eitaa logo
تدریس یار پایه ششم
11.2هزار دنبال‌کننده
7.8هزار عکس
8.8هزار ویدیو
17.1هزار فایل
اینجا همونجایی هست که بهت کمک میکنه تا با خیال راحت از معلمی لذت ببری. تمام مطالب کانال رایگان می باشد .تنها یک صلوات ب
مشاهده در ایتا
دانلود
🍃🌸موضوعات پیشنهادی انشا برای بکارگیری درکلاس های درس 🍃🌸🍃🌸👇👇👇 1- انشایی از زبان حیاط مدرسه بنویسید . 2- دریا و زیباییهای آن را توصیف کنید . 3- بهترین روز زندگی من . 4- محل زندگی خود را توصیف کنید . 5- هر چه می خواهد دل تنگت بگو . 6- یکی از بستگان یا دوستان یا آشنایان خود را که در زندگی برای همه الگوست توصیف کنید . 7- برای ایام تعطیلات خود چه برنامه ریزی دارید ؟ 8- نقش و فواید ورزش کردن در زندگی چیست . 9- در نومیدی بسی امید است ... . 10- زادگاه خود را توصیف کنید . 11- راز رسیدن به هدف چیست ؟ 12- آیا ممکن است شکست معنای پیروزی داشته باشد ؟ 13- داستانی از زبان درخت . 14- شهر یا روستای خود را توصیف کنید . 15- نامه ای به خدا . 16- تن زنده والا به ورزندگی است که در زندگی مایه ی زندگی است . 17- دانش اندر دل چراغ روشن است وز همه بد بر تن تو جوشن است . 18- چرا همه به میهن خود عشق می ورزند ؟ 19- نباشد همی نیک و بد پایدار همان به که نیکی بود یادگار . 20- چگونه می توانیم باعث نوآوری و شکوفایی کشورمان باشیم ؟ 21- از چه راه هایی می توان زبان فارسی را حفظ کرد ؟ 22- یک روز بسیار سرد زمستانی را توصیف کنید . 23- چگونه ما ایرانیان می توانیم چراغ فروزان علم را برفراز همه جهان روشن کنیم ؟ 24- دوست خوب کیست ؟ 25- از زبان یک کودک بی سرپرست انشایی بنویسید . 26- چگونه می توان با صبر و استقامت بر مشکلات پیروز شد . 27- یکی از زیبایی های طبیعت را توصیف کنید . 28- حال یک گل زیبای چیده شده را از زبان خودش بنویسید . 29- دوست داری دنیا چگونه باشد . 30- اگر در خانواده ای ثروتمند – فقیر به دنیا می آمدم ... 31- اگر من به جای معلم خود بودم ... 32- فصل بهار را توصیف کنید . 33- زیبایی های پاییز من را به یاد ... . 34- تفاوت انسان راستگو با انسان دروغگو را بنویسید . 35- اگر می توانستم پرواز کنم ... 36- از زبان خورشید انشایی بنویسید . 37- تصوّر کنید در یک زیر دریایی شیشه ای زیر دریا گردش می کنید چه می بینید ؟ 38- اگر یک میز بودم ... . 39- زندگی عشایری را توصیف کنید . 40- یک روز بارانی را توصیف کنید . 41- خاطره ای از دوران تحصیل خود بنویسید . 42- کتاب خوب از آن جهت به دوست شبیه است که ... . 43- رمز موفّقیّت را در چه می دانید ؟ 44- محبت و دوستی را تعریف کنید . 45- نقش کتاب خوانی را در شخصیت انسانی توصیف کنید . 46- شرح دیدار خود را از یک جنگل بنویسید 47- درباره خصوصیات و ویژگی های یک پدر مهربان و وظیفه شناس انشایی بنویسید . 48- درباره شخصیت والای حضرت علی با کمک گرفتن از آمادگی ذهنی خود انشایی بنویسید . 49- گفت و گویی خیالی میان کشتی و طوفان بنویسید . 50- سرمای زمستان در خانه ی کلبه ای در وسط جنگل . 51- یکی از خاطره های زیبای خود را بنویسید . 52- در مورد یک سفر خیالی انشایی بنویسید . 53- صندلی اتوبوس ... . 54- یک روز برفی ... . 55- چقدر قدر دقایق را می دانید ؟ 56- صدای بارش باران به شما چه می گوید ؟ 57- کتاب خاک گرفته ... . 58- تو را ای کهن بوم و بر دوست دارم . 59- گفت و گویی خیالی با "قالی" . 60- مسافرت چه تأثیری در روان آدمی دارد ؟ 61- در مورد اعتیاد در جامعه توضیح دهید . 62- در مورد غیبت توضیح دهید . 63- ویژگی های یک دانش آموز خوب . 64- از اولیای مدرسه خود چه انتظاراتی دارید ؟
املا خورشیدی 🌞 ┄┅┅✶🍃🌻🍃✶┅┅┄ 🌸🍃
☑️ کلمات مشکل فارسی را به تعداد سایر دانش آموزان کلاس تکثیر کنید ،کلمه ها را به دانش آموزان بدهید در خانه با کمک اولیا کلمه ها را جدا کنند و آن ها را در جعبه دستمال کاغذی یا پیله یا پلاستیک مشکی و ... قرار دهند ☑️ : دانش آموز هر شب دست در جعبه دستمال کاغذی می کند و کارت هایی را به طور اتفّاقی بیرون می آورد ( 10 تا 15 کارت ) و با این کارت ها می تواند ده ها فعالیت انجام بدهد که مواردی را مطرح می کنم : 🔏1- جمله نویسی با کلمات اتفّاقی 🔏2-نوشتن کلماتی که با حرف مشترک شروع می­شوند : کبوتر ، کتاب ، کاسه و ... 🔏3-ساخت کلمه با حروف در هم ریخته شده : ( ذ ا غ ک ) = کاغذ 🔏4-نوشتن کلمات شبیه به هم : (مشدّد ) = نقّاشی ، موفّق و ... (تنوین دار) = اصلاً ، مثلاً و ... 🔏5- با کلمات جملاتی بسازند که مربوط به درس باشد ولی عین جمله کتاب نباشد = کاش صاحب گوسفندها حرف چوپان را گوش می­کرد! 🔏6-نوشتن کلمات مشکل و رنگی نوشتن حروف دارای ارزش املایی = در کلمه فضا حرف ض را با رنگ قرمز بنویسد 🔏7- داستان نویسی با 10 کلمه اتفّاقی = این مورد بسیار جالب و برای دانش آموزان خوب کلاس جذاب است. 🔏8- ساخت کلمه هم ­معنی و متّضاد و هم­خانواده و ... = علم – معلّم ، خوش­حال = شاد ، تمیز ≠ کثیف 🔏9-انشانویسی در مورد موضوعی معیّن با کلمات اتّفاقی = موضوع را معلم باید معین کند. 🔏10-گفتن املایی با جملات نو و جدید با کلمات اتفّاقی توسط والدین = چلچراغ­ها حوض حیاط را چراغانی کرده بودند و ... 🔏11- نوشتن املای معمولی 🔏12-گفتن املا به والدین و تصحیح املا توسّط دانش ­آموز 🔏13-نوشتن کلمات اشتباه توسط والدین و نوشتن درست کلمه توسط دانش­ آموز = صراق = سراغ 🔏14-نقاشی تصاویری در مورد کلمات اتّفاقی و نوشتن کلماتی در تصویر مورد نظر 🔏15-ساخت شعر در یک یا دو بیت با کلمات اتّفاقی 🔏16-انتخاب کلمه­ ی اتّفاقی و پیداکردن کلماتی که با حرف آخر کلمه قبل شروع شود = هنرمند – دوست – تابستان و ... ┄┅┅✶🍃🌻🍃✶┅┅┄ 🌸🍃 توانمندسازان ناحیه ۳
1027411901.pdf
32.69M
جواب ریاضی ششم👆برای اموزگاران ____________ 👇👇 @tadriis_yar6
38503522646640.pdf
135.5K
با سلام و احترام مواردی که در بازدید کلاس های درس مقطع ابتدایی توسط گروه های آموزشی مورد بررسی قرارمیگیرد بصورت فایل pdf خدمت شما بزرگواران ارسال میشود،، فایل را در اختیار همکاران قرار داده تا ان شاالله همه موارد در کلاس همیشه رعایت شوند و در صورت ایجاد هرگونه سوال یا ابهام یا پیشنهاد، آموزگاران با راهبران و سرگروه های آموزشی در ارتباط باشند.باتشکر ____________ 👇👇 6
طرح درس.pdf
196.2K
نمونه طرح درس خوانا پایه ششم ____________ 👇👇 @tadriis_yar6
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥 صفحه ۲۵ 💥جمع وتفریق کسرها 💥کوچکترین_مخرج_مشترک 💥استاد حمزه ای 💥 ________ 👇👇 @tadriis_yar6
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥 صفحه ۲۶ 💥جمع وتفریق کسرها 💥کوجکترین‌مخرج مشترک 💥استاد حمزه ای 💥 ________ 👇👇 @tadriis_yar6
10423426896282.pdf
199.4K
نمونه طرح درس خوانا پایه ششم ____________ 👇👇 @tadriis_yar6
💥تکالیف خلاق و مشترک برای تمامی‌درسهای فارسی ▫️كلمات بی نقطه و یک نقطه و ... را از درس پیدا کن و بنویس ▫️کلمات سه حرفی ، چهار حرفی و... را از درس پیدا کن و بنویس ▫️جملات پرسشی درس را بنویس ▫️جملات نقل قول درس را بنویس ▫️کلماتی که حروف (ص ث ط ت و...) دارند را از درس پیدا کن و بنویس ▪️کلمات تشدید دار درس را پیدا کن و بنویس ( قبل از دادن تمامی این تکالیف " حتما خودتون چک کنید که کلمات زیاد و خسته کننده نباشه و همیشگی هم نباشد چون باعث زدگی و خستگی بچه ها از انجام تکالیف میشود ) ▪️۳ کلمه بنویس که تمام نقطه های آن بالا باشد ▪️۳ کلمه بنویس‌که تمام نقطه های آن پایین باشد ▪️۳ کلمه بنویس که هم نقطه در بالا داشته باشد و هم در پایین . ▪️۵ کلمه بنویس که حروف آن ها به هم چسبیده باشد و با آن ها جمله بساز (مسجد) ▪️۵کلمه بنویس که حروف آن ها جدا باشد(درس) 🔸️ده کلمه از درس را بصورت دومینو بنویس (حرف آخر کلمه اول، حرف اول کلمه ی بعدی ...)مثل تشکر رایانه و... | 🔸️با حروف اسم خود، کلماتی را در درس پیدا کن و بنویس مثال احمد:انجام_حوض_مسجد_دقت 🔸️و یا کلماتی از درس پیدا کن و بنویس که حرف اولشان، مشابه حرف اول اسم خودشان است ) 🔹️روخوانی درس از آخر به اول مثال اما محله ی مسجد.. 🔹️قسمتی از درس را بصورت کچل بنویسند(بی نقطه و سرکش) و فردا همان قسمت را با مداد قرمز نقطه گذاری کنند و سرکش بگذارند 🔹️مشق رنگی بنویسند(قسمتی از درس را رونویسی کنند به این صورت که هر کلمه را با یک رنگ بنویسند) 🔹️سه جمله از درس را بصورت نامرتب بنویس این تمرین برای انجام تمرین مرتب کن، که اکثر بچه ها مشکل دارند، عالیست و حتما توصیه می شود) 🔹️اسامی که در درس آمده است را به ترتیب حروف الفبا بنویس 🔹️هم معنی یا مخالف کلمات زیر را از حکایت یا درس پیدا کن و با آن ها جمله بساز 🔹️املا از والدین و تصحیح توسط بچه‌ها 🔹️داستان درس را برای پدر و مادرت تعریف کن 🍁با چند کلمه جدید درس، یک داستان کوتاه بنویس 🍁با توجه به متن درس، داستان نیمه تمام داده و بچه ها آن را به دلخواه ادامه بدهند(حتی تخیلی) 🍁كل درس را روخوانی کنند و آنچه از درس در ذهنشان مانده را بنویسند _________ 👇👇 @tadriis_yar6
املا خورشیدی 🌞 ____________ 👇👇 @tadriis_yar6
🌀🍃🌺🍃🌸🍃🌼🍃 🔹ارکان تربیت شامل1️⃣ خانواده،2️⃣حکومت،3️⃣رسانه،4️⃣نهادها و سازمان های غیررسمی است.🍃 براساس،وظیفه ی اصلی تربیت فردی بچه ها بر عهده ی خانواده است. به این آیه ی قرآن توجه بفرمایید:«یا ایها الذَّینَ آمنوا قو أنفسکم و اهْلیکُمْ ناراً وقودها الناس و الحجاره» ای کسانی که ایمان آوردید خودتان و خانواده تان را از آتش جهنم حفظ کنید... همین آیه وجوب توجه ویژه ی پدر و مادرها به امر تربیت فرزندانان را می رساند،اگر ما می خواهیم جامعه ی صالحی داشته باشیم این محقق نخواهد شد مگر این که ی_صالح و مدرسه ی صالحی داشته باشیم 🌸✨ این دو عامل باید دست به دست هم زمینه ی به وجود آوردن جامعه ی صالح را ایجاد کنند.به عبارتی اگر مدارس ما کار خودشان را در نهایت و و انجام دهند اما خانواده ها در امر تربیت بچه ها همکاری نکنند یا به عبارتی غفلت کنند،کار چندان پیش نخواهد رفت. _________ 👇👇 @tadriis_yar6
✨┄┄┅┅✿❀🌸🌿🌸❀✿┅┅┄✨ 🟣 🤔❓اکنون این سوال پیش می آید که ما چگونه می توانیم در آگاهی بخشیدن به اولیا موثر باشیم؟چگونه می توانیم اولیا را در مسیر با خودمان همراه کنیم و تاثیر مطلوبی بر آنها بگذاریم تا خلاف جهت حرکت ما فعالیتی انجام ندهند،کارهای ما را در مدرسه خنثی نکنند.⬅️ به تکنیک هایی در این زمینه اشاره می نمایم که ان شاءالله زمانی که اولیای دانش آموزان کلاس خودتان را دعوت می کنید انها را مورد توجه قرار دهید. 💠در تعامل با اولیا ظرافت های انسانی را با دقت و حساسیت مورد توجه قرار دهیم. ♦️با توجه به نقش قابل توجه جملات آغازین،نکات یا مطالبی را در ابتدا ذکر کنیم که اعتماد اولیا جلب شود. 💠برای آگاهی بخشی به اولیا از زبان بهره بگیریم. ♦️در گفتگو و تعامل با اولیا از تمثیل،حکایت، داستان به جا و به درستی استفاده کنیم. 💠در هنگامه انتقال مطالبی به اولیا به جای ضمیر «شما» از ضمیر«ما» استفاده کنیم. ♦️به گونه ای برای اولیا صحبت کنیم که برای آنها داشته باشیم. 💠 گاهی لازم است صحبت های حق خودمان را از زبان آنها بگیریم. ♦️در گفتگوی با اولیا برای تاثیرگذاری بیشتر دو جنبه ی ارتقایی بینش و معرفت و برانگیختن احساسات را مد نظر داشته باشیم. 💠در هنگامه سخن از زبان بدن و تن صدا به خوبی بهره بگیریم. 💠 در انتقال یکسری از اموزه ها و نکات تربیتی به جنسیت مخاطب توجه کنیم. _________ 👇👇 @tadriis_yar6
اهداف بخش های مختلف فصل اول تفکر و پژوهش 🏵️اهداف واژه های تصادفی 1 – پرورش مهارت های پایهٔ تفکر 2 – توافق و قانون گذاری برای آداب و مقرّرات کلاس تفکّر 3 – ارتقای فضایل فکری و توسعهٔ آداب گفت و گو های جمعی 🏵️اهداف دیدنی های سرزمین من🏵️ 1 – پرورش توانایی تصمیم گیری با در نظر گرفتن دیدگاه ها و ویژگی های دیگران 2 – ارتقای فضایل فکری، و توسعهٔ آداب گفت وگو های جمعی 🏵️اهداف نارنجی پوش امانتدار🏵️ 1 – پرورش توانایی تصمیم گیری با در نظر گرفتن پیامدهای آنی و آتی آن برای خود و دیگران 2 -ارتقای فضایل فکری و توسعهٔ آداب گفت وگو های جمعی 🏵️اهداف بوی خوش مدینه🏵️ 1 – پرورش توانایی تصمیم گیری با در نظر گرفتن اولویت ها 2 – ارتقای فضایل فکری و توسعهٔ آداب گفت و گو های جمعی 🏵️اهداف آقکند تفکّر و پژوهش پایه ششم ابتدایی🏵️ 1 – پرورش توانایی تصمیم گیری با در نظر گرفتن پیامدهای آنی و آتی تصمیم ها 2 – پرورش توانایی قضاوت با در نظر گرفتن همهٔ جوانب موضوع 3 – ارتقای فضایل فکری و توسعهٔ آداب گفت و گو های جمعی 🏵️اهداف ماه بود و روباه ! ( انتخابی) 🏵️ 1 – پرورش توانایی تصمیم گیری با در نظر گرفتن پیامدهای اندیشه و عمل برای خود و دیگران 2 – ارتقای فضایل فکری و توسعهٔ آداب گفت وگو های جمعی 🏵️اهداف مارگیر و اژدها ( انتخابی) 🏵️ 1 – پرورش توانایی تصمیم گیری با در نظر گرفتن پیامدهای فوری و کوتاه مدت آن 2 – ارتقای فضایل فکری و توسعهٔ آداب گفت وگو های جمعی _________ 👇👇 @tadriis_yar6
بازخورد۳.pdf
1.04M
نمونه_های_پیشنهادی_بازخورد_1-1.pdf ________ 👇👇 @tadriis_yar6
یک شب که ماه از تمام شب‌های دیگر قشنگ‌تر بود و به زمین نزدیکتر، روباه کوچک از کوه بالا رفت و ماه را برداشت و به لانه خود برد. آن شب روباه از بودن ماه در لانه‌اش خوشحال بود. گاهی می‌خندید، گاهی دور او می‌چرخید، ماه فقط می‌تابید. روباه به علفزار رفت تا برای ماه غذایی دست و پا کند. وقتی برگشت ماه کمی بزرگتر شده بود. روباه خوشحال شد و شروع به پختن غذای لذیذی کرد. او سفره شام را قشنگ چید و رو به ماه کرد تا او را سر سفره دعوت کند. تازه یادش افتاد ماه که غذا نمی‌خورد، ماه فقط می‌تابد. فردای آن شب ماه کمی بزرگتر شده بود. روباه یک نقاشی قشنگ از او کشید، خواست آن را به ماه نشان دهد، تازه یادش افتاد، ماه که چشم ندارد. روز بعد روباه توی جنگل تمرین آواز کرد و به لانه برگشت، ماه را دید که باز هم بزرگتر شده است. خوشحال شد و شروع به خواندن کرد، اما هنوز چند کلمه بیشتر نخوانده بود که یادش افتاد، ماه که گوش ندارد. ماه فقط می‌تابد. شب‌ها می‌گذشت و ماه بزرگ و بزرگ‌تر می‌شد. اما ماه فقط بزرگ می‌شد و فقط می‌تابید. سیزده شب گذشت و شبی رسید که ماه بزرگ بزرگ شد، یک ماه کامل. فردای آن شب روباه تصمیم خود را گرفت که چطور ماه عزیزش را خوشحال کند. منتظر ماند و بعد از چهارده شب، وقتی ماه دوباره کوچک شد. آن را برداشت و از کوه بالا رفت و دوباره سرجایش گذاشت.     گفتگو کنید؛ پاسخ سوالات درس ماه بود و روباه ۱. موضوع کلی و پیام داستان چه بود؟ موضوع کلی داستان درباره بررسی قوانين حاكم بر روابط بين پديده‌ها و موجودات و روابط عملی و اخلاقی در ارتباط‌های روزانه است. در واقع در این داستان روباه می‌خواست که ماه مال خودش باشد ولی فهمید که این خودخواهی هیچ نتیجه‌ای نخواهد داشت. ۲. چه چیز سبب شد روباره به فکر مالکیت ماه بیفتد؟ چون روباه فکر می‌کرد ماه می‌تواند دوست خوبی برای او باشد. ۳. چرا تلاش های روباه برای راضی کردن ماه به نتیجه نمی رسید؟ چرا که ماه و روباه موجودات متفاوتی هستند و نمی‌توانند ارتباط منطقی با یکدیگر داشته باشند. ۴. چرا نویسنده‌ی داستان این شخصیت ها را انتخاب کرده‌ است؟ (مثلا بجای روباه چرا خرس، فیل یا هر حیوان دیگری انتخاب نشده است؟) در نگاه اول می‌توان گفت روباه موجود طمع کاری است که با این طمع، با موضوع داستان سازگاری دارد. از طرف دیگر روباه حیوان فرز و سریعی است که می‌توانست در خیال خود، راحت هر چه را که دوست دارد برای ماه فراهم کند. از نگاه دیگر می‌توان به این موضوع اشاره کرد که ما اغلب در فیلم‌ها و کارتون‌ها، زوزه کشیدن گرگ در تصویر ماه را دیده‌ایم. از آنجایی که گرگ و روباه هر دو از خانواده “سگ سانان” هستند و از نظر ظاهر به یکدیگر شباهت دارند، تصویر سازی آن برای مخاطبان ملموس‌تر و واقعی تر بنظر می‌رسد.     ۵. به نظر شما از نتیجه این فعالیت برای زندگی چه استفاده‌ای می‌توان کرد؟ ما باید برای هر کاری راه درستی انتخاب کنیم؛ برای مثال اگر روباه به دنبال دوست خوبی برای خود بود باید به سراغ هم نوع‌های خود می‌رفت. ۶. در داستان ماه و روباه ماه نماد چیست؟ در داستان ماه بود و روباه، ماه نماد فریبکاری است. ۷. در داستان ماه بود و روباه، روباه نماد چیست؟ در داستان ماه بود و روباه، روباه نماد خودخواهی است.   درباره کتاب ماه بود و روباه و نویسنده آن کتاب ماه و بود و روباه اثر آناهیتا تیموریان، در سال ۱۳۷۹ توسط انتشارات کانون به چاپ رسید و در سال ۱۳۸۳ نامزد دریافت جایزه اوکتاگونال (مرکز بین‌المللی مطالعات ادبی کودکان و نوجوانان فرانسه) شد. فیلم پویانمایی این اثر نیز به کارگردانی بابک نظری موفقیت‌های زیادی را در جشنواره‌های داخلی و بین‌المللی کسب کرد که از آن جمه می‌توان به “دریافت جایزه طلایی بخش فیلم‌های پویانمایی شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان قاهره در مصر” و “دومین جایزه افتخاری جشنواره اوبرن استرالیا برای بهترین فیلم ساخته شده توسط بزرگ‌سالان برای کودکان” اشاره کرد.
*این هم یک قرآن کامل، همراه با صدا و تصویر هدیه ای قابل* برای شما دوستان عزیز *http://www.parsquran.com/book* *برای این مجموعه زحمات زیادی کشیده شده* لطفا جهت همه گیری این هدیه گرانبها و استفاده هر چه بیشتر از آن، تا می توانید باز نشر دهید. التماس دعا _________ 👇👇 @tadriis_yar6
آموزش جدول ضرب به صورت منظومه برای بچه های ناز شما😍😍👇👇👇❤️❤️❤️❤️ ضرب به صورت شعر آسان راحت: دو 2تا چهار تائیه         داداش مامان دائیه دو3 تا زد به شیشه        یعنی جوابش شیشه دو4 تاهشته هشته         ماشین بابات تو رشته دو 5تایند هر دو مشت     با هم هستند ده انگشت دو 6 تا داریم امام            پاسخ دوازده تمام دو 7 تا چهارده معصوم       یاشهیدند یا مسموم دو 8 تا شانزده تا گل         رو هر شاخه ش یه بلبل دو 9 تا سن زهرا             هیجده ساله و دانا دو 10 تا بیست بیستی        خدا هست و تو نیستی سه 2 تا زد به شیشه          یعنی جوابش شیشه سه 3 تا نه تائیه               نهار پلو ماهیه سه 4 تا در قلب  ماست      دوازده نور خداست سه 5 روز احسان            پانزدهم رمضان سه 6 سن زهرا               هیجده ساله و دانا سه 7 تا قدرتش بدان         بیست و یک رمضان سه 8 تا بیست و چهاره       هر کاری داره چاره سه 9 تا روزش عجب       بیست وهفتم رجب ده 3 تا هم سی روزه        ماه های سال و روزه چهار 1 ذکر چهار قل         رمز به شت است و گل چهار 3 تا در قلب ماست      دوازده نور خداست چار 4 تا شانزده حاصل       دانا شدی و فاضل چهار 6 تا کن تو چاره        جوابش بیست وچاره چهار 7 تا بیست وهشته       بلبل در باغ و دشته چهار 8 تا حرف فارسی       سی و دو تاست نترسی چهار 9 تا بیست و شیشه      یادت باشه همیشه چهار 10 تا شد او رهبر      چهل سالگی پیامبر پنج 1 نور و صفاست          پنج تن ال عباست پنج 2 تایند هر دو مشت        با هم هستند ده انگشت پنج 3 تا روز احسان           پانزدهم رمضان پنج 8 تا شد اربعین             شد چهلم ماه دین پنج 9 تا چهل و پنجه           فرصت طلا و گنجه پنج 10 تا شد پنجاه روز        مدرسه بعد از نوروز نه6 تا هشتاد و یک              صبحانه شیر با یک کیک هشت 10 تا میشه هشتاد          صد افرین ای استاد هفت 8 تا پنجاه و شش           گردو بخور با کشمش هفت 7 تا چهل و نه تا           اخر شدی تو اوستا شش 7 تا شد چهل و دو          هدیه دادم یه کادو ده 6 تا  هم که شصته            انگشت دست هم شصته هشت 8 تا شصت و چاره         این که کاری نداره نه 7 تا شصت  وسه سن          پیامبر انس وجن شش 10 تاهم که شصته           انگشت دست هم شکسته شش 9 تا پنجاه و چار             پیچ باز کن با اچار شش 8 تا شد چهل و هشت       ماشین بگیر برو رشت شش 6 تا سی و شیشه            زبان بد یه نیشه _________ 👇👇 @tadriis_yar6