eitaa logo
معلم یار
5.7هزار دنبال‌کننده
4هزار عکس
2.9هزار ویدیو
6.1هزار فایل
اینجا همونجایی هست که بهت کمک میکنه تا با خیال راحت از معلمی لذت ببری. تمام مطالب کانال رایگان می باشد .تنها یک صلوات برای اموات بفرستید .
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 فیلم حل صفحه 31 نهم ◀️ فیلم تدریس فصل 3 نهم 🔹 : به دنبال محیطی بهتر برای زندگی 🔸 🔺 تدریس و آموزش فصل سوم نهم 👩🏻‍🏫👈 مدرس : سرکار خانم نوشین قلی زاده 🔸 هشتگ ها : # , #علوم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✏️👈 فیلم حل سوالات صفحه 31 نهم 🔹 : عددهای حقیقی 🔺 تدریس و آموزش صفحه فصل دوم نهم ◀️ فیلم تدریس فصل 2 نهم 🔸 هشتگ ها : # , #ریاضی 👩🏻‍🏫👈 مدرس : آقای مجید رضایی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✏️👈 فیلم حل سوالات صفحه 28 نهم 🔹 : عددهای حقیقی 🔺 تدریس و آموزش صفحه فصل دوم نهم ◀️ فیلم تدریس فصل 2 نهم 🔸 هشتگ ها : # , #ریاضی 👩🏻‍🏫👈 مدرس : آقای مجید رضایی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◀️ فیلم تدریس فصل 3 نهم 🔹 : به دنبال محیطی بهتر برای زندگی 🔸 🔺 تدریس و آموزش فصل سوم نهم 👈👈 فیلم حل صفحه 31 نهم 👈👈 فیلم حل صفحه 32 نهم 👩🏻‍🏫👈 مدرس : سرکار خانم نوشین قلی زاده 🔸 هشتگ ها : # , #علوم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✏️👈 فیلم حل سوالات صفحه 30 نهم 🔹 : عددهای حقیقی 🔺 تدریس و آموزش صفحه فصل دوم نهم ◀️ فیلم تدریس فصل 2 نهم 🔸 هشتگ ها : # , #ریاضی 👩🏻‍🏫👈 مدرس : آقای مجید رضایی
@MoallemYariR9 فصل 2 ریاضی سیر تا پیاز.pdf
6.49M
🔺 کتاب سیر تا پیاز فصل دوم نهم 🔸 : عددهای حقیقی 🔺 حل تمرینات فصل 2 نهم 🔸 نکات تیزهوشانی فصل 2 نهم 🔸 درسنامه فصل 2 نهم ▪️ 🔸 هشتگ ها : # #ریاضی ,
@MoallemYariR9 معنی کلمات درس 3 فارسی.pdf
436K
🔺 معنی لغات درس سوم نهم 🔸 : مثل آیینه , کار و شایستگی 🎯👈 معنی و تدریس درس 3 ▪️ 🔸 هشتگ ها : # ,
40.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🍉## 🥝پایه نهم 🍉کلیپ تدریس درس دوم 🎒با ترجمه #
@MoallemYariR9 درسنامه درس 3 مطالعات.pdf
960.2K
🔺 سوالات متن درس سوم اجتماعی نهم 🔸 : چهره ی زمین 🎯👈 پرسش و پاسخ های درس 3 اجتماعی نهم ▪️ 🔸 هشتگ ها : # , , #مطالعات ,
@MoallemYariR9 نکات درس 3 مطالعات.pdf
893.2K
🔺 مجموعه نکات درس 3 اجتماعی نهم 🔸 : چهره ی زمین 🔹 درسنامه درس سوم اجتماعی نهم 🔸 هشتگ ها : # , , #مطالعات , ,
33.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✏️👈 فیلم حل صفحه 19 نهم 🔹 : رفتار اتم ها با یکدیگر 🔸 🔺 تدریس و آموزش فصل دوم نهم ◀️ فیلم تدریس فصل 2 نهم 👩🏻‍🏫👈 مدرس : سرکار خانم نوشین قلی زاده 🔸 هشتگ ها : # , #علوم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅👈 فیلم حل صفحه 29 و 30 نهم ◀️ فیلم تدریس فصل 3 نهم 🔹 : به دنبال محیطی بهتر برای زندگی 🔸 🔺 تدریس و آموزش فصل سوم نهم 👩🏻‍🏫👈 مدرس : سرکار خانم نوشین قلی زاده 🔸 هشتگ ها : # , #علوم
✳️ و ارکان آن: همانندی یا ادعای همانندی میان دو چیز. ⬇️ ارکان تشبیه: 🛐 رکن اول: مشبه ← چیزی است که آن را به چیز دیگر تشبیه می کنیم. ♈️ رکن دوم: مشبه به ← چیزی است که مشبه،به آن تشبیه شده است. ☸ رکن سوم: وجه شبه ← رابطه و دلیل شباهت میان مشبه و مشبه به. ☪ رکن چهارم: ادات تشبیه ← کلمات پیوند دهندهٔ رابطهٔ شباهت«مانند،مثل،چون و....» ☮ نکته: وجه شبه و ادات تشبیه می توانند نیایند. 💟 اضافه تشبیهی: ارایهٔ تشبیه ایجاد می کند و دو شرط دارد: ① ترکیب اضافی باشد(نه وصفی) ② کلمهٔ دوم به کلمهٔ اول شباهت داشته باشد.(گاهی برعکس) 🏁مثال: 🔹گوهر عمر: ① اضافه است ② عمر مانند گوهری ارزشمند است.
آموزش بدل به روش ساده👇 ✅ بدل و راه های تشخیص آن بدل یکی از موانع اصلی یادگیـــری ، عدم توانــــایی دانش آموزان در درک و تعمیم مفاهیم و خلط مبحث با مباحث دیگر می باشد. بـــدل در کتب فارســـی از جمله مباحثــی است که معمولا دانش آموزان در تشخیص و کاربرد آن دچار اشتباه شده و آن را با مباحث دیگر از جمله صفت و مضاف الیه قاطی می کنند.این مقاله در پی تسهیل در امر آموزش بدل و راه های تشخیص آن است. تعریف بدل👇 بــــدل اسم یا گروه اسمی است که نــام دیگر یا شهرت یامقام و عنوان یا لقب یا شغـــل ویا یکی دیگر از خصوصیات اسم قبل از خود را بیان می کند.( انوری ، ۱27 و دکتر خانلری ، 93 ) در واقع بدل برای توضیح یا تاکید اسم قبل از خود می آید . ( خیامپور ، 44 ) به بیان ساده تر گاهی چون کسی یا چیزی را نام می بریم گمان می کنیم که شنونده احتمـــال دارد مقصود ما را در نیابد.پس برای واضح تر کردن مقصـود خودمان ، نـام دیگر یا شغـل و مقام یا نشـــانی دیگر اسم را بیان می کنیم.این توضیح اضافی که درباره ی اسم می دهیم «بدل»خوانده می شود . (خانلری ،94-93) ویژگی های بدل👇 👈 ویژگی های بدل که ما آنها را با عنوان « راه های تشخیص بدل » می شناسیم عبارت اند از : ۱ – بدل و اسم قبل از آن باید در جمله ، یک نقش داشته باشند. 2 – بدل و اسم قبل از آن باید یک چیز یا یک شخص باشند و دو چیز یا دو کس مستقل از هم نباشند . 3 – بدل از جمله قابل حذف شدن باشد ؛بدون این که به معنی جمله آسیبی برسد . 4 – اسم قبل از بدل نباید کسره داشته باشد . 5 – بدل بین دو ویرگول قرار می گیرد . مثال : فردوسی ، حماسه سرای بزرگ ایران ، سخن را به آسمان علیین برد . که اگر این مثال را با روش ها یا همان ویژگی های شش گانه ی فوق بررسی کنیم ؛می بینیم که : ۱ – حماسه سرای بزرگ ایران و فردوسی هر دو در جمله نقش نهادی دارند . 2 – هر دو یک شخص هستند .یعنی فردوسی همان حماسه سرای بزرگ ایران است و این ها دو شخص مستقل از هم نیستند . 3 – ما می توانیم بدل ( حماسه سرای بزرگ ایران ) را از جمله حذف کنیم ؛ بدون این که به معنی جمله آسیبی برسد . 4 – بعد از بدل ( حماسه سرای بزرگ ایران ) بلافاصله فعل نیامده است . 5 – اسم قبل از بدل ( فردوسی ) کسره ندارد . 6 – بدل ( حماسه سرای بزرگ ایران ) بین دو ویرگول قرار گرفته است . فرق بدل با صفت و مضاف الیه👇 👈 فرق بدل با صفت ، آن است که موصوف با کسره به صفت اضافه می شود ، ولی مبدل منه ( اسم قبل از بدل ) با کسره به بدل اضافه نمی شود . ( انوری ، ۱28 ) 👈 فرق بدل با مضاف الیه ، آن است که اولا : مضــاف با کســره به مضاف الیـــه اضـــــافه می شود ،ولی مبدل منه( اسم قبل از بدل ) به بدل اضـــافه نمی شود .ثانیا : مضـــاف ومضاف الیه دو موجود مستقل وجداگانه اند ، در حالی که بدل و اسم قبل از آن هردو یکی هستند . 📚📚📚📚📚
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👈👈 فیلم حل صفحه 33 نهم ◀️ فیلم تدریس فصل 3 نهم 🔹 : به دنبال محیطی بهتر برای زندگی 🔸 🔺 تدریس و آموزش فصل سوم نهم 👩🏻‍🏫👈 مدرس : سرکار خانم نوشین قلی زاده 🔸 هشتگ ها : # , #علوم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✏️👈 فیلم حل سوالات صفحه 29 نهم 🔹 : عددهای حقیقی 🔺 تدریس و آموزش صفحه فصل دوم نهم ◀️ فیلم تدریس فصل 2 نهم 🔸 هشتگ ها : # , #ریاضی 👩🏻‍🏫👈 مدرس : آقای مجید رضایی
@MoallemYariR9 معنی درس 3 ادبیات فارسی.pdf
582.2K
🔺 معنی درس سوم ادبیات نهم 🔸 : مثل آیینه / کار و شایستگی / باغبان نیک اندیش 🎯👈 درس 3 ▪️ 🔸 هشتگ ها : # , #فارسی
📄 بررسی چند نوع اضافه 1⃣ اضافۀ تشبیهی: تشبیه چهار رکن دارد. «مشبّه»، «مشبّه‌به»، «وجه‌شبه» و «ادات تشبیه». از تشبیه دو رکن «مشبّه» و «مشبّه‌به» اساسی هستند. یعنی نمی‌توان آن‌ها را حذف کرد. در صورت حذف، وارد قلمرو استعاره خواهیم شد. گاهی شاعر یا نویسنده، از ارکان تشبیه، فقط مشبّه و مشبّه‌به را ذکر می‌کند در این صورت تشبیه را فشرده می‌سازد. گاهی این فشردگی به صورت ترکیب اضافی ظاهر می‌شود که بدان اضافۀ تشبیهی می‌گویند. پس، اضافۀ تشبیهی، تشبیهی است که معمولاً از اضافه شدن «مشبّه‌به» به عنوان مضاف به «مشبّه» به عنوان مضاف‌الیه ساخته می‌شود. مثال: دست از «مس وجود» چو مردان ره بشوی تا «کیمیای عشق» بیابی و زر شوی در بیت بالا دو اضافۀ تشبیهی وجود دارد. «وجود» به «مس» و «عشق» به «کیمیا» تشبیه‌ شده‌است. مثال دیگر: «آتش عشق» است کاندر نی فتاد جوشش عشق است کاندر می فتاد «عشق» به «آتش» تشبیه شده‌است. 2⃣ اضافۀ استعاری: استعاره دو نوع است.: الف) مصرّحه: در این نوع از استعاره، مشبّه حذف می‌شود و مشبّه‌به در معنای آن به خاطر پیوند شباهت به کار می‌رود. ب) استعارۀ مکنیّه: در نوع دوم پس از حذف مشبّه‌به، یکی از اجزا یا ویژگی‌های مشبّه‌به محذوف به مشبّه نسبت داده‌‌شده یا اضافه می‌شود. در صورت اضافه شدن بدان «اضافۀ استعاری» می‌گویند. پس، اضافۀ استعاری اضافه شدن یکی از اجزا یا ویژگی‌های مشبّه‌به محذوف (مضاف) به مشبّه (مضاف‌الیه) است. مثال: آتش عشق است کاندر نی فتاد جوشش عشق است کاندر می فتاد در این بیت «جوشش» که از ویژگی‌های مشبّه‌به محذوف (مایعات) است به مشبّه نسبت داده شده‌است. در اساس تشبیهی به شکل زیر وجود داشته‌است: عشق چون آب می‌جوشد در این تشبیه، پس از حذف «مشبّه‌به» (آب)، از ویژگی‌های آب (جوشش) به مشبّه (عشق) اضافه شده‌است. 3⃣ اضافۀ اقترانی: یکی از کاربرد‌های اضافی در زبان فارسی «اضافۀ اقترانی» است. این اضافه مربوط به قلمرو دستورزبان است، امّا از آن‌جا که از نظر ظاهر و ساختار شباهت بسیاری به اضافۀ استعاری دارد، مورد بررسی قرار می‌گیرد. در این نوع اضافه بین مضاف و مضاف‌الیه رابطۀ همراهی وجود دارد و می‌توان بین آن دو (مضاف و مضاف‌الیه) واژه‌های «همراهِ»، «به قصدِ» را اضافه کرد. مثال: دست انابت به امید اجابت به درگاه حق ـ جلّ و علا ـ بردارد. در این جمله، «دستِ انابت» اضافۀ اقترانی است، زیرا می‌توان گفت: دست همراه انابت (پشیمانی) 🔵 نکته: تفاوت اضافۀ استعاری و اقترانی 1⃣ در اضافۀ استعاری اصل، مضاف‌الیه است، یعنی پس از حذف مضاف، می توان مضاف‌الیه را به تنهایی در معنای کل ترکیب به کار برد. دست اجل مرا به کام مرگ برد ⬅️ اجل مرا به کام مرگ برد. در اضافۀ اقترانی اصل، مضاف است، یعنی پس از حذف مضاف‌الیه می‌توان مضاف را به تنهایی در معنای کل ترکیب به کار برد. دست ارادت به سوی دوستم دراز کردم ⬅️ دست به سوی دوستم دراز کردم. 2⃣ همان گونه که اشاره شد، در اضافۀ اقترانی می‌توان بین مضاف و مضاف‌الیه «به قصد» و «به همراه» را اضافه کرد، در اضافۀ استعاری نمی‌توان این الفاظ را اضافه کرد. 3⃣ همان گونه که اشاره شد، اساس اضافۀ استعاری بر تشبیه است، اما اضافۀ اقترانی را نمی‌توان، بر اساس تشبیه توجیه کرد. 📝 📚📚📚📚📚📚
@MoallemYariR9 فصل 2 ریاضی نهم (01).pdf
977.6K
🔺 آزمون فصل دوم نهم 🔸 : عددهای حقیقی 🎯👈 آزمون فصل 2 نهم 🔸 : محمودی ▪️