🛑 راههای تقویت روخوانی در مدرسه
✅راهكارهاي انجام شده توسط معلمان در كلاس
🔺 استفاده از روزنامه و يا مجله براي شناخت حروف و كلمه
🔺استفاده از كتاب داستان در زنگ كتابخواني و پرسش از درك مطلب
🔺 استفاده از متنهاي معلم و داستاني در هر درس
🔺علاقمند كردن دانشآموزان به انجام تحقيقاتي مانند: يافتن معاني اسامي خودشان، نوشتن مراحل رشد گياه، فوايد جانوران، گردش آب و تهيهی گزارش
🔺آموزش فن خواندن (لحن و صدا)
🔺تهيهی خبرنامه توسط دانشآموزان
🔺 درست كردن لغتنامه توسط دانشآموزان
🔺دلپذيركردن زنگ املا و استفاده از انواع املاها (تقريري،كارتي، پاي تابلو، هوانويسي، گروهي، املا ناقص و املا تصويري)
🔺 استفاده از روشهاي نوين تدريس (پروژه، ايفاي نقش، گروهي و كاوشگري)
🔺خلاصه كردن داستان
🔺استفاده از متنهاي تصويري در خواندن
🔺برگزاري كنفرانسهاي دانشآموزي
🔺اجراي نمايش از متنهاي داستاني كتاب
🍃 ادامه دارد...
✅ فعالیت هایی برای تقویت خواندن
-وصل نقطه چین(دقت-هماهنگی چشم و دست-تقویت دستخط و خوشنویسی)
- استفاده از روش چند حسی فرنالد
-کامل کردن کلمات ناقص(دقت-ادراک)
- کار با ماز(دقت-ادراک-هماهنگی چشم و دست)
- پرتاب حلقه(دقت-هماهنگی چشم و دست)
- کپی کردن ونقاشی کردن (کلمات) وحروف و...(دقت-ادراک)
- تشخیص شکل از زمینه(ادراک)
- ترسیم کلمات در فضا(تقویت تجسم فضایی)
- پیدا کردن تفاوت در یک سری از کلمات(دقت)
- تشخیص شکل از زمینه(ادراک-دقت)
- داستان خوانی(تقویت املا و خواندن-تقویت درک مطلب)
- رمز گردانی(دقت-هماهنگی چشم و دست)
- آموزش مطالب درسی
- پیدا کردن کلمات حروف همصدا با شکل متفاوت(تقویت املا و خواندن-دقت-ادراک)
- بازیهای فکری پومین
- پیدا کردن تفاوتها وتشابهات (دقت)
- بازی با دارت(دقت)
- پیدا کردن کلمه مورد نظر در متن(دقت)
- استفاده از وسایل آموزشی سینا
- تمرین روخوانی
- جمله سازی با کلمات مشکل(تقویت خواندن-درک مطلب-املا-ادراک)
- مینی بسکتبال(هماهنگی چشم و دست-دقت)
- استفاده از حروف مغناطیسی جهت ساختن کلمه(دقت-ادراک)
- خواندن روزنامه(تقویت املا و خواندن- دقت -ادراک)
- خواندن شعر(حافظه شنوایی)
- تمرینات توالی شنیداری(تقویت توالی و حافظه شنوایی)
- تمرینات حساسیت شنیداری(دقت و حساسیت شنیداری-تقویت املا و خواندن)
- تلفظ غلط کلمات توسط کارشناس(یا معلم) واصلاح تلفظ آن کلمه توسط دانش آموز
- تقویت حافظه دیداری(با استفاده از کارتهای مختلف و...)
-تمرین حفظ کردن حروف الفبا (دقت-حافظه-توالی )
- ترکیب صدا ها توسط دانش آموز(ساز=س –ا –ز)( تقویت ادراک)
- کامل کردن تصویر وبریدن وچسباندن تصاویر(ادراک-دقت-هماهنگی چشم و دست)
🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇
─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─
@tadriis_yar
کلاس اول تا دوازدهم
♦️شرح دفتر مدیریت کلاسی
✅ *جدول شماره ۱* :مواد درسی وساعات کار هفتگی
جدولی که با استفاده از آن برنامه کلاسی را تنظیم می کنیم که مواد درسی را با تفکیک پایه وساعت برای آموزگاران مشخص کرده .مثلا:پایه ششم در هفته می تواند3 ساعت قرآن داشته باشد که ما می توانیم در برنامه کلاسی استفاده کنیم.
✅ *جدول شماره۲ :* برنامه درسی هفتگی
ابتدا روزهای هفته ،به تفکیک پایه وبعد جلسه که قبلا زنگ اول ودوم داشتیم حالا جلسه اول ودوم داریم . مثلا درس فارسی باشد نوع آموزش حضوری وغیر حضوری بودن آن را می نویسیم .
✅ *جدول شماره ۳:* بودجه بندی برای تدریس دروس
این جدول در اختیار معلم است وتدریس معلم وبودجه بندی ماهانه را در آن وارد می کند .
✅ *جدول شماره ۴:* اسامی دانش آموزان
اسامی دانش آموزان را به ترتیب اطلاعات خواسته شده کامل وارد می کنیم .در ستون علت عدم دسترسی جای کمی گذاشته شده که می توان در پایین صفحه علت ها را نوشت وشماره گذاری کرد وشماره در ستون نوشته شود.ویا بنا بر خلاقیت معلم در این قسمت نوشته می شود.قسمت جدیدی که امسال اضافه شده است مشخصات مسئول پیگیری دروس دانش آموز در منزل است که برای پیگیری یادگیری وانجام تکالیف دانش آموز می توان به او مراجعه کرد. در این قسمت کامل می شود.
✅ *جدول شماره ۵ :* شرح حال ویادداشت معلم
در این جدول کلا یک ردیف را به دانش آموز اختصاص داده است .در ابتدا یک کد خواسته که همان شماره دانش آموز در لیست است.نوبت اول ودوم آن مشخص شده است .نوع آموزش حضوری بودن وغیر حضوری مشخص می شود.شرح حال می تواند توصیف عملکرد تربیتی وتحصیلی دانش آموز باشد .با توجه به این که معلم خودش مدیر کلاس است .می تواند دوردیف یا یک ردیف به هر دانش آموز اختصاص بدهد.
✅ *جدول شماره ۶* :ثبت گزارش عملکرد ماهانه دروس
این جدول دارای چند قسمت است وبرای تمام دروس مشخص شده است .که ردیف ونام دانش آموز ،سطح عملکرد، با توجه به آزمون ویا فعالیتی که از دانش آموز خواسته شده، سطح مورد انتظارما بوده وبرآورده شده راوارد می کنیم .سطح عملکرد :در حد انتظار –نزدیک به انتظار –نیاز به تلاش وآموزش دارد. فعالیت ما چگونه بوده است ؟ آزمون بوده ؟ یا دانش آموزحدیثی را خوانده ؟نقاشی کشیده ویافایل صوتی ارسال کرده ویا شعری خوانده ؟.
تمرین وتکلیف به صورت انجام شده وارد می شود.وتوضیحاتی که آموزگار درمورد دانش آموز لازم می داند ،در این قسمت می نویسد.
جدول عملکردشماره 6 برای دانش آموزانی که ایست آموزشی ویا رشد آموزشی داشته اند تکمیل می شود ونیازی نیست تمام دانش آموزان را ثبت کنید.
✅ *جدول شماره ۷* ثبت گزارش آزمایش درس علوم
این قسمت که به تازگی اضافه شده است . ثبت آزمایشاتی که توسط دانش آموز انجام گرفته چه به صورت حضوری که می توان گروه بندی کرد وبا انجام آزمایش شرح و نتیجه را نوشت .ودر غیر حضوری هم آزمایشاتی که توسط دانش آموزان انجام شده در این قسمت نوشته می شود.
✅ *جدول شماره ۸* ثبت غیبت دانش آموزان
این جدول ثبت غیبت دانش آموزان وعلت آنهم حتما ثبت شود هم در تدریس حضوری و هم غیر حضوری در
✅ *جدول شماره ۹* ثبت دیدار با اولیا
این قسمت در سته نوشته است ثبت دیدار ولی پسندیده است که آن را یادداشت کنیم تا از آن به عنوان سند استفاده کنیم.
✅ *جدول شماره ۱۰* جلسات توجیهی عمومی با اولیا
جلساتی که برگزار می کنید یا به صورت مجازی است ویا به صورت حضوری که در این قسمت به صورت کامل وارد می کنیم .
قسمت یادداشتهای روزانه هم که معلمین یادداشت ها ی مهم آموزشی خود را به طور کلی می توانند بنویسند.
✅ *جدول شماره ۱۱* ثبت نظر بازدیدکنندگان آموزشی
✅ *جدول شماره ۱۲* ارزیابی مدیر معاون آموزشی و راهبران آموزشی و تربیتی از دفتر مدیریت کلاس ،که ارزیاب کلاس آن را تکمیل می کند.
قسمت ثبت تجارب آموزشی و تربیتی و همکاران هم پیش بینی شده که همکاران فرصت دارند تا پایان بهمن ماه تجارب ارزشمند خود را به معاونت آموزشی اداره کل ارسال نمایند .
موفق وپایدار باشید .
🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇
─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─
@tadriis_yar
کلاس اول تا دوازدهم
کل_کتابهای_گام_به_گام_چهارم_دبستان.pdf
35.05M
گام به گام پایه چهارم کلاغ سپید
🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇
─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─
@tadriis_yar
کلاس اول تا دوازدهم
گام به گام قرآن.pdf
18.06M
✅ گام به گام قرآن
⬅️ پایه چهارم
🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇
─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─
@tadriis_yar
کلاس اول تا دوازدهم
گام به گام علوم.pdf
21.17M
✅ گام به گام علوم
⬅️ پایه چهارم
🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇
─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─
@tadriis_yar
کلاس اول تا دوازدهم
✅ کلمات هم آوا
✅ فارسی پایه چهارم
🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇
─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─
@tadriis_yar
کلاس اول تا دوازدهم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ تدریس نشانه_ب
✅ فارسی پایه اول آبان۱۴۰۱
⬅️ قسمت اول
🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇
─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─
@tadriis_yar
کلاس اول تا دوازدهم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ تدریس نشانه_ب
✅ فارسی پایه اول آبان۱۴۰۱
⬅️ قسمت سوم
🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇
─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─
@tadriis_yar
کلاس اول تا دوازدهم
1_1691661923.pdf
23.26M
✅ ریاضی پایه چهارم با پاسخ
🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇
─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─
@tadriis_yar
کلاس اول تا دوازدهم
mahaneh_dovom_.pdf
7.25M
✅ آزمون ماهانه تمام دروس
✅ پایه دوم
⬅️ در جریان مهر ماه
🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇
─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─
@tadriis_yar
کلاس اول تا دوازدهم
-1555030271_1724388775.pdf
410.6K
✅ پیک آدینه هفته اول آبان
⬅️ پایه سوم
🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇
─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─
@tadriis_yar
کلاس اول تا دوازدهم
koleketab1.pdf
17.38M
✅ گام به گام فصل های هدیه آسمانی
⬅️ پایه چهارم
🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇
─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─
@tadriis_yar
کلاس اول تا دوازدهم
گام به گام مطالعات.pdf
18.99M
✅ گام به گام مطالعات اجتماعی
⬅️ پایه چهارم
🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇
─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─
@tadriis_yar
کلاس اول تا دوازدهم
4_6041930683708869553.pdf
3.59M
✅ درسنامه هدیه های آسمان
⬅️ پایه دوم
🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇
─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─
@tadriis_yar
کلاس اول تا دوازدهم
گام به گام هدیه.pdf
19.61M
✅ گام به گام هدیه های آسمان
⬅️ پایه چهارم
🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇
─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─
@tadriis_yar
کلاس اول تا دوازدهم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ تدریس نشانه_ب
✅ فارسی پایه اول آبان۱۴۰۱
⬅️ قسمت دوم
🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇
─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─
@tadriis_yar
کلاس اول تا دوازدهم
8122742289.pdf
678K
✅ طرح درس ماهانه تمام دروس
✅ پایه دوم
⬅️ در جریان مهر ماه
🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇
─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─
@tadriis_yar
کلاس اول تا دوازدهم
✅ راهکارهای عملی تقویت مهارت خواندن:
🍭 روخوانی متون درسی با لحن دلپذیر و خوشایند ( آهنگین ) برای دانش آموزان و ترغیب کودکان در رعایت این حالت در هنگام خواندن
🍭فرصت هایی فراهم شود تا شاگردان به صورت گروهی کتاب بخوانند ، اعضای گروه می توانند کتاب خود را برای دیگران بلند بخوانند و یا خواب و رؤیاهای خود را تعریف کنند.
🍭 اختصاص زمان هایی در کلاس جهت گفت و گوی شفاهی با بیان خاطرات ، تعریف داستان ها و برنامه های تلویزیونی و کارتونی
🍭توصیه و تأکید بر خواندن تابلوها در هنگام رفت و آمد در خیابان ها و کوچه ها
🍭ساختن متن های ساده ی خارج از کتاب به تناسب حروف و صداهای جدیدی که می آموزند و ارائه به شاگردان جهت استفاده به عنوان متن املا یا متن روانخوانی
🍭کتابچه های روانخوانی با استفاده از کلمات ساده و قابل فهم به مرور تهیه شود و در اختیار شاگردان قرار گیرد .
🍭تدارک فعالیت های لذت بخش حاشیه ای و فوق برنامه برای خواندن مثل هدایت شاگردان به رفتن به کتابخانه و استفاده از منابع خواندنی
🍭تقویت جنبه های مثبت خواندن و عدم تأکید بر نقاط ضعف آنان
🍭اجازه ی فرضیه آزمایی به دانش آموز
🍭 تجهیز کتابخانه ی کلاس به کتاب های ساده و مورد علاقه ی کودکان
🍭استفاده از مجلات رشد در جهت تقویت روخوانی شاگردان
🍭 فعالیت خواندن در خانه نیز ادامه یابد و جلساتی نیز در این خصوص با والدین برگزار گردد تا رسالت کتابخوانی را برای کودکان خود نیز به عهده بگیرند تا اشتیاق کودکان در امر خواندن نیز افزایش یابد .
🍭 استفاده از فیلم هایی که زیر نویس ساده ی فارسی دارند جهت بالا بردن سرعت عمل و سرعت انتقال در دانش آموزان
🍭 استفاده از دفتر روانخوانی برای دانش آموزان که هر بار متنی توسط معلم یا خود دانش آموز ارائه شود و برای دیگر دانش آموزان خوانده شود .
🍭 تمرین صامت خوانی در کلاس
🍭 خواندن شعر یا مطالب ساده توسط دانش آموزان در مراسم صبحگاه
🍭قصه گویی و قصه خوانی در کلاس
🍭 از دانش آموزان خواسته شود در رابطه با درسی که امروز در کلاس داده شده است نقاشی بکشند و در رابطه با آن نقاشی چند جمله ای بنویسند و برای بچه ها بخوانند.
🍭تمرین تندخوانی از طریق زمان سنجی خواندن متن و سعی در کسب رکوردهای جدید توسط شاگردان
🍭از شاگردان خواسته شود اخبار یا قصه ای را از رادیو یا تلویزیون بشنوند و خلاصه ی آن را در کلاس برای دوستانشان تعریف کنند .
🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇
─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─
@tadriis_yar
کلاس اول تا دوازدهم
📚شیــوه مطالعــهی دروس حـــل کردنی📚
🔹اول یه دور مثالها و تمرینهای کتاب رو بخونین📖
🔹 دور بعد سعی کنین، هر مثال رو خودتون حل کنین و فرمول ها و نکات هر سوال رو تو خلاصه تون یادداشت کنین📝
🔹 نت برداری فرمول ها و نکات رو یک دور مطالعه کنین.🙇♀
🔹سراغ پاسخنامه تشریحی برین و تک تک راه حل هاتون رو با جواب درست تطبیق بدین و با دلیل راه حل های اشتباه تون رو رد کرده و راه حل درست سوال رو پیدا کنین و یک دور دیگر سوال را حل کنین👀
🔹نکات و فرمول های جدید تست ها و نمونه سوالات رو به خلاصه های خودتون اضافه کنین.✍
🔹در فواصل زمانی منظم تیپ های مختلفی از مباحث کار شده را حل کنین، تا باعث تثبیت یادگیری بشه و جلوی فراموشی های اولیه را بگیرین. ✏️
🔹 در ابتدای کار فرمول ها را حفظ نکنین و اجازه بدین با زدن تست ها و حل سوالات متفاوت ملکه ذهن تون بشه🧠
#مشاوره
🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇
─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─
@tadriis_yar
کلاس اول تا دوازدهم
آزمون-بخش-1-فصل-2-اندازه-گیری-در-علوم-و-ابزارهای-آن-علوم-تجربی-(سری1)-هفتم-متوسطه_Biamoz.com.pdf
192.1K
آزمون بخش ۱ فصل ۲ اندازه گیری در علوم و ابزارهای آن
#علوم تجربی
#هفتم متوسطه
🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇
─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─
@tadriis_yar
کلاس اول تا دوازدهم
گرامر درس ۲
در این درس با نحوه اولیه معرفی شخصی به شخص دیگر آشنا می شویم. و شمنن با کلمه پریسشی Who نیز آشنا می شویم.
به جمله زیر دقت فرمایید:
آن پسر کیست؟ ? A: Who is that boy
آن رضا است .B: That is Reza
همانطور که ملاحظه می فرمایید نفر اول می پرسد: آن پسر کیست. Who به معنای " چه کسی " است. is فعل کمکی است که مختص فاعلهای سوم شخص مفرد است. that boy هم فاعل است ( از نوع سوم شخص مفرد ) نماینده ضمیر فاعلی He.
در جواب نفر دوم می گوید: آن رضا است. در اینجا هم می توان That هم That boy و هم He را به عنوان فاعل به کار برد.
در جواب به شکل دیگری نیز میتوان عمل کرد:
این برادرم رضا است. This is my brother Reza
در اتمام یه ملاقات میتوان برای اظهار ادب از جمله زیر استفاده کرد:
از دیدنت خوش وقتم .Nice to meet you
یک مثال دیگر:
آن زن کیست؟ ? Who is that woman
آن خواهر من است. .That is my sister
به جمله زیر دقت نمایید:
آیا می توام به شما کمک کنم ؟ ? Can I help you
Can یک فعل کمکی به معنای توانستن است. همواره در زمان سوالی کردن جمله در انگلیسی اگر فعل کمکی داشتیم باید به ابتدای جمله بیاید. در اینجا هم فعل کمکی Can به ابتدای جمله آمده است. بلافاصله باید فاعل بیاید که I آمده است. help هم فعل اصلی است که باید بعد از فاعل بیاید. you یک ضمیر مفعولی است که در نقش مفعول در انتهای جمله آمده است.
#زبان_انگلیسی
پایه #نهم
🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇
─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─
@tadriis_yar
کلاس اول تا دوازدهم
چرا باید مرور کنیم ؟
قطعا اولین و بارزترین دلیل مرور کردن ، عدم فراموشی و بخاطر سپاری مطالب است.
اما دانستن روش مرور کردن و انجام آن فواید بسیار زیادی دارد که به برخی از آنها اشاره میکنیم.
۱_ انتقال مطلب به حافظه بلند مدت
بعد از چندین بار مرور که بر اساس قوانین و زمانبندی مشخص شده است، مطلب مطالعه شده از حافظه کوتاه مدت به حافظه بلند مدت منتقل میشود.
به دلیل اینکه حجم درسهای کنکوری زیاد است و دانش آموز باید همه آنها را تا روز کنکور در حافظه خود داشته باشد
ناچار است که مطالب را در حافظه بلند مدت خود ذخیره کند.
مطالبی که با رعایت قوانین مرور به حافظه بلند مدت منتقل شدند تا سالها پس از کنکور هم در ذهن ماندگار خواهند بود.
۲_ درک عمیق مطلب
وقتی دانش آموزی میگوید فلان فصل را خواندم ولی چیز زیادی نفهمیدم همیشه این مثال را برایش میزنم.
وقتی برای اولین بار به شما آدرسی میدهند تا به آنجا بروید درحالی که هیچگاه به آن شهر و منطقه سفر نکرده اید
از چند نفر نام خیابانها و کوچهها را میپرسید و شاید چندین بار راه را اشتباه بروید و نهایتا پس از جستجوی زیاد محل را پیدا کنید.
وقتی برای بار دوم به آنجا میروید با کمیدقت و نهایتا یک بار پرس و جو محل را پیدا میکنید.
اما وقتی دفعات بعد میخواهید به آن محل بروید چشم بسته هم آنجا را پیدا میکنید. این دقیقا همان فایده درک عمیق است.
۳_ افزایش سرعت پردازش ذهنی
برگردیم به مثال قبل اگر زمان رسیدن به آدرس مورد نظر در اولین بار و پنجمین بار را بررسی کنیم قطعا در بار پنجم بسیار سریع تر به محل میرسیم.
وقتی مطلبی را چندین بار مرور کردیم به قدری مفاهیم آن در ذهن ما جای گرفته که به محض اینکه آنها را فراخوانی کنیم
مغز سریعا آن را در دسترس ما قرار میدهد که این موضوع باعث افزایش سرعت تست زنی نیز میشود.
۴_ طبقه بندی مطالب
از دیگر فواید مرور طبقه بندی و دسته بندی مطالبی است که مطالعه کردیم.
ذهن ما مانند یک اتاق خالی است وقتی مطلبی را برای اولین بار میخوانیم مثل این است که کلی لوازم را بدون نظم بریزیم
داخل اتاق خالی اما هر بار که مطلب را مرور میکنیم در واقع داریم هر وسیله را سر جای خود میگذاریم و اتاق را منظم میکنیم.
به نظر شما پیدا کردن یک وسیله در یک اتاق شلوغ آسان تر است یا یک اتاق مرتب؟
🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇
─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─
@tadriis_yar
کلاس اول تا دوازدهم
✅ ۸ چیزی که میتونه در یکسال زندگیتون رو تغییر بده:
۱-شکایت نکن و هر روز برای خوش شانسی هایی که داری (سلامتی، خانواده، شغل و ...) شکرگزار باش.
۲- تنهایی خودت رو دوست داشته باش و در آغوش بگیر، از فرصت تنهاییت برای از نو ساختن خودت استفاده کن.
۳- افرادی که بهت انرژی مثبت نمیدن و فقط غُر میزنن و انرژی منفی میدن از زندگیت حذف کن، حتی اگر صمیمی ترین دوستات باشن.
۴- افکارت رو کنترل کن! به هرچیزی که فکر کنی، تو ذهنت رشد میکنه و قوی میشه. حواست باشه فکر منفی میکنی یا مثبت.
۵- یک مهارت انتخاب کن و همه انرژیت رو برای پرورش اون بزار، هی از این شاخه به اون شاخه نپر.
۶- به تمامِ اهدافی که برای خودت قرار میدی پایبند باش و وقتی تصمیمی رو گرفتی دیگه پشت سرت رو نگاه نکن.
۷- هرروز یکم ورزش کن و عرق بریز تا روحیه ات تقویت بشه.
۸- شکست بخور ولی رو به جلو حرکت کن، از هر اشتباهت درس بگیر.
@tadriis_yar
📸 شهید نوجوان محمدرضا کشاورز مكبر و مؤذن مسجد امام مهدی کوزه گری شهید حادثه تروریستی شاهچراغ گل پسری با ادب، با حیا و با اخلاق که از رزق حلال پدری زحمتکش اینگونه به ثمر نشست.
#گفتمان
https://eitaa.com/tadriis_yar