eitaa logo
تدریس یار پایه هفتم
8.5هزار دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
4.2هزار ویدیو
11.9هزار فایل
اینجا همونجایی هست که بهت کمک میکنه تا با خیال راحت از معلمی لذت ببری. تمام مطالب کانال رایگان می باشد .تنها یک صلوات ب
مشاهده در ایتا
دانلود
39480997650829.pdf
129.9K
آزمون میانترم فارسی 🔻 درس ۱ تا ۶ ➖➖➖➖➖➖➖ ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar7
فصل 1 تا 4.pdf
438.4K
آزمون علوم تجربی 🔻 میان ترم اول ➖➖➖➖➖➖➖ ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar7
درسنامه درس ۴ هفتم.4.pdf
1.84M
درسنامه #### 🔻 درس چهارم ➖➖➖➖➖➖➖ ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar7
38570586938429.pdf
5.92M
درسنامه فارسی 🔻 درس چهارم ➖➖➖➖➖➖➖ ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar7
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬👈 فیلم تدریس فصل ششم علوم هفتم 🔹 : سفر آب روی زمین 🔹 : سفر آب روی زمین 👀👈 🔺 فیلم تدریس درس ششم علوم هفتم 👩🏻‍🏫👈 : مرجان وکیلی اقدم 🔸 هشتگ ها : , , 👈 ➖➖➖➖➖➖➖ ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar7
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬👈 فیلم تدریس فصل ششم علوم هفتم 🔹 : سفر آب روی زمین 🔹 : سفر آب روی زمین 👀👈 🔺 فیلم تدریس درس ششم علوم هفتم 👩🏻‍🏫👈 : مرجان وکیلی اقدم 🔸 هشتگ ها : , , 👈 ➖➖➖➖➖➖➖ ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar7
هدایت شده از کودکانه
کلیپ های زیبای آشپزی ایرانی و خارجی ایده ها و ترفندهای خانه داری @ashpaziibaham
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تدریس ### 🔻 درس چهارم ➖➖➖➖➖➖➖ ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar7
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬👈 فیلم تدریس فصل ششم علوم هفتم 🔹 : سفر آب روی زمین 🔹 : سفر آب روی زمین 👀👈 🔺 فیلم تدریس درس ششم علوم هفتم 👩🏻‍🏫👈 : مرجان وکیلی اقدم 🔸 هشتگ ها : , , 👈 ➖➖➖➖➖➖➖ ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar7
@MoallemYariR7 فارسی درس 1تا6 پاسخنامه (1).pdf
701.8K
🔺 آزمون درس 1تا6 فارسی هفتم با پاسخنامه 🔹 دارد 🔸 آمادگی آزمون 15 آذر 98 کانون 🔸 : زنگ آفرینش 🔸 : چشمه ی معرفت 🔸 : نسل آینده ساز 🔸 : با بهاری که می رسد از راه 🔸 : ادبیات بومی 🔸 : قلب کوچکم را به چه کسی بدهم ؟ 🔸 درس اول و دوم و سوم و چهارم و پنجم و ششم ادبیات فارسی 🔸 درس 1 و 2 و 3 و 4 و 5 و 6 ادبیات فارسی 👈 🔸 هشتگ ها : , , , , , , , , ➖➖➖➖➖➖➖ ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar7
@MoallemYariR7 فارسی درس 1تا6 پاسخنامه (2).pdf
697.2K
🔺 آزمون درس 1تا6 فارسی هفتم [تیزهوشان] با پاسخنامه 🔹 دارد 🔸 آمادگی آزمون 15 آذر 98 کانون 🔸 : زنگ آفرینش 🔸 : چشمه ی معرفت 🔸 : نسل آینده ساز 🔸 : با بهاری که می رسد از راه 🔸 : ادبیات بومی 🔸 : قلب کوچکم را به چه کسی بدهم ؟ 🔸 درس اول و دوم و سوم و چهارم و پنجم و ششم ادبیات فارسی 🔸 درس 1 و 2 و 3 و 4 و 5 و 6 ادبیات فارسی 👈 🔸 هشتگ ها : , , , , , , , , ➖➖➖➖➖➖➖ ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar7
@MoallemYariR7 فارسی درس 1تا6 پاسخنامه (3).pdf
714.2K
🔺 آزمون درس 1تا6 فارسی هفتم [عادی] با پاسخنامه 🔹 دارد 🔸 آمادگی آزمون 16 آذر 97 کانون 🔸 : زنگ آفرینش 🔸 : چشمه ی معرفت 🔸 : نسل آینده ساز 🔸 : با بهاری که می رسد از راه 🔸 : ادبیات بومی 🔸 : قلب کوچکم را به چه کسی بدهم ؟ 🔸 درس اول و دوم و سوم و چهارم و پنجم و ششم ادبیات فارسی 🔸 درس 1 و 2 و 3 و 4 و 5 و 6 ادبیات فارسی 👈 🔸 هشتگ ها : , , , , , , , , ➖➖➖➖➖➖➖ ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar7
38570586938429.pdf
5.92M
درسنامه فارسی 📚 درس چهارم 💠پایه هفتم ➖➖➖➖➖➖➖ ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar7
40193213139453.pdf
438.9K
آزمون ### 🥁پایه هفتم ➖➖➖➖➖➖➖ ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar7
فصل 1 تا 4.pdf
438.4K
📌 آزمون علوم تجربی 💐پایه هفتم ➖➖➖➖➖➖➖ ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar7
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬👈 فیلم تدریس فصل ششم علوم هفتم 🔹 : سفر آب روی زمین 🔹 : سفر آب روی زمین 👀👈 🔺 فیلم تدریس درس ششم علوم هفتم 👩🏻‍🏫👈 : مرجان وکیلی اقدم 🔸 هشتگ ها : , , 👈 ➖➖➖➖➖➖➖ ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar7
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬👈 فیلم تدریس فصل ششم علوم هفتم 🔹 : سفر آب روی زمین 🔹 : سفر آب روی زمین 👀👈 🔺 فیلم تدریس درس ششم علوم هفتم 👩🏻‍🏫👈 : مرجان وکیلی اقدم 🔸 هشتگ ها : , , 👈 ➖➖➖➖➖➖➖ ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar7
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬👈 فیلم تدریس فصل ششم علوم هفتم 🔹 : سفر آب روی زمین 🔹 : سفر آب روی زمین 👀👈 🔺 فیلم تدریس درس ششم علوم هفتم 👩🏻‍🏫👈 : مرجان وکیلی اقدم 🔸 هشتگ ها : , , 👈 ➖➖➖➖➖➖➖ ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar7
@MoallemYariR7 فارسی درس 1تا6 پاسخنامه (4).pdf
758.6K
🔺 آزمون درس 1تا6 فارسی هفتم [تیزهوشان] با پاسخنامه 🔹 دارد 🔸 آمادگی آزمون 16 آذر 97 کانون 🔸 : زنگ آفرینش 🔸 : چشمه ی معرفت 🔸 : نسل آینده ساز 🔸 : با بهاری که می رسد از راه 🔸 : ادبیات بومی 🔸 : قلب کوچکم را به چه کسی بدهم ؟ 🔸 درس اول و دوم و سوم و چهارم و پنجم و ششم ادبیات فارسی 🔸 درس 1 و 2 و 3 و 4 و 5 و 6 ادبیات فارسی 👈 🔸 هشتگ ها : , , , , , , , , ➖➖➖➖➖➖➖ ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar7
azr7.pdf
889.4K
آزمون ریاضی 🔻 آذر ماه ➖➖➖➖➖➖➖ ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar7
درس هشتم.pdf
633.2K
مجموعه تست‌های امتحانی فارسی درس هشتم ➖➖➖➖➖➖➖ ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar7
درس ششم مطالعات 1400 (3).pdf
556.3K
سوالات متن درس ششم(۱) پایه ی هفتم ➖➖➖➖➖➖➖ ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar7
هدایت شده از قصه کودکانه
✅ یه کانال پر از داستانهای صوتی کودکانه🧑‍🎄 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @ghesehayekoodakaneeh
💥💥جمع ومفرد : 💥اسم:کلمه ای است که برای نامیدن شخص یا حیوان یا چیزی به کار می رود. مانند : اسب ، درخت  ، مادر اسم می تواند مفرد باشد و یا جمع . 💥اسم مفرد : اگر اسم بر یک فرد یا یک چیزی دلالت کند ، آن را مفرد می گوییم. مانند : گل ، خانه، دختر 💥اسم جمع : جمع ان اسم جمع : اگر اسم بر بیش از یکی دلالت کند ، آن را اسم جمع می گوییم . مانند گل ها، خانه ها، دختران نکته  : اسم مفرد در زبا ن فارسی علامت خاصی ندارد. علامت جمع در زبان فارسی ” ها ” و “ان ” است که به اسم مفرد اضافه می شود . مانند  کتاب + ها             کتاب ها      ، پسر + ان                  پسران  ( برای جمع بستن تمام کلمه ها می توان از ” ها ” استفاده کرد . اما از ” ان ” تنها برای اسم جانداران و بعضی کلمه ها می توان استفاده کرد .) *اگر در آخر اسمی (ه) بیاید هنگام جمع  بستن با ” ان ” حرف (ه) را برداشته و به جای آن حرف میانجی (گ) را می گذاریم. مانند “: چرنده + ان             چرندگان                 رفته + ان                 رفتگان           برنده+ان                                       برندگان واژه + ان                واژگان                   فرشته + ان                فرشتگان پرنده + ان            پرندگان                   فرزانه + ان                   فرزانگان  *اگر در آخر کلمه ای ( الف ) یا ( واو ) بیاید ، هنگام جمع بستن با “ان”  بین کلمه و “ان”  جمع ، حرف ( ی) اضافه می شود . مانند دانا + ان              دانایان                        جنگجو + ان                      جنگجویان آشنا + ان             آشنایان                    هنر جو + ان              هنر جویان  *البته کلمه هایی وجود دارد که به آن ها ( ی ) اضافه نمی شود. مانند بانو+ان         بانوان   بازو + ان      بازوان نکته : در اسم مکان ها ” ان ” نشانه ی جمع نیست.  مانند تهران ، کرمان ، سیرجان نکته : اگر “ان ” را از آخر کلمه برداریم باید مفرد آن باقی بماند . در غیر این صورت ، ” ان ” نشانه ی  نیست . مانند بستان ( بستان ، اسم مفرد است و نمی توان “ان ” را از آن جدا کرد.) جمع ان همیشه “ان ” آخر کلمه نشانه ی جمع  نیست و گاهی بر مفهوم زمان و گاهی بر مفهوم مکان دلالت می کند. مانند بهاران ( هنگام بهار )        سحر گاهان( هنگام سحر )                  بامدادان ( هنگام بامداد ) گیلان ( محل سکونت مردم گیل ) *وقتی آخر کلمه  (ه) بیاید و صدای (ا ) ندهد بهتر است در موقع جمع بستن با “ها ”  ، ها به آن بچسبد. مانند چاه + ها             چاهها                    کاه + ها                کاهها              گروه + ها             گروهها شاه + ها                 شاهها              راه + ها                 راهها               ماه + ها               ماهها سیاه + ها                    سیاهها         کلاه + ها               کلاهها *وقتی آخر کلمه (ه ) بیاید و (ه) صدای (ا) بدهد ، بهتر است در موقع جمع بستن با “ها” ، ها به کلمه نچسبد. مانند موزه + ها     موزه ها   کوزه + ها             کوزه ها    خانه + ها            خانه ها کوچه + ها          کوچه ها                 لانه + ها                 لانه ها              شانه + ها             شانه ها 2نکته : برای جمع بستن بعضی از کلمه هایی که از زبان عربی وارد فارسی شده اند از ” ات ” استفاده می کنیم . مانند خطر+ات               خطرات                        تعطیل + ات                تعطیلات حشره+ات             حشرات                 قطره + ات                قطرات کلمات فارسی *جمع بستن کلمه هایی که در اصل فارسی هستند با ” ات” کاملا نادرست است. مانند گزارش + ات                گزارشات  ( نادرست است .)       گزارش + ها                گزارش ها  ( درست است .) دستور + ات                دستورات  ( نادرست است. )        دستور + ها                    دستور ها    ( درست است .) آزمایش + ات            آزمایشات   ( نادرست است. )       آزمایش + ها                    آزمایش ها ( درست است .) سفارش + ات              سفارشات ( نادرست است. )       سفارش + ها                    سفارش ها  ( درست است .) فرمایش + ات              فرمایشات ( نادرست است. )       فرمایش + ها                  فرمایش ها   ( درست است .) گرایش + ات                 گرایشات ( نادرست است. )       گرایش + ها گرایش ها   ( درست است.) پیشنهاد + ات                 پیشنهادات ( نادرست است. )
🔴🔴 باسلام در پاسخ به سوالات زیاد همکاران دلسوز و علی الخصوص همکارانی که جدیدالاستخدام هستند، مواردی پیشنهادی جهت تدریس بهتر در کلاس ارایه می گردد. لطفا تا پایان مطالب را دنبال کنید👇 1- آيا در شروع تدريس ، متن درس بايستي توسط معلم خوانده شود يا دانش آموز؟ : البته خواندن درس توسط دانش آموز و يا معلم و يا كتاب گويا هر كدام اهداف مهمي را دنبال مي كند اگر هدف استقلال و ارتقا اعتماد به نفس درخواندن است و دانش آموزان از سطح خوانش خوبي برخوردارند بهتر است دانش آموزان در ابتدا بخوانند . ولي اگر هدف ، فراگيري خوانش صحيح با لحن مناسب و درك مطلب بهتر باشد لازم است معلم و يا كتاب گويا متن درس راقرائت كند. متون ادبي و سنگين تر از لحاظ درك مطلب ، خود معلم و يا سي دي گويا شروع كننده ي خوانش متن خواهد بود تا درك مطلب بهتر و صحيح تر صورت گيرد. 💐🦋💐 2- آيا لازم است معاني شعر و يا كلمات سنگين درس توسط دانش آموز در كتاب نوشته شود ؟ : اين كار به هيچ عنوان انجام نمي گيرد زيرا با اين كار راه تلاش دانش آموز براي درك مطالب گرفته مي شود و آن ها در درك مطلب به معلم وابسته خواهند بود بلكه بهتر است با خوانش چند بار ابيات و يا جملات، از دانش آموزان سوالاتي پرسيده شود تا برداشت خودشان را بيان كنند و اگر لازم باشد خودشان به واژه نامه ي انتهايي كتاب مراجعه كنند. 💐🦋💐 3- آيا نيازي به دفتر املا( تقريري) و يا انشا ( جمله سازي و تمرين بندنويسي) است ؟ تمرين هاي املايي و انشايي كتاب محدود است لذا جهت تكميل و يا تقويت املا (درست نويسي ) و تمرين بندنويسي و انشا يك دفتركلي ( به عنوان دفتر تمرين فارسي )منظور گردد و با توجه به شرايط و نياز دانش آموزان كلاس مي توان به همه نوع فعاليت هاي املايي مانند املاي تقريري و غيرتقريري ... و فعاليت هاي انشايي مانند جمله نويسي ،بندنويسي و ...توجه كرد. 💐🦋💐 4- ارزشيابي صحيح املاي فارسي چگونه صورت مي گيرد؟ البته مي توان در هر زمان و به هر گونه حتي با يك سوال يا يك املاي تقريري ارزيابي انجام داد ولي بهترين و اصولي ترين ارزيابي اين درس به اين صورت است كه هم به صورت املاي تقريري و هم به صورت سوالاتي از فعاليت هاي املايي ارائه گردد(پيشنهاد مي گردد جهت ارزيابي بهتر از نقاط قوت و ضعف دانش آموزان پس از اتمام هر درس،حداقل يك املاي تقريري به دانش آموزان گفته شود.) 💐🦋💐 5-با دانش آموزاني كه در بند نويسي مشكل دارند چه بايد كرد؟ در ابتدا اين فعالیت با موضوع هاي ساده توسط دانش آموزان تمرين مي گردد و اصول و يا مراحل بند نويسي را آموزش مي دهيم . به طور مثال : قدم اول در بند نويسي تعيين موضوع و يا ايده اصلي است كه دانش آموز بايد سعي كند موضوع اصلي را در ابتدا درك كند بعد از او مي خواهيم در مرحله ي بعد موضوع هاي كوچك تر ( موضوع هاي محدود كننده موضوع اصلي) كه مي توان براي موضوع اصلي در نظر گرفت را در چند كلمه بيان كند و بعد مي خواهيم يكي از اين ريزموضوع ها را با آوردن مثال و ... بسط و گسترش دهد و با يك جمله ، پايان خوبي براي بند خود داشته باشد.... بهتر است بند ها توسط دانش آموزان خوانده شود تا با روش قضاوت عملكرد ، معيارهاي مناسبي براي بندنويسي مناسب، داشته باشند. 💐🦋💐 6-ارزشيابي صحيح انشاي فارسي چگونه صورت مي گيرد؟ البته مي توان در هر زمان و به هر گونه حتي با يك سوال يا با نوشتن يك بند ارزيابي انجام داد ولي بهترين و اصولي ترين ارزيابي اين درس به اين صورت است كه همه نوع فعاليت هاي انشايي مانند جمله سازي ، بندنويسي ، خلاصه نویسی و ... ارائه گردد و در ارزشیابی از درس انشا به درست نویسی لغات ، زیبانویسی ، ارتباط معنایی کلمات و جملات بایکدیگر ، اشاره کردن به ایات و احادیث ، عدم استفاده از کلمات تکراری و استفاده از کلمات مترادف ، استفاده از اشعار و ضرب المثل ها ، نتیجه گیری و ... دقت کرد. 💐🦋💐 7- آيا لازم است دانش آموزان همه ي اشعار (بخوان و حفظ كن) را از حفظ بخوانند ؟ حفظ همه ي اشعاربخوان و حفظ كن مورد انتظار است ولي با توجه به تفاوت هاي فردي حفظ اشعار توسط دانش آموزان مي تواند در يك زمان يكسان صورت نگيرد بلكه با تكرار و تمرين اين اهداف تحقق يابد. 💐🦋💐 8- آزمون پيشرفت تحصيلي فارسي چگونه صورت مي گيرد؟ البته اين ارزشيابي به صورت شفاهي و ياكتبي انجام مي گيرد فعاليت ها و توانمندي دانش آموزان در طول سال كمك زيادي به ارزيابي اين درس خواهد كرد ولي در مجموع خوانش صحيح از روي متن ، درك مطب (كلمات ، شعر و متن)، حفظ شعر، املا و فعاليت املايي ، انشا(بندنويسي) و فعاليت هاي انشایی و ...(چهارمهارت زبانی)ارزیابی این درس را رقم می زنند ،فراموش نگردو مهارت های زبانی با یکدیگر ارتباط دارند جداگردن این ارزیابی ها از یکدیگر مناسب نیست!