اگر مدام با فرزند نوجوان خود بر سر انجام تکالیف مدرسه جدال میکنید، میتوانید از این راهکارها استفاده کنید و تاثیر آنها را بر شرایط فرزند خود مشاهده کنید:
(1) یک برنامه ایجاد کنید
ایجاد یک روال و برنامهی مطالعهی منظم برای دانشآموزان نوجوان، میتواند بهرهوری آنها را به طور چشمگیری بهبود ببخشد. به این فکر کنید که نوجوان شما چه زمانی بیشترین بازدهی را دارد – زمانی که از مدرسه به خانه بر میگردد یا بعد از ظهر بعد از مدتی استراحت؟
فرزند نوجوان خود را تشویق کنید که هر روز، یک تا دو ساعت را مشخص کرده و به طور منظم این ساعات تعیینشده را به انجام تکالیف اختصاص دهد. البته درنظر بگیرید که این ساعات میتوانند بسته به روز و فعالیتها و کارهای دیگری که فرزند نوجوان شما باید انجام بدهد، تغییر کند.
اگر نوجوان شما یک چارچوب زمانی برای انجام کار داشته باشد و بداند که میتواند مدتی استراحت هم داشته باشد، انگیزهبخش خواهد بود. در حال حاضر ابزارهای مناسبی برای برنامهریزی درسی در اختیار دانشآموزان قرار دارد.
2) فضایی بدون حواسپرتی برای انجام تکالیف فراهم کنید
طبیعی است که فضای کاری نوجوانان به مرور زمان به هم ریخته شود. اما وقتی نوبت به انگیزه دادن به نوجوانان برای انجام تکالیف میرسد، مهم است که فضایی خالی کنید و محیطی عاری از حواسپرتی فراهم کنید.
تحقیقات نشان میدهد که حفظ یک منطقه عاری از بهم ریختگی میتواند بهرهوری را افزایش دهد. نور، دما و سر و صدا نیز عواملی هستند که باید هنگام ایجاد محیطی مناسب برای مطالعه در نظر گرفت. افزودن نقل قولهای انگیزشی برای دانشآموزان روی کاغذهای یادداشت کوچک و چسباندن آنها در نقاط مختلف اتاق، میتواند به ادامهی فعالیت نوجوانان شما در صورت از دست دادن انگیزه، کمک کند.
(3) نوجوان خود را مجبور به انجام تکالیف نکنید
این مسئولیت نوجوان شماست که تکالیف خود را انجام دهد. به عنوان پدر و مادر، شما فقط میتوانید به او کمک کنید تا انگیزهی لازم برای انجام مسئولیت خود را به دست بیاورد. اگر فرزند نوجوان خود را با تهدید و تنبیه مجبور به انجام تکالیف خود کنید، آزرده خاطر میشود. احتمالاً چنین فضایی منجر به جنگ قدرت میشود و نوجوان شما درنهایت سرکشتر و سرکشتر خواهد شد.
با فرزند نوجوان خود در مورد انتظارات مربوط به تکالیف مدرسه گفتوگوهای آرامی داشته باشید و برای درک دیدگاه آنها وقت بگذارید. سپس میتوانید در همکاری با خود او، راهحلهایی بیابید.
چگونه میتوان به نوجوانی که اهمیتی به تکالیف درسی نمیدهد انگیزه داد؟
فعالیتهای فرزندتان را مشاهده کنید و بعد از بیان انتظاراتتان، سرگرمیهای مورد علاقهی وی را به عنوان پاداش اتمام تکالیف وی در نظر بگیرید. با فرزندتان آرام صحبت کنید و سعی کنید بدون نق زدن یا نصیحت کردن به او کمک کنید. با همکاری فرزندتان برنامهای برای مطالعه و انجام تکالیف تنظیم کنید. از فرزند نوجوانتان در مورد رویاها و آرزوهایشان سوال کنید تا انگیزهای برای فعالیت پیدا کند. هنگامی که به نظر میرسد حرفهای شما برای او اهمیتی ندارد، صدای خود را بلند نکنید.
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar11
🔺 21 رفتار نادرست والدین که موجب کاهش شدید انگیزه درسی و یادگیری می شود :
1) تصویر منفی ونگران کننده از آینده ی فرزند خود داشتن (به هر دلیل )
2) توجه و تاکید زیاد بر ضعف ها و ناتوانی های فرزند و عدم پیگیری آن.
3) نظارت دائمی مادربر نحوه ی درس خواندن فرزند نوجوان (به ویژه پسر) و خودکفا نبودن او.
4) حضور کم پدر در خانه و نداشتن ارتباط صمیمانه با فرزند.
5) انتقال نگرانی ها و ناراحتی های اجتماعی و اقتصادی به فضای خانه و ذهن فرزندان.
6) بی اعتمادی به خودکفایی و مسئولیت پذیری فرزند با تذکر دادن مداوم ، نصیحت کردن و از عواقب کار ترساندن.
7) ابراز و بیان عبارت های استرس زا مثل (بیشتر دقت کن ! حواست را جمع کن! وقت تلف نکن! زحمت های خانواده را هدر نده!)
8) پرسش دائمی با حالتی نگران ومضطرب در باره ی درس و امتحانات و نمره!
9) عدم تفاهم و همدلی میان پدر و مادر در مسائل گوناگون زندگی.
10) حمایت و مراقبت زیاد از فرزند و ارائه سرویس های اضافی به او
11) مقایسه منفی وتولید حسد و کینه با این جملات که :
شاگرد اول کلاس چه نمره ای آورد،تو چرا مثل اونشدی؟!
ما به سن تو بودیم چنین وچنان می کردیم ولی تو ...!
نمی دانم چرا تو مثل دوره راهنمایی درس نمی خوانی در حالی که .....!
12) منت گذاشتن و تولید احساس گناه :
همه ی تلاش های ما به خاطراین است که تو موفق باشی ولی تو ....!
آبر وی خانوادگی ما به کار تو بستگی دارد و آن وقت تو...!
13) طرح سئوال های منفی و کاهش تمرکز:
چرا نمره های خوبی نمی گیری !؟ تو چه مشکلی داری!؟ چرا نظم نداری!؟ چرا از وقتت درست استفاده نمی کنی!؟ تو از شاگردان ممتاز مدرسه چی کم داری!؟
14) القاء نگرانی ونفوس بد زدن:
آخرش تو را از مدرسه اخراج می کنند.
با این روشی که تو کار می کنی معلوم نیست که آخرش....
15) بی توجهی به احساس فعلی فرزند و موقعیت روانی او:
این که ناراحتی ندارد بیشتر کار کن!
این مشکل برای همه هست،فقط برای تو نیست، پس چرا انها موفق هستند!
16) جر وبحث دائمی با فرزند برای قانع کردن او و نتیجه نگرفتن:
ببین ما خیر و صلاح تو را می خواهیم،تو همیشه .....!
17) ابراز قضاوت های منفی در باره دیگران و جامعه رابه شدت بحرانی و ناامن دیدن و مراقبت زیاد از فرزند.
18) شکایت دائمی از جامعه ومردم و انتقاد از آنها و نارضایتی شدید از جامعه و زندگی.
19) عدم هماهنگی پدر ومادر در تربیت فرزند و کاهش رابطه ی عاطفی پدر با مادر و فرزند.
20) تسلیم بودن والدین به درخواست های غیر منطقی فرزند وعدم قاطعیت در برخورد با او.
21) وابستگی فرزند به یکی از والدین و کاهش ارتباط او به والد دیگر.
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar11
والدین آگاه
اقداماتی که برای کمک به فرزندتان در امر خواندن میتوانید انجام دهید:
❤️ فرزندتان را به خواندن تشویق کنید و تلاش های او را در امر خواندن تحسین کرده و پاداش دهید
❤️ درباره آنچه که فرزندان در خانه و مدرسه می خوانند بحث کنید
❤️ از فرزندتان بخواهید برای اعضای خانواده با صدای بلند بخواند
❤️ به فرزندتان بگویید لغات و عبارات دشوار را جدا کرده و سپس برای درک معنی آن را دوباره بخواند
❤️فرزندتان را به استفاده از فرهنگ لغت سالنامه اطلس مجموعه اصطلاحات دایره المعارف راهنمای تلفن تشویق کنید
❤️ از معلم فرزندتان به عنوان یک شخص منبع استفاده کنید
❤️در ساعات گردش با اتومبیل در مسافرت برای خواندن علائم جاده ها دنبال کردن نقشه و بازی با لغات به همراه استفاده کنید
به همراه فرزندان با لغات بازی کنید
❤️ فرزندتان به کتابخانه بروید و در برنامههای کتابخانه شرکت کنید
❤️ در منزلتان از کتاب روزنامه مجله استفاده کنید و آنها را به همراه فرزندان دسته بندی کرده و کتابخانه در خانه به وجود بیاورید
❤️ برای لذت بردن مطالعه کنیدکودکتان از طریق تقلید یاد می گیرد
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar11
🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰
آخرین تغییرات آزمونهای مشاورهای دانش آموزان پایه نهم در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱
1⃣ آزمونهای مشاورهای به جای سامانه hamgam در سامانه my.medu.ir برگزار می گردد.
2⃣ در آزمون رغبت تعداد سوالات از ۳۱۹ به ۱۴۵ سوال(۱۲۰ سوال پایه و ۲۵ سوال مکمل) کاهش یافته است.
3⃣ در آزمون توانایی تعداد سوالات از ۲۵۵ به ۱۱۸ سوال (۹۳ سوال پایه و ۲۵ سوال مکمل) کاهش یافته است.
4⃣ یعنی در مجموع دانش آموزان پایه نهم به جای ۵۷۴ سوال به ۲۶۳ سوال آزمونهای مشاورهای پاسخ خواهند داد.
5⃣ قبلاً برای پاسخ و تایید هر سوال بایستی صفحه به صفحه جلو رفت ولی با تغییرات جدید در هر صفحه سوالات متعددی مشاهده می شود.
6⃣ قبل از پاسخ به آزمونهای مشاورهای حتما باید راهنمای آن دو آزمون مورد مطالعه و تایید قرار بگیرد.
7⃣ با تغییرات جدید دیگر خبری از دریافت رمز دانش آموزی برای ورود به سامانه آزمون وجود ندارد و دانش آموزان با ورود به سامانه my.medu.ir و وارد کردن کد ملی و سریال شش رقمی شناسنامه خود اقدام نمایند
✅جهت انجام آزمون ضمن خدمت ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@ltmsme
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شعر خوانی شهریار
برای حضرت علی(ع)
✅جهت انجام آزمون ضمن خدمت ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@ltmsme
هدایت شده از تدریس یار پایه دوازدهم
دروس عمومی بیشتر از دروس تخصصی در معدل تاثیر دارند.
پس از دروس عمومی غافل نشیم.
دروس عمومی فقط از کنکور حذف شده ،
👈ولی تاثیر پررنگی در افزایش معدل کتبی داوطلبان دارد.
با توجه به تاثیر ۴۰٪ قطعی معدل کتبی نهایی در کنکور از امروز به فکر امتحانات نهایی باشید که فردا دیر است👉
میانگین نمرات نهایی و درصد قبولی خصوصا در مناطق محروم نشان از فاصله سطح آموزش یا حداقل امتحانات داخلی و نهایی( هماهنگ کشوری) دارد. که لازمه موفقیت در اونها با روش مطالعه صحیح و اشنایی با الگوی سوالات نهایی سالهای قبل و تلاش و پشتکار بیش از پیش دانش آموزان مورد توجه قرار گیرد.
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar12
📳 معرفی و آشنایی با رشته های دانشگاهی:
🔻آشنایی اجمالی با اطلاعات و دروس رشته ها.
🔰رشته های علوم ریاضی و فنی:
✔️با کلیک بر روی لینک زیر، رشته های دانشگاهی علوم ریاضی و فنی نمایش داده می شود. سپس با کلیک بر روی هر رشته اطلاعات آن رشته قابل مشاهده است.
http://reshteha.roshd.ir/fields/field.aspx?fid=%7B78BB9197-25FC-470B-90D6-02CF3C3D42A6%7D
🔰رشته های علوم تجربی:
✔️با کلیک بر روی لینک زیر، رشته های دانشگاهی علوم تجربی نمایش داده می شود. سپس با کلیک بر روی هر رشته اطلاعات آن رشته قابل مشاهده است.
http://reshteha.roshd.ir/fields/field.aspx?fid=%7BBD46DED1-2557-4FBD-B938-3CD772DDE9ED%7D
🔰رشته های علوم انسانی:
✔️با کلیک بر روی لینک زیر، رشته های دانشگاهی علوم انساتی نمایش داده می شود. سپس با کلیک بر روی هر رشته اطلاعات آن رشته قابل مشاهده است.
http://reshteha.roshd.ir/fields/field.aspx?fid=%7B9F211FB0-5BAF-4C6A-AE65-52C40A3DF7C4%7D
🔰رشته های فنی حرفه ای:
✔️با کلیک بر روی لینک زیر، رشته های دانشگاهی فنی و حرفه ای نمایش داده می شود. سپس با کلیک بر روی هر رشته اطلاعات آن رشته قابل مشاهده است.
http://reshteha.roshd.ir/fields/SuField.aspx
🔰رشته های زبان های خارجی:
✔️با کلیک بر روی لینک زیر، رشته های دانشگاهی زبان های خارجی نمایش داده می شود. سپس با کلیک بر روی هر رشته اطلاعات آن رشته قابل مشاهده است.
http://reshteha.roshd.ir/fields/field.aspx?fid=%7B140474C6-1BA0-425B-BA82-9DFFA5157651%7D
🔰رشته های هنر:
✔️با کلیک بر روی لینک زیر، رشته های دانشگاهی هنر نمایش داده می شود. سپس با کلیک بر روی هر رشته اطلاعات آن رشته قابل مشاهده است.
http://reshteha.roshd.ir/fields/field.aspx?fid=%7BAF9A4919-C373-4BAA-8FDE-7C5E947BFB3E%7D
✅جهت انجام آزمون ضمن خدمت ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@ltmsme
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🅰️ رسم شکل برای کسرهای مختلف یک موضوع
🅱️ راهبردهای حل مسئله
🌹 هفتم تیزهوشان
🌨 #پایه_هفتم
☔️ #هفتم
☃ آموزش متوسطه اول
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar7
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👈 فیلم تدریس درس 14 ادبیات فارسی هفتم
👈 #درس14 : امام خمینی (ره)
👈 #قسمت2
👈 #مدرس : سرکار خانم فریبا ملا جعفری
🌨 #پایه_هفتم
☔️ #هفتم
☃ آموزش متوسطه اول
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar7
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ناصرالدین شاه حریف این عالمِ پرطرفدار نبود، میرزای شیرازی
🇮🇷 #فرزند_ایران
@madrese_yar
هدایت شده از Ltms
برای رفاه حال همکاران عزیز
گروه ضمن خدمت فرهنگیان نیز ایجاد گردید
لطفا لینک را برای سایر همکاران نیز ارسال کنید
https://eitaa.com/joinchat/4057465145C48dce29c89
✅ NEW LESSON :
Invite someone to join you at the table.
✔Grammar
▪️action verbs, state verbs
✔Grammar practice
✔Pronunciation
✔Conversation
✔Reading
✔video
✅ درس جديد:
دعوت كردن از كسى براى ملحق شدن به ميز غذا
موارد آموزشى در اين درس:
✔گرامر
▪️ افعال كنشى و حالتى
✔تمرين گرامر
✔تلفظ
✔مكالمه
✔مطلب خواندنى
✔فيلم آموزشى
✅جهت سفارش #تبلیغات #تبلیغ در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar10
🍀GRAMMAR
◽افعال به دو دسته ى كنشى و حالتى تقسيم ميشوند.
▪️افعال كنشى افعالى هستند كه بيان كننده يک عمل ميباشن، مانند راه رفتن، حرف زدن، مطالعه كردن، خوردن و... . افعال كنشى هم ساختار زمان حال ساده را ميگيرند و هم ساختار زمان حال استمرارى را.
✅ 1. I study every day.
✅ 2. I'm studying English this year.
١. من هر روز مطالعه ميكنم.
من امسال در حال مطالعه انگليسى هستم.
▪️دسته بعدى افعال حالتى هستند كه نشاندهنده احساسات و يا تفكرات ما هستند، به طور مثال؛ خواستن، دوست داشتن و يا متنفر بودن.چنين افعالى بيان كننده هيچ عملى نيستند.از طرف ديگر افعال حالتى تنها شكل حال ساده را گرفته و معمولا ساختار زمان حال استمرارى را نميپذيرند.
✅ 3. I like coffee
❌I'm liking coffee.
٣. من قهوه دوست دارم.
🌱
#زبان_انگلیسی
#آموزش_زبان_انگلیسی
✅جهت سفارش #تبلیغات #تبلیغ در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar10
🍀 GRAMMAR PRACTICE
🔻جملات زير را با ساختار درست (حال ساده يا حال استمرارى )كامل كنيد.
1. Who ......... lunch in the kitchen right now? ( eat )
2. We .......... the living room every day.
( clean )
3. How many boxes of pasta ......... ?
( he / want )
4. I can't talk right now. I .......... . ( study )
🔻پس از حل تمرين جواب هايتان را چک کنید.
1. is eating
2. clean
3. does he want
4. I'm studying
🔻معنى جملات:
١. الان چه كسى در حال خوردن نهار در آشپزخانه است؟
٢. ما هر روز اتاق نشيمن را تمييز ميكنيم.
٣. او چه تعداد جعبه ى ماكارانى ميخواهد؟
۴. من الان نميتوانم صحبت كنم. دارم مطالعه ميكنم.
❗نكته اول:
قبل تر به طور كامل يادگرفتيم كه گاهى حضور نشانه هايى در جمله ما را براى انتخاب ساختار درست كمک ميكنند. به طول مثال قيد every day نشاندهنده انجام عملى به صورت هميشگى است كه با حضور چنين قيدى ميبايست از ساختار مربوط به زمان حال ساده استفاده كنيم. همچنين قيد right now نشاندهنده انجام عملى در زمان حال است و ساختار مناسب با آن، ساختار حال استمرارى است.
❗نكته دوم:
همانطور كه در گرامر مربوط به اين درس ياد گرفتيم، تنها افعال كنشى قابليت پذيرش ساختار حال استمرارى را دارند، به طور مثال فعل want( كه در تمرين سوم نيز آمده) در گروه افعال حالتى قرأ دارد و بيان كننده هيچ عملى نيست بنابراین ساختار حال استمرارى را نميپذيرد.
🌱
#زبان_انگلیسی
#آموزش_زبان_انگلیسی
✅جهت سفارش #تبلیغات #تبلیغ در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar10
🍀PRONUNCIATION
🔻نحوه تلفظ حروف صدادار در انگليسى:
حروف صدا دار: (a, e, i, o, u)
◽در انگليسى براى چک كردن تلفظ صحيح حروف ميبايست از ديكشنرى كمک بگيريم و فونتيک يا آواى حروف كه در جلوى هر كلمه نوشته شده اند را چک كنيم. آواى حروف با علامت هاى خاصى نشان داده ميشوند كه ميبايست يادشان بگيريم.
▪️ حرف e در بعضى از كلمات به صورت اى كشيده تلفظ ميشود كه ما با ديدن علامت /i/ در ديكشنرى متوجه چنين تلفظى خواهیم شد.
1️⃣/i/ اى كشيده
🔸️See سى
🔸️tea تى
🔸️street سْتريت
▪️حرف i در بعضى از كلمات به صورت اى كوتاه تلفظ ميشود كه ما با ديدن علامت/I/ در ديكشنرى متوجه اين موضوع ميشويم.
2️⃣/I/ اى كوتاه
🔹️Six
🔹️fish فِش
🔹️this ذِس
▪️حرف a در بعضى از كلمات به صورت اِى تلفظ ميشود كه ما با ديدن علامت/eI/ در ديكشنرى متوجه اين موضوع ميشويم.
3️⃣/eI/ اِى
🔸️late لِيت
🔸️potato پْتِى تو
🔸️train تْرين
▪️حرف e در بعضى از كلمات به صورت اِ تلفظ ميشود كه ما با ديدن علامت /ɛ/ در ديكشنرى متوجه اين موضوع ميشويم.
4️⃣/ɛ/ اِ
🔹️pepper پِپِر
🔹️red رِد
🔹️lemon لِ مِن
▪️حرف a در بعضى كلمات به صورت اَ تلفظ ميشود كه ما با ديدن علامت /æ/ در ديكشنرى متوجه اين موضوع ميشويم.
5️⃣/æ/ اَ
🔸️apple اَپِل
🔸️jacket جَكِت
🔸️has هَز
تلفظ لغات در فايل صوتى پايين 👇
🌱
#زبان_انگلیسی
#آموزش_زبان_انگلیسی
✅جهت سفارش #تبلیغات #تبلیغ در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar10
✅ NEW LESSON :
Tell about an event
✔Vocabulary
▪️times before today
✔Years, decades, and centuries
✔Grammar
▪️The past tense of be: statements and questions; there was/ there were
✔Listening
✔Conversation
✅ درس جديد:
درمورد يک رويداد بگو
موارد آموزشى در اين درس:
✔لغات
▪️اوقات قبل از امروز
✔نكاتى درمورد سال ها، دهه ها، و قرن ها
✔گرامر
▪️زمان گذشته فعل tobe : عبارات و سوالاتى با there was/ there were
✔تقويت مهارت شنيدارى
✔مكالمه
@learnenglisheasily1
🔔
🍀VOCABULARY
🔻times before today
1. the day before yesterday
2. yesterday
3. last week
last month
last year
last Tuesday
4. two days ago
two weeks ago
two months ago
two years ago
🍀لغات
🔻اوقاتِ قبل از امروز
١. پريروز
٢. ديروز
٣. هفته گذشته
ماه گذشته
سال گذشته
سه شنبه ى گذشته
۴. دو روز پيش
دو هفته پيش
دو ماه پيش
دو سال پيش
🌱
#زبان_انگلیسی
#آموزش_زبان_انگلیسی
✅جهت سفارش #تبلیغات #تبلیغ در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar10
مثال هاى بيشتر درمورد پست بالا:
🔸️1900 = nineteen hundred
🔹️1901 = nineteen zero one
🔸️2000 = two thousand
🔹️2001 = two thousand one
🔸️2010 = twenty ten
two thousand ten
🌱
#زبان_انگلیسی
#آموزش_زبان_انگلیسی
✅جهت سفارش #تبلیغات #تبلیغ در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar10
🍀GRAMMAR
▪️فعل «to be» در زبان انگلیسی به دو شکل «was» و «were» برای زمان گذشته استفاده میشود. فعل «was» گذشته فعل «am/is» و فعل «were» گذشته فعل «are» است.
◽از «was» براى اسامی يا فاعل هاى مفرد استفاده ميشود.
🔸️1. I was at school yesterday.
من ديروز مدرسه بودم.
🔸️2. He was in Tehran last week.
او هفته گذشته در تهران بود.
🔸️3. There was a party in my apartment last night.
شب گذشته در آپارتمان من مهمانى بود.
◽براى منفى كردن جملاتى با was كافيست يک not به was اضافه کنیم.
🔸️4. She was not at school yesterday.
◽براى سوالاى كردن جملاتى با was كافيست was را در اول جمله قرار دهيم.
🔸️5. Was it cloudy yesterday?
Yes, it was.
No, it wasn't
ديروز هوا ابرى بود؟
بله، بود.
نه، نبود.
◽در جملاتى با كلمات پرسشى مثل when, where, what,.... كلمه پرسشى را قبل از was قرار ميدهيم.
🔸️6. Where was the concert last night?
كنسرت ديشب كجابود؟
🌱🌱🌱🌱🌱🌱
◽از «were» براى اسامى و فاعل هاى جمع استفاده میکنیم.
🔹️7. We were at home the day before yesterday.
ما پريروز خانه بوديم.
🔹️8. You were sleepy.
تو خواب آلود بودى.
🔹️9. There were two books on bed.
دو كتاب روى تخت وجود داشت.
◽براى منفى كردن جملاتى با was كافيست يک not به was اضافه کنیم.
🔹️10. They were not here yesterday
آنها ديروز اينجا نبودند.
◽براى سوالاى كردن جملاتى با was كافيست was را در اول جمله قرار دهيم
🔹️11. Were the students at school?
Yes, they were.
No, there weren't.
دانش آموزان مدرسه بودند؟
بله، بودند.
نه، نبودند.
◽در جملاتى با كلمات پرسشى مثل when, where, what,.... كلمه پرسشى را قبل از were قرار ميدهيم
🔹️12. When were you at the bookstore?
چه زمانى شما كتابفروشى بوديد؟
http://blog.faradars.org
🌱
#زبان_انگلیسی
#آموزش_زبان_انگلیسی
✅جهت سفارش #تبلیغات #تبلیغ در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar10
🔻نكاتى براى خواندن سال، دهه، قرن
◽براى يادگيرى بهتر سال ها در انگليسى، سال
هاى ميلادى را به قبل از سال 2000 و بعد از سال 2000 تقسيم ميكنيم.
🔷️سال هاى قبل از 2000:
🔹️سال هايى كه در آن عدد صفر نداريم را به راحتى به صورت دوتا دوتا ميخوانيم. به طور مثال سال 1884 را به صورت
eighteen eighty-four
ميخوانيم.
🔹️براى خواندن سال هايى كه به دو صفر ختم ميشوند، به عدد مورد نظر كلمه ى hundred را اضافه میکنیم. مثلا سال 1900 را به صورت nineteen hundred ميخوانيم.
🔹️اگر عدد سومى سالى كه ميخوانيم صفر باشد، آن سال به دو روش قابل خواندن است. مثلا سال 1902 را يكبار به صورت
nineteen hundred two
و بار ديگر به صورت
nineteen zero two
ميخوانيم.
🔶️سال هاى بعد از 2000:
🔸️سال 2000 به اين صورت نوشته و خوانده ميشود.(The year) two thousand
🔸️از سال 2001 تا 2009 را به صورت زير ميخوانيم
two hundred one,
two hundred two ,..... two hundred ten.
🔸️از سال 2010 به بعد، دو روش براى خواندن داريم. يا به صورت دوتا دوتا ميخوانيم و يا از كلمه ى thousand استفاده میکنیم. به طور مثال ، 2012 را يا به صورت twenty twelve و يا به صورت two thousand twelve ميتوانيم بخوانيم.
◽نكته ى ديگر درمورد نحوه خواندن و نوشتن هر دهه است. به طور مثال، از 1990 تا 1999 را دهه نود ميدانيم. كه به انگليسى the nineties خوانده ميشود.
◽نكته آخر درمورد خواندن و نوشتن قرن ها در زبان انگليسى است. به طور مثال از 1901 تا 2000 را قرن بيستم ميدانيم كه به انگليسى the twentieth century ميخوانيم. از 2001 تا 2100 را قرن بيست و يكم ميدانيم و آن را به صورت
the twenty_first century
ميخوانيم.
⭐مثال هاى بيشتر درمورد اين مطلب در پست پايين.
#سال_دهه_قرن
🌱
#زبان_انگلیسی
#آموزش_زبان_انگلیسی
✅جهت سفارش #تبلیغات #تبلیغ در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar10
✅ NEW LESSON :
Describe your past activities
✔Grammar
▪️The simple past tense = statements
▪️regular/ irregular verbs
✔Pronunciation
▪️The regular simple past tense ending
✔Grammar practice
✔Grammar
▪️The simple past tense: Questions
✔Grammar practice
✔Conversation
✅ درس جديد:
فعاليت هاى گذشتت رو توصيف كن
موارد آموزشى در اين درس:
✔گرامر
▪️زمان گذشته ساده
▪️افعال باقاعده و بى قاعده
✔تلفظ
▪️نحوه تلفظ پايانى افعال باقاعده در زمان گذشته ساده
✔تمرين گرامر
✔گرامر
▪️زمان گذشته ساده: جملات سوالى
✔تمرين گرامر
✔مكالمه
✅جهت سفارش #تبلیغات #تبلیغ در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar10
🍀Reading
🔻Hungarian Cabbage and Noodles
🔸️Ingredients
1 large head of green cabbage
1/2 cup unsalted butter
11 ounces (700 grams) of egg noodles
🔹️Recipe
1. Cut the cabbage into small slices.
2. Put the cabbage into a large bowl and add salt
3. Put the cabbage into the refrigerator overnight.
4. The next day, drain the cabbage.
5. Melt the butter in a large pan.
6. Sauté the cabbage until it is light brown and very soft ( 30_40 minutes).
7. Cook the noodles and drain them. Mix them with the cabbage. Add lots of black pepper.
🔻كلم مجارستانى و رشته فرنگى
🔸️مواد لازم
يه كله كلم سبز
نصف ليوان كره بدون نمك
٧٠٠ گرم نودل تخم مرغ
🔹️دستور پخت
١. كلم را به تكه هاى كوچک برش ببريد.
٢. كلم را در يک كاسه بزرگ قرار دهید و نمک اضافه كنيد.
٣. كلم را در طول شب در يخچال قرار دهيد.
۴. روز بعد؛ كلم را آب كشى كنيد.
۵. كره را در يک تابه بزرگ آب كنيد.
٦. كلم را تفت دهيد تا رنگش قهوه اى روشن شود و خيلى نرم شود.( ٣٠ تا ۴۰ دقيقه)
٧. نودل هارو بپزيد و انها را ابكشى كنيد. با كلم ها مخلوط كنيد و مقدار زيادى فلفل سياه اضافه كنيد.
✴لغات جديد:
cut= برش زدن (كات)
add= (اَد) اضافه كردن
put= (پوت) قرار دادن
drain= (دْرِين) آب كشى كردن
melt=(مِلت) آب كردن
sauté = (ساتِى) تفت دادن
cook=(كوک) پختن
🌱
#زبان_انگلیسی
#آموزش_زبان_انگلیسی
✅جهت سفارش #تبلیغات #تبلیغ در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖