همزمان نواخته میشود که به فاصله سوراخهای باز بعدی با دهان نوازنده مرتبط میشود.
پنفلوت لوله بسته است. طول موج هماهنگ اصلی تولید شده در لوله بسته چهار برابر طول لوله بسته است. بنابراین طول لولههای پنفلوت از طول نی یا فلوت کوچکتر است.
نکته دیگری که صدای پنفلوت را شاخص میکند تکفام(تک طول موج) بودن صدای پنفلوت است که به نظر خیلی صاف میآید، در حالی که در نی(فلوت) صدای شنیده شده برهمنهی(سوپرپوزیشن) چندین هماهنگ متفاوت است.
با دقت در این کلیپ میتوانید تفاوت تکفام بودن و ترکیبی بودن صدا رو احساس کنید.
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
روشهای خلاق تقویت انشانویسی 👇👇
♦️انشای گسترشی :👇👇
در این روش معلم یک جمله را می گوید و دانش آموزان با استفاده از درک خود انشا را گسترش می دهند.
به عنوان مثال :شیری در جنگل زندگی می کرد.
ناگهان....
ادامه ی آن را دانش آموزان تعریف می کنند.
┄┅┅┄┄┅✶🌷 ✶┄┅┄┅┄
♦️روش کیسه ی جادویی :
در این روش آموزگار اشیایی را درکیسه قرار داده واز سر گروه های دانش آموزان می خواهد که تعدادی ازاشیا را از کیسه خارج کرده و هر گروه با توجه به اشیایی که در اختیارشان قرار گرفته ابتدا جمله و سپس انشا بنویسند.
┄┅┅┄┄┅✶ 🌷 ✶┄┅┄┅┄
♦️خلاصه کردن داستان:
داستان کوتاهی برای دانش آموزان می خوانیم و از آن ها می خواهیم تا خلاصه ی داستان را در چند جمله بنویسند.
┄┅┅┄┄┅✶ 🌷 ✶┄┅┄┅┄
♦️روش پازلی:
تعدادی جمله را که در ارتباط با یک موضوع متفاوت هستند روی کارت هایی می نویسیم و به صورت تصادفی در اختیار دانش آموزان قرار می دهیم.
سپس از آن ها می خواهیم کارت های مرتبط را پیدا کنند و در گروه انشایی بنویسند.
┄┅┅┄┄┅✶ 🌷 ✶┄┅┄┅┄
♦️تصویر یابی:
تصویری را روی تابلو می چسبانیم یا از تصویر کپی گرفته وبه تعداد دانش آموزان می دهیم.
از آن ها می خواهیم هر چیزی را که در تصویر می بینند با یک خط به بیرون کشیده ونام آن را بنویسند.
بعد از این که همه ی شکل های مربوط به تصویر نام گذاری شد ، با آن ها جمله و سپس متن بنویسند.
┄┅┅┄┄┅✶ 🌷 ✶┄┅┄┅┄
♦️روش تداعی و شاخه بندی:
به این صورت که از دانش آموزان می خواهیم تمام کلماتی را که در مورد یک موضوع به ذهنشان می رسد بیان کنند
این کلمات براساس نزدیکی به یکدیگر در چند شاخه روی تخته سیاه نوشته می شود .
حال می توان از دانش آموزان خواست با توجه به کلمات موجود ، انشای خود را بنویسند.
┄┅┅┄┄┅✶ 🌷 ✶┄┅┄┅┄
♦️استفاده از موضوعات تخیلی:
به دانش آموزان می گوییم داستان خیالی با اغراق زیاد بنویسن
خودمان ابتدا یک داستان شگفت انگیز و عجیب و غریب را تعریف می کنیم
مثلا یک شب خواب دیدم اندازه ی مورچه شدم......
┄┅┅┄┄┅✶ 🌷 ✶┄┅┄┅┄
♦️روش مسابقه ی جمله های ادبی:
از دانش آموزان می خواهیم در مورد چند موضوع یا چند اسم مانند مادر ، آسمان ، خدا
جمله های زیبا بنویسند. بعداز بین آن ها بهترین را انتخاب می کنیم و بچه ها با استفاده از آن جمله و جمله های خودشان در گروه انشا می نویسند.
┄┅┅┄┄┅✶ 🌷 ✶┄┅┄┅┄
♦️روش خاطره نویسی:
برای دانش آموزان یک خاطره تعریف می کنیم. بعد از تمام شدن خاطره ازآن ها می خواهیم آن چه را که در ذهنشان مانده بنویسند و در مرحله ی بعدی می خواهیم یک داستان یا خاطره از خود یا
اقوامشان بنویسند.
┄┅┅┄┄┅✶ 🌷 ✶┄┅┄┅┄
♦️روش تکمیل داستان:
در این روش بچه ها چشمشان را می بندند و گوش های خود را آماده ی شنیدن می کنند
ما داستانی را آغاز می کنیم و هر دانش آموزی که اسمش را صدا کردیم ، موظف است داستان ما را با یک جمله کامل تر کند تا زمانی که داستان تمام شود.
┄┅┅┄┄┅✶ 🌷 ✶┄┅┄┅┄
♦️روش خورشیدی:
روش خورشیدی نوعی بازی با کلمات است.
یک نفر یک کلمه می گوید و آن را درون خورشید می گذاریم . سپس چند کلمه ی مرتبط با آن کلمه بچه ها می گویند و در شعاع های خورشید می نویسیم.
و بعد با استفاده از آن کلمه ها جمله و سپس متن می نویسند.
┄┅┅┄┄┅✶ 🌷 ✶┄┅┄┅┄
♦️روش استفاده از کلمات :
در این روش ما موضوع انشا را بیان می کنیم. سپس کلماتی را با توجه به موضوع روی تخته می نویسیم تا دانش آموزان در نوشتن انشا از آن ها استفاده کنند .
دانش آموزان با توجه به کلمات داده شده جملاتی را می نویسند، سپس جمله هایی را که مرتبط با هم هستند در یک گروه قرار می دهند و در پایان آن ها را مرتب می کنند.
┄┅┅┄┄┅✶ 🌷 ✶┄┅┄┅┄
♦️روش مشارکتی :
موضوعی به دانش آموزان ارائه می شود و هر کدام از بچه ها به نوبت در مورد آن جمله ای می گویند.
(البته چند دقیقه فرصت فکر کردن به بچه ها می دهیم.)
مطالب بچه ها را روی تابلو می نویسیم و به کمک خودشان جملات را پس و پیش می کنیم تا به صورت یک انشای کامل درآید.
🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
انواع املا : 👇👇
♦️املای کل خوانی :
معلم بهتر است متن را قبل از املا برای بچهها بخواند ، ولی بچهها چیزی ننویسند و تنها گوش دهند. بعد از املا هم باید متن مجدداً خوانده شود ، یعنی در هر املا ، کل متن باید سه بار خوانده شود.
♦️املای هوایی :
میتوان املا را به صورت شفاهی خواند و بچهها واژه های دارای ارزش املایی را در هوا انگشت نویسی کنند.
♦️املای لمسی – حدسی :
نوع دیگر املا ، بازی و املا است . بدین صورت که شاگرد پشت سری ، واژه ها را با انگشت روی پشت فرد جلویی می نویسد تا شاگرد جلویی از روش حرکت انگشت فرد عقبی بتواند واژه ها را حدس بزند و بنویسد.
♦️املای روزنامه ای :
بچهها می بایست روزنامه با خود به کلاس بیاورند و واژه ها را ببرند و از واژه های بریده شده یک بند املا برای ما درست کنند و بر روی ورقه بچسبانند. این روش میتواند به صورت گروهی هم در خانه انجام گیرد.
♦️املای تکمیلی :
میتوان املا را بدون نقطه ، بدون تشدید و یا به صورت واژه های ناقص تایپ کرده و به دانشآموزان داد تا آنها در جای مناسب نقطه بگذارند و یا تشدید قرار دهند یا واژه های ناقص را کامل کنند.
♦️املای غلط یابی :
میتوان املا را به صورت واژه های صحیح و غلط در کنار هم قرار داد تا بچهها واژه ی غلط را خط بزنند .
♦️املای تصویری :
بدین صورت که چندین شکل را به دانشآموزان بدهیم تا آنها املای صحیح نام آن شکل ها را بنویسند.
♦️املای گروهی :
به این شکل که بچهها را به گروههای ۵ یا ۶ نفره تقسیم میکنیم و در هر گروه ، هر خط را یک نفر از گروه مینویسد و در انتها امتیاز گروهی میدهیم و آن املا در پوشه کار گروهها قرار میگیرد.
♦️املای انتخابی :
هر گروه یک متن املا با کمک تمام اعضای گروه خود مینویسد و ما املای همه گروهها را جمعآوری کرده و میخوانیم و سپس یا بهترین متن را به کل کلاس ، املا میگوییم و یا از هر گروه یک بند انتخاب کرده و املای تلفیقی تهیه کرده و به کل کلاس ، املا میگوییم.
♦️املای گروه به گروه :
بچهها را گروهبندی میکنیم و سپس هر گروه متن املایی را مینویسد و برای گروه دیگر میخواند تا آن گروه بنویسند.
♦️املای متن نویسی :
بچهها به گروههای ۵ یا ۶ نفره تقسیم میشوند. ۱۰ واژه ی دارای ارزش املایی از درس انتخاب میکنیم و از بچهها در گروهها میخواهیم که هر کدام جملهای را در ارتباط با درس بنویسند و از واژه های مورد نظر استفاده کنند و هر گروه جملات خود را کنار هم گذاشته و یک متن کوتاه و زیبا بسازد.
♦️املای تقویت حافظه :
بدین صورت که معلم متنی را روی تابلو مینویسد. بعد متن را برای دانشآموزان میخواند و سپس روی نوشتههایش روی تابلو پرده میکشد و بچهها باید هر آنچه از متن فهمیدهاند را بنویسند. سپس معلم پرده را از روی نوشته ها برمیدارد و بچهها متن خود را با متن تابلو مقایسه کرده و به خود امتیاز میدهند.
♦️املای آینهای :
میتواند استفاده از آینه باشد بدین صورت که واژه ها را بر عکس روی تابلو بنویسیم و بچهها با نگاه کردن به آینه درست آن را بنویسند و یا صحیح آن را بخوانند.
♦️املای آبکی :
استفاده از آب و محیط حیاط مدرسه است. بدین ترتیب که بچهها به صورت انفرادی و یا گروهی با خود آبپاش به مدرسه میآورند و با آب ، املا را روی زمین مینویسند و گروهی نوشتههای هم را می خوانند .
♦️ املای ببین و به خاطر بسپار :
در این املا تعداد مشخصی واژه توسط دانش آموزان گفته می شود و بر تابلوی کلاس در زمان معینی نمایش داده می شود و دانش آموزان باید واژه ها را به خاطر بسپارند و بعد از محو واژه ها هر تعداد از آنها را که می توانند بنویسند .
هر چه تعداد کلمات درست نوشته شده بیشتر باشد امتیاز بیشتری کسب می کنند .
♦️املای نشانه گیری :
در این نوع املا ابتدا هر دانش آموز یک واژه از کتاب فارسی پیدا کرده روی تخته نوشته می شود .
در مرحله ی بعد هر دانش آموز توسط توپ چسبونک یک کلمه را نشانه می گیرد و هدف قرار می دهد و بقیه ی بچه ها نیز آن واژه را می نویسند .
در آخر هم واژه ها با توجه به تعداد هدف قرار گرفتن امتیاز بندی می شوند و دانش آموزی که آن واژه را انتخاب کرده به عنوان برنده معرفی می گردد .
🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
🖼#نقاشی_کودکان. ✨✨✨🌈
📚روانشناس برجسته ای به نام هایم گینات می گه: وقتی دانش آموزی یه نقاشی می کشه و پیش من میاره من هیچ وقت نمی گم " خیلی خوب! عالیه!!و.."چون بالاتر از عالی چیزی نیست, این موجب می شه دانش آموز مجددا" آن نقاشی رو تکرار کنه.
من به جای #ارزیابی, نقاشی بچه ها رو #توصیف می کنم :
می بینم, یه خونه کشیدی,یه درخت کشیدی یه ماشین کشیدی!!!
با اینگونه توصیف کردن عمدتا"کودک می گوید:الان میرم یه چیز دیگه هم می کشم. اینگونه قضاوت راه را بر پیشرفت کودک نمی بندد.
نظرات "گینات"قابل تأملِ اینطور نیست؟!
🌼نظر من اینه که هم ارزیابی کنیم و هم توصیف.
🔺به به!!! می بینم که یه خونه کشیدی ! یه...
🔻آفرین !! یه خورشید قشنگ می بینم ! یه ابر کوجولو! یه بچه خندون.......
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar