هدایت شده از تدریس یار پایه پنجم
40863876709746.mp3
4.52M
محتوای فایل :
☑️ وظایف معلم در دی ماه
〰〰〰〰〰〰〰〰
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar5
هدایت شده از Ltms
✴️وظایف معلمان در ارتباط با تکلیف دانش آموزان:
معلم باید قبل از تعیین هرنوع تکلیفی برای منزل دستورالعملی شامل اطلاعات زیر تهیه کند :
1️⃣ هدف از انجام تکلیف
2️⃣ مقدار تکلیفی که باید در منزل انجام شود .
3️⃣ انتظاراتی که در صورت انجام تکلیف برآورده می شود و نتایجی که انجام ندادن تکلیف در بر دارد .
4️⃣ نوع و میزان کمکی که از جانب والدین مجاز است .
5️⃣ آیا دانش آموز برای انجام تکالیف به راهنمایی نیاز دارد؟
🔶️دانش آموزانی که معلمانشان زمان بیشتری را صرف دیدن تکلیف منزل می کنند و بازخورد حمایتی بیشتری به تکالیف انجام می دهند ، از دیگر دانش آموزان پیشرفت بیشتری کسب می کنند.
❗️همکاران محترم❗️
مهم کیفیت تکلیف است ، نه کمیت آن .باید تکلیفی تعیین شود که برای بحث در کلاس یا فعالیت های نگارشی تفکر انگیز باشد.لطفا از دادن تکالیفی که فقط رونویسی است دوری نمایید .
✴️ نکات مهم در بررسی تکالیف درسی :
1️⃣کنترل تکالیف در پایه های پایین تر در حضور دانش آموزان باشد.
2️⃣ در ارائه ی بازخورد ها ابتدا نکات مثبت گفته شود بعد در مورد اشکال ها توضیح داده شود.
3️⃣ بهتر است قبل از قضاوت تکلیف ، خود دانش آموز تکالیفش را نقد کند.
4️⃣ فرصت دهیم تا دانش آموز خودش کار و تکالیفش را اصلاح کند.
5️⃣ در بررسی تکالیف به تفاوت های فردی توجه کنیم .
6️⃣ کنترل تکالیف در هر شرایطی صورت گیرد ، در صورت نداشتن فرصت از افراد دیگر و دانش آموزان کمک بگیریم .
7️⃣ از خط زدن، پاره کردن تکالیف خودداری کنید و با عبارات و کلمات مناسب امضا شود.
8️⃣ نتایج این ارزشیابی ها را در ارزشیابی مستمر در نظر بگیریم .
9️⃣ باید مراحل فرایند تکلیف شب مثل هدف محتوا و اجرا و ارزشیابی را مورد بررسی قرار دهیم.
🔟 تکالیف باید هدف مشخصی را دنبال کنند.
🔶 انواع تکالیف خلاقانه :
پیدا کردن و نوشتن کلمات بدون نقطه
(سارا، دارا، مادر، مرد)
پیدا کردن و نوشتن کلمات یک نقطه ای (اسب، باد، ابر)
پیدا کردن کلمات دو نقطه ای (زن، باران، نان، دندان)
پیدا کردن کلماتی که س و ب در آن وجود دارد (اسب، سبد، سیب، بست)
پیدا کردن کلماتی که در آن سه حرف د، ا، ر باشد(دارد، دامدار)
نوشتن چندین کلمه و حذف صدای اول در روبروی هرکلمه نوشته شود .
حذف صدای آخر با چندین کلمه ای که یاد گرفته است.
نوشتن جمله برای کلماتی که خودش دوست دارد.
برای پایه های بالاتر پیدا کردن کلماتی که حروف ص، ض، ط، ث، ظ، ذ، د، ع، غ، ق، گ، ک
تداعی کلمات با کلمه داده شده و...
پس هدف از تکلیف
یادگیری وبه یاد آوری تجارب قبلی وهمراه ساختن با تجربه ی جدید آموزشی است که منجر به خواندن ونوشتن خواهد شد.
📌اداره کل آموزش و پرورش فارس
📌معاونت آموزش ابتدایی
📌اداره تکنولوژی،گروه های آموزشی و بررسی محتوا
✅جهت انجام آزمون ضمن خدمت ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@ltmsme
15.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ یادمان باشد و به دیگران منتقل کنیم که :
🔴 به استناد مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش در دوره ی ابتدایی ، نه مجازیم در دی ماه ( نوبت اول ) و نه مجازیم در خرداد ماه ( نوبت دوم ) و نه مجازیم در شهریور ماه ، برنامه ی امتحانی به دانش آموزان پایه های اول تا ششم ( در پایه ی ششم فقط در خرداد مجازیم ، که آن هم سرنوشت ساز نیست ) ارائه کنیم و نه مجاز به برگزاری آزمون هستیم .
🎥 ارائه کننده: دکتر بهمن قره داغی
🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃
📌اداره کل آموزش و پرورش فارس
📌معاونت آموزش ابتدایی
📌اداره تکنولوژی،گروه های آموزشی و بررسی محتوا
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar6
هدایت شده از تدریس یار پایه پنجم
http://quran-edu.blogfa.com/post/758
👈 بانک تلاوت آیات قرآن کتاب درسی شش پایه ی ابتدایی + فیلم های راهنمای تدریس و...
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar5
هدایت شده از تدریس یار پایه پنجم
🔶 کتاب گویا - آموزش قرآن پایه های اول تا ششم دبستان
( فایل های صوتی قابل دانلود می باشد . )
http://quran-dept.talif.sch.ir/index.php?page_id=274
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar5
هدایت شده از Ltms
42211233730504.docx
21.9K
#تغذیه
💢 پیام های کمپین تغذیه سالم دفتر بهبود تغذیه جامعه
#سالم _بمانیم
✅جهت انجام آزمون ضمن خدمت ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@ltmsme
هدایت شده از تدریس یار
افرادي كه حدود ٥٥ سال سن دارند و تصور میکنند چون گاهی مطلبی را فراموش میکنند، دچارآلزایمر شدهاند.
مطلبي از پروفسور فرانسوي برونو دور، پزشكِ موسسه بيماريهاي مربوط به حافظه و آلزايمر «IMMA» در پاريس.
*هر شخصي كه ميداند به مشكل فراموشي دچار است، به آلزايمر مبتلا نيست.*
1. اسم اعضاي خانواده رو فراموش كردم.
2. يادم نمياد فلان وسيله رو كجا گذاشتم.
اين صحبتها معمولا از سن ٥٥ و بالاتر رايج است و اين افراد غالبا از فراموشي شكايت دارند.
اين اطلاعات هميشه در مغز وجود دارند. درواقع مشكل از كمبود عمل پردازش است.
نام اين كمبود انوسگنوسيا يا فراموشي مقطعي ميباشد.
نيمي از افراد ٥٥ ساله و مسنتر، علائمي دارند كه بيشتر مربوط به بالا رفتن سن است تا علايم بيماري.
*شايع ترين علايم :*
_فراموشي اسامي
_رفتن به اتاق خانه و فراموش كردن دليلِ آمدن به اتاق
_داشتن يك خاطرهی محو از نام يك فيلم و يا بازيگر
_فراموش كردن جايي كه كليد ها و يا عينك را ميگذارند.
بعد از ٥٥ سالگي اكثر افراد اين علايم را دارند، كه در واقع ناشي از افزايش سن است نه علايم بيماري.
اكثر مردم نگران اين جور علايم هستند، بنابراين به اين نکتهها بايد توجه كرد كه:
*افرادي كه ميدانند* فراموشي دارند مشكل خاصِ مربوط به حافظه ندارند.
*افرادي كه مشكل حافظه و يا آلزايمر دارند، در واقع نميدانند كه مشكل فراموشي دارند.*
پروفسور دابيوس, رييس موسسه «IMMA» به اكثر مردم كه فراموش كارند اطمينان ميدهد كه:
*هرچه از فراموش كاري بيشتر شكايت داريد، در واقع احتمال امراض مربوط به حافظه در شما كمتر است.*
حالا يك تست كوچكِ عصب شناسي:
فقط از چشمانتان استفاده كنيد
١-در شكل زير حرف C را پيدا كنيد:
OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOCOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO
٢.حالا كه c را پيدا كرديد، در شكل زير عدد 6 را بيابيد:
999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999969999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999
٣.حالا حرف N را پيدا كنيد. توجه داشته باشيد اين سوال كمي سخت تر است:
MMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMNMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM
- اگر هر سه تست را به درستي پاسخ داديد، ديگه لازم نيست امسال نزد دكتر مغز و اعصاب برويد.
مغزتان دربهترين ضعيت سلامتي است و شما هيچ گونه علايم مربوط به آلزايمر را نداريد.
پس اين مطلب را به همهي دوستان بالاي ٥٥ سالهي خود بفرستيد تا آنها هم از وضعيت سلامت خود مطمئن شوند.
سالم و سلامت باشید🙏🌹
🏽 هرکس راه رفتن را ترک کند، سلامتی او را رها می کند (چون پوست اسید لپتونیک ترشح می کند) هورمون تنبلی.
👈چرا باید پیاده روی کنیم؟
👈 از همه می خواهیم جواب را بخوانند.
1- برای مبارزه با استرس، فشارهای روانی... پیاده روی می کنیم.
2- برای کاهش وزن پیاده روی می کنیم
3 - برای درمان دیابت، کلسترول...
4- پیاده روی می کنیم تا عملکرد کلیه، کبد، چشم...
5- برای انرژی بخشیدن به عمل قلب و کاهش سختی رگ ها راه می رویم.
6- برای جلوگیری از التهاب روده بزرگ و اختلالات گوارشی پیاده روی می کنیم.
7- راه می رویم تا سیستم ایمنی خود را فعال کنیم
8 - برای فعال کردن ماهیچه ها، استخوان ها و تقویت سلامت خود راه می رویم.
👈هر عنصر فوق الذکر شایسته جلسات پیاده روی است.
👈 پزشکان و کارشناسان اتفاق نظر دارند که راه رفتن دارویی است که همه این بیماری ها را درمان می کند.
اطبا همچنان تایید می کنند که:
■پیاده روی نقش بسیار مهمی در درمان تمامی بیماری های ارگانیک، روانی، روان تنی ایفا می کند و اگر دارویی به اندازه پیاده روی در بازار وجود داشت، پزشکان آن را در تمام نسخه ها تجویز می کردند.
👈پیاده روی یک درمان موثر و رایگان است، اما متأسفانه بیماران همچنان تمایلی به استفاده از آن ندارند.
👈یکی از پزشکان برجسته این جمله زیبا را بیان میکند: «اگر در اطراف هر بیمارستان زمین ورزشی ایجاد میشد و بیماران در آن پیادهروی میکردند، نیمی از بیماران در آنجا بستری نمیشدندو نیمی از بیماران به طور قطعی آنجا را ترک میکردند
👈 ما آفریده شدیم که راه برویم. اما ما به صندلی ها میخکوب شده ایم.
👈 و وقتی بیماری ها به ما هجوم می آورند، به جای اینکه ما را وادار به راه رفتن کنند، ما را روی ملحفه های سفید پهن می کنند.
👈حرکت کنیم تا سلامتی و تندرستی ما بماند....!🍎🍎🍎
📚زود قضاوت نکنیم
خانم معلمی تعریف میکرد که در مدرسه ابتدایی بودم.
مدتی بود تعدادی از بچهها را برای یک سرود آماده میکردم. به نیت اینکه آخر سال مراسمی برایشان گرفته شود.
روز مراسم بچهها را آوردم و مرتبشان کردم. پدرومادرها هم دعوت بودند.
موقع اجرای سرود ناگهان دختری از جمع جدا شد و بهجای خواندن سرود، شروع کرد به حرکت جلوی جمع. دستوپا تکان میداد و خودش را عقبوجلو میکرد و حرکات عجیبی انجام میداد.
بچهها هم سرود را میخواندند و ریز میخندیدند، کمی مانده بود بهخاطر خندهشان هرچه ریسیده بودم، پنبه شود.
با خود گفتم:
چرا این بچه این کار را میکند؟ چرا شرم نمیکند از رفتارش؟ اینکه قبلش بچه زرنگ و عاقلی بود!
رفتم روبهرویش و اشاراتی کردم. هیچی نمیفهمید. به قدری عصبانیام کرده بود که آب دهانم را نمیتوانستم قورت دهم.
خونسردی خود را حفظ کردم، آرام رفتم سراغش و دستش را گرفتم. خودش را از دستم رها کرد و رفت آن طرفتر و دوباره شروع کرد!
فضا پر از خنده حاضران شده بود. مدیر هم رنگش عوض شده بود، از عصبانیت و شرم عرقهایش سرازیر بود.
از صندلیاش بلند شد و آمد کنارم، سرش را نزدیک کرد و گفت:
فقط این مراسم تمام شود، ببین با این بچه چهکار کنم. اخراجش میکنم.
مادر دختر هم که نزدیک من بود، بسیار پرشور میخندید و کف میزد. دخترک هم با تشویق مادر گرمتر از پیش شده بود.
همین که سرود تمام شد، پریدم بالای سن و بازوی بچه را گرفتم و گفتم:
چرا اینطوری کردی؟! چرا با رفقایت، سرود را نخواندی؟!
دخترک جواب داد:
آخر مادرم اینجاست. برای مادرم این کار را میکردم!
گفتم:
آخر ندید بَدید همه مثل تو مادر یا پدرشان اینجاست. چرا آنها اینچنین نمیکنند و خود را لوس نمیکنند؟!
خواستم بکشمش پایین که گفت:
خانم معلّم صبر کنید. بگذارید مادرم متوجه نشود، خودم توضیح میدهم؛ مادر من مثل بقیه مادرها نیست، مادر من ناشنواست. چیزی نمیشنود و من با آن حرکاتم شادی و کلمات زیبای سرود را برایش ترجمه میکردم تا او هم مثل بقیه مادران این شادی را حس کند!
این کار من رقص و پایکوبی نبود، این زبان اشاره است، زبان ناشنواهاست.
همین که این حرفها را زد، انگار مرا برق گرفت. دست خودم نبود. با صدای بلند گریستم و دختر را محکم بغل کردم و گفتم:
آفرین دخترم!
فضای مراسم پر شد از پچپچ و درگوشی حرفزدن و... تا اینکه همه موضوع را فهمیدند. نهتنها من که هرکس آنجا بود از اولیا و معلمان همه را گریاند.
از همه جالبتر اینکه مدیر آمد و عنوان دانشآموز نمونه را به او تقدیم کرد.
با مادرش دست همدیگر را گرفتند و رفتند. گاهی جلوتر از مادرش میرفت و برای مادرش جستوخیز میکرد تا مادرش را شاد کند.