🔺آشنایی با هرم #یادگیری اداگار دیل
🔰طبق نظر #اداگار_دیل:
➖ افراد 10% از آنچه می خوانند را به یاد می آورند زمانی که مطلبی را می خوانند.
➖ افراد 20% از آنچه می شنوند را به یاد می آورند زمانی که به یک سخنرانی گوش می دهند.
➖ افراد 30% از آنچه می بینند را به یاد می آورند زمانی که تصویری را مشاهده می کنند.
➖ افراد 50% آنچه می بینند و میشنوند را به یاد می آورند زمانی که فیلم می بینند.
➖ افراد 70% آنچه می گویند و می نویسند را به یاد می آورند زمانی که صحبت می کنند و در بحث گروهی شرکت می کنند.
➖ افراد 90% آنچه انجام می دهند را به یاد می آورند زمانی که خودشان تمرین می کنند.
#یادگیری_موثر
#آموزشی
┄┅┅✶🍃🌻🍃✶┅┅┄
🌸🍃 @tadriis_yar
هفده تمرین عالی برای رفع مشکل کند نویسی
۱. خط دفتر را رنگی کنید.یک خط در میان بنویسد،مثلاً یک خط زمینه سبز و یک خط نارنجی.
۲. انداختن کش اسکناس به دور انگشتان دستی که می نویسد و سپس باز کردن
انگشتان تا کش به شکل النگو در مچ بیفتد.
۳. خمیر بازی، چنگ زدن و ورز دادن خمیر با دو انگشت سبابه و اشاره.
۴. جستجوی اشیاء ریز مثل تیله، نخود، تراش، هسته خرما و… در داخل کیسه پراز ماسه و نمک یا چوب اره شده با انگشتان دستی که مداد به دست می گیرد.
۵. غلت دادن گوی در داخل نمک و ماسه، با انگشتان دستی که مداد به دست می گیرد.
۶. با انگشتان دستی که قلم می گیرد و می نویسد از روی زمین چوب کبریت پخش شده را با ثبت زمان دونه دونه جمع کند.
۷. چنگ زدن و فشردن توپ پلاستیکی با انگشتان دستی که قلم به دست می گیرد.
۸. چنگ زدن و شانه کردن مو با دست توسط کودک.
۹. ریش ریش کردن تار های فرش یا نخ کاموا با انگشتان دستی که قلم به دست می گیرد.
۱۰. باز و بسته کردن درب بطری، پیچ و مهر، فقل در با کلید در سایز ها و اندازه های مختلف در زمان مشخص با انگشتان دستی که می نویسد.
۱۱. شمارش اسکناس با دو انگشتی که مداد را می گیرد.
۱۲. ورق زدن کتاب با دو انگشت.
۱۳ جمع کردن سوزن ته گرد از روی آینه با دوانگشت اشاره و سبابه که قلم را بدست می گیرد.
۱۴. دانه های کوچک (به عنوان دانههای تسبیح) را روی زمین ریخته و از او بخواهیم آنها را با سر انگشتهای شست و اشاره و میانه، جمع کند.
۱۵. هوا نویسی (نوشتن با قلم روی هوا و فضای اطراف): این روش در تند نویسی، کمک قابل توجّهی به دانشآموزان میکند؛ چرا که این عمل در تسریع حرکات عضلات دست، بازو و ساعد و هماهنگی مغز با چشم و دست، تأثیر بسیاری دارد.
۱۶. سینه خیز رفتن: روزی چند دقیقه (حداکثر ده دقیقه) دانشآموز سینهخیز برود. این عمل در هماهنگی اعضای بدن بسیار مؤثّر است.
۱۷. دانش آموز نقاشی ها را به منظور کمک در تندنویسی به صورت حرکت افقی، عمودی و مورب رنگ آمیزی نماید.
@tadriis_yar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کاردستی گروهی فصل پاییز
امروز سرکلاس من با یه دستم رنگ قرمز زدم با یه دستم رنگ زرد بعد این شعر خوندم آخرش دستمو بهم زدم نارنجی رو یاد دادم:
رنگی رنگی چه رنگی
چه رنگ قشنگی
قرمز به رنگ گل ها
زردبه رنگ خورشید
باهم همدیگه دوست میشن
رنگ برگ درختا میشن
یه اشاره کوچک به میوه پاییزه وفوایدآنها شد و بچه ها میوههای نارنجی پاییز رو خوردن.
بچه ها برگ رو برداشتن به سه قسمت رنگ کردند یه طرف رو قرمز یه طرف رو زردبعد بالای برگ رو نارنجی کردن و چاپ گروهی روی درخت پاییزانجام دادن.
مربی :خانم زینب سادات موسوی 🌹🌹
تهران.شهرری
مدرسه گوهر زمانه
@tadriis_yar
4_5809912560354330469.pdf
842.8K
کتابچه آموزشی خط چین ها
آموزش نقطه چین و خط چین
@tadriis_yar
هدایت شده از تدریس یار پایه اول
😔🤔😔🤔😔🤔😔
👈این روزها دائم از اولیا می شنویم که فرزندم نشانه ها را نمی شناسد ، نمی تواند ترکیب ها را بخواند ، نمی تواند ، بنویسد. ب را از د تشخیص نمی دهد و هزاران نگرانی دیگر.....😟
که از نظر ما معلم ها امری طبیعی است ،
برای ما که سالها درس خوانده ایم راحت است که بفهمیم الان کدام نشانه می چسبد کدام نمی چسبد فرق ب و م چیست و......🙂
اما برای کودکی که تازه شروع به یادگیری کرده اینطور نیست☹️
معمولا بچه ها تا اواسط آذر در هاله ای از ابهام و سر در گمی هستند اما کم کم و با گذر زمان این سر در گمی رفع می شود .👍
👇👇اما چند نکته ی مهم👇👇
🌸اول اینکه این موضوع نباید باعث شود تا اولیا دست از تکرار و تمرین مکرر بردارند بلکه باید با استفاده از روشهای متنوع به تثبیت یادگیری کمک کنند.👌
🌸دیگر اینکه در این مدت باید به شدت از حافظه ی دیداری بچه ها کمک گرفت یعنی نشانه ها و ترکیب ها را بزرگ روی کاغذ نوشت ودر معرض دید بچه ها قرار داد تا با کمک حافظه ی دیداری تثبیت صورت گیرد.👀
🌸والدین در این مدت صبوری به خرج داده و بجای اینکه به فرزند خودشان برچسب دیر آموز بزنند 🤫
با آرامش و بدون وارد کردن استرس به دانش آموز، در کنار آموزگار باشند تا این مرحله ی سخت به خوبی طی شود.😍
@tadriis_yar1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🖼 #طلوعی_دیگر...🔆
⛅ آقا جانم
🍃🌺مهر شما
🌸🍃همان کیمیایی است
🍃🌺که روزگار مرا قیمتی میکند...
🌸🍃من
🍃🌺به اعتبار محبت شما
🌸🍃نفس میکشم...
🍃🌺سلام
🌸🍃قرار دل بی قرار من....❤️
☀️ سلام؛ صبح آدینه تون بخیر و نیکی و همراه با عشق امام زمان(عج)
🌐 #قرارگاه_مجازی
📲 @tadriis_yar
👈 اگر شما هم با کودکانی برخورد دارید که حفظ توجه و تمرکز آنها دشوار است این راه کارها به کمکتان می آید
🌈 5 تکنیک برای افزایش تمرکز کودکان در کلاس درس
معمولا جلب توجه کودکان کار ساده ای نیست و از آن دشوار تر، حفظ تمرکز آنها در یک موضوع برای انجام یک فعالیت هدفمند است. اما زمانی که پای انجام فعالیت های نسبتا دشوار و پیچیده به میان می آید به همان میزان امکان نگه داشتن تمرکز کودکان کمتر می شود و احتمال اینکه کودک قبل از اینکه تمام نیرو و توان خود را برای انجام آن فعالیت صرف کند، صحنه را ترک نماید بیشتر و بیشتر می شود. اگر شما هم با کودکانی برخورد دارید که حفظ توجه و تمرکز آنها دشوار است این راه کارها به کمکتان می آید:
💐 1. فعالیت بدنی
فعالیت بدنی برای تمام کودکان مفید است اما اهمیت آن برای حفظ تمرکز کودکان دوچندان است. فعالیت بدنی به خصوص بعد از متمرکز شدن روی یک فعالیت یادگیری دشوار، می تواند به دانش آموزان کمک کند دوباره تمرکز خود را بازیابند. بدین منظور می توانید فعالیت های ساده ای همچون ضربه زدن به توپ، جست و خیز یا تمرینات کششی را در نظر بگیرید و در فواصلی میان یک فعالیت آموزشی دشوار و پیچیده، به کودکان چند دقیقه ای استراحت بدهید تا به فعالیت های نرمشی بپردازند. همچنین 15 دقیقه فعالیت بدنی قبل از آغاز یک فعالیت یادگیری دشوار نیز می تواند درجات هوشیاری و آمادگی آنها را برای تمرکز افزایش دهد.
💐 2. تمرین تمرکز
ممکن است تعجب کنید ولی همه کودکان به یک اندازه متوجه نیستند که تمرکز کردن چیست و چگونه انجام می شود. به کودکان کمک کنید معنای تمرکز را درک کنند و چگونگی آن را تمرین نمایند. برای مثال در بازه های زمانی متعدد، دقایق کوتاهی را برای آموزش اینکه تمرکز روی یک موضوع چیست و چگونه انجام می شود، صرف کنید. برای مثال یک اَپ یا آهنگ را از تلفن همراه خود انتخاب کنید و ناگهان آن را به صدا در آورید، مسلم است که توجه دانش آموزان به آن جلب می شود در همین لحظه به آنها یادآوری کنید که توجه آنها به صدا، همان تمرکز کردن است یعنی معطوف کردن قوای ذهن و بدن به منظور درک، شناختن و یاد گرفتن یک موضوع که توجه انسان را تحریک می کندو به این ترتیب دانش آموزان تفاوت بین تمرکز داشتن و نداشتن را به خوبی درک می کنند. به آنها بیاموزید چه کارهایی سبب حفظ تمرکز و چه کارهایی سبب پرت شدن حواس می شود.
💐 3. زمان بندی
دقت کنید آستانه تمرکز کودکان بی نهایت نیست و نمی توانند به مدت طولانی در یک فعالیت خاص متمرکز شوند. معمولا آستانه تمرکز کودکان حدود 5 دقیقه ضرب در سن آنهاست یعنی آستانه تمرکز برای یک کلاس با کودکان 6 ساله، از 12 تا حداکثر 30 دقیقه است. بنابراین اگر قصد حفظ توجه کودکان بر فعالیت های آموزشی را دارید نباید بگذارید انجام یک فعالیت درسی بیش از این زمان مشخص شده طول بکشد. بدین منظور می توانید یک فعالیت بزرگ را به چند فعالیت کوچک تقسیم کنید و در هر نوبت زمانی، یکی از مراحل فعالیت را انجام دهید و بعد از اتمام هر مرحله چند دقیقه استراحت بدهید.
این تکنیک به خصوص برای دانش آموزانی که از اختلال تمرکز رنج می برند، می تواند بسیار سودمند باشد زیرا این کودکان اصولا نمی توانند به مدت زیادی روی یک فعالیت متمرکز باقی بمانند در این صورت این کودکان می توانند بدون اینکه از برنامه درسی عقب بیفتند و احساس ناکامی و یاس کنند، یک فعالیت درسی را در چند مقطع و مرحله انجام دهند و همچنان تمرکز خود را حفظ کنند.
همچنین فراموش نکنید تدریس یک طرف و سخنرانی نیز از این قاعده مستثنی نیست نمی توانید برای مدت طولانی یک سره صحبت کنید و انتظار داشته باشید، دانش آموزان روی صحبت های شما صد در صد متمرکز باقی بمانند. آستانه تمرکز دانش آموزان را حساب کنید و سخنرانی خود را نیز همچون سایر فعالیت های درسی به چند مقطع کوتاه تقسیم کنید و مثلا هر 15 دقیقه، 2 تا 5 دقیقه استراحت، فعالیت گروهی یا حتی فعالیت بدنی در بین مقاطع سخنرانی خود برنامه ریزی کنید.
ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄
join🔜 @tadriis_yar
🔴🔴 #تڪمیل_دفتر_مدیریت_کلاس
🦋 #جدول_۱:
اسامی دانش آموزان ڪلاس (تڪ پایه)
در این جدول مشخصات دانش آموزان را طبق لیست کامپیوتری که از طریق مدیر دریافت می کنید ، تنظیم نمایید.
🦋 #جدول۲ :
مواد درسی و ساعات ڪار هفتگی دوره ی ابتدایی
شما باید طبق پایه ایی که ابلاغ دریافت نموده اید ، تدریس نمایید
🦋 #جدول_۳:
برنامه ی درسی هفتگی
طبق جدول ۲، تمام مواد درسی را تنظیم کنید
🦋 #جدول_۴:
بودجه بندی برای تدریس دروس
برای هر درس، مقدار صفحات را یادداشت کنید البته هفتگی
🦋 #جدول۵:
یادداشت های معلم
در این جدول اسامی دانش آموزانی نوشته می شود که در آموزش و یادگیری مشکلات دارند و آموزگار مجبور است راهڪارهایی را جهت بهبود و رفع چالش اِعمال نماید و تا زمان رفع نقیصه، تمامی فعالیتهای خود و دانش آموز را یادداشت و ثبت نماید
ممکن است تاچندهفته و تا چند ماه به طول انجامد و تا زمانیکه مشکل رفع نشده ، ثبت وقایع قطع نگردد.
نکته :
ممکن است در ڪلاس هیچ دانش آموز مشکل داری وجود نداشته باشد و شاید هم برعکس !
پس هر تعداد دانش آموزِ مشکل دار در ڪلاس حضور داشت فقط در این لیست طبق شماره ایی که شما در جدول شماره ی ۱ به آن اختصاص داده اید(کد۱) یادداشت نمایید.
🦋 #جدول_۶:
ثبت غیبت دانش آموزان
در این لیست فقط اسامی دانش آموزانِ غایب نوشته شود نه همه !
🦋 #جدول_۷:
لیست دیدار با اولیا
در این لیست ، شما فقط اسامی افرادی را که شما به صورت انفرادی فراخوانده ایید ثبت می کنید
ممکن علت دعوت شما از اولیای یڪ دانش آموز ، دلیلِ خاصی داشته باشد که میبایست آن را در قسمت موضوع مراجعه به صورت خلاصه یادداشت نمایید.
🦋 #جدول_۸
ثبت جلسات توجیهی عمومی برای اولیا
این جدول طبق جلسات ماهانه ایی که با تمامی اولیا دارید تدوین شده و شما میبایست طبق آیکن های مندرج در آن به ثبت وقایع بپردازید.
🔍@@tadriis_yar
️برگزاری مجدد دوره آموزشی با عنوان « مهارت های خود امدادی و دگر امدادی در پیشگیری از حوادث در مدارس(مقدماتی) »
🔻 كددوره : 99506852
🔻 مدت دوره : 24 ساعت
💎استان : آذربایجان شرقی
✍ ثبت نام : #فعال تا روز چهارشنبه 1401/08/25
⚛ تاریخ آزمون : 1401/08/30
⏰ ساعت 11:00 لغایت 11:30
⏰ساعت 14:00 لغایت 14:30
⏰ ساعت 20:00 لغایت 20:30
🌐 Ltms.medu.ir
@ltmsme
4_6010462386044014332.pdf
372.6K
5️⃣2️⃣نمونه سوال آزمون دوره ی آموزشی "مدیریت سبز "
🔻کد دوره : 99506788
🔻مدت دوره :8 ساعت
💎استان : #خراسان_جنوبی
🔎با قابلیت جستجو
🖋ویرایش:اول
⬅️ فرمت: PDF
⚛️تاریخ آزمون : 1401/08/19
⏰تایم اول آزمون : 10:00 تا 10:30
⏰تایم دوم آزمون : 11:00 تا 11:30
⏰تایم سوم آزمون : 18:00 تا 18:30
📚 نمره قبولی: 12 از 20
⏳ مدت آزمون: 20دقیقه
🖊 تعداد سوالات: 20سوال
📥تعداد سوالات در هر بار نمایش :1 سوال
💯 نمره منفی ندارد
🌐 Ltms.medu.ir
@ltmsme
هدایت شده از قصه و نقاشی و کاردستی و بازی و ایده کودکانه
23 book karikator (www.mplib.ir).zip
1.65M
📒 ۲۳ کاریکاتور به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی
📘 #کاریکاتور #کتاب #هفته_کتاب #آبان
┄┄┅🍃🌸♥🌸🍃┅┅┄
@naghashi_ghese
هدایت شده از قصه و نقاشی و کاردستی و بازی و ایده کودکانه
ششم.pdf
9.86M
هدایت شده از قصه و نقاشی و کاردستی و بازی و ایده کودکانه
سوم.pdf
3.75M
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 دیپلمات برجسته دوره قاجار، محمدحسین مقدم مراغهای
#فرزند_ایران
@tadriis_yar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 مادر آموزش و پرورش نوین در ایران، توران میرهادی
#فرزند_ایران
@tadriis_yar
❇️ روش تدریس اعضای تیم
join🔜 @KheshteAvval
دراین روش تدریس فراگیران قبل از معلم نقش وی را بازی می کنند و تدریس توسط اعضای هرگروه انجام می شود و بعد از اتمام تدریس فراگیران معلم توضیحات تکمیلی خود را ارایه می دهد .حال جای این سئوال مطرح می شود که معلم قبل اجرای این روش چه نقشی دارد؟
باید گفت که معلم در این روش دو نقش اساسی را ایفا می کند نخست این که متن درس را از لحاظ کیفیت سطح دشواری به صورت چند قسمت کاملاً مساوی تقسیم می کند ، دوم اینکه سئوالاتی را از درس تهیه و تا جایی که امکان دارد آنها را تکثیر کند.این الگو بر دو پایه استوار است اول اینکه هر دانش آموز یک قسمت متفاوت از درس را که قرار است همگان یاد بگیرند را می خواند. دو اینکه هر دانش آموز به اعضای تیم یا گروهش درس می دهد، در واقع هر عضو تیم هم نقش معلم و هم نقش دانش آموز را ایفا می کند.در این روش هر فرد برانگیخته می شود که برای کمک به تیمش قسمت تعیین شده اش از درس را به خوبی مطالعه نماید و همچنین به اعضای دیگر تیمش نیز برای کسب موفقیت کمک می کند.با این روش می توان یادگیری را به حداکثر رسانید.این روش مقدار زیادی از موضوع درسی را در طی زمانی اندک با استفاده از مطالعه تیم پوشش می دهد. تقسیم موضوع زمانی مناسب است که هدف آموزشی مطالعه اجمالی یک قلمرو وسیع باشد.
1⃣این روش فراگیران را بر می انگیزد تا در مورد بخش تعیین شده مطالعه کنند و خبره شوند.
2⃣ تسلط بر مطلب آنان را قادر می سازد که به تیم شان کمک کنند .
اعضای تیمی که آموزش می بینند بسیار انگیزه مند می شوند تا در ارایه مطلب به عضو ارایه دهنده کمک کنند تا بتواند آن چه را که مطالعه کرده است را بیان کند.
3⃣این روش برای یاری رساندن به فراگیران جهت کسب اطلاعات ، حقایق و اطلاعات آماری بسیار سودمند است.
4⃣این روش برای کسانی که لازم است دانش یا اطلاعاتی را ارایه دهند و در این زمینه مهارت کسب کنند بسیار مناسب است.
5⃣این روش مهارت ها . توانایی های شنیداری شرکت کنندگان را برای مطرح کردن سئوال های سازنده در برابر ارایه اطلاعات از طرف دیگران پرورش می دهد.
6⃣در این روش مهارت های مطالعه پرورش می یابد.اعضای تیم عمیق مطالعه می کنند تا بتوانند بهتر ارایه دهند.
7⃣اعضای تیم نیاز به ترکیب اطلاعات به نحوی دارند که مطلب را منطقی و منسجم ارایه دهند.
8⃣در اثر ضرورت اعضاء به سازماندهی یک ارایه پر محتوا ، یادگیری دیگر اعضاء تسهیل می شود .
9⃣در این روش فراگیران در غیاب معلم می توانند پذیرای نقدهای مفید همسلانشان باشند.
0⃣1⃣باعث ارتقاء اعتماد به نفس هنگام ارایه درس به همسالان می شود.
⏪از آنجا که اعضاء را مجبور به خواندن کل متن نمی کند ، وقت بیشتری برای بحث ایجاد می کند.
ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄
join🔜 @tadriis_yar
🌹 تکالیف خلاق به جای رونویسی
◇ از داخل درس بگردو کلماتی که نشانه های ط، ظ، ص، ضو ...و خوا و او استثنا یا تشدید دارند پیداکن و در یک جدولبنویس. سپس با ۵ تای آنهایک جملہ خلاقانه بنویس.
◇دو بند اول درس را با دقت بخوان و کتاب را ببند. سپس هرکلمہ کہ یادت مانده در دفتر فارسی تمیز و خوش خط بنویس.
◇ یکبار از روی بند سوم و چهارم درس بدون نقطه رونویسی کن. کتاب را ببندونقطہ ها را با رنگ قرمز بگذار.
🌺🌺🌺🌺🌺🌺
. اگر امروز تو مسئول املا به بچه ها باشی چه جمله هایی ازدرس را انتخاب میکنی؟ ۱۰جملہ انتخاب کن و بنویس.
• ۱۵ کلمہ مشکل املایی را از درس پیدا کن و در دفتر املا بنویس. اما حرفی که در آن کلمہ مشکل و جزو حروف چندشکلی است راننویس و خالی بگذار. سپس کتاب راببند وحالا با مدادرنگی حروفی که نوشته نشده را بنویس.
• از ۵ خط از درس کہ بیشتر دوست داشتی و خوشت آمده از روی کتاب نگاه کن ودر دفترت بنویس. (۵ خط پراکنده باشد)
🌸🌸🌸🌸🌸
◇۱۰ تا از کلماتی که داخل درس به نظر تو از نظر املایی مشکلهستند را روی کارت بنویس. حالا ۴ تا از این کارت ها را روی زمین ردیف کن و با دقت به آن ها نگاه کن. از مادر بخواه دو کارت را جابه جا کند. چشمانت را باز کن و سعی کن بگویی کدام دو کارت جابه جا شده اند. یا اینکه یکی از کارت ها برداشته شود و توبگویی کدام کارت برداشتہ شده. یا یک کارت بیرون گذاشته شود و به جای آن کارت دیگری از بیرون جایگزین شود.
ياكل کارت ها روی زمین پخش شود و کلمه ای را که می گویند پیداکنی.
🌼🌼🌼🌼🌼
• از داخل درس کلماتی که بی نقطہ هستند، یک نقطہ، ۲ نقطہ و ۲ نقطہ و ۴ نقطہ و ۵ نقطہ دارند پیداکن و در جدولی تمیز و مرتب بنویس.
• امشب توبہ پدر یا مادرت املا بگو و املای آن ها را صحیح کن.
• با ۱۵ تا از کلمات مشكل درس کارت کلمہ درست کن و آن ها را در یک جعبہ بنداز. حالا هم بزن و پنج کارت را بیرون آور و باصدای بلند بخوان.
کتاب را باز کن و جملاتی که این ۵ کلمه در آن هاهست تمیز و مرتب در دفتر بنویس.
💐💐💐💐💐
. یک جدول شگفت انگیز یا سودوکو درست کنید و از کلماتمشکل درس به بچه ها بدهید تا جدول را کامل کنند.
♤ ۵جمله از جملات درس را نیمہ بدهید تا از روی کتاب کاملکنند.
۵ کلمہ از درس بدهید تا دانش آموزان با آن ها یک داستانبنویسند و با توجه به بیاموز و بگوی هر درس از بچه ها بخواهید جملاتمربوط به آن بیاموز و بگو را از داخل درس پیداکنند. مثلا ۵ تا از جمله هایی که زمان گذشته دارد.
🌷🌷🌷🌷🌷
• به دانش آموزان یک کلمه از درس بدهید تا قطار كلماتبسازند. به این صورت که کلمه ای از درس پیدا کنند که حرف اول آن، حرف آخر کلمہ شما باشد. مثلا ۲۰كلمه داشته باشد.
مثال :منتظر راهنمایی
. به دانش آموزان جملات نامرتب از درس بدهید تا مرتب کنند.
• به دانش آموزان حروف بہ هم ريختہ بدهید تا کلمہ بسازند.
• این دو تکلیف را می توانید به خودشان هم واگذار کنید. یعنیخودشان جملہ و حروف نامرتب بسازند و خودشان هم مرتب کنند.
🍁🍁🍁🍁🍁
. جدولی از حروف طراحی کنید تا دانش آموز از داخل آن کلماتدرس را پیدا کند و رنگ بزند و بيرون جدول بنویسد.
• كلمات مهم از جمله های درس را پاک کنید و بگویید از داخل کتاب کلمات را پیدا کند و در جمله ها بنویسد. یا کلمات را همبدهید تا هر کلمه را در جمله ی مناسب بگذارد. . مثلا:
دانش آموزان ............. مربی بهداشت بودند.
• درس را با دقت بخوانند و هر چه از درس فهمیدند به زبانخودشان خلاصه در چند خط بنویسند.
🌺🌺🌺🌺🌺
. اگر تو بہ جای نویسنده بودی داستان درس را چطور به پایانمی بردی؟
. فرض کن قرار است ادامه داستان درس را تو بنویسی، درحدیک بند داستان را ادامه بده.
• باکلمات داده شده از درس یک جمله خلاق بنویس.
• جملہ ناتمام بدهید تا کامل کنند
• برای درس یک کتابچہ تصویری درست کند و زیر هر تصویرخلاصه ای از درس بنویسد.
ارسال کننده : خانم چراغــــــی
کانال پایه ی چهارم ابتدایی⬇️
@tadriis_yar4
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کاردستی گروهی فصل پاییز
امروز سرکلاس من با یه دستم رنگ قرمز زدم با یه دستم رنگ زرد بعد این شعر خوندم آخرش دستمو بهم زدم نارنجی رو یاد دادم:
رنگی رنگی چه رنگی
چه رنگ قشنگی
قرمز به رنگ گل ها
زردبه رنگ خورشید
باهم همدیگه دوست میشن
رنگ برگ درختا میشن
یه اشاره کوچک به میوه پاییزه وفوایدآنها شد و بچه ها میوههای نارنجی پاییز رو خوردن.
بچه ها برگ رو برداشتن به سه قسمت رنگ کردند یه طرف رو قرمز یه طرف رو زردبعد بالای برگ رو نارنجی کردن و چاپ گروهی روی درخت پاییزانجام دادن.
مربی :خانم زینب سادات موسوی 🌹🌹
تهران.شهرری
مدرسه گوهر زمانه
@tadriis_yar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#پایه_چهارم
# نمونه سوال خلاقیتی
# تعجیل در فرج آقا و شفای بیماران صلوات
👈👈 جهت استفاده همکار و دانش آموز
● راضیه گنجی
🔷️🔷️🔷️🔷️🔷️
کانال پایه ی چهارم ابتدایی
@tadriis_yar4
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#پایه_چهارم
# نمونه سوال خلاقیتی
# تعجیل در فرج آقا و شفای بیماران صلوات
👈👈 جهت استفاده همکار و دانش آموز
● راضیه گنجی
🔷️🔷️🔷️🔷️🔷️
کانال پایه ی چهارم ابتدایی
@tadriis_yar4
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#پایه_چهارم
#فارسی
# تعجیل در فرج آقا امام زمان ( عج ) صلوات
👈👈 جهت استفاده همکار و دانش آموز
● راضیه گنجی
🔷️🔷️🔷️🔷️🔷️
کانال پایه ی چهارم ابتدایی
@tadriis_yar4
#پایه_چهارم
#فارسی
# تعجیل در فرج آقا امام زمان ( عج ) صلوات
👈👈 جهت استفاده همکار و دانش آموز
● راضیه گنجی
🔷️🔷️🔷️🔷️🔷️
کانال پایه ی چهارم ابتدایی
@tadriis_yar4