#نکات_اساسی_فارسی_ششم
#دستورزبان_آرایه_های_ادبی
1⃣درس اول
دانش زبانی( صفحه ی 12)
❇️تعریف جمله و اشاره به جایگاه فعل درجمله و بررسی انواع جمله از لحاظ محتوا
2⃣درس دوم
❇️واژه آموزی (صفحه ی 17)
بحث کلمات هم خانواده
کارگاه درس پژوهی (صفحه ی 24)
جایگاه نهاد و فعل در زبان فارسی
3⃣درس سوم
❇️دانش زبانی (صفحه ی 29)
اشاره به بحث هجا وکلمات چند هجایی
4⃣درس چهارم
❇️واژه آموزی( صفحه ی 35)
توضیح مختصردرمورد نشانه های جمع در دستورزبان فارسی
5⃣درس پنجم
❇️دانش زبانی( صفحه ی 41)
توضیح آرایه های ادبی (مبالغه و کنایه)
کارگاه درس پژوهی (صفحه ی 48)
تشخیص نهاد و فعل در جملات
6⃣درس ششم
❇️دانش زبانی (صفحه ی 52)
بررسی نشانه های ندا و بحث منادا
7⃣درس هفتم (آزاد)
8⃣درس هشتم
❇️دانش زبانی (صفحه ی 61)
بحث نشانه های نگارشی درزبان فارسی
9⃣درس نهم
❇️واژه آموزی (صفحه ی 71)
راه های ساختن کلمه ی جدید
0⃣1⃣درس دهم
❇️دانش ادبی( صفحه ی 76)
معرفی تعدادی از قالبهای شعری
1⃣1⃣درس یازدهم
❇️دانش ادبی (صفحه ی 79)
آرایه ی تشبیه
❇️کارگاه درس پژوهی (صفحه ی 82)
تخقیق درمورد قالب شعری غزل
2⃣1⃣درس دوازدهم
❇️واژه آموزی (صفحه ی 86)
اشاره به کاربرد نمونه های از افعال در ادبیات قدیم
3⃣1⃣درس سیزدهم( آزاد)
4⃣1⃣درس چهاردهم
❇️دانش ادبی (صفحه ی 94)
آرایه های (شخصیت بخشی و مناظره )
5⃣1⃣درس پانزدهم
❇️دانش زبانی (صفحه ی 99)
توضیح شبه جمله و اشاره به کلمات مخفف
6⃣1⃣درس شانزدهم
❇️واژه آموزی (صفحه ی 103)
ساختن واژه ی جدید
7⃣1⃣درس هفدهم
❇️دانش زبانی (صفحه ی 108)
کلمات مخالف
آرایه ی تضاد
کاربرد (را)در معنی (به)
هدایت شده از Ltms
💚بفرست برای کسایی که دوستشون دارید 💚
کانال ضمن خدمت و آزمون و اطلاعیه و جشنواره و مسابقات فرهنگیان
@ltmsme
👇👇لینک کانال های ابتدایی 👇👇
کانال تدریس یار حاوی مطالب تمام پایه ها
@tadriis_yar
کانال ایده و نقاشی و داستان و کاردستی 👇👇
@naghashi_ghese
کانال تخصصی کلاس اول 👇
@tadriis_yar1
کانال تخصصی کلاس دوم 👇
@tadriis_yar2
کانال تخصصی کلاس سوم 👇
@tadriis_yar3
کانال تخصصی کلاس چهارم 👇
@tadriis_yar4
کانال تخصصی کلاس پنجم 👇
@tadriis_yar5
کانال تخصصی کلاس ششم👇
@tadriis_yar6
کانال تخصصی کلاس هفتم 👇👇👇
@tadriis_yar7
بفرستید برای دوستان و همکاران که عضو بشن
هدایت شده از خلاق باش
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #طلوعی_دیگر...🔆
🌸صبح یعنی:
🍃یک سلام گرم که بوی زندگی بده
🌸صبح یعنی:
🍃امید برای یک شروعی زیبا
🌸صبح یعنی:
🍃یک معجزه دیگر از خدای مهربان
🌸صبح یعنی:
🍃 یک ایمان دوباره به قدرت خداوند
☀️ سلام؛ صبحتون بخیر و نیکی و همراه با سلامتی
🌐 #قرارگاه_مجازی
📲@khalaghbashh
🔴"خواندن درس به كمك دانش آموزان"
✔️(پیشنهاد فعالیتی برای تدریس متن های كوتاه فارسی در كتاب های «بخوانیم»)
برای پرورش مهارت گوش دادن با دقت و هم چنین معرفی كلمه های جدید درس های فارسی «بخوانیم» كه كلید واژه هم محسوب می شوند و هم چنین تقویت روخوانی، املا و انشا، می توان به روش زیر عمل كرد:
💥مرحله ی اول: دانش آموزان كتاب هایشان را می بندند و آموزگار درس را با صدای بلند و رسا می خواند. حدود دو سه دقیقه به دانش آموزان فرصت فكر كردن و تبادل نظر می دهد. سپس می گوید: «این بار می خواهم درس را با كمك همه ی شما بخوانم به این صورت كه من شروع به خواندن درس می كنم و گاهی كلمه های كلیدی، فعل ها، مترادف ها و حتی جمله ای كوتاه حذف می كنم یا جا می اندازم. شما باید بدون نگاه كردن به كتاب، به نوبت و به صورت شفاهی، موارد حذف شده را بیان كنید. اگر دانش آموزی جواب را نمی دانست،نفر بعدی كه دستش را بالا گرفته است، می تواند پاسخ دهد. هر دانش آموزی كه پاسخ درست داد، بلافاصله پای تخته بیاید و پاسخ درست خود را بنویسد. (تقویت املا)»
💥مرحله ی دوم: دانش آموزان را به گروه های دو نفره تقسیم می كنیم تا به نوبت متن درس را برای یك دیگر بخوانند، به طوری كه كتاب مخاطب (شنونده) بسته باشد. (تقویت روخوانی و پرورش مهارت گوش دادن)
💥مرحله ی سوم: از هر عضو گروه می خواهیم، حدود 10 تا 15 كلمه ی مهم را از روی متن درس یادداشت كنند و به یك دیگر بدهند. (تقویت املا)
💥مرحله ی چهارم:هر نفر با كلمه های دوست خود، به دلخواه متنی را بسازد و مجددا متن ساخته شده را به یكدیگر بدهند. (تقویت انشا)
💥مرحله ی پنجم: هر نفر از روی متن دوست خود، یك پرسش طرح كند و چنان چه پرسش طراحی شده به متن درس مربوط بود، آن را در كتاب «بخوانیم»، در جای مناسب یادداشت كند. (ارزشیابی)
ممكن است پیاده كردن روش بالا تا حدودی وقت گیر باشد،اما به كار گرفتن آن حداقل دوبار در طول تدریس سالانه، بی نتیجه نخواهد بود.
خانم فتانه کرمی آموزگار پایه اول
@tadriis_yar1
39.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#پایه_ششم_علوم
❇️ اجرای نمادین بازیافت کاغذ
🔶تهیه : آقای علیرضا روزبهانی
💠پویایی آموزش با 🔰
💢@tadriis_yar6
4_6019274714042597659.pdf
1.41M
#پایه_ششم-ریاضی
📋فلش کارت
⏪فصل دوم
🔶تهیه : خانم مهری ترکاشوند
💠پویایی آموزش با 🔰
💢@tadriis_yar6
🔰 سایتهایی که به عنوان معلم باید با آنها آشنا باشید!
فیش حقوقی فرهنگیان
fish.medu.ir
فیش حقوقی فرهنگیان بازنشسته
www.retirement.ir
سامانه همگام
hamgam.medu.ir
ضمن خدمت فرهنگیان
Ltmsazmoon.medu.ir
سامانه رایادرس
lms.rayadars.com
سامانه امین آموزش و پرورش
edu.medu.ir
تک کارت فرهنگيان
profile.medu.ir
سامانه سنا
snd.medu.ir
صندوق ذخیره فرهنگیان
www.tifco.co
کانال ضمن خدمت
@ltmsme
مشاور مدرسه
moshavereh.medu.ir
نقل و انتقال فرهنگیان
www.enteghalat.com
گلستان فرهنگیان
www.education.cfu.ac.ir
دانشگاه فرهنگیان
cfu.ac.ir
کانال سراسری فرهنگیان
@kargoziniap
ستاد اسکان فرهنگیان
eskan.medu.ir
سامانه هوشمند معلم
moalem.farsedu.ir
وزارت آموزش و پرورش
www.medu.ir
کد سوابق تحصیلی
dipcode.medu.ir
لیزینگ فرهنگیان
www.lfco.ir
بیمه معلم
mic.co.ir
خدمات الکترونیکی آموزش و پرورش
eservice.medu.ir
سامانه سجا
saja.medu.ir
سامانه فروش کتاب درسی
www.irtextbook.com
پورتال بیمه دانا
http://www.dana-insurance.com
🆔️کانال تدریس فرهنگیان
@tadriis_yar
Screenshot_۲۰۲۲۱۰۳۱-۰۵۵۶۵۵_OneDrive.pdf
478.8K
#پایه_ششم
#روش های پیدا کردن کوچک ترین مخرج مشترک بین کسرها
🔶طراح: خانم مهری ترکاشوند
💠پویایی آموزش با 🔰
@tadriis_yar6
#پایه_ششم-ریاضی
📋کسرهای مساوی(رنگ آمیزی با کسرها)
⏪فصل دوم
🔶تهیه : خانم مهری ترکاشوند
💠پویایی آموزش با 🔰
💢@tadriis_yar6
#پایه_ششم-ریاضی
کاربرگ فصل دوم
🔶تهیه : خانم مهری ترکاشوند
💠پویایی آموزش با 🔰
💢@tadriis_yar6
حافظ خوانی و گلستان خوانی هلیا کریمی منجرموئی از شهرستان لردگان
استان چهارمحال و بختیاری
🌀شناخت تفاوتهای فردی دانش آموزان
ازطریق روانشناسی دستخط آنها
از آنجا که تمام حرکات یک فرد متاثر از قوای درونی و ضمیر ناخودآگاه اوست ، یک دست خط می تواند به خوبی حرکات و احساسات فرد نویسنده را منعکس کرده و ویژگی های شخصیتی وی را آشکار سازد.
✅دست خط مرتب و خوانا...👇
صاحبان این نوع دست خط ها خود را بسیار کنترل می کنند.
مایل نیستند شخصیت خود را به راحتی لو بدهند و گاهی احساسات خود را سرکوب می کنند.
✅دست خط نامرتب...👇
افرادی بسیار فعال و البته در انجام برخی کارها نسنجیده.
غیر قابل پیش بینی هستند و استقلال و آزادی برایشان اهمیت زیادی دارد.
✅دست خط پررنگ با فشار زیاد قلم...👇
نشانه ی احساس قدرت و اعتماد به نفس است.
علاقه ی زیاد به مخالفت کردن با دیگران و اعمال نفوذ بر آنها را دارند.
فشار زیاد قلم روی کاغذ نشان دهنده ی تنش و تحت فشار بودن است.
✅دست خط کمرنگ...👇
فردی حساس و دلسوز.حتی گاهی موقعیت دیگران را بیشتر از خود درک می کند.
امکان دارد حتی قادر به اثبات حرف خود نباشد وبه راحتی ضربه بخورد.
در برابر انتقاد دیگران خیلی سریع از موضع خود عقب نشینی می کند.
✅دست خط ریز...👇
توانایی های خود را دست کم می گیرند.
ممکن است گاهی تنگ نظر ، خرده گیر و حسابگر باشند.
افرادی صرفه جو هستند.
✅دست خط درشت...👇
احتمال دارد خود را زیاد بزرگ و مهم جلوه دهند.
گاهی بسیار با اعتماد به نفس و از موضع قدرت رفتار می کنند.
معمولا اجتماعی و برونگرا هستند.
✅دست خط درهم و فشرده...👇
فرد راحتی نیست در جمع خود را کنار می کشد.اهل برقرای رابطه نیست.
قدری محتاط است و اغلب بعد از دیگران ابراز عقیده می کند.
✅دست خط کند و آهسته نوشتن...👇
قادر به نشان دادن عکس العمل سریع نیستند اغلب اشخاصی محتاط اند.
این افراد برای فکر کردن فهمیدن و ابراز عقیده به زمان بیشتری احتیاج دارند.
در ابراز احساسات کندند و اغلب دوست دارند هیچ تصمیمی نگیرند تا اینکه یک تصمیم غلط بگیرند.
✅دست خط تند و شتابزده نوشتن...👇
افرادی کم حوصله و از نظر خلق و خو بسیار لحظه ای ، دارای درک سریع
در نشان دادن احساسات چندان پایدار نیستند.
به دلیل شتابزدگی ، در تصمیم گیری اغلب دچار لغزش و خطا می شوند.
✅نوشتن کلمات با فاصله ی باز...👇
به راحتی با دیگران رابطه بر قرار کرده
بسیار ساده و بی تکلف و مستقیما به دیگران نزدیک می شوند.
✅نوشتن کلمات با فاصله ی کم...👇
دوست دارد با دیگران رابطه داشته باشد.
فضای خالی در بین کلمات نشان دهنده ی این است که نویسنده به دنبال فضایی برای تنهایی است.