eitaa logo
تدریس یار
6.9هزار دنبال‌کننده
5.2هزار عکس
3.4هزار ویدیو
6.3هزار فایل
اینجا همونجایی هست که بهت کمک میکنه تا با خیال راحت از معلمی لذت ببری. تمام مطالب کانال رایگان می باشد .تنها یک صلوات برای اموات بفرستید . برای #تبلیغات هم پیام دهید @teacherschool
مشاهده در ایتا
دانلود
5.85M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🟣 | آپارتاید به زبان ساده 🔹از زمان آغاز تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به غزه، احتمالا یک‌بار کلمه آپارتاید به گوشتون خورده. اما «آپارتاید» یعنی چی و دقیقا از کجا و چطوری شروع شد؟ ⏰کانال پرورشی ایران حاوی مطالب آموزشی و فرهنگی 🧑‍💻 @Schoolteacher401 ↔️↔️↔️↔️↔️↔️↔️↔️ @madrese_yar
🟡 | كَالَّذِينَ مِنْ قَبْلِكُمْ كَانُوٓا أَشَدَّ مِنْكُمْ قُوَّةً وَأَكْثَرَ أَمْوَالًا وَأَوْلَادًا فَاسْتَمْتَعُوا بِخَلَاقِهِمْ فَاسْتَمْتَعْتُمْ بِخَلَاقِكُمْ كَمَا اسْتَمْتَعَ الَّذِينَ مِنْ قَبْلِكُمْ بِخَلَاقِهِمْ وَخُضْتُمْ كَالَّذِي خَاضُوٓا أُوْلَـٰٓئِكَ حَبِطَتْ أَعْمَالُهُمْ فِي الدُّنْيَا وَالْآخِرَةِ وَأُوْلَـٰٓئِكَ هُمُ الْخَاسِرُونَ 🔸پنج پیامبر مأمور به تشکیل حکومت بودند: داود، سلیمان، ابراهیم، موسی و رسول اکرم صلوات الله علیهم، اما حضرت موسی، سلیمان و پیامبر خاتم موفق به تشکیل حکومت شدند. به همین خاطر، امت اسلام از نظر چالش‌های حکومت بیشترین شباهت را با بنی‌اسرائیل دارد. روایت می‌گوید: شباهت امت من با بنی اسرائیل تا آنجاست که پا جای پای آنها می‌گذارند. توبه: ۶۹ ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
چالش‌های جدید در عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان 👤 کبیری، مدیر مرکز مطالعات تیمز و پرلز ایران: نتایج اخیر مطالعات بین‌المللی تیمز و پرلز نشان می‌دهد که رشد قابل توجه پاسخ‌های سفید در میان دانش‌آموزان ایرانی به چالشی جدی تبدیل شده است. در این پژوهش‌ها مشخص شده که تعداد دانش‌آموزانی که به سؤالات آزمون‌ها پاسخی نمی‌دهند، به‌ویژه در درس ریاضی، از ۱۴ درصد در گذشته به ۲۳ درصد افزایش یافته است. مشکلات انگیزشی یا ضعف در مهارت‌های ذهنی؟ به گفته کبیری، دلایل این رشد پاسخ‌های سفید همچنان مشخص نیست و می‌تواند ناشی از تحلیل‌های پیچیده‌ای باشد. اما شواهد حاکی از آن است که این موضوع بیشتر به عدم توانایی پاسخ‌گویی مرتبط است و نه بی‌انگیزگی. وی اضافه کرد: "در مطالعات تیمز و پرلز، شاخص درگیری شناختی مطرح است؛ یعنی دانش‌آموز چقدر توانایی و حوصله مطالعه و درگیری ذهنی با مسائل را دارد. متأسفانه در بررسی‌های میدانی دیده‌ایم که بسیاری از دانش‌آموزان ایرانی از تمرکز ذهنی و کار مستمر فکری فاصله گرفته‌اند." افت عملکرد دانش‌آموزان پسر و تفاوت در مدارس مطالعات نشان داده‌اند که در پایه چهارم، دانش‌آموزان پسر در دروس ریاضی و علوم با افت عملکرد شدیدتری مواجه هستند. این در حالی است که در سواد خواندن (مطالعات پرلز)، دختران افت بیشتری دارند. همچنین، تفاوت‌های جدی میان عملکرد مدارس مختلف مشهود است؛ به‌ویژه مدارس روستایی و حاشیه شهرها در مقایسه با مدارس خاص و غیردولتی عملکرد ضعیف‌تری دارند. این موضوع نشان می‌دهد که خدمات آموزشی مناسب به همه مناطق به‌طور یکنواخت نمی‌رسد. نقش معلمان در عملکرد دانش‌آموزان یکی از یافته‌های دیگر این مطالعات نشان می‌دهد که نوع معلم تأثیر زیادی در تفاوت عملکرد دانش‌آموزان ندارد. به گفته کبیری، "تفاوتی میان معلمان بازنشسته و شاغل یا حتی انواع دیگر معلمان، نظیر آموزشیاران نهضت سوادآموزی و معلمان حق‌التدریس، در نتایج دانش‌آموزان دیده نمی‌شود." جمع‌بندی این یافته‌ها نشان‌دهنده لزوم توجه بیشتر به ارتقای انگیزه و توانایی ذهنی دانش‌آموزان، بهبود کیفیت خدمات آموزشی و تلاش برای رفع نابرابری‌ها در میان مدارس است. برای جلوگیری از افت بیشتر در عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان، سیاست‌گذاران آموزشی باید بر ایجاد تغییرات ساختاری و فرهنگی در نظام آموزشی تمرکز کنند. ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ما در هر صورت به سمت خداوند میریمإِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ بقره ۱۵۶«ما از آن خدا هستيم و به سوي او باز مي‏گرديم»این بازگشتن و حرکت به تعلقاتمون بستگی داره، هرچه تعلقات خدایی باشه راحت تر حرکت میکنیم و هر چه خدایی نباشه بیشتر زمین میخوریم ⏰کانال پرورشی ایران حاوی مطالب آموزشی و فرهنگی 🧑‍💻 @Schoolteacher401 ↔️↔️↔️↔️↔️↔️↔️↔️ @madrese_yar
✅ به چه مقالاتی گزارشات موردی می‌گویند: 🔻به يك مشاهده علمی كه به دقت گردآوری شده است و به عنوان يک منبع ارزشمند در تحقيقات در مورد يك نشانه بالينی نادر، يک واكنش دارويی يا يک روش درمان جديد استفاده می‌گردد گزارش موردی می‌گویند. 🔻گزارش موردی بيشتر در زمينه پزشكی ارائه می‌شود و شامل مواردی از جمله مراقبت‌های اوليه نشانه‌های نادر، روش‌های نوين تشخيص و درمان مواردي از گزارش های مربوط در حيطه آموزش و پژوهش و....است. 🔻نگارش گزارش موردی در متون پزشكی به زمان بقراط حكيم در پيش از ميلاد مسيح مربوط می‌شود .بسياری از بیماری‌ها و روشهای درمانی امروز با يک گزارش موردی شروع شده اند به عنوان مثال بيماری ايدز اولين بار در قالب يک گزارش موردی در مجله درماتولوژی در سال ١٩٨١ چاپ شد. 🔻در بررسی‌های بدست آمده از اين دسته از گزارشات برای چاپ شدن بايد جذابيت لازم را داشته باشند و بيشتر بايد بسيار اختصاصی بوده و نسبت به موارد مشابه قبل مطالب جديدتری برای بيان وجود داشته باشد. ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یه سبک جدید در شعر فارسی🤩 🇮🇷 جملات ادبی🧑‍🌾 خاطرات مدرسه 👣 داستانهای مرتبط با مدرسه 🏠 در کانال داستان مدرسه ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @dastankadeh
. سرمایه های وجودی . به واسطه ی ، هر حیوانی 🦁 دشمن خود را می شناسد، می داند چگونه باید غذا 🍱 تهیه کند، چگونه لانه 🛖 بسازد، چه زمان و به سوی چه مقصدی مهاجرت کند و .... انسان ها هم دانش و معرفتی دارند که آن ها را از جایی نیاموخته اند، آن ها را با خود به دنیا می آورند مانند دستگاهی که کارخانه ی سازنده از ابتدا برنامه ای را بر روی آن نصب نموده و روانه ی بازار می نماید؛ تفاوت آنچه حیوان واجد آن است با آنچه از ابتدا در درون انسان قرار گرفته چیست؟ ✅ حیوانات تا آخرین لحظه ی حیات و بدون برخورداری از عقل، بر اساس نقشه ای از پیش تعیین شده رفتار می نمایند، اما انسان تنها موجودی است که به او و داده شده و با بهره گیری از می تواند داشته ها یا سرمایه های وجودی خود را در هر جهتی که مایل است به کار گیرد. اوج ارزش و شرافت برای هر انسانی آنجا رخ می دهد که سرمایه های وجودی یا فطرت او در جهت خدایی شدن به کار گرفته شود. یکی از ویژگی های فطری انسان حس است. نشانه ی آشکار این ویژگی سوالات مکرری است که از سوی کودکان مطرح می شود: بابا این چیه؟ چرا این افتاد؟ چرا خاله ام رفت؟ چرا عمه اومد؟ کجا می خوایم بریم؟ کی برام کفش می خری؟ و .... در واقع این ویژگی و قابلیت، به انسان این امکان را می دهد تا در مسیر زندگی با طرح پرسش های بنیادی❓❓❓ روز به روز معرفت بیشتری نسبت به خالق هستی پیدا نموده و خود را به سرچشمه ی علم و معرفت که خداوند یگانه است نزدیک سازد. با علم به این موضوع آن گاه که فرزند عزیزمان مثلا گلی 🪻یا کفشدوزکی 🐞را می بیند یا منظره 🏞یا موضوعی نظرش را جلب نموده و سوالی ❓طرح می کند جا دارد او را متوجه قدرت یا حکمت و محبت خالق شگفتی ها نموده و حس قدر شناسی را در او زنده و بالنده نگه داریم. نیز از دیگر ویژگی های فطری است؛ هر انسانی از عمق وجود به فضیلت ها گرایش دارد، هر انسانی صداقت، محبت و عدالت را دوست دارد و خوش اخلاقی و گشاده رو بودن را بر عبوس بودن و نا مهربان بودن ترجیح می دهد؛ چرا که فهم خوب بودن این صفات در نهاد انسان وجود دارد. این که انسان هایی هستند که بر خلاف صداقت، عدالت و اخلاق قدم بر می دارند، در واقع به دلیل دور شدن از فطرت انسانی است. ناگفته نماند که فطرت ممکن است آلوده به غفلت و فراموشی شود اما هیچ گاه نابود شدنی نیست. جزء وظایف ما والدین است و باید متوجه باشیم که سرچشمه ی تمام فضیلت ها پروردگار عالم است و این که گفته می شود باید ربوبی شد و قرب الهی پیدا نمود، در واقع به این معناست که باید خود را به دریا و سرچشمه رساند. حس از دیگر ویژگی های فطری انسان است؛ هر انسانی ذاتا می داند خالقی دارد و در جستجوی اوست، از این روست که برای هیچ کودکی نیاز به اثبات خدا نیست، بلکه برای فرزندان باید از صفات خدا، چون مهر و محبت، قدرت، عدالت، حکمت، سخاوت و عطوفت سخن گفت. ناگفته نماند چنانچه در مسیر تربیت، بچه ها در محیطی قرار گیرند که یاد خدا در آن کم رنگ باشد و یا با انسان های بیمار دلی نشست و برخاست کنند که تمایلات نفسانی بر آنان غالب شده باشد، خواه ناخواه تحت تاثیر قرار خواهند گرفت و بر فطرت آن ها گرد غفلت و فراموشی می نشیند. یادمان باشد که نماز در واقع یاد خالق هستی را در دل ها زنده نگه می دارد. امید است در این خصوص ای برای فرزندان باشیم. جستجوی علت پدیده ها، دوست داشتن خود، میل به زیبایی، به دیده شدن و گرایش به قدرت نیز از دیگر ویژگی های فطری انسان هاست. . ادامه دارد... ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
. ادامه... . پدر! مادر! مرا ببین . یکی دیگر از ویژگی های فطری انسان، و است؛ اینکه کودکمان به گونه ای می خواهد جامدادی جدیدش 👝را در کلاس به همه نشان بدهد یا در جاده🛣 مدام می گوید: بابا از بقیه ی ماشین ها 🚘جلو بزن! همه برگرفته از این میل است؛ میل به جلب خشنودی معلم👩‍🏫 با پاسخگویی به سوال مطرح شده، میل به برنده شدن تیم فوتبال🤾‍♂️ شهر یا کشور، میل به هم صحبتی (هر چند کوتاه) با یک شخصیت معروف و شناخته شده مانند یک بازیگر سینما، قهرمان ورزشی و ... نیز در همین دسته قرار می گیرند. حال سوال می شود حد کمال این ویژگی فطری (میل به دیده شدن) چیست❓و ما با اختیار و انتخاب خود چه راهی را می توانیم برگزینیم❓ تصور کنیم کسی تصمیم بگیرد این میل را محدود و محصور در نزدیکی به یک هنرپیشه یا خواننده ی نه چندان موجه 🧑‍🎤کند یا این ویژگی را صرف خود نمایی و رقابت های نا سالم با دیگران کند؛ قطعا همه ی این ها نشانه ی انحراف از مسیر رسیدن به سرچشمه است. انسان بزرگ و جامعی مانند در اوج شهرت و دیده شدن، چنین می گوید: "باید به این بلوغ برسیم که نباید دیده شویم، آنکه باید ببیند، می بیند". سردار سلیمانی این میل فطری را برای نماز خواندن، دعا کردن، مناجات کردن و از همه مهم تر "کار برای رضای خدا" به کار می گیرد و به جای اینکه بخواهد مردم او را ببینند، تلاش می کند تا خداوند او را ببیند و از او خرسند باشد! لطفا این گزارشی که چند سال پیش، از خبر ساعت 21 سیمای جمهوری اسلامی پخش شد را در پیام بعد مشاهدده بفرمایید. ادامه دارد... ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
. ادامه... . سرمایه های وجودی . چنانکه دیدیم سحر برای شبیه شدن به حاضر می شود خود را چندین بار به تیغ های تیز جراحی 💉بسپارد و از این طریق در فضای مجازی دنبال کننده ی بیشتری داشته باشد؛ آنچه سحر را وادار می کند چنین رفتار هایی داشته باشد، ارضای یک ویژگی فطری است! او (و هر انسانی) ذاتا دارد اما متاسفانه این میل در مسیر هدف آفرینش قرار نگرفته و سحر به خوبی هدایت نشده است تا از ظرفیت های وجودی اش در مسیر درست (چنانکه مثلا سردار سلیمانی استفاده کرده بود) استفاده کند. پدر و مادری را تصور کنیم که سال ها برای فرزندان خود زحمت کشیده اند و عمرشان را در این راه گذاشته اند تا فرزندان موفقی داشته باشند؛ پس از تلاش های بسیار، فرزندان این خانواده در دانشگاه 👩‍🎓پذیرفته می شوند اما بعد از مدتی مانند گذشته برای پدر و مادر خود ارزش قائل نبوده و نوع ظاهر و پوشش و رفتار آن ها از عرف خانواده فاصله می گیرد. حال فکر می کنید چه اتفاقی افتاده که آن ها این گونه رفتار می کنند؟ احتمالا این فرزندان در جمع های دوستانه، به خاطر پوشش ظاهری و رفتار متفاوت شان، فکر می کنند "آنچنان که باید دیده نمی شوند"، به همین علت سعی می کنند همرنگ سایر دوستان شوند. حال بیایید به سال ها پیش برگردیم؛ دقیقا همان شبی که همه ی اعضای خانواده مشغول خوردن شام ساده ی آن شب (یعنی نان و پنیر)🥖🧀 بودند که ناگهان زنگ منزل 🏡به صدا در می آید و پسر 👦خانواده گوشی آیفون را بر می دارد و با دیدن چهره ی خاله می گوید: "سلام خاله جان! خوش اومدی! بفرمایید! بفرمایید!" پدر👨‍🦰 تا متوجه مهمان ها می شود می گوید: "زود باشید! زود باشید سفره رو جمع کنید" تا مبادا مهمان ها متوجه شام ساده ی آن ها بشوند‼️ حال به سراغ صحنه ی دیگری از زندگی آن ها برویم: اعضای خانواده برای رفتن به مهمانی مشغول آماده شدن هستند که ناگهان مادر با دیدن شلوار👖 پسر خود می گوید: "این چیه پوشیدی؟ بدو برو عوضش کن! خاله هات / عمه هات نمیگن این چیه پوشیدی؟!" این حرکات و گفتار ها به بچه ها می فهماند که آنچه برای ما به عنوان والدین مطرح است، این است که دیگران چه قضاوتی در مورد ما داشته و چگونه ما را می بینند❗️ در قضیه ی شام شب، پدر می توانست بگوید شام ای داریم و این سادگی را خداوند دوست دارد، چه اشکالی دارد مهمان هایمان هم با ما لقمه ای میل کنند؟ باید به گونه ای رفتار کنیم که بچه ها متوجه باشند که محور زندگی خداست (خداجویی به جای انسان محوری) و نقطه ی آمال و آرزوهای ما این است که خداوند از گفتار و کردار ما راضی باشد؛ قضاوت دیگران و رضایت آن ها از ما، زمانی که در است، نباید برای ما اهمیتی داشته باشد. در چنین حالتی فرزندانمان ریشه هایی قوی خواهند داشت و در تعاملات اجتماعی قربانی قضاوت ها و داوری های دیگران نمی شوند. ادامه دارد... ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
. ادامه... . سرمایه های وجودی . زمانی برای صحبت کردن در جمع مادران دانش آموزان یکی از مدارس دخترانه ی شیراز دعوت شده بودم؛ آن گونه که از چهره هایشان می خواندم، حرف هایم به دلشان نشسته بود ☺️و خیلی خوب به سخنانم گوش👂 می دادند؛ در ده دقیقه ی پایانی جلسه تصمیم گرفتم کتاب "بشقاب های سفره ی پشت بام" را به والدین نشان بدهم و قسمتی را عینا از روی کتاب برایشان بخوانم: (این قسمتی از گفت و گوی مجری یکی از شبکه های ماهواره ای با یک خانم است) مجری به عنوان مقدمه می گوید: "داشتن چند چیز از یک نوع هم بد نیست! لذت دارد! انسان هم که تنوع طلب است❗️" خانمی وارد بحث می شود و می گوید: "موافقم! اتفاقا من دوست دارم چند تا شوهر داشته باشم‼️" مجری ادامه می دهد: "ولی می گویند این توی خون خانم ها نیست که چند تا شوهر داشته باشند‼️" خانم می گوید: "من مثال نقض این قضیه هستم❗️" آقای مجری هم مصاحبه را با این جمع بندی که این هم نوعی "" است، به پایان می برد. به مادرانی که در جلسه نشسته بودند گفتم: "دقت کنید چنین برنامه هایی چه بر سر زندگی ما می آورد؟! این ها دلسوز ما نیستند و هدفشان های ماست." نگاهی به جمع انداختم؛ جالب بود! همه به نشانه ی تایید سرشان را تکان می دادند! پس از چند لحظه یک نفر از میان جمع گفت: "حرف شما درست! اما ما نمی توانیم این وسیله را نداشته باشیم." پرسیدم چرا نمی توانیم⁉️ پاسخ داد: "ما به خانه ی اقوام که می رویم همه ی آن ها دارند و بعد اگر ببینند ما در خانه نداریم، به ما می گویند و ...". دیدم همه ی خانم ها با تکان دادن سرشان، حرف های این مادر را تایید می کنند. فراموش نکنیم اگر همه ی همت و تلاش ما این باشد که به گونه ای زندگی کنیم که دیگران ما را بپسندند و از دریچه ی ذهن خودشان، ما را قضاوت کنند و در این میان رضایت الهی و خوب دیده شدن نزد پروردگار را نادیده بگیریم، یقینا زندگی مان را در معرض خطر قرار خواهیم داد: "وَ اِنْ تُطِعْ اَکْثَرَ مَنْ فِی الْاَرْضِ یُضِلُّوکَ عَنْ سَبیلِ اللهِ اِنْ یَتَّبِعُونَ اِلَّا الْظَّنَّ وَ اِنْ هُمْ اِلَّا یَخْرُصُونَ" "اگر پیروی از اکثر مردم روی زمین کنی، تو را از راه خدا گمراه خواهند کرد که اینان جز از پی گمان (و هوا و هوس) نمی روند و جز اندیشه ی باطل و دروغ چیزی در دست ندارند." در سایه ی تمام این ویژگی های فطری و با بهره گیری از چراغ روشن عقلانیت💡 و قدم گذاشتن در صراط مستقیم هدایت، انسان می تواند از ورطه های هولناک و هراس انگیز زندگی بگریزد و به سعادت دائمی در آمیزد؛ که تنها اوست که خلیفه و جانشین خداوند است و چیزی جز بهشت شایسته ی او نیست! جملات ادبی🧑‍🌾 خاطرات مدرسه 👣 داستانهای مرتبط با مدرسه 🏠 در کانال داستان مدرسه ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @dastankadeh
. انسان صاحب کرامت . یکی دیگر از ویژگی های انسان، اوست! انسان هم دارای و هم دارای است (بر اساس آیه ی شریفه ی لقد کرمنا بنی آدم که بسیار مشهور است). حال این سوال مطرح می شود که چرا انسان کرامت دارد و چرا او ذاتا بزرگوار و شریف است⁉️  و اصلا کرامت انسان از چه زمانی آغاز می شود⁉️ آیا زمانی که هنوز نوزاد 👼🏻 است (و ما فکر می کنیم هیچ درکی از دنیا 🌌 ندارد) نیز کرامت دارد یا خیر⁉️ در پاسخ باید بگوییم نه از زمان نوزادی 👼🏻❗️ بلکه از زمان شکل گیری نطفه، انسان صاحب کرامت است (حتی اگر این نطفه حرام باشد!)؛ و به همین دلیل کسی حق ندارد جنینی را سقط کند. این کرامت هم به روح و هم به جسم انسان تعلق می گیرد و در اسلام حتی یک "جسد متعفن" هم احترام دارد و باید با آداب مخصوصی دفن شود. حال شما فکر می کنید با این اوصاف (که حتی جایز نیست به یک جسد توهین کرد)، آیا ما این اجازه را داریم که با کودکمان 👶🏻 *"هر طور دلمان بخواهد"** رفتار کنیم⁉️ به او توهین کنیم یا او را مورد تمسخر قرار دهیم❓ (یا از آن بدتر زمینه ای فراهم کنیم که کودکمان 👶🏻 دیگران را مورد تمسخر قرار دهد❓) در بحث کرامت، کودک 👶🏻 را مثال زدیم چون ممکن است یک بزرگسال 🧔🏻👩🏻در اثر شدت مبادرت ورزیدن به گناه و اعمال زشت، ارزش خود را از دست بدهد (طبق آیه ی قرآن، انسان این قابلیت را دارد که به اعلی علیین صعود کند یا از طرفی ممکن است آنقدر سقوط کند که به اسفل السافلین برسد و از هر پستی، پست تر شود). نکته ی دیگر این است که انسان موجودی و است و به عبارتی باید خودش راهش را برگزیند: "اما هدینا السبیل اما شاکرا و اما کفورا" ما راه هدایت را به انسان نشان دادیم؛ این انسان است که می تواند شاکر یا کفران کنندده باشد. ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
. پینوکیو در شهر اسباب بازی ها . پدر ژپتو 👨🏻یک نجار 🪚است،یک روز تصمیم می گیرد یک عروسک چوبی 🧑🏻(به اسم پینوکیو) بسازد؛ پینوکیو🧑🏻  کم کم جان می گیرد و تبدیل به یک آدم چوبی می شود... پدر ژپتو 👨🏻به خاطر علاقه ی زیادش به پینو کیو🧑🏻 تصمیم می گیرد او را روانه  مدرسه 🏢کند تا صاحب علم و معرفت شود. از روزی که پینو کیو🧑🏻 عازم مدرسه می شود، دو مسیر پیش روی او قرار می گیرد: مسیر خیر و مسیر شر❗️ مظهر خوبی و خیر، پرنده ی کاکل به سر 🕊و فرشته ی مهربان ☺️ هستند (ژیلا جوجه اردک کوچک 🦆هم در واقع وجدان پینو کیو 🧑🏻است) و مظهر شر و پلیدی😈 گربه نره 🐈و روباه مکار🦊 هستند. هر روز در مسیر مدرسه، گربه نره 🐈و روباه مکار 🦊ظاهر می شوند و پینو کیو را وسوسه می کنند که "مدرسه چه فایده ای داره❗️ با ما بیا تا تفریح کنیم و بهمون خوش بگذره❗️" و تمام هدفشان این است که داشته های پینو کیو 🧑🏻را تصاحب کنند. اوج زیبایی این داستان آنجایی است که خبر می رسد شهری وجود دارد به نام "شهر اسباب بازی ها" که آنجا لازم نیست کسی کار کند یا به مدرسه برود؛ آنجا جایی است که هر چه هوس کنی و میل داشته باشی در اختیارت قرار می گیرد، فقط باید بازی کرد و بازی کرد و خورد و خوابید‼️ می دانید که در واقع آنجا یک شهر نبود و تنها یک سیرک 🤡 بود و تمام کسانی که در آنجا به خوش گذرانی و هوس رانی می پرداختند، از حالت انسانی خارج می شدند‼️‼️ در واقع داستان پینو کیو🧑🏻 نه فقط یک داستان کودکانه، بلکه یک برداشت ظریف برای زندگی انسان هاست؛ با این مضمون که اگر در زندگی، به تمام هوس های خود پاسخ دهیم، از مسیر انسانیت خارج می شویم. در عصر و زمانه ی امروز نیز برخی به بهانه ی آزادی و ارضای تمایلات انسان، او را به دام تباهی می اندازند و میوه های وجودش را می دزدند❗️ واقعیت این است که انسان در این دنیا، در میدان مسابقه ای قرار گرفته که همواره در معرض انتخاب های گوناگون است و زمانی وجودش ارزش پیدا می کند که بتواند علی رغم برخی خوشی ها و لذت های آنی و زود گذر، انتخاب های صحیحی داشته باشند. شایسته است به کودکانمان بفهمانیم که باید جلوی برخی خواهش های زود گذر خود بایستند (تست مارشمالو را به یاد بیاورید) و به آن ها بگوییم اگر انسان بخواهد به همه ی خواسته های خود سریعا پاسخ دهد، تبدیل به می شود و همیشه اسیر و گرفتار هوس ها و خواسته های خود یا دیگران خواهد بود. ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar