soalMatn_5_Hedie(nomrebartar)1.pdf
675.4K
🍟جزوه پرسش و پاسخ درس به درس هدیه های آسمان
🍒 پنجم ابتدایی
🍋#پنجم
🍊#پایه_پنجم
🍎کانال ابتدایی
@tadriis_yar5
28.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥تدریس جذاب درس سوم فارسی- رازنشانه ها
💠 چهارم ابتدایی
🍋#چهارم
🍊#پایه_چهارم
🍎کانال ابتدایی
@tadriis_yar4
❓یک سوال بسیار مهم
⁉️ آیا بخش کردن و صدا کشی درفارسی اول دبستان منسوخ شده است؟
✅ يکی ازتمرين هايی که در گذشته مبنای آموزش خواندن و نوشتن بود بخش کردن و صداکشی است. ضمن تأييد اين شيوه به عنوان يکی از مهارتهای زبانی تسهيل کننده در آغاز زبان آموزی، براين باوريم که ادامه آن به شکل افراطی و مستمر روند آموزشی را کند می کند. به ويژه اگر دريابيم که دانش آموزان به حد قابل قبولی در تشخيص صدا و حرف مورد نظر پيشرفت کرده اند ادامه اين روش برای دانش آموزان ديرآموز يا آنان که ناتوانی يادگيری دارند و کسانی که از شنوايی و يا بينايی يا درک کامل برخوردار نيستند، مناسب است. (صفحه ۹ و ۱۰ کتاب راهنمای فارسی اول)
✅ اگرچه برای شروع کار، بخش کردن واژه ها و صداکشی يادگيری را آسان می کند، تجربه نشان داده است که ادامه آن به شکل افراطی و تأکيد بر بخش کردن و صداکشيدن به ويژه زمانی که نوآموز به حد قابل قبولی از تشخيص رسيده است، خسته کننده و ملال آور می شود و روند کار را کُند می کند. بنابراين، در شيوه کنونی به کاربرد بيش از حد آن توصيه نمی شود. اين مهم به تشخيص همکاران محترم واگذار می شود تا در صورت ضرورت، به اندازه لازم آن را به عنوان ابزاری برای پيشبرد تدريس، (نه در جهت کند ساختن روند آن) به کار گيرند. با وجود اين، در سراسر اين کتاب، تمرين های بخش کردن و شمردن صداها آمده است( صفحه ۷۶ کتاب راهنمای فارسی اول)
eitaa.com/tadriis_yar1
38407423134046.pdf
362.8K
✅ جایگزین های مواد آزمایشگاهی علوم
⬅️ پایه ششم
eitaa.com/tadriis_yar6