eitaa logo
تدریس یار پایه هفتم
10.1هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
4.8هزار ویدیو
13.5هزار فایل
اینجا همونجایی هست که بهت کمک میکنه تا با خیال راحت از معلمی لذت ببری. تمام مطالب کانال رایگان می باشد .تنها یک صلوات ب
مشاهده در ایتا
دانلود
پاسخنامه آزمون سوم عربی هفتم.pdf
795.8K
📝 آزمون عربی 🔻درس سوم 🍋 🍊 🍏آموزش متوسطه اول ✍📗📕📋 @tadriis_yar7
22628639116197.pdf
163.1K
📝 آزمون مطالعات اجتماعی 🔻درس ۱ تا ۵ 🍋 🍊 🍏آموزش متوسطه اول ✍📗📕📋 @tadriis_yar7
سوالات هفتم.فصل1 و 2
412.7K
📝 آزمون علوم تجربی 🔻فصل ۱ و ۲ 🍋 🍊 🍏آموزش متوسطه اول ✍📗📕📋 @tadriis_yar7
26.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
علوم هفتم - فصل یازدهم 🎥 نمونه تدریس فصل یاخته و سازمان بندی آن کتاب درسی - قسمت اول (خانم خزایی) 🍋 🍊 🍏آموزش متوسطه اول ✍📗📕📋 @tadriis_yar7
هدایت شده از معلم یار
سفر ادامه‌ی اندوه دربه‌در شدن است سفر بدون تو در اشک غوطه‌ور شدن است قدم گذاشته‌ام روی رد پای تو باز همیشه دلخوشی‌ام با تو یک نفر شدن است شب است و سایه‌ی من همنشین سایه‌ی توست تمام شب غم من، لحظه‌ی سحر شدن است کنار جاده به من باغبان پیری گفت انار حاصل یک عمر خون‌جگر شدن است تمام عمر به دنبال هم سفر کردیم که سرنوشت سفر، عاشقانه سر شدن است سفر مرا به کجا می‌برد، نمی‌دانم! همیشه مقصد من با تو همسفر شدن است علی اصغر شیری @tadriis_yar
SoalMatn_7_ejtemaee_NomreYar.pdf
1.45M
نمونه سوالات تمامی دروس مطالعات پایه هفتم
اضافهٔ تشبیهی تشبیهی است که در آن " مشبه " و "مشبه به" به هم اضافه شده باشند و در این صورت ادات تشبیه و وجه شبه، محذوف است. به اینگونه تشبیه در علم بیان، تشبیه بلیغ می‌گویند. اضافهٔ تشبیهی، یک ترکیب اضافی(مضاف + نقش نمای اضافه + مضاف الیه) است که در آن بین مضاف و مضاف الیه رابطهٔ شباهت و همانندی وجود دارد. مثال: چراغِ دانش: دانش مانند چراغ روشنگر است. دانش: مشبه چراغ: مشبهُُ به مانند: ادات تشبیه روشنگر: وجه شبه  در این تشبیه ادات و وجه شبه حذف شده می‌ماند مشبه و مشبه به که آنها را به هم اضافه می‌کنند که یک ترکیب اضافی درست می‌شود. به این نوع اضافه، اضافه تشبیهی می گویند 🔹معمولاً مشبه، به مشبه به اضافه می‌شود مانند: چشمهٔ معرفت گاهی مشبهُُ به، به مشبه اضافه می‌شود مانند: لبِ لعل  مثالهای دیگر: قدِ سرو: قد مانند سرو، بلند است. لعلِ لب : لب مانند لعل، سرخ است. هست " طومارِ دل " من  به درازای ابد برنوشته ز سرش تا سوی پایان: " تو مرو " مولانا طومارِ دل: اسم + نقش‌نمای اضافه + اسم بنابراین ترکیب اضافی داریم.  دل: مشبه طومار: مشبهُُ به دل همچون طومار است ، بنابراین اضافهٔ تشبیهی داریم. "درخت دوستی" بنشان که کام دل به بار آرد  "نهالِ دشمنی" برکن که رنج بی شمار آرد حافظ درخت دوستی: ترکیب اضافی  دوستی: مشبه، درخت: مشبه به درخت دوستی: اضافهٔ تشبیهی  نهالِ دشمنی: ترکیب اضافی  دشمنی: مشبه، نهال: مشبه به نهالِ دشمنی: اضافهٔ تشبیهی
برایت ‌اتفاق افتاده دنبال خودت باشی؟ شبی ‌مانند یک دیوانه‌ درحال‌ خودت‌ باشی؟ بدون هم‌‌قدم از پرسه‌های خسته برگردی میان جاده تنها باشی و مال خودت باشی؟ شده نام و نشانت را بپرسی از کسی دیگر! شده در دیگران دنبال امثال خودت باشی؟ شده سنگ مزارت را ببینی بر سر راهت! شده مانند من یک عمر پامال خودت باشی! تمام شهر را در هم بریزی با غزل‌هایت خودت هم بی‌خبر از جار و جنجال خودت باشی شبی‌ در خواب مانند کبوتر بال بگشایی! شبی آوارۀ روح سبکبال خودت باشی سراپا شمع باشی، شعله ور از بخت برگشته! سراپا شعله ور، پاسوز اقبال خودت باشی برایت اتفاق افتاده شاید مثل من گاهی... برایت اتفاق افتاده دنبال خودت باشی علی اصغر شیری
سلام وعرض ادب واحترام دونمونه برنامه خام خدمت تان ارسال شد کامل کردن یکی از برنامه ها میتواند تکلیف دانش اموزان بوده واز والدین بخواهید بر روی انجام دادن این برنامه نظارت داشته وماهانه به شما گزارش بدهند تجریه من دراین زمینه بسیار موفق بوده وبا استقبال زیادی همراه شده است ارزیابی گزارش والدین میتواند توسط همیارمعلمها یا سر گروه ها انجام شود وارزیابی یک سرگروه توسط سر گروه دیگر انجام گردد یعنی دبیر هیچ کار خاصی غیر از تاکید لازم نیست انجام دهد
9 روش املا گفتن مناسب متوسطه اول: 1. املای تقریری: همان املای سنتی خودمان که معلم از روی متن برای دانش‌‌آموزان می‌خواند و آنان می‌نویسند. می‌توان برای خواندن از روی متن، از یکی از دانش‌آموزان که همیشه 20 می‌شود کمک گرفت. 2. جمله‌سازی: می‌توان کلمات مهم املایی را بعد از تدریس هر درس مشخص کرد و از دانش‌آموزان خواست به‌عنوان فعالیت کلاسی، با تعدادی از این کلمات جمله بسازند. 3. کلمات سخت1: به این صورت است که معلم کلمات مهم املایی را مشخص می‌کند و دانش‌آموزان را به گروه‌های دونفره تقسیم می‌کند و از هر گروه می‌خواهد با این کلمات متنی بنویسند. 4. کلمات سخت2: شبیه کلمات سخت1، با این تفاوت که این بار متن املا از کلماتی تهیه می‌شود که دانش‌آموزان در طول یک ماه یا یک ترم آن کلمات را غلط نوشته‌اند. 5. املای دونفره: دانش‌آموزان به گروه‌های دونفری تقسیم می‌شوند و از آنان خواسته می‌شود به‌نوبت به همدیگر املا بگویند. می‌توان از متن کلمات سخت1 که خود دانش‌آموزان نوشته‌اند برای این کار استفاده کرد. توضیح اینکه در این روش احتمالاً دانش‌آموزان تقلب می‌کنند، ولی همین تقلب هم به روند آموزش کمک می‌کند. 6. املای نوبتی: متنی به‌صورت چندین جملۀ شماره‌گذاری‌شده در برگه‌های مختلف بین دانش‌آموزان توزیع می‌شود و از آنان خواسته می‌شود، به‌ترتیب شماره برای دیگر دانش‌آموزان بخوانند. 7. کامل‌کردنی: متنی در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد که جلوی کلمات مهم املایی یک جای خالی قرار دارد و از دانش‌آموزان خواسته می‌شود جلوی هر کلمه یک هم‌خانواده بنویسند. 8. پاتخته‌ای: در هر جلسه از چند دانش‌آموز به‌صورت تصادفی خواسته می‌شود چند کلمه یا جمله را روی تابلو بنویسند. در این روش تصحیح املا را به عهدۀ یک دانش‌آموز دیگر قرار دهید. 9. گزینش کلمات: از دانش‌آموزان خواسته می‌شود کلماتی را که با حرف خاصی نوشته می‌شوند از متن پیدا کنند. مثلاً کلمات با حرف ض.
📚 داستان کوتاه ▫️پسربچه ای پرنده زيبايی داشت و به آن پر‌نده بسيار دلبسته بود. ▫️حتی شبها هنگام خواب، قفس آن پرنده را كنار رختخوابش می‌گذاشت و می‌خوابید. ▫️اطرافيانش كه از اين همه عشق و وابستگی او به پرنده باخبر شدند، از پسرڪ حسابی كار می‌كشیدند. ▫️هر وقت پسرڪ از كار خسته می‌شد و نمی‌خواست كاری را انجام دهد، او را تهديد می‌ڪردند كه الان پرنده‌اش را از قفس آزاد خواهند كرد و پسرڪ با التماس می‌گفت: نه، كاری به پرنده‌ام نداشته باشيد، هر كاری گفتيد انجام می‌دهم. ▫️تا اينڪه یڪ روز صبح برادرش او را صدا زد كه برود از چشمه آب بياورد و او با سختی و كسالت گفت، خسته‌ام و خوابم مياد. ▫️برادرش گفت: الان پرنده‌ات را از قفس رها می‌ڪنم، كه پسرڪ آرام و محكم گفت: خودم ديشب آزادش كردم رفت، حالا برو بذار راحت بخوابم، كه با آزادی او خودم هم آزاد شدم. ▫️اين حكايت همه ما است. تنها فرق ما، در نوع پرنده ای است كه به آن دلبسته‌ایم. ▫️پرنده بسياری پولشان، بعضی قدرتشان، برخی موقعيتشان، پاره‌ای زيبایی و جمالشان، عده‌ای مدرڪ و عنوان آكادمیڪ و خلاصه شيطان و نفس، هر كسی را به چيزی بسته‌اند و ترس از رها شدن از آن، سبب شده تا ديگران و گاهی نفس خودمان از ما بيگاری كشيده و ما را رها نكنند. ▫️پرنده‌ات را آزاد ڪن! ‌‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌ ‎‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‎‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‎‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌ ‎‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‎‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌ *در گیری های ذهنیت را رها کن*
نقش_دستوری کلمات در جمله: ✅ نهاد: کلمه‌ای که معمولا در ابتدای جمله می‌آید و خبری دربارهٔ آن داده می‌شود. مثال: عباس به مدرسه رفت. عباس: نهاد ✅ مفعول: کلمه‌ای که اغلب قبل از  "را" می‌آید و عمل فعل بر روی آن انجام گرفته است. مفعول در جواب سؤال چه چیزی را؟ و چه کسی را؟ مشخص می‌شود. مثال: محمد کتاب را برداشت. کتاب: مفعول ✅ متمم: کلمه است که بعد از حروف اضافه (از، به، با، در، برای، مانند، چون، بهر و...) می‌آید. مثال: علی با دشمن جنگید. دشمن: متمم ✅ مسند: کلمه‌ای است که حالت نهاد را بیان می‌کند و قبل از فعل‌های اسنادی  (است، بود، شد و...) می‌آید‌. مسند در جواب سؤال چطوری است؟ مشخص می‌شود. مثال: هوا سرد است. سرد: مسند ✅ فعل: کلمه‌ای است که بر انجام کار یا روی دادن حالت یا ایجاد ارتباط در یکی از زمانها دلالت می‌کند و معمولا در پایان جمله می‌آید و نشانه آن شناسه‌هایی است که به آخر فعل می‌چسبد. مثال: رفتم، می‌بینم، خواهند شنید و... ✅ قید: کلمه است که مفهوم حالت، زمان، مکان و... را به جمله اضافه می کند. مثال: امروز، آنجا، الآن" و... اگر قید را حذف کنیم، جمله ناقص نمی‌شود.
🔴🔴  یکی از اصول مهمی که در تشخیص ردیف باید توجه کنیم معنی است. گلاب است گویی به جویش روان همی‌شاد گردد ز بویش روان چون معنی روان یکسان نیست قافیه هستند. اما در مورد افعال این استثنا را قائل شدند چون شاعران بزرگ هم شد گرفتند هست را با معنای متفاوت ردیف قرار دادند. کرد ردیف است گفت و گویی و رویی قافیه،
🛑مسند 🔺مسند کلمه یا گروهی از کلمات است که صفت یا حالتی را به وسیلهٔ فعلِ جمله به نهاد نسبت می‌دهد. ◾️مثال: علی مریض شد. در این جمله «مریض» صفت یا حالتی است که به وسیلهٔ فعلِ جمله به علی که نهاد جمله است، نسبت داده شده است. 🔺نکته: مسند در جمله‌ای می‌آید که فعل آن اسنادی باشد، فعل‌های اسنادی عبارتند از: است، بود، شد، گشت، گردید. 🔺نکته: تمام فعل‌هایی هم که از فعل‌های بالا ساخته می‌شوند اسنادی به حساب می‌آیند:  1⃣است⬅️ هست، نیست، هستند، هستیم، نیستند. ◾️مثال:  هوا ابری نیست. آنها پلیس هستند. 2⃣بود⬅️ خواهد بود، بوده است، بُوَد، باشد، باد. ◾️مثال: توانا بُوَد هرکه دانا بُوَد. شاید هوا سرد باشد. عیدتان مبارک باد. 3⃣شد⬅️می‌شود، شود، بشود، خواهد شد. ◾️مثال: فردا هوا آفتابی خواهد شد. چشمم به دیدنت روشن می‌شود. 4⃣گشت⬅️خواهد گشت. گشته است. ◾️مثال:  علی مریض گشته است. 5⃣گردید⬅️خواهد گردید، می گردد.  ◾️مثال: آسمان آبی خواهد گردید. 🔺نکته: دو فعل «گشت» و «گردید» وقتی فعل اسنادی هستند که بشود به جای آنها «شد» گذاشت. ◾️مثال: هوا سرد گشت: هوا سرد شد. هوا آلوده گردید: هوا آلوده شد. 🔺اما اگر این دو فعل به معنی «چرخیدن» و «جستجو کردن» باشند و نتوان به جای آنها «شد» گذاشت، دیگر فعل اسنادی نیستند. ◾️مثال: علی اطراف خانه را گردید: علی اطراف خانه را شد❌ گردونه به دور خودش گشت: گردونه به دور خودش شد❌ 🔺نکته: فعل «شد» اگر به معنی «رفت» باشد، اسنادی نیست. ◾️مثال: امیر بدان خانه شد: امیر بدان خانه رفت. رستم به سیستان شد: رستم به سیستان رفت. 🔺نکته: فعل‌های «است» و «نیست» اگر به معنی «وجود دارد» و «وجود ندارد» باشند، دیگر فعل اسنادی به حساب نمی‌آیند. ◾️مثال:  خدا هست: خدا وجود دارد. سیمرغ نیست: سیمرغ وجود ندارد. 🔺راه تشخیص مسند: اگر فعل جمله اسنادی باشد، حتماً در آن جمله مسند هم وجود دارد و باید آن را پیدا کرد. راه پیدا کردن مسند این است که دو پرسش «چه؟» یا «چگونه» را بین نهاد و فعل جمله قرار می‌دهیم، آنچه در جواب می آید، مسند است. ◾️مثال: هوا سرد شد. هوا [«چه؟» یا «چگونه؟»] شد؟ مسند: سرد محمد امروز در کلاس درس حاضر گشت. محمد [«چه؟» یا «چگونه؟»] گشت؟ مسند: حاضر 📝موضوع: (۸) ✍
زمان فعل ها و کاربرد آنها 🔽🔽🔽 🔻انواع فعل ماضی: ۱- ماضی ساده  ‌: بن ماضی + شناسه 👈نوشت ۲- ماضی استمراری: می+ ماضی ساده 👈 می نوشت ۳-ماضی بعید : صفت مفعولی + بود + شناسه 👈 نوشته بود ۴- ماضی التزامی : صفت مفعولی + باش+ شناسه 👈 نوشته باشد ۵- ماضی نقلی: صفت مفعولی+ ام ،ای،است،ایم،اید،اند 👈 نوشته است ۶- ماضی مستمر : داشت +شناسه+ ماضی استمراری👈 داشت می نوشت 🔻انواع فعل مضارع: ۱- مضارع اخباری : می + بن مضارع+ شناسه 👈 می نویسد ۲- مضارع التزامی :  ب + بن مضارع + شناسه👈 بنویسد ۳- مضارع مستمر : دار+ شناسه+ مضارع اخباری 👈 دارد می نویسد 🔻آینده : خواه +شناسه+ بن ماضی 👈 خواهد نوشت 🔻کاربرد افعال : ۱- ماضی ساده: بیان کاری که در گذشته بطور کامل انجام گرفته است ۲- ماضی استمراری:  بیان کاری که در گذشته بطور پیوسته ادامه داشته است ۳-ماضی بعید : بیان کاری که در گذشته پیش از کار دیگر اتفاق افتاده است ۴- ماضی التزامی : بیان کاری در گذشته همراه با احتمال،الزام و آرزو ۵- ماضی نقلی : بیان کاری که در گذشته انجام گرفته ،ولی گوینده شاهد آن نبوده و صورت نقل قول دارد ۶- ماضی مستمر : بیان کاری که در گذشته همزمان با کار دیگری صورت گرفته است ۷- مضارع اخباری : بیان حقایق کلی و مطالب علمی ،،بیان کاری که در آینده انجام خواهد پذیرفت ۸- مضارع التزامی : برای بیان احتمال ،الزام  و آرزو در آینده ۹-مضارع مستمر : بیان کاری که هم اکنون در حال جریان است. ۱۰- مستقبل: بیان کاری که از این پس انجام خواهد پذیرفت .
*۱۸ ضرب المثلی که ریشه ی قرآنی دارند* ◀️تدوین و گردآوری توسط مبلغین کشوری مترجمی زبان قرآن زیر نظر صاحب طرح *استاد سید علی حسینی یزدی 🦋 🦋 ۱- هر گلی بزنی سر خودت زدی 🔶 إِنْ أَحْسَنْتُمْ أَحْسَنْتُمْ لِأَنْفُسِكُمْ اگر نیکی کنید ، به خودتان نیکی می کنید اسراء آیه ی 7 🌟💫🌟💫🌟 ۲- بی گدار به آب نزن 🔶 وَلَا تُلْقُوا بِأَيْدِيكُمْ إِلَى التَّهْلُكَةِ و با دستهایتان خود را به هلاکت نیفکنید بقره آیه ی195 🌟💫🌟💫🌟 ۳- آشپز که دوتا شد آش یا شور می شود یا بی نمک 🔶 لوکان فیهما آلهة إلاّ اللّٰه لفسدتا اگر بود در میان آسمان و زمین معبودانی دیگر،  هر آینه تباه می شدند آن دو ( و نظام هستی بهم میخورد) انبیاء آیه ی 22 🌟💫🌟💫🌟 ٤- از تو حرکت از خدا برکت 🔶 وَمَنْ يُهَاجِرْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ يَجِدْ فِي الْأَرْضِ مُرَاغَمًا كَثِيرًا وَسَعَةً و هر کس مهاجرت کند در راه خداوند( برای آسایش و گشایشِ اُمورش) ، جایگاه بسیار خواهد یافت نساء آیه ی100 🌟💫🌟💫🌟 ۵- اگر علی ساربونه میدونه شترش رو کجا بخوابونه 🔶 اللَّهُ أَعْلَمُ حَيْثُ يَجْعَلُ رِسَالَتَهُ خداوند بهتر میداند کجا قراردهد رسالتش را انعام آیه ی124 🌟💫🌟💫🌟 ۶- مور همان به که نباشد پرش 🔶 وَلَوْ بَسَطَ اللَّهُ الرِّزْقَ لِعِبَادِهِ لَبَغَوْا فِي الْأَرْضِ و اگر بگشاید خداوند روزی را برای بندگانش ، هر آینه ظلم و طغیان کنند در زمین شوری آیه ی27 🌟💫🌟💫🌟 ۷- یار بی پرده از در و دیوار در تجلی است یا اولی الابصار 🔶 فَأَيْنَمَا تُوَلُّوا فَثَمَّ وَجْهُ اللَّهِ پس هر کجا روی گردانید،  پس آنجا ذات خداوند است بقره آیه ی 115 🌟💫🌟💫🌟 ۸-به عمل کار برآید به سخندانی نیست 🔶 يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لِمَ تَقُولُونَ مَا لَا تَفْعَلُونَ ای کسانی که ایمان آوردید! برای چه می گویید آنچه را انجام نمی دهید؟ صف آیه ی 2 🌟💫🌟💫🌟 ۹- نه چندان بخور کز دهانت بر آید نه چندان که از ضعف جانت بر آید 🔶 وَلَا تَجْعَلْ يَدَكَ مَغْلُولَةً إِلَىٰ عُنُقِكَ وَلَا تَبْسُطْهَا كُلَّ الْبَسْطِ فَتَقْعُدَ مَلُومًا مَحْسُورًا و نه هرگز دست خود (در احسان به خلق) محکم به گردنت بسته‌دار، و نه بسیار باز و گشاده‌دار، که (هر کدام کنی) به نکوهش و درماندگی خواهی نشست اسرا آیه ی29 🌟💫🌟💫🌟 ۱۰- شتر دیدی ندیدی 🔶 وَإِذَا مَرُّوا بِاللَّغْوِ مَرُّوا كِرَامًا هرگاه به عمل لغوی (از مردم غافل) بگذرند، بزرگوارانه از آن درگذرند فرقان آیه ی 72 🌟💫🌟💫🌟 ۱۱- گر به دولت برسی مست نگردی مردی 🔶 کلا إِنَّ الْإِنْسَانَ لَيَطْغَی  أَنْ رَآهُ اسْتَغْنَى حقا كه انسان سركشى مى ‏كند همين كه خود را بى ‏نياز پندارد. علق  آیات 6 و7 🌟💫🌟💫🌟 ۱۲- کبوتر با کبوتر باز با باز *کند هم جنس با هم جنس پرواز الْخَبِيثَاتُ لِلْخَبِيثِينَ وَالْخَبِيثُونَ لِلْخَبِيثَاتِ ۖ وَالطَّيِّبَاتُ لِلطَّيِّبِينَ وَالطَّيِّبُونَ لِلطَّيِّبَاتِ زنان بدکار و ناپاک شایسته ی مردانی بدین وصفند و مردان زشتکار و ناپاک نیز شایسته ی زنانی بدین صفتند و (بالعکس) زنان پاکیزه نیکو لایق مردانی چنین و مردان پاکیزه نیکو لایق زنانی همین گونه‌اند. نور آیه ی26 🌟💫🌟💫🌟 ۱۳-تو مو می بینی و من پیچش مو إِنِّي أَرَىٰ مَا لَا تَرَوْنَ همانا من چیزی می بینم که شما نمی بینید انفال آیه ی 48 🌟💫🌟💫🌟 ۱٤- ماه پشت ابر نمی ماند 🔶 الْآنَ حَصْحَصَ الْحَقُ الان آشکار شد حقیقت یوسف آیه ی 51 🌟💫🌟💫🌟 ۱۵-تو را به خیر و ما را به سلامت 🔶 لَكُمْ دِينُكُمْ وَلِيَ دِینِ برای شما دین شما و برای من دین من کافرون آیه ی6 ۱۶- هر آنکس که دندان دهد نان دهد. 🔶 نَحْنُ نَرْزُقُکُمْ وَ إِیَّاهُمْ ما روزی میدهیم شما را و آنها را انعام آیه ی151 🌟💫🌟💫🌟 ۱۷- در نا امیدی بسی امید است 🔶 لَا تَقْنَطُوا مِنْ رَحْمَةِ اللَّه ترجمه ؛ناامید نشوید از رحمت خداوند زمر آیه ی 39 🌟💫🌟 ۱۸- از پس هر گریه آخر خنده ای است. 🔶 *إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ يُسْرًا همانا با هر سختی آسانی است ⚘⚘
مربوط به پایه هفتم 👆
1_1967201545.docx
34.6K
متن و ترجمه عربی هفتم تمام دروس
درس دوم.pdf
532.6K
🍓آزمون تستی زبان انگلیسی 🔖درس دوم 📖پایه هفتم 🍋 🍊
jriazi7.pdf
1.34M
جزوه کامل ریاضی هفتم