eitaa logo
تدریس یار پایه نهم
5.7هزار دنبال‌کننده
2هزار عکس
4هزار ویدیو
11هزار فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
10T-q.pdf
893.1K
📝 دفترچه پاسخ قلم چی 🍓پایه نهم 🍊 🍋 ✍📗📕📋 @tadriis_yar9
2[Vocab◇Grammar].pdf
1.04M
📝 تدریس زبان انگلیسی 📌 درس دوم ⏰پایه نهم 🍊 🍋 ✍📗📕📋 @tadriis_yar9
درس3عربی نهم.pdf
3.82M
⏰درسنامه عربی 🥁 درس سوم 🏠پایه نهم 🍊 🍋 ✍📗📕📋 @tadriis_yar9
⚠️مطالب مربوط به درس علوم🧑‍💻
هدایت شده از معلم یار
سفر ادامه‌ی اندوه دربه‌در شدن است سفر بدون تو در اشک غوطه‌ور شدن است قدم گذاشته‌ام روی رد پای تو باز همیشه دلخوشی‌ام با تو یک نفر شدن است شب است و سایه‌ی من همنشین سایه‌ی توست تمام شب غم من، لحظه‌ی سحر شدن است کنار جاده به من باغبان پیری گفت انار حاصل یک عمر خون‌جگر شدن است تمام عمر به دنبال هم سفر کردیم که سرنوشت سفر، عاشقانه سر شدن است سفر مرا به کجا می‌برد، نمی‌دانم! همیشه مقصد من با تو همسفر شدن است علی اصغر شیری @tadriis_yar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬👈 فیلم آموزشی فصل سوم ریاضی نهم 👈 گام به گام با کتاب 👈 آشنایی با اثبات در هندسه 👈 صفحه 37 و 38 👈 مدرس : 👈 🍊 🍋 ✍📗📕📋 @tadriis_yar9
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬👈 فیلم آموزشی فصل سوم ریاضی نهم 👈 گام به گام با کتاب 👈 درس استدلال 👈 تمرین صفحه 35 👈 مدرس : 👈 🍊 🍋 ✍📗📕📋 @tadriis_yar9
اضافهٔ تشبیهی تشبیهی است که در آن " مشبه " و "مشبه به" به هم اضافه شده باشند و در این صورت ادات تشبیه و وجه شبه، محذوف است. به اینگونه تشبیه در علم بیان، تشبیه بلیغ می‌گویند. اضافهٔ تشبیهی، یک ترکیب اضافی(مضاف + نقش نمای اضافه + مضاف الیه) است که در آن بین مضاف و مضاف الیه رابطهٔ شباهت و همانندی وجود دارد. مثال: چراغِ دانش: دانش مانند چراغ روشنگر است. دانش: مشبه چراغ: مشبهُُ به مانند: ادات تشبیه روشنگر: وجه شبه  در این تشبیه ادات و وجه شبه حذف شده می‌ماند مشبه و مشبه به که آنها را به هم اضافه می‌کنند که یک ترکیب اضافی درست می‌شود. به این نوع اضافه، اضافه تشبیهی می گویند 🔹معمولاً مشبه، به مشبه به اضافه می‌شود مانند: چشمهٔ معرفت گاهی مشبهُُ به، به مشبه اضافه می‌شود مانند: لبِ لعل  مثالهای دیگر: قدِ سرو: قد مانند سرو، بلند است. لعلِ لب : لب مانند لعل، سرخ است. هست " طومارِ دل " من  به درازای ابد برنوشته ز سرش تا سوی پایان: " تو مرو " مولانا طومارِ دل: اسم + نقش‌نمای اضافه + اسم بنابراین ترکیب اضافی داریم.  دل: مشبه طومار: مشبهُُ به دل همچون طومار است ، بنابراین اضافهٔ تشبیهی داریم. "درخت دوستی" بنشان که کام دل به بار آرد  "نهالِ دشمنی" برکن که رنج بی شمار آرد حافظ درخت دوستی: ترکیب اضافی  دوستی: مشبه، درخت: مشبه به درخت دوستی: اضافهٔ تشبیهی  نهالِ دشمنی: ترکیب اضافی  دشمنی: مشبه، نهال: مشبه به نهالِ دشمنی: اضافهٔ تشبیهی
سلام وعرض ادب واحترام دونمونه برنامه خام خدمت تان ارسال شد کامل کردن یکی از برنامه ها میتواند تکلیف دانش اموزان بوده واز والدین بخواهید بر روی انجام دادن این برنامه نظارت داشته وماهانه به شما گزارش بدهند تجریه من دراین زمینه بسیار موفق بوده وبا استقبال زیادی همراه شده است ارزیابی گزارش والدین میتواند توسط همیارمعلمها یا سر گروه ها انجام شود وارزیابی یک سرگروه توسط سر گروه دیگر انجام گردد یعنی دبیر هیچ کار خاصی غیر از تاکید لازم نیست انجام دهد
انگلیسی تیزهوشان نهم.pdf
557.4K
📌مجموعه‌ی سوالات تستی انگلیسی 📖تیزهوشان 🍓پایه نهم
9 روش املا گفتن مناسب متوسطه اول: 1. املای تقریری: همان املای سنتی خودمان که معلم از روی متن برای دانش‌‌آموزان می‌خواند و آنان می‌نویسند. می‌توان برای خواندن از روی متن، از یکی از دانش‌آموزان که همیشه 20 می‌شود کمک گرفت. 2. جمله‌سازی: می‌توان کلمات مهم املایی را بعد از تدریس هر درس مشخص کرد و از دانش‌آموزان خواست به‌عنوان فعالیت کلاسی، با تعدادی از این کلمات جمله بسازند. 3. کلمات سخت1: به این صورت است که معلم کلمات مهم املایی را مشخص می‌کند و دانش‌آموزان را به گروه‌های دونفره تقسیم می‌کند و از هر گروه می‌خواهد با این کلمات متنی بنویسند. 4. کلمات سخت2: شبیه کلمات سخت1، با این تفاوت که این بار متن املا از کلماتی تهیه می‌شود که دانش‌آموزان در طول یک ماه یا یک ترم آن کلمات را غلط نوشته‌اند. 5. املای دونفره: دانش‌آموزان به گروه‌های دونفری تقسیم می‌شوند و از آنان خواسته می‌شود به‌نوبت به همدیگر املا بگویند. می‌توان از متن کلمات سخت1 که خود دانش‌آموزان نوشته‌اند برای این کار استفاده کرد. توضیح اینکه در این روش احتمالاً دانش‌آموزان تقلب می‌کنند، ولی همین تقلب هم به روند آموزش کمک می‌کند. 6. املای نوبتی: متنی به‌صورت چندین جملۀ شماره‌گذاری‌شده در برگه‌های مختلف بین دانش‌آموزان توزیع می‌شود و از آنان خواسته می‌شود، به‌ترتیب شماره برای دیگر دانش‌آموزان بخوانند. 7. کامل‌کردنی: متنی در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد که جلوی کلمات مهم املایی یک جای خالی قرار دارد و از دانش‌آموزان خواسته می‌شود جلوی هر کلمه یک هم‌خانواده بنویسند. 8. پاتخته‌ای: در هر جلسه از چند دانش‌آموز به‌صورت تصادفی خواسته می‌شود چند کلمه یا جمله را روی تابلو بنویسند. در این روش تصحیح املا را به عهدۀ یک دانش‌آموز دیگر قرار دهید. 9. گزینش کلمات: از دانش‌آموزان خواسته می‌شود کلماتی را که با حرف خاصی نوشته می‌شوند از متن پیدا کنند. مثلاً کلمات با حرف ض.
38.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 فیلم اموزشی ریاضی ۹ فصل ۱ قسمت ۲ 📉 مجموعه های برابر 📚 پایه نهم 👨‍💼
4_5908783128415045265.pdf
7.82M
🍟سوالات تستی فارسی 🍒 درس به درس 🌷پایه نهم 🍊
آزمونک_علوم_تجربی_هشتم_سطح_پیشرفته_|_فصل_دوم:_تغييرهاي_شيميايي_در.pdf
272K
📚 فایل : علوم نهم نمونه سوال فصل ۲ 🔖 دسترسی آسان به فایل های آموزشی و سوالات 🍊 🍋
سوالات متن آمادگی نهم.pdf
5.8M
🌋سوالات متن آمادگی دفاعی 🍇پایه نهم 🍊
نمونه سوالات میان نوبت و نوبت اول ومیان نوبت و نوبت دوم ریاضی هفتم با پاسخنامه
@edu_nub.pdf
17.88M
🎓 گام به گام عربی مبحث کل کتاب نهم 🍊