eitaa logo
معلم یار
6.9هزار دنبال‌کننده
4.6هزار عکس
3.1هزار ویدیو
6.2هزار فایل
اینجا همونجایی هست که بهت کمک میکنه تا با خیال راحت از معلمی لذت ببری. تمام مطالب کانال رایگان می باشد .تنها یک صلوات برای اموات بفرستید .
مشاهده در ایتا
دانلود
۶ راهکار موثر برای بهبود فرایند تدریس ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
آینده فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش و پرورش ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
⁉️ 💢News junkie ⁣چرا بیشتر جذب اخبار منفی می‌شیم تا مثبت؟ یک دیدگاه تکاملی وجود داره. از این نقطه نظر، خبر بد برای ما مناسب‌تر بوده تا خبر مثبت. برای هزاران سال، برای زنده موندن نیاز بوده که از خطر آگاه باشیم. به همین خاطر، ما انسانها دچار سوگیری منفی یا negativity bias هستیم. به این معنی که خبر منفی تاثیرش بر ذهن ما دوبرابر بیشتر از خبر مثبته. مثلا اگه سهامتون ده درصد ریزش کنه، تاثیر منفی‌ش دو برابر بیشتر از حالت خوشیه که برای ده درصد رشد ما در خودمون احساس می‌کنیم. این سوگیری منفی چیزیه که در تار و پود ما ریشه داره. رسانه‌ها هم دقیقا از همین نقطه وارد می‌شن و خبرهاشون رو میفروشن. روزانه هزاران «خبر فوری» می‌بینیم در حالی که هیچکدوم اهمیتی ندارن. برای کلیک بیشتر، امپرشن بالاتر و فروش بیشتر، برای رسانه‌ها همیشه خبرهای منفی اولویت داره بر خبرهای مثبت. اینکه در فلان کشور بمب ترکید، یا فلان‌جا چهار نفر مسلح یک عده‌ای رو کشتن، یا فلان آتشفشان فعال شد و بهمان اتوبوس چپ کرد، چه دخلی به زندگی ما داره واقعا؟ این چیزا در طول تاریخ بوده همیشه و اتفاقا در دوره‌ی ما این رخدادها خیلی کمتر شده. ولی نگاه کنید، صبح تا شب همه جا همین خبرهاست. با شنیدن مداوم اخبار منفی، بدن ما مدام در معرض استرس قرار میگیره و مغز آدرنالین ترشح می‌کنه. این آدرنالین منجر به ترشح کورتیزول می‌شه و در خون ما جریان پیدا می‌کنه. این منجر به ضعف سیستم ایمنی بدن ما میشه و در دراز مدت، استرس و اضطراب ارگانهای بدن رو مختل می‌کنه.گوش دادن مداوم به اخبار منفی هم به مرور سیم‌کشی مغز رو عوض می‌کنه. شما به یک News junkie تبدیل می‌شید که مثل معتادا نیاز دارید خبر مصرف کنید. این استرس مدام خبرهای منفی هم اراده‌ی شما رو ضعیف می‌کنه. طوری که حتی نمی‌تونید یک ساعت گوشی رو کنار بگذارید و خبر جدید مصرف نکنید.⁣و اینکه قرار گرفتن مداوم در معرض خبر بد باعث حس انفعال در ما میشه. می‌بینی اوضاع بده، کاری هم از دستت بر نمیاد، احساس بیچارگی و فلاکت می‌کنی و این حس هی عمیق‌تر و عمیق‌تر میشه. اضطراب و افسردگی هم پشت‌بندش میاد.از میان خبرهای فوری پنج سال گذشته کدام رو به یاد دارید؟ این همه خبر فوری هر روز تیتر می‌کنن، شاید دو سه مورد رو نهایتا یادمون باشه. پس بقیه‌ش چی شد؟ خبرای مثبت چی، چند تا رو یادتونه؟ این همه خبر خوندیم، چه تاثیر مثبتی روی زندگی ما داشته؟ سعی کنید روزانه یک بار در حد چند تیتر خبری بخونید نه بیشتر. وقتی دلار گرون میشه، نیازی نیست از صد تا کانال خبری اون رو بشنوید. اینطوری هم بیرون رو از دست می‌دید هم درون خودتون رو. تمرکز کنید روی کارتون. هرچی که هست، راه‌حل پیدا کنید، توسعه بدید، تغییر بدید، هرکاری می‌کنید اخبار منفی مطالب مفید علمی و فرهنگی پرورشی و ایده های ناب مخصوص اولیا . دانش آموزان و همکاران فرهنگی @madrese_yar
هدایت شده از تدریس یار پایه دوم
💢💢💢 اطلاعیه ی مهم وفوری باسلام وآرزوی قبولی طاعات وعبادات موضوع: اهم فعالیت های واحد ابتدایی ازنیمه ی دوم فروردین تا پایان اردیبهشت ماه سال تحصیلی1402-1401 1- برگزاری جلسات توجیهی مدیران با کادر آموزشی درخصوص استفاده از زمان باقی مانده به عنوان فرصت طلایی 2- تشکیل جلسات مدیران و آموزگاران با اولیاء دانش آموزان، با اولویت تشریح نحوه ی ارزشیابی توصیفی (پیشرفت تحصیلی – تربیتی) 3- تشکیل شورای معلمان با موضوع ارزشیابی ( پیشرفت تحصیلی تربیتی) نوبت دوم و برنامه ریزی جهت تشکیل کلاس های فوق برنامه برای دانش آموزان لازم التوجه 4- نظارت دقیق بر کلاس ها درجهت اتمام کتاب های درسی به ویژه نشانه های فارسی درپایه ی اول و سوادآموزی و مهارت آموزی درپایه های بالاتر 5- تاکید برتلاش و کوشش مستمر درجهت تقویت مهارت های زبانی و آداب و مهارت های زندگی 6- نظارت بر روند مرور مجدد محتوای کتاب ها وتاکید برمفاهیم پایه، با هدف تسلط بر محتوای کتاب ها و آمادگی ورود به پایه ی بالاتر 7- نظارت مستمر بر روند برقرار بودن فرایند آموزش تا پایان اردیبهشت ماه 1402 8- تقدیر وتشکر از مدیران و همکاران تلاشگرجهت ایجاد انگیزه 9- نظارت بر تکمیل پوشه کار دانش آموزان 10-برای ثبت ارزشیابی درکارنامه به تمام ابزارهای ارزشیابی (مشاهده، انواع آزمون، پوشه کار، چک لیست، دفترشاخص ) و...توجه شود. شیوه ی ارزشیابی: براساس آیین نامه ی ارزشیابی پیشرفت تحصیلی و تربیتی دوره ی ابتدایی مصوبه ی مجلس 20793/5/88 ماده 2: ارزشیابی پیشرفت تحصیلی تربیتی در دوره ی ابتدایی به صورت تکوینی در طول سال تحصیلی بر اساس اهداف برنامه ی درسی هرپایه انجام می پذیرد که دراین ارزشیابی، معلم ومربی با استفاده از ابزارهای مختلف ازجمله آزمون های عملکردی، کارپوشه ی مشاهدات، درس پژوهی و پروژه در زمینه ی فعالیت های داخل وخارج از کلاس و مدرسه و مراکز مکمل مدرسه از دانش آموزان اعم از فردی و گروهی، جمع آوری می کند تا بازخورد به موقع و مناسب به ایشان ارائه نماید. درخصوص پایه ی ششم براساس مصوبه ی جلسه ی 859 شورای عالی آپ اجرای آزمون به صورت هماهنگ منطقه ای ( برای دو شیفت دو نمونه سوال ) درجایی که دو مقطع در یک مدرسه هستند، زمان برگزاری آزمون برای متوسطه 10 تا 8 و برای ابتدایی 12 تا 10 می باشد. ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
هدایت شده از تدریس یار پایه سوم
ده گانه زندگی:( ادامه) ✅ : هر انسانی که در زندگی خود با هیجانات گوناگونی از جمله غم، خشم، ترس، خوشحالی، لذت و موارد دیگر مواجه است که همه این هیجانات بر زندگی او تاثیر می‌گذارد. شناخت و مهار این هیجانات، همان مدیریت هیجان است. برای کسب این مهارت فرد به طور کامل باید بتواند احساسات و هیجانات دیگران را نیز درک و به نوعی این هیجانات را مهار کند. ✅ : زندگی سرشار از مسائل ساده و پیچیده است. با کسب این مهارت بهتر می‌توانیم مشکلات و مسائلی را که هر روز در زندگی برایمان رخ می‌دهند، از سر راه زندگی‌مان برداریم. ✅ : برای برداشتن هر قدمی در زندگی باید تصمیم‌گیری کنیم، مسیر زندگی انسان را تصمیم‌گیری‌های او مشخص می‌کند. با آموختن این مهارت اهداف خود را واقع بینانه تعیین و از میان راه‌حل‌های موجود بهترین را انتخاب می‌کنیم و مسئولیت عواقب آن را نیز به عهده می‌گیریم. ✅ : تفکر یکی از مهمترین مهارت‌های زندگی است. مهارت تفکر خلاق، همان قدرت کشف، نوآوری و خلق ایده‌ای جدید است تا در موارد گوناگون بتوانیم راهی جدید و موثر بیابیم. با آموختن تفکر خلاق، هنگام مواجهه با مشکلات و دشواری‌ها احساسات منفی را به احساسات مثبت تبدیل می‌کنیم. هنگامی که تفکر خلاق را می‌آموزیم دیگر مشکلات زندگی مزاحم ما نیستند، بلکه هر کدام فرصتی هستند تا راه‌حل‌های جدید بیابیم و مشکلات را به گونه‌ای حل کنیم که کسی تاکنون این کار را نکرده باشد. ✅ : این مهارت موجب می‌شود هر چیزی را به سادگی قبول یا رد نکنیم و پیش از آن، موضوع مورد نظر را به خوبی مورد بررسی قرار دهیم و پس از آن، در مورد رد یا پذیرش آن تصمیم گیری کنیم. با آموختن تفکر نقادانه فریب دیگران را نمی‌خوریم و به عاقبت امور به خوبی فکر می‌کنیم و دقیق و درست تصمیم می‌گیریم و ارتباطات درستی برقرار می کنیم ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar3
هدایت شده از تدریس یار پایه سوم
مهارت‌های ده گانه زندگی برای داشتن زندگی فردی و اجتماعی موفق: 1️⃣ مهارت خودآگاهی 2️⃣ مهارت همدلی 3️⃣ مهارت روابط بین فردی 4️⃣ مهارت ارتباط موثر 5️⃣ مهارت مقابله با استرس 6️⃣ مهارت مدیریت هیجان 7️⃣ مهارت حل مسئله 8️⃣ مهارتت تصمیم گیری 9️⃣ مهارت تفکر خلاق 🔟 مهارت تفکر نقادانه ✅ : توانایی شناخت نقاط ضعف و قوت و یافتن تصویری واقع‌بینانه از خود. شناخت نیازها و تمایلات فردی برای آشنایی با حقوق و مسئولیت های فردی و اجتماعی ✅ : درک کردن دیگران و مشکلاتشان در هر شرایطی. این مهارت به دوست داشتن و دوست داشته شدن و در نتیجه روابط اجتماعی بهترِ افراد با یکدیگر می‌انجامد. ✅ : مشارکت و همکاری با دیگران، همراه با اعتماد واقع بینانه، که در کنار تقویت دوستی‌ها، دوستی‌های ناسالم را خاتمه می‌دهد تا کسی از چنین روابطی آسیب نبیند. ✅ : درک بهتر نیازها و احساسات دیگران، به شیوه‌ای که فرد بتواند نیازها و احساسات خودش را نیز در میان بگذارد. تا ارتباطی رضایت بخش شکل گیرد. ✅ : با آموختن این مهارت افراد هیجان‌های مثبت و منفی را در خود و دیگران می‌شناسند و سعی می‌کنند واکنشی نشان دهند که این عوامل مشکلی برای آنها ایجاد نکنند. ادامه دارد👇🏻 ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar3
هدایت شده از تدریس یار پایه سوم
💢روش تدریس اکتشافی💢 در روش تدریس اکتشافی، هدف این است که دانش آموز به صورت مستقل تنها با دریافت راهنمایی‌هایی از سوی آموزگار خود یا حتی بدون هیچ راهنمایی مطلب مدنظر را طی مراحلی کشف کند. این‌که آیا لازم است به دانش‌آموز راهنمایی‌هایی داده شود و این راهنمایی‌ها تا چه میزان باشد، به سطح توانایی دانش‌آموز، ماده‌ی درسی،  دشواری درس و مواردی از این قبیل وابسته است که تشخیص آن تماما به آموزگار واگذار می‌گردد. بر این اساس چهار مدل کلی برای روش تدریس اکتشافی در دبستان معرفی می‌شود 🔻🔻🔻🔻🔻 🔸بیان اصول و راه حل‌های مسئله در این روش پایین‌ترین میزان خلاقیت و تدریس فعال وجود دارد که معمولا برای دانش‌آموزان ضعیف توصیه می‌شود. تنها نکته‌ی قابل کشف برای دانش‌آموز، پاسخ نهایی مسئله است. 🔸بیان اصول در این روش، دشواری و پیچیدگی یک سطح ارتقا می‌یابد. آموزگار تنها اصولی را بیان می‌کند و کشف راه حل و پاسخ نهایی به عهده‌ی دانش‌آموزان است. 🔸بیان راه حل این نیز روشی تقریبا نزدیک به روش بیان اصول در تدریس اکتشافی است با این تفاوت که به جای بیان اصول، تنها به گفتن راه حل اکتفا می‌شود. شاید دانش‌آموز بتواند در خلال کاربرد راه حل، خود اصول را نیز کشف کند. 🔸یادگیری راهنمایی نشده در این روش تدریس اکتشافی، دشواری به حداکثر خود می‌رسد زیرا آموزگار بنا به صلاحدید خود و درکی که از توانایی دانش‌آموزان دارد، هیچگونه راهنمایی ارائه نمی‌دهد و مسیر کشف را تمام و کمال به خود آنان می‌سپارد. ✅روش تدریس اکتشافی به دلیل اتکا به دانش‌آموزان، نیازمند وقت، صبوری و حوصله‌ی بیشتری از سوی آموزگاران است اما به دلیل تأثیر ماندگاری که در یادگیری دارد، در پاره‌ای از مطالب درسی توصیه می‌شود. ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar3
هدایت شده از تدریس یار پایه سوم
✅در روش آموزش یادگیرنده محور، همان طور که از اسم آن مشخص است، یادگیرنده در محور آموزش و فرآیند یادگیری قرار دارد و نقش فعالی در درک و فهم موضوعات و ساختن دانش دارد. قرار دادن دانش آموزان در مرکز فرآیند آموزش  یادگیری یک نتیجه گیری منطقی از این اصل است که یادگیرندگان خودشان به درک و فهم امور می رسند. می توان گفت که هدایت یادگیرندگان توسط معلم نیز یک کار منطقی است. از آن جا که در ساختن دانش، درک هر دانش آموز منحصر به خودش است، تعامل لازم است تا دانش آموزان به یک درک مشترک برسند و هدایت یادگیرندگان مستلزم تعامل سطح بالاست. عقل و درک را نمی توان آموزش داد، بلکه درک عمیق حاصل فرآیند شکفته شدن است که به یادگیرندگان فعال و راهنمایی معلمان ماهر نیازمند است. 🔸🔸🔸🔸 💢آموزش به کمک بحث گروهی 💢 آموزش برای یادگیری اکتشافی و روش اکتشافی هدایت شده از روش های آموزشی غیر مستقیم یا یادگیرنده محور هستند. 💢آموزش به کمک بحث گروهی💢 این روش به فراهم آوردن موقعیتی اشاره دارد که در آن دانش آموزان با همدیگر، یا دانش آموزان با معلم به گفتگو می پردازند. تا اطلاعات، اندیشه ها و عقاید را با هم مبادله کنند یا به کمک هم به حل مساله بپردازند. بنابراین بحث گروهی، روشی برای تحریک اندیشیدن، به چالش کشیدن نگرش ها و باورها و پرورش مهارت های میان فردی است. در بحث گروهی مهارت های میان فردی شامل یادگیری موارد زیر می شوند: 1⃣ گوش دادن به صحبت های دیگران 2⃣تحمل کردن دیدگاه ها و عقاید مخالف دیدگاه ها و عقاید خود 3⃣درک و رعایت کردن حق آزادی افراد دیگر 4⃣وارسی انتقادی درک و فهم، نگرش ها و ارزشیابی خود و دیگران بحث گروهی را در واقع می توان نوعی گفتگوی آموزشی دانست. آموزش به این دلیل که هدف گفتگوها، ارتقاء یادگیری است و گفتگو به این دلیل که سخنرانی نیست. بحث گروهی به عنوان یک روش آموزشی به دو صورت می تواند انجام پذیرد. یک صورت آن بحث تمامی کلاس و صورت دیگر آن بحث گروه های کوچک است. ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
هدایت شده از تدریس یار پایه سوم
🌺 🔥 به بچه ها ی اشتباه بدهیم و اشتباهشان را تأیید کنیم به این منظور که او بداند ما هم در بزرگسالی مرتب، اشتباه می کنیم اما می کنیم آن اشتباه را دیگر تکرار نکنیم و او هم یاد بگیرد اشتباهش را کند و این یعنی القاء توانایی. 👌 در درک احساس وقتی بچه ها دچار غم و خشم می شوند ما کمکشان می کنیم و حمایتشان می کنیم که از این احساس ها کنند. ما می گوییم احساس غم در فقدان است. وقتی کودک غمگین می شود، به او القا می کنیم که تو بارها و بارها تا آخر عمرت دچار فقدان می شوی، غمگین و عزادار می شوی پس بارها و بارها یاد بگیر که از احساست عبور کنی و به زندگی؛ در اشتباه هم به این ترتیب است. 💥 با گفتن «عزیزم اشتباه مال همه است» ، به کودک می آموزید که ما باید یاد بگیریم که اشتباهمان را جبران کنیم و بهای آن را بپردازیم تا عزت نفسمان سالم بماند ، چون وقتی درست عمل کنیم هم به نفس و هم نفس به وجود می آید. مطالب مفید علمی و فرهنگی پرورشی و ایده های ناب مخصوص اولیا . دانش آموزان و همکاران فرهنگی @madrese_yar
هدایت شده از تدریس یار پایه سوم
معلم آمریکایی شوارتز در مدرسه ای در دنور، کلرادو، متوجه شکاف بزرگی بین خود و دانش آموزانش شد. بدتر آن که این شکاف به تدریج در حال افزایش است، که این مسئله باعث شد وی را به راه حلی موثر نزدیک کند. بنابراین یک پروژه کوچک با عنوان: "کاش معلمم بداند" آماده کرد این پروژه بر اساس ارائه مقاله ای با عنوان یک سوال به دانش آموزان است چه چیزی می خواهید در مورد شما بدانم؟ معلم از پاسخ هایی که دریافت کرد شوکه شد یکی از بچه ها می گوید کاش معلمم می دانست که من هیچ دوستی برای بازی ندارم و دیگری می گوید کاش معلمم می دانست که چقدر دلم برای پدرم تنگ شده است من هر روز به اتاقش می روم و او را پیدا نمی کنم و نمی یابم، او را برای همیشه به مکزیک بردند و من بدون پدر خواهم ماند و سومی نوشت کاش معلمم می دانست که تا زمانی که تکالیفم را انجام ندادم در خانه مداد نداشتم چهارمی نوشت کاش معلمم می دانست که خواهرم نابینا است و تمام روز به او کمک می کنم یکی از دانش آموزان در پاسخ به سوال معلم گفت کاش معلمم می دانست که مامان و بابام تمام روز با هم دعوا کرده اند. من از رفتن به خانه متنفرم و همچنین از رفتن به مدرسه متنفرم، زیرا برای درس هایی که مطالعه نکرده ام و تکالیفی که انجام نداده ام جوابی برای معلمم ندارم پاسخ های خودجوش و صادقانه دانش آموزان برای معلم برای کشف جنبه های پنهان و پنهان زندگی دانش آموزان کلیدی بود. به او کمک کرد تا به آنها کمک کند و به تدریج به کلاس های خود بازگردد. او تصمیم گرفته که هر مشکل را جداگانه حل کند. او به منازل شاگردانش سر می زد و شروع به درمان آنچه قابل درمان است و مهمتر از همه این که ذهنیت و پیشینه ی دانش آموزان خود را به خوبی درک می کرد و با توجه به این موضوع با آنها رفتار می کرد و وظایف آنها را بر این اساس تقسیم می کرد. شرایط و چالش‌های آن‌ها به گونه‌ای است که مدرسه را به یک عامل حمایتی تبدیل کند و باری بر دوش آنها نباشد. پروژه این معلم دلسوز و دانا به بسیاری از مدارس منتقل شد و به صورت سیستماتیک و نهادی اجرا شد که بر عملکرد دانش‌آموزان و مدارس در کنار هم منعکس شد. بلکه به جوامع اطراف گسترش یافت. زیرا همه این دانش آموزان بخشی از جامعه بزرگتر آنها هستند. این تنها مدارس ما نیستند که باید این ایده زیبا را اتخاذ کنند که شکاف بین ما و دیگران را پر کند، بلکه در کل جامعه باید گسترش یابد. مطالب مفید علمی و فرهنگی پرورشی و ایده های ناب مخصوص اولیا . دانش آموزان و همکاران فرهنگی @madrese_yar
هدایت شده از تدریس یار پایه سوم
🌷اختلالات املانویسی🌷 🔴 چکار کنیم تا بچه ها ، کلماتی که حروف همصدا مانند : ص ث س ، ذ ز ظ ض ، ت ط ، اَ ع ، غ ق ، ح ه ، دارند را بهتر به خاطر بسپارند و گیج نشوند که با کدام حرف ، یا کدام صدا و... بنویسند؟؟ 🌷 راه حل: ✅ این کلمات هر سال ، فقط باید در حد کتاب درسی با بچه ها کار شوند. مثلا اگر ده کلمه با صاد (ص) در کتابشان هست ,فقط همان ها را تأکید داشته باشیم و چند مثال اندک و مشابه. و با کتاب های کمک درسی و لغات خارج از کتاب آنها را گیج نکنیم. ✅ برای تثبیت این لغات ، بچه ها ، نباید تنها به رونویسی اکتفا کنند بلکه باید به شیوه های مختلف این کلمات ، برایشان تکرار شود. 🔹مثلاً در جمله به کار ببرند. 🔹یا هر کلمه ای که متوجه نمی شوند را نقاشی کنند. 🔹یا آن را با خمیر بازی یا حبوبات و ... درست کنند. 🔹 یا از کلمه ها پوستر درست کنند و..... 🔵 نتیجه: تمام این کارها ، باعث تقویت دید بصری( حافظه ی دیداری ) او خواهد شد و یادسپاری او ( نگه داری در حافظه ) را تقویت می کند. ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar3
در بازی هایی که برد و باخت برای آن ها تعریف شده است باید سه بار آن را با کودک انجام داد: - بار اول به او اجازه دهید شما را ببرد. این کار به اعتماد به نفس کودک کمک می کند. - بار دوم کودک را ببرید، تا مفهوم شکست را دریابد. - بار سوم کاری کنید که با تلاش بیشتر از دو دوره ی گذشته برنده شود تا یاد بگیرد برای موفقیت باید خیلی تلاش کرد. ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @naghashi_ghese
✨🌸🍃🌼🌸🍃🌼🌸🍃🌼 🌸🍃🌼🌸🍃🌼 🍃🌼 🌸 ✨ معرکه گیر ✨ معرکه‌گیری به عنوان یکی از روش‌ها و ابزارهای رسانه‌ای برای سرگرمی و اطلاع‌رسانی تا زمان‌های نه چندان دور بسیار کاربرد داشته است. افرادی در نقش درویش، پهلوان یا شعبده‌باز در معابر عمومی سفره‌ای پهن می‌کردند و مردم در نقش تماشاچی با هدف سرگرم شدن یا از روی کنجکاوی با فاصله‌ای از سفره، دایره‌وار می‌ایستادند و گفته‌ها و حرکات را می‌شنیدند و می‌دیدند. وقتی تعداد تماشاچیان زیاد می‌شد، معرکه‌گیر صف‌های جلویی از تماشاچیان را مجبور می‌کرد که بنشینند تا بقیه تماشاچیان که عقب‌تر ایستاده‌اند، بتوانند بساط معرکه‌گیری را ببینند. گاهی اتفاق می افتاد یکی از تماشاچیان که در صف جلو نشسته بود با اطرافیان اختلاف پیدا می‌کرد و یا رفتاری از او سرمی زد که موجب حواس‌پرتی معرکه‌گیر و اختلال نظم می‌شد. در این موقع یکی از تماشاچیان به منظور دفع شر، کلاه (که در زمان‌های قدیم استفاده از آن نزد مردم بسیار رایج بود) آن شخص مخل و مزاحم را که در صف اول نشسته بود بر می‌داشت و به خارج از دایره، یعنی پس معرکه پرتاب می‌کرد. شخص مزاحم که کلاهش پس معرکه افتاده بود برای بدست آوردن کلاهش اضطراً ازمعرکه خارج می شد و سایرین جایش را می گرفتند و دیگر نمی توانست به صف اول بازگردد. «کلاهش پس معرکه است» از این رهگذر و بساط معرکه‌گیری به صورت ضرب المثل درآمد. این ضرب‌المثل ناظر بر شخصی است که در اموری که دیگران نیز شرکت دارند تنها او با وجود تلاش و فعالیت خستگی‌ناپذیر به مقصود نرسد و از تلاشها و زحمات خویش بهره نگیرد یا در زمانی که گفته می‌شود «فلانی کلاهش پس معرکه است» یعنی وضعش طوری است که احتمال موفقیت نمی‌رود. هر روز یک پارت داستان و معرفی کتب مشهور در کانال داستانکده ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @dastankadeh
بسم الله الرحمن الرحیم همکاران عزیز سلام علیکم خداقوت طاعات قبول برای غلبه کامل بر ترفند شوم بدحال کردن دانش آموزان ازسوی دشمنان، توجه و عمل به چند نکته ضروری است : ۱- مدیران و معاونان و همکاران مدارس، آموزش های لازم را در خصوص اجرای عقلانی ، عالمانه و قاطع دستورالعمل ها ببینند ‌. ۲- اقناع اولیا و دانش آموزان و جلب اعتماد آنان سرلوحه تلاشها باشد با تاکید برضرورت و استمرار آموزش حضوری . ۳- کلیه مخاطبان توجیه شوند که درصورت مشاهده ارتکاب جرم از سوی هرفردی در هر موقعیت و شرایط از خارج یا داخل مدرسه ،و ازکارکنان یا دانش آموزان باشد، قاطعانه و برابر قوانین و مقررات برخورد خواهدشد . ۴- به کلیه مدیران واحدها تاکید شود که ضمن رعایت دقیق دستورالعمل های پیشگیرانه ، اقدام های موثر معنوی چون قرائت زنده قرآن و دعای کوتاه در مراسم آغازین مدرسه و پخش اذان در هنگام ظهر ، پشتوانه حتمی فرزندانمان در مصاف با شیطنت ها خواهد بود . باذن الله تعالی . امیری/ رئیس حراست اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان موفق باشید ✅جهت انجام آزمون ضمن خدمت ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @ltmsme
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭐ ابتکار جالب یک معلم در متنوع سازی آموزشی! 📄 طرح جالب موزه قرآنی در مدرسه توسط خانم عسگری که مورد توجه دانش‌آموزان قرار گرفته است... 🤳 تجربیات مشابه شما را در alefta.ir پذیرا هستیم. ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
مطالعه مفید داشته باش🤍🫶🏻! -⚡️-اندازه بخون ولی درست بخون -📒-مباحثو به قسمت های کوچکتر تقسیم کن -⚡️-آهسته مطالعه کن و سعی کن تا اون قسمتو یاد نگرفتی سراغ مبحث بعدی نری -📒-هدفتو قبل شروع مشخص کن(اینکه چندصفحه بخونی ، چقدر تست بزنی و مرور داشته باشی) -⚡️-مطالعه وتست زنی به تنهایی کافی نیست مرور کردن مطالب رو تو ذهنت تثبیت می‌کنه -📒-فکر کن بعد از مطالعه قرار اون مبحث رو تدریس کنی اینجوری باعث میشه با تمام تمرکز مطالعه کنی -⚡️-احساسی برنامه ریزی نکن سعی کن هر روز بهتر از قبل درس بخونی و هر هفته ساعت مطالعه رو افزایش بدی ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar12
🔅 ✍ با منطق مورچه زندگی کن 🔹منطق مورچه‌ای دارای چهار قسمت است. 🔸اولین بخش آن این است: «یک مورچه هرگز تسلیم نمی‌شود.» 🔹اگر آن‌ها به‌سمتی پیش بروند و شما سعی کنید متوقفشان کنید، به‌دنبال راه دیگری می‌گردند. 🔸بالا می‌روند، پایین می‌روند، دور می‌زنند. آن‌ها به جست‌وجوی خود برای یافتن راه دیگر ادامه می‌دهند. 🔹بخش دوم این است: «مورچه‌ها کل تابستان را زمستانی می‌اندیشند.» 🔸این نگرش مهمی است. نمی‌توان این‌قدر ساده‌لوح بود که گمان کرد تابستان برای همیشه ماندگار است! 🔹پس مورچه‌ها وسط تابستان در حال جمع‌آوری غذای زمستانشان هستند. باید همچنان که از آفتاب و شن لذت می‌برید، به فکر سنگ و صخره هم باشید. 🔸سومین بخش از منطق مورچه این است: «مورچه‌ها کل زمستان را مثبت می‌اندیشند.» 🔹این هم مهم است. در طول زمستان مورچه‌ها به خود یادآور می‌شوند که این دوران زیاد طول نمی‌کشد، به‌زودی از اینجا بیرون خواهیم رفت و در اولین روز گرم، مورچه‌ها بیرون می‌آیند. 🔸اگر دوباره سرد شد، آن‌ها برمی‌گردند به لانه. ولی باز در اولین روز گرم بیرون می‌آیند. آن‌ها برای بیرون‌آمدن نمی‌توانند زیاد منتظر بمانند. 🔹چهارمین و آخرین منطق مورچه‌ها:  «یک مورچه در تابستان چه‌قدر برای زمستان خود جمع می‌کند؟» 🔸هرچه‌قدر که در توانش باشد. 🔹پس: هرگز تسلیم نشو؛ آینده را ببین (زمستانی بیندیش)؛ مثبت بمان (تابستان را به‌خاطر بسپار)؛ همه تلاشت را بکن. ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar12
دیگه مطالبو فراموش نکن🤠🧠 |🍬| توضیح به دیگران هرچقد هم یه درسی رو بلد نباشی توضیح دادنش معجزه میکنه |🤍| رمزگذاری برای درسایی مثل زمین شناسی و تاریخ و جغرافیا غوغا میکنه |🍬| فلش کارت خوراک لغت زبان و تاریخ ادبیات و درس های فراره |🤍| تست زیاد درسای حلی مثل فیزیک و ریاضی فقط با تست زیاد تو ذهنت حک میشه |🍬| مرور مداوم لازمه‌ی تثبیت درسای پر نکته مثل زیست و شیمی مرور زیادہ |🤍| خلاصه نویسی تقریبا برای همه درسا خوبه چون سیناپس های بیشتری از مغزت رو درگیر میکنه ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar12
♦️۱۷ راهکار ساده برای تنظیم و مدیریت خواب راهکارهایی را برای مدیریت خواب‌ به شما ‌پیشنهاد می‌دهیم: 🔹۱. از زدن دکمه تعویق زنگ آلارم گوشی موبایل خودداری کنید 🔹۲. ساعت زنگ‌دار خود را نزدیک خود قرار ندهید 🔹۳. برنامه صبحگاهی ثابتی داشته باشید 🔹۴. سعی کنید بدون زنگ بیدار شوید 🔹۵. یک برنامه خواب منظم داشته باشید 🔹۶. چند ساعت قبل از خواب، تمام وسایل الکترونیکی را خاموش کنید 🔹۷. یک زنگ هشدار تنظیم کنید تا زمان خواب را به شما یادآوری کند 🔹۸. قبل از خواب یک فعالیت آرامش بخش انجام دهید 🔹۹. اتاق خواب خود را تاریک، خنک و ساکت نگه دارید 🔹۱۰. با خورشید بیدار شوید 🔹۱۱. چند ساعت قبل از خواب از مصرف کافئین خودداری کنید 🔹۱۲. بعد از ساعت ۳ بعد از ظهر چرت نزنید 🔹۱۳. یک دفترچه یادداشت خواب راه اندازی کنید 🔹۱۴. فقط در صورت لزوم از قرص‌های خواب آور استفاده کنید 🔹۱۵. از داروهای بدون نسخه‌ای که منجر به بی خوابی آگاه باشید 🔹۱۶. در مورد مشکلات ناشی از پرخوابی با پزشک خود صحبت کنید 🔹۱۷. برای اختلالات خواب آزمایش دهید/ ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar12
برای جلوگیری از خواب آلودگی در قدم اول باید خواب خوبی داشته باشی، البته منظور از خواب خوب زیاد خوابیدن نیست، کیفیت خواب مهمه🌟🌚 راهکار های مقابله با خواب آلودگی : •تایم خواب و بیداری مشخصی داشته باش •نور محل مطالعه ات مناسب باشه •صبحونه و میان وعده ها رو فراموش نکن •یه ورزش کوتاه خیلی کمک کننده است حالا این راهکارها کمکت میکنه سرحال تر شی: مصرف آب و سیب انجام حرکات کششی بعد از بیدار شدن در طول روز چند بار عمیق نفس بکش، در حد یکی دو دقیقه غذای سنگین نخور بجاش تعداد وعده هاتو افزایش بده استرس نداشته باش فعالیت های سنگین که باعث خستگی میشن رو انجام نده توی تخت خواب درس نخون ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar12
با سلام و عرض ادب بنا به درخواست دوستان و همکاران و اولیا گروه درسی پایه های مختلف درسی تشکیل می‌شود. لینک را به همکاران گرامی بدهید . پایه اول دبستان https://eitaa.com/joinchat/2838561015C9b93b1c1bd پایه دوم دبستان https://eitaa.com/joinchat/2346058024C62b0905ada پایه سوم ابتدایی https://eitaa.com/joinchat/2348548343Ccc7ed234f2 پایه چهارم دبستان https://eitaa.com/joinchat/3129409822C99b9231cd9 پایه پنجم ابتدایی https://eitaa.com/joinchat/4038852895C73efe08774 پایه ششم ابتدایی https://eitaa.com/joinchat/2426208538C231a05d739 پایه هفتم متوسطه https://eitaa.com/joinchat/3152085278Cb69fdb9dd1 پایه هشتم متوسطه https://eitaa.com/joinchat/2360607016Cd3b70332c6 پایه نهم متوسطه https://eitaa.com/joinchat/2469003546C8ef86ce53b بزرگ ترین گروه آشپزی و ایده در ایتا https://eitaa.com/joinchat/2931360063Cd33f759271 برای رفاه حال همکاران عزیز گروه ضمن خدمت فرهنگیان نیز ایجاد گردید لطفا لینک را برای سایر همکاران نیز ارسال کنید https://eitaa.com/joinchat/4057465145C48dce29c89 گروه ایده و تجربه های خانه داری و تجربیات https://eitaa.com/joinchat/82772314C8172105791 گروه هنر و ایده و کاردستی و بازی و شعر و نقاشی https://eitaa.com/joinchat/1079640406C7505d58e34
کانال های 15 گانه مجموعه تدریس یار 👇👇👇👇👇👇 از ابتدایی تا متوسطه کانالهایی برای بهتر دیده شدن و بهتر بزرگ شدن. 👌👌👌👌👌👌👌👌👌 جهت سفارش تبلیغ شبانه و یا روزانه در ۱۵ کانال مجموعه تدریس یار با ما در ارتباط باشید @teacherschool ✅✅✅✅✅✅✅
به بزرگترین مجموعه دانش‌آموزی در بپیوندید. 🌺دریافت ، و کلی اطلاعات دیگر برای افزایش نمره شما ✈️ 👇 کلاس اولی ها 👇👇👇 @tadriis_yar1 کلاس دومی ها 👇👇👇 @tadriis_yar2 کلاس سومی ها 👇👇👇 @tadriis_yar3 کلاس چهارمی ها 👇👇👇 @tadriis_yar4 کلاس پنجمی ها 👇👇👇 @tadriis_yar5 کلاس ششمی ها 👇👇👇 @tadriis_yar6 کلاس هفتمی ها 👇👇👇 @tadriis_yar7 کلاس هشتمی ها 👇👇👇 @tadriis_yar8 کلاس نهمی ها 👇👇👇 @tadriis_yar9 کلاس دهمی ها 👇👇👇 @tadriis_yar10 کلاس یازدهمی ها 👇👇👇 @tadriis_yar11 کلاس دوازدهمی ها 👇👇👇 @tadriis_yar12 کانال کلی برای معلمان @tadriis_yar کانال ضمن خدمت و اطلاع از مسابقات @ltmsme کانال ایده و نقاشی و کاردستی @naghashi_ghese کانال فیلم و قصه کودکانه @ghesehayekoodakaneeh کانالی حاوی مطالب مفید فرهنگی و پرورشی ویژه اولیا و معلمان @madrese_yar کانال ترفند و خلاقیت @khalaghbashh کانال آشپزی و نکات جالب @ashpaziibaham کانال خانواده سبز @familygreen
هدایت شده از Ltms
♨️آموزش عربی دوره اول و دوم 😍 💢دوست داری راحت عربی یاد بگیری⁉️ 💢اینجوری که من یادت میدم نمره ۲۰ عربیو بگیر 💢 من محسن دهقان 👨‍🏫 درس هستم. کافیه بهم توجه کنید تا پیشرفت کنید🌱😍 🔷🔸 همه دانشم رو اینجا به صورت کاملاً رایگان💯 براتون میذارم🦋 ❌ بزن رو لینک زیر 👇👇👇❌ https://eitaa.com/joinchat/19857750Ce0f48c715f 🚨عجله کن منتظر چی هستی👆🏃‍♂
🔅 ✍ او به حال شما آگاه‌تر است حدود ۷۰ سال پیش، جوان ساده و جاهلی در مسجد حاجی‌بابا در بازار شهر خوی به مکتب علوم دینی می‌رفت. او هنگام اذان ظهر به وسط بازار می‌آمد و با صدای بلند اذان می‌گفت و نماز می‌خواند. این کار او باعث شده بود در وسط بازار ایجاد سدمعبر کرده و مردم را معذب کند. پیرمردی که در بازار مغازه داشت، روزی به وی اعتراض کرد که این کار او درست نیست و باعث مزاحمت برای مردم و نفرت آن‌ها از نماز می‌شود، ولی جوان اصرار داشت که این کار او تبلیغ و یادآوری نماز و خدا برای مردم است. روزها گذشت تا بعد از مدتی آن جوان ازدواج کرد و با نامزدش به بازار آمد. پیرمرد چون آن جوان را با نامزدش در بازار دید، از دور او را به اسم صدا کرد و گفت: ای جوان! نامزدی‌ات مبارک! به مغازه‌ من بیا، می‌خواهم هدیه‌ای به شما بدهم. اهل بازار سرهایشان به‌سوی آن جوان و همسر جوانش برگشت و جوان وقتی نگاه مردم را روی خود و نامزد جوان خویش دید، نامزد خود را گفت تا از گذر بازار، به خانه برود. جوان نزد پیرمرد با حالت طلب‌کار و عصبانیت آمد و گفت: ای پیرمرد وسط بازار چرا داد می‌زنی و آبروی مرا می‌بری؟ به نزد من بیا و در خلوت بگو. پیرمرد گفت: می‌خواستم در وسط بازار یادت کنم تا همه ببینند چقدر دوستت دارم! ای جوان! یادکردنِ بلند من، تو را در وسط بازار باعث شد همسر خویش، از خود دور کنی. پس بدان! یادکردنِ تو هم، خدا را در وسط بازار، جز دورکردن مردم از خدا، هیچ ثمری ندارد. هُوَ أَعْلَمُ بِكُمْ إِذْ أَنْشَأَكُمْ مِنَ الْأَرْضِ وَإِذْ أَنْتُمْ أَجِنَّةٌ فِي بُطُونِ أُمَّهَاتِكُمْ ۖ فَلَا تُزَكُّوا أَنْفُسَكُمْ ۖ هُوَ أَعْلَمُ بِمَنِ اتَّقَی؛ او به حال شما آگاه‌تر است آن‌گاه که شما را از خاکِ زمین آفرید و هنگامی که در رحم مادرها جنین بودید، پس خودستایی مکنید، او به حال هر که متّقی (و در خور ستایش) است، از شما داناتر است.(نجم:۳۲) ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar12
🔵📣چالش های خلاصه نویسی 1️⃣ چرا خلاصه نویسی انقدر مهمه چون تایم مرورمون کمتر بشه و بتونیم بیشتر تست بزنیم علاوه بر این، فواید دیگه هم داره: ۱) استرس و کمالگرایی رو کم میکنه ۲) نظم ذهنی بهمون میده و دسترسی به مطالب سر جلسه آزمون برامون راحت تر میشه ۳) درک ارتباط بین مطالب 2️⃣خب فلانی که خلاصه نمینویسه خیلی زودتر اون فصل رو تموم میکنه... پس خلاصه باعث میشه عقب بیفتیم و اتلاف وقته؟ نه عزیز من تو دور اول مطالعه شاید زمان بیشتری بزاری اما ما که یه مطلب رو یه بار نمیخونیم؛ پس تو دورهای دوم و به بعد مطالعه (ایستگاه مرور و جمعبندی) این زمان به ما برمیگرده و با خلاصه درست اتفاقا جلوتر هم میفتیم و بیشتر هم فرصت میکنیم تست بزنیم 3️⃣خب دقیقا خلاصه درست چیه و چه ویژگی هایی باید داشته باشه؟ خلاصه نویسی سه اصل داره: ۱)جامع اما مختصر مفید💡 ۲)شخصی سازی شده (ساده و به زبون خودمون باشه) ۳)پویا باشه(با مداد بنویسیم و فضا جوری باشه که بشه نکته اضافه کرد یا پاک کرد) 4️⃣چه زمانی باید خلاصه بنویسیم؟ وقتی که یه مطلب رو حداقل یک بار "مرور" کرده باشی. خلاصه نویسی در دور اول مطالعه ممنوعه! چون همه چی به چشمت مهم میاد و خلاصه ت غیر کاربردی و طولانی میشه 5️⃣خلاصه نویسی چه روشهایی داره؟ ۱) مارک دار کردن تست ها ۲) به روش های نموداری، درختی، جدول و... ۳) نکته/حاشیه نویسی 🔴زیست رو چطور خلاصه نویسی کنم؟ مگه نگفتین زیست همه چیزش مهمه نباید خلاصه کرد؟ آفرین درست میگی اما ما روش سوم یعنی نکته نویسی (حاشیه نویسی) رو داریم یعنی نکات تست ها و بعضی نکات خاص و کاربردی درسنامه رو تو کتاب درسی نزدیک مطلب مربوطه با مداد مینویسیم اگر صفحه ای از زیست خیلی نکته داشت میتونی از برگه چسبان استفاده کنی 🔵فیزیک رو چطور خلاصه نویسی کنم؟ ۱.خلاصه کردن فرمول ها: توی حداقل یکی دو صفحه همه فرمول های فصل +یکا+ نکات کلیدیشون (کوتاه) رو بنویس ۲. مارک دار کردن تست ها (صبور باش! آخر همین متن نوشتم چطور مارک دار کنی) 🟢ریاضی رو چطور خلاصه نویسی کنم؟ فرمول + مارکدار کردن تست ها 🟣شیمی رو چطور خلاصه نویسی کنم؟ حفظیات: مثل زیست؛ البته خیلی موارد رو میتونی به سبک جدول و نمودار خلاصه کنی. (معمولا درسنامه ها خودشون دارن) مسائل: مارک دار کردن تست ها + فرمول ها و نمودار های خاص 6️⃣چه تست‌هایی رو مارک دار کنیم؟ تست های جامع (تیپ) که در واقع مادرِ چندین تستن و بیشترین نکته رو دارن 7️⃣چه تست هایی رو مارکدار نکنیم؟ تستهای خیلی سخت و غیر استاندارد ، تستهای با جواب خیلی طولانی و وقتگیر پ، تست های کنکور! (چون همشون در هرصورت باید چند بار کار بشن) 8️⃣از کجا بفهمیم کدوم تست استاندارد نیست؟ همیشه قبل خوندن مبحث یه نگاه به سوالات کنکورش بنداز 9️⃣چند تا تست باید مارکدار کنیم؟ ۴۰تا ۶۰ درصد تست های منبع اول یک فصل. البته با توجه به اصل پویایی، به مرور زمان تست‌هایی اضافه و تست‌هایی حذف میشن! 🔟مورد دیگه ای هست بهم کمک کنه؟ تمیز و منظم و تاحد امکان ساده ( به کمک علائم نگارشی مثل -> ،= ، + ، => و...) بنویس! یادت باشه خلاصه قراره با کمترین کلمات بیشترین مطالب رو یادت بیاره! ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar12
_طاعات_عبادات 🌺 ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @naghashi_ghese
_طاعات_عبادات 🌺 ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @naghashi_ghese